Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Henniv: appivanhempies käytös on sitten niiin perinteistä ja niiiin ärsyttävää. Ex-anoppi oli samanlainen ja teki just sitä, että ei lainkaan kunnioittanut mun sanomisia. Kuten nyt esimerkiks "-nyt ei oteta mitään herkkuja, kun kotona on ruoka odottemassa" .. niin vähintään 5 min päästä molemmat muksut tuli mun luo puoliks syödyt jäätelöt kädessä. Luultavasti siis antanut ne heti, kun keittiöstä lähdin. Oma äitini tekee tota ihan samaa ja kun se ei tajua sitäkään, että samalla lusikalla tai saatika nyt sitten samasta mukista EI anneta. Menee hermo noihin tommosiin. No onneks voin, ja olen sanonutkin tolle mun mutsille suht suoraan mitä mieltä mistäkin olen, mut aina se vaan jaksaa yrittää.. Nykyinen anoppi just viimeks kahvilla käydessäni manas sitä, kun joskus muinoin sen lapsille yritettiin pullaa ja muuta syöttää vaikka tämä kuinka yritti kieltää. Eli ei taida sen puolesta olla tosta pelkoa, onneks [:)]

Hyppykiikku on niin pop meilläkin [:D]

Mun äiti sano heti kun tyttö oli syntyny, että "siinä vasta temperamentti tyttö. Heti kun se vetää mun etee polvillee ja huutaa että MÄ EN HALUUU nii jukulauta annan sille karkin"

Vauva-lehdessä oli aika paljon lapsen kuolemasta juttua [&:] Ja lapsettomuudesta. Ja sairaista/kehityshäiriöistä. Laitoinki palautetta, että olipas siinä isänpäiväpläjäys kun siitä ei kun mainittu vaan.
Tota Ada-vauvaa on kiva seurata kyl [:)]

Henniv: appivanhempies käytös on sitten niiin perinteistä ja niiiin ärsyttävää. Ex-anoppi oli samanlainen ja teki just sitä, että ei lainkaan kunnioittanut mun sanomisia. Kuten nyt esimerkiks "-nyt ei oteta mitään herkkuja, kun kotona on ruoka odottemassa" .. niin vähintään 5 min päästä molemmat muksut tuli mun luo puoliks syödyt jäätelöt kädessä. Luultavasti siis antanut ne heti, kun keittiöstä lähdin. Oma äitini tekee tota ihan samaa ja kun se ei tajua sitäkään, että samalla lusikalla tai saatika nyt sitten samasta mukista EI anneta. Menee hermo noihin tommosiin. No onneks voin, ja olen sanonutkin tolle mun mutsille suht suoraan mitä mieltä mistäkin olen, mut aina se vaan jaksaa yrittää.. Nykyinen anoppi just viimeks kahvilla käydessäni manas sitä, kun joskus muinoin sen lapsille yritettiin pullaa ja muuta syöttää vaikka tämä kuinka yritti kieltää. Eli ei taida sen puolesta olla tosta pelkoa, onneks

jep..Meillä oma äite tajuaa,että ei tollasille voi sokeria yllin kyllin syöttää..et kyllä joskus voi herkkuja maistaa,mutta ei todellakaan vielä ton ikäsenä,eikä sillon jos on joku toinen jo sanonu et ei anneta. noi miehen vanhemmat on aina pikkassen naureskellu mun mielipiteille,mutta oon pitäny suuni kiinni,asiat on menny toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,vaan ihan kaikki ei todellakaan mee mullakaan läpi! Tommoset että vähätellään mun vanhemman roolia,nii siinä vaiheessa mulla kilahtaa nupissa[:D][:D] toisaalta kun miettii et jos oisin aikasemmin jo ärähtäny niitten sanomisista nii ei varmaan ois tällästä nytten pojan kanssa,vaan kun oon niin viimeseen asti "kiltti" etten pakosti kehtaa sanoo aina heti,jos joku alkaa ärsyttään..sit jälkeenpäin puidaan miehen kanssa kotosalla asioita,ja sekin sanoo että mikset sanonu suoraan..[8|]..minkä sitä luonteelleen voi..[:D]

mäkin lueskelin vauva-lehtee ja ootin että olis ollu jotain isänpäivä hömppää,mut ei mitään..kummallista! olis ollu vaikka lahjavinkkejä tai isien kokemuksia isänpäivästä tms..[8|]
Nyt on tilattu sit miehelle pääntrimmaussetti[:D][:D]kun se sitä niin toivo..tarjotaan sit aamukahveet uudesta mukista ja pakettiin toi ajelusetti[;)]Ompahan joku ylläri ees..

