Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskauskiloja on täälläki vielä 3-4 jäljellä ja tietenki just mahassa ja pepussa nii ettei vanhat farkut mee jalkaan. [:@] Muuten ei haittais noin vähäset kilot ja kumminki lenkkeilen joka päivä. Tulee vaan sellanen olo, että ois jonku muodonmuutoksen tarpeessa ku edelleen raskauskuteet päällä. [:D]

Oli vähän epäselvä juttu kun oon luullu, että mies haluaa mun menevän töihin heti ku äippäloma loppuu ja mä taas en halua tyttöä hoitoon niin pienenä ja tänään mainitsin asiasta ukolle ni se sanoki, että ei haluais itekään tyttöä vielä keväällä hoitoon. Mut sitte ku se tuli kotiin töistä ni alko pauhaamaan, et miten meidän rahat riittää jos jään kotiin. [:-] Hohhoh, ota siitä nyt selvää. No kaikki riippuu siitä, lomautetaanko se taas... Mä en kyllä päiväkotiin niin pientä laita, ainaki eka perhepäivähoitajalle. Julmalta sekin tuntuis... [:(]

Oon mokannu jotenki ton Lilypie-allekirjotuksen kans. [:D]

niin kyllähän niitä tukia aina hakea saa, se on eri asia annetaanko[;)] riippuu hirveesti siitä missä asuu, toisen kunnan sossusta saa helpolla ja toisista ei millään. Mutta tsemppiä summerwine, se vie aina osansa ihmisen energiasta kun joutuu rahasta stressaamaan! Tuolla olikin yleisissä keskusteluissa yks ketju raha-asioista... varmaan melkein kaikilla lapsi-perheillä joskus huolena[:o] joku kyseli ihanista raskaus-kiloista[:@] miten onki ollu just tässä itellä kauhee ulkonäkö-kriisi; hiukset tippuu ja kilot jumittaa. Mä sain lähes 20 kiloa raskaus-aikana mutta viikko synnytyksen jälkeen melkeen oli tippuneet, nyt junnaa sellaset 6 ylimäärästä kiloo. Mikä ei sinänsä oo paljon mutta kun en ollu alkujaankaan mikään laiheliini[>:][&o] Ottaa niin päähän! Kai sitä uskaltais jotain dieettiä sitten kun ei olla enään ihan täysimetyksellä, mulla vaan tahtoo olla sellanen luonne ettei voi tehä mitään "vähän". Jos alotan dieetin niin en sit syö mitään[&:] Nyt painun sänkyyn. Jos sais ens yönä ees jotenki nukuttuu...Ei paljoa auta se et on saatu yösyömiset kahteen kertaan kun toinen potkii ja ähisee ja äheltää läpi yön[:@][:@] Toivottavasti huomenna ois parempi päivä...[&o]

Skallo; sama täälä; mulla lähtee ihan tolkuttomasti hiuksia!!
Suihkustakin kun tulee ja harjaa hiukset, niin puolet jää käteen. Mies sanoiki jo mulle, että mee lääkäriiin[:D][:D][:D][:D]
Mutta se määrä on ihan tajutonta miten paljon niitä lähtee.[:-][:-] Hain jo ihan paniikissa Hair Storesta sellasen pilleriä mitkä estää hiusten lähtöä[:D][:D][:D]
 Ja joo, niinhän se on, että kaikissa kunnissa/kaupungeissa eri kriteerit niille sosiaalituille, mutta mitään ei siinä häviä jos hakee![:)]

Toho rahakeskusteluu voisin sanoo paljoki, ehkä sen verran et vaik mies vetää pitkää päivää töissä niin kotiin asti ei rahojaan tuo [;)] Hyvä jos maksaa vuokran. Tai no, ostelee kyllä herkkuja sun muuta "tosi tarpeellista". Kinuamalla saan ostamaan välillä jotain mitä oikeesti tarvitsee. Laskut ja ihan kaikki muukin jää sitten mulle. Ei oikeen osaa tuota rahan käyttöä hän. Kaikki mikä tulee myös menee. Ei huolta huomisesta ja niin ees päin.
Ja osallistumisesta vauvan hoitoon: olin tänään ihan törkeän väsynyt, pyörryttänyt koko päivän (en tiedä mistä johtuu..). Soitin seitsemältä että voisiko laittaa pojan tänään nukkumaan, kun olen itse ihan väsy. Ei voi, on pakko mennä salille... Ja hyvin harvoin mitään pyydän tekemään kun ei tuo koskaan ole kotona.
No jotain positiivista: lauantaina katsoi ensimmäistä kertaa poikaa itsekseen, ilta kuudesta aamu neljään. Oli tosiaan ne halloween pippalot.. Eli poika on ollut sen pari tuntia hereillä hoidettavana [;)] Eikä tietookaan että olis kattonu ees sen seuraavan aamun poikaa... Pääsinpähän kuitenkin viettämään omaa aikaa :)

