Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiltä löytyy kaikki Kunnaksen kirjat jo vanhastaan, samoin kaikki muumi dvd:t, röllit sekä kaikki disneyn klassikot, astrid lindgrenin kirjoja olen myös muutaman ostanut.. No lähinnä sellasiin hurahdan, mitä on joskus mulla kakarana ollut ja mistään oon tykännyt. [:D]

[;)]me alettiin miehen kans heti suunnitteleen ku vauva oli tulos et mitä kaikkee ihania lastensarjoja voidaan hankkii; alfred j kvaak, tohtori sykerö ja nikke nakkerton ainaski[:D][:D] mies on rokkipoliisi ja samalla myös viihdepoliisi eli ei sais mitään liian kaupallista ja hömppää kuten disneyn leffoja muka hankkia. eipä vissiin[;)] no siis niinku katusutariina, varmaan tulee hankittuu just ne mist on ite diggaillu, kun ei noil onneks oo viel omaa ääntä näis asiois[8D]

noista muumeista muuten, ex-anopilla oli tapana ostaa aina niitä hemmetin kuppeja joululahjaks niin niitä oli tuol kaapin perukoil kun en niist kauheesti tykkää(käytössä pari henk.koht suosikkia vaan) no eniveis katoin sit ihan huumoril et mitä niist maksetaan huuto.netissä ja kas kummaa, sain tienattua sellaset 180€ kahesta surkeesta mukista!! olin onnellinen mutta samalla hyvin hyvin hämmentynyt siitä mitä kaikkea ihmiset hamstraa ja millä hinnoilla[:-][:-] no tää vähän off topic, sori[;)] nyt tää painuis pikkuherran uniseuraks jos sais ees parin tunnin unet...

Rölli on myös tämän äiskän suosikki![:)] ollu jo pienestä[:)][:)]

Meillä kans Turo-Eemil on saanut muutaman muumikupin lahjaksi[:)]

meillä käytetään "isiä", en oikein osaa käyttää "iskää" kun mä aina omaa isää kutsuin iskäks kun se vielä eli ja sitten kun tosiaan lapsena löysin iskän kuolleena niin mulle jäi koko asiasta ja iskä sanasta jotenkin trauma/tabu niin mulle oli sitten hankalaa rueta kutsumaan miestä isiks pienen kuullen. jotenkin oudolta kuulostaa korvaan tai jotain[8|]

jeee, pääsin tänään halpa hallissakin käymään kun käytiin saarijärvellä mummulassa ja siellä sattuu se kauppa olemaan[:)] niitä ihania tennareita en löytänyt mitä tuolla kuva osiossa jollain oli ja joka oli ne halpa hallista ostanut[:(] mutta löysin sellaset ihan kivat valkosiniset lenkkarit, olikohan koko 16/18, sitten kotona testattiin niin nehän on jo kamalan pienet ko tolla ukolla on mielettömän isot jalat[:-][:-][:-][:D] ei varmaan mee kun pari kertaa enää jalkaan, noh, onneks ei ollu tosiaankaan kalliit. mutta sieltä löytyi pari aivan ihanaa vaatetta ja molemmat maksoi alle vitosen, ihan unelma kauppa käydä ostaa halvalla kivoja vaatteita[:)]

Meillä käytetään isiä....

Mä en jotenki oo noista muumeista niin ikinä perustanut... [:D] Onneksi makuja on monenlaisia.

Mä olen kyllä kans hulluna noihin lapsuudenmuistojen lastenohjelmiin. Onneksi niitä on alkanut tulemaan DVD:lle. Tosin mä oon kaikista eniten tykännyt japanilaisesta animaatiosta (magnaksiko sitä nyt kutsutaan[:D]). Sandybell, Hopeanuoli, Galaxy express 666, Starzinger yms...
Hyllystä löytyykin DVD:nä jo nuo Skallon mainitsemat tohtori sykerö sekä nikke nakkerton [:D] Tao Tao myös löytyy <3... Oon vain kovasti odottanut, että siitä tulisi ne loputkin osat DVD:lle, mutta ei näy... Mulla on vasta puolet.
Sitten oli yksi ehdoton suosikki pienenä kuin "Jaki, vuoriston karhu" IHAN PARAS! Sitä ei ainakaan vielä ole DVD:nä. Tää joulun aika on aina jännittävää, että mitäs niitä nyt tulee DVD:lle. Ne olipa kerran... tarinat oli myös hyviä. Ainaki se avaruus ja elämä.

