Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

täällä kävi terveydenhoitaja 2vkon kotikäynnillä..Pojalla noussut paino 200 g viikossa[:-] hurjasti![:D] nyt ollaan yli syntymäpainon jo reippaasti,nyt paino 3620g ja syntymäpaino oli 3485g..

Meillä poju ei oo onneks kärttysä tän kuumuuden takia,yhtä rauhallinen kuin ennenkin,(JESS[;)][:D])..nukutaan hyvin ja jaksetaan seurustellakin hyvästi..Aamut on meillä selvästi tätä hereillä olo ja keskustelu aikaa,illat ja yöt nukuksitaan..vaikka viime yönä oltiin pojan kanssa 1-3 hereillä,kun toinen vaan tapitti suurin silmin ettei mua ainakaan väsytä olleskaan..[>:][:)]

Äippä ja sen mies lähti tuossa joku aika sitten kotiin ajelemaan..Oli kyllä niin kivaa kun oli apua tuossa pojan hoidossa..sai itse vaan olla välillä,vaipat vaihtu,ilman että itse tai miehen tarvitsi niitä vaihtaa[;)]

sunnuntaina olisikin siskontytön ristiäiset Tampereella tiedossa ja sitten olisi pojan kanssa tarkoitus mennä Nurmijärvelle viikoksi äidin luo kyläilemään..kun ei tässä oo päässyt moniin kuukausiin missään käymään[>:]

d-tipatkin pitäis alottaa[&:]ahistaa jo valmiiks jos vattavaivoja niistä tulee[:D]meillä kun ei juurikaan vattavaivoja oo vielä ollu...

Niin ja eiköhän itse kukin miestä oo jossakin vaiheessa jostakin valittanut täällä,että ihan sallittua purkautua[;)]

Ei tää lämpötila oo enää mitään mukavaa..jos joku nin väittää,nii varmasti valehtelee[;)][:D] hiki lentää,vaikka istuis vaan paikallaan..ihan älytöntä..vauvan kanssakaan ei pysty ulos lähtemään oikein vaunuilemaan tms,niin joutuu täällä sisällä jumittamaan..ja meilläkin sisällä sellaset 30 astetta...hohhoijakaa..

Noniin, nyt on synnytyskertomus käyty rustaamassa tonne omaan osioonsa, käykeehän lukemassa.. [:)]

Hurjaa kun aika menee nopeesti, meidän Poju täytti tänään jo 2 viikkoa! Iiks.. Huh hellettä, meilläkin sisällä se 30´c, kattotuuletin ja pöytätuuletin pyörii täysillä, läpiveto 24/7 ja poika vaippasilleen myös ympäri vuorokauden..

Toistaiseksi poju ei ole kuumuutta kitissyt, mut eiköhän senkin sietokyky tuu jossain vaiheessa vastaan -mulla on tullut jo! Hiki valuu vaikkei tee mitään, mut sitten se jo roiskuu kun toinen roikkuu tissillä tankkaamassa nestettä!

Yöt meillä menee suht mallikkaasti, syömään herätään 0-2 kertaa/yö, eli unta saa myös äiti ja iskäkin nukuttua 3-9h putkeen [:)] Päivisin poju tykkää tuijotella suurilla silmillään välillä neljäkin tuntia huushollin menoa, erityisesti olkkarin kattotuulettimen mustat lavat valkoista kattoa vasten herättää jatkuvasti mielenkiintoa. Syöminen on nautintoa pojalle, äiti näkee tähtiä kovan imun takia. Rintakumin kanssa syötin ekat 5pv, kun nänninpäät niin matalat, mutta nyt nousseet ja ilman kumia selvitään hienosti. Toki kovan imun takia harkinnu kumin ottamista takaisin hetkeks käyttöön kun niin herkkänä nännit, mut josko tää tästä pian..

Neuvolatädin kotikäynti oli viime torstaina, painoa pojalla tuolloin 3840g, eli syntymäpainokin (3725g) on jo kivasti ylitettynä. 3vkon iässä eka neuvolakäynti. Pituutta ei kotikäynillä ottanut, mutta muuten tuli taas kehua komeasta, pirteästä ja jäntevästä pojasta <3 Eikä keltaisuutta meinanut enää huomata tädin silmillä, JEE!

