Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
papu82 on oikeessa, karenssi on vaan 3kk. mulle tuli karenssi kun sanouduin irti silloin 3v sitten kun "lopetin" pitopalveluhommat ja siihen jäi uus työntekijä mun hommia jatkamaan ja muutin tänne eteläsuomeen. onneksi oli hyvät "lopputilit" kun lomia en ollut pitänyt vuosiin... työnarkkis, kyllä. [:D] se vaan oli sitten vittumaista kun aloin saamaan ansiosidonnaista laskivat pamilla että milloin alkaa saamaan ni totesivat että ootpa saanut paljon, eipä tuu kuukausiin rahaa, eikä auttanut selitellä että justhan mä elin 3kk ilman teidän rahoja....että  mihin luulet niiden menneen...????!!!onneksi oli töitä tarjolla, muuten ois tullut jo uupelo tai alkaa elää just miehen tuloilla. mihin mulla ei kyllä luonne anna periksi. ei millään. lisäksi lisäisin tuohon että ainakaan täällä ei oo ollut helppoo olla vaan ansiosidonnaisella:työkkäri keksii kaikenmaailman paskaduuneja ja laittaa lähetteitä että pitäis mennä hakee jotain 4h/pv *3kertaa viikossa duunia. ja ainakin mulla on niin kattava työkokemus että lähetteitä tuli joka viikko. sitä pelkään nyt sitten keväällä kun ei oo aikomustakaan mennä/hakea töihin kun ansiosidonnainen on niin hyvä. miten niistä saa kiemurreltua niin että työnantaja ei kiinnostuis pätkääkään.. [:D][8D]

meillä ei oo ipana onneksi sairastanut, muutaku silloin 3kk rokotuksista nous parin päivän lämpö ja nuha. [:)]

Huutelen tuolta toukokuisista,mutta rutkasti onnea tänne kesäkuisille,jotka odottavat uusia vauvoja [:)] Tuolla meijän puolella ei tietääkseni kukaan odota tai ainakaan vielä halua,joten teitä on aika monta. Itse kuumeilen kanssa hirveesti ja hyvällä tavalla olen kateellinen teille [;)][:)] Me ollaan asetettu miehen kanssa raja seuraavalle nyytille,varmaan 2-3 vuoden päästä,2.vuoden päästä jos tilanne suo,mutta viimeistään 3.vuoden päästä. Kyllähän se kuumeilevalle tuntuu pitkältä ajalta [8|] mutta pakko tässä on,että taloudellinen tilanne vähän paranee tästä ja tuo meijän pikku-neiti kasvais ja saadaan tutustua häneen enemmän. Pillereitä vedellään,eikä mies olis valmis,mutta toisaalta kun ajattelee,että vaikka kuin sitä haluaa,niin pitää ajatella että pitää olla joku tolkku tässä selviytymisessä,että pystyy sitten tulla se toinen vakaaseen kotiin. [:)] olo on niin haluunhaluunhaluun,mutta myöhempi parempi.

Onnea kaikille kesäkuisille vielä [:)] ja niitä TArrasukkia minultakin.

joo,siis 3 kk tulee karenssia mutta lomarahoilla elellään kyllä sen ajan hyvin [:)]
täällä peräkylillä ei oo oikein töitä että saan varmasti "rauhassa# olla.[:D][:D][:D] ja kun vielä on suunnitelmia käydä koulutuksissa jne..

eilen välähti että ois se isäkuukaus-mahdollisuuskin olemassa[8|] onko kukaan hakenu sitä? meillä tekis miehelle niin hyvää, ois mielellään duunista pois ja hengailis Liekin kaa, mutta en sit oo viel tutkinu tarkemmin että millä me sit eleltäis? mun kun on tarkotus jäädä kodinhoidon tuille eikä oo säästöjä tms...hmm...pitääpä soitella kelaan[8D] ku luin muitten kevätsuunnitelmia niin hokasin et hitto toi mun toukkanenhan on koht 6 kk ja koht se vanhempainvapaa loppuu ja ja[:-][:-] ihan järkkyy kuin nopeesti aika menee[8|] eilen oltiin kyläilemäs mun veljen ja sen perheen luona, on hassua kuin jotenki näkee itekin lapsen jotenki eri näkökulmasta ku kyläillään, olin ihan pakahtua ylpeydestä kun poika oli niin esimerkillisen hurmaava ja rauhallinen koko kyläilyn ajan tää reissu on vähän avannu mun silmiä, en oo ennen aatellu et Liekkihän on tosi hyväntuulinen ja helppo vauva, ainoostaan yövalvomiset on piikkinä lihassa...mut tätä se univaje just teettää, jää oleellisia asioita väsymyksen varjoon[:(]