Siis mitä, onko marraskuun vauvalehti jo ilmestynyt [:-]. Eipä oo tänne vielä tullut! Liekkö syynä tuo postin laikkoilu. Mut aika kumma jos isänpäivää ei siinä mitenkään noteerrattu!

Kylläpä Jami näyttää tyytyväiseltä pomppukiikussa. Meilläkin ois sellanen tuollanen kaapissa, kun sais vaan aikaseksi porata koukun kattoon...

kauan teil on muuten menny toimitukses kun ootte noit kuppei kuvilla tilannu? aateltiin kans niitä ja hiirimattoi joululahjaks mummoille ja ukeille..

toi et syötetään vauvalle herkkuja ilman vanhempien lupaa tuntuu olevan niin juurtunu tapa et oon aivan saletti et oon ite sellanen mummona vaikka nyt paheksun sitä[:D][:D] oma äiti kans muistelee aina et hitto kun mun isoäiti syötti mun siskolle kaikkee ilman vanhempien lupaa ja sit sisko oli viikon pelkkää huutoa(sillä oli paha maito-allergia mitä ei oikeen 70-luvulla noteerattu) mut silti mun äitin on vaikee olla olematta samanlainen herkkuja tuputtava mummo[;)]

Mut niinku Henniv sanoit ittekki, ei kannata olla liian kiltti[:)] sä oot herra ja hidalgo oman lapses suhteen, kannattaa alkaa harjotteleen sitä ärähtelyä!!![:D]  oon iteki tosi peruskiltti, helpommin nielen sanomiset ja jupisen jälkikäteen mitä tulee vieraampiin ihmisiin(kuten anoppiin[&o]). Oma perhe onneks tuntee mut(mua on myös pippuriks haukuttu) ja ne tietää ettei kannata yhtään liikaa neuvoo tai asettuu poikkiteloin[:D]

Ihana Jami hyppykiikussa! Noi vauvojen reisimakkarat on niin söpöjä[:D][:D]

Meil on alkanu oleen ihan tapana riidellä hirveesti sunnuntaisin[8|] huomaan aina siitä kun pitää kattoo tanssii tähtien kans uusintana maanantaisin[;)] oon niin poikki ja ärsyyntyny koko ajan siitä et tuntuu että mies vaan väheksyy sitä mitä teen ja ei oikeesti tajua kuin väsyny oon...ja ärsyttää kun aina kun yritän jotain yhteistä aikaa meille nii ei..ei viel raaskis jättää vauvaa naapurin kaverille hoitoon ja se ois ihan liian kallista mennä hotelliin ja pyytää joku hoitaan poikaa yöks[:(] me kun ei olla vieläkään vietetty yhtään aikaa kahestaan...eikä näillä näkymin varmaan vietetä ennenku joskus parin vuoden päästä[:'(] nojoo, nyt täytyy ryhdistäytyä, ihana ilma ulkona, ensilumi ja auringonpaiste, täytyy vielä poika haistelemaan lunta[:)] Onneks on tää palsta ja te mammat, mietin välil kuin yksin ois kaikkien asioitten kans jos ei tätä ois[;)]

Mulle tuli ifolorilta mukit ja kuvat ihan parissa päivässä...paitsi nyt kun tilattiin vielä appiukollekin muki niin siinä on jo vierähtäny melkee viikko eikä oo vielä tullu, mut vaikuttaa varmaa toi postin lakkoilutsydeemi...ehkäpä se tänää tulee [:)]

meillä onneks anoppi ymmärtää et makeaa ei syötellä..ei oo omille lapsillensakaan aikanaan antanu...appiukolta kuulin että tuo rakas ukkoni oli pikkupoikana kuskannu kaikki karkit kotiin mitä oli esim. koulun pikkujouluista tms saanut...oli sitten kyse yhdestä konvehdista tai karkkipussista [:D] eikä se kyllä vieläkään karkeista piittaa, paitsi mun raskausaikana sillekin maistu makeiset kun oli niin myötätunnosta raskaana kans [:D] ainoa joka meillä varmasti tulee niitä karkkeja yms meiän pojalle tuputtaan on mun oma isä...tiedän sen varmasti...se kun on sellanen jäärä [:D]

