Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuori äiti meillä poika syö 100-180ml kerralla noin 3 tunnin välein. Ja et ole ainut nimittäin meilläkin nukutaan viekussa ihan syntymästä lähtien. En kyllä tiiä millon aion sänkyyn hänet totuttaa kun sse näyttää niin pieneltä siinä sängyssä. Tai siis todellisuudessa yritän itseni totuttaa siihen ettei poika nuku vieressä. Siinä kaikki on vaan helpompaa.

täällä pieni syö kerralla n.100-180ml, noin parin kolmen tunnin välein. oon huomannu et näin kuumalla sitten useemminkin juo mutta välillä vaan ihan vähän,jonkun 40ml eli saattaa sillon olla vaan jano[:)]

ja pinnikseen nukutetaan yöks. ihan sillä että meidän sänky on aika pieni siinä mielessä ko pelottaa että käännytään yöllä sen päälle. ja sitten kun kylkeä vaihtaa niin siihen sänkyyn tulee sellanen kuoppa että nyytti vois luiskahtaa masulleen ja tukehtua. päivisin sitten nukkuu aina muualla, sohvalla yleisemmin, siitä minäki sen kokoajan näen ja pystyn vahtimaan ja pieniki kovasti tykkää siinä olla[:)] toinen on sitten sitteri missä tykkää ottaa päivätirsat[:)]

äsken tehtiin kädenjälkitaulu[:)]! hermot meinas mennä tekiessä ja lopulta siitä tulikin jalanjälki taulu[:D] toivottavasti kuivahtaa nytten yön aikana ja onnistuu niin saa kivan muiston seinälle pienen jalan jäljistä <3[:)]

Alku yö meillä nukutaan pinnasängyssä. Sitten otan viereen kun alkaa tää "levoton" nukkuminen. En jaksais nostella neitiä puolentunnin välein sänkyyn ja sitten taas takaisin.
Jotenkin koen taas sen tärkeeks, että saan itse käpristyä mieheni kainaloon ja se on se "meidän" hetki kun olemme kahdestaan omassa sängyssä. Tosin nyt ei paljo ole puhuttu kun on tämä ihana mummu episodi menossa.

Noista ruokamääristä olen kans itse vähän ulalla... Yleensä neiti tyhjentää molemmat tissit ja iltaisin sitten vedetään ainakin 40 mil korviketta päälle. Harvoin kyllä mulla kerkeää syöttöjen välillä tulla sellaista oloa rintoihin, että ne olisivat ns. täynnä.

Naureskelin muuten tässä sellaista juttua kun olen lähdössä 2 viikoksi vanhempieni luokse Pohjanmaalle kahdestaan neidin kanssa. Ennen kun olisin pakannut omia tavaroita niin mukaan olisi tullut ainakin 10 kenkäparia. Heh.. nyt on niin että omassa kassissa on vain "jotain" ja pikkuneidin kassi pursuaa!

täällä poika nukkuu omassa sängyssä..eikä oo meillä sitä laatikkookaan siellä..Hyvin on nukahtanut sinne aina iltasella ja yöllä[:)]päivällä nukkuu mieluummin sitterissä..Ei meistä kumpikaan osais nukkua jos poika olisi samassa sängyssä,pelottaa että mitä jos kääntyy päälle tai peitto menee pojan päälle[8|] en osannu osastollakaan kunnolla nukkua kun poika oli vieressä,sinnikkäästi yritin ja pidin pojan joka yö samassa sängyssä,mutta kotona en oo sitä jatkanut enää[:)]minustakin on ihanaa,päästä illalla miehen kainaloon toisen tuhistessa tyytyväisnä omassa sängyssä..

hermot menee tähän jälkivuotoon[:@]miksei se voi jo loppua..joinain päivinä näyttää ettei tuu ollenkaan ja taas on näitä päiviä että tulee ihan urakalla..huoh!!! helteellä ei oo kivaa noita siteitä käyttää..enkä niistä muutenkaan oo ikinä perustanu[8|]

Onko muiden vauvoilla turvonneet rinnat?! Meidän pojalla on,terveydenhoitaja kyl sanoi tiistaina että se on ihan normaalia että ne turpoo,hormoneista johtuvaa..mutta on ruvennu mietityttään..oikeenpuoleinen rinta on kaksinkertainen toiseen verrattuna ja melko kova,muttei arista mitenkään..no jospa ei olis mistään kummemmasta kyse..