Summerwine:
Meidän on kans aina pakko käydä halpa-hallissa kun pohjanmaalla käydään [:D] Sieltä löytää kyllä halvalla ihan hyviä juttuja.

Nyt on niiiiin Voittajafiilis!!!!!  Sain JAmin nukkuun eilen puol 8 ilman minkäänlaista huutoo! kaks viikkoo mennykin,että hirveen tunnin huutomyrskyn jälkeen vast nukahtanu..Ihan mahtavaa! tänäänkin täytyy vaan alottaa iltapuuhat aikasin,ettei mee siihen yliväsymiseen..vaikka siis nukku 4-6 ja 7 aloin tehdä iltahommat,nii puol 8 oli unessa..[:D][:D]

ei oo totta...Sandybelliä on kattonu joku muukin [:D] vanhempien kotoa löytyy vielä mun vanhat sandybellit vhs:nä...pienenä en tosin osannu sitä sanoa oikeen, vaan sanoin aina et sänkypelle...ja ihmettelin kovasti et miks isoveljet nauro sille [:D] mut joo, meni taas vähän aiheen ohi mut...

Meiltä löytyy Olipa kerran elämä -boksi. Artun isosisko tykkää siitä ja se onkin erittäin opettavainen. Arvaa montako kertaa katsottiin elämän syntyminen kun Arttua odotin... [;)]
Itse en sitten taas perusta Disney -jutuista [:D], mut niinkuin Gibsoni sanoi niin makuja on monia.

Täällä nukutaan edelleen huonosti mutta parannusta on tullut, eli enää 3 herätystä yössä.
Nukkumaan menemiset menee joka ilta erilailla, eilen taas hienosti.

Henniv: Mahtavaa! eli meilläkin on mahdollisuus että tää vielä tästä paranee.

Pikkujoulut: Onko muilla?
Me järjestämme meidän mamma-vauvaporukan kanssa vauvapikkujoulut jonne jokainen tuo syötävää, juotavaa, on kynttilöitä, joulumusiikkia, 10€:n lahjat vauvoille (jotka he itse saavat korista ottaa). Vauvat puetaan jouluteeman mukaan ja mahdollisesti mammatkin [8D]. Olen ihan täpinöissäni, enkä koskaan ennen ole ollut jouluihminen.

Jeps, mutta nyt valmistudun lenkille. Eilinen pumppi alkaa tuntua jäsenissä...

Jos sitä itsekin taas pitkän hiljaiselon jälkeen osallistuisi keskusteluun. Nyt on on ainakin hetken hyvää aikaa kun tuo pikkuinen ähisee vieressä lattialla ja yrittää kääntyä [:)]. Onnistui siinä kerran edellis päivänä...
Raskauskiloista, täälläkin niitä on edelleen 10 jäljellä. Vaaka vaan jumittaa samoissa, vaikka mitä tekis [>:]. Nyt kyllä alkaa jo tottua tähän löllömahaan [;)]. Vaan kun sais ne "omat" tissit takas, nää ylisuuret maitolaitokset kun ei oo enää kovin nätit. Mitkään paidat ei istu. Joko on liian suuri hartioista tai kirraa etumuksesta...
Meillä kans kaapissa vino pino muumi-kuppeja. Siihen se sitten taitakin jäädä, paitsi poitsulla pari pientä muumipyyhettä. Disneyn piirretyistä tykkään Pienestä merenneidosta ja Leijonakuninkaasta, niissä on niin kivat musiikit... hakunamatata [:)].
Miehelle hommaan isäpäivälahjaks leatherman monitoimityökalun(?). Lupasin sen jo synttärilahjaks, mut en ehtiny kauppaan ku lähettiin synntyttämään [:D]. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja jotain kaiverrustakin siihen ajattelin, mut saa kattoo onko siinä tykalussa ees tilaa. Mä kun en henk.koht. niin noista kuvatuotteista välitä. Taidan jopa aiheuttaa pahennusta kun en teetä joulukortteja pojan kuvista...
Mitä vielä... Pikkujoulut, käydään sellasessa ryhmässä Ronin kanssa ja siellä olis pikkujoulut. 10€ paketit naperoille, aikuisille glögiä ja piparia [:)].
Alkaa näköjään tossa lattialla jurppia, ku ei onnistu...

meillä on vihdoinkin opittu nukkuun pihalla vaunuis, ilman että vaunut on liikkeellä [:)][:)][:)] vaikka eipä meillä nukuta ku max 1h päikkäreitä mutta pääseepä välillä vähän nukkuun raittiissa ulkoilmassakin tuo poitsu...

