Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Herrajumala, ihan oikeesti.. tätä lisääntyvää sakkia alkaa olla jo aika paljon, mutta nyt kaikille onnittelut samalla kertaa. [:D] Ja nimenomaan hatunnosto ensikesään.. ei todellakaan käy kateeksi.. Huh huh!

Mä aina kauhulla odottelen noita menkkoja, jotka muuten on palautuneet taas melkein normaaleiks, kele! Kauhulla nimenomaan sen takia, että todellakin toivon niiden tulevan. Ajatus siitä, että pitäs jotain aborttia alkaa viel tässä väsäämään, juu ei kiitti. Pillereitähän mä taas popsin, eli en todellakaan pelaa minkään tyyliin varmojen päivien mukaan, mutta mutta.. tulihan tuo ensimmäinenkin pillereiden läpi. Täällä odotellaan kyllä visusti vähintään ensi kesään ennen kuin lasta aletaan väsäämään (herrajumalaneljättä!!!!!).

Tosta iästä.. Kukin tehköön lapset sillon, kun ne tuntuu ajankohtaselta. Se riippuu niin paljon ihmisestä itestään, just niin kuin muistaakseni Gibsoni tossa jossain vaiheessa jotain siitä kirjottikin. Periaatteessa mäkin olen sen kannalla, että mieluummin nuorempana, mutta mutta.. sekin riippuu taas niin siitä äidistä. Joku nuori äiti voi olla paljon valmiimpi äidiksi kuin joku 35v ja taas toisinpäin.

Taatu: Käy välillä kokeilemassa Ronin niskaa, onko se lämmin. Jos on, kaikki ok [:)] No meillä ollaan pihalla niin, että ihan normi kuteet, jonka päälle villahaalari+äippäpakkauksen ne tossut+pipo+toppapuku+makuupussi+jalkapeite. Marika nukkuu siis rattaissa, mutta hyvin umpinaisissa semmosissa. Tuulensuojaks voit heittää siihen "aukkoon" harson. Siitä ilma kuitenkin vaihtuu ihan hyvin, mutta kuitenkin estää pahimman tuulen. Näin ainakin meillä, ja lämpimiä ollaan oltu [:)]

Papu82: eikös just ollu iltalehden sivuilla kuinka joku 60+ sai ensimmäisen ja nyt haluaa toista [:D] Mun ajattelutyyli on enempi niin, että sit kun mä oon 28 niin mun lapsi on jo 8. Mun yks kaveri on mun ikänen ja seurustelee nyt 38v miehen kans ja sitä me mun yhen toisen kaverin kanssa spekuloidaan joka kerta, että herranjumala tää mies on jo 60 kun niitten lapsi on parikymppinen. Siis ei siinä, eiköhän toi oo miehiltä aika "normaali" ikä saada lapsia, mutta tuntuu nyt vaan niin hurjalta kun ite on siinä iässä jo ihan eri tilanteessa. Niin ja siis ei oo ees kuukaus takaperin kun tää kaveri ilmotti että heille on tulossa lapsi. Mutta kaikki tekee niinku parhaaks näkee, et sä kuitenkaa mikää vanhus ole [;)]

Meillä nukutaan alle -10 asteessa villahousuissa ja -paidassa sekä äp-toppavermeissä. Yli -10 lisään vielä sen äp-välihaalarin sinne väliin. Ihan hyvin on likka pysyny lämpimänä, mutta ei oo hikinenkään.

Taatu, täällä ainakin on yksi joka ei ole raskaana ja jolla ei myöskään kuukautiset ole alkaneet. Mullakin on aina kerran kuussa menkkamaisia kipuja, mutta eipä nuita oo vielä näkynyt. Mä tosin imetän vielä useasti ja toivon, että se pitäis kuukautiset vielä pitkään poissa [:D]! Mulla jälkivuoto kestikin kolmisen kuukautta, joten eipä tässä olla vielä kovin pitkään valumattomana oltukkaan... Tytöllä nyt siis ikää 4kk ja 3vkoa.

