Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tota Jenni Vartiaisen Urho Keppos-biisiä soitettiin meille joka kerta vauvabicissä ja se jää soimaan niin päähän! Hyvä biisi kyl [:D]

Katjuskainen: Meillä on yöt menny siihen kans, että mahalleen käännytään unissaankin ja sit itketään kun tajutaan että ollaan mahallaan. Ollaan nyt pistetty meiän tyyny siihen eteen ettei pääsis niin herkästi kääntyilee, mutta ei sekään aina auta. Vääntää ja vääntää vaan... [&o] Tuntuu olevan vaan kauhee pakkomielle toi mahalleen meneminen. Ja vaipanvaihto myös ihan liian haasteellista. Täytyy varmaan alkaa käyttää housuvaippoja niin sais ne joskus jalkaankin. Mä kans odotan mikä päivä tässä aletaan ryömiä, kovaa vauhtia menee navan ympäri ja aktiivinen liikkuja muutenkin.
Lisäks turvakaukaloon laittaminen on tosi vaikeeta! Nea vääntää siitä ittensä ylös aina ennenku kerkeen laittaa niitä vöitä kiinni. Alkaa vissiin käymää liian pieneks se kaukalo kun itkeekin kun laitetaan se siihen... Tietäis vaan minkä ostais seuraavaks!

Meillä pieni oppi vasta pari päivää sitten kierähtämään[:D] On niin noitten kännyköiden, kameroiden ja kaukosäätimien perään että kaukosäädin oli ainoa kiinnostava juttu minkä niin kovasti halus että kierähti hakemaan[:D] Sen jälkeen tehny sitä sitten kokoajan, ilman mitään kiinnostavia leluja edes[:)] Eilen meinattiin kuolla nauruun kun meillähän tuo ryömii vaan taaksepäin eikä eteenpäin, noh, meni sitten konttausasentoon ja pomppi paikoillaan ja sillä lailla pääs eteenpäin, aivan koominen näky oli[:D][:D]

Täytyy siis alkaa asettamaan sanomalehtia, kaukosäätimiä ja kännyköitä lähestulkoon käden ulottuville [:)]. Esim. tekstiviestin kirjoittaminen on nykyään mahdotonta niin, että poika istuisi sylissä, kun kädet ja jalat viuhtoo siihen malliin. Mulla on kädessä vieläkin raapaleet edellisestä tekstiviestistä [:D]. Kukahan oli taas unohtanut leikata kynnet [8|].

Olin eilen työpaikan pikkujouluissa ja teki kyllä niin hyvää olla pois kotoa. Puolenyön aikaan hiivin kotiin ja vaan vähän viiniä ja yhden drinkkilipun (kuudesta [:-]) käytin, mutta oli tosi kiva tuulettua ja nähdä tuttuja [:D]. Poikakin nukkui kuin unelma viime yönä, vaikka pelkäsin, että saan juosta koko yön tuttipullon perässä, kun en imettää voi. Herättiin puolta vähemmän kuin yleensä. Ja kotona oli tietysti mies nukahtanut ennen poikaa [:D]

Kävin tänää kaverin kanssa kattomassa toisen kaverin kolmeviikkosta vauvaa ja täytyy kyllä sanoa, ettei mulla ole yhtään ikävä noin pientä vauvaa. Eikä edellenkään toisten vauvat herätä "tunteita".
Nea oli isänsä kanssa viitisen tuntia eikä yhtään ees ilahtunu kun tulin kotiin, ei paljon äitiä ollu ikävä [:D]

Mä kävin tänään katsomas ystäväni 2vrkn ikäistä tyttöä, oli NIIN kaunis, NIIN pieni ja NIIN suloinen <3  Itkuhan multa pääs, kun sen näin.. Ja voin sanoa, että ikävä on noin pientä! Putosin korkeelta ja kovaa, kun tajusin miten nopeasti aika Roin kanssa on mennyt ja miten iso poika -mun vauva- se jo onkaan.. puolitoistaviikkoa ja 5kk tulee täyteen.. [&o][:)]

Huomenta!

