Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aijaa! mä asun myös aika lähellä cittaria [:)] tai no, no, joo, asun mä [:D] Tai siis me [:D]
Nii se on tossa mattilanpellolla, expertin lähettyvillä. Mies sano että joskus aikoinaan on tarjoustalo toiminu niissä tiloissa? Nykyäänhän se on ihan cittarin vieressä se tarjoustalo

Perhekerhoista, oon koko ajan pähkäilly et olis kiva käydä jne. Mutta alunperin luulin että meidän paikkakunnalla kerho on tavallaan toisella paikkakunnalla (yhdistyny kunta), mut selvis vast vähä aikaa sitte et oiski muutaman kilsan pääs. Sit tänää netist koitin ettii et monelt se kokoontuminen on ku muistin et joka kuun toinen torstai on "eka vauva", mut ei sit sivuil olluka mitää mainintaa siit ryhmäst, perhepuiston muust aikataulust kylläkin.

Ja ananats maksettiin se lähdettäessä sinne 8Blle, ku ei alas viittiny sen takii lähtee. Kai sen ois voinu maksaa sillo hetiki ku sen hatun otti, mut en ite ollu synnytyssalis ku sen verran mitä ennen leikkaust kerkesin, ja mies ei varmaa muistanu siin kohtaa mitää hattumaksuja [:D]

Pakko nyt johonki purkaa, ja oliha tääl olluki keskusteluu aiheesta anoppi... Pelkään et tulee olee sama juttu että syöttää herkut sun muut makeat pojalle sitten myöhemmin, kun kuitenkin hänellä jo yksi lapsenlapsi niin ehkä jotain osviittaa jo huomannut [;)] Ärsyttää kun jo nyt joutuu kaikesta pitämään kunnolla puolensa (ja saan lisäksi mieheltä moitteet kun olen sitten ollut "epäkohtelias" [8|]), mistä milloinkin. Noh, viime käynnillä en jaksanut sanoa mitään mihinkään, mutta jälkeenpäin kyllä ketutti. En nyt jaksa kaikenmaailman aukomisia tähän alkaa rustaamaan, mutta esim. mainitsinkin täällä siitä että vierasti isäänsä (isä voi syyttää ihan itseään kun ei ole ollut paljonkaan pojan kanssa!), niin poika oli anopin sylissä ollut jo jonkin aikaa, kääntyivät niin että poika ei katsonut anoppiin päin, en nähnyt pojan ilmettä, mutta samantien anopin reaktio: "sähän käyt itkee ku äitis näät! ei katotakkaa äitii" (poika ei siis edes itkenyt ) Käly yritti paikkaa: "No kait se nyt käy itkee ku se haluis äitin sylii"  anoppi: "Nonii ku se on vaa kaiket päivät äitisä kanssa"
Sillo meni ihan vaa toisest korvast sisää ja toisest ulos, mut ylipäätänsä mua v***** se kuinka muka on vaa äitisä kaa ja näkee vaa äitiää jne jne... IHAN OIKEESTIKO tietää kuinka paljo poika näkee muit ihmisii?! Mun mies hokee tot samaa joten varmaa kyl hänelt anoppi saanu alunperin tän ajatuksen, mut siis me käydään lähes tulkoon joka ikinen päivä kävelyllä ja aika harvoin on päivii et poika näkis vaan ja ainoostaan mua... Ilmeisesti vaan anoppia harmitti että pojanpoika vierasti sillon yks päivä hänen poikaansa ja piti nyt jotai päästä sanomaa.. "sähän käyt itkee ku äitis näät" kaikuu vaa pääs... mrrrr..... Ja ei siis ollut päivän ainut laukaus, en nyt vaan jaksa kaikkea alkaa muistelemaan kun en sillä hetkellä hirveest jaksanu mistää kommenteista välittää. Ja sit valitetaa ku ei käydä tarpeeks usein.. (Meillä hän ei kuitenkaan käy, millon mikäkin syy. Kaks kertaa käyny ja silloki niin myöhää et poika on jo ollu käymäs nukkumaa) Toki myönnän et oon aika suoraa sanonu omat mielipiteeni nyt lapsen tulon jälkee, mut eiks mul nyt oo oikeuski päättää näist asioista [:D] Joo ois ehkä pitäny alottaa oma palsta tälle.. sori avautuminen [:D][:D]