Ihana kun on viikonloppu.saa isikin taas olla kaksi kokonaista päivää meidän kanssa kotona[:)][:)]ja tänään tulee äippä ja sen mies kyläilemään ja poikaa ihastelemaan..saa itse levähtää muutaman päivän,mummu kun hoitaa aina niin mielellään näitä pikkasia[:)]Josko sitä tänään uskaltaisi sen yhden saunajuomankin maistella[:D]maitoo kun jos pumppaisi jääkaappiin vaan sopivasti[:)]

Ja voi ei,huomenna poika JO 2 vkoa..Liian nopeasti menee aika[:(][:D] vastahan se alko supistukset[:D]

Huomenta!!! Voiko aamu enää ihanammin alkaa... lalalalaaaaa... [:D]

Nyt on ihan pakko hehkuttaa hyvää oloa! Isi hoiti yösyötön pojan kanssa ja mä sain nukkua heräämättä. Ja sitten aamukuuden jälkeen tuli ehkäpä maailman ihanin herätys... [;)] poika nukkui tyytyväisenä massu täynnä maitoa ja isi herätteli äidin hellästi mukavaan aamuseksiin [:)] Nyt aivan mielettömän hyvä ja levännyt olo, ja tyydytetty [:D]

Meillä poika nukkuu sekä omassa sängyssä että vieressä. Viime yön nukkui taas kokonaan omassa sängyssä ja viihtyy siellä hyvin, mutta tuntuu kyllä myös nauttivan lähellä nukkumisesta ja silittelystä. Nyt helteillä kuitenkin saa paremmat unet yksinään, pelkkä vaippa ja lakana päällään. Onni on jotenkin niin liikuttava, kun nukahtaa omaan sänkyyn joka kerta jos laitetaan unilaulu soimaan <3

Henniv, mulla jälkivuoto kesti 4 viikkoa ihan niinkuin joka kerta aiemminkin. Ja juu, noi siteet ON tosi tukalia ja rasittavia ja vaikka mitä... Tsemppiä, kyllä se vuoto loppuu... [:)] Nyt on ihanaa taas olla normaalissa olotilassa ilman jatkuvaa vuotamista.

Meidän pojat lähtee sitten huomenna lomalle isän kanssa. Ja mies meneekin vasta ens viikon perjantaina töihin, kun pitää ylityövapaita pois! Mietittiin, että oltaisko menty mökille nyt viikolla pariks päiväks, siellä sais uida niin paljon kun haluaa ja olla ihan omassa rauhassa. Mutta hyttyset ei hirveesti innosta, niitä on siellä tänä kesänä ihan kamalasti [:@]

Tämä poppoo pakkaa nyt kamansa ja suuntaa ulos mölkkyilemään ja kauppaan ym. Loistoaamu ollut, toivottavasti koko päivä menee samoissa merkeissä! Aurinkoista päivää teille muillekin!!!

Viirukhan, mä tilasin tuolta http://www.tikkunekku.fi/product_catalog.php?c=6 tuon sinisen hiekkataulun kehyksellä, oli kyllä helppo tehdä mutta näin 3viikkosen vauvan kädestä ei onnistu kun tahtoo pitää ja pistää nyrkkiin vähänväliä[:)] mutta jalanjäljistä tuli ihanat[:)]

http://www.hattentatti.fi/product_info.php?products_id=759 tuo olis ollu kans ihana mut aika hurjat postikulut[8|]

Meilläkin syödään n.120ml normaalisti mutta joskus uppoo vaaan 60 ja joskus taas 200 [8|] Juottaako kukaan vettä? Minä oon keittäny kylmää vettä ja antanu jäähtyä huoneenlämpöseks. Ehkä 15ml menee päivässä kun ihan vaan hömpsyt sillon tällön... Ei sitä vissiin "sais" antaa nykypäivänä, mutta eiköhän tämäkin jaa mielipiteitä.

Tyttö nukahtaa ja nukkuu öisin aina omassa sängyssään. Päivällä saattaa nukkua sohvalla tai meiän sängyssä mut ite ei olla sillon siellä tytön kanssa.

