Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toisilta tosiaan lähtee kilot,vaikka ei tekis mitään..kaveri synnytti vuoden alussa,käytiin tyttöä katsomassa 2viikkosena,ja tää käveri näytti siltä kun ei ois ikinä lasta odottanutkaan,mitään ei ollu jäljellä missään[>:][:D] MUlla ei oo ainakaan toi imettäminen vieny yhtään kiloja[:@] no ehkä osansa tekee se,että mulla tekee mieli koko ajan puputtaa jotakin!! ihan mahotonta,vaikka vasta oisin syöny,nii koht on taas nälkä..

eilen kävin taas vesijumppailemassa..teki hyvää saada taas omaa aikaa!! vaikkakin vaan se 2h,mutta silti,aivan mahtavaa..taas jaksaa[;)][8D]

lopetin noi minipillerit tosiaan lauantaina,ja tiputtelut loppu sen sileen tien! En kyllä enää ikinä ota niitä,pillerit ei sovi mulle[:D]

Jamikin nukku viime yön hyvin! JEj! 21 nukkuun,herätykset 1 ja puol viis ja sit ylös 8. puol viideltä kuulu sängystä ilosta pulinaa,ja mä aattelin että eeeei,älä vielä oo hereillä[:D]no pulisi aikansa,rupes pikkasen tihrustaan itkua,syötin ja laitoin takasin sänkyyn ja unta riitti taas[:)]

Vauvakiloista, mulla lähti alkuun tosi hyvin laskee mutta heti kun lopetin imetyksen niin pomppas heti takaisin [:@] Tosin vähän omaa vikaa kun tulee herkuteltua niin paljon koko ajan [:D] Nyt pitäis saada sellanen 5-10kg tiputettua niin olisin tyytyväinen.. Pääsin jo aika hyvään alkuun mun herkkulakon kanssa mutta sitten noi esikoisen synttärit vähän sotki tossa välissä, jos vaikka nyt yrittäis taas vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa [8|]

Mulla ainakin väsyneenä tekee mieli kahta kauheammin syödä jotain koko ajan[8|] Mikä ihanampaa kun käpertyä sohvan nurkkaan namusten kanssa[:D] Kun ei punaviiniäkään nyt viitti nautiskella[:D]

Nauttikaa te joilla yhteistä aikaa miehen kanssa iltaisin, ketuttaa kun täällä sitä ei ole[:'(]Poika nukahtaa 21.30-22 aikaan ja herää uudestaan 22-23 välillä, nukuttelua tai syömistä ja sitten nukutaan yhteen tai kahteen kunnes taas syö... Tuolloin 23 aikaan on niin naatti että hyvä kun pään saa tyynyyn niin uni tulee. Ja toisekseen hommat ei huvita kun tietää sen olevan pois uniajasta[8|] Jos tälläistä olisi ollut esikoisen kanssa, ei varmasti olisi keskimmäistä ikinä aluille saatu[:D]

minäkin tunnen pari näitä jotka synnyttäny ja samantien synnytyksen jälkee pitäneet farkkujaan ja tosiaan näyttää siltä että ne ei ois ikinä raskaana ollutkaan, ei minkäänlaista röllykkää tai muuten ylimäärästä nahkaa missää[:@][:@]

mun haaveena ois tiputtaa ne 20kg enskesään,mutta taitaa tosiaan jäädä vaan haaveeks[:D] eilen kävin salsaamassa ja voi että kun oli hyvä mieli taas sen tunnin jälkeen, ihan sellain kevyt laihtunut olo[:D] ja se olohan loppu siihen ku hairahdin tulomatkalla käymään kaupassa ja tietty piti ostaa sitten jotain 3 suklaan jätskiä suklaahippuloilla ja rouheilla sun muilla..en sitten vielä kevyempää vaihtoehtoa hyllystä löytäny[:D]

Täälläkin jääny kiloja.. ja ihan liikaa[>:] Jotenkin vaikka kuinka liikkuu ja syö hyvin ja herkkuja vaan kerran viikos ni ei vaan lähe kilot millään... muut sanoo et ihan samankokonen oot ku sillonki ku aloit oottaan mut paskanmarjat... ne ei vaan muista minkä kokonen olin ennen raskautta [:-] 7 kiloo on viä jossakin ja ite kyllä huomaan ne aina ku peiliin katon..