Miten ootte viilentäny lasta, jos käyny kuumana liikaa? märkä viileä pyyhe?

Lisäks mietin, että koskakohan uskallettais peittoo heilutella miehen kans kun mun jälkivuoto on jo lähes olematonta, mutta välilihan leikkauksesta aiheutuneita tikkejä on vielä..?? [8|] aika yksipuolista tällä hetkellä tuo seksielämä, suullista helpotusta miehelle.. toki mä nautin kun se nauttii, mut ei se oo siltikään sama..

Kuuluillaan, nyt on tissille tarvetta! (Se pienempi mies) [:D]

puklailusta... onko muilla puklailu lisääntynyt näillä helteillä? tämä mamma on jo aivan hätää kärsimässä kun puklua lentää kaaressa ja koko ajan... tuntuu että ei pojulla pysy mikään sisällä... ja kun puklailu jatkuu useita tunteja syömisen jälkeenkin... mietin vain että voiko johtua tästä kuumuudesta???
maidontulokin tuntuu loppuvan kun poika syö imetyksen päälle vielä 100-160ml korviketta...ja imettäessä imee kummastakin rinnasta enää vain noin 5min (syöminen kestänyt aiemmin 30min)...tai rinnalla saattaa olla kauemmin mutta nieleskelyä ei kuulu kauempaa ja sitten pian tuon 5 min jälkeen meneekin jo pojulla hermot... tuntuu jo aivan turhalta koko imettäminen [:(] jopa mieskin on nyt alkanut olla korvikkeen kannalla vaikka on ollut niin sen antamista vastaan...ollaan mietitty että liekö tämä kuumuus syynä tuohon maidontulon hiipumiseen...mutta tätä menoa se kyllä taitaa loppua kokonaan...vaikka eipä silti, mulle ei tuo imetys ole välttämätöntä...tärkeintä että poju vaan saa masun täyteen ja jaksaa kasvaa [:)]

Täällä tehtiin tosiaan viime sunnuntaina yötä vasten hurja matkustaminen. Noin 500 km pienen vauvan kanssa. Hienosti meni matkustaminen. Kahdenlla pysähdyksellä selvittiin (meitä oli aikamoinen porukka: Minä ja pikkuneiti, veljeni puoliso ja hänen kaksi tyttöä 2-vuotias ja 7 kuukautta vanha sekä mummi). Lapset nukkuivat koko matkan, mutta me aikuiset valvottiin. Maanantai menikin sitten ns. "palautumiseen". Nukuttiin joka välissä missä oli vain mahdollista.

Ihanaa olla täällä mummin hoidossa. Täällä aika kuluu paljon nopeampaa kuin kotona yksikseen. Olenhan minä täällä päivät yksin, mutta täällä sentään apu tulee kellolleen aina samaan aikaan kotiin [:D]. Piti laittaa oikein omalle miehelle piikkinä, että olen viihtynyt täällä paljon paremmin kuin kotona... No, onko se ihme kun toinen on töissä yömyöhään ja mä aivan yksin kökötän kotona. Varsinkin kun tää meidän neiti on vähän huono uninen ja muutenkin hieman vaativampi.

Kuumuushan se täälläkin vaivaa. Toisaalta harmittaa kun menee hieno kesä ihan sivun suun kun istuskelee vain täällä sisällä. On liian kuuma viedä neitiä mihinkään pitkälle vaunulenkillekkään. Ja jos neiti nukkuu ja juuri kun pääset hyvään auringonotto asentoon niin kuuluu kutsuhuuto. Haikeena katselin ystävieni kuvia Yyteristä kun olivat olleet siellä rantajalkapallo turnauksessa... =( Ja vielä kun itsellä olisi kerrankin kunnon rantatissit [:D] No, joo... kyllä niitä hienoja kesälomia on varmasti vielä tulossa.