Onnittelut kaikille raskautuneille! Mekin käydään kovaa keskustelua siitä, että millon ois toisen vauvelin aika. Mulla on jo kyllä kohtalainen vauvakuume, mutta yritän kovasti taistella vastaan. Ois muuten tosistaan vaikeat ajat tiedossa [:D]. Mutta ehkä sitä jonkin ajan päästä voisi, ihan silläkin ajatuksella että eihän se aina heti tärppää (vaikka täällä monella tuntuu tärpänneen aika nopeasti[:)]). Ja vähän kauhistuttaa se, että mitä jos taas tulee yhtä raju pahoinvointi alkuun. En kyllä pystyisi hoitamaan tyttöä, koska en voi silloin edes itseäni hoitaa. Ensimmäisestä jouduin kaksikin kertaa sairaalaan kuivumisen takia, toisella kertaa kahdeksi viikoksi..

No jopas vauvauutisia satelee[:)] Onnea[:)][:)]

Taatu Mullakaan ei oo menkkoja näkynyt, enkä oo raskaana. Tosin imetän kyllä vielä paljon, joten varmaan se selittää asian mun kohdalla.

Meillä nukuttiin tänäänkin päikkärit ulkona, vaikka oli noin -15 astetta. No, siinä kohdassa missä neiti nukku, oli ehkä -13. Mutta ihan oli lämmin tyttö, käytin myöskin äp-haalaria kaikkine osineen (paitsi ei hattua). Muuten sisävaatteiden lisäksi äp-villapuku, kypärämyssy (äitiyspakkauksen myssy venytettynä[:D]), villamyssy ja kauluri. Niin ja tietty makuupussi ja vielä vaunukopan päällinen suojana. Toi äitiyspakkauksen haalari (mulla 2009 pakkaus) on musta hyvän mallinen, tai lähinnä se huppu, kun sen saa niin kivasti suojaamaan naamaa. Nyt ekoja kertoja vasta sitä käyttelen, alkaa olla sopiva.

Meillä onkin ollut erilainen päivä tänään, kun koira oli aamulla sterilaatio-leikkauksessa. Toinen on ollu niin ressukkainen koko päivän. Ja pikkuneiti ei oikein toisen kärsimystä ymmärtänyt, vaan hihkui ja nauroi päin naamaa... koira-parka. No, nyt neiti on nukkumassa (eka kertaa muuten unipussissa) ja koira tässä mun kyljessä kiinni, niin et kirjottaminen on vähän hankalaa... mut en voi liikkua tästä poiskaan kun toinen niin kiinni parkkeerasi!!

Täälläkään ei menkkoja oo näkyny, ja imetystahti on pelkästään aamupalaks. Enkä ollu paksuna ainakaan kuukaus sitten kun testin tein, ja valkosipulipatongista ei lentäny laatta ( Se on meikäläisen luomu raskaustesti, normaalisti suurta herkkua [:)] ). Muuten tuntuu kyllä ihan siltä kun ois paksuna, ruoka ei maistu, huippaa, tosin varmaan syömättömyyden takia, mikään ei kiinnosta, mahastaki on yhtäkkiä tullu kauhee pallo[:D] Pitäis vaan uskaltautua tonne ulos pakkaseen, niin lähtis nää oireet varmasti sillä ja alkais ruokakin maistua.. Ja toiveissa ei oo toista vielä vähään aikaan.
Onnea kauheesti kaikille uusille masukeille[:)] Ja ihanaa että tulitikkukin saanu oman pienen vihdoin syliin!