Jenni90 Mun on ihan pakko kysyä, huomasin että oot myös kirjoitellu toisella palstalla (kaksplus) ja sanoit että ootte muuttanut juuri Lapualle, minnepäin Lapuaa?? Anteeksi että oon utelias salapoliisikyylä [:D] Tyttö nukkuu päivisin yhdet pidemmät päiväunet ja jostain syystä tulee silloin roikuttua netissä [:)] [:)]
Mun mummu ja pappa asuu Lapualla ja tulee siellä aina välillä käytyä, kaikki lapsuuden kesät aina siellä roikuttu..

Siis mä rehellisesti ihmettelen, miten multa on kilot lähteny näin koska mulla laihdutus/kiinteytys on ollu aina tosi hankalaa ja hidasta ja hetken päästä tullu takasin kilot.. [8|] Toisaalta, uskokaa tai älkää, karkki ja muut makeat ei oo juuri maistunu kihlajais- ja ristiäiskakkujen jälkeen! [:)] Mut en mä valita! Viel ku sais ton löysän nahan kiinteeks nii ois jees! 

Eiköhän kaikki sen tiedä/ole huomannu, ettei meidän poika ole pienemmästä päästä...

Kurjia nuo hautajaiset [&:] osanotot sinne!

[:D][:D][:D][:D] kyllä on miehistä nautittu! Olispa tääläki[:@]
Tässä lähipäivinä, me vaan tapellaan/huudetaan /itketään[:-][:'(][:@] Se on raastavaa,raivostuttavaa j avie voimia[&o][&o]
En oikein tiedä mistä kiikastaa. Joka asiasta tulee vaan riita ja puhumisesta ei tuu mitään. Tänään taas ennen kun mies lähti töihin jumalaton faittinki[:@][&o][:(] huoh....

henniv onnea hyvästä yöstä ![:)] Meilläkin nyt kolme hyvää yötä putkeen. yhden kerran herää syömään ja nukkuu puoli9:n asti.[:)][:)] Ja täälä samanlainen ainainen pikkunälkä! Ja mikäs sen ihanampaa kun jotain karkkia tms napsia kun teeveetä illalla kattoo[:@][:@][:@] sitte ihmetellää miksei kilot karise[:D]

petupapu; joo ei mitäää[:D][:D][:D] kyyläile vaaan[:D][:D][:D][:D]
Aika lähelle keskustaa omakotitaloon muutettiin[:)][:)] Ilmoitteleppa jos joskus täälä päin olette![:)]

JOtain mun piti vielä kirjotella, en muista enään.....[:-][:D]

Jenni90 Ok, nuo meidän vanhukset myös siinä keskustan lähistöllä asuvat, Halpahallin kulmilla. Itsekin aina välillä haaveilen että muutettaisiin sinnepäin mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa [:)] Pitääpä katella ens kerralla kun sielläpäin liikutaan että näkyykö tuttuja [;)] [:D]

oi, kävin lueskelemassa kesäkuun vaavit-osiota... olipa kiva lukea tsempityksiä sieltä kesäkuun 3. päivästä eteenpäin [:)] kiitän niistä näin TOSI jälkikäteen [:)] ne oli niin menny kaikki ohi kun ei siellä hospitaalissa tullut datailtua ja kotiin kun tuli ni oli jotain muuta puuhaa [:)] 

Heh... tuli tuolta -syntyneet kuvina- osiosta mieleen, että onko teille tullut vaavien myötä jotain juttuja mitä olette ruvenneet keräämään?

Mulla alkaa tätä Nalle Puh kamaa oleen jo aika lailla. Kirjoja, vaatteita, ruokailuvälineitä neidille yms...

Ennen raskauttakin jo keräsin näitä Disneyn -lasten oman kirjakerho -kirjoja. Niitä kerään lähinnä kirppiksiltä. max 2 eur saa maksaa. Niistä kun jotkun pyytää ihan mieletöntä hintaa. Onhan niitä jo kertynyt. Ihana sitten joskus lukee tytölle niitä.