aika menee kyllä ihan liian nopeesti. emmäkään sitä tajunnut vasta ku mies sanoi kyynel silmässä että eihän tota ipanaa voi vielä maaliskuussa laittaa mihkään hoitoon.. [&o] meilläki sanelee aika paljon raha että mitä keväällä sitten tehään. kaikista järkevintä olis mun tulla uudelleen raskaaksi.. saisin äippärahat v.2009 mukaan joka oli tosi hyvä rahavuosi.. [;)] ja taas ansiosidonnainen on paljon parempi ku esim osa-aikaduunit mitä haluisin tehä että saisin olla ees jonkun aikaa päivästä ipanan kaa. tuntuu ihan hurjalta pistää 9kk ikäistä hoitoon!!!! [:(] toisen lapsen mä haluisinkin heti perään mutta eipä sitä vaan kuulu.[:-]

Aika on kyllä mennyt hurjan nopeasti ja oli tosi haikeeta käydä tutustumassa päiväkoteihin. Toisaalta niissä käydessäni opin, että olin myöhään liikkeellä. Joten kuten aikataulussa, jos Aatu menisikin vasta elokuussa hoitoon. Täällä on ainakin kaikki päiväkodit ihan täynnä ja meille perhepäivähoito ei ole hyvä ratkaisu - tosin olen siitä sen verran kuullut negatiivista palautetta, että ei se muutenkaan ollut ensimmäinen vaihtoehto.

Meillä ratkeaa mun työnsaannin perusteella, että meneekö Aatu jo maaliskuussa vai sitten elokuussa päiväkotiin. Nuorihan hän on molemmissa tapauksissa, mutta taloudellinen tilanne ei oikein anna vaihtoehtoja. Lisäksi kyllä itsekin kaipaan töihin. Vähän vielä harkitsen, jos tekisin vuoden loppuun asti lyhennettyä työpäivää.

Ihanaa olisi, jos olisi tuttu hoitaja ja hoitopaikka. Mun anoppi on periaatteessa kotona, mutta yhden ihmisen harteille mun mielestä turhan raskas taakka hoitaa toisen lasta päivästä toiseen - varsinkin, kun kuopuskin asuu vielä kotona.. Hän lähtee kyllä kohta opiskelemaan, mutta silti. Kaverilla on se hyvä puoli, että molemmat isovanhemmat ovat jo eläkkeellä, joten voivat hoitaa vuoroviikoin. Näin ehtivät tehdä vielä omiakin juttujaan ja hengähtää vähän hoitamisen välissä.

Ei nämä kyllä ole helppoja valintoja [:-].

Herra jumala että mä olen VÄSYNYT!!! HUOOOOHH!! No jos tänne rustaan jotain ja sitten painun ukon kanssa kattelemaan telkkaria. Viimeyönä olin taas ajelemassa taksia ja unet on jäänyt todella lyhyeks. Lisäks käytiin muksujen kanssa uimassa, kun uimahallilla oli lämminvesipäivä. Marikakin polskutteli jonku 1,5h, että aika hyvin [:D] No olipa neiti sen rupeaman jälkeen aikasta väsynyttä kamaa [:D][:D] Ja niin HANI, tuolla on lämminvesipäivä joka kuun viimenen sunnuntai, että jos haluut Viivin viedä uimaan. 4€ maksat itestäs, tyttö pääsee viel ilmaseks. Jos mennään jokukerta yhdessä, näytän sulle vaik niitä vauvauinnin juttuja [:)]