Mohomaha olit laittanu johkuu et ifolorilt kuvat 9snt kappale... Kävin tost sivuilt nopee kattoos ni luki et 19snt, et oliks sul kirjotusvirhe, vai onks tuol jossaa jotaa tarjoust tai jotai... Katoin siis tosi nopeest vaa. Pitäs laittaa jotaa kuvii teetätettäväks et sais joululahjoihi, ku vaa jaksas eka käydä kuvat läpi et tilaa samal itellee kuvii.

Ihana äske, olin ottaas poikaa matolt ni tarras kiinni sellassee ampparii mikä on kiinni siin matos. Sanoin et ei sitä voi ottaa mukaa syömää ku se on kiinni matossa, niin toinen tarras leijonaleluu [:D] Se lähti sit mukaa keittiöö. (Ei tosin ruokailuu asti, joku kuitenki lukee väärin...) Syötii vähä sosetta ja mentii peilin etee jellonan kaa ni poika katto ihan ihmeissää vuoroin leluu ja vuoroin peilin kautta leluu, silmät suurina. Ja mamma oli tikahtuu nauruu [:D][:D]
Jotenki joka päivä näyttää jo niin isolt pojalt [:)] On mulla vaan niin vallan suloinen poika <3

Siistii, ollaan sitte pöllitty se pipo synnäriltä[:D] Ollaan pahixii.
Tuli käytyä perhekerhossa tänään, ja oli ihan positiivinen yllätys. Tosin en ois sinne lähtenyt ilman kaveria. Ois voinu olla pikkasen tylsää, kun ei tän ikäset vielä leiki oikein muiden lasten kanssa. Ja minähän en vieraille ihmisille juttele[:D] Mutta olihan toi vaihtelua ja tuli nähtyä ihmisiä ja kummilikkaa. Niin, oishan sinne voinu lähteä jonkun sellasenkin kaverin kanssa, kellä ei lapsia ole... Siellä oli sellanen hässäkkä, (vaikka pieni paikkakunta) ettei kukaan ois huomannu, kenellä on lapsia mukana ja kellä ei. Eli sinne vaan jonkun kaverin kanssa kerhon meininki katsastamaan, jos ei sopivaa mammakaveria löydy[:)]
Onkos kukaan käyny muskarissa vauvan kanssa? Mietin, jos koittais kevät kaudelle päästä.. Tosin minen laula! Onks siellä pakko jos ei haluu? [:D][:D] Voi vaan olla, että ryhmät on jo täynnä..
Ai niin, ja piti vielä mainostaa paikallista yritystä. Ilmeisesti tarvitaan asiakkaita, jottei pulju kaatuis. Itse taidan hakea tuolta mustan lampaantaljan, kun ei noi oo paljoa kalliimpia tuolla kun muualla: http://www.rokkibeibi.com/

ifolorilla oli ainakin joku aika sit kuvat -50% eli siks oli hinta se 0,09snt. aika jännä kyllä jos se tarjous on loppunu ku aattelis et nyt just ku on joulu tulos ni ois hyvä pitää tollasia alennuksia... 

Pientä purkautumista 3vuotiaista [:@][:D] : Niin paljon kun mä poikaa rakastankin niin hitto kun mulla ei meinaa pinna riittää yhtään, joka asiasta pitaa vääntää hirveen tappelun kautta että saa jotain aikaiseksi. Miten niin pienestä ja kiltistä pojasta on voinutkin tulla tollanen täys riiviö, onneksi on vielä 2,5v ennenkuin seuraavalla alkaa tää ihana uhma/tahtoikä [8|][:'(]

Juu ja tyttö sai eilen varmaan elinikäiset traumat kylpemisestä. Oltiin iltakylvyssä ja pieni siinä tyytyväisenä lämpimässä vedessä lilluu ja minä kaatelen vettä päälle. Esikoinen siinä vieressä kattelee tarkkaan ja samalla lotraa jotain kippojensa kanssa hanasta valuvan veden kanssa. No päättää sitten vähän auttaa äitiä ja tulee kippaamaan kylmää vettä siskon niskaan. Voi elämä sitä huutoa, raukka säikähti niin hirveästi että saa nähdä suostuuko enää ikinä ammeeseen [&:][:)] Tais kyllä velikin säikähtää aika hyvin, ei varmaan ihan heti yritä samaa uudestaan..