Sitten ruskovillaa ja Bamse vaatteita ostan aina jos halvalla löydän... [:D]

Heips tännekin!

Mims: Mä luin myös äsken noita kesäkuun vaaveja, oli huikeeta taas käydä fiilistelemässä siellä! [:D] Nyt kun oon tuolla ens vuoden toukokuisissakin, niin en edelleenkään "osaa" siellä "olla"... en oo ollenkaan päässyt sinne sisään, enkä jaksa siellä kirjotella kuin vaan harvoin.
Niin ja tuosta sektiohaavasta, sitä ei juili ja kaikki tuntuu olevan ok. Vähän arveluttaa kuinka kauan arpi on ok kun masu alkaa taas kasvamaan kohta... [8|]

Kiloista: Just kun pääsi raskauskiloista eroon ja sai vanhat farkut jalkaansa, niin eipä se ilo kestänyt kovinkaan kauaa... [&o] On jo tullut otettua mustat mammahousut kaapista koska farkut puristaa ihan sikana. Painoa en tarkalleen tiedä mutta jotain läskiä tuohon keskivartalolle on alkanut kertymään... onhan noita viikkojakin jo reilu 10... [8|] Mutta EHKÄ sitten ens kesää alkaa läskileiri täällä... ja kyllä, kaikenmaailman herkut maistuu taas ihan liikaa vaikka mä yritän... oikeesti yritän ihan hirveesti. En kuitenkaan ota asiasta turhaa ressiä, kunhan en nyt ihan muodottomaks paisu.

Hiukset: Mulla ehti hiuksia hetken lähtemään oikein kunnolla, mutta tilanne helpotti ku tuli plussa testiin ja nyt tukka tuntuu pysyvän taas päässä. Ehkä se sit ens kesänä lähtee niin ettei mitään jää, kun tää kerta jäi vähän niinkun "kesken"...[>:]

Katusutariina: Jep, siinä tosiaan ON puolensa kun isommat on isällään [;)][:D] *perjantaita odotellessa...*
 saa ihan rauhassa tehdä...vaikka mitä... mutta kyllä mun on sanottava, ettei mulla ole poikia ollenkaan ikävä kun ovat poissa. Kun aina tietää, että se sunnuntai sieltä tulee joka tapauksessa ja pojat kotiin. Niin joo, mut sullahan tais lapset olla viikon isällään? Anyway, on siinä hyvät puolensa että on joskus eronnut [;)]

Nyt tää menee tekemään mokkapaloja poikien kouluun kaamoshippoihin... mammam... [8D] tai pitäiskö tehdä 2 pellillistä niin sais toisen jättää kotiin ja kerätä noita kiloja lisää... [;)]

vauvan myötä ei oo tullu alettua sinänsä mitään keräileen...ite oon kyllä jo vuosiavuosia keränny nalle puhin tikru-juttuja [:)] löytyy iso kasa tikru-pehmoleluja ym tikru-kamaa.. [:D] ja onpas siitä johtuen sitten pojullekin kertynyt tikru-vaatteita ja astioita yms.. [:)] ja meiltä myös löytyy ne h&m:n nalle puh-pipo ja tumput. ihanat on, mutta alkaa vähän pieneksi käydä...

Mulle itelleni on muumit joku pakkomielle, niitähän löytyy kuppeja, pyyhkeitä jnejnejne ja just pyysin että oma äitini ostais Nealle joululahjaks niistä muumi lastenhaarukoita. Toki kaikki muumit pitää hommata lapsellekin. Lasten petivaatteet, ruokailuvälineet, -kipot ja lautaset, lasit jne.