Ihan niinkun Taatu, mäkin kävin eilen katsomassa vajaan vuorokauden vanhaa poikavauvaa ja kyllä, tunteita herätti se pienenpieni ihmisenalku <3 Onni oli mukana ja siinäpä sen huomasi, miten paljon on poika jo kasvanut kun vertasi vastasyntyneeseen.... ihan liian äkkiä menee aika!

Joo noita kynsiä pitäs aina leikellä, on muuten sekä juniorin että mamman naama naarmuilla[:D] varmaan joku kehityshyppy taas käyny, kaikkeen pitää tarttua raivokkaasti, ja varsinki unien jälkeen pitää ensin silitellä mamman naamaa ja sit tarttuu nenästä, huulesta tai hiuksista kiinni[8D] jotenki liikkistä kun ny viikonloppuna miehen ollessa enemmän kotona huomasin et ei se iskä kelpaakaan silleen ku äiskä, jotain äiti-läheisyyttä selkeesti alkaa oleen ilmassa ja toi liikkuminen, ihan hirvittää kuin nopeeta se kehittyy, kauhee kiire noilla on selkeesti päästä itte liikkumaan! Komppaan edellisiä, nää meijän tyypit on jo ihan pieniä persoonia, ei mitään pikkutoukkasia enää[:D] Mä nautin tästä kun poika alkaa liikkuun ja tekeen juttuja, on niin mieletöntä seurata kuin sen maailma avartuu, ei vielä oo ikävä pikkuvauva-vaihetta, mutta varmaan sitten kun oma on jotain pari vuotta[;)] Päivitys nukkumisiin; sain nukkua lauantai- ja sunnuntaiöinä 6 tuntia putkeen!! kiitos kemikaalit[:D] kyllä varmaan aivoja ainakin autto, vaikka pökkyräinen ja väsynyt olo silti oli. Mutta jos tästä nyt lähtis parempaan päin nää nukkumiset...

Onpas täällä ollut hiljaista!

Mun piti tulla kysymään noista itkuhälyttimistä, että mitä te teette ketkä niitä tarvis mutta niitä ei voi käyttää? Tai siis kun tänään oli niin paljon pakkasta, että aloin miettii mikähän noissa on pakkasrajana. No katoin käyttöohjeesta ettei sais säilyttää ja käyttää kun +10-40 asteessa! Eli oon jo pitkän aikaa käyttäny niitä vaikkei ois enää saanu. Sattu googletuksen kautta silmiin joku räjähdysjuttu noista itkuhälyttimistä ja nyt en ainakaan uskalla käyttää enää [8|] Vaunukoppaan en oo sitä koskaan laittanu, aina siihen vaunujen päälle ja verkkovirralla. Alko vaan miettii, että mitä jos... [&o]
Kyllä meillä päikkäreitä nukuttais ulkona, mut rajottaa omaa touhuamista kun tarviis olla koko ajan ikkunassa kiinni tai takaoven välittömässä läheisyydessä, että kuulee kun vauva herää. Ei nyt viittis ikkunaakaan avata, ettei kämppä jäädy [&:]

Ja juu, äitin kännykkä on ainakin tosi tosi kiinnostava. Ja kaukosäädin.

Onpas täällä ollut hiljaista!

no empäs ny tiiä,kolmeen päivään kun ei oo käyny,nii juma miten paljon ootte kirjotellu[:D][:D] hirvee urakka lukee näitä[;)]

automatka Nurmijärvelle meni loistavasti,Jami nukku melkeimpä koko matkan! muutaman kerran pysähdyttiin soseelle ja maidolle[:)]

lauantaina käytiin Tampereella siskontytön 3vee synttäreillä ja olipas tohinaa..Ja ette arvaa miten sulosta oli kun synttärisankari halaili ja pusutteli Jamia vähän väliä ja poika oli yhtä hymyä[:D]Sanokin vielä niin ihanasti ; Tää on Mun Rakas ja ihana pieni serkkupoika <3 Jamiakin ilm.synttärit laitto väsyttään,kun nukku sit la-su yön taas yhdellä heräämisellä(21 nukkuun,1 ylös ja sit vasta 6 ylös!!)