Gibsoni: Mä pakkasin ennen äidilleni mentäessä koirille hirveesti leluja ja ruokakuppeja ja luita ym kun lähettiin sinne, nyt kun käytiin, niin koirille vaan remmit kaulaan ja tytölle iso muovipussi tavaraa [:D]

Henniv: mulla jälkivuoto kesti yli 4 viikkoo. Sit tuli muutama päivä sellasta limajojoo ja kun se loppu muutama päivä sitten niin aloin taas vuotaa tänään jotain. Mietin että oiskohan menkat alkamassa [>:]
Ja minäkin olen kuullut tosta turvonneista rinnoista vauvalla, normaalia on.

Tyttö Koo Olisipa meilläkin joku unilaulu joka saisi pienen nukahtamaan... tuntuu että tämäkin päivä on mennyt siihen, että on yrittänyt saada toisen nukahtamaan! Huh. Näillä helteillä ei mitään mukavaa puuhaa roikotella vauvaa sylissä koko päivän. Itku on itselläkin ollut herkässä, kun tuntuu ettei mikään mitä tekee auta ja toinen vaan itkee mahavaivojaan[:(] Nyt sain tytön nukkumaan petiinsä, ties monennenko yrityksen jälkeen. Saa nähdä, kuinka kauan tätä hiljaisuutta jatkuu. Jos hyvin käy, nukahti nyt yöunilleen, mutta sitä en kyllä uskalla varmaan toivoa...

Ja ei kyllä ole helpotusta tähän helteeseen näköpiirissä! Sain sen kantorepunkin jo toissa viikolla, ja näillä lämpötiloilla sitä ei oikein ole päässyt testaamaan. Jos vaikka toisi helpotuksen tähän kanniskeluun. Kertaalleen vaan käytiin metsässä koirien kanssa niin, että pieni oli repussa. Ja sitten tuli helteet.

Mutta siis, meinaa välillä usko loppua täällä tähän hommaan, ja välillä kun meinaa hermo mennä oikein kunnolla, tulee oikein huono omatunto että millainen äiti oikein olen, kun en omaa lastani osaa auttaa eikä kärsivällisyyttäkään riitä kuunnella toisen itkua...[:(] Mutta siis, nauttikaa te joiden vauvat nukkuvat hyvin eikä maha ei vaivaa, meillä taitaa neiti olla kaikin puolin siitä vaativammasta päästä!! En malta odottaa sitä, että itkuisuus loppuu ja tilalle tulee hymyä ja naurua!

Jälkivuodosta Itselläni taitaa nyt vasta olla loppumassa, ja 28.5. kuitenkin jo pikkuinen syntyi. Eli on kestänyt kuutisen viikkoa! Joskin ollut kovin vähäistä viimeiset viikot. Pitäisi varmaankin alkaa sitä jälkitarkastusta varaamaan...

mohomaha: Meilläkin annetaan keitettyä vettä mikä on sit jäähtynyt huoneen lämpöiseksi. Hirveitä sitä ei mene. Joku 10ml saattaa parhaimpina päivinä mennä.

Huh, kuulostaa vähän liiankin tutulta toi sun kirjotus katjuskainen! Täällä poika on raivonnu 2 päivää[&o] Syöttöjen päälle oon antanu vielä korviketta, kun aattelin että nälkäänsä huutaa... Mutta ei. Sen aikaa on hiljaa kun pullon tyrkkää suuhun, syö vähän, nukkuu ehkä hyvällä säkällä 15 min ja sitte alkaa taas huuto. Poika sätkii, kiemurtelee ja huutaa naama punasena ja välillä joutuu haukkomaan henkeään kun unohtaa vissiin hengittää huutamiseltaan[:(] Tänään oon röystäyttäny poikaa usein, antanu rela tippoja ja kupla stop tippoja, mutta meininki on hurjempi kuin eilen[>:] Kaiken lisäks miehellä vissiin umppari reistaa kun on lämpöä ja tulehdusarvot koholla, näinköhän pitää siirtää ristiäiset jos toi lekuriin joutuu[&:] Selvinnee parin päivän sisään. Voimat tässä alkaa kyllä oleen ihan tosissaan loppu... Voin olla ehkä huono äiti, mutta ens yönä nukutaan ihan pojan kellon mukaan eikä herätyskellon mikä pitäis laittaa soimaan parin tunnin päähän.. Mutta tää lähtee nyt TOIVOTTAVASTI nukkumaan.

