Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne jumppaohjeet on pitkälti samoja mitä me tehtiin siellä vauvabicissä. Siekin tuntu olevan vähän se meininkin, että sinne tultiin kaverin kanssa ja kun yksin tuli nii "sisään" ei päässy vaikka kuinka yritti. Mutta kiva se oli nähdä muitakin vauvoja!

Mulla alaselkä turkasen kipeenä! Sattuu niin helv. kun nostaa Neaa esim sängystä tai hoitopöydältä [:@][:@] Ilmeisesti tyynynvaihdos tehny tehtävänsä [8|]

Mä en ostanu niitten boxereitten lisäks mitään isänpäiväks nii oon miettiny käynkö hakemassa lahjakortin intialaiseen päähierontaan. Sen haluaisin itekki kokea, ja mieskin on siitä joskus maininnu. Normihierojalla käydään molemmat nii en viitti sinne lahjakorttia hakea...

Tyttö on taas niin ihanan näkönen kun sai uuden bodyn ja (elämänsä ensimmäiset, ainakin nimensä mukaisesti) leggarit jalkaan. Näyttää niin isolta tytöltä tummanvioletit päällä [8D] Tuntuu olevan noi 74 bodyt jo paremmat kun 68 [:-][:-] Tutan 62 menee vielä mut muuten melkei 74 [8|] Napero, lindex, h&m...

Huomenta, huomenta!

Olipas ihana eilen käydä "vanhan" työporukan kanssa syömässä. Tuli vähän mulle yllätyksenä, että meillä tehdään tuossa mun II duunissa uudet esimiesjärjestelyt ja aluejaot (ravintola duuneja). Kovasti kyselivät koska palaan töihin taas... Ei kyllä kauheesti noi viikonloppu yö duunit houkuttele [:D]

Meillä Netta sairasti tossa muutama viikko sitten kovan "räkätaudin". Nenä Friida osoittautui erittäin pelastavaksi välineeksi. Neiti ei tosin siitä tykännyt.
Katjuskainen Lääkäriin suosittellaan ottamaan yhteyttä jos kuume on kestänyt yli 24 tuntia (yhtäjaksoisesti) tai jos kuumeilu on kestänyt 3 päivää. Tietty jos kuume nousee korkeelle niin ottaisin heti yhteyttä. Siinä neuvolasta saadussa kirjasessa "Meille tulee vauva" on mun mielestä hyvä listaus siitä milloin olisi syytä viedä lääkäriin.

Perhekerhoissa ei olla käyty. Täällä on myös sellainen "eka vauva" -kerho seurakunnalla. Monesti olen ajatellut, että pitäisi mennä. Vauva jumpassa ollaan käyty ja tietty vauva uinnissa.

Kävelytuolista: en suosittele. Mulla meni ton keskimmäisen kanssa hermo, kun sille tuli semmonen kirpparilta hommattua. Vähän väliä oli jossain nurkassa jumissa ja sai sitä sieltä olla ottamassa pois. En kyllä käyttänyt sitä kuin jonkun kuukauden verran [8|]

Meilläkin on flunssaa. Nenä ihan tukossa, ja pientä lämpöä. Mennään kohta käymään lääkärissä, ihan varmuuden vuoksi. Onneks täällä pääsee todella helposti tonne paikalliseen tk:hon. Mun säkällä illalla Marika huutaa suoraa huutoa ja mun pitäs sit lähtee ajamaan päivystykseen, tonne 30km päähän ja sehän on luvannut myrskyä.. [8|] Ite olen kolmannen kuumepäivän jälkeen lähtenyt viemään lääkäriin, kun Katjuskainen sitä kyseli. Ja kun muistutit noista sipulinrenkaista niin meillä kans kämppä hais viimeyönä sipulille. Olisko sillä ollut joku yllättävä sivuvaikutus, kun neiti nukku ekaa kertaa 9h putkeen [:D] Muita helpotuskeinoja tukkoiseen nenään mitä me käytetään on pyykkien kuivaaminen samassa huoneessa tytön kanssa ja sängyn päädyn nostaminen vähän ylöspäin.

