Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vierastamisesta; meillä on ruvennut tätä esiintymään, ei isäänsä vierasta, mutta mun miehen siskoa ja miehen tätiä vierastaa. Kun kattookin heidän päälleen, menee alahuuli aivan väärin päin, kyyneleet valuu itku on ihan  sellaista hätä itkua. Kun tälläinen "kohtaus" tulee, ei kelpaa isän syli, ainoastaan äidin...
Saas nähä kuinka rupiaa muita vierastamaan.
 Ja nyt oon huomannu, että Turo-Eemilistä on tullut aivan täysin mammanpoika. Isän syli ei kelpaa juuri koskaan, isän kanssa ei viihdytä, isän kanssa ei onnistu syöminen ; jos mä olen näkösällä, tai poika kuule mun äänen. Sitten taas mun sylissä oltais tunti tolkulla[:D][:D] Ihanaa, kun on ihminen, joka on niin täysin riippuvainen musta ja aina äiti kelpaa <3[:)]
Mutta on se välillä raastavaakin.

Mutta se nyt oli ihan olettevissakin, kun oon päivät pitkät kotona Turo-Eemilin kanssa kun mies on töissä; sehän on ihan päivän selvä asia.[:)][:)][:D]

Sitte meillä Turo-Eemil ihan väkisin kattois teeveetä.
Mä joudun aina väkisin sen kääntämään pois[:D][:D][:D] EI nyt ehkä tämän ikääsen vielä tarvi sitä teeveetä vaharata[:D] Meilläkin kun on niin iso tv, ettei tuu silmiin mitää ? En tiedä mä voin olla vähän liiankin yli herkkä kaikelle tälläselle; mutta kun ajattelen järjellä, niin ei mustakaan eikä mun silmistä tunnu mukavalle kattoa metrin päästä 50 tuumaasta teeveetä! SOhvalta toki eria asia, se on jo niiin paljon kauempana[:)][:)][:D]

Se olis taas viikonloppu; onkos joillain jotain erikoisempia suunnitelmia?[:)]

Nuori äiti NIIN tutulta kuulostaa toi miehen vauvan hoito. [:D] Mut eiks se oll ihan tutkittu juttu, että miehiä ei niin paljoa vauvan itku hetkauta kun me naiset juostaan heti kattomaan mikä on. [:)]
Etkös sä asunu kans Lahdessa? ootteko vielä Lahden puolella nyt ku muutitte? kun itekin täällä asustan.

Jenni niinpä, yks parhaista palkinnoista tytön hoitamisessa on ollu just se kun alkaa huomata miten tärkee oon sille. [:)] Aina ku kuulee mun äänen ni pää kääntyy kattomaan että missä se äitee on.

Meillä ei oo vierastamista ollu, muutakun sillon kun Nea näkee 76v. isomummonsa. Tai ainakin on nyt kahdesti alkanu itkee hassulla tyylillä, kun on hänet nähny. Tää sama itku toistu kun anoppi oli käymässä ja mieheni esitteli uutta takkiaan pistämällä sen päällensä, nii Nea alko ilmeisesti mustaa takkia pelkäämään. Tai siis isäänsä se takki päällä. No ymmärsitte!

Mä en hobby hallista tilaa enää mitään kun keväällä meni niin säätämiseks [:'(][:'(]

Cira: ahaa, se libero-paketti tuli teille.. Noo jospa se meillekin tulis kohta!
Nea on alkanu niin tarkkaan tuijotteleen erinäisiä asioita, että on alkanu säikkymään kun jotain muuta tapahtuukin ympärillä. Viimeks taisin antaa pusun sille poskelle kun se katteli keskittyneesti meiän vieraita, nii sehän säikähti ihan kunnolla!

Tänään tulikin uus vauva-lehti ja näky olevan unijuttuja siellä. Tulis iskä kotiin niin sais lykkää Nean sille ja mennä rauhassa lukee lehtee makkarin puolelle. Kivaa kun kerran kuussa on sellasta omaa luxusta tiedossa [:D]

ALKUPERÄINEN: Cira

Mohomaha ei kyl sairaalast antanu mukaa muuta kun sai ostaa ekan hatun sieltä 2€. Se tietty ostettii :) Kannatus ja tarvikemaksuhan se oikeestaa oli ja vissii vapaaehtonen.