Huomenta! Täällä on isotveljet laitettu kahdeks viikoks matkaan, ihana hiljaisuus laskeutui taloon!

Katjuskainen ja AnAnAtS, ette te mitään huonoja äitejä ole, missään nimessä!!! Meillä on tuo kuumuus ollut aika rankkaa pienelle, mutta oon laittanut sitteriin viileän lakanan ja poika on pelkällä vaipalla, niin on olo helpottunut kummasti. Mahavaivat on tosi inhottavia, niinkun jo aiemmin kai kerroin, niin esikoinen oli koliikkivauva ja se kirvoitti itselläkin niiiiiiin monesti itkun ja myös välillä raivon väsyneenä. Se on ihan inhimillistä, ettei oma pinna ole niissä  vauvan itku- ja raivaritilanteissa parhaimmasta päästä.

Juu, vettä ei kai nykyisin suositella juotettavaks, mutta ei se vauva siitä rikki mene eikä vaurioidu. Meillä ei olla vettä vielä maistettu ja veikkaisin että irvistykseks menis [;)] Mun mielipide oikeestaan kaikkiin vauvanhoitoasioihin on se, että maalaisjärjellä pärjää melko pitkälle, just esim. toi vedenjuonti. Ajatelkaa, että appesiinimehua on juotettu mulle 2-viikkoisena vuonna -76 ja oon silti vielä hengissä [:D]

AnAnAtS Voimia sinne teillekin! Ihana kuitenkin kuulla että muillakin on yhtä tuskainen taivail, enkä ole ainoa! Meillä tosiaan vielä sitten sen eilisen viestini jälkeen huudettiin yhteen asti, ennen kuin neiti väsymykseltään ei enää jaksanut muuta kuin nukahtaa. Kaikkein kivointa ([:@][:@][:@]) oli eilisillassa se, kun mies oli kaverinsa luona kattomassa jalkapalloa, ja itse sitten hyssyttelin puolille öin, yhteensä nelisen tuntia lähes taukoamatonta itkua. Mies sitten jatkoi kun tuli kotiin vielä tunnin verran, mutta enpä minäkään siinä nukkunut, kun ei ole niin hyviä unenlahjoja että nukkuisin kun toinen itkee.

No, jos jotain positiivista pitää eilisestäkin hakea, niin sitten se, että sai ennätyspitkät putkeen nukutut unet, neiti kun nukkui yhdestä puoli seitsemään, jolloin sitten nostin sen viereeni syömään. Sen jälkeen on heräillyt puoli yhdeksältä ja yhdeltätoista, mutta nukkunut muuten ja nukkuu edelleen. Taisi todellakin ottaa koville taas se huutaminen.Itsekin loikoilin sitten sinne yhteentoista, välissä vaan syöttelin ja käytin koiran aamupissalla.

Vettä ei meilläkään ole annettu, eli neuvolan ohjeen mukaan mennään. Suhteellisen tiheästi meillä kuitenkin syödään, joten eiköhän kaikki neste sitä kautta tule saaduksi. Tosin viime yö nyt oli poikkeus, mutta neiti tankkasikin varmaan kymmenen kertaa siinä viiden tunnin huutojakson aikana, että lienee ollut maha täynnä.

Tää kuumuus sais kyllä pikku hiljaa hellittää. Meilläkin pieni menee nyt vaippasillaan, vaikka omakotitalossa asutaankin, niin lämpötila sisälläkin on huidellut monesti lähempänä 30 astetta, aurinko kun paahtaa taloon koko päivän.

Katjuskainen ja AnAnAtS, meillä tilanne on ollut hyvinkin samanlainen, kuten jo aiemmin kirjoitinkin. Viime viikolla käytimme itkuisuuden takia tyttöä lääkärissä ja saimme lääkkeen silent-refluksiin, (johon ei muuten kuulu pulauttelua). Nyt tuntuisi, että lääkkeestä on ollut apua, mutta vasta aika näyttää... Eilen tyttö oli todella hyväntuulinen ja nukkui kunnon päiväunetkin.

