Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuijaa... ihmettelenpä kovasti että miten sitä jaksaa vielä hyvässä lykyssä useamman kuukauden kuunnella noita yöllisiä itkuja. Meillä eilen luultiin jo, että päästään helpolla kerrankin, kun neiti nukahti vähän ennen yhtätoista huudettuaan aikansa ensin. Vaan eipä nukahtanut yöunilleen. Kahdeltatoista, kun olin itse juuri ummistamassa silmiä, alkoi pienen pedissä ähinä ja puhina ja sitten itku. Ja itkua kesti ainakin puoli kolmeen, ihan sama mitä itse yritti tehdä. Lopulta tyydyin vain pitämään toista tiukasti mahallaan rinnan päällä ja annoin huutaa. Lopulta itku hellitti, minkä jälkeen uni ei kuitenkaan vieläkään toiselle tullut, vaan väsyneenä tapitti maailmaa pitkän tovin. Puoli neljältä havahduin, ja silloin neiti veti unta palloon vieressäni, ja olin siinä itsekin torkahtanut toisen unta odotellessa. Mutta siis, valvomiseksi meni. Edellisenä yönä meni kahteen. Valmiiksi jo pelottaa, mitä ensi yö tuo tullessaan. No, onneksi on viikonloppu, ja mieskin kotona kaksi päivää, joten ehkä hän voisi sitten tänään valvoa myös.

Meillä ei todellakaan ole tässä paljon parisuhdetta jaksettu hoitaa, umpiväsyneitä ollaan molemmat varsinkin iltaisin. Koliikkivauvan lisäksi kun on vielä uuden kodin kanssa monta asiaa vaiheessa, vaikka kuukausi ollaan täällä jo asuttu. Ollaan kuitenkin molemmat ihan selvillä tilanteesta, ja puhuttukin asiasta, ja nyt vaan koitetaan selvitä tämän vaikeimman yli. Toisilleenhan sitä herkästi tiuskii väsymyksessään, kun ei oikein voi vauvallekaan avautua. Onneksi aina välillä muistaa pyytää anteeksikin ja osataan joa vitsiä vääntää välillä tilanteesta. Illat ne on ne pahimmat, aamut on ok.

kurja katjuskainen toi teillä tilanne, meillä kans itketään yöunille alkaessa ja aamuyöt.pari yötä tässä mennytki valvoessa ja silmät ristissä sitte vaa.toivottavasti teill helpottaa tai mies valvoisi jotta sinä saisit edes hieman nukkua. meill mies tänää jäi kotiin ja on aamun hoitanu muksuja.itse vetelin sellaset 5h unet tossa.ja jospa nyt jaksais taas ensi yön ..
tyttökoollaki ihana loma tiedossa,tai toi sviitti yö.
kyllähä sitä itekki kaikest aina haaveilee.mut saas nähä milloin sitä ukkonsa kans pääsee kahden jonnekkin..
ja meil kans parisuhde on tiukilla ollut nyt.mut koettaa aina vaa anteeks pyydellä ja ajatella et muutaman vuoden päästä kaipaa hetkiä.yms. mut päivä kerrallaan.

mietin tääs et joskus perustettu se fb ryhmä,niin olikohan se mikä niminen?

Heh, tultiin mun koululle tulostaan ristiäiskutsuihin tekstejä, niin jäätiinkin sitten tänne kuluttamaan aikaa [:D] Kunnon ilmastointi niin pikkunen jatkanut unia ettei mitään! Muuten ollut niiiiin hankalaa saada nukkumaan edes pieneksi hetkeksi tän kuumuuden takia. Eilen nukkui yhteensä sen tunnin... :S
Katjuskaiselle voimia, varmasti rankkaa!!

