Vauvantuoksuinen arki

Varmaan hulinointia Qaakkeli, laitetaan sen piikkiin. Täällä on yöt edelleen levottomia, ähisee ja lopulta rääkääsee et nyt maitoa äiti ja vähän äkkiä. Tämä toistuu siia useita kertoja yössä...
Päivisin nukkuu rauhallisemmin mut yöt ei oo rauhallisia. Mikseiköhän? Ollaan kokeiltu antaa ruokaa illalla ennen nukkumaanmenoa ja oltiin myös antamatta..mut mikään ei vaikuta. Oltiin tosin matkalla 3 yötä..sillo nukku paremmin..noin 3h pätkissä. Mikähän siihenkin syy?

Meillä poika on eilisestä lähtien nukkunut vain max 20min pätkiä pitkin päivää ja kauhea hulina ja kiukku kivun takia.. Kaikkea tulee kokeiltua ku ei viittis jatkuvasti ekana lääkettä tunkea mut mikään ei ole kans hyvin..

Täällä kans kitinää ja itkua. Mietin, että poteeko hampaita? Vielä ei näy kuitenkaan.

Meillä on hulinaa ja itkuisuutta ollut tässä jo ainakin viikon verran ja tänään on hammas tullut läpi. Että saattaa hyvinkin ilmoitella ajoissa. Lisäks pojalla on kauheasti masussa ilmaa aina ja punnaa kakkaa naama punaisena.. :D

Joo, meillä tuli kakka tuon jälkeen ja tyytyväisempi sen jälkeen. Mutta on vähän valitellu unissaan ja yöllä muutenkin, joten ehkä hampaatkin ilmestyy piakkoin!

Mietin, että mihinkä ketjuun voisi kirjoitella kakkajuttuja, mutta täällähän niistä onkin jo turistu :)

Vielä on liian aikaista sanoa, onko tämä joku pidempiaikainenkin tapa, mutta meillä tyttö on nyt 2 kertaa kakannut vessanpönttöön. Meen siis itse (ihan vaatteet päällä) istumaan pöntölle ja otan tytön siihen mun eteen. Ja sitten plöts :D

Tän kakattamisvinkin sain esikoisen aikaiselta äitikaverilta, mutta silloin mulla ei ollut sille mitään käyttöä, kun ei poitsu ollut semmosista kiinnostunut. Mutta nyt kun tyttö vetäsi ensin muutaman kerran tortut vaipanvaihdon yhteydessä, ajattelin kokeilla vinkkiä uudestaan ja tällä kertaa näyttäisi toimivan:) Sopii mulle, koska käytetään kestovaippoja ja mitä vähemmän scheissea niissä niin helpompaa mulle :D

Meillä on jo monta kuukautta nukuttu täydet yöt, mutta nyt viikon verran ollut nukahtaminen hankalampaa ja tänä yönä heräsi yllättäen yhdeltä yöllä. Nyt puolentoista tunnin elämöinnin jälkeen ehkä (?) nukkuu taas. Kertaakaan ei ole yöunirytmin vakiintumisen jälkeen tuollaista tehnyt. Kuolaa kyllä päivä päivältä enemmän, ehkä hampaita tulossa? Mitään ei kyllä vielä näy eikä tunnu.

Tänää meidän vauva tutustui järviveteen. Oli sen verran kuuma päivä että päätettii kokeilla mitä mieltä olisi vilvoittelusta. Varpaiden kastelu oli kivaa ja kiinnostavaa mutta kun yritettiin syvemmälle niin tuli itku. Tulisipa vielä lämpimiä päiviä että voisi kokeilla rantaelämää uudelleen!

Mirri, mekin kokeiltii järvivettä mut ihan liian kylmää molemmille lapsille. On sit pidetty pikkuallasta takapihalla ja molemmat lapset puljaamassa.

Meilläkin vauva kasteli varpaat joessa viime viikolla. Silloin esikoinen leikki kauan vedessä ja itsekin kävin uimassa, mutta toissapäivänä oli vesi niin kylmää ettei tarettu uida..
Vauva on nyt viikon verran nukkunut yöt heräämättä syömään, klo 21-07. Ihana kun saa nukkua kunnolla..

Täällä puhkes eka hammas viimeyönä, ens tiistaina tulee 7kk täyteen. Konttausasentoon menee sängyssä vaan hermopäissään ja hytkyttää ees taas :) Eilinen oli kiukkupäivä (hammas), muuten ku on niin lepposa ja naurava poika.