Huokaus. Kurja tilanne mieheni mummon kanssa jatkuu. Hän oli mustamaalaunnut minua oikein urakalla mieheni pojan äidille. [:(] Olen kuulemma pilannut täysin mieheni elämän... Ja olen myös syypää siihen, että mieheni ei kerkeä enää olemaan poikansa kanssa ja olen syypää siihen, että mieheni ei voi tehdä töitä ja olen myös syypää siihen että mieheni ei voi nukkua ja että inhoan mieheni poikaa ja käyttäydyn sen mukaan... Ja mitähän muuta lienee kertonut. Onneksi olen tämän mieheni pojan äidin kanssa hyvissä väleissä (vihdoin ja viimein) ja hän luottaa minuun poikansa osalta. Ties mitä kauheuksia se mummo on kertonut...
Eipä taida mummo saada kutsua ristiäisiin. Siitäkin hän oli kommentoinut kun olin ristiäisistä puhunut että olen itsekkäästi kutsumassa vain omia sukulaisiani. Voi ei! Minulla nyt sattuu olemaan 10 oma perhe (vanhemmat, veljet ja heidän perheet). Ja miehelläni vain mummo, isä ja veli. Tottakai kutsuisin heidänkin puolelta enemmän, mutta ketä? pikkuserkkuja vai?

Tyttö Koo: Ihan ymmärrettävää! Mä ainaki olisin vetänyt moisesta pultit. Ja vedinkin toissa lauantaina vähän samasta asiasta... Tosin mieheni ei juo alkoholia. Niin ja kuten huomaat niin kyllä täällä muutkin avautuu. Mä ainaki saan täältä niin paljon vertaistukea. Ja sitä oikeasti tarvitaan.

Täällä on myös oikein kunnon kitinää välillä. Kuumuus varmasti vaikuttaa ja nyt on myös tullut kunnon vatsavaivat tähän päälle... huokaus. Tulee niin kamalan pahaolo itselle kun neiti huutaa. Jotenkin kokee itsensä huonoksi äidiksi... Mutta se toivottavasti kuuluu asiaan.

Mims meillä on puklailu lisääntynyt hieman... on vaan kova huoli kun en tiedä onko se nyt sellasta normaalin vauvan juttua vai liittyykö se jotenkin siihen meiän ruokatorven leikkaukseen [&o] no ei se monesti sitä edelleenkään tee mutta hälyyttäähän tuo.

Täällä olikin ensimmäinen yö jollon tyttö pisti meitä valvottamaan.. 24 heräs, syötin sen ja sain nukahtamaan vasta klo 2 takas. Kertooko se hampaitten tulosta että nyrkki menee suuhun mutta ei huoli ruokaa? Yleensä se nälkäänsä tunkee sormia, nyrkkiä tai mitä vaan mikä eteen sattuu, niin suuhun... Itkuakin tuli eikä missään asennossa ollu hyvä, niin ajattelisin että vois johtua hampaista??

Mäkin oon miettiny miten/millä konstilla te niitä pyyhkeitä ja lakanoita viilennätte? Jääkaappiin vai? [:D]

Hyvää päivää! Onpa ilo katsoa kun mies pesee ikkunoita [:D] Täällä saatiin asiat selvitettyä ja sovintoseksiäkin sain [8D] Eli valtakunnassa on taas kaikki hyvin.

Mä ainakin kastelen pojan rätin suht kylmällä/viileellä vedellä ja rutistan kuivaks ja laitan pojan jaloille josta tuntuu viilentyvän sitten muutenkin. Ja sit ollaan käyty nyt myös viileässä suihkussa, poika hiljenee siellä heti ja silminnähden nauttii olostaan. Nytkin nukkuu tyytyväisenä suihkun jälkeen. Mä kyllä rakastan kesää mutta nyt alkaa pikku hiljaa tulla raja vastaan. Mut toisaalta, lupasin talvella etten valita tänä kesänä ollenkaan vaikka olis kuinka kuuma tahansa... muistatteko vielä sitä hirveetä lumen määrää? *talvea odotellessa*

Meidän Onni väläytti tänään oikein tosi ison hymyn pari kertaa ja sai mut tietysti kyyneliin! [:)] Oli eka kerta kun hymyili tollai "isosti". Tuli taas niin ylitsevuotava rakkauden tunne poikaa kohtaan...  Ja ukkeli on tänään jo 6 viikkoa vanha!

Aika menee niin tajuttoman nopeesti. Poika on jo reilun kuukauden vanha [:)].

Kuuma on täälläkin. Eilen tuli pienellä mitta täyteen tästä lämmöstä. Kitinää ja suoraa huutoa piisas illalla ja yöllä. Suihkussa rauhottuu, mut märät pyyhkeet oon unohtanut, niistä tulee vaan hirvee huuto. Tissillä oli vähän väliä ja ihan vaan minuutin kaks kerrrallaan.