Missä kohtaa sä cira maksoit sen? Me ostettiin hattu kans, muttei sitä missää kohtaa maksettu, eikä sitä laskussakaan ollu mitenkään merkitty.. [8|] Tuli vaan tääkin taas mieleen[:D]

Täytyykin käydä postilaatikolla, jos meillekin ois vauva lehti tullu[:)] Saatiin se kaupanpäälliseks 6kk kun tilattiin doron itkarit hobby hallista.

Jenni90 50 tuumanen telkkari, huh? :D Meillä vaan 40 [:D]

Meilläkään ei vielä pahemmin vierasteta, mut eilen menin sytyttämään saunaa ja mies tuli sit tytön kanssa ovele kahtomaa. Sanoin tytölle jotain nii tän ala huuli meni ihan rulalle [:-] [:D] olin vissii jotenkin pelottavan/oudon näkönen pimeessä eikä tunnistanu mua.. Sit ku nousin ja juttelin et äitihän se tässä nii heti muuttu ilme. "ah äitihän se olikii"...[:)]

Täälläkin on raskaus kilot lähteny aika hyvin, kotiin tullessa synnytyksestä oli tippunu jo se 10 kiloo ja loput on lähteny tässä pikku hiljaa itestää nyt on enää sellanen kilo ja löysä mahanahka jälellä. [:)] senkun sais vielä kiinteytettyä nii olisin tyytyväinen vaikka tuo kilo jäisikin..

Ai että mä odotan joulukuuta kun tyttö on menossa mummon ja papan luo yökylän.. Pääse vihon viimein vähän tuulettumaan ja ottamaan muutaman sidukan jossain ihan ihmisten ilmoilla. [:)] olen kyllä sen omasta mielestäni ansainnutkin, olen ollut sitten sen 5 kuukautta 24/7 tytön omaa ilman suurempia hengähystaukoja...

Meillä on tota vierastamista alkanut vähän olemaan, ainakin miehen äiti ja isä on sellasia jotka aiheuttaa tota alahuulen värinää [:D] Ja sit on niin suloinen kun jos tyttö on mun sylissä ja joku tulee juttelemaan hänelle niin heti pitää kurkata taakse että onhan se äiti vielä siinä ja sitten vasta uskaltaa hymyillä [:)]
Eilen kävin tytön kanssa esikoisen päiväkodin vanhempaintoimikunnan kokouksessa ja siellä kun päästiin istumaan niin heti tuli itku, kai ne kaikki vieraat mammat oli siellä liian pelottavia [8|]

Meillä myös tyttö on kunnon mammanvauva, iltaisin kun alkaa väsy tulemaan niin voi sitä huutoa jos väärään syliin erehtyy eksymään, äiti se on joka siinä olla pitää [:)] Mutta ei kai mikään ihme kun ollaan tässä reilu 4kk oltu 24/7 kiinni toisissamme (tai ainakin jossain lähistöllä), ja sitä ennen 9kk.. [8|] [:D]

Meillä käytetään isiä tai iskää. Mulle mun vanhemmat on aina ollut äiti ja isä, en oo koskaan oppinut sanomaan mutsi ja faija vaikka mun veljet noita käyttääkin. Joskus n. 5v oon kerran vitsillä sanonut äitiä mutsiksi ja muistan vieläkin äidin ilmeen, oli aika hurjana silloin ja sanoi tiukasti että et sitten ikinä kutsu mua noin [:D] Kai mä sain jotain traumoja, veljille ei kyllä oo mitään vastaan sanonut, epistä [:'(] [:D]
Mun vanhemmat on lapsille mummu/mummi ja vaari ja miehen vanhemmat on Loki-vaari (Loki on miehen isän koiran nimi ja poika on itse ristinyt vaarin Loki-vaariksi [:)] ) ja Marja-mummi.