Meillä perhepäivähoito on oikeestaan se ainut vaihtoehto. Päiväkoti toki löytyy, mutta ite en 9kk tyttöä päiväkotiin vie, tai jos vien.. niin sitten todella pitkin hampain. Meillä täältä löytyy vuoropäiväkoti, ryhmiksiä ja perhepäivähoitajia, vaikka pienellä paikkakunnalla ollaankin. Nää meidän perhepäivähoitajat on pääsääntöisesti 45+ ikäisiä naisia, joilla ei enää omat lapset pieniä ole, joten lapsia on max 4 siinä pyörimässä ja vain yksi niistä ihan pieni. Ja koska asutaan todella pienellä paikkakunnalla, niin kaikkihan täällä toisensa tuntee ja sitä kautta kyllä tiedän suurinpiirtein kaikki hoitajatkin (jotain hyvää tästäkin asiasta) eikä täällä ole kuin yks, kenelle en suostu lastani viemään.. en vaikka siitä mulle maksettais. Vanhemmat muksut oli kyseisellä hoitajalla ja niin hirvee paskanmaku jäi suuhun, että ei kiitti.
Poppi81, voithan sä ajatella sellasta ratkaisua, että osan päivistä hoitaa teillä anoppi? Mulla kaveri teki niin, koska sillä anoppi välttämättä halus alkaa tyttöä hoitamaan. Hoitomaksuhan olis sillon pienempi [8|] No mutta aika hyvät välit saa kyllä anoppiin olla, jos tohon lähtee. Siinä kun tulee pirun helposti kaiken maailman erimielisyyksiä vastaan [8|][8|] Ite voisin ehkäpä myös tota ajatella, mikäli anoppi asuis hiukan lähempänä, mut pidän ehkä kuitenkin mieluummin mummin sellasena spesiaali tapauksena, jonne välillä mennään hoitoon ja jossa saa sitten tehdä ja olla vähän eritavalla ku kotona..
Mulla broidin tyttö on ihan joka ikinen viikonloppu mun isällä hoidossa (joo älkää sanoko mitään, olen ihan samaa mieltä siitä touhusta[:@]), ja niillä se meno on mennyt ihan järjettömäks. Likkaa lellitään ku mitäki rinsessaa eikä juurikaan mitään kielletä, ja tämä tietty kostautuu kotona, kun toinen meinaa, ettei sitten sielläkään mitään tarvitse totella. Voi luoja mä odotan sitä aikaa, kun rinsessa on murkkuikänen..... [;)][;)][;)][:D][:D] Ei käy kateeks [:D] Joopa joo, vahingonilo se paras ilo. Mutta niin, mun mielestä, koska tää neiti on niin paljon faijalla hoidossa, siellä täytyis olla samat säännöt kuin kotona. Eikä juuri lainkaan sellasta perinteistä isovanhemman lellimistä.

Skallo, meillä mies luultavimmin pitää tuota isäkuukautta muutaman päivän ainakin. Ite siitä soittelin pari kuukautta sitten kelaan, kun en saanut selvää vastausta tuolta kelan sivulta. Perhana, että suomen kieli osaa olla sitten vaikeeta!! [:D] No mutta niin, meinaa tosiaan sitä, että Tomi pitää mun 12 viimestä vanhempainloma päivää, jollon mä olen ite ilman tukia (no siis käytännössä pidän tollon muutaman päivän pitämättömiä kesälomia kun en halua töihin mennä), josta mies jatkaa muutaman päivän isäkuukautta. Maksimissaan päiviä voi olla se 36, mutta ei meillä ainakaan perse tollasta lomaa kestä. Tai siis sitä, että ne rahat tulee kelasta aina jälkikäteen. Ja sen suuruus on muuten sama, kuin se joskus jo pidetty isyyslomaraha. Niitä ei aleta enää kuulemma uudelleen tarkastamaan, vaikka verotusvuosi vaihtuskin. Näin sanottiin mulle [:)]

No jopas tuli romaani, mutta piristyimpä ainakin..