Sain viikko sitten kantoliinan lainaan ja oon ollu tosi tyytyväinen. Poika kun tykkää olla sylissä eikä viihdy kuin pieniä hetkiä yksinään. Ihan mieletöntä miten paljon pystyy tekemään tän kanssa. Välillä sitä kyllä toivoo hieman pidempiä käsiä [8D], mutta eiköhän tähänkin totu. Nytkin poika nukkuu "sylissä". Vaikka en oo pitkiä aikoja viittiny käyttää, kun tässä tulee molemmille niin kuuma.

Maitoa piisaa ja pojan posket senkun pulskistuu [:)]. Istuvaltaan imettäminen on mulle ihan hirveen vaikeeta. En vaan saa poikaa sellaseen asentoon että molemmilla olis hyvä olla. Muten sillä niin väliä olisi, mutta kun aina ei sitä sohvaa oo saatavilla... Kerran jo "jouduin" syöttää autossa ja se ei todellakaan ollut kivaa puuhaa. Jos ei tästä kohta helpota niin soitan jonkun tänne kotiin mua neuvomaan.

Yöt alkaa mennä jo ihan selkeellä kaavalla. Nukkumatti tulee siinä 23-01 ja syömään herätään 02-04 ja toisen kerran 05-07 ja unta riittää yleensä ainakin kasiin saakka. Eli saa äitikin vähän nukkua.

Pieni oli maanantaina ekaa kertaa mummolla hoidossa [:)]. Mä kävin siinä naapurissa kylässä ja mummo halus olla lapsenlikkana. Kaikki meni tosi hienosti, kunnes etukäteen lypsetyt maidot loppus... Hetken oli siellä yrittänyt hyssytellä, mutta kun ei auttanut, niin hälytti mut takaisin... Mä olin ehtinyt jo olla siellä hyvän tovin ja kahvitkin oli jo juotu.

Arg, hitto että on kuuma... taidan mennä purkamaan tän paketin tästä edestä.

lääh puuh.. kuumuutta täälläkin. Toisaalta pidän tästä, kun tuo mieskin viipottaa lähes koko päivän kotona pelkät kalsarit jalassa, ja kun kolmestaan ollaan, niin sit persekin paljaana. [:D] Ja se hyvin usein johtaa.. niin [:D] Onneks mulla on jo pillerit [;)]

Neuvolassa käytiin eilen, ja tyttö kehittyy näköjään ihan hyvin. Painoa jännitin, että tuleeko multa tarpeeks maitoa, mutta näin taitaa olla, kun ollaan ylitetty 5kg raja. Jee! Meikä on kunnon Mansikki. No mutta oikeesti, en kyllä edelleenkään pidä imettämisestä ja tuo mies jää ikäänkuin ilman sitä kokemusta. Välillä ihan oikeesti luulen, että ... JUMALAUTA!! TÄÄLLÄ SATAA VETTÄ!! meikä painuu nauttimaan siitä näystä parvekkeelle [:)]

no mutta joo, jatkuu... Siis on sellainen olo, että pulloruokinnassa isäkin pystyy osallistumaan paljon enemmän lapsen hoitoon, eikä jää ipanalle sellaiseksi kummalliseksi tyypiksi sinne taustalle, kenellä ei ole tissejä, mut kuitenkin tyyppinä on ihan ok. [8|]

Rytmistä. Meillä mennään nukkumaan yöunille 20-22 ja siitä seuraava syöttä ennen klo 2hta, seuraava syöttö 5 jälkeen ja varsinaisesti herätään vasta 10 jälkeen. En valita. Ihan hyvin täällä saa nukuttua.

Meillä tyttö menee nyt ensimmäisen kerran hoitoon 24-25. pv, kun me mennään miehen kanssa käymään Hämeenlinnan Vanajarockissa. Mummi saa nauttia tytön seurasta sen aikaan. Vähän jännittää, mutta mulla on niin suuri luotto anoppiini, että sen osaamista jne. en yhtään epäile. Hyvin se sujuu..