Olen nyt pähkäillyt ja pähkäillyt pääni puhki miten järjestän ensi viikon vklopun... Olen menossa yksiin häihin vähän kauemmas. Alunperin piti ottaa pikkuinen mukaan, mutta osittainen hoitopaikka lähempänä juhlapaikkaa peruuntui, joten pitäisi ottaa mukaan koko juhlaan, ei oikeen nappaa jos on yhtä lämmin kuin nyt, eikä saa taas millään nukkumaan. Ja miettinyt että raaskinko jättää hoitoon päiväksi, äidin pikku kultaa :P Eli siis ihan omasta päästä kiinni koko juttu. Auttoi nyt kun sekä Katusutariina että Tyttö Koo on lähdössä oman ajan viettoon, muksut taitaa olla suht saman ikäisiä. :) Kyllä mä selviän [:D][:D] Ajattelin viedä äidilleni hoitoon, varmasti iloinen. Mies ei kyllä ole kutsuttu häihin (kutsu ilman avecia), mutta on välillä tuo vaavin hoito vähän hakusessa. Aina jos tulee pulmatilanne niin heti kuuluu huuto "äitiii..." [8|] Niin ei taida selvitä yhdestä kokonaisesta päivästä yksin... [:D] Mieluiten tietty jättäisin kotiin, mutta taitaa kiikuttaa omalle äidilleen jos jätän [:-]

Vettä yritetty täälläkin juottaa, mutta heikoin tuloksin, ei oikein herralle maistu [:D] Välillä menee muutama milli, mutta harvemmin. Yleensä pulauttaa kaiken pois suustaan.

Kauhee miten nopeesti vauvat kasvaa [&:] Hyvä että menee 56 vaatteet... Se ei oo enää yhtää  niin pieni ku kotiin tullessaa [:(] Mutta ihanaa kun tilalle tulee hymyjä ja uusia äännähdyksiä [:)] Äitin pikku monkey...

Huomasin muuten sellaisen että... Kun ottaa valokuvia niin kuvasta jää jotain pois...! Ei näytä yhtään samalta kuin oikeasti [;)] Välillä ottanut kymmenen kuvaa peräjälkeen ja ei niin ei... Taitaa olla luonnon temppuja. Eli vanhempien mielestä oma muksu on aina kaikkein kaunein jne... Kuvista sen huomaa että itse näkee jotenkin eri tavalla. Mietin vielä alussa että "eihän näistä kuvista näe kuinka söpö se oikeasti on!! Eihän se oikeasti tältä näytä! Kiva katsoa valokuvia vuosien päästä kun ei se edes näytä tolta..."
Mutta on se sulonen silti kuvissakin [:)]

Että teksi niin mieli uimaan... Mutta vähän hankala ensinnäkin päästä johonkin rantaan (ei ole autoa), plus en tiedä uskaltaisiko sitä mennä, pelkään jos tulee rintatulehdus. Se vesikin kun on tällä hetkellä niin hirveän kylmää [;)]

Mutta jos nyt lähtisi etenemään täältä... Pitää mennä kyllä ensin testaamaan miten koulun wc tilat sopivat vaipan vaihtoon [:D]

anihani Voimia teillekin. Kyllä meillä mieskin onneksi valvoo ja auttaa, mutta kun neiti on täysimetyksellä, ja pitkän huutamisen jälkeen on aina myös nälkäinen, on joka tapauksessa sitten itse heräiltävä siinä. Ehkä pitäisi pullosta antaa välillä öisin, niin isäkin voisi auttaa paremmin. En tosin kylläkään osaa nukkua kun toinen huutaa, ehkä pitäisi kokeilla korvatulppia, mutta sitten en herää normaaliin kitinäänkään... hankalaa. Ja miehellä taas on sellaiset unenlahjat, että nukahtaa mihin meteliin tahansa, jos on tarpeeksi väsynyt. Eikä kyllä herää sitten helpolla.

No, aion tässä lähiviikkoina ottaa muutaman irtioton tästä sopasta, lähteä vähän ostoksille ja kampaajalle, ja neiti saa silloin ainakin pullosta maitonsa. Täytynee testata vielä, että pullosta syöminen onnistuu, kun viimeksi sairaalassa on sitä harrasteltu.

Meillä on Viirukhan ollut alusta saakka melkein päinvastainen "ongelma": meidän neiti ei häpsähtele juuri mitään ääniä! Varsinkin alussa otti tosi tyynen rauhalliseti kaikki äkilliset äänet, erityiseti koiran haukahdukset, vaikka etenkin kotiutuessamme sairaalasta meidän koiruus piti sellaisen konsertin neidin vieressä että huh! Mutta olen vain todennut, että on jo mahassa tottunut koviin ääniin ja erityisesti noihin haukahduksiin (työskentelin koirahoitolassa koko raskauden ajan, ja siellä haukuntaa riitti...). Kuitenkin pelästyy sitten välillä juuri vaipan tarran ääntä tai muuta erilaista yhtäkkistä ääntä. Että kyllä tuo kuulee, vaikka välillä ihmettelin sitäkin, että kuuleeko!