Meillä alkaa vihdoin olemaan nuhakierre ohi *koputtaa puuta*, tai no esikolla vähän vielä nokka vuotaa mutta tyttösellä on nyt pysynyt nokka aika hyvin auki. Pientä yskää on kun sitä limaa kuitenkin vielä vähäsen riittää mutta paranemaan päin koko ajan. Jospa tässä ehtisi hetken olemaan koko porukka terveenä ennen seuraavaa pöpöhyökkäystä.

Petupapu, voi toista... kylmä koulu isoveikalt pienest pitäen [;)]

No hyvä tietää tost ifolorist ni täytyy välil käydä kattoos jos tulis tajouksii, en ainakaa muista et oisin eile mitää tollast huomannu ja ihan 19snt oli kuvahinta. Ku nyt sais eka ne kuvat katottuuki [:D]

Katusutariina oli hyvin kirjottanu noist rytmeist. Mietin nimittäin ite aihetta just tänää ku eile ei lähettykä kävelylle. Eli meil menee rytmit ihan hyvin normipäivinä, mut heti jos jää sisälle koko päiväks tai on jotaa menoo johkuu muualleki ku kaupungille ni päiväunet menee ihan miten sattuu. Alust asti ollu niitte kaa ongelmii ja aikasemmin teinki ihan vaa sen mukaa koska poika oli väsyny, sit ku jotaa rytmii alko löytyy ni yritetty siin pysyy. Ite ku pyörittelin tot ajatust niin tulin siihi tuloksee et ei kaikki päivät mitenkää voika olla sillä taval samanlaisii, jonain päiviin onnistuu jonain ei. Ja vauvat on erilaisii, esim miehen siskon poika vetää yhet päikkärit 3h putkee, ku taas meijä poika ei oo varmaa ikinä niin pitkii päikkäreit suostunu ees nukkuu [:D]
Aamu ja iltarutiinit on meil tosi säännölliset, ja päiväl sit miniunet aamupäiväst, sit ekat päikkärit sisäl puolen päivän tienoil ja tokat unet ulkoon ku lähtää kävelee, ne on sit yleensä vähän pidemmät unet. Tosin välil ei liikkeessäkä suostu nukkuu ku sen puol tuntii [&:]
Heh, muistan joskus yläasteel ku oli TETharjottelu ja olin päiväkodis enkä sit millää suostunu sisäistää et kuinka päivät kulkee joka ikiin päivä saman kaavan mukaa [:D][:D] Rebel [;)]
Mut nyt huomaa kuinka paljo helpompii päivät on ku on joku rytmi, oikeesti ehtii tehäki jotai. Ja jotenki tuntee mikä turva siit tulee pienelle, en osaa selittää sitä.

Koht lähen metästää jyskist lampaantaljaa, kävin viime viikol yhes lastentarvikeliikkees (ei The), ni oli niin yrmeet palveluu et jäi talja sinne, tiesin kyl jo etukätee mikä siel on asiakkaille vastaanotto mut meninpä kuitenki ku ois ollu tarjous. Tosin, seki tarjous oli se et leikattu ja hyyyyvin ruma keltanen talja ois ollu 35e, sit sellai valkoin minkä oisin halunnuki iha normi hinta jos muualle vertaa.