Mohomaha. Eikö teidän muksu käytä tuttia? En usko että se käden suuhun vieminen vielä hampaita tarkoittaa, kun siihen yleensä liittyy kuolaaminen ja muutenkin hampaat puhkee vasta jonkin ajan kuluessa. Ite veikkaisin suuresti sitä, että teilläkin mukelo haluu vaan imeä jotain... ?

Papu82 Mulla on kanssa istualleen imettäminen ollu koko ajan tosi hankalaa, asentoa ei löydy ja menee säätämiseks. Viime viikolla sain viimein imetystyynyn, kun ystäväni tarjoutui tekemään, ja sen avulla imetys onnistuu huomattavasti paremmin myös istualleen. Tosin eipä sitä tyynyäkään kyllä kaikkialle voi mukaan ottaa... mutta sen avulla voi ainakin etsiä niitä asentoja.

katusutariina: ei tutti kelvannu vaikka yritin sitä moneen kertaan. Kyllä se mahallaan kuolaa ainakin, anoppi kun roikotti sitä sylissä niin lattialle tippu koko ajan kuolaa [:D]... No olkoot mitä oli, onneks kuitenkin sain nukutettua sen [:)] Aamulla kun oltiin kerran jo herätty ja mentii sit yhdessä nukkumaan niin seuraavan kerran heräsin siihen kun sain nyrkin naamaan [:D]

Neiti käyttää vieläkin 50cm vaatteita, vaikka on jo n. 7viikkonen ja pituuttakin on ainakin se 54cm. Isommat vaan pyörii päällä vielä. Ja nyt pitäis ristiäisiin laittaa 68cm (juhla)mekko päälle kun ei ole pienempiäkään. Onneks siinä ei oo hihoja, eikä varmasti vaippakaan vilku [:D] Nyt on muutamat jo perunu tuloansa ristiäisiin... Plääh. Ahdistaa tytön puolesta se kastemekkokin kun se on niin saakelin pitkä, tietääkö kukaan miksi ne on niin pitkiä?

kuumakuumakuumakuuma

ihan samaa tehtiin täällä, kokeiltiin erimallisia tutteja. Meillä käytetään MaM startteja, jotka tarkoitettu 0-2kk. Muut tutit aiheutti aluks kakomisrefleksi, eli menivät kaiketi liian pitkälle. Ite olen sitä mieltä, että tutista pääsee sitten joskus paljon helpommalla eroon kuin peukalosta. Mutta jokainen tavallaan.

Viirukhan Mä tein ton mun pojan kanssa aina niin, joka on siis jo 8-vuotias, mutta anyway [:D] Vaippaa vaihtaessa avasin vaipan, ja päästin ilmaa pippelille parin sekunnin ajan ja sit vaippa takas siihen päälle rötköttämään, ja sit odotin muutaman sekunnin. Noin meillä loppu kaaressa pissaamiset.

Viirukhan, on täälläkin pari kertaa lentäny pissat seinille ja kaaressa lattialle. Ekalla kerralla ihan hämmästyin miten pitkälle sitä voikaan lentää[:D] Nykyään kun huomaan että viisari on vähänkin pidempi/kohollaan niin äkkiä vaippaa takasin ennenkun tulee vahinko[:D]

Tilasin jotexilta lisää tuota muovitettua froteeta, eipähän patja mee piloille kun pissiä menee sänkyyn. Välillä kun tuolla on niin menny märäks vaippa nukkuessa että ihan kunnolla tulee läpi. Niin voin vaan kuvitella sitten kun tuosta vielä kasvaa [:D]

Siitä bussimatkasta muuten selvisin sillon[:D]! Mitä nyt vaan otti aivoon kun eikö siihen viereen tunkenu juoppo pariskunta pyörän kanssa ja siinä sitten sönköttivät kokoajan jotain, se ukkokin ainakin 8 kertaa kysy että eikö sillä pennulla oo kuuma tuolla vaunussa, voi huoh. Eiköhän näillä keleillä kellä vaan oo kuuma missä vaan. Koitappa siinä sitten selittää sellasille vielä että se harso on siinä siks että ei ota aurinko silmiin ja muutenki ettei aurinko paista sinne vaunun sisään. Ja että siellä takana on kyllä sellasia tuuletusluukkuja mitkä on auki että ilma kiertää. Sitten se ukko vielä joutu auttaan mua bussista pois niin mietin että mitähän siitäki tulee kun sen verran huoju ja horju, mut onneks ei sitte retkahtanu vaunujen päälle eikä mitään[8|]