joo-o...kyllä mulla ainakin meinas palaa käpy mieheen kun varasin meille sen yön kylpylässä... ajattelin että sekin tykkäis kun päästään kahestaan jonnekki, mutta ei! viikon ennen reissua kuuntelin marinaa siitä että ku pitää herätä niin aikasin ja pitää sitä ja pitää tätä...ja vielä kun päästiin hotellihuoneeseen ni se jatko sielläki...täällä on kylmä, eikö täällä oo sellasta ja tällasta jne... AAARGH! oli kyllä viimenen kerta kun sille synttärilahjaks mitään tällasta järkkään. jatkossa ostan sille lahjaks vaan jtn pappakalsareita ja sukkia. PISTE. (oishan tää kuulunu ehkä tuonne valivali-osastolle mut annoin nyt palaa tähän [:D])

Mulla meni 8 arkipäivää postin lakon takia extrafilmillä, mutta sivuillakin tosin sanotaan toimitusajaksi 5-8 arkipäivää. Mutta toi lakko tosiaan vaikutti, kun maanantaina se oli extrafilmiltä pistetty postiin ja perillä oli viikon päästä siitä.

Ihana Jami hyppykeinussa [:)] Niin onnellisen näköisenä [:D] Meilläkin olis jossain kaapin perässä tommonen vekotin mutta koukku puuttuu katosta. Esikoisen aikaan meillä oli koukku ja keinu ja tykkäs kovasti, mutta sitten mies laittoi nyrkkeilysäkkinsä siihen roikkumaan ja yksi kaunis päivä koko paska romahti alas [&:] Hyvä ettei silloin romahtanut kun poika oli hyppimässä [:o][&:]

Tosta herkkujen syöttämisestä, meillä onneks mun vanhemmat tietää ettei saa antaa ja eivät ole edes yrittäneet, miehen äiti tietää hyvin myös mutta tuolle miehen isälle ei kyllä mene kaaliin. Jos tyttö on hänellä sylissä kahvipöydässä niin saa kyllä olla koko ajan vieressä kyttäämässä, heti kun selkänsä kääntää niin johan on keksi yms. tungettu suuhun [:@] "Kyllähän nyt ton ikäselle jo voi.." Hemmetti, kuin vaikee on tajuta että kun sanotaan ettei saa antaa niin ei se tarkoita että no joo anna vaan, vaan se sitten myös tarkoittaa että EI. Oon kyllä sanonu siitä mutta kun ei vaan ymmärrä, oon sitten tarjonnu maissinaksuja että syöttää sitten niitä jos on pakko saada toisen suuhun jotain tunkea.. mutta ärsyttää kyllä kun ei mua kuunnella.

Tännekkään ei ole tullut uutta vauva-lehteä, luulin että olis perjantaina tullu mutta ei ole kuulunu.. Saa nähä tuleeko tänään [8|]

Olipa mielenkiintoinen bussimatka meillä eilen. Bussissa oli meidän lisäksi toiset rattaat joissa ihan pieni vauva. Tää vauva alkoi sitten itkeä ja itki koko sen matkan jonka bussissa oli, aina hetkeksi hiljeni ja sitten aloitti taas. Meidän Iida ensin kuunteli silmät pyöreenä ja vakavana sitä itkua ja sitten alko alahuuli väriseen ja silmät täytty kyynelistä [:D] Aina kun tää toinen vauva alko itkee niin tytön ilme muuttui ja päästi pari myötätunto parahdusta, mua vaan nauratti ihan hirveesti kun toinen aina vääns naamaansa kun vauva aloitti sen itkunsa [:)] 
Tänä aamuna sama juttu. Isoveli heräs vähän väärällä jalalla ja kaikki asiat itketti ihan hirveesti, taas aina kun veikka alotti huutonsa niin Iidalla meni huuli ruttuun ja silmät täytty kyynelistä [:(][:)]

vauva lehteä ei ole täälläkään näkynyt vielä[8|] toivottavasti se on vaan myöhässä ettei tilaus oo vaan katkennu tmv[:D]

mä tilasin extrafilmiltä sillä tarjouksella mukeja joululahjaks millä sai 3 mukia kahden hinnalla[:)] eli just sopivasti miehen vanhemmille ja mun äidille. mulle tuli tilausvahvistus sieltä ihan 2päivän aikana että tilaus on lähetetty mutta on tässä jo menny monta monta päivää ettei ole näkynyt, joten vaikuttaa varmaankin se postin lakkoilu.

