Herra jumala että mä olen VÄSYNYT!!! HUOOOOHH!! No jos tänne rustaan jotain ja sitten painun ukon kanssa kattelemaan telkkaria. Viimeyönä olin taas ajelemassa taksia ja unet on jäänyt todella lyhyeks. Lisäks käytiin muksujen kanssa uimassa, kun uimahallilla oli lämminvesipäivä. Marikakin polskutteli jonku 1,5h, että aika hyvin [:D] No olipa neiti sen rupeaman jälkeen aikasta väsynyttä kamaa [:D][:D] Ja niin HANI, tuolla on lämminvesipäivä joka kuun viimenen sunnuntai, että jos haluut Viivin viedä uimaan. 4€ maksat itestäs, tyttö pääsee viel ilmaseks. Jos mennään jokukerta yhdessä, näytän sulle vaik niitä vauvauinnin juttuja [:)]
Meillä perhepäivähoito on oikeestaan se ainut vaihtoehto. Päiväkoti toki löytyy, mutta ite en 9kk tyttöä päiväkotiin vie, tai jos vien.. niin sitten todella pitkin hampain. Meillä täältä löytyy vuoropäiväkoti, ryhmiksiä ja perhepäivähoitajia, vaikka pienellä paikkakunnalla ollaankin. Nää meidän perhepäivähoitajat on pääsääntöisesti 45+ ikäisiä naisia, joilla ei enää omat lapset pieniä ole, joten lapsia on max 4 siinä pyörimässä ja vain yksi niistä ihan pieni. Ja koska asutaan todella pienellä paikkakunnalla, niin kaikkihan täällä toisensa tuntee ja sitä kautta kyllä tiedän suurinpiirtein kaikki hoitajatkin (jotain hyvää tästäkin asiasta) eikä täällä ole kuin yks, kenelle en suostu lastani viemään.. en vaikka siitä mulle maksettais. Vanhemmat muksut oli kyseisellä hoitajalla ja niin hirvee paskanmaku jäi suuhun, että ei kiitti.
Poppi81, voithan sä ajatella sellasta ratkaisua, että osan päivistä hoitaa teillä anoppi? Mulla kaveri teki niin, koska sillä anoppi välttämättä halus alkaa tyttöä hoitamaan. Hoitomaksuhan olis sillon pienempi [8|] No mutta aika hyvät välit saa kyllä anoppiin olla, jos tohon lähtee. Siinä kun tulee pirun helposti kaiken maailman erimielisyyksiä vastaan [8|][8|] Ite voisin ehkäpä myös tota ajatella, mikäli anoppi asuis hiukan lähempänä, mut pidän ehkä kuitenkin mieluummin mummin sellasena spesiaali tapauksena, jonne välillä mennään hoitoon ja jossa saa sitten tehdä ja olla vähän eritavalla ku kotona..
Mulla broidin tyttö on ihan joka ikinen viikonloppu mun isällä hoidossa (joo älkää sanoko mitään, olen ihan samaa mieltä siitä touhusta[:@]), ja niillä se meno on mennyt ihan järjettömäks. Likkaa lellitään ku mitäki rinsessaa eikä juurikaan mitään kielletä, ja tämä tietty kostautuu kotona, kun toinen meinaa, ettei sitten sielläkään mitään tarvitse totella. Voi luoja mä odotan sitä aikaa, kun rinsessa on murkkuikänen..... [;)][;)][;)][:D][:D] Ei käy kateeks [:D] Joopa joo, vahingonilo se paras ilo. Mutta niin, mun mielestä, koska tää neiti on niin paljon faijalla hoidossa, siellä täytyis olla samat säännöt kuin kotona. Eikä juuri lainkaan sellasta perinteistä isovanhemman lellimistä.
Skallo, meillä mies luultavimmin pitää tuota isäkuukautta muutaman päivän ainakin. Ite siitä soittelin pari kuukautta sitten kelaan, kun en saanut selvää vastausta tuolta kelan sivulta. Perhana, että suomen kieli osaa olla sitten vaikeeta!! [:D] No mutta niin, meinaa tosiaan sitä, että Tomi pitää mun 12 viimestä vanhempainloma päivää, jollon mä olen ite ilman tukia (no siis käytännössä pidän tollon muutaman päivän pitämättömiä kesälomia kun en halua töihin mennä), josta mies jatkaa muutaman päivän isäkuukautta. Maksimissaan päiviä voi olla se 36, mutta ei meillä ainakaan perse tollasta lomaa kestä. Tai siis sitä, että ne rahat tulee kelasta aina jälkikäteen. Ja sen suuruus on muuten sama, kuin se joskus jo pidetty isyyslomaraha. Niitä ei aleta enää kuulemma uudelleen tarkastamaan, vaikka verotusvuosi vaihtuskin. Näin sanottiin mulle [:)]
No jopas tuli romaani, mutta piristyimpä ainakin..