Iida kattelee myös välillä telkkaria, yleensä jos tulee musiikkia tai on jotain tosi värikästä ja liikkuvaa. Mummolassa katseli kerran vaarin kanssa formuloita silmät pyöreenä kun oli isompi telkkarikin kun meillä kotona [:)]

Katteleekos kukaan tota nenäpäivä keräystä?? Tossa yhdessä pätkässä äsken niitä lapsia näytettiin ja siinä kerrottiin ohimennen että juu noita lapsia kuolee koko ajan, tänäänkin jo kolme kuollut.. Sitten sen haastattelun aikanakin oli yksi juuri kuollut siinä vieressä.. [:(] [:(] Niin surullista.. ihan vetää hiljaiseksi, kyllä on onni että meidän lapsilla on asiat niin paljon paremmin..

Huomenta vaan!

Joo olisihan sitä noinut pidempäänkin nukkua näin lauantaina, mutta onneksi tuo herätyskello ei antanut niin tapahtua. [:D]

Se olis sitten vauva-uinti päivä. Mä en tiedä mistä se johtuu, mut mä tavallaan "jännitän" joka kerta sitä sinne menoa. Oon miettinyt, että mitä mä siinä jännitän? [:D] Onhan se aina siellä sellaista "taiteilua", kun ei tuota meidän turvaistuinta sinne voi ottaa. Enkä edes halua.

Sitten pitäs ajella kaverin tupaantuliaisiin. Me kyllä käydään enempi päiväsaikaan siellä. Ei saada neitiä mihinkään hoitoon... Eikä kyllä niin haittaakaan. Mä oon kyllä niin rauhoittunut tämän vauvautumisen myötä. Kyllähän ne sukulaisetkin oli ihan ääneen sitä miettineet kuinka mä oon muuttunu. [:D]

Kai Netta vähän vierastaa. Ainakin viimeksi kun oltiin mummilla ja pappalla (eli mun vanhemmilla) niin aina ku äitiä ei näkynyt niin kuulu huuto [:D]. Mummi oli vähä allapäin ku toinen ei viihtynyt sen kanssa. Meni päivä pari niin johan alko viihtyyn. Mä aina rupeen nauraan kun toi neiti osaa laittaa suupielet NIIIIIN alaspäin ku tulee paha mieli [:D] Sellainen todella teatraalinen. Äitiinsä kuulemma siinä tullut [:D]

Hommaas gibsoni se bumbo. Meillä on mukana, ja molemmat tykätään [:)] http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3936/pl

Älä välitä mohomaha, kyllä meilläkin kelpaa ihan yhtä hyvin Marikalle minä kuin miehenikin. Kaipa se riippuu jonkin verran siitäkin, kuinka paljon muksu on isänsä kanssa.

Hyvää lauantaita kaikille! Meikä pääs tänään kouluun, ihanaa lomaa kotoonta[:D] miehellä kivaa vauvavahtina kun sai nukuttua ehkä 3 h yövuoron jälkeen[;)] Ja meijän pikkuäijä tänään 5 kk! hui! Oliks Viirukhanin vesselillä sama synttäripäivä? On niin tää vauva-dementia, ei muista....[;)] Onkohan nyt joku vierastamisen alkamisvaihe, meillä Liekki on vähän osottanu merkkejä, ihan hiljaa tapittaa vieraampia ihmisiä ja veljen lapsia oikeen pelästy, ihan rassu ku alahuuli vaan veti ihan rullalle ja sit meillä on ollu ihan hirveetä nää nukkumiset viime päivinä, ei meinaa päikkäreillekkään mennä ilman että heijaan karhuhalauksessa uneen, ennen nukahteli ihan itekseen....ja illalla/yöllä heräilee ihan hirveeseen hätä-huutamiseen niin et pitää ihan sylkyttää et rauhottuu[:(] epäilen et vois niitä hampaitaki tehä...oliks Henniv teil erikoisesti huutamista ku hampaat tuli läpi? Olipa vauva-lehessä just sopivasti noita uniasioita!! mut nyt palaan opiskeluun[;)]

meillä ei ollu mitään "oireita" noista hampaista..huomasin ekan,kun se puras tissiä sillä[:D] hanakammin kaikki meni suuhun,siinä kaikki..

meillä on toi poitsu ruvennu kiljumaan oikein kimakasti aaai...aaauu..Mies naurokin,että se on oppinu sen multa![8|][:-] nimittäin,kun jos tissitä syötän ja Jami purasee,huudahdan au tai ai[:D][:D]
tai siis syötin,nythän meillä syyään pullosta enää päivisin..yöllä vaan tissiä,kun se ei oo niin virkee että erehtys syönnin sijasta puremaan[;)]