nyt on kyllä pakko todeta, että minä laittasin tuollasen miehen kovalla pakkasella ilman takkia porraspäähän miettimään tekosiaan... mutta mä oonkin aikamoinen pirttihirmu [:D] välillä mietin että miten toi oma ukko on jaksanu kattella jo näinkin monta vuotta [:D][:D]

meillä mies on työttömänä (saa liitonrahaa) ja hoitaa kyllä aika pitkälle laskujen maksut, kun mä saan minimitukea kelalta...minä kyllä maksan oman puhelinlaskun aina ite (ja myös sellaset laskut mitkä oon "ite aiheuttanu") ja sitten yritän myös mahd. mukaan maksaa muita laskuja...ja mä yleensä hoidan meillä kaupassakäynnit...ja täytyy todeta että yllättävän pitkälle tuolla minimivanhempainrahalla kuitenkin pötkii vaikka se hyvin pieni summa onkin... mutta toisaalta tuossa pari vuotta tuli selvittyä pelkällä opintotuellakin (muistaakseni 260 kuussa jäi käteen), kun en ole oikeutettu edes siihen opintotuen asumislisään...että siihen nähdenhän toi 440 mikä nyt jää käteen on hurja korotus "palkkaan" [:D] mutta tottahan sitä tuli käytyä aika paljon töiskin kun opintotuen kans se onnistuu mut tän vanh.rahan kans taas oikein ei. itellä ois tarkotus sit maaliskuun jälkeen mennä töihin (pitäs vaan se oppari koittaa nyt oikeasti väkertää valmiiks...jotenkin sitä ei vaan saa ihteään niskasta kiinni sen kans...) ja mies jää sit muksun kans kotiin [:)]

täällä kans tukkaa lähtee melko kiitettävän paljon...vaikka on jos jonkunmoista tököttiä ja mömmöä ni eipä oo auttanu...nyt kyllä alottelin monivitamiinit (taas kerran --> muistan ekat kolme päivää ottaa säännöllisesti ja sit se alkaa unohtua...niin kävi myös raskausvitskujen kans [:D])...toivottavasti noista vitamiineista nyt olis apua. Yhdellä "heinäkuisella" kaverilla oli jo ennen raskautta valtava paksu pehko ja nyt synnytyksen jälkeen se on entistä muhkeempi se sen tukka...ei vissiin mee aina nallekarkit tasan...itellä kun aina ollut tämmönen hiirenhäntä ja nyt vielä lähtee tukottain tukkaa päästä...ärrinmurrin! [:D]

sektiolla synnyttäneet: tuntuuko teillä sellasta "juilimista" siinä arven kohtiilla? mulla väliin nipistelee ja kiristää (en osaa paremmin kuvailla) siitä arven paikkeilta mut vaan niinku tuolta "sisäpuolelta". aattelin et kaipa toi kuitenkin on normaalia "paranemiskutinaa"... toivottavasti...

Huomenta!

Mohomaha: Olipas hauska nähdä. Kiva saada nimimerkille kasvot! Mua ärsytti se H&M kun ei sieltä meinannut löytää mitään. Niin ja vaunujen kanssa ei meinannut päästä liikkumaan... Täytyy vaan käydä siellä arkena...

Raskauskilot: Mulle tuli raskausaikana noin 20 kg. Jäänyt on sellainen 12 kg. Eivätkä todellakaan vanhat vaatteet mahdu. Kyllä se hurjalta näyttää, että vaatekoko on muuttunut 36/38->40... [8|]
Vielä kun raaskisi oikeesti luopua noista vanhoista vaatteista. Tietty tuo treenaaminen ei ole mulle mikään ongelma, mutta lähinnä vaikeaksi sen tekee se, että mies on niin myöhään töissä. Kuinkas pääset salille/uimaan kun se tulee kotiin lähes joka ilta klo 21. Salille kuitenki pitäs päästä ainaki se 3 kertaa viikossa. Ja ekat viikot menee ohjelman tekemiseen... [:'(] Tuskin tuo mun vanha ohjelma enään käy...
Niin ja sit miehet ihmettelee kuinka naiset päästää itsensä "huonoon" kuntoon [:D] siis ei meillä mies moiti. Ei missään nimessä, mutta paljon olen kuullut keskusteluja siitä kuinka miehet ihmettelee, että toiki se on vaan lihonnu. Miks ei tee ittellensä jotain? Joo, mä teen heti kun vain joku luotettava tulis hoitamaan tytön siksi aikaa [:D]

Hiukset: Täällä myös lähtee hiuksia.. PALJON! heh... mulla lähti niitä myös raskauden alkuvaiheessa samalla tyylillä. Meillä mies jo kysy, että et kai sä oo raskaana. No, en ole... [:D] Onneksi.