Mua niin pännii tää kuumuuski! Ja vielä lupasivat elokuun alkuun nää helteet, en jaksa! On niin kamalan tukalaa ja nyytilläki ihan pää märkänä. Mutta lohduttaudun ajatuksella että luojan kiitos ei tarvii nyt olla viimesimmillään raskaana[:D] Vois olla yhtä helvettiä suoraan sanottuna[8|] ( Ja oon ihan varma että kun talvi koittaa niin sitten täällä valitetaan siitä kun on niin hemmetin kylmä[:D][:D])

Millon teillä on muuten loppunu jälkivuoto ja mistä tiedätte että se on loppunu?? Mulla oli vaan se eka viikko kotona semmosta että verta tuli päivittäin, mutta sen jälkeen vaan sillontällön. Eli saattaa olla useempi päiväkin ettei tule verta ja sitte taas tulee päivän tai pari jne. Rasittavaa kun ei koskaan tiedä millon se on loppunu kokonaan ja kun näillä helteillä ei mitään kivaa noita siteitäkään käyttää koko aikaa kun en niistä ikinä muutenkaan oo perustanu[:@] En vaan viiti lopettaa käyttöäkään kun mulla verta tulee aina sen verran kun sitä tulee että en halua että housuun lorahtaa[&o] Ja mistä sitäkään tietää millon menkat sitten alkaa? Sinne asti pidettävä tota hemmetin rättiä[:@]?? Argh. Meillä ei oo uskallettu vielä ees peittoa heiluttaa, voisin kokeilla jo, mutta sitten taas toisaalta paikat tuntuu jotenkin kamalan herkiltä että tulee tunne että ei siitä kumminkaan mitään tulis niin kokeileminenkin on sitten jääny. Jotenkin ehkä odotan sitä jälkitarkastusta alitajusesti että sen jälkeen sitten kun on kuullu siellä lääkäriltä että on täysin parantunu. Tällähetkellä täällä katon alla asustaa vaan kaks ihan perseeseen ammuttua karhua, pitää kyllä paikkaansa se sanonta että sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta[:D][:D][:D]

Voi itkut mitä tunteiden vuoristorataa. Meillä ei tuo koliikki näytä helpottavan yhtään vyöhyketerapiastakaan huolimatta :( kauhulla mietin miten ihmeessä jaksetaan kun mies menee töihin ens ma ja itsekkin olen vielä sairaslomalla eli toipilaana synnytyksestä.
meillä ei nukuta päivisin ollenkaan, öisin sitte 10-12 tuntia ja ne ovat ainoat mitä poika vuorokaudessa nukkuu. huh, löytyyköhän muita ei nukkuvia vauvoja?
mutta on tuo poika kyllä niin syötävän ihanakin <3
onneksi omat voimat alkaa jo pikkuhiljaa palautua että jaksaa jo paremminkin. tämän paksusuoliavanteenkin kanssa olen oppinut elämään, vaikka hieman on havaittavissa katkeruutta, miten synnytys voikin niin epäonnistua.
mutta tästä se elämä jatkuu :)

odotan vaan että koliikki loppuuuuuuuuu.....

Iltaa! Täällä helle hellitti ainakin hetkeks kun satoi ja ukkosti äsken. Nyt ilma on ihanan raikas! Onni on tänään käynyt muutaman kerran isänsä kanssa suihkussa viilentymässä ja voi sitä tyytyväistä ilmettä pojan kasvoilla!!! [:)] Isot pojat soittivat reissustaan eilenillalla, mua tai miestä ei ole ikävä, mutta pikkuveljeä kuulemma jo on [:)]

summerwine, mulla ainakin jälkivuoto loppui kerralla ihan kokonaan eikä ole enää loppumisen jälkeen vuotanut ollenkaan. On varmasti inhottavaa jos sitä aina silloin tällöin tulee, kun et tosiaan voi tietää onko se nyt kokonaan loppu vai ei.. olipas sekavasti kirjotettu... Ja noihin herkkiin paikkoihin ja ekaan kertaan synnytyksen jälkeen liukkaria vaan peliin! Me alotettiin seksielämä vaikka mies ensin sanoi ettei halua ennen mun jälkitarkastusta, mutta ei sitten "pystynyt" odottamaan enää [:D]

Voi että kattili... koliikki on ihan hirveetä, se on niin sydäntäsärkevää se vauvan itku kun mikään ei auta... Mun sympatiat on niiiiiin sun luona, been there...esikoinen kun oli koliikkivauva. Niin ja sulla on se avannekin vielä riesana... [:-] Paljon voimia ja jaksamisia!!! Saatko ketään avukses kun mies lähtee töihin?