henniv, ärsyttävää käytöstä appivanhemmilta[:@] minunki äippä ja anoppi on suunnitellu jo ties mitä herkkuja että antaavat sitten kun osaa paremmin syödä. mä en voi ymmärtää miksi niitä herkkuja pitää väkisin työntää suuhun kun eivät edes tiedä niiden olemassa olossakaan[8|] voin kuvitella miten sitten on hermot kireellä kun vielä enemmän tekee mitä tahtoo eikä kunnioita mun lakeja[:D] Niin ja, näin susta Henniv jotain untakin viime yönä[:D] en enää muista mitä mutta jossain tavarassa luki isolla "henniv" [:D][:D]

skallo, et ole ainoa. me ollaan miehen kanssa tapeltu vauvan syntymän jälkeen ja muutama viikko sitä ennenkin AINA sunnuntaisin, outoa[:D][:D] mm.viime viikkokin oli oikein ihana, ei riidelty viikolla yhtään ja tehtiin vaikka mitä kivaa yhdessä. mutta auta armias ko tuli sunnuntai, jo herättyään molemmat näytti olevan turpa rullalla[:D][:D] ja mehän sitten riideltiin koko eilinen. ja tänään sitten kaikki on taas hyvin[:D][:D] varmaan viikolla aina patoutuu piilotetut tunteet ja sitten sunnuntaisin se pato hajoaa[:D]

Meillä on sunnuntait yleensä niitä parhaimpia päiviä <3 On mulla vaan ihana mies. Pakotin sen perjantaina hakee mulle cheesebollseja ja eilen se joutu hakee mehujäitä [:D][:D] Välillä on kyllä sellanen fiilis, että onkohan sitä raskaana, mutta ei kai kuitenkaan [;)] En tie mihin se sit joutuu meiän kanssa, kun Neallakin tuntuu olevan kova pää ja kaks persoonaa [:D]

Meillei oo yhtää posti ollu myöhässä tms. Tänäänki sain mummoltani kortin Playa del Inglesistä ja en oo varma onko se sieltä tullu jo kotionsa mutta lähtee kuulemma marraskuussa vielä muutamaks kuukaudeks Australiaankin taas. Siskonsa asuu siellä, niin on käyny siellä joitakin kertoja. Mummu on pistäny välejään poikki aika moneen sukulaiseen ja vissii kaikkien lapsiensa kanssa tällä hetkellä riidoissa. Ikävää seurata vierestä, mutta en halua lusikalla hämmentää. Ilmeisesti vielä mun kanssa väleissä kun kortinkin laittoi [:)][:)] Tuntuu pahalta, kun ei asu lähempänä että vois käydä useammin kylässä [&:]

Lueskelin muutaman sivun taas tota kesäkuun vaavit-osioo niin täytyi ihan tulla kysymään Tyttö Koolta, että tekeekös sun mieli nuudelia ja salaattia? Ootko muuten paljon oksennellu nyt?

Poimin tälläsen oman tekstin sieltä:
"Onneksi isänpäivälounas appiukon seurassa meni jotenkuten alas eikä tullut ihmettelyä mikä vaivaa. Meidän pöydän päädyssä oli lapsen syöttötuoli ja kun joku tuli sitä pyytämään niin appiukko totesi että ei meillä toistaiseksi sille ole käyttöä. Mun miehellä meinas mennä ruoat väärään kurkkuun ja kysyikin että mitä sanoit. "

Onkos kukaan käyny perhekerhoissa? Mitä siellä oikeestaan tapahtuu? Millasta porukkaa? Yks kaveri pyys mua pojan kanssa sellaseen käymään loppuviikosta, ja kait se nyt sitte täytyy mukaan uskaltautua[:)] Hitto kun oon vaan sellanen hima hiiri, kuka ei oikeen uskalla mihinkään kotonta lähteä. Tästä syystä on kaikki kodin ulkopuolella tapahtuvat harrastukset yksin ja vauvan kanssa jääny, ja nyt sitte pitäis mennä johonkin outoon paikkaan, missä on vieraita ihmisiä, kääks! Alkaa kyllä pikkuhiljaa tuntua siltä, että pakko tässä lähtee ihmisten ilmoille, ettei kohta iske paniikkikohtaukset päälle[:)]

