Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kanssa nyt vähensin maitotuotteita sen verilimaulosteen jälkeen ja on vähän mahavaivat helpottanu pojalla. Toivon että kyse olis tyypillisestä kypsymättömyydestä ja tällänen pieni altistus auttais suolistoa sietämään maitoa. Esikoisen allergia oli sen verran paha etten voinu mitään maitoproteiinia sisältävää syödä ilman et tytölle tuli oireita.

Tais meidän pienen eiliset itkut johtua siitä et tyhmä äiti söi perjantaina monta palaa tuoretta ruisleipää.. Tänää ei oo itketty kun röyhtäisyjä vähäsen.

Tais meidän pienen eiliset itkut johtua siitä et tyhmä äiti söi perjantaina monta palaa tuoretta ruisleipää.. Tänää ei oo itketty kun röyhtäisyjä vähäsen.

täällä oli sama, tulipahan testattua :P

Argghh mikä tätä nyt vaivaa? Ennen tykänny,että puetaan ja lähetaan ulos nyt eilen ja tänään alkanu huutaa ku syötävä eikä rauhotu vaunuihin..eli hyvästi sosiaalinen elämä :(

Oisko masu kipee? Täällä ei ukkeli kyllä tykkää yhtään siitä, että puetaan ulkokamppeet. Huutaa yleensä kurkku suorana, mut heti ku laittaa vaunun lämpöön niin rauhoittuu ja yleensä nukahtaakin viimeistään kun päästään pihalle. Vaunulenkit on kyl ihan parasta :Heartred

Muokattu viimeksi:
Joo ei tämäkään ja rintareppu hommattuna :) Ärsyttää vaan mun äiti ja kaikki muut jotka sanoo älä ota sitä syliin äläkä opeta viereen no vittu kylläpäs!! Se on pieni ja tarvii vielä läheisyyttä ja lämpöö :)

Muokattu viimeksi:
Meillä neuvolan täti sanoi, että nukuta vaan vieressä! Turvallisuudentunnehan se on ihan kaiken A ja O näillä pienillä. Voi herran jestas! Kyllä ne omaan sänkyyn oppii myöhemminkin. Ja jos joku käyttää sanaa 'sylivauva' niin so what, nämähän on sylivauvoja. Syli on ilmanen sitä paitsi!

Ei noin pientä voi kyllä mitenkään pilalle hemmotella. Syli on paras paikka pienelle, siinä kaikki lelut ja härpäkkeet jää kakkoseksi :) kyllä mä pidän vauvaa päivällä sylissä tai köllötellään vierekkäin aina kuin mahdollista. Silti nukkuu yöt aivan tyytyväisenä omassa kopassaan. Alun pari viikkoa nukuttiin perhepedissä ja oisin jatkanutkin muuten, mutta ei saatu miehen kanssa kunnon unia. Aamuisin köllitään porukalla isossa sängyssä :)

Joo on aika vanhanaikainen käsitys tuo vauvan syliin opettaminen. Kyllä se vauva ja vähän isompikin lapsi tarvii syliä. Mä ainakin nautin tästä vaiheesta kun antavat sylitellä. Isompi 2-v ei enää aina sylii touhuiltaan kerkeä :-D

Eikä se taida aina opettamisestakaan olla kyse. Vauvoilla on jo erilaiset luonteet ja temperamentit, toiset haluu vielä enemmän sitä syliä ja läheisyyttä. Oon ite ajatellut sen niin että vauva osaa pyytää sen mitä tarvii jotta on tyytyväinen. Nim. Nukkuu vieressä ja nukahtaa tissille.

Miksi vauvalle pitää antaa vettä? Idiootti isomummo sanoi, että anna vauvalle vettä ja nyt anoppi tuolla juottaa vettä MINUN LAPSELLENI!!! Että ottaa päähän, huono idea oli tulla tänne!!! :mad::mad::mad:

Ainoo syy antaa vauvalle vettä on sammaksen välttäminen. Meidän pojalla sammasta ja neuvolasta ohjeistettiin että voi joka syötön jälkeen antaa lusikallisen huuhtelemaan maidon pois suusta. Suuhun jäävä maito siis voi aiheuttaa sammasta. Muuten veden juottaminen o turhaa. Täyttää vaan suotta vatsaa ja vie näläntunteen.

Takaisin