Btw: nyt siellä seppälässä oli jotain isukki settiä enemmänkin. Ite löysin sieltä ne boxerit. Ihmettelen vaan miks just se isukki-teksti... En tunne ketään joka käyttäis sanaa isukki. Mutta onpahan nyt... Elokuisista sain idean kuva-avaimenperästä. Voi olla että takerrun siihen ideaan.
Mitäs sanaa teillä käytetään? Isä, isi, isukki, iskä vai jotain muuta? Meillä iskää pääasiassa.

isukista tulee mulle mieleen sellaset vanhat sedät jotka vokottelee teinityttöjä...siis suomen versio sanasta daddy [:D]
meillä on isi tai iskä...jotenkin isäänkään ei kielenkannat taivu kun siitä tulee sitten taas mieleen oma isä... isää voi käyttää vasta iseistä jotka on yli 40 [:D]
mä kauheasti mietin sillon ennen pojun syntymää että miten ihmeessä sitä osaa sanoa että isi/iskä tai sitten et miten mies osaa sanoa mua äidiks, mutta ihan automaattisesti se vaan tuli sieltä... ei me nyt tietystikään toisiamme kutsuta isiksi tai äidiksi mutta jos pojulle puhutaan ni sillon...siis esim.."nyt isi tuli kotiin" jne.

Kauheen laiskasti olen viime aikoina kirjoitellut, lukenut kyllä mutte en kirjoitellut.
Jos nyt yrittäisi.

Tosiaankin, meillä on nukkuminen ollut melko hankalaa kohta 4 viikkoa... Välillä on hyviä öitä jolloin herätään kerran mutta sitten on öitä kun herätään ja itkeskellään 6-8 kertaa. Aika väsynyt olen itsekkin. Toivotaan että tää on vaan joku vaihe.

Kiloista: Edelleen on se 5-6kg jäljellä mikä oli 2 vkoa synnytyksen jälkeenkin. Eikä lähe millään, lenkillä vaunuttelemassa käyn joka päivä 1,5-2h mutta syön kyllä ihan kauheasti.... Ja karkkia jota en normaalisti syö. Nyt aloitan pumppikuurin, sillä olen ennenkin saanut kilot karisemaan. Keväällä pitäisi mahtua 36 koon hääkolttuun (ja se ei saa kriristää!).

Keräily: Mä en ole hurahtanut oikein mihinkään. Kaikista löytyy kyllä joku kiva juttu. Barbababassa, Muumissa, Muppeteissa jne. Tai no siis, hattuihin olen hurahtanut... Niitä on PALJON. Niin ja Tatu & Patu -kirjat täytyy olla kaikki sekä Mauri Kunnaksen kirjat [:)]. Kyllä sitten kuitenkin olen hurahtanut johonkin [8D].

Meillä on käytössä isi ja iskä. Miehen tytär käyttää enemmän kyllä isiä.

Sain vihdoin ja viimein Kalevalan Äiti-Lapsikorun, kyllä siiten vihjasinkin aika suoraan ;), mohomahalla taisi olla kanssa. On kyllä kiva koru, tykkään kovasti.

Tyttö Koo: Ihanaa että ultrassa oli kaikki ok. Mä kanssa peukutan että saisitte sen pikku prinsessan <3.

Jaahans, äkkiä imuroimaan ennen kuin poikanen herää!

summerwine ei ne kevyet "herkut" maistu yhtä hyviltä. [:D] Mua eilen suututti joku (en enää muista ees mikä) ja tein kunnon kermalla höystetyn kaakaon. Sillon se oli herkkua mut myöhemmin harmitti. [:D]

Gibsoni joo Rölli dvd:tä ja Mauri Kunnas kirjoja keräilen tosin noi ekana mainitut on ihan mun omaa katselua varten ainaki ekat 3v. [:)] Mulle on tytön myötä tullu joku lapsetuskausi, että pitää lastensarjoja katella kuten just ne Muumit mitä myös haluisin keräillä.

Just ku teille mainitsin ettei mies syötä tytölle soseita ni eilen se vaan kysy, että voisko kokeilla syöttää. [:D] Olin ihan äimän käkenä mut olipa kiva juttu ja kovasti kehuin ja kiittelin sitä.

no nii,nyt se ukko sitten ilmotti haluavansa hiusten/parranajo koneen isänpäivälahjaksi..entien kun temppuili tuossa kun ajo partaansa..[8|]minä siinä sitten,että joo okei(mietin päässäni että great,oon sen kupin hankkinu sille jo...)..no,kai sitä kaks lahjaa voi sit hankkia[:D][:D]

minäkin oon hurahtanu noihin muumeihin..mikähän siinäkin on[:D]

meillä käytetään iskää ja isiä[:)]

Takaisin