Mä toivon ettei meillä nyt mene toi räkä korviin [:@] Ite olen ollut korvatulehduskierteessä muksuna ja kuukauden ikäisenä eka korvatulehdus.. ja siitä kuukauden välein tonne 3-4 v asti. Kahdella aikasemmalla ei ole ollut kuin joku alle 5 kertaa korvatulehdus, että ei tuo varmastikaan periytyvää ole, en ainakaan usko.

ja vielä lopus pakko kehua miestä. Mä niiiiin vihaan sitä, kun koko ajan kyseenalastetaan asioita. Eli tyyliin jos miehelle jotain sanoo tai pyytää tehtäväks, niin AINA kuuluu sana MIKS. KELE!!! Ex-ukko oli semmonen.. Lasten hoidosta se ei oikeen mistään mitään tienny, eikä sitä juuri kiinnostanutkaan (vaikka muuten on oikein hyvä isä), mutta aina se vaan jaksaa kysyä tota. Sillä ei ollut kyse tiedonhalusta, minkä vielä toki ymmärtäisin, vaan nimenomaan kyseenalastamisesta. AAARRGGHH!! Ärsyttää vieläkin pelkkä ajatus, koska tuo oli niin päivittäistä [:@] No mutta niin, mies oli eilen keittiössä, minä täällä lukemassa Katjuskaisen viestiä ja huusin miehelle keittiöön että pilkkois sipulin. Menin sit keittiöön, niin meinas kuulkaa päästä ihan itku [:D] Siellä se oli pilkottuna odottamassa [:)][:)][:)] Oltiin kyllä just juteltu Marikan tulevasta yöstä ja kaipa se jostain kumman syystä [8|].. arvas että tulin tänne lueskelemaan teidän kirjotuksia ja sain täältä jonkun idean mutta silti.. Että mä rakastan tota mun siippaa [:D]

Perhekerhosta.. ollaan kerran käyty, ja aletaan käymään. Jos vaikka löytäis jotain vauvakavereita. Noh, aika hiljasta taitaa olla, kun tämä kanssa semmonen pikkukylä missä kaikki tuntee toisensa. Ei oikeen nappaa, mutta pää hajoo, jos tänne himaan yksikseen jää möllöttämään. Seurakunnan kerhoon ei mennä [8|]

Kävelytuolista: en suosittele. Mulla meni ton keskimmäisen kanssa hermo, kun sille tuli semmonen kirpparilta hommattua. Vähän väliä oli jossain nurkassa jumissa ja sai sitä sieltä olla ottamassa pois. En kyllä käyttänyt sitä kuin jonkun kuukauden verran

ja eihän nuo taida kävelemään oppimista edesauttaa millään tavalla..mulle oltiin tota joku hetki sitten tyrkyttämässä,vaan sanoin että meille ei tollasta tuoda,ikinä![:D]

Mä jo ihmettelin et mikä ihmeen LauraElina puhuu Jeminasta?[:-][:D]

neuvolassa vielä sanovat että alle vuoden ikäiset voi melkeinpä joka kuukausi olla flunssassa
ALKUPERÄINEN: summerwine

Meillä ollaan ihme kyllä selvitty ilman yhen ainutta flunssaa, välillä on vähän nenä tukossa mut ei muuta. Eiks noitten hampujen tulo voi aiheuttaa pientä lämpöö vai muistanko ihan väärin?  

Voi kauhistus, mä en oo viel mitään hankkinu isänpäiväks..ei toi ukko kyllä mitään ihmeitä oo ansainnukkaan[:'(] mutta kun joutuu taas koko viikonlopun kattoo poikaa mun koulun takia niin kai sitä vois jotenki hyvitellä[:)] pitäs käyä ostaan veljenpojalle kans synttärilahja..mitä hittoa 13 vuotiaat esiteinit haluu???[8|] ja viel sellasta mikä on halpa postittaa[;)] kävin eilen teijän inspiroimana kattomassa jotain joulu-vermettä pikkuherralle, oliko ny lindexis vai kappahallis söpö "my first christmas"-body. Pitää viel katsastaa muut kaupat mut se oli aika jees. Huomas taas et tytöille oli vaik mitä söpöö ja ihanaa juhlavermettä ja pojille vaan pari tylsää vaihtoehtoo[:-]