itse kans oon jo tullu ajatukseen ettei meille enempää lapsia,ei ainkaa lähivuosina. rahatilanne ei mikään paras,vaikka aina selvitty on. [:)] ja kumminkin esikoinen on alle 2v. eli vaipparumbaa ja muutenki kiirettä pitää. mutta toki meistä kaikki tekee tyylillää.ei se ketää huonommaksi tee! eli onnea viel kerran kaikille,jotka odottaa toista tai kolmatta tai viidettä [;)] lasta... [:)][:)]

meil meni viimeyön neiti herätti puol 4, ja luulin et kello oli vasta 02.00.. ja sitten 0630 söi ja heräsiki tunnin päästä kun isoveli heräs.. tässä koetetaa olla hissukseen että mies saa nukkuu rauhassa,yötöittesä ratoksi.meillä ei nukuta juurikaa ulkona,ei esim oo parvekettakaa ja pienkerrostalos asutaa.niin aika vähä ulkona sit nukkuu ja jos ulkoillaa ei nuku vaunuissa.sisällä on oppinu nukkuu hyvin. no ei tuu ainakaa ongelmaa et sisäl ei saa nukkuu jos ulkona..mut tiiä sitte onko sekään hyvä jos ei sitte ulkoillessa välttämättä nuku?... ja mulla on tuttu joka täytti kesällä 60 ja sen nuorimmainen on 10v. moni luullukki tätä miestä tytön ukiksi. ja tässäkin kukin tekee miten parhaaksi näkee. [:)] neiti päristelee tosiaa ja sitte ku meil ei viel suju syöminen lusikalla hyvin,niin ei toi päriseminen helpota ainakaa meiä syömisharjoituksia.mutta taidan nyt koettaa syöttää ton pikku kirpun ja sitte jos menis puuron keittoon...

Pulina82 ihana kuva Juliuksesta..[:)]

viikonloppua!

Kylmät väreet meni <3 Laura, Ihan hurjan Paljon Onnea teille!! Taatu tossa kirjottelikin että sä hehkuit sen mielestä torstaina..mun teki kanssa silloin ihan hirveesti mieli kysyä, että ootatko,vaan enhän viitiny[:D] ihanaa,vauvoja lisäääää!![:D][:)][:)][:)]

Mä kaipaan kamalasti raskausaikaa ja toinen lapsi olis kyllä niin ,vaan ehkä me ootetaan sinne ens kesään,ennenkun ehkäsyt jääpi pois taas. Vaikka Jami on Ihana ja kiltti lapsi,nii noiden yöheräilyiden takia mä en olis mitenkään valmis siihen että meillä olis ens kesänä kaksi pientä. Enkä myöskään halua kahta vaippaikästä samaan talouteen[:D] Parin vuoden ikäerolla saa meille tulla pikkukakkonen[:)] puhettahan on tästä ollu ennekin että onko nuorena paras aika hankkia lapset..no mä oon aina ollu sitä mieltä,että mitä aikasemmin,sen parempi! missio on se,et 40 mä voisin miehen kanssa alkaa taas elää sitä "meidän" elämää,kun lapset on jo sen verran isoja,ettei tarvii kaitseta jatkuvasti! [:D][:D]no joo,kuulosti varmaan tosi kivalta[8|]

Olisko nyt muutama viikko kun en oo enää yöllä imettäny,nii ei tunnu enää maitoo tulevankaan. ei pakkaudu enää tisseihin tms..arvatkaa onko vapauttavaa nukkua ilman rintsikoita[:D][:D] Toissayönä nukuin ekan kerran,kun mietin että hemmettiäkö mä ne laitan,kun ei oo maitoo tihkunu viikkoon[:D] kyllä oli outoo..onhan ne päälle 5kk ollukin yötä päivää päällä..

Jami on tänään 5 kk..[8|][8|] <3

hmm,ukkeli tulee tänää hakee meitä kotiin[:)]on taas tä viikon "ero" ollu ihan tarpeen..kauhee ikävä <3