oon nyt täällä reissussa antanu noita kaupan soseita,nii luoja miten oksettavalta haisi bataatti-kesäkurpitsa sose[:'(][:'(][:'(]jamille tuo kuitenkin maistu ja sehän se taitaa olla pääasia..jotenkin vaikee noita kaupan juttuja ostaa tai antaa,kun kuitenkin koko sen ajan kun ollaan kiinteitä annettu nii ne on ollu omatekemiä[8|] onneks kuitenkin uppoovat pojalle nii ei tarvii alkaa täällä väsäämään omia soseita,kun äipällä ei oo ees soseutinta[:D]

Katsooko kukaan tota Vauva tulossa - sarjaa koskaan mikä tulee neloselta? Ite aina silloin tällöin sivusilmällä.. Ihme touhua kyllä välillä noissa synnytyksissä kun on koko suku siinä ympärillä töllistelemässä. Ite en kyllä haluaisi että siinä olis isä ja veljet ja miehen porukat ja serkut ja tädit ym. vieressä kattelemassa kun itse yrittää siinä jotain puhista [8|][&:]

hehe, eilen sattu tuleen joltain kanavalta ohjelma "16 ja raskaana." Siinäki oli kauheesti porukkaa tuijottamassa, sen tytön isäkin oli siellä haaravälissä ja huuteli että pää näkyy jo[:D][:D] ja piti anopistaan kiinni ko pinnisti[:D] että tuota jooo.. ihan hyvä ehket ettei suomessa saa edes synnytys salissa olla koko suku paikalla[:D][:D]

Meillä on kyllä itkuhälytin ollu koko ajan vaunukopassa sisällä ja pattereilla toimii..Oon kans miettiny miten pitkään sitä voi pakkasilla käyttää, mut mä laitan aina viltin siihen vaunujen suuaukkoon ja hälyttimen hieman sinne vällyjen väliin et ainakaan näillä pienimmillä pakkasilla uskoisin sen pysyvän melko lämpimänä...Mut räjähtäny, öö.. Täytynee alkaa miettiä vaihtoehtoja...
Mut kuten mohomaha sano, jatkuva ikkunassa ravaaminen rajoittaa aika paljon omia juttuja sisällä!! Mikäs se ulkona nukuttamisen pakkasraja olikaan? Meillä poika ei nuku yhtä hyvin sisällä, toivotaan et tulee leuto talvi!!

Pakkasrajaksi neuvolassa sanoivat -10. Syyksi sen, että sisäänhengitysilma on sen jälkeen liian kylmää tai jotain. Mä aion kyllä laittaa kylmemmälläkin ilmalla ulos nukkumaan. Sitte ku on niin kylmä etten ite enää ulos viitti mennä, ni sitten en poikaakaan sinne enää laita. Jos laittaa harson siihen kuomun eteen ni eihän se pakkanen sinne kunnolla pääse. Näin mä tän järkeilin.

Mä aion kyllä kanssa laittaa ulos myös kylmemmällä kun -10. Ja pakkohan on tuo koirakin ulkoiluttaa, pakkaan vaan neidin kunnolla sinne vaunuun ja jätän vaan sen verran aukkoa et just ilma pääsee vaihtumaan.

Itkuhälytintä mä pidän aina vaunujen ulkopuolella, siinä vaunujen vieressä olevalla pöydällä. Pattereilla sitä vielä oon käyttäny ku on niin helppoo, mut jos nyt ihan hirveen kylmä sit on niin laitan sitten verkkovirralla. Mut meijän itkuhälyttimen ohjeessa oli ettei saa laittaa vaunuihin (tai siis ei suositella), kun on kuitenkin radiolähettimestä kyse, niin aina se lähettää jotain "säteitä".

Heh, parhaillaan kuuntelen itkuhälyttimen kautta kun naapurin lapset laskee pulkkamäkeä... yritän sieltä sit poimia meidän neidin äänen kun se sellaisne päästää[:D][:D] On sitä kautta kuunneltu naapurin remppamiesten kiroiluakin kesällä...