Katusutariina:
Sattu tulee kirppiksellä halvalla vastaan niin ostin [:D]
Neiti kyllä tykkää istuskella siinä. Hyvin saa leluja hypisteltyä ja näkeekin jotenki paremmin ku tuosta sitteristä.
En oo vielä kauheesti uskaltanu siinä istuttaa ku se on aika hurjan näköstä. [:D] Tossa oli oikein se pöytä mukana eli varmaan tulee kyllä kovaan käyttöön kunhan neiti vähän vielä kasvaa...

sehän on tarkotettu 3kk -> Siinä kun on jalat korkeammalla kuin persus, niin ei rasita sitä selkää samalla tyylillä kuin normaali istuminen. Meillä bumbo mukana esim. saunassa, suihkussa. Saa laskettua toisen alas siks aikaa ku ite on pesulla jne.

Siis toi Bumbo vaikuttaa tosi jännältä, en ole ennen törmännytkään! Onnistuuko tossa esim syöminen? Sitterissä tämä soseiden syöminen on yhtä sotkemista[8|] Pysyykö muksu siinä vaikka vähän touhottaisikin?

onnistuu juu ja se on PALJON helpompi pitää puhtaana kuin esim. sitteri. Tuohan kestää vettä, joten huutelu syönnin jälkeen ja "potta" on taas valmis seuraavaan käyttökertaan. [;)] ite ostin tuon huuto.netistä parilla kympillä..

Juu huutiksesta tai jostain jos löytyy, en kyllä neljää kymppiä tuollaisesta maksaisi[;)] Pitänee käydä lastentarvikkeessa kokeilemassa ensin. Olisipa helpompi ottaa poika odottamaan kun käy suihkussa niin ei tarttisi aina sitteriä kastella[8|]

Meillä noi koirat on alkanu ihmettelemään Neaa enempi [:D] Tänään kun Nea piti sellasta vaimeeta piipitystä/kimitystä nii narttu katteli sohvalta päätä kallistellen suuntaan ja toiseen huuli pyöreenä [:D] Nauroin itteni kipeeks kun se oli niin mainion näkönen kun tosissaan yritti ymmärtää Neaa ja että se ääni lähti siitä [:D][:D] (meillä kun tota ääntelyä on vasta nyt alkanu tulee sillei)

Uros taas eilen pelästy, minkä eläimen oon meille tuonu kun puin Nealle nallepuku-haalarin ja se oli mun sylissä niin että koira näki vaan selkäpuolen ja ne korvat [:D] Se nyt muutenkin saattaa juosta vaikka telkkaria päin jos siellä joku tiikeri juoksee [:D][:D]

Meillä on kanssa havaittavissa jonkunasteista vierastamista. Vieraampia ihmisiä tosiaan pitää tutkailla ensin jonkun aikaa, ennen kuin maltetaan hymyillä, ja varsinkin jos vieraamman ihmisen syliin joutuu[:D] Ja isin syli ei ole yhtään sama kun äitin. Ei varsinkaan, jos äiti on kokonaan poissa. Ja tämä nimenomaan iltaisin. Päivisin kaikki sujuu hyvin, vaikka olisinkin poissa, tänäänkin lähdin töihin jo ennen kuin pieni heräsi, ja herättyään neiti vietti päivän ensimmäiset neljä tuntia isänsä kanssa ja sitten vasta tulin kotiin. Mutta viikolla, kun olin iltaisin poissa puolitoista tuntia kerrallaan, oli monesti viimeinen tunti pelkkää huutoa. Ja kun itse tulin kotiin ja pieni kuuli ääneni, itku lakkasi ja minut nähtyään pieni alkoi heti hymyillä!

No, nyt loppui työhommat tältä erää, joten rauha maassa siltä osin[:D] Neiti on jonkun verran nuhainen, viime yö oli aika katkonainen ja levoton, toivottavasti ensi yö on parempi. Itsellänikin on kurkku kipeänä...