ja lisää hehkutusta..huomenna lähdetään miehen kans kahdestaan kylpylään yöksi...ja syömään ja elokuviin suunnataan samalla reissulla... [:)] vaikka kyllä jo nyt mietityttää miten sitä osaa olla yön pois kotoa ja pikkuisen luota ja saako nukuttua kun ei kuulu pikkuisen tuhinaa... no, pakkohan sitä joskus on tähänkin oppia [:)]

Mun mies on kans sanonu, että alfred j. kwak on kaikkien aikojen paras lastenohjelma. Arvaatkaas mitä se sai viime jouluna sit lahjaks? Koko tuotannon [;)] Mä en oikein oo lämmenny sille sillälailla, että sen mitenkää suosikiks nostaisin, mutta kaikilla makunsa.

Nealla on sellanen yöpaita, missä lukee että Pick me up. Mulle tulee siitä aina mieleen tää kipale ja se jää päähän soimaan aina kun sen paidan nään [:@] http://www.youtube.com/watch?v=pIgZ7gMze7A vaikkei siinä ees lauleta noin [:-] Jäispä se paita jo pieneks [:D]

Just_Pam Löytyy se koru ja aina kaulasta. Jos joskus otan sen esim. hierojalle menon takia pois kaulasta nii ukko ripustaa sen heti mun kaulaan kun tuun takas [:D] En pääsis siitä siis edes eroon. Muistaakseni Tyttö Koolta löytyi tuo sama koru, mutta olikos niitä jo kaksin kappalein hankittuna? Toivotaan että sinne punainen kivikin eksyy killumaan [;)] Neakin tykkää hipelöidä tuota korua, onneksi on paksua tekoa.

joo-o..joutuu vissiin tilauksen hobbyhalliin laittaan...vaikka mitä uus kuvasto pullollaan[8D][8D]joulujuttuja jne..ja aappapussilakana setti pojalle ja aappapyyhe(ihan peruspyyhe,limenvihree..),muumijuttuja oli vaikka mitä[8D][:D][:D][:D]

meillä ei ukkeli tajua,vaikka suoraan sanosin että osta se kaulakoru mulle[:D][:D]ite kun kanssa haaveillu tosta äiti-korusta,pyysin jo synttärilahjaks elokuussa..no jospa joululahjaksi saisin[:)][8|]

Mä kans haluisin kyseisen korun :) Täytyy varmaa pukilta toivoo ;)
Jee, äsken tippu postiluukusta liberon kuori, lindexiin siis...

Ja sama juttu täällä, eli kaikki mitä ite kattonu lapseen ni rakastan vieläki. Telkkarist nauhotin boxille taotaoo ja alfredia, mut en aina muistanu kaikkii ni täytyy varmaa ostaa dvdnä. VHSnähän noit löytys vaikka mitä mut soitin vaa puuttuu [:D] Ja Disney, niin kaikki tavallaa alkuperäset ja yksittäiset tarinat on kyl ihan parhaita. Mut en tykkää sit taas näist uudemmista ja vanhoist "lisäkertomuksist" ja kakkososist sun muist.

Mohomaha ei kyl sairaalast antanu mukaa muuta kun sai ostaa ekan hatun sieltä 2€. Se tietty ostettii :) Kannatus ja tarvikemaksuhan se oikeestaa oli ja vissii vapaaehtonen.

Heh, ei ois pitäny kehuu kuinka poika nukkuu yhel heräämisel (jo tooodella pitkään siis), nyt kaks yötä heränny vähän välii. Joko johtuu ku oon antanu vähä isompii määrii kiinteit et mahas kiertää tai sit josko viimein niit hampait.. En siis odota niitä vaan jo pari kuukautta on "oireillut" ja kuolaa valuu aina vaan enemmän [:D]
Jamilhan oli jo tullu kaks hammasta? Onks tullu lisää? :)

Ne kaks siellä möllättää vaan[:)]Pitäiskin tutkia varmaan onko lisää tuloillaan,kun tuntuu toi kuolan määrä täälläkin lisääntyvän[8|] 