Meillä on kohta 2. hääpäivä ja tänään varattiin yhdeks yöks oikein sviitti Tampereen Holiday Club-kylpylästä [:)] Onni (ja koira) menee kummitädin ja -sedän hoiviin ja me päästään nauttimaan toisistamme ihan rauhassa. Kylpylää, hyvää ruokaa ja ehkä vähän juomaa, sviitti... Mulle olis kyllä kelvannut ihan tavallinenkin huone, mutta mies sanoi mun ansainneen nyt parempaa <3 Tulee varmaan ihana viikonloppu!!! En malta odottaa!

Nyt koiralenkille ja sit ehkä vielä parit mölkyt naapureiden kanssa tuossa pihalla.

Tyttö Koo en valitettavasti saa :( muutettiin vast ikään uudelle paikkakunnalle niin tukiverkosto jäi vähän kauemmaksi. onneksi ovat vaan tunnin ajomatkan päässä, että jos ihan kamala tilanne tulee niin nopeaa sieltä apua saan :) ja miehen työpaikka on onneksi ihan lähellä...
Niin ja kunnaltakaan ei apua herunut vaikka aluksi sitä lupailivatkin.. työvoimapulaa kuulemma...

Kauhean nopeasti tää aika menee, poitsu on jo 4viikkoa vanha. Järkkyä... 50cm vaatteet on jo pieniä, huokaus...
Meille on tullut jo jonkinmoinen rytmi, ja se helpottaa mun elämää oikein todella paljon. Tosin mikään päivä ei ole toisensa kopio.

Voi helle! Harmittaa kun on niin kuuma ettei ulkolenkkejäkään vaunujen kanssa voi oikein tehdä. Lapsi on aivan nihkeä ja hikinen kun tehdään pienikin lenkki, eikä vaatteita lainkaan. Lisäksi nyt on sitten tullut vaippaihottumaa kun iho muhii vaipoissa. Hoitona käytetään metyylisineä aina 2 päivää, talkkia ja ilmakylpyjä. Onneksi ne on auttanut.

Veden juottaminen. Meille annettiin ohjeeksi että ei kauheasti vettä, lusikallisen (metallilusikalla) voi antaa välillä niin tottuu vauva siihenkin että suuhun menee muutakin kuin silikonitutti taikka rinta ja osaa nielläkkin sitten eri tavalla. Mutta kuulemma kannattaa ottaa lenkeille mukaan vesipullo sillä jos lapsi itkee se haihduttaa nestettä paljon, silloin vettä voi antaa ellei pysty tissiä juuri siinä kohtaa antamaan.

Tutit. Meillä on käytössä MaM starttitutit kuten katusutariinallakin. Muut ei kelpaa, kakomiseksi menee.

kattili: Jaksamisia! Kyllä se koliikki loppuu.

Tyttö Koo: Uuuuuu, vähänkö teillä on mahtava viikonloppu tiedossa. Love is in the air [:D] (laulaa).

mohomaha: Kävin katsomassa koisun kuvia, IHANIA!

Jaahans, pitäisikö mennä tanssimaan sadetanssia että saataisi tännekkin sadetta...

Voimia kattili. Rankkaa on täälläkin koliikin takia, vaikka itse olenkin jo toipunut synnytyksestä hyvin. Voin vain kuvitella, kuinka rankkaa se on toipilaana.

Meillä mies palasi tänään lomilta töihin, teki tosin aika lyhyen päivän. Suoriuduin ihan kiitettävästi lenkistä yksin koiran ja vaunujen kanssa, joskaan en tällä kuumuudella kovin pitkällä käynyt. Jopa meidän adhd-koiramme on viimein tajunnut että on kuuma, ja että on pakko hidastaa hieman. Koira lähtee viikonloppuna vanhempieni kanssa mökille kahdeksi viikoksi, mikä hiemman tuo helpotusta näihin päiviin. Ristiäisiä varten pitäisi alkaa leipoa, ja se onnistuu kyllä vain iltaisin kun mies on kotona.

