Vauvantuoksuinen arki

Täällä kuumeillaan :/ vauva raasun nenä tukossa ja kuumetta oli melkein 38.. oivoi..
Itsekin aloittelen töitä sillee kevyesti, alkuun kahtena päivänä viikossa ja sit siitä lisäilen pikkuhiljaa, samalla pikkunenkin saa mennä pikkuhiljaa hoitoon :)
 
Voihan itku :arghh: pienen kuume noussut 39! Ja äidin nännit hellinä kun pieni viihtynyt illan vain tissi suussa:grumpy:
 
Mulla on kans imetyksen takia hellänä :sad001 poika puree kun ilmeisesti tekee hampaita eikä tuo imuote muutenkaan ole mikään priima.. En vaan osaa päättää mitä tekisin imetyksen suhteen eikä ole kyllä nyt edes aikaa miettiä asiaa..
 
voi kun jaksais tehdä jotain että pääsis noista yöimetyksistä eroon mutta en jaksa hetkeäkään valvoa, sen jälkeen kun illalla nukahdan. Äitini jo ehdotti että hän voi hoitaa unikoulun mutta en tiedä onko hänen keinonsa sitä mitä itse haluan :D Veljen vaimokin tarjoutui ja se olisi jopa varteenotettava vaihtoehto. Puhuttiin siis että antaisin pojan heille yökylään ja sen jälkeen en enää imettäisi yöllä. ...toisaalta en haluaisi antaa vielä yökylään poikaa mutta ajatus täydestä yöstä minulle kuulostaa erittäin houkuttelevalta. ...no katsotaan sitten jos en ite saa kesään mennessä poikaa nukkumaan. :D
 
Omaa laiskuuttani en minäkään jaksa lopettaa yöimetystä-tai siis tissin antamista suuhun. Sillä konstin nukahdetaa vaa molemmat nii helposti uusiks xD mutta tottahan se on että siitä pitäis päästä eroon...
 
Tääläki yöllä hörppästään välillä tissiä, mut oon koittanu vähä silittää takas uneen, mut ei auta. Eli helpoimmalla mennään, tissi suuhun, hörpyt ja kyljen kääntö ja uneen.
 
Me varmaan vähennetään yö syöttöjä kahdesta yhteen nyt muuton jälkeen. Pojalla on viimeiset 2kk tullu painoa tosi vähän niin ei uskalla kokonaan lopettaa
 
Meillä on kans kaikkia edellä mainittuja, eroahdistusta, vähän imuote haussa hampaiden takia, flunssaa, yösyöttöjä ja lisäksi paljon ihmettelyä ja oppimista! Sormi osoittaa koko ajan jonnekin, kun haluaa tietää mikä mikin on. Aina kun jossain pääsee taaperokärryyn tai liikkuvaan syöttötuoliin käsiksi, sen kanssa pitää päästä kävelemään! Isoja alkaa nämä meidän muksut olemaan!
 
Ai niin, Mä olisin kans ehdottanu sitä selkään sitomista pakkauksen ajaksi :D tosin meillä ei sekään enää aina kelpaa. Mietin uusiks nyt mitä tehdään synttärilahveille nro 2.
 
Meillä meni nyt kaikki uusiks kyllä. Poika said korkean kuumeen, näppylöitä, yskän, vuotavan nenän ja pentele vielä ripulin mpr rokotteesta! Meillä jää synttärit nyt sit juhlimatta ja olenkin tänään ilmoitellut ihmisille että ei ole juhlia.. Onneks kuume kuitenkin on laskemaan päin jo (alkoi perjantaina) mutta nyt jää kyllä kaikki pakkaaminen jne viime tinkaan taas :sad001
 
Fuji, toivotaan että teidän poika paranee pian! On inhottavaa kun pieni sairastaa :sad001
 
Viikko vierähtänyt ja nyt vois jo melkein sanoa että normalisoitunut tilanne.. Tosin nyt poika ei syö.. Kakoo vaan kaiken mitä yrittää syöttää vaikka olisikin sileää sosetta.. Ei mene makea eikä suolainen ei lämpimänä eikä kylmänä.. No pikkuhiljaa sit vaan..
 
luojan kiitos sain vihiä mpr-rokotteen jälkivaikutuksista ja siirsin sen tammikuulle. En halua joululomareissulle mitään itkuhuutoja.
 
Miten on vuosi lähtenyt käyntiin? Meillä yritetään kovasti kävellä ilman tukea ja nyt syödään ihan hulluna 4 kertaa päivässä.

Muutossa kerkesin hajottamaan 2 puhelinta ja en ole vielä saanut aikaan muuta kuin varattua ajan neuvolaan..
 
Meillä kävellään paljon, vilkutetaan ja päristetään huulia pyydettäessä, heitellään tavaroita ja osoitellaan, syödään vaihtelevasti, nukutaan paremmin ja.... ripuloidaan. Kohta kuukauden kestänyt löysäkakkavaihe sai huipennuksensa eilen kun pikkuherran vaippa oli täynnä sulamatonta ruokaa. Tänään käytiin lääkärissä, joka epäili taaperoripulia tai jotain bakteeritartuntaa. Ulostenäytteenottoon siis...
 