Katusutariinan veljen tytöstä tuli mieleen, että myös mun miehen siskon lapset on kanssa tooooosi paljon mieheni äidin luona, välillä tuntuu, että puolet viikosta. No, ehkä hiukan liioiteltua, mutta siis useamman kerran viikossa kuitenkin. Ja musta se on ihan hullua. Todellakin siellä pitäisi silloin olla saman säännöt kuin kotona, kun tavallaan se mummola on toinen koti. No joo... ehkä tässä tapauksessa ne säännöt puuttuu molemmista paikoista. Mutta jos ollaan mummolassa paljon, niin silloin mummolassa myös PITÄÄ pestä hampaat päivittäin ja PITÄÄ syödä ruoka keittiössä ja PITÄÄ suödä myös pääruoka eikä vain jälkiruokaa. Huoh. Voin sanoa, että tuo on aihe, joka saa savun nousemaan mun korvista. Joten ei siitä sen enempää. Paitsi että kyllä taatusti mun lapsen hampaat pestään sitten ihan joka päivä ihan sama missä mummolassa tai lomalla se on. Ja se on myös tän mieheni äidin syytä oppia.

No joo.... meidän neiti täytti tänään 6 kk[:)] On kyllä hullua miten aika menee vauhdilla!

Taatu ja Henniv: heh, vai oikein hehkuin [:D] Ja joo kyllä oli "saa tulla kun on tullakseen" -periaate. Jarkko sano ensimmäisenä että kusetat kun kerroin sille raskaudesta [:D] nyt se jo hehkuttaa innoissaan. Kenellekkään ei oo tarkotus tästä kertoa vaan ollaan päätetty että jokainen saa huomata kun on huomatakseen [;)] Menkat ei itseasiassa ollu edes myöhässä kun tein testin. Vähän fiilispohjalta, mutta enemmänkin sen vuoksi tein sen testin kun perjantaina oli anopin ja appiukon tuparit/pikkujoulut. Kyllä mä yhden lasillisen valkoviiniä join, jottei kukaan vielä olis alkanu ihmettelee. Tuhma minä! [:D]

Taatu: Onnea ny tulevalle kummitätskylle! [:)]

Eilen oli isä-tytärpäivä ja äiti pääs vähän oman äitinsä ja mummonsa kanssa shoppailemaan rauhassa. Jarkko oli Jeminan kanssa koko päivän. Ja teki muuten ihan hyvää! [:)] Sain vähän joululahjoja osteltua valmiiksi. Kohta tulee jo kiire kun 10. päivä on se reissuun lähtö ja kaikki lahjat on oltava jo toimitettu oikeisiin osoitteisiinsa ennen sitä!

Ja on muuten pikkasen etova olo! Jeminaa varttuessa ei koskaan ollu näin oksettavaa olo.. [&:][:'(] Ja pyykinpesuaineen hajua en muuten kestä ollenkaan. Ihan yllättäen tuli oksennus kun aloin pyykkiä laittaa koneeseen [&:] Kiva, kiva!
Vähän huolta on aiheuttanu masukivut. Niitäkään ei Jeminan aikana alkuraskaudessa ollut ollenkaan ja nyt aina ajoittain tulee sellasia menkkamaisia kipu"aaltoja". Mitään vuotoja ei oo kyllä ollu. Jospa se olis sitten ihan normaalia. Onhan siintä edellisestä raskaudesta kuitenkin suht vähän aikaa niin jospa keho reagois jotenkin erilailla uuteen raskauteen. Tiedä häntä..
Lisäks on nyt taas ollu tosi väsyny olo.. Voikohan hemoglobiini olla laskenu näin nopeesti..? Tosi paljon on heikottanutkin ja nää kaikki on ilmestyny ihan vasta nyt parin päivän sisällä. Ulkonakin melkein -14 astetta pakkasta, HRR.. Täytynee kai laittaa takkaan tuli ja ottaa kuppi kuumaa kaakaota ja istahtaa sohvalle viltin alle töllöttää telkkaria kun Jeminakin on päikkäreillä. Oon nyt antanu ittelleni luvan vähän relata [:D]

Meillä ollaan edelleenkin vähän flunssasia, mutta paranemaan päin! Täytyy toivoa että matkalla ollaan kaikki sitten terveitä! [:)]

Edit: hihiii [:D] Lisäsinpäs tuon uuden tickerinkin tuohon ja kyllä näyttää hassulta [:D] Ei vieläkään osaa uskoa todeksi!

helou,kotiuduttu on taas..ja meikäläinen flunssassa[&o] niin vetämätön olo,ettei mitään rajaa..koita ny sitte pojan kanssa touhuta jne..huhhuh..

meillä tuli 5kk päivän kunniaksi roppakaupalla uusia juttuja[:)] Jami käänty selältä mahalleen ekan kerran,rupes vähän ryömimään ja sit NUKKUNU JO 2 YÖTÄ ILMAN HERÄÄMISTÄ!![:D][:D] vitsit,kun itekin tottus sit tohon et yöllä ei herätä nii hyvä![:D]

meillä oli aamulla 26 astetta pakkasta,oli pikkunen shokki...[:D][:D]

Väsy väsy väsy....... Sain nukuttua n. 3h viime yönä... Tyttö kitaji koko yön. Oisko hampaita tulossa.....