Mä en oo oikeen ees tutkinu et mitä tollasia kerhoja täällä ois...seurankunnan jutut on ehottomasti pois laskuista, suhtaudun melko negatiivisesti kirkkoon...poikakin kastettiin vaan sen takia kun ei jaksettu kuunnella perheen mussutusta plus et mä uskon että kyseiseen instituutioon kuuluvalla nousee huomattavasti helpommin myös kyseenalaistus kirkkoa kohtaan. Haluan kasvattaa pojasta siis kirkkoa ja kulutusyhteiskuntaa kritisoivan sivarin[:D][:D] jep jep joo älkää huolestuko, en oo ihan tosissani sentään..vähän vaan[;)] no mut, kun en muutenkaan oo laumasieluja niin ehkä noi kerhot ei muutenkaan oo meijän juttu. Meen huomenna kahvitteleen yhen tamperelaisen mamman kans jonka tapasin täällä. Hassuu kun nois toukokuisis on paljon tamperelaisia(ihan facebook-ryhmäks asti) mut tääl meil ei kai mun lisäks muita[8|]

Mä oon Tampereelta myös skallo..et ole aivan yksin [:)] tualta kesäkuisten listastaki näkee hyvin et mistä päin on porukkaa.. mä tosin oon ollu niin laiska kirjottaan ettet oo varmaan huomannu mua [8D]

Kävelytuolista: mulla oli semmonen muksuna ja äippä teki sellasen virheen et pisti mut siihen liian aikasin niin et yletty vaan varpaat maahan.. no hyvinhän mä silti liikkeelle pääsin ja kuulemma kuulu kopina vaan ympäri taloo ku viiletin menemään..mutta senpä takia nyt on jalat menny sillee käyriks ton tuolin takia et tuppaan astumaan sisäänpäin..en paljon mut niin et ittee häirittee ja äipän on pitäny jumpata mun kinttuja lapsena [8D]

Perhekerhoista: Kiinnostas kyl kun on päivät niin tylsiä, mut en oo saanu aikaseks ottaa selvää niistä..omaa saamattomuutta vissiin.. taas [:-] ehkäpä joskus..

Flunssasta: Täällä olaan onneks säilytty terveenä..kop kop kop.. pikasia paranemisia pikku nuhanenille <3

Henniv : Mäkin kattelin sitä jumppaa mut en oo kerenny viä testaan...nyt ku ootte Jamin kans toiminu koekaniineina niin eiku toimeks [;)]

Ai mä en ookaan ihan yksin[:D] katopa miuku_ sellanen ku mansikkapaikka, se on Lielahdessa joku kansalaistalo(?) missä on jotain vauva-tapahtumia, jos siis kiinnostaa noi kerhot sun muut. Ite en oo koklannu kun tosiaan ahistaa noi joukkotapaamiset[;)]

Kiitti vinkistä skallo pitääpi katsatsaa kun täs saa aikaseks.. Kauheen innoisaan en oo minäkään, mut ajattelin et ois kiva tutustuu muihin samas tilantees oleviin ku jotenkin kaikki vanhat kaverit on jääny ku ei oo enää mitään puhuttavaa.. nää tekee kaikkee mukavaa porukalla (mihin mä ja miehenikin kuuluttiin ennen raskautta ja Jasminia) ja meitä ei ees pyydetä messiin ku oletetaan et ei keretä/haluta ku on perhettä.. välillä ottaa niin päähän [:@] Myönnetään että mä ainakin oon hieman kotirotta enkä raaski viedä neitiä hoitoon MUTTA SILTI[:D] kai sitä ny kysyä ees voi..[:-]
Tulipa purkauduttua...no hyvä välillä niinkin [:D]

Meillekään ei sellasta rullapallia tuoda! Anoppi sellasen uhkas ostaa, mut ilmotin sen menevän suoraan varastoon mikäli sellainen tänne tulee... Sattuu ihan tanan paljon ku sillä ajaa päin nilkkoja [:@], eikä tuo vanha koirakaan siitä varmaan paljoa innostuis. Nukkuu nykyään niin sikeästi, että napero varmaan ajelis koirankin yli...
Flunssasta, Ronilla on jo kolmas nuha ja nyt on vähän yskääkin. Onneks yöt menee suht hyvin, äitikin pystyy nukkumaan, eikä tarvii joka yskäsystä olla pinnikseen kurkkimassa.
Tänään mennään lääkärille. Kun tuo ihottuma on aika pahaksi mennyt. Taitaa kutista paljon, kun yks yö oli raapinu päänsä melkeen verille[&o]. Tukka oli ihan tahmanen, oliskohan ollu jotain kudosnesteitä tai jotain. Neukkulassa vaan käskevät laittamaan ruokaöljyä ja pipon päähän. Niiden ohjeilla kun ei parane, niin mennään toiselle lekurille. Luulis jotain muutakin kikkaa olevan...