Me saatiin unikoulu tehtyä joululomalla ja nyt poika heräilee kerran yössä mutta nukahtaa ilman rintaa. Elikkä saatiin yöimetykset pois. Poika on ruvennut tämän myötä nukkumaan myös aamuisin yhdeksään. Jes! Alkuyön nukkuu sängyssään ja mikäli ei saada rauhoiteltua siihen helpolla niin otetaan viereen nukkumaan. ..pääasia että nukkuu ilman rintaa :D Monesti oon sitten kuuden jälkeen aamulla imettänyt, jos herää.
Pitäis nyt ottaa tuo lehmis mukaan päivän ruokailuihin, tähän asti juonut vaan piimää kerran päivässä. Jotenkaan en halunnut joululomalle mitään maitoherkistymisiä. :D Imetyskertoja on siis vielä aika usein kun ei muuta juo. Eikä tämä minua haittaa, saa nauttia vauva-ajan viimeisistä rippeistä :D
Kävelyä poju reenaa aika vähän mutta edistyy tuen kanssa koko ajan. Oon antanut sen harjoitella itekseen, enkä varsinaisesti oo yrittänyt mitenkään auttaa tilannetta.
 
Me saatiin unikoulu tehtyä joululomalla ja nyt poika heräilee kerran yössä mutta nukahtaa ilman rintaa. Elikkä saatiin yöimetykset pois. Poika on ruvennut tämän myötä nukkumaan myös aamuisin yhdeksään. Jes! Alkuyön nukkuu sängyssään ja mikäli ei saada rauhoiteltua siihen helpolla niin otetaan viereen nukkumaan. ..pääasia että nukkuu ilman rintaa :D Monesti oon sitten kuuden jälkeen aamulla imettänyt, jos herää.
Pitäis nyt ottaa tuo lehmis mukaan päivän ruokailuihin, tähän asti juonut vaan piimää kerran päivässä. Jotenkaan en halunnut joululomalle mitään maitoherkistymisiä. :D Imetyskertoja on siis vielä aika usein kun ei muuta juo. Eikä tämä minua haittaa, saa nauttia vauva-ajan viimeisistä rippeistä :D
Kävelyä poju reenaa aika vähän mutta edistyy tuen kanssa koko ajan. Oon antanut sen harjoitella itekseen, enkä varsinaisesti oo yrittänyt mitenkään auttaa tilannetta.

Nyt on pakko kysyä kun itseä mietityttää että miten uskaltaa jättää yösyötöt? Vai jäikö teillä ihan niinku itsestään? Meillähän poika on nukkunut jo 8kk iässä omassa yöt omassa huoneessa mutta syö vieläkin öisin. En jotenkin ole uskaltanut lopettaa imetystä yöllä kun poika kasvanut hitaasti.. Onneksi ensi viikolla on kuitenkin neuvola.
 
Meillä kävellään paljon, vilkutetaan ja päristetään huulia pyydettäessä, heitellään tavaroita ja osoitellaan, syödään vaihtelevasti, nukutaan paremmin ja.... ripuloidaan. Kohta kuukauden kestänyt löysäkakkavaihe sai huipennuksensa eilen kun pikkuherran vaippa oli täynnä sulamatonta ruokaa. Tänään käytiin lääkärissä, joka epäili taaperoripulia tai jotain bakteeritartuntaa. Ulostenäytteenottoon siis...

Kaverilla kesti tosi pitkään tämmönen ja syyksi paljastui maitoallergia.. Oli siis jo aloitettu maitotuotteet mutta ei osattu epäillä maitoallergiaa..
 
Kävellään, kiljutaan, leikitään autoilla ja palikoill, osoitellaan, pottaillaan ja syödään pääsääntösedti hyvin. Maanantaina lähden töihin ja poika hoitoon. Ensi viikolla olisi myös tarkotus pitää unikoulu ja lopettaa imetys. Tämä piti tehdä jo jouluna mutta tultiinki koko perhe kipeiksi niin jäi. Monta uutta juttua tulee siis ykskaks lapsen elämään että varmaa on hetken rankkaa mutta niin kaikki väittää että pienet lapset suhtautuu muutoksiin nopeesti.
 
Ihana lukea taas kuulumisia!
Meillä tän hetken paras juttu on ehkä tanssiminen, aina rupee pientä tanssittamaan kun kuuluu musiikkia (siis IHAN mitä tahansa musiikkia). Aiemmin tanssiminen on ollu vaan polvista joustamista mutta tänään rupes myös kädet heilumaan puolelta toiselle, en tiiä onko mikään sulosempaa! :Heartred
Me siirryttiin lehmänmaitoon nyt aika nopeestikin kun ei tullut mitään erikoisia oireita :)
 
Takaisin
Top