Maaliskuussa se ois palattava töihin. Laitoin viime viikolla hoitopaikan hakuseen. Haluisin perhepäivähoitajalle tytön laittaa, kun on vielä pieni sillon. Voi olla aika vaikeeta mennä töihin [&:] Täälläkin on ryhmäperhepäivähoito mutta sanoin että perhepäivähoitajalle mieluummin, en oikein ymmärrä tota ryhmäjuttua....

Meillä menee rahat samalle tilille, helpompi. Ei tarvii kysellä kumpi mitäkin maksaa ja lainankin kannalta helpompi. Jos ostetaan jotain kalliimpaa niin sovitaan yhdessä niin ei tule yllätyksiä... Haluisin ostaa tasosauma (peitetikki) koneen, maksaa 700-800€. Oon haaveillu siitä kauan ja nyt noi hinnat on tullu alaspäin niin jospa sitä.....[:)]

Hani: Miekään en tunne täältä oikein ketään, oon nyt asunu täällä 1,5vuotta. Onhan täällä miehen kavereiden vaimoja ja sukulaisia mutta ei se oo sama asia kun omat kaverit. Yks miun kavereita muuttui kun sain tytön... Raskaus aikana pidettiin vielä yhteyksiä mutta kun tyttö synty niin on vähentymään päin. He käyvat kuitenkin kesälahdella melkein viikottain sukuloimassa mutta eipä meillä... Heillä on kaksi lasta 2 v ja toinen on kuukauden vanhempi kuin Roosa.

Kerkeisköhän sitä nukkua nyt kun tyttö viimein nukahti päikkäreille... Jos sitä itekkin pinet tirsat

Hirveesti onnea tuleville isomahoille
LauraElina: kuulostaa kyllä tutuille nuo sinun "oireet" muistelen, et itsellänikin oli sama.. menkkamaisia tuntemuksia alkuraskaudesta jne.. Olin just vuosi sitten Espanjassa ja raskaus alussa. Oli aika mielenkiintoinen reissu,....Ihan kamalia oli siellä ne ruuat ja kaikki ne HAJUT! hyi....en kyllä enää ikinä lähde alkuraskaudesta ulkomaille Eli siis toivottavasti sinulla LauraElina ehtii pahaolo  mennä ohi ennen reissua Tai ota omat eväät mukaan

kiiitos kiiitos !

katjuskainen mä kans tykkään mennä koirien kans mettään, Turo-Eemil saa raikasta ulkoilmaa, samoin ite ja koirat nauttii!! Laavullakin ollaan monta kertaa jo oltu.[:)] hahahahhahah, maistui varmaa tee hyvältä[:D][:D]

joo mims meillä voi aika vilinää olla ens kesänä, vielä kun meinataan meidän narttu astuttaa, mutta kattoo nyt...  Onneksi mies nyt paljon enemmän kotona[:)]
Joo, moni ajattelee, kun meilläkin kaksi suht isoa koiraa on sisällä, että kuinka mä pärjään yksin kun mies on kotona ja kuinka T-E voi olla lattialla yms, mutta kun ei se niin mee! Mä en edes päivin näe meidän koiria, kun ne vaan nukkuu ylhäällä [&:][:D][:D] joten en mä välillä edes muista, että meillä on edes koirat.  Ja kunhan mä saan sen kennel nimen itelleni, niin yks rotikka vielä tulee tähän taloon ![;)][;)][;)]

Tääläkin on nyt joulukorttikuvat otettu ja kortit teetettty ja ne tulikin jo torstaina[:)] Vielä pitääs osotteet kaikki kirjootella ja ettiä[:)]

Meillä ei nuo karvaaset lapset oo mitään meinannu taljasta. Ovat vaan haistaneeet ja se oli siinä...