Mun mielestä tuo -10 astetta koskee vastasyntyneitä.. En ole ihan satavarma, mutta näin muistelin.. Meilläkin tullaan vaunuilemaan lähes koko talvi, kun kerta tuli itelle ja miehellekin ostettua uudet toppapuvut niin tarkenee tuolla lykkiä noita vaunuja. Ite pidän pakkasrajana -25 astetta, mutta tällä tarkoitan sellasta yli puolen tunnin ulkona oloa. Eli kaupassa kyllä aijon käydä, kun ne tossa ihan vieressä on. Peittää vaan vaunut tarpeeks hyvin..

Mä pidän meillä päikkäri-rajana -15. Tänään likka nukku ulkona -8 ja melkein kaks tuntia [:-] Siinähän sitä kävin aika monen monta kertaa kattomassa ja kuuntelemassa koska se oikein herää kun en tosiaan sitä itkuhälytintä uskalla käyttää enää. Mut sit vaikka pakkasta ois kuinka paljon tahansa nii pakkohan meiän on neuvolaan mennä jne. Muuten viihdytään kyl hyvin kotona.. [:)] Ja eikös ne nimenomaan oo povannu, että tästä talvesta tulee kaikkien aikojen kylmin! Onneks ei tartte miettiä miten tarkenee töihin [:D]

Käytiin tänää muutaman mamman kans kahvilla ja oli ihan kiva [8D] Yritin näyttää Nean hampaita nii se pirulainen laitto kielen aina eteen [:D]

[:)][:)]Kiva, että muidenkin lapset kiljuu kun vaan meidän[:D][:D][:D]
Meillä kans vasta nyt koirat on ottanut kontaktia Turo-Eemiliin. Ja aina kun syödään niin tulevat siihen viereen makaamaan josko jotaki tippuus[:D] mutta ikinä ei kädestä ota pojalta mitään eikä yritä edes nuolla![:)]

Henniv;ihana kuva Jamista hyppykiikussa! Meidän äiti ja isäpuoli on samanlaasia, nyt jo tyrkyttävät jäätelöä T-E:n suuhun ![:@] 

hyppykiikusta; Mä silloin heti koitin, kun näin kuvan jossa Marika oli hyppykiikussa, meillä ei sitä vielä hoksata, mutta kyllä siinä viihdytään.[:)] 

Samoin me saatiin kävelytuoli joka on samalla auto ja jossa on erilaisia nappeja ja niistä kuulu ääniä yms, siinä Turo-Eemil olis yötä päivää !  Mutta kun sekään ei vielä oikeen oo ajankohtainen[:D][:D][:D] Onneksi tykkää vielä vaan sitä kattellakkin ja sekin riittää[:D][:D]

Petupapu; Ihanan myötätuntoinen neiti teillä[:D][:D]

Vähän oli tänään luksusta; sain olla yksin kotona tekemättä mitään 3 tuntia !!!![8D][8D] Mies lähti T-E:n kanssa tätinsä  luo kylään[:)][:)] Oli kyllä niin ihanaa ![:)]
Toki mies unohti kaikki vaipat, pojan ruuat ja tuttipullot yms. kotia, ja joutui hakea kaupasta kaikki uudet pullosta lähtien[:D][:D][:D] Ehkä hän tästä oppiii[:D] Mä en sanonu mitään, annoin vaan sen ite koittaa pärjätä, oppiipahan ainaki [:D][:)]

KAtusutariina; sanoit kävelytuolista, että et suosittele... hmmmm; no jooo; kaks piippuinen juttu, toisaaltahan se on pelastus, jos lapsi ei vielä ite liiku, saa itekkin tehtyä asioita, varsin kun meillä ei Turo-Eemil yhtään viihdy laittialla ilman jotain ihmistä. Niin se on lähinnä mulle sitten vaanhelpotus! ja joo oot oikeessa varmasti myös siinä, että sillä on helppo mennä repimään kukkia, ottamaan tavarat hyllystä yms pahaa....[:D][&:] Mutta sen näkee mihin tulokseens sitten tuun kun sen kävelytelineen aika on.[:D]
 ja henniv;lle samasta aiheesta; mä tiedän muutaman lapsen joka on kävelytuolissa ollut ja  jotka ovat sitten lähteneet 10kk ikäisenä kävelemään.... Että taitaa se siihen vähä ehkä vaikuttaakkkin, en tiedä....
Toki mulla ei oo  kiirettä sen liikke lähdön suhteen, helpommallahan pääsee´, kun muksu ei liiku vielä mihinkää [:D][:D] vaikka on se sitten ihanaakin kun näkee, kuinka oma lapsi oppii liikkumaaan[:)] ja Joo miuku__ on myös kävely tuolissa paljon miinustakin ![&:][&:]  saas nähä tuleeko käytettyä, toki ei haittaa, kun ilmaiseksi saatiin aivan uusi[:)]