Hui miten onkin jo pimeää! [:-]

Meillei sen kummempaa vierastamista oo havaittu muutankun et joitain outoja ihmisiä Jemina saattaa tuijottaa tosi tarkkaan eikä tyttö kyllä pihahdakkaan jos joku vieras tulee jotain lässyttämään [:D]

Me ollaan tänään oltu koko päivä Jeminan kanssa neljän seinän sisällä ja se kyllä tuntuu.. meinaa vähän päätä särkeä kun ei oo ollenkaan saanu raikasta ilmaa. Täytyis kai itsekkin ottaa jokapäiväiseks tavaks noi vaunulenkit niin tulis ulkoiltua enemmän. Tänään meillä olikin tuo operaatio joulukortit tilaukseen ja sehän me onneks saatiinkin tehtyä. Tuli ihan hienoja kortteja pakko myöntää [:)]

eikä oo muuten Vauva-lehteä näkyny täälläkään! [8|]

meilläkin viime viikolla kaivettiin hyppykiikku esiin jemmasta ja pari kertaa Jemina on siinä nyt ollut ihmettelemässä. On kyllä tykänny tosi paljon! [:)]

Petupapu: Meidän likka tekee ihan samaa jos joku toinen lapsi oikeen itkee. Yks päivä oli pakko viedä Jemina toiseen huoneeseen kun meidän kummityttö itki ja Jeminallakin meni alahuuli ihan rullalle ja silmät täytyy kyynelistä! Voi noita pieniä

Jemina nukkuu kahdet tai kolmet kunnon päikkärit päivässä ja aina sisällä! Ei se osaa nukkua ulkona [:D] Jemina kun alkaa väsykiukkuumaan tai hieroskelee silmiään niin mä kiikutan sen pinnikseen ja sinne se sitten itekseen nukahtaa hetken päästä.

Plääh.. täytysköhän mennä vaikka viemään roskat ja kurkkaamaan postilaatikkoon jos se vaikka riittäis tän päivän ulkoiluks [:D]

Niin ja ihan meinasin unohtaa, että kyllästyin vanhaan nimimerkkiini ja tämä nykyinen on siis LauraElina, jotka on mun etunimet. Toivottavasti en ihan kauheesti teitä sekota!! hha [:D][:D]

Pitkästä aikaa taas kirjottelen.
Voi ei joulu taas lähestyy enkä ole saanut mitään aikaseksi. Olen ihminen joka jättää kaiken viimetinkaan ja sitten saa stressailla kerkeekö vai eikö kerkee ostaa kaikille lahjat ja laittaa ruoat jne.

mohomaha
Meilläkin mielestäni sunnuntait parhaita päiviä. Iirolla on yleensä vapaata töistä joten pyhitämme koko päivän perheelle. Vauvauinti aamusta, vaunuttelua, leffa, bb, saunomista, syömistä ja vierailua. Ja siivousta jossainmäärin[:'(] vaikka se onkin inhottavaa hyvässä hengessä se on ihan jees.

Muumit
on meillä kans keräilyssä. Aion kerätä mukavimmat mukit ja syvät lautaset. Matalat on mielestäni epäkäytännölliset. On jo joululahja tilauksessa patit kupposet ja kipposet. Muumi ja disney dvd:t on ihania. Niitä kattelin pienenäkin. Joten nii saa Lucakin katsoa. Kaikki muumit meillä taitaakin jo olla n.20kpl ja disney leffat kuuluu Lucan joululhja listaan. Ostelen niitä aina alesta.

Hyppykiikku pitäisi muuten hankkia meidänkin taloon. Neuvolassa sanoivat, että kiikku on parempi kun ensikävely "rollaattori" sillä rollaattori saattaa myöhästää vauvan kävelyä.

Vauva-lehti on saamunu meidän taloon ja olen jo pelkeimpä lukenut koko lehden. Ärsyttävää kun on niin "lyhyt". Minä ahmin kaiken teksitin heti samanapäivänä ja taas sitten saa kuukauden odotella seuraavaa. Ada-vauva on muuten tuttuni [:D]

Henniv sinulta sainkin idean isänpäivälahjaksi. Jota olen kovasti miettiny. Parturi ja hieronta. Mahtavaa sekin on siis hoidettu alta pois.