Tiedän sen, miltä tuntuu, kun kaikkensa yrittää mutta mikään ei auta... huuto, vääntelehtiminen ja sätkiminen vaan jatkuu. Se on äärettömän stressaavaa. Välillä tulee itseltäkin itku ja myös huono omatunto vaivaa. Sitä miettii, mitä olisi voinut tehdä toisella tavalla - vaikkakin täysin turhaan. Ja kun pääsee hetkeksi pois kotoa, ei osaa olla ajattelematta, mistä huuto johtuu ja miten sen saisi loppumaan.

Onneksi kaikkeen kuitenkin tottuu tai ainakin sopeutuu. Välillä sitä pystyy jopa hymyilemään vastaantulijoille, jotka kuuntelevat kauhuissaan vaunuista kuuluvaa raivoitkua. Meillä tyypillistä nimittäin on, että tyttö nukahtaa ja herää esim. puolen tunnin kuluttua vatsavaivoihin (äänistä päätellen). Jos pysyttelisi vain kiltisti kotona, ei joutuisi noihin kiusallisiin tilanteisiin, mutta itse olen yrittänyt huudoista huolimatta totuttaa vauvaa liikkumiseen.

Joris Refluksia olen itsekin miettinyt, josko tämä olisi sitä. Ja aionkin neuvolalääkärissä ottaa asian puheeksi tiistaina. Meillä kyllä pulautellaankin aika usein. Tosin olen kuullut että neuvoloissa ei oikein sanota muuta kuin että vauvat vaan itkee ja pulauttelee, se kuuluu asiaan.

Miten teillä todettiin tuo silent refluksi? Tehtiinkö testejä vai vain oireiden perusteella?

Moi, pitkästä aikaa!!
Aika menee ihan hirveen nopeasti.. Meillä voidaan hyvin!! Välillä iltasin huudetaan enemmän tai vähemmän, mutta kyllä yleensä päästään viimeistään klo.24.00 nukkumaan, ja sitten herätään klo.3 ekankerran syömään. Toisen kerran neiti syö sitten siinä 5 aikaan. Neiti nukkuu omasa sängyssä (pinnasängyssä, äitiyspakkauksessa siinä laatikossa) aamuisin silloin 5 aikaan otan sen yleensä viereen syömään, ja jatketaan siinä sitten unia vierekkäin, tai sitten noustaan ylös, niin kuin tänä aamuna. Kyllä väsymys vaivaa tätä äitiäkin, kun en osaa nukkua päivällä, mutta yllättävän hyvin sitä on jaksanut.
Meillä ollaan pärjätty äidinmaidolla, vaikka aluks tuntu ettei se riitä, mutta nyt sitä on tullut ihan hyvin, mut ei kuitenkaan niin paljon että sitä pakastaa vois.
Maha meidän neidillä toimii!!!! Melkeen voi sanoa että joka vaipassa on kakat. Tänä aamuna kävi niin että otin tytön viereen, ja huomasin että sillä on pissaa vaipassa, mutta otin kuitenkin vieree...ja kuinka kävi..neiti päästi niin miehekkään pierun, ja kaikki kakat ol sängyssä....Pesin sit sänkyä tänä aamuna 5.15.. Mitä tästä opimme, vaihd vaippa heti, eikä hetken päästä[:D]
Nyt neiti nukkuu tuossa sohvan toisessa päässä, niin kun joka päivä muutenkin. Siitä nään tytön kun itse touhuun päivän mittaan. Mutta nyt menen tekemään aamutoimet, kun toinen nukkuu tuossa tyytyväisenä!!!