lainasta; nykyään on tosi tarkkaa lainan kanssa mm. vakityöt ja mieluiten molemmilla, ja lasketaan vuositulot yhteen ja sitten pankki laskee ja määrittelee paljonko niillä tuloilla pystyy samaan lainaa yms... ja nimenomaan on suuria eroja pankeissa ! Ja paikkakunnilla....

jumankauta tätä tekstiä on taas tullu kun ei oo pariin viikkooon käyny....[:D][:D]
lukeminen jatkuuu......
 Taatu; mä en ookkaaan sen meidän treffien jälkeen täälä käynytkään... T-E todella on eläväinen ja kiljuu erittöin lujaa, ja koko ajan kuten huomasit. Mutta Roni ihana hyppy poika <3 Mukava oli nähä, joskos toistekin kun ollaan samalla paikkakunnalla[:)][:)][:)] 

täälä tupakoija;ymmärrän ja kuten sulle taatu ABC:llä sanoinkin...... mihin tulokseen oot tullu röökanista?[:D]

pulina82 voi raasu pientä <3[&:]

tyttö koo; onneksi kaikki hyvin <3 <3[:)][:)]

salkkareista; Henni oot oikees, salkkarit on nykyään suomalainen versio kauniista ja rohkeista; mutta silti niin koukuttava sarja ! Mun on aina saatava se katsoa, vaikka se on niin älyvapaa sarja[:D][:D] Ja täydelisset naiset on huippu sarja ! nimimerkki; omistan kaikki 6 tuotantokautta ja seiskaa tuijotan teeveestä[:D]

tiitiäinen; yhdyn noihin muihin kommentteihin....

Meillä T-E ei osaa nukkua kun ulkona vaunuissa. Ja tiedän monia jotka on kovillakin pakkasilla ulkona nukkunut paksuissa haalareissa j vilteissä vain....

HYI, nyt mulle tuli kamala kammo itkareista! Meillä aina vaunuissa toinenn ![:-][&:]

Reilu viikko sitten raskaustestin ja positiivinen oli[:)][:)][:)]näillä näkymin LA olis 13.7, saas nähä. mulla on niin epätodellinen olo, ei oireita ei mitäään, ihan niin ku viimeksi... mutta hiljaa hyvä tulee... kenellekään me ei olla vielä sanottu mitäää...eikä sanota [:D]

Onnea Jenni plussasta [:)][:)] Ihanaa kun tulee lisää vauvoja [:D] Ja taas mun kuume kasvaa.. [8|] Mihinhän mun pitäis tää mun pääni tunkea että saisin vähän järkeä sinne [:@][:D]

Täällä mä istun hiusvärit päässä, pitäis mennä peseen pois, pelottaa enkä uskalla kattoo peiliin, päänahka oli ainakin äsken ihan ku punajuuri [:D] Tilasin netistä jotain punaista eikä mitään hajua minkälainen tästä nyt tulee, punajuuren värinen kalju ehkäpä [&:]

Meillä tyttö ollut nyt pari päivää tosi kiukkuinen, mikälie vauva-angsti päällä [&o] Mikään ei kelpaa ja missään ei ole hyvä.. Jos tekee hampaita niin sais puhjeta jo ei tota kiukkuumista jaksa kukaan. Voi kyllä johtua nuhastakin, mistä noista tietää..

Jennille paljon onnea!! [:)]

Meillä tytöllä joku vaikea vaihe taas, mikään ei oo hyvä. Ei lelut, ei kantaminen, ei makaaminen eikä sylissä istuminen. [:@] Sentään nukkuu tunnin päikkärit mikä on tooooosi hieno juttu. [:)]

Takaisin