ihana kuva Juliuksesta onnea puolivuotiaalle! voi, kohta meilläkin ollaan 6 kuukautta...huh huuh[:-]... Ja Jamille kans hyvää 5 kk-päivää[:)] mä kans kaipaan tota ettei tarttis jotain kiristyskappaletta koko ajan pitää tissien päällä[:D] onneks löysin jo raskausaikana pari sellasta imetys-toppia, ei oo niin pahat ku rintsikat[:'(] tosta ikäjutusta, mäkin oon aina suunnitellu et lapset nuorena, mutta piti oottaa 25seks että löyty oikea mies ja elämäntilanne[:)] siis päätin jo pentuna että nuorena muksut, koska oma äiti sai mut paria kuukautta vajaa nelikymppisenä[8|] mutta en mä silti koe että se ois sen takia ollu yhtään huonompi äiti, mulla on parhaimmat ja läheisimmät välit vanhempien kans vaik oon meist nuorin. Hankaluutta aiheuttaa vaan välillä se että ollaan niin täysin eri sukupolvea ettei aina toistemme hullutuksia tajuta[;)] Ja kun tiedän että äiti ei oo todennäkösesti läsnä mun koko elämän ajan niin otan kaiken irti siitä ajasta mikä meillä on. Just nyt tääl mummolas ollessa on jotenki niin hauskaa kun ukki ja mummo on vaan niin hurmaantunu pojasta, saan kaivattua "lomaa" kun ne jaksaa hääräillä ja leikkiä sen kanssa. Ja mummolareissun kunniaks alko eka hampukin pilkottaa mutsi huomas aamulla kun syötti Liekkiä[:)] 

Moikka pitkästä aikaa!!!

ONNEA!
Teille jotka saatte perheenlisäystä. Vauvakuume iskee [:D]

Roosa kehittyy normaalisti ja tuntuu että joka päivä oppii uutta [:)]

Kaikki kalusteet ollaan saatu hankittua pääsen seuraavaksi verhoja suunnittelemaan ja ompelemaan. Nyt ikkunoissa talon mukana tulleet, keittiöön kun vaihdoin verhot niin heti tuntui olo kotoisemmalta [:)]

Täällä on hirven metsästys käynnissä joten ei miestä kauheesti kotona näy [:(] Ja kun on kotona niin on väsynyt.... Viime viikonloppuna oli onneksi metsästys vapaa viikonloppu ja oltiin lauantai kotona koko perhe. Käytiin lenkillä ja oltiin vaan, aivan ihanaa!!!!!!!! Lisää tommoisia viikonloppuja!!

Joulu tulee... Mitähän sitä lahjaksi ja milloinkohan pääsis kaupunkiin ostoksille? Ollaan sovittu ystävä pariskunnan kanssa että lähetään nelistään joko joensuuhun tai savonlinnaan. Ite lähtisin joensuuhun, kun on tutumpi paikka, toiset on opiskellu savonlinnassa niin he tietysti sinne haluais.
Ensi viikolla rupeen laittelemaan joulua ja leipomaan pakkaseen herkkuja. Opettelen käyttämään leivinuunia... [:D] Huomenna on kiteellä joulun avajaiset mutta me ei mennä. Oli viime vuonna niin kuivat että huh huh.... Kesälahti ei varmaankaan järjestä joulun avajaisia.... En ainakaan oo kuullu...

Tyttö kutsuu [:D][:D][:D][:D]

[:)] ooooiii ihanaa laura!!!! onnittelut!!!! mäkin täällä haaveilen että toinen tulis heti perään mutta eipä kuulu ei. ihan hyvä kun täällä on nyt niin sekava tilanne muutenkin. mä en jaksa asua enään täällä eteläsuomessa kun en tunne ketään ja oon vaan kokoajan yksin. onhan mulla toi ukkeli mutta enmä sitä kaveriksi laske. [:D] kaverit on erikseen ja mies erikseen.

mulla oli joskus sama tilanne ku lauralla että mies osti talon ja pelit ja vehkeet ja kosi ja halusi lapsia. minä olin 19v ja opiskelin silloin ja totesin että hitto en ala kenenkään elätettäväksi. ensin opinnot ja ammatti ja sitten mies ja lapset. ja pakkasin kamat.
vieläkin se että toinen antais rahaa on mulle kova paikka. eri tilit ukon kaa ja omat menot molemmilla. en anna mieheni ostaa mulle mitään. haluan tulla itte toimeen ja olla itsenäinen enkä käydä toisen kukkarolla. enkä halua olla riippuvainen toisesta milläänlailla. ruuatkin ja muut hankinnat maksetaan vuorotellen. ollaan viivinkin suhteen päätetty että minä ostan sille mitä ostan. ukkeli voi osallistuu jos haluaa. [:)] siksi se naimisiin menokin on mulle kova paikka. tuntuu että siinä viedään mun itsenäisyys.. mutta katellaan nyt mitä aika tuo.