Ainiin, sitähän mun piti... Onks muil laps vierastanu isääsä? [:D] Näin käyny kyl aikasemminki meil, mut eile muutamaa otteesee ihan selvästi vierasti, ei ollu mistää muusta kyse. Mies tuli jo viiden aikaa kotii ja oli pojan kaa ku ite tiskasin ja laitoin ruokaa ni eihä siit meinannu eka mitää tulla ku toine itkee vaa joka kerta ku isukin naamaa katto [:D][:D] Kyl niist sit kaverit taas tuli [;)] Mies vaa tais vähä loukkaantuu, mut koitin selittää et kuuluu ikää... Mut siis vierastaaks lapset jossaa kohtaa myös omaa isää?
Muutenki kyl vierastanu jo tosi aikases vaihees ja kaikkia väsyneenä, sekä kaikki oudot äänet pelottaa: imuri, sähkövatkain, survain... Eli metelöidäkkö sillo ku poika on hereillä vai sillon kun nukkuu [:D] Imurii oon saanu totutettuu ku hirvee hymy naamal vedän menemää [8D] Ja ei kyl siihi herää jos nukkuu valmiiks...

Imurii oon saanu totutettuu ku hirvee hymy naamal vedän menemää

hehhh[:D][:D][:D][:D]

Ei meillä vierasta isää,iso hymy naamalla,kun iskä tulee töistä kotiin,ja kovasti kertoo heti päivän tapahtumat[:)]..ei tuo vierasta oikeestaan ketään..vielä..aina kattoo pitempään kun joku "uus" ihminen(eli ei äiti tai isä) on kylässä tai käydään jossain,mutta rupee kyllä nopeesti hymyilemään jne..välillä toki rauhottuu paremmin minun syliin kun isänsä ja nään kyllä miehen ilmeestä että sitä jää pikkasen harmittaan et jos se ei saa poikaa rauhottumaan[8|]

muoks; Röllistä piti sanoo,että mä en oo sitä ikinä pystyny kattomaan[:D] Minusta se oli liian pelottava,pienenä juoksin sohvan taakse,kun tunnari lähti soimaan ja itkua tihrustin siellä[:D][&:] vieläkään en oo tähän päivään mennessä kattonu yhtäkään jaksoo[:D][:D]mies jaksaa tästä mua kiusata[8|]ja varmasti laittaa aina röllin näkymään jos se telkusta sattuu tulemaan[8|][>:]et isin kans saa meillä rölliä kattoo,vaan äippä ei vilkasekaan[:D][:D]

Meillä vierastetaan väsyneenä vähänkin oudompia ihmisiä, kuten mummia jne. Isäänsä eikä sisaruksaan tuo ei kyllä vierasta. Tää alko tossa 2-3 viikkoa sitten.

meillä käytetään "isiä", en oikein osaa käyttää "iskää" kun mä aina omaa isää kutsuin iskäks kun se vielä eli ja sitten kun tosiaan lapsena löysin iskän kuolleena niin mulle jäi koko asiasta ja iskä sanasta jotenkin trauma/tabu niin mulle oli sitten hankalaa rueta kutsumaan miestä isiks pienen kuullen. jotenkin oudolta kuulostaa korvaan tai jotain

hui ![&:][:(] no ymmärrän kyllä täysin että tuntuu vaikealta.

henniv onnittelut  Jamin kanssa erittäin hyvin menneestä illlasta ! Ja aikaisin nukkumaan menosta[:D][:)]

just_pam kuulostaa kivalta tommoset pikkujoulut![:)] Täälä ei ole mitään...

mims nauttikaa kylpylä reissusta! <3

Hyvää päivää taas arvon leidit vauvoineen ja voi luoja että on ehtiny tulla tekstiä! [:D] Miks just nyt kun mä en oo päässy koneelle!? [&:][:D][:D]

Me ollaan täällä nyt sitten siis selvitty hengissä muutosta ja nettikatkoa kesti eiliseen asti. Muutto saatiin kyllä suht nopeaa hoidettua alta pois. Perjantaina roudattiin kaikki kamat ja lauantaina kaikki olikin jo omilla paikoillaan ja siivottuakin saatiin. Sunnuntaina sit vaan viimeset taulut seinälle ja se siitä muutosta! Huh, mut kyllä tehtiinkin töitä aamusta iltaan, että saatiin homma nopeasti alta pois. Kotiuduttu ollaan hyvin. [:)] Toki mun kotiutumista edesauttaa se, että tää on aika tuttu paikka [:D] Mummolana toiminut mulle koko pienen kakskytvuotisen ikäni. Mikäs tässä tuli takassa sohvalla lekotellessa vuoden ekoja glögejä maistellen ja Jemina päiväunilla omassa pinnasängyssään! Voin jossain vaiheessa teille vähän vilauttaa millaista täällä meillä on kun on ollut tarkotus räpsästä pari kuvaa uteliaille [:)]

Jeminasta on nyt tullut iso tyttö kun siirtyi tänne omakotitaloon muuton myötä nukkumaan kehdosta pinnasänkyyn. Hyvin on uni maittanut uudessa sängyssä [:)]

Tukkaa on kans täällä lähteny ihan huolella [&:] Nyt on onneks vähän rauhottunu, mut kyllä sitä edelleen lähtee normaalia enemmän. Yhessä vaiheessa sitä lähti ihan tupoittain..