Kyllä olen niin YLPEÄ miehestäni. Jaksaa vaan aina olla niin ihana. Jos minua väsyttää oiken käskyttää minut nukkumaan ja hän hoitaa Lucaa. Hoitaa aina aamusyötöt omastatahdosta. Yöllä Luca ei enään herääkkään. Miten voinkaan ikinä hyvittää tämän kaiken hänelle. Pitää keksiä jotain kivaa. Mutta mitä?

Jospa tämä nyt tältä erää.

perhekerhosta.... minä pari kertaa olen pojan kanssa käynyt mutta taitaa kyllä meiltä jäädä kun oli aika "sisäsiittosta" porukkaa... asustellaan niin pienellä paikkakunnalla (ja ollaan suht uusia asukkaita täälä) et mua ja kimiä muut katteli vähän kieroon siellä eikä ne sitte vaivautunu mulle oikee mitää puhuunkaan... on mulla onneksi täällä muutama mammakaveri, niin jos vielä perhekerhoon meen niin sitten niiden kanssa..
ja eipä täällä ainakaa ollut sen kummempaa kun alussa ja lopussa pienet hartaudet (on siis seurakunnan järjestämä) ja sit muuten ihan vapaata oleskelua, leikkimistä, kahvittelua... ja siinäpä se.

muoks. mulle ei  Vauva-lehti tuu mutta täällä sen (tai sit jonku muun vastaavan) saa aina ilmaseks neuvolasta niin sieltä tarttui matkaan nyt uusin vauva-lehti [:)] tekisi kyllä mieli tilata itselle kun siinä on aikasta paljon mielenkiintosta luettavaa...

Perhekerhossa mä kävin esikoisen kanssa pari kertaa, mutta mulla oli kaveri mukana kun oon vähän sellanen etten oikein osaa / uskalla / kehtaa mennä tunkemaan mukaan vieraaseen porukkaan [8|] Oon vähän sellanen ujo ja hiljainen sivustaseuraaja kun se porukan kovaäänisin [:D] Tykkäsin siellä kyllä käydä ja poikakin tykkäsi kun oli paljon leluja mutta noi käynnit sit kuitenkin jäi vaan niihin pariin kun en oikein päässyt mukaan siihen porukkaan.. Nyt en oo saanu aikaseks lähtee vaikka tossa ihan vieressä aina tiistaisin sellainen kerho kokoontuu, kai mä vieläkin jännään sitä etten pääse mukaan porukkaan.. Ehkä vois joku päivä ottaa itteään niskasta kiinni ja käydä kattoo mitä siellä puuhaillaan [:)]

Vauvalehti tuli tänne tänään, olipa kyllä vähän masentavaa tekstiä, paljon ei niin iloisia tarinoita.

Huhhuijaa... meillä on neiti ollut nyt pari päivää aika tukossa, ja kuumemittarin lukemakin on eilisestä saakka kohonnut päälle 38. Onko teillä käsitystä, miten monta kuumepäivää voi katsella, ennen kuin pitää lääkäriin viedä? Neiti kyllä syö ihan hyvin ja on kyllä ihan pirteä hereillä ollessaan, nukkuu kylläkin enemmän kuin tavallisesti. Viime yönä nukkui 19:30 - 9:30, söi kyllä useamman kerran välissä. Ja tänään nukkui ulkona normaalit päikkärit 1 h + 0,5 h ja sitten kolmansien 0,5 h päikkäreiden sijaan 2,5 h päikkärit! Ja meni sitten nukkumaan (yöunille) yhdeksän pintaan.

Elen olin itsekin kuumeinen, ja menin sitten nukkumaan jo 20 aikoihin, joten sain siinä itsekin sitten kivasti unta palloon. Ja tänään onkin ollut jo melkein terve olo.

Tehokkaasti muuten piti pikkuisen nenän auki oikeastaan koko viime yön, kun laitoin sipulinpuolikkaat neidin sänkyyn. Koko huone (ja talo[:D]) tuntui haisevan sipulille, mutta mitäpä ei tekisi että toinen saa hengittää rauhallisesti!

Huomenna olisi ollut 5 kk neuvolakin, mutta siirtyi nyt sitten ensi viikkoon, kun toinen on kipeä. Ja jumppakin täytyy huomenna jättää väliin... tylsää.