voi hyvänen aika kun aika menee nopeasti!! [:D] pitäsköhän mun miettiä jo jotain hoitovapaa juttuja kun pomokin äsken soitti ja huomenna pitää mennä käymään ja juttelee työn alkamisesta[8|][8|][8|] maaliskuun alussahan se vanhempainvapaa loppuu ja eikös siinä ollu että 2kk ennen sen loppua pitää töihin ilmottaa jos haluaa jäädä hoitovapaalle? Tietääkö kukaan pystyykö noiden hoitovapaiden kans tekemään niin että ensin sopii että pitää vaikka 3kk ja sitten kumminkin jatkaa vielä vaikka 2kk:lla?? Vai pitääkö se samantien päättää koko aika jonka aikoo pitää[8|]? Kauhulla kyllä odotan huomista, kun siellä on pomo vaihtunu enkä ole sitä koskaan aiemmin nähnyt. Siellä oli ennen sellanen ihan kamala korppikotka ja nyt on kuulema vielä pahempi kun se aiempi[8|] huoh.

Niin se aika menee vauhdilla! Me käytiin eilen tutustumassa päiväkotiin, johon olisi kiva päästä. Tuntuu siltä, että täällä on ainakin kaikki päiväkodit täynnä... Tänään täytyy täyttää paperit ja huomenna viedä, että saa sen hoitopaikan sitten jos neljän kuukauden päästä tarvitsee. Huoh... Ei raaskis, mutta minkäs teet [&:] On ainakin tuttu päiväkoti, kun olen siellä itsekin aikoinani ollut [:)]

.. ei meillä näköjään herättykään..

En ole kans saanut aikaiseksi mihinkään perhekerhoon lähteä. Meille taitaa riittää tuo vauva-uinti ja muskari, kun on vauvatuttuja muutenkin jonkin verran.

Meille on tullut ensimmäinen hammas [:-]. Pitkään tuo on kaiken tavaran suuhun vienyt ja jonkin verran kuolannut, mutta olen ajatellut että se nyt vaan on vauva ja niin sen kuuluukin tehdä.. ..No, onneksi ei ole ainakaan tuosta ensimmäisestä sen ihmeempiä oireita tullut. Eilen kävin vielä iltapäivällä varmuuden vuoksi apteekista hakemassa sitä suuhun annettavaa särkylääkettäkin, panadolia vai mitä nyt mahtoikaan olla. Se suppojen laittaminen oli ainakin niin onnetonta viimeksi [:'(]

miuku_ ja Skallo, minä myös laiskanpuoleinen kirjoittelija Tampereelta. Me käydään tytön kanssa vauvajumpassa, muskarissa ja vauvauinnissa. Niiden lisäksi en ole innostunut lähtemään muihin joukkotapaamisiin vaikka tarjolla olis just Mansikkapaikkaa, MLL:n vauvakerhoa jne. On kiva, kun välillä on sellaisia päiviä, että ei tarvitse välittää aikataulusta. Vauvauinnin onnistuminenkin nimittäin meillä vaatii sen, että tyttö on nukkunut ja syönyt sopivasti vähän ennen uinnin alkua. Välillä haastavaa!

Saako muuten udella mistä päin tamperetta miuku_ ja Joris ootte? Me asutaan Kalevassa. Meillä ei oo ees vauvauintia tai muskaria[8|] vähän huono omatunto kun omien koulu- ja työhommien takia en oo halunnu enempää ohjelmaa päiviin...[&o]

äääää ko toi vauvan nauru on niin ihanan kuulosta[:)][:)] pieni kohta vartin jo ittekseen naurunu ja välillä kuuluu riemun kiljahduksia[:D] odotan innolla milloin poika rupeaa noin nauramaan : http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk  [:D][:D]

täällä ei tainnu olla ketään jyväskylästä[:(]? paitsi memuli josta ei kuulunut enää synnytyksen jälkeen mitään[8|] memulin kanssa oltiin samaan aikaan sairaalassakin[:)] tosin en tietty tunnistanu,mutta kuitenkin.