Mulle tuli raskauskiloja 15, joista 10 lähti aika nopsasti. Loput 5 sitten lähti hitaasti, mutta varmasti ja nyt oon päässy takas läntöpainoon. Vieläkun vähän kiinteytyis toi vatsanseutu niin olisin aika tyytyväinen [:D]

Mä olen kans minimiäippärahalla, mies töissä ihan täyspäiväsesti ja musta meillä menee ihan kivasti. Ihan hirveesti ei jää säästöön rahaa, mutta jotain kuitenkin [:)] Paitsi, että olen nyt miettinyt pitäisköhän mun hakea äippärahaa uudestaan kun sain ton minimipäätöksen sen takia kun sain opintotukea ja nyt kun oon opinnot keskeyttäny niin enkös mä vois saaha sitä äippärahaa työtulojen perusteella?? Jos näin niin saisin kyllä ihan mukavasti enemmän.. [8|]

Niinkun vähän kaikilla myös meillä on oma-aloitteisuudessa vähän ongelmaa ton miekkosen suhteen. Hoitaa kyllä Jeminaa jos pyydän, mut sit saattaa käydä just se, että laittaa vaan lattialle leikkimaton päälle ja alkaa ite pelata tms. ja kun Jemina alkaa itkeä niin se antaa sen itkeä niin kauan kun mä meen hakemaan tytön syliin [:@] Tai sit jos pyydän hoitamaan, että saisin omaa aikaa niin tulee just näitä "lämmitätkö meille maitoa, tuotko nuttua..." helpommalla olisin päässy ku olisin itte vaan hoitanu koko tytön [:D]

Jeminalla olis 4kk neuvolalääkäri 11. päivä ihan uudessa paikassa. Saas nähä millanen on meidän uus neuvolantäti. Jännityksellä odotan [:D]

Mies oli tän viikon ampumaharjotuksessa Taipalsaaressa ja tänään tulee kotiin. IHANAA! [:D] Sitä ihanaa kestääkin sitten maanantai aamuun ja taas se lähtee 4 päiväks leirille [:'(] Se nyt saattais ehkä lohduttaa et seuraavat leirit on vasta kaukana ens vuoden puolella ja kun tää marraskuu tästä saadaan rutistettua niin 1. joulukuuta miehellä alkaa loma ja sit se onkin koko joulukuun lomalla! <3 Menee töihin takas vasta 3. tammikuuta! meidän Thaimaan matkakin on jo ens kuussa!! Mieletöntä! Yksi kuukausi enää ja sit päästään kunnolla rentoutuu sinne lämpöseen

Meillä käyteyään isiä ja iskää. Oma isäni on mulle aina ollu iskä. Isä, isukki eikä faija ole koskaan sopinu mun suuhun. Äitin lisäks meillä käytetään mami ja mamma nimityksiä. Mun äiti taas on Jeminalle aina joko mummi tai mamma [:)]

Raskausaikana mä keräsin Jeminalle hirveesti kaikkia Hello Kitty- vaatteita, lakanoita leuja tms.. Nyt se on jotenki jääny kun niitä tulee yleensä aina lahjaks [:D] Ite oon taas hurahtanu nyt Jeminan syntymän jälkeen barbababaan, muumiin ja nalle puhiin. Muumejahan mä oon keränny jo siitä asti kun omaan kämppään muutin 17 kesäsenä. Niitä löytyy myös meiltä, lakanoista, pyyhekistä, astioista jne... [:D] Disney-kirjoja oon kans alkanu nyt keräilee Jeminalle ja tarkotus olis kerätä myös kaikki Disneyn klassikkosadut ja muumit dvd-muodossa [:)]

Tyttö Koolle onnittelut hyvistä ultauutisista! [:)][:)]

heheheh [:D] Henniv mä kans eilen kattelin Hobby Hallin kuvaston läpi ja pakko sieltä on kai laittaa tilaus tulemaan! Mun on pakko saada Jeminalle kans ne aappa-lakanat kun meilläkin on [:D]

Josko tää sepostus nyt riittäis taas täälä erää [;)]

Takaisin