VOI HELV. Koko päivä menny pilalle, kun en oo päässy tänne sisää [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:D] "sisäänkirjautuminen epäonnistui plääplää [:@]

Cira: oli ne 0,09, ei ollu kirjotusvirhe. Tarjous tais loppua ennenku kävit sivuilla, mutta kyllä niitä taas uusia tulee! [:)]

Petapapu: voi hurjaa, kylmää kyytiä [:-] Meiän jaloilla oleva amme on käyny niin pieneks, ettei Nea enää viihdy kylvyssä. Tai luulen että johtuu siitä, mutta... Pitäis uus, isompi ostaa. Odotan sitä, että tyttö osaa ite istua ja sitte läträtä siellä mielin määrin [:)] Jos joulupukki osais muutaman ankan ostaa kylpykaveriks [;)]

Just kun tonne nukkumis-osioon kirjotin ja kehuin kuinka hyvin meillä menee, niin eikö viime yönä heräilty vähän väliä ilmeisesti sen hammaskivun takia (suppo rauhotti) ja sit yöllä olikin nenä tukossa [8|] Nyt tyttö on ihan räkänen ja yskiikin välillä. Sipulia käytiin ostaas, kiitos vinkistä vaan! Toivottavasti auttaa yön yli. Täällä ollaanki nyt ekaa kertaa kipeenä ja eka suppokin meni. Kaikki eka-tavarat/-jutut pitää kirjaa [:D]

Voi hurja, mikä määrä uutta tekstiä! 3,5 sivua!!

Oltiin Ronin kanssa mun äidin seurana taas Pohjanmaalla la-ma, kun ma oli papan perunkirjoitukset. Niin eipä sitten oikeen siellä tullu lueskeltua ja nyt sit koko loppuviikko menny nii hurahtaen eri menoissa juosten, että..

Tulipahan saatua taas yhdelle nimimerkille kasvot ja ääni, kun treffasimme Jenni90:n kanssa Seinäjoen abc:llä [:)]  Mukavaa oli, Turo-Emil oli niin eläväinen ja komiasti kiljahteli!

Sain Ifolorilta s-postilla -20% alekoodin joulukortteihin, jos tilaan ne ti 9.11 klo 24 mennessä. No piti sitten tiistaina metsästellä lampaantaljaa, Ronille tonttupukuun bodya yms et pääsi illalla räpsimään kuvia ja viimetipas teettämään joulukortteja! Lopputuloksia meidän tontusta laitoinkin nähtäville tonne jouluhömpötys -topiciin [:)] Ja tulipas samalla tilattua TAAS lisää valokuvia kansioon laitettavaks ja vaareille Pojun lärvillä varustetut kahvimuki ja hiirimattokin joululahjoiks! Kyllä oli nopeaa palvelua, tänään tuli jo postissa joulukortit! Muut tuotteet tulee perästä.

Päiväkerho -aiheeseen juttelinkin tuonne "teot vauvan kanssa päivisin" -osioon, mut lyhyesti: Ollaan srk:n järkkäämäs avoimes päiväkerhos käyty välillä, mulle seuraa ja poju tykkää seurata muita lapsia -niitä siellä riittää!

Me käytiin tänään ensimmäistä kertaa uimassa Ronin kanssa! Ihan extempore juttu, ystävä soitti aamulla 9.30 et mitä suunnitelmis tälle päivälle -oli vaikka ja mitä siivoomisesta kahvitteluun, mut pölyt ei onneks karkaa ja kahvitteluunkin oli aikaa, niin päätettiin lähteä niiden kans uimaan -hällä on 1,5v poika (vauhtia ja vaarallisia tilanteita)! Sain jopa mun 36 kokoa olevan uikkarin päälle [:'(][:'(] Ei ollu kaunis näky, mut oli siel onneks rumempiakin [:D][:D][:D][:D] Enivei, jännitin vähän et millanen rumba se riisumis-peseytymis-uikkarit ja sauna-peseytymis-pukeutuminen olis, mutta tosi sutjakasti meni! Ronilla oli tosi mukavaa, tykkäs polskia ja kiljahteli kun hyppyytin vedessä. Sukeltaa ei uskallettu, kun ei mitään ohjausta moiseen ole (ei olla vauvauinnissa). Liberon 3 koon uintivaippa oli ihan mahtava juttu, ystäväni onneks omisti moisia, mut pitänee käydä itellekin ostamassa.
Iho ei reagoinu mitenkään klooriveteen, ihan normisti pukeutumisen yhteydessä sit öljysin niinkuin aina kylvyn jälkeen.
Saunassakin poju kävi ekaa kertaa, sekös vasta olikin riemukasta! Toinen kiljahteli vähän väliä, tainnu tulla äitiinsä ja nautti lämmöstä [:)] Ehdottomasti aion ottaa tavaksi pulikoinnin!