Onneksi meidän neidillä ei tänään enää ollut kuumetta, eli eiköhän selvitä ilman lääkärikeikkaa. Tukkoinen oli vielä ja nukkui tänäänkin enemmän kuin normaalisti. Mutta joskohan huomenna olisi jo enemmän normaali oma itsensä[:)] Tänään ei tarvinnut suppoakaan laittaa. Meillä niiden laitto sujui kyllä ihan hyvin, paitsi esimmäinen yritys sunnuntaina tuli samantien ulos kun neiti päätti vääntää kakat suponlaittajan (eli mieheni) käsiin[:D][:D] Mutta toinen meni jo ihan helposti ja vaan humpsahti sinne paikalleen (tietty kun laitoin itse[:D][:D])...

Neiti meni tänäänkin jo kasin aikaan nukkumaan, katsotaan mihin saakka unta riittää aamulla sitten... huomenna olisi vauvakahvilapäivä, mutta katsotaan aamulla, mikä neidin kunto on. Jos on ihan tukossa niin pidetään huomenna vielä kotipäivä... tältä päivältä siirtyi jo neuvola ja peruuntui jumppa.

Itse tykkään, että useimpina päivinä viikosta on päivisin ohjelmaa ja sitten päivä tai pari vapaata, ns. kotipäivää. Olen sen tyyppinen ihminen, että tulen hulluksi, jos vietän liikaa aikaa neljän seinän sisällä. Viihdyn siis kyllä tosi hyvin kotonakin, mutta viihtyäkseni kotona on täältä päästävä paljon myös pois. Jos ymmärrätte[:D][:D] No, joka päivä tulee kotoa mentyä pois niinä "kotipäivinäkin", kun on tuo koira, jonka kanssa teen arkisinkin vähintään yhden tunnin pituisen lenkin vaunujen kanssa...

Vaikka onhan se meneminen vauvan kanssa aikamoista aikatauluttamista välillä, mutta vähitellen on sekin helpottunut, kun on oppinut tunnistamaan vauvan tarpeita ja löytämään rytmiä.

Joo ja vauvan nauru on kyllä sellaista, että sitä kuuntelisi vaikka koko päivän[:)] Tänään taas meidän neiti hekotteli niin hulluna meidän koiruudelle. On se vaan niin hauska otus[:D][:D]

Mä kans tykkäisin jotain ohjelmaa saada päiviin, varsinkin jos ulos ei pääse ni aika tuskaseks käy päivä. Yritän keksiä jotain siivottavaa. [:D] Mutta ku en mäkään tykkää mistään ryhmäkokoontumisista hiljanen ku alkuun oon ja mammakavereita ei oo ku yks ja sekin Turussa...
Ootan toisaalta kauheesti, että tyttö kasvaa ja sen kanssa voi tehdä kaikenlaista askarrella, leipoa, mennä leikkipuistoihin ja muutenki ottaa enemmän touhuihin mukaan. Mut toisaalta suren sitä kun kasvaa niin nopeesti.

Mulla on myös, että joka päivälle on oltava jotain ennakkoon suunniteltua, vaikka se sit olis, että tänään pitää pestä sauna [:D]
Tän päivän operaatio on [:@]renkaiden vaihto[:@] (eikös se sanonta mee, että suutarin lapsilla ei oo kenkiä)
Paljon käydään kyllä tytön kanssa sukulaisilla, kaupoilla, kirppiksillä yms...