Voikaa hyvin ja voimia kaikille, niin nukkumiseen kuin muutenkin.
Kyllä se itku tirahtaa tälläkin mammalla välillä, mutta se kuuluu asiaan, ja sehän vaan kertoo välittämisestä, kun on huoli vauvasta<3

Täällä on tänään neuvola ja vähän jänskättää!![:D] Ekaa kertaa vaunuilla bussiin, enkä tykkää ollenkaan. Muistan varsin hyvin tilanteen jolloin en ollut vielä raskaanakaan mutta mietin silloin etten ikinä vaunuilla bussiin mene jos joskus on vauva[:D] Meinaan yhdesti bussissa oli tyttö, jota kuski eikä kukaan muukaan lähistöllä istuva mennyt auttamaan että pääsee bussista pois (ittehän olisin mennyt jos en olisi istunut ihan vipoilla penkeillä ahistettuna nurkkaan)jollon tää sitten hermostui, otti vauvan vaunuista, viskas vaunut ulos ja meni ite perässä ja kiros alimpaan helvettiin koko bussiyhtiön ja sanoi ettei ikinä enää matkusta busseilla[8|] Ja ymmärrän kyllä, kuskien pitäs mennä auttamaan (onneks suurin osa näyttää kumminkin olevan avuliasta sorttia) jos muut matkustajat ei sitä persettään jaksa penkistä nostaa. Täällä kun liikenteessä on niitä ah,ihania uusia matalalattia busseja (ne harvat muutamat) ja loput on sitte semmosta museokamaa vuodelta kivi ja kanto joissa on ihan järkyttävät rappuset jne[:@] Odotan siis kauhulla tulevaa matkaa[:D] Piti tästäkin käydä tilittämässä.[:D][:D]

Sitten,tietääkö kukaan millon vauvoille tulee pysyvät hiukset[:D]? Mä oon kuullu että vauvan hiukset irtoaa ja muka vasta parin vuoden sisään kasvas oikeet kestävät hiukset[8|]? Meidän pojalla kun nimittäin oli hiuksia syntyessään ja vieläkin, ainakin vähän. Näyttäähän nuo irtoavan, tälläkin hetkellä oikein muodikas kampaus kun sivuilla on vaan vähän hapsuja ja päälaelta jo kokonaan kalju[:D]

Huomenta [&o] tää tulis tänne turvalliseen paikkaan taas vähän avautumaan...

Tulipa sitten nukuttua ihan 3 kokonaista tuntia viime yönä. Eikä syynä ollut poika, vaan mies ja pari naapurin ukkoa. Illalla puoli 9 naapurit parkkeeras itsensä meidän terassille just kun Onni parkui kurkku suorana kuumuutta ja mulla meni vati nurin ihan kaikkeen... olisin siis tarvinnut miestä välillä kantamaan ja viilentämään vauvaa (ja lohduttamaan mua). Tai no, kyllähän mies aina välillä makkarissa kävi mutta antoi mulle neuvoja pojan hoitoon ja ärsytti siis vielä enemmän, mua kun ei saa neuvoa missään asiassa muutenkaan [:D], saati sitten lapsen hoidossa. Olin joo syöttänyt, röyhtäyttänyt, viilentänyt pyyhkeillä, laulanut, tanssinut ja esittänyt kaikki saatanan pellenumerot mutta poika vaan huusi kuumuutta ja sitä kesti yli puolen yön.

Pari kertaa pyysin miestä että tulis nukkumaan meidän kanssa ja lähettäis naapuritkin kotiinsa mutta aamu neljään asti istuivat... ei siinä mitään, eivät ottaneet kuin ihan muutaman kaljan ja viskin, mutta kun meidän makkarin ikkuna on just terassin luona, niin ihan kaikki puheet kuuluu... ja mulla sattui nyt muutenkin olemaan ihan paska ilta. Joten kun olin saanut Onnin nukkumaan, valvoin itse sinne neljään. Sit tuli mies sisään ja pyyteli anteeks... loukkaantui tottakai kun sanoin vaan että antais olla. Mulle on enää siinä vaiheessa turha tulla lässyttämään mitään, ikävä kyllä.