katusutariina En ihmettele miehes reaktiota, on tämä melkosta shouta ollu :) ihme ja kumma miten sitä onkin vielä järjissään.. no, sen verran lääkärit lupailivat ja määräsivät että seuraava synnytys tapahtuu sitten sektiolla. onneksi, sillä melkoset kammot tästä hommasta jäi, että olis muuten jääny vaan yhteen lapseen tämä meijän lisääntyminen :P
Joo,mies on ollutkin nyt 4 viikkoa vanhempainvapaalla mun ollessa sairaslomalla, mutta ei enää pysty jatkamaan niitä töitten takia  vaikka mulla oiskin vielä 6 viikkoa sairaslomaa jäljellä.. :(
ja kyllä melko tiukkaan väänsin että olis kova tarve saaha apua mutta ei niin ei. on kuulemma vielä enempi tarvitsevia ja niillekkään ei apua löydy.. melekosta hommaa. mutta kaippa sitä 5tästäkin selvitään kun tähän saakkakin ollaan jo päästy :)  pakko olla vaan yltiö positiivinen...

Olet sä kattili melkonen sissi. Nostan hattua! Multa olis voinut jäädä lapset tohon kokemukseen [:D] Tai no, ei mullakaan ensimmäinen helpoimmasta päästä ollut ja silti noita muksuja on kertynyt jo kolme. Kyllä se silti on sen arvoista, loppujen lopuksi <3

Poitsu nukku viimeyönä 6puol tuntia putkeen!! Ihanaa[:D] Sittenki valvo vaan reilu puoltuntia ja nukku vielä reilu 4 tuntia[:)] En ees muista millon oisin viimeks näin paljon nukkunu[:)] Paitsi äiti ja isihän ei nukkunu tuosta 6puolesta tunnista kun 4puol, kun piti kokeilla sitä peitonheilutusta[:D] Mutta niin, eihän se niin kamalaa ollukkaan mitä kuvittelin,mä vaan inhoon käyttää noita kortsuja[:D] Ja mies sanoi että ovat tainneet pistää yhen ylimääräsen tikin[:D][:D] Joten ei sitten sitäkään murhetta mulla että paikat ois menny ihan risaks synnytyksessä[:D] Tietääkö muuten kukaan paljon kierukat maksaa??[8|] Täällä vähän tyhmästi kun tuolla eivät pysty laittamaan kierukkaa jälkitarkastuksen yhteydessä vaan pitää mennä jonnekki muualle[8|] huoh. Pillerit sais kuulema ilmaseks ekan erän mut niitten jälkeen ei sais ihan hetkeen kuulema sitä kierukkaa sitten laittaa. Enkä muutenkaan halua pillereitä kun en ikinä muista niitä ottaa[&o] Antibiootitki siihen rintatulehdukseen söin vähän niin ja näin, unohin melkein aina. Ja nyt en muista oikein ikinä antaa vauvalle nitä d-tippojakaan vaikka miten ois näkösällä että pitäs muistaa[8|][8|]

Oon tässä koko päivän meinannu mennä parvekkeelle ottamaan aurinkoa. Ensin nyytti nukkui eikä aurinko tuohon parvekkeelle vielä paistanu. Ja eikö se heränny heti kun aurinko rupes paistamaan eikä meinaa millään nukahtaa uudestaan että voisin mennä ruskistumaan[:D] Tyhmää kun tuossa parvekkeella ei oo mitään varjo kohtaa ikinä sillon kun aurinko rupeaa paistamaan niin ei voi ottaa oikein pientä mukaan ettei paistu[8|] Eikä ees oo mitään missä pitäis, kun ei jaksa vaunujakaan roudata tänne ylös aina[:D]

summerwine: hienoa että teillä on nukuttu pitkään ja olet uskaltautunut peittojen heilutteluun.tosta kierukasta,itse menin torstaina jälkitarkastukseen,ja siel sit lääkäri laittoikin samantien kierukan,vaikka ensin th sanoi ettei samalla kerralla laiteta kun otetaan kokeita ja sitte vasta. ja olen kuullut et jossain maksaa ensimmäinen kierukka, mutta ainakin itselle tämä ensimmäinen kierukka oli ilmainen!