Kattilin tukena ollaan täälläkin, vaikkakin näin netin välityksellä. Jopa tuo meitin mieskin totes, että ai saatana, kun kerroin että teillä vaivaa tuo koliikkikin. Hahahaha.. Oon kertonut sille teitin kuulumisia jo pitemmän aikaan, joten tuokin tiesi teidän "mahtavasta" synnytyksestä ja sen seurauksista.. [8|]
Mutta on se jumankauta kumma, ettet kunnalta apua saa. Olet kunnolla rähjännyt neuvolassa? Itkenyt, huutanut, valittanut.. no kaik maholliset? No vielä olis sulla pari kuukautta jäljellä. Toivottavasti hermot kestää!! Ja kun tuntuu ettei kestä, hae ajoissa APUA! No sellasta mahdollisuutta vilautan, että mun tietääkseni jos äiti on sairaslomalla, miehesi voi olla sun sijassa vanhempainvapaalla. Kannattaa kysellä kyllä kelasta, että onko tuo mahdollista, mikäli oikeesti pelottaa. Perhesyihin vedoten miehes voi kyllä pitää palkatonta vapaata, mutta aika harvalla perse kestää sellasta pitemmän päälle [8|]

Tyttö Koolla on ihana reissu tiedossa. Kuulostaa niin hyvälle [;)] Nauttikaas oikeen kunnolla ansaitusta lomasta.

Summerwinelle suosittelen minäkin ehdottomasti liukkaria, jos aralta tuntuu. Mullakin kesti jonkin aikaa tuo tiputteluvuoto ja huomasin, että se liittyy jotenkin tähän täysimetykseen. Kohtu kuulemma supistelee imetyksen aikana. No näin kävi ainakin mulla. Niinä päivinä, kun likka roikkui normaalia enemmän tissillä, meikä alko valumaan. Mä hommasin noi pillerit, ja niiden jälkeen en ole likkaria tarvinnut. En tiiä miks, mutta kaipa ne vaikuttaa jotenkin meikän limakalvoihin. Mieskin totes, että meno on jotenkin tahmeempaa kuin aikasemmin [:D] Mutta täällä kyllä harrastetaan noita hommia ihan entiseen tapaan, päivittäin, joskus useamminkin. Kauheita kaneja [&o][:D]

Viirukhan, kuulostaa jokseenkin huvittavalta tuo omiin aivastuksiin noin rajusti reagoiminen. Vaikka ei aina varmaan niin hauskaa olekaan, jos toinen on noin ääniherkkä...
Onneksi meillä saa olla meteliä, ei pikkumies siitä niin välitä. Mutta aiheuttaa muuten itselleen itkukohtauksia... repimällä itseään hiuksista [;)]. Yritä siinä sitten avata pienen pientä nyrkkiä, joka on täynnä hiuksia ja hiukset kiinni täyden raivon vallassa olevan vauvan päässä...

Huomenta!

Ihanan viileetä meillä täällä kotona, kun eilen satoi ja ukkosti. Mittari näyttää nyt +24 sisällä, se on jopa inhimillistä! Poikakin sai  nukuttua viime yönä hyvin ilman että olis ollut ihan hikinen ja nihkeä.

Oltiin eilenillalla miehen kanssa ihan fiiliksissä tulevasta hääpäivän reissusta [:)] Jotenkin mulla on semmonen ihan yltiörakastunut olo, tuntuu että oon uudelleen rakastunut tuohon ukkooni pojan syntymän jälkeen. Ihanaa päästä hoitamaan parisuhdetta oikein kunnolla ilman mitään häiriötekijöitä. Sovittiin jopa, että mä jätän puhelimen kotiin (siis minä joka en voi elää ilman kännykkää!) ja mies ottaa omansa mukaan, johon kummit saa soittaa jos jotain ihan hirveetä tapahtuu, eli pojalta irtoaa pää tms. [:D] Muuten meitä ei saa häiritä.

Jaaha, kauppareissu kutsuu... Aurinkoista päivää teille!

Takaisin