Nyt se nukkuu tuolla perse homeessa, mä kävin koiran ja vaunujen kanssa helteessä aamulenkillä. Ottaa niin päähän, etten osaa edes sanoa... kunhan tästä kerään itseni niin sanon miehelle että toi oli tasan vika kerta kun kukaan on meidän terassilla siihen aikaan ja varsinkin jos itse tarvitsen apua. Joo, ehkä mä ylireagoin, mutta hitto, mulla on oikeus tähän hormonihöyryissäni eiks niin? [;)] Ja oli pakko käydä avautumassa täällä. Kiitos ja anteeks.

ensiksi tyttö koo ymmärrän kyllä tunteesi ja toki saat tänne tulla aina purnaa huonot asiat ja tuntemukset. täällähä me kaikki ollaan[:)][:)]

meillä meni ihan hyvin yö,yleesä nukutaa se 3,5-4h.saattais nukkuu kauemminki mut viimestää 4h jälkee syötän tytön ja toivon et uni jatkuu.. tuntuu jos en herätä niin jos tulee nestehukka yöllä sisällä.. jooh ehkä hiema liiottelen nyt ton asian suhteen.pitää kysyy viel neuvolast tost yösyöttövälist,kun toinen kumminkin pieni on,vaikka minust on jo kasvanu ihan hyvin vaik pienihä se on.tämän aamun vaa huutanu ja kitissy,mikää oo hyvä.masu täynnä ja vaippa kuiva.tiiä sit et kuumuuttako se itkee vai mahaasa.. niin toivoton olo.[&o]

esikoinen on mummolass heidän ilona,saanpahan rauhassa rauhoitella tota neitiä..
ett¨ä on kuuma.sisälllä vähä päälle +40.

tää ei ny tänne kuulu mut miten oletteko te muistaneet kumppania vuosipäivänä,miten?

anihani: meillä meni toi edellinen vuosipäivä siinä kun tyttö oli sairaalassa nii ei pystytty oikeen mitää keksii, kun oltiin kaksin niin ainoo paikka mikä oli auki enää nii oli autopesula joten mentiin sit pesettää auto ja huudeltii sie kovassa melussa toisillimme jotain [:D][:D] olihan sitten kiva ajella puhtaalla autolla, yhdessä [:D] Miehelle tuo auton ulkonäkö on aika tärkeää...

Tyttö Koo: on ihan asiallista että tuut tänne valittaa! Niinhän me muutkin tehdään... Oon pari kertaa miettiny mitä jos mies tulee joskus lukee näitä tekstejä, varmaan vetäis muutamat herneet nenäänsä mutta niinhän minäkin oon tehny kun tänne oon niitä herneitä ampunu. Eikö tää nyt oo vähän sama kun pitäis itellää jotain päiväkirjaa, mutta tuntemattomat kanssasiskot lukee näitä myös [:)]<3

Täällä nukutaan edelleen yöt hyvin, viime yönä likka vetäs 7 tuntia [:)] Meillä pyörii makkarissa tuuletin koko yön, tähtää meiän sänkyyn mutta kyllähän se huoneilmaa pyörittää vauvallekin vaikkei suoraan sille puhalla. Piti vaan ite herätä vähän väliä vessaan kun ei meinaa tamppooni riittää tähän vuotoon [8|] Olin jo ihan unohtanu millasta se olikaan kun oli kuukautiset, tätäkö se sitten on taas joka kuukausi... Voi vitalis sentääs, kerkesinkin niin kauan nauttii kun ensin oli vajaa 5 viikkoo jälkivuotoo, n.viikko väliä ja sitten iski menkat [:@][:@][:@]
Kauhulla odotan käykö mulle samanlailla kun viimeks alotin ehkäsylaastarit, että vuosin sillon kuukauden putkeen (????!!)... Ajattelin alottaa sitten seuraavista kuukautisista ne. Luulis että vuotais jo kuiviin Mistä sitä oikein tulee? -Saunalahdelta tietenkin [>:]

Meillä oli neuvolalääkäri tänään. Tyttö kasvaa ja kehittyy hyvin ja on muutenkin terve, mitä nyt koliikki (ja pulauttelu) vaivaa. Painoa jo 4850 g, eli +1935 g syntymäpainoon, ja ikää 1,5 kk. Hurja tahti mielestäni!

Ja saatiin (onneksi) lähete eteenpäin refluksitautiepäilyn takia. Jos vaikka saataisiin joku apu pienen tuskaan. Ja meidän. Nytkin pieni nukkuu rinnalla samalla kun istun tässä sohvalla ja surffaan. Kun pystyasentoon haluaa nukahtaa. Aikamoista herkkua tällä ilmalla, sisällä kun on melkein yhtä lämmin kuin ulkona. Ei sentään 40 stetta niin kuin anihanilla...

Takaisin