Raskauskiloja oli viimeksi vaa'alla käydessä jäljellä kolme. Taisi niitä kiloja tulla silloin jotakuinkin 12. Nyt en ole jaksanut vaakaa kaivaa esiin. Sen verran paljon tulee kyllä herkuteltua, että ihme on, jos paino edelleen on pudonnut. Tosin kyllä liikuttuakin tulee aika tavalla.

Kiljumista meillä myös harjoitellaan aktiivisesti! Välillä on kyllä niin korkeita ja kimeitä ääniä että korviin sattuu!! Kova tarve on myös päästä eteenpäin, peppu nousee ja jaloilla yrittää potkia, mutta yläpää on vielä liian raskas, eikä liiku mihinkään[:D]

Päikkäreitä meillä ei enää sisällä nukuta. Vaunuihin on aina laitettava. Joskus riittää, että pukee ulkovaatteet, niin neiti nukahtaa[:D]

Ja mielestäni on nyt viikon verran näyttänyt siltä, että alhaalta ikenestä pilkottaisi hammas. Ien ei punota tai mitään, mutta siinä näkyy pieni valkoinen kohta. Ja kuolaaminen vaan lisääntyy...[:-] No, katsotaan milloin se hammas sieltä sitten enemmän puhkeaa esille...

Ja Hobby Hallista tilailin minäkin... taas[:D] Ja joku silloin laittoi linkin Jotexin sivuille, ja pitihän sieltäkin tilailla kaikenlaista. Taitaa noi nettikaupat olla meidän mammalomalaisten suosikkeja[:D][:D] No, meillä vielä kaikenlaista pientä puuttuu "uudesta" kodista. No, viitisen kuukautta täällä on nyt asuttu. Mutta jee, viimein saatiin (tai siis mies sai) meidän pihan aidan tehtyä, ja nyt voi sitten koirankin vaan päästää ovesta ulos, vaikkei itse vielä menisikään[:)] Helpottaa kummasti vauvan ja koiran kanssa yhteiseloa[:)]

Ja hiuksia lähtee täälläkin... en uskalla edes kammata kun tuntuu, että puolet jää aina kampaan... ja tosiaan vitamiineja kyllä syön, joten ei vaikutusta asiaan. Tai sitten syön vääriä vitamiineja.

murr...nyt tarvii purkautua!! appivanhempien takia vois jopa perustaa oman luvun tänne,mutta laitetaas ny tähän samaan..
Eilen illalla oli kylässä kaveripariskunta ja meidän 10kk ikänen kummityttö..no anoppi ja appiukkokin tulivat samaan aikaan kylään..siinä sit kahvit keitin ja oli kakkua ja joulutorttuja..anoppi oli tyrkyttämässä tälle alle vuoden ikäselle kakkua,mehua ja torttuja..jotain makeetahan senkin nyt pitää saada..siis tähhh!? Piti jo ihan ärähtää niille,että meidän pojalle on sitten ihan turha ruveta alle vuoden ikäsenä tai senkään jälkeen kakkuja syöttämään tms..
(kyllä sillä on sit aikaa loppuelämä syyä herkkuja,emmä noin pienelle ainakaan ala syöttämään..)
nii anoppi tokas vaan että no kyllähän ME sille voidaan antaa..SIIS MITÄ? vituttaa tommonen kun mun mielipiteillä ei oo mitään merkitystä,eiköhän vanhemmat kuitenkin päätä mitä lapselle annetaan!! [:@][:@]Onneks eivät olleet kauaa kylässä

muoks; jos tässä nyt jotain ilostakin yrittäis keksiä[:D] Meillä on niiin paljon lunta jo,aivan mahtavaa..täytyy lähtee Jamin kanssa tonne pihalle käppäileen ja ihmetteleen kun se herää päikyiltä[8D]
Jami voitti eilen arpajaisissa täytekakun,pääpotin [;)][:D]harmikseen ei sitä ite pääse syömään,mutta kyllä äippä ja iskä pitää siitä hyvää huolta[8D][:D][:D]
Kokeiltiin sitä hyppykiikkuakin eilen ihan hetkisen,kyllä oli toinen innoissaan[:D]Ihan ihmeissään kun ei kumpikaan pitäny kiinni ja silti oli jaloillaan[:D][:D]

Takaisin