milla3; mä muistan kun odotin Turo-Eemiliä niin mun mies oli aina viikot reissussa. Kun oli siihen aikaan vaan reissuhommia siinä firmassa jossa oli töissä. No jooo, rahaa tuli tuplasti  enemmän, mutta mä olin aina yksin[&:] ja se ei ollu hääviä, sitten kun mies tuli viikonlopuksi kotia, niin oli aina riitaa jos jostakin[&:] joten tiedän, että siinä tuntee olonsa aika yksinäiseksi..... mutta kaikkeen tottuu....[:)] en tarkota sitä yksinäisyyden tunnetta vaan siihen, ettei se mies ole kotona.
Mutta nyt onneksi kun meillä mies vaihtoi työpaikkaa, niin on töihin matkaa vaan 18km ja näkyy sitäkin kotona ! nyt on vaan kaksvuoro työ mutta parempi sekin, kun se, että olis viikot poissa. Tsemppiä <3 !

lauraelina; onnea vielä tämänkin kautta <3

no mä taidan kuulua tuohon kategoriaan nuoret äidit; mutta mä olen myöskin elänyt, oon  kiertänyt kaikki baarit, juhlinu ja rellästäny aikalailla, matkustellut oon joka vuosi muutamaan kertaan, koulut on käyty ja töissä oltu, joten yhtään en pannut pahakseni vauvautumisesta.[:)][:)] muistan kun T-E:tä tehtiin vuosi ja ei kuulunut mitään, niin oli ihan tylsääkun "piti lähteä viihteelle" viikonloppuna kun ei muka ollut muutakaan[:D][:D][:D] miehen kanssa justiin puhuttiin, että ihanaa olla kotona oman lapsen kanssa ja nauraa yhdessä ja leikkiä[:)][:)][:)]  ja kun me ollaan 40:siä on meidän lapset aikuisia ja meillä vielä elämää edessä[:)][;)] mutta kuten gibsoni sanoi, kaikki ihmiset ovat niin erilaisia[:)]

ja kiiitos edelleenkin onnitteluista! Nyt todellakin moni saa vauvan taas ![:)][:)]

MEillä mun oma äitini oli 19 kun mut sai ja mummaksi hän tuli 39 vuotiaana[:)] ja meitäkin on 5 sukupolvea elossa[:)] <3 Sitä se on kun nuorena alakaa![;)]

katusutariina tääläkin siinä vaunujen ns. aukossa on harso suojana[:)][:)] ja puen niin paljon, että varmaan T-E ihan hikinenki ku tuolta taas herää[:D][:D]
ärsyttää kun meillä nokikolari niin se tuli niin kauhialla rytinällä sisälle, että herätti Turo-Eemilin kun tosiaan tuossa kuistilla nukkuu[&:][&:][:@] sitte ei muutaku riisua kaikki tamineet, syöttää ja pukea ja nukuttaa uudestaaan[:@]

mohomaha mulla nimenomaan samanlainen ajattelutyyli iän suhteen ! ja mulla kans yks entinen luokkakaveri meni naimisiin itteensä 20 vuotta vanhemman miehen kanssa ja nyt heillä kaks lasta, eli se mies kutakuinkin haudassa jo kun heidän lapsenlapset saapuu maailmaan. tuo likka siis mun kanssa samanikääne!

pulina82 ihana kuva Juliuksesta[:)]

onittelut kaikille puolivuotiaille <3

MEillä miehen kanssa yhteiset rahat ja yhteinen tili. Kaikki päätetään yhdessä ja molempien rahoista maksetaan laskuja oli ne kenen nimellä tahansa.  meillä se toimiii[:)][:)]

tänää söin Turo-Eemil sylissä keittoa, niin eiköhän T-E vetäny lautasen lattialle ja sen jälkeen oksensi mun päälleni[:D][&:] keitto oliki jo kylmää niin ku kaikki ruuat mitä ehdin syömään[:D][:D][:D]

Voi jee, nyt vasta hokasin että tänä perjantaina tullee veronpalautukset. oujee. elämä risaseksi <3 (hehe, heti piti tulla tänne hehkuttamaan[:)][:)]) 