meill' taas huudettii ja valvottiin puolilt öin aina sinne kolmee saakka,ja sittenkin melkein tunnin välein hereili.ja aamulla kans valvo monta tuntia .. jospa nukkus paremmin ens yön.. [&o]

mutta taidan mennä itte nukkuu kans nyt kun isä ja poika ulkona ja neiti nukkuu.viikon loppua

Yhyy, miks meijän poika ei nuku???????????????????+++
siis mää en voi käsittää, päivisin poika nukkuu tunnin verran.. yöt menee hyvin,nukkuu abaut 10tuntia mutta päivisin ei. ei vaikka kärryttelisi, tai tekisi mitä. näkee jo että toista väsyttää mutta silti ei nuku.
mää niin en voi käsittää :(

okei.. mitäs kaikkea olet kattili kokeillut? kapalon tietysti? entäs autolla ajeleminen? oot kokeillut hyppyyttää muksun uneen eli esim otat muksun jalkojesi päälle vatsalleen ja sitten vaan jalalla pientä hyppyytystä usean minuutin ajan?

kokeillaas nyt naiset auttaa toista [8|] erilaisia nukutuskeinoja kiitos [:D]

Meillä saattaa joskus nukahtaa itkultaan sellaseen asentoon että on sohvalla sohvatyynyn päällä mahalteen, eli pää on ylempänä ja jalat sohvaa vasten. Voisin itseasiassa laittaa kuvankin kun sattuu sellanen olee olemassa.

Meillä ois huomenna ristiäiset... Vahingossa möläytin nimen eilen mun kaverille kun käskin koiran ettimään tyttöö [:D] En oo varma tajusko mun kaveri sitä että sanoin sen kun ei se mitään siihen sanonutkaan tms..
Aloin väsertää marianne-karkkeja sellofaaniin ja pistin sellasella hohtavan vaaleenpunasella lahjanarulla kiinni, tulostin nimen neonvärisille papereille ja leikkasin nimet noihin karkkipusseihin sopivan kokosiks. Tuli ihan kivan näkösiä. Lisäks ajattelin laittaa paperin kiertoon vieraille, että saavat kirjottaa ajatuksiaan ym tytöstä (tytölle itelleen muistoks). Toimii samalla vieraskirjana tytölle eli kaks kärpästä yhellä iskulla [;)]

Tyttövauvojen ilmakylvyt: Meillä ainakin tehdään niin että pistän sellasen "kertakäyttösen" sängynsuojuksen (Helmi-merkki) sohvalle tai sänkyyn, ja pyyhkeen siihen päälle vielä niin ei hiosta vauvan ihoa vasten se suojus. Siihen sit tulee pissat ilmakylpyjen aikana, mutta käytän tota suojusta kyllä useammin kun kerran, laitan sen saunaan kuivuun välissä.

Tai sitten niin että pää rötköttää alaspäin, mutta tähän asentoon se meni kyl ite, mä en nukuta sitä pää alaspäin [:D]

Melkein kaikkea olen kyllä kokeillut, mohomahan pääalaspäin "nukutusta" en vielä[:)]. poitsu kyllä nukahtaa autoonkin joskus mutta heti kun auto pysähtyy silmät räpsähtävät auki. sama homma syliin nukahtamisessa, heti kun siirtää pois sylistä niin herää.  kapalo oli aluksi hyvä mutta nykyään pojalla tulee siinä niin kuuma että ei sitten nukuta, vaikka kuinka ohut olisi liina ja vaikka onkin vain vaippasiltaan. ja katusutariina, tuo jalalla hypytys on tehokas, nukahtaa siihen nopiaa,mutta samantein kun hyppiitys lakkaa, niin ukko herää. voiko se olla mahdollista että nuin pieni ei tartte unta päivisin? vai johtuukohan kivuista, siis koliikista?
Apua kyllä rakkaat kanssasisaret nyt kyllä kaivattaisiin [:)]

kattili, tuo sun pieni kyllä nukkuu ihan hurjat yöunet [8|]! Herääkö välissä edes valvomaan? Jospa hän nukkuu öisin niin hyvin ettei sitten päivisin nukuta? Täällä poika tahtoo päivisin nukkua enemmän niin sitten yöunet jää vähän vähemmälle. Nyt on nukkunu öisin paremmin kun oon yrittäny pitää iltapäivästä/ illasta hereillä ettei koko päivää nukkuisi. Ootko kokeillu valvottaa vähän enemmän ettei ihan 10 tuntisia torkkuja öisin ottais niin nukkuis sitten vähän päivälläkin? Tosin tää kuumuuski voi vaikuttaa. Meillä päivisin nukkuu just hyvin sohvalla ja tuossa on tollanen iso tuuletin joka osoittaa tähän sohvalle että tulee viileämpää ilmaa. Sitä jos ei ole niin on aina ihan vaatteet hiestä märkänä eikä muuten sillon nuku[8|]