muutoin täällä arki menee omalla painollaan. viivi kasvaa syö, kakkii ja voi hyvin. ihan normaali vauva. nukkuu edelleenkin sen 10-12h yössä HERÄÄMÄTTÄ kuten tehnyt 1kk iästä asti ja ei itke koskaan. yhtä auringopaistetta koko neiti. soseita syöty jo 3kk asti. ei riittänyt tuttelit eikä vellit. nyt kovasti hypitään hyppykiikus ja istumaan väkerrellään. kovasti ois haluja mutta ei vaan vielä onnistu. lattialla ryömitään ja kohta varmaan kontataan. meno sen näköistä. [:D]
hmm.. täytyy selailla taakkepäin että ketkä kaikki täällä on saamassa vauvoja..[:D]
hurjasti onnitteluja kuitenkin!!!! <3 <3 <3 vauvat on niin ihania. ja mullakin raskausaika alkaa muistumaan ihanana aikana vaikka ei se kyllä ollut ainakaan níiden +20 raskausviikon ajalta ku olin 24/7 pää pöntössä.. :) mutta oisin valmis vaikka heti uudelleen. [:D]

Heh, mulle kelpais et joku vuorostaa elättäs mua enkä mä toista [:D][:D] Mut ymmärrän kyl mitä Hani tarkotti.

Sattu kyl aika hyvin, just tänää mietiskelin sitä kuinka tääl niin moni saa heti perää toisen (sivussa kun omaa tilannettani mietin ja kuinka kiva ois saada vähän ajan päästä toinen JOS ois vaan eri tilanne), ni mietin sit kans et eipäs Laura oota jo toista [:D][:D] En tiie mistä se tuli, en ees tienny et yritätte. Sit tuun tänne ja ensimmäiseen luen et oot raskaana... ONNEA!!!!!

Kiva kun TyttöKoo välitti Tulitikun kuulumisia vähän :) Ihanaa että saaneet viimein oman nyytin syliin [:)]

Mun poitsu täytti eilen jo puol vuotta... [:(][:)] Raukka vieläki kipee, oisin halunnu viedä puol vuotis kuvaa mut eipä voinu räkäsenä, ehkä ens viikol jos viel silt tuntuu et kuvan haluaa. Eikä saatu neuvolas rokotuksiika, mennää sit vähän niinku 7kk neuvolaa vaikkei sellast muute oliska...

Mä olen myös ollu tarkka siitä, että ite maksan itelleni kaiken mut ku muutin tänne miehen kotikaupunkiin ni jouduin "nöyrtymään" koska en saanu oman alan töitä ja menin osa-aika töihin koska en halua paikallanikaa olla. Se otti kyllä tosi koville, monet itkut ja riidat piti käydä läpi ku miehen piti maksaa ruokia välillä ja laskuja. Miehelle se ei ollu siis ongelma.
Työpaikka oli kyllä ihan huippu, jos en saanu rahaa paljoo ni kaikkee muuta kylläki. [:)]
Ja sittenhän mun mies joutuki lomautetuks viime talven ja kevään ajaks ni miehelle se taas oli kova paikka. [:D]  Mutta tilanne tasottu. 