No ny mä aloin viime yönä miettiin et en vaan ois nähny miuku_ sua tayssis? olitko siel synnyttämäs? katoin et sun tyttö ois viel samanikänen ku Liekki. Mieleen on vaan jääny sellanen ku ekana yönä synnytyksen jälkeen menin hakemaan leipää sun muuta(oliki muuten ihan pohjaton nälkä synnytyksen jälkeen[8D]) ja siel keittiönurkassa oli uuet vanhemmat pienen käärösen kans jolla oli ihan villi tukka[:D]

Mä meinasin jo pistää tonne ihanuuksien alle tosta nauramisesta. Mietin välillä kaikkia pojan ihanuuksia jos on oikeen huono päivä[;)] Meillä mies keksi sellasen et pisti naaman pojan mahaan ja pieni ihan innoissaan koitti tarttua miehen sänkitukasta kiinni, sit mies nosti pään niin pojalta pääs ihan mahoton kiljunta[:D] kokeilin tätä itte, päristelin vauvan mahaa(ja pidin niit tyhmiä ihme ääniä mitä vauvojen kans tulee päästeltyy) ja sit nostin pään niin sielt tulikin ekat kunnon naurut, sellaset ihanat hekotukset tätä teen aina ku kaipaan piristystä, niin ihana kun toinen oikeesti nauraa nähdessään äiskän naaman. Toinen hirveen hauska juttu on ku vedän hiuksia vauvan naaman päältä(fiuuu-äänien kera tietty!)[:D][:D] noniin, nyt pitäs lähtee osteleen miehille lahjoja ennen neuvolaa, jäi mamma-kahvittelu kun siel oli kans toinen pieni flunssas[&o]

meilläkin toi tukka on niin hauska[:D] Ja sit kun saa siinä pelleillessä,sellaset räkänaurut pojalta vastaan,ei voi itekään olla nauramatta..sit me täällä hekotetaan vuoron perään[:D][:D] vaan sit ei oo hauskaa,kun se tarraa kiinni[&:] tai jamilla on,nauraa vielä enemmän,vaan itellä ei..[:)]

meil on kamala lumimyrsky..ei paljon tee miel lähtee vaunuilla tonne,mut pakko,jos meinaa pojan saada unille tänään..huoh..
sormivärit pitäs kanssa käydä hakemassa,nii päästään askarteleen isille sitä korttia[:)]

ah,kohta enää viikko,nii päästään taas reissuun! tulee taas niin tarpeeseen nähdä vähän muitakin paikkoja ja ihmisiä jne.viikko ollaan taas reissussa jamin kanssa,ukkeli vie ja hakee meitit[:D] ja pääsee shoppaan[8D][8D] tää on aina tätä,kun tulee etelään päin,farkkuun mahdutaan menomatkalla ja kotiin kun palataan,nii pitäs olla pakettiauto[:D]

muokmuokmuok; Piti hehkuttaa,että meillä on ukkeli vissiin ruvennu ihan tosissaan omaa taloo suunnitteleen..tontti on jo kohta miehen nimissä ja yks ilta sano,että sehän se tontti kelpaa jo lainan takuudeks[:-] ohoh,sanon minä! [8D]

Voihan kääk miten paljon tulee lunta. Yön aikana tullu jo 15senttiä,hui. Lumityöt saa oottaa ukkoa kun tulee töistä [:D] miten ihmeessä tonne myräkkään lapsenkaan laittaa?!No pakko se on jotain keksiä kun ukko ei sisällä nuku. [:D]
Oon minä kyllä ihmeissäni miten paljon tuo meijän jäbä vaatii vaatetusta kun ulos mennään näillä keleillä, miten paljon sitä saakaan sitte tosi pakkasilla pukea,hui. Nyt menee sukkahousut,housut,body,paita, fleecehaalari (melko paksu), villasukat,kypärämyssy,hanskat,kenkätossukat, pipo, äitiyspakkauksen pussukka, paksu huopa, ja vaunujen suojus. Nuilla jäbä on "normi" lämpönen. Eilen kun oli pakkasta -12 niin piti vielä laittaa fleecepuvun alle se äpakkauksen valkonen lisäpuku vai mikä se nyt olikaan. No pittää vissii lähtee mettästään sellasta paksua toppupussia äpakkauksen sytänpussin lisäksi että talvellaki tarkenee [:D]

meillä muutto takana, miten ihanaa onkaan lämmitellä leivinuunin lämmössä ja kattella ulos omaa isoa pihaa, aah<3 Täällä kyllä niiiin nautiskellaan <3

Isänpäivälähjakin päätyi juuri pakettiin <3

Takaisin