Täällä on kanssa myös masuvaivaa, ja nää kivut alkaa AINA puolelta öin. Ihan kun sillä ois joku kello soimassa että nyt pitää herätä ja rueta itkemään masukipuja[8|]

no jaa, meillä likka nukkuu myös tuon 10 h ja lisäks on vielä parit päikkärit päivällä. Ihan normaalia tuo on, mutta toki kaikki on yksilöitä ja noita eroja löytyy unentarpeestakin. Keskimääräsesti tuo unentarve on 16h.
Mutta teillä siis tykätään kuitenkin tärinästä, kun sen aikaan nukutaan ja muuten sitten herätään. Otapa selvillä vähän enemmän koliikkikeinuista, niistä olis varmaan teillä apua. Meilläkin tytöllä on tollanen kokovartalotärytin eli siis sitteri, missä tärinä toiminto [:D] Ostin kirpparilta parilla kympillä ja TOIMII. Siinä tuo nukkuu parhaiten, kun vatsa vaivaa. Nuo koliikkikeunut on melko arvokkaita, jos kaupasta hakee, mutta esim. huuto.netistä löytyy suht edullisesti. Eikä siinä välttämättä tarvitse olla niitä kaikkia mahdollisia maatilan/viidakon -ääniä, riittää kyllä vallan mainiosti tuo tärinä tai ykstoikkonen liike, esim. keinu.

http://www.huuto.net/kohteet/fisher-price-take-along-swing-aquarium-koliikkikeinu---ei-hv/143232770 Tossa nyt esimerkiks

Tuo vatsallaan nukuttaminen on meillä kanssa se toinen keino. Laittoivat jo laitoksella tytön nukkumaan vatsalleen hetkeksi, mutta sanoivat, että sitä sais tehdä vain silloin kun on joku valvomassa, ettei tukehdu. Nyt Marika on kyllä jo niin iso, että uskallan vatsallakin nukuttaa, kun osaa jo hienosti kääntää päätään, vaikka olis missä asennossa.

Ja sellanen laiskanäidin tärinäsitteri hoituu helposti niin, että sitterin pehmusteiden sisään laittaa voimakkaasti tärisevän dildon. Kokeiltu on, toimii [:D] [:D]

"Ja sellanen laiskanäidin tärinäsitteri hoituu helposti niin, että sitterin pehmusteiden sisään laittaa voimakkaasti tärisevän dildon. Kokeiltu on, toimii " Hahhhaahhahah [:D][:D][:D][:D][:D][:D] 

summerwine Pikkuherra herää syömään n.3-4 tunnin välein yöllä,mutta nukahtaa sitten kyllä heti. että yöt meillä on onneksi helppoja. oikeastaan nuita yöuneja en voi säädellä,nukahtaminen on aina yhtä taistelua (siis kun tosiaan tuo koliikki vaivaa) ja sitten aamusta herää viimisimmän syötön päälle.
ja katusutariina meillä on joo alusta asti kun koliikkia ilmeni käytössä koliikkikeinu. tai no se on kyllä sitterin tapainen tärinällä, ei ihan niitä suurempia hienouksia mutta toimiva kuitenki. siinä poika ei kyllä nuku...

ehkä se on sitten vaan että noiden yöunien päälle poitsu ei tarvitse päiväunia, vaikka hurjalta se kyllä tuntuukin kun toinen on niin mini vielä..