Me ei olla varsinaisissa perhekerhoissa käyty, mutta oltiin neidin kanssa mukana seurakunnan Ensi kertaa äidiksi-ryhmässä, joka kokoontui kuusi kertaa alkusyksystä. Ja sitten käydään joka viikko MLL:n vauvakahvilassa. Se toimii seurakunnan tiloissa, pari vastuuhenkilöä hankkii pullat ja keittää kahvit, ja sitten omantunnon mukaan jokainen maksaa possuun kahvinsa, ja siellä vaan rupatellaan mammojen kanssa ja vauvat köllii lattialla tai touhuu mitä nyt sit sattuu[:)] Itse olen tykännyt molemmista, ja saanut uusia mammaystäviä, joiden kanssa nyt kokoonnutaan kahvilakäyntien lisäksi lähes viikottain aina jonkun kotona. Tässä kylällä ei asu nykyään oikein muita läheisiä ystäviä, joten tosi kiva kun on tota kautta tutustunu uusiin, ja vieläpä samassa tilanteessa oleviin. Itselläni ei päivisin ilman järjestelyjä ole autoa käytössä, joten on aika hankala lähteä tätä kylää kauemmas kovin usein tapaamaan muita ystäviä.

Meille tuli Vauva-lehti kanssa jo perjantaina... täytyy toivoa, että muukin posti (ja muun muassa Hobby Hallin ja Jotexin paketit) tulee nopeesti...[:D]

Jaahas... mitähän keksis, kattoiskohan vaikka taas Salkkareita vähän boksilta pois... kun on taas jäänyt katsomatta varmaan parilta viikolta... [:D][:D]

Muoks... tein muuten perjantaina mokkapalamuffineita http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/marraskuu_2010/fi_FI/mokkapalamuffinit/ ja tuli tosi hyvä, just söin vikan[:D]

meilläkin tuo poika välillä näyttää että ois taas tulossa kipeäksi[8|] neuvolassa vielä sanovat että alle vuoden ikäiset voi melkeinpä joka kuukausi olla flunssassa[8|] inhottavaa etenkin pienten kannalta[:(]

meille tuli se kauan odotettu vauva lehti tänään[:D]! ja joo, tosiaan aika paljon juttua menetyksistä ja muista surullisista aiheista, olis voinu nyt isänpäivän kunniaks tulla jotain ilosempaa[8|] eikä vieläkään ollu meidän poikaa kuvaukselliset osiossa[:D][:D] onko teistä kukaan muuten laittanu sinne pienistä kuvia[:)]?

tänään oli jumppakin taas ja siwan kautta kun piti poiketa niin eikö sieltä tarttunu tarjouksesta mukaan daim kakku. ihan piti tietty ostaa ettei grammaakaan pääse laihtumaan[:D] miehen kanssa se sitten vedettiin puoliks ja voin kertoa etten syö enää ikinä koskaan daim kakkua, hyi yök[:D]!!

Meilläkin olis perhekerho tossa seurikselle maanantaisin..vaan en oo saanu lähdettyä sinne ikinä..

Meillä ei onneks Jami oo ollu kipeenä,mutta siskon 5,5 kk tyttö oli lauantaina 41 asteen kuumeessa[&:] Voi pientä! Nyt taitaa olla niin tota flunssaa liikkeellä että pienetkään ei siltä säästy[8|]

Jami ei illala rauhotu isänsä syliin millään,tai kun mies on parina iltana yrittäny laittaa poikaa nukkumaan,nii alkaa huutamaan kun menevät makkariin ja muutenkin..sit minä otan syliin,nii on melkein saman tien unessa ja jää sänkyyn vaikka olis hereillä ja nukahtaa itekseen kun minä vien sen,mutta jos mies nii ai kauhee sitä huutoo,kun se laskee sen sänkyyn[:-][:-]tosi hienoo....vaikka siis muuten ei iskänsä sylissä itke!!

Jann; Hyvä että musta oli hyötyä![;)][:D]

Meilläkin viikonloput on kyllä niitä parhaimpia hetkiä <3
Yleensä jos riidellään,nii ne on sitten viikolla,arkena,molemmat on vissiin nii väsyneitä sillon..meillä nyt ei onneks nii kamalan usein riidellä[:D][:)]

tein eilen sen vauva-lehdessä olleen jumpan..Jamilla oli ihan kamalan hauskaa[:D][8D]Täytyy tänään ottaa uudestaan,jos vaikka ottas ihan jokapäiväseks tavaksi,kun nyt on jääny maanantaisin menemättä jumppaan,nii jumppais ees kotona,nii sais nää kilot veke joskus[:D]

Takaisin