E-e-ee kattili veronpalautukset tulee tiistaina 7 päivä joulukuuta. Tai ainakin mun mies luki joskus niin nettisivuilta, mutta kai se pitää nyt itekki vielä tarkastaa. Pistä mies edellä ja tee ite perässä. Tää ois eilen pitäny tajuta, kun sanoin ämpärijäälyhdystä, että vie se hetkeks saunaan väärin päin. No veihän se, mutta se tollo oli laittanu sen jakkaran päälle! Eikös se sieltä sitten tippunu, kieriny, tömähtäny/pamahtanu ja paskaks men! [8|] Onneks ei maksanu mitää [:D]

Repesin Jenni90 tolle keittojutulle ja että vielä oksensi syliin [:D][:D][:D]

Kysyin neuvolassa muuten tosta pakkasrajasta, mitä ne siellä ehdottaa. Se sano, että -10. Mä vaan sanoin, että no kyllä mä oon pitäny -15. Sitte se vaan sano, että no ei siinä jos rinta ja niska on lämpimiä ja suojasessa paikassa, niin miksei sitä sitten vois.

[:D][:D]

Meillä on nyt muutamana päivänä syöty tosi huonosti, jos ollenkaan kiinteitä. MAito vain kelpaa ja sitte oksennetaan kun ahmii vain maitoa[&:][&:]

Laitoin Turo-Eemil just nukkumaan ja katoin mittaria niin täälä nyt jo -24  ja iltaa kohtihan se vaan kiristyy![:'(]

3.päivä määkin oon kuullu että tulis palautukset!

meillä taas neukku sano pakkasrajasta niin että voi pitää vaikka 20 asteenkin pakkasessa jos laittaa vaan lämpimästi vaatetta,ja nii että ettei viima pääse vaunuihin..neukkukohtasta tääkin tuntuu olevan että mitä suosittelevat...tuun ite pitään kyllä tossa 15 asteen pakkasella poikaa pihalla,tota 20 pitää vielä harkita..jos kova talvi tulee,nii pakko kait se on kovemmallakin pihalle laittaa..

No näköjään!
Veronpalautuksia maksetaan 3,4 miljoonalle henkilölle yhteensä 2,16 miljardia euroa. Keskimääräinen palautus on 642 euroa. Veronpalautukset maksetaan pankkitileille 3.12.2010. Tää on niin just tätä [:D]  No löytyy sieltä tällänenki lause: Esimerkki: Jos yhteisön tilikausi päättyy 31.12, yhteisön verotus päättyy 31.10. ja veronpalautus maksetaan 7.12.
Ei tosta lauseesta tajua kyllä muuta kun noi päivämäärät, mutta varmaan se siitä sit on kattonu ton pvm.

Hei pitkästä aikaa!

Onnea odottajille!!

Meille kakkonen sai tulla ku oli tullakseen, paitsi ei kyllä ekan puolen vuoden aikana, kun halusin turvata esikoisen imetyksen. Mutta siis kakkonen tärpäpsi ennen ekoja menkkoja, jotka tuli 10kk 1 pvä synnytyksestä ja oli siis ns. valemenkat, koska olin jo raskaana. Kakkosen jälkeen menkat alkoi 10kk 2pvää synnytyksestä, jännä nähdä miten lähelle sitä nyt mennään!

Toi ikäero on kyllä jännä asia. Meillä se 1v7kk oli ihan huippu silloin ja lapset meni yhdessä sitten hoitoon toisiaan tukien yms. Mutta nyt kun on 5v ikäeroa, niin tämäkin on ihan mahtava ikäero! Ehtii ihan eri tavalla keskittymään vauvaan yms.

Meillä on kyllä pakostakin ulkoiltava säässä ku säässä kun on kerholasita kuljetettava kävellen. Tänään poitsu oli oikein villavauva kun oli kuorrutettu Ruskovillalla tai siis ei kuorrutettu vaan ihoa vasten oli villaa varpaista päälakeen! Siinä päällä paksu villahaalari ja toppapuku lisineen ja vaunuissa makuupussi. Sopivan lämmin oli on vara lisätäkin vaatetusta villojen väliin. Vaunuissa on sen aukon edessä nätti keittiöpyyhe [:D]. Ajattelin että pitää tuulta paremmin ku harso.

Nyt tuli suru, mentävä on.

Koukku

Takaisin