Uinnin jälkeen saikin sitten juosta kahvittelemaan, oli tällit Gibsonin kanssa [:)] Oli mukava jälleen saada kasvot ja ääni nimimerkille ja nähdä hänen tyttöään! Sekä tietty löpistä kakkavaipoista autoihin, khihhih!

Mitäs vielä.. Musta on tullu tosi kärttyinen! [&:] tai siis saatan kilahtaa tosi nopeesti ja tosi pienestä jutusta! Veikkaan, että liittyis siihen kun käyn valtavaa taistoa itseni kanssa tupakoinnista.. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, haluaisin aloittaa uudelleen -mutta polttaen vain silloin, kun Roni on nukkumassa, kokisin sen jonkinsortin palkintona ja saisin edes pienen oman hetken kaikessa rauhassa! Mut sit toisaalta, oon nyt ollu 4,5kk ilman (4 tupakkaa maistanu puolilleen) niin osa minusta haluaisi jatkaakin ilman.. Ja siksi siis kai ärsyttää kun en tiedä pitäskö vai eikö pitäis ja mitenkä pitäis! AARGGHH, miksi on niin vaikeaa? Tupakoijjat ymmärtänee?

Jahas, se olis perjantai-ilta.. josko tän CSI Miamin kattois loppuun ja menis unille, niin jaksaa aamusta siivota [:@][8D][:D]

Have a Nice Weekend, ja etenkin Hyvää Isänpäivää <3 [:)]

Oli kyllä mukava nähdä Taatu [:D] Ja Roni! Oikea hymypoika!
Jos te oikein innostutte käymään uimassa täällä Jäkessä niin kevätpuolella mä voin tulla mukaan kun loppuu noi vauvauinnit [:D] Haluisin kuitenki neidin kanssa jatkaa sitä harrastusta, mutta yksin se on vähä tylsää... [:D]

Alkaapa viikonloppu taas mainiosti[&o] piti mennä kympiks kouluun mutta kun 7 aikaan siirryin pojan kans sohvalle pötköttään niin olin nukkunu taas joku pari tuntia[:@] ei vaan meinaa jaksaa!! Meillä meni eilinen päivä harvinaisen hyvin, otin sellasen tarkemman rytmin, en kellon kans mut niin et kaikki menee samassa syklissä-unet-tissi-vähän ruokaa-leikkimispötkötys/hengailu-unet-tissi ja niin eteenpäin. Pitkästä aikaa päivä millon jätkä ei kertaakaan huutanu, vähän piti vaan auttaa nukahtamisis. Mut yöl sit taas heräili ihan koko ajan, eikä asiaa varmaan parantanu ku mies tuli kahen mais töistä niin piti sen kans alkaa tappeleen[:@][&:] sai olla viiminen kerta ku vauvan kuullen tapellaan kovaan ääneen, meni pieni vielä levottomammaks loppuyöks...[:(][:(] ja mies sano et sitä ahistaa kun mähän välillä vaan vollotan kun en saa nukkua ja poika huutaa ja se oli huomannu et Liekki on vaan ihan hiljaa ja hämmentyneen näkönen sillon...Eniten tässä valvomisessa mua ahistaakin se, miten mun mieliala vaikuttaa poikaan ja siihen että tuntuu että menee koko vauva-elämästä nauttiminen ihan ohi... taitaa alkaa oleen aika rajoilla voimat, mm. heitin toissapäivänä mehulasin täysiä lattiaan kun mies väsy-kiukkus jotain tyhjänpäivästä[8|] mulla pimahtaa näin todella harvoin... sori tällanen valivali...

