Vauvan uni ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odette
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin alkoi levottomat yöunet siinä 3,5 kk kohdalla ja ens viikolla tulee 5 kk täyteen ja edelleen nukutaan huonosti yöllä. Syötän yleensä kolme kertaa yössä (viime yönä kahdesti) mutta vauva siis heräilee paljon useammin ja on hereillä yöllä pidempiä aikoja. Jos on kiltisti sängyssä niin en heti syötä yöllä vaan oittelen josko nukahtais uudelleen. Illalla mennään seiskan aikaan nukkuun ja aamulla herätään kuuden ja seiskan välillä.

Toivon että tää tästä rauhottuis sit kun saa syötellä iltapuurot. Nyt on vasta maisteltu soseita pieniä määriä.

Musta tuntuu että meillä vaan nää unihommat pahenee. Oon toisina päivinä kyllä iiihan loppu.
Päikkäreitä on päivässä 3 tai 4 ja ne kestää yleensä 40min. Ja nukuttaminen kotona on ihan hanurista, pakko lähtee aina ulos kävelemään, eli sinne voi heittää toiveet omista päikkäreistä!
Yöunet menny huonompaan. Alkuyön "pitkä" unipätkä on 1,5-2 tuntia. Seuraava pätkä samanlainen ja sit siitä loppuyö usein 40min ja 1h väliä.
Ja ne heräämiset ei rauhotu muulla kun tissillä. En tiiä onko ihan oikeesti nälkä vai ei. Ton ekan heräämisen pystyy mies rauhottamaan, mutta sillon herää puolentunnin päästä uudestaan, eli haluu kuitenki sitä tissiä.
Sanokaa mulle et tää menee ohi :D :(

Tsemppiä iinama! Toivottovasti pian helpottaa. Jos yhtään lohduttaa, niin meil on ollu koko 5kk tollasta.. :D

Rosmarinaa.. joo, teillä se vasta rankkaa on ollu :D
Tän päiväunihomman mä oon hyväksyny, mut nää yöt on mulle liikaa.

Meilläkin risaisuutta öissä. Alkuyö menee kuten ennenkin, mies hoitaa ekan syötön pullolla. Aamuyöllä neljän aikoihin alkaa tissittely. Vaikka antaisin pullosta, haluaa roikkua tissillä koko loppuyön. Nukkuu välissä 15-45min ja taas tissiin kiinni. Otan siis aamuyöllä viereen, mutta pitäis kai jatkossa palauttaa aina omaan sänkyyn.

Unikoulu varmaan edessä vielä tässä syksyn aikana. Ikää pojalla viikon vajaa 6kk.

Iinama, kuulostaa kyllä siltä, et ne hampaat siellä vaivaa. Meillä meni elämä just tollaseks ennen hampaita. Nyt on palattu takaisin "normaaliin heräilyrytmiin", kun saatiin nämä hampaat läpi. Seuraavia odotellessa.

Täälläkin hulinoidaan taas! Neiti pyörii yöllä sängyssään ja ynisee ja tuhisee ja kolistelee... 1-2 kertaa heräilee tissille tällä hetkellä. Mutta nukun kaikki yöt itse koiran unta tuon hulinoinnin tähden.

Meilläkin on levottomuutta....paukutellaan pinnasängyn pohjaa niin että tärisee....unet sen mukaan...huoh.

Voihan unettomat yöt.. :smiley-angry017 Tytöllä puhkes ensimmäinen hammas alkuviikosta ja nyt on toinen alaetuhammas kovaa vauhtia tulossa. Sen lisäksi aktiivisesti myös treenataan nukkuessa konttaamista..monta kertaa illan aikana tyttö kitisee/itkee/ähisee sängyssä konttausasennossa puoliunissaan. Jos kääntyy mahalleen unissaan nii eipä mee kauan kun tyttö on kontillaan ja kitinä/itku/ähinä alkaa. Ryömimään oppiminen ei vaikuttanut uniin ollenkaan. Pari viikkoa tätä takana ja kyllä on ikävä niitä meidän rauhallisia öitä. Onneksi kuitenki väsymyksestä huolimatta sitä jaksaa yllättävän hyvin. Aamutsemppit pitää aina itelle antaa..tää on onneks ohimenevää. :D

Meillä tätä hammas-/uudenoppimismeuhkaamista on nyt kestänyt kaksi kuukautta... Eikä enää kauheesti naurata. :( Mut tätähän tämä vauva-arki on. Olin sen vain jo kerennyt unohtaa. :D

Poika on selvästi jättämässä yhdetbpäikkärit pois. Ennen nukkui 3-4krt päivässä. Nyt myös huudetaan päikkäreille mentäessä. Ei kelpaa syli, ei tissi, ei pullo. Rauhoittuu kyllä ja nukahtaa, mutta 10-15min huutaa.

Meillä on jäänyt muutama viikko sitten yhdet myöhäis-iltapäiväpäikkärit pois ja iltaunet on lyhentyneet. Sen sijaan aamupäivään on tullut yhdet vakiopäikkärit, jotka on aina samaan kellonlyömään. :happy:

Poika meni päikyille 18.00 ja nukkuu edelleen. Yleensä mennään nukkumaan klo 21. Vetelee siis jo yöunia. Millonhan on herätys aamulla? Klo 4?

Eetla, ei onneksi ihan niin aikaisin vielä. Oli aika levoton aamuyöstä, mutta noustiin klo 7. Eli ihan tavisaikaan. Ehkä pienelläkin on vain syysväsymystä.
On muuten taas päikyillä, saa nähdä millon herää. Eniten harmitti eilenkin, kun iltapuuro jäi sitten tietysti antamatta.

Ajattelin kysellä kokemuksia, unikoulu mietinnässä, että millaisia unikouluja olette pitäneet pienille? Millaiseen lähtötilanteeseen ja miten nopeasti tehosi? :)

Ajattelin kysellä kokemuksia, unikoulu mietinnässä, että millaisia unikouluja olette pitäneet pienille? Millaiseen lähtötilanteeseen ja miten nopeasti tehosi? :)

Seuraan keskustelua. :) Jotain apuja olis saatava öihin...

Takaisin