HOI ei valitettavaa anopista [:)] Päästiin käymään messuilla rauhassa ja mies ei malta oottaa, että päästään noihin tavaroihin käsiks [:D] Anoppi anto Nealle paketoidun lahjankin huomisen puolivuotispäivän kunniaksi, pääsee Nea avaamaan ekan pakettinsa. Mitähän sieltä mahtaa paljastua [8D]

ALKUPERÄINEN: jann

Voi että minnuu raivostuttaa. Jo monen vuoden takainen ystäväni ja samalla Lucan kummisetä. Hänen tyttöystävänsä kieltää Mikkoa (nim muutettu) näkemästä minua ja väittää minua hulluksi jne. En ole edes koskaan jutellut Mikon tyttöystävän kanssa :) Ja vielä lisäksi Mikko saa nähdä vain Lucaa jos minä en ole maisemissa. Ja lisäksi tämä pariskunta on saamassa lapen ja Mikko haluaisi minut kummitädiksi mutta se on ehdoton ei. Olen tulossa varmaan oikeasti hulluksi tästä asiasta. En haluaisi pilata heidän välejään, mutta en myöskään menettää parastaystävääni. Hmm.. en tedä mitä pitäisi tehdä. Neuvoja? Vinkkejä? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Turkin matka meni erittäin hyvin. Lennot sujui leikiten ja nukkuen, kitinää tai itkua ei kertaakaan kuullut. Ja äitini lisäkädet kyllä olivat tarpeeseen. Kyllä nyt on rentoutunut olo.

Niin ja tatuoinnitkin tuli otettua. Iiro otti Luvan muotokuvan kylkeen, minä pinup tytön joka pitelee tuttipulloa jossa Lucan pipo, pituus ja paino ovat "ml mittoina" ja repseä matkalainen vielä :)

Että kesti kauan, että löysin tän jutun täältä [:D] Kun mies alko joskus puhuu jotain että jos ottais tatuoinnin nii vois ottaa Nean naamasta kuvan, nii pitihän tää kaivaa täältä esiin ja näyttää "mallia". Oliko teillä jann valokuva Lucasta vai piirsikö ihan toisen naamasta alkaen ite?
Mitenkäs toi ylempi tilanne ^^? Tuliko siihen mitään selvyyttä kelpaatko kummitädiksi vai....?

mohomaha hienoo et teiä reissu ja anopilla nean hoito meni hyvin! [:)] hih hauskaa illanjatkoo teil sitte jossain vaiheessa..[;)][:)]

Minäkii oon aika samoilla linjoilla raha asioissa, aika tiukkaa pitää olla et kehtaan mieheltä rahaa pyytää.. Mielummin aina tinkin omista vähäisistä menoista et on rahaa loppu kuuhun asti.. Minä oon yleensä se joka tytölle hommaa kaikki vaatteet, ym.. vaikka miehellä onkii moninkertaset tulot minuun verrattuna... mutta ei sitä jotenkii kehtaa pyytää et ostasitko tai antasitko rahaa tytölle vaatteisii tai muuhu.. Onneks me ollaa aika paljo saatu vaatteita sukulaisilta ettei niitä nyt kauheesti oo tarvinnakaa ostella ja lelujakaa ei kauheesti ostella ku joulu on tulossa...

Me käytiin tänään kahtomassa naapurikaupungin ilotulitusta ja Neeakin kahteli ihmeissään välkkyviä tähtiä taivaalla, eikä ollu moksiskaan paukkeesta, mikä on iha hyväkii ettei säiky pauketta... Siellä näky muutamia isompia lapsia jotka itku silmässä oli vanhempiensa sylissä.. Me ollaan niin erilaisia.. Kauheen kylmä tuuli siellä oli ettei kauaa kehannu olla ulkosalla ku tytölläkin rupes posket viilenemään päätettii sit kaupan kautta kurvata takas kotii lämpösee.. [:)]

mä oon kans inhonnu aina sitä että mies joutuu mut elättään.. ja nythän se joutuu, mulla jää rahaa vuokranpuolikkaan ja muiden pakollisten laskujen jälkeen tasan 60 eur.. että ei sillä hirveesti juhlita, eikä osteta mitään, eli mies elättää mut tällähetkellä täysin[:@][:@] ja nyt kun tosiaan on lomautettuna niin vielä tiukempaa kun miehelle ittelleenkään ei jää yhtään ylimäärästä rahaa ja niitä säästöjä kun ei tosiaan ole pennin pyörylääkään. Lapsilisät oon aina nostanu erilleen ja maksanu niillä vaan vauvan ruokia, vaippoja sun muita tarvikkeita. ja eihän ne riitä mihinkään!! mm.vaatteisiin eikä tarvikkeisiin jää yhtään rahaa niin mies joutuu sitten nekin ostamaan. kurjaa tällänen tilanne mutta jospa tämä tästä sitten kun menen takaisin töihin. Ensivuoden alustakos se lapsilisä nousi jollain kympillä? ainakin mies jotain sanoi että oli jostain lukenu että nousee..