[:D] Mä oon tota dildo juttua meinannut kokeilla kans (eihän mulla siis sellasta ole[;)]). sinkkuelämässähän se toimi myös[:)]
Meillä poika nukahtaa vatsavaivoissaan olkapäälle kun taputtelee pyllylle, tosin herää aina kun nostaa sänkyyn. Sitte keksin jatkaa sitä pyllylle taputtelua vielä sänkyyn nostamisen jälkeen ja lopettaa taputtelun pikkuhiljaa. Näin onnistun joskus huijaamaan, että kyllä sä siinä olkapäällä edelleen torkut[:)]

viirukhan kantoliina olis tosi hyvä ajatus ja uskosin sen toimivankin mutta mulle kun tehtiin tuo avanne niin se on suoraan siinä kohdassa ja jää puristuksiin eli en voi käyttää.'[:(]
mutta tota musiikkia en ole kokeillut enkä pyllylle taputtelun jatkamistä että otampa tänään ne heti testiin :)
kiitos ihanaiset vinkeistä!

[:)] täällä on vauva-arki lähtenyt loistavasti käyntiin. ainut on nää helteet jotka saa pikkuipanan hermoilemaan mutta nukkuu yönsä yhdellä syötöllä (joka vaipanvaihtoineen, syöttöineen ja tutin kanssa nuusaamiseen menee noin puolituntia) ja aamusyötön jälkeen kuuden seiskan aikaan siirrän ipanan meidän väliin tyynyille nukkumaan ja tää perhe jatkaa uniaan vielä puolille päivin asti.. on ihana herätä kun vierellä tuhisee ipana joka heräilee hyväntuulisen pitkänkaavan mukaan. ja se kestää ainakin sen vartin.. ei onneksi pamaha täysillä huutamaan. [:)]

vähän hermoheikko on ton syömisen suhteen: tissi täytyy saada just silloin suuhun kun ipana niin haluaa.. muutoin alkaa kauhee huuto. [;)] keltä lie hermonsa periny...[8|][:-]

päivisin viihtyy peipisitterissä tai omassa turvakaukalossa keittiön pöydällä ja saan ihan rauhassa touhuilla kotitouhuja. mitä enempi meteliä sitä enemmäm näyttää unetkin maistuvan sitten siinä peipisitterissä.vetelee päivisinkin tollasia 4-6h unia. oon pärjäillyt ipanan kaa hyvin ja tuntuukin tosi tyhmältä että ukkeli on kotosalla kun en sillain tarvii "apua".. ukkeli onkin touhuillut noita autoremppa/moottoripyöräjuttuja ja autellut vanhempiaan.shoppailureisutkin sujuu hyvin ja lähdöt tapahtuu aika nopeesti. jos ipana vääntää kakat niin autossa vaihdan uusiin. iskän olkapää tai lämpimät kämmenet on ipanan lempipaikkoja. <3

neuvolassa ollaan jouduttu käymään kolme kertaa nyt 2viikon aikana kun toi paino putosi syntymäpainosta jo yli parisataa grammaa sairaalassa ja ei meinaa millään nousta. noh nyt onneksi se on noussut kun oon antanut aina kun tuntuu siltä tissiä ja korvikketta isompaan nälkään. mulla itellä ei vielä tuu oikein tota maitoa ton suursyömärin tarpeisiin.
eka pitempi reissukin tehtiin ihan ouluun asti pakoon näitä kauheita helteitä. meidän kämpässä on 24/7 yli 33 astetta lämmintä vaikka tekisi mitä. joten oulussa oli niiiiin ihanaa kun oli "viileetä". matka meni hyvin. imetin vaan aina välillä takapenkillä ja ei maltettu ees vaipanvaihtoon pysähtyä vaan vaihtoin vaipat autossa. tulo matkan ipana nukkui kokonaan vaskikellosta riksuun asti. [:)] oi ihmettä... [:)]
elikkäs ainakin toistaiseksi on ollut tosi helppoa tää vauva-arki. katotaan vaan kuinka pitkään.........

tosta NUKUTTAMISESTA: pitää heittää tähän että tossa yhessä välissä parin päivän ajan kun oli se pahin helle niin meillä ipana ei meinannut nukahtaa millään niin laitoin isoon jäykähköön tyynyyn ipanan pötkölle ja otin tyynyjen reunasta kiinni ja heijasin tyynyä ilmassa.tyyny varmaan tuki jämäkästi ipanaa niin sille tuli varmaan sama olo kuin kapalossa... johan nukahti tehokkaasti!!!!! nyt harmittaakin kun ei tullut hommattua sitä vauvan riippukeinua. siinä tulis uni varmaan silmäräpäyksessä. [:D] toinen varma keino uneen on vaunuttelu pihalla. meillä simahtaa samantien ja nukkuu ulkona useita tunteja illan "viileydessä".

Takaisin