MIssä meijän hampaat on?!?!? :D:D:D Eilen tuli 7kk täyteen. Ehkä tuo jää hampaattomaksi, muuten kehittyny kyllä ihan hirveen nopeesti (mun mielestä, ei aikasempaa kokemusta). Seisoo jo suorana tukea vasten ja konttausvauhti on kova. Ja kiipee mun jalkaa pitkin kun haluaa syliin :Heartbigred

Meillä tänään 7kk eikä yhtään hammasta myöskään! Tyttö tuntuu olevan tyytyväinen kun pääsee liikkumaan kierimällä ja navan ympäri pyörimällä, ei se ryömiminenkään oikein vielä suju vaikka näytti aikaisemmin että alkaa ryömimään... Tässä huomaa miten isoja eroja on vauvojen kehityksessä :) muuten on kyllä niin kova touhuaja että en ole huolissani..
Pari kuukautta enää vanhempainvapaata, nyt tuntuu etten ole valmis vielä viemään tyttöä tarhaan.. Toisaalta kaksi kk on pitkä aika, mutta kun ite yrittää sumplia työkuvioita uusiksi niin tuntuu että aika loppuu kesken..

Täälläkin ohitettu 7,5kk eikä yhtään hammasta :joyful: Navan ympäri pyöritään, ja pieniä matkoja ryömitään :happy:

Meillä nyt 8,5 kk ikää ja kovasti ryömitään, konttausasennossa nytkytetään ja kohta istutaan. 7 kk iässä tuli kaksi hammasta ja nyt puskee seuraavia. Kaikki kielletty kiinnostaa, kuten kissanruokakupit joita aamulla hämmensi käsillä. Nukkumaanlaitto on kyllä hirveetä tolskaamista, joko hampaiden ja/tai liikkumisen vuoksi, ei meinaa millään rauhoittua vaikka kitisee väsymystä.

Meillä sama homma nukkumisen kanssa ^^ o_O Miljoona kertaa kääntyillään ees taas, ja kitinää. Varsinkin yöunille meno kunnon rimpuilemista, myös yöunet on menny vähän huonoiksi kun itkee välillä unissaan.

7kk täälläkin ja hampaaton nauru raikaa. Yöt on levottomia tosin yhtenä yönä nukkua posotti 21-6.30 heräämättä. Kummallisella sivuryömimistaktiikalla pääsee parikin metriä liikkumaan. Kääntymisen suhteen on patalaiska, ei huvita enää kääntyä selältä vatsalleen ja vatsalta selälleen on tainnut kääntyä vain kolmesti.

Kovasti juttelee ja nauraa. Vähän vierastaa mutta lähinnä vain väsyneenä tai juuri heränneenä. Yksin ei viihdy, pitäisi olla koko ajan vieressä viihdyttämässä. Anoppilassa pomppukeinu oli ehkä parasta ikinä. Jaksaisi pomppia varmaan aamusta iltaan!

No hyvä ettei olla ainoita hampaattomia :D Meillä nukahtaa yöunille ihan hyvin mutta päikkäreille saaminen ajoissa ei vaan onnistu, aina menee lopulta siihen että vauva raivoaa eikä halua syödä eikä nukkua eikä leikkiä eikä olla sylissä. Oon nyt muutamasti turvautunu telkkariin tässä tilanteessa jos oikeesti en saa muuten rauhottumaan, niin sitten rötkötetään yhdessä sohvalla ja tuijotetaan telkkaria sen 5minuuttia ja muksu sammuu.

Meillä ei nukahda muuta kuin tissille tai liikkeeseen. Edelleen heräilee 2-3h välein öisin, ei ole koskaan nukkunut 3h pidempään. :(
Taaksepäin pääsee jotenkin peruuttelemaan ja viihtyy nyt vatsallaan enemmän koska itsekin huomannut, että niin näkee paremmin. Kierii myös. Vauhdikas ja iloinen tyttö, kovasti on äänessä koko ajan. Höpöttelee enemmän mitä isoveli tuon ikäisenä. :)

Täällä ollaan kans vielä hampaattomia, tosin vasta 6,5kk. Mut näin omien nännien puolesta ei välttämättä niin kiirettäkään hampaiden kanssa. Mulle oli aikanaan ekat hampaat tullu vasta 10-11kk iässä, jää nähtäväksi onko tullut äitiinsä.
Liikkuminen tapahtuu täällä kans kierien, joskus näyttää vähän ryömien peruuttavan, mut eteenpäin ei oo vielä menty muutakuin sängyssä. Siellä möyrii ihan mahdottomasti ja hakee karhukävely ja konttausasentojakin, vaikkei ihan taidot riitä.
Unet on ihan mahdottomia. Rauhottuminen unille on vaikeeta ja heräilee paljon. Yks yö sitten nukkukin lähes 7h putkeen ja mä olin tietty ihmeissäni, kun vanhasta tottumuksesta heräilin 2h välein. Noh, sittenpä palattiin taas tuttuun reilun parin tunnin unipätkiin..

Takaisin