Moi pitkästä aikaa!

Meillä rahatilanne on ihan hyvä nyt vaikka oonkin älomalla. Äraha on sen verran iso kuitenkin, että sillä tulee toimeen oikeen hyvin. Meillä on yhteinen tili mihin menee molempien rahat, on ollu melkeen alusta asti :) Kun äloma loppuu, otan lopputilin työpaikasta ja jään ansiosidonnaiselle. Se kun on MONIN kertainen verrattuna vanhempainrahaan. Kyse ei olisi etteiköme pärjättäisi miehen tuloilla vaan  kun en muutenkaan enään palaisi entiseen työpaikkaani kun se jäi eri paikkakunnalle meidän muuttaessa. Edessä olis perhepäivähoitajan 6kk koulutus, niin saan jäädä kotiin vielä pitkäksi aikaa [:D] Kunhan ensin vaan vietän "ansaittua" ansiosidonnaista :)

Onnea tuhannesti kaikille raskautuneille meiltäkin täältä :) Oottete rohkeita :))

Meille on ollut ihan parasta tuo kävelytuoli. Siitä ollaan niin monta eriä mieltä, mutta meille se on kyllä ollu hyvä. santeri viihtyis siinä melkeen kaiket ajat. laittialla kun tuo ei oo koskaan kauaa viihtyny, niin ei tarvi kanniskella koko aikaa kun on tuossa. pikkuriiviö oppinu sillä menemään pitkin ja poikin taloa ja tekemään tuhojaankin. eilen oli vahvistimen nappiloita säädellyt ja pyykkikoneen nappuloita, syöny paperreita lehtikorista ym. ihana pikkuriiviö <3<3<3 se on kyllä jännä vaikka meillä ei kauaa lattialla kerralla viihdytä niin silti pysyy kehityksessä mukana.. ainiin ja hyppykiikkukin on paras :)

no ihanaa sunnuntaita mammat. nää lähtis ulos. hurr eihän siellä oo ku -20astetta,hui :)

nii ja ps. ku opin pienentämään kuvia voisin vihdoin ja viimein saaha aikaseksi laitettua santerista tänne kuvaa :)

Kattili, en tiedä taustoja sun työkuvioista, mutta mutta... Jos irtisanoutuu niin silloinhan on aikaa x (muistelisin että 6 kuukautta) oleva karenssi, jolloin ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen (silloin ei myöskään ole oikeutettu kelan työttömyyskorvaukseen). Tai näin mä oon ymmärtäny. Mutta kuulostaa kyllä kivalta jos se menee noin kuin kerroit [:)]. Mä kun oon aina joutunu ansiosidonnaiselle, en jääny [;)].

Roni oli viikolla 3 päivää kuumessa[:(]. Ekat kaks päivää yli 39 astetta käytiin melkeen 40 asteessakin. Lääkärissäkin käytiin, sieltä määräsivät isommalla annoksella kuumelääkettä, joka sitten auttoikin. Ja sitten kolmantena päivänä vaan pientä lämpöä enää. Oli kyllä niin reipas poika, jos ite oisin ollu noin kovassa kuumeessa, en olis pystyny mihinkään. Ja pieni välillä jaksoi hymyilläkin. Samalla lääkäri katteli nuo ihottumatkin, kun ei ne oikeen meinaa parantua. Nyt mulla menee ruokavalio uusiks kahdeksi viikoksi, maito ja muna pois [&o]. Mä elän maidolla, niin tulee olee tosi vaikeeta. Mut mitäpä sitä ei lapsensa vuoksi tekisi [:)].

Niin ja paistoin mä tänään pipareitakin [:D]

Takaisin