Taatu, ettet vaan tee liian isoo numeroo tost polttamisesta? Mä ainakin aattelen et en oikeesti ees polta koska poltan niin vähän ja satunnaisesti. Tietenki jos pelkäät et alat polttaa paljon sit jos ratkeet niin sen ymmärrän, kaikilla ei toimi se et polttas vaan vaik sen yhen päiväs..täytyy myöntää et ny kun on ollu helvetillistä niin on menny itellä pariki päivässä, mut jotenki ei sitä varmaan enää rupeis silleen polttaa ku aiemmin oli tilanne mikä vaan. Mut tsemppiä, ei oo helppoja nää tupakoitsijan valinnat[;)] Aini, mä tilasin kans joululahjaks pojan naamalla varustetut kupit mummoille ja hiirimatot ukeille[:D]

Skallo täällä myös vähän samanlaista. [:(] Tyttö nukkuu aika huonosti, ja jo ennen tytön syntymää mietiskelin että mitenhän jaksan ku mulle on ollu ihan välttämätöntä nukkua 9-10h yössä. Ja en oo kovin hyvin jaksanu, päivällä vielä jotenki mutta tossa iltapäivästä alkaen tuntuu et ei vaan jaksa. Ihmettelen miten ees oon tähän asti jaksanu. [:D] Mut sisu kasvaa vissiin.

Ja tietysti myös miehen kans riitoja kun väsyneitä ollaan. Harvase päivä jotain selkkausta. Mä kun alan itkemään ni mies ottaa tytön multa että rauhotun rauhassa ja siitähän mä taas suutun. Huoh! sovittiin ennen tytön syntymää että lasten aikaan ei ainakaan huudeta ja mieluummin riitojen sopimiset jätetään iltaan tms. Mut ei oo vielä onnistunu toi.

Tosta iltapolttamisesta pien varotuksen sana, että se lipsahtaa siitä tosi helposti aamuröökiin, päiväkahviröökiin, ruokaröökiin jiiänee.. Mulla toimi toi "kun poika käy yöunille" rööki kuukauden, ja sitte aloin lipsumaan.. Eikä oo enää helppoo lopettaa, kun ei oo sellasta elämää suurempaa syytä, kuten raskaus tai imetys. Enkä tahtois kuitenkaan pojalle huonoa esimerkkiä näyttää[8|]

mulla ainakin kävi just noin ^^ ton polttamisen kans...ja nyt jo melkeen entiseen malliin polttelen taas [&:] ois vaan pitäny jättää se eka vetämättä ku melki vuoden oli ollut polttamatta ilman minkäänmoisia ongelmia...mut se oli just se et piti saada se "oma hetki" illalla...ja kun vielä oli niin hienot kesä/syksyillatkin... *huoh*
mopo lähti käsistä aika lailla samalla hetkellä ku lopetti imettämisen...sitä ennen pysykin hyvin vaan siinä iltaröökissä...

Gibsoni, mielellämme lähdetään seuraks pulikoimaan [:)]

Skallo, mä nimenomaan teen liian ison jutun polltamisesta [:D][:D] Kaikista vähiten aiheuttais päänvaivaa, jos vaan jättäis polttamatta nii ei tarttis miettii mitään! [:D] mutmut.. Onneks se maistuu edelleen tosi pahalle, etten ees nauti siitä mitenkään nii ois aika helppookin vielä jättää pois!

Huomenta.

Isänpäivät saatu vietettyä ja kun heräsin tähän aamuun niin verta vuodan [:(] kipuja ei ole joten veikkaisin että kyseessä on nyt tuo sektiohaava sisäpuolelta, perkele... hirveesti ei verta tule mutta se on kuitenkin ihan kirkasta. Jos vuoto yltyy niin sit soitan neuvolaan että pääsen kuuntelemaan sydänäänet. Viikkoja kuitenkin vasta 12+2 että jos menee kesken niin... Onnin kaksonen meni kesken just tällä viikolla [&o] Miehelle pitäis viestiä laittaa mutten tiedä miten asian hänelle kerron... en haluais häntä säikyttää kun on töissä. Kerron kun tulee tauolle. Huoh... [&o][&o]

voi ei TyttöKoo[&:] Tää on taas näitä hetkiä kun ei tiiä oikein että mitä sanoisi[8|] Soita ihmeessä neuvolaan,niin saat selvyyden,että mistä vuoto johtuu[&:]

Voi ei TyttöKoo [&o]toivotaan ettei oo mitään pahempaa ja että pikkunen on vielä matkassa mukana..oot ajatuksissa <3

Takaisin