Rahasta Mä saan onneksi hyvää vanhempainrahaa... Olin koko 2008 vuoden hyvässä duunipaikassa ja halusinkin että sen mukaan lasketaan nää äitiysrahat. Vuonna 2009 tulot sitten tippu oman lomautuksen myötä. Oli sit pakko ottaa huonompi palkkasta työtä vastaan. Tiukille sitä kyllä mentiin viime syksynä. Päätin sitten käydä vielä iltakouluakin, maksullista sellaista. Otti kyllä voimille kun oli raskaana, päivät töissä ja illat koulussa. Sillon mies oikeesti maksoi kaiken! Nyt menee jutut vähän enemmän tasan. Mä hoidan ruokaostokset, mies kämpän lyhennyksen, mies hoitaa talouden muut laskut ja mä vastikkeen ja auto puoliksi. Siitä oon vähän katkera miehelle, että mehän "jouduttiin" molemmat luopumaan noista harrasteautoista kun piti saada perheauto. Nyt sit syksyn aikana sinne miehen talliin onkin ilmestynyt uusi projekti auto...[:D]Kahulla odotan aiikaa kun tulee se pelkkä kodinhoidon tuki...[8|] Haluisin niin jäädä kotiin, mutta onko se mahdollista. Talvella se ei varmasti onnistuis kun miehellä on hiljaisempaa töissä, mutta kevättä ja kesää kohti ne lisääntyy.

ekaks pitää sanoo,että tulppa lähti Jamilta[:D][:D]Jospa lähti samalla kiukkuisuus..

sit hiuksia lähtee täälläkin ihan tolkuttomasti! ihan järkyttävää. Onneks on sen verran paljon tukkaa,ettei ihan heti näy vaikka osa tippuiskin pois[;)][:D][:D]

Raskauskiloista;  Mullehan tuli joku reilu 25 kiloo[8|]huoh..no turvotusta oli suurinosa,ja ne lähti sairaalassa jo melkein heti pois ja oltasko oltu kaks viikkoo kotona,kun mittari näytti -15kiloo..no sit toi 10 kiloo[>:] näytti että se ei millään lähde laskuun..mä jo aattelin et perhana meillä on pakko olla rikkinäinen vaaka[;)]no nyt se näyttää että ois lähtöpainoon vielä 8 kiloo..sen jos sais pois,nii oisin onnellinen!! mitkään vanhat vaatteet ei istu kunnolla,ja housut ei mee reisistä ylös..ei viittis koko vaatekaappia uusia kuitenkaan..tänään taas vesijumppailemaan,jospa ne kilot siitä pikkuhiljaa sit tippuis[:)] En meinaa paniikkia kuitenkaan noista kiloista repiä,itepähän niitä keräsin 9 kkn aikana[;)]noi oo tullu millään muulla kun syömällä...[:D][:D]

Mims, kyl mä aika kauan jaksoin potkii perseelle ja jopa luulin et asiat muuttu (monessa muussakin asiassa) siin kohtaa ku pojast tuli tieto, mut eipä näköjää asiat muuksi muutu vaik kauniit lupauksii saa kuulla. Jossain kohtaa vaan tulee raja vastaan. Parempi keskittyy poikaa ku tuhlata energiaa toisen kaitsemiseen.
Ja tukka lähtee päästä, kattelin tos muutama päivä sit et on katkeillu niin paljo tost eestä et ponnarille ku laittaa ni näyttää (ainaki omasta mielestä) silt ku alkais kaljuuntuu [&o] Muutenki tosi ohuet hiukset ni ei oo vara paljo lähtee... Ja syöny koko ajan monivitamiinii, eipä paljo auta [:D]
Myös välil juilii tot arpee sisäpuolelt, toisinaa ihan vihlasee. Eli ihan normaalia :)

Kirjottelin tonne uudet taidot puolelle et ku poika ei käänny, päätin nyt sit (olla vähän ilkee ja [;)]) ottaa kaaren tost leikkimatost pois ja levittelin lelut maton reunoille. Ehkä se liikkuminen alkaa kiinnostaa vähän enemmän, ainaki pyörii napasa ympäri kovalla innolla [:D]

Mims kyllä juilii arpi. [:@] Varsinki jos liikkuu enemmän ja hikoilee. Mut juilii kyllä muutenki ja on vähän kosketus herkkä. Mietin, että onko se tavallista mutta kai se sitten on. [:)] 

Haha Henniv tuli ihan limatulppakeskustelut mieleen kun tulpasta puhut [:D] Vastahan me kyl just niistäkin puhuttiin.

Raskauskiloista, joita tuli yli 20 (suurin osa myös turvotusta ja sitä saamerin lapsivettä kun riitti) jäljellä 4-5kg. Vanhat farkut kyllä mahtuu kiinni, mutta ei oo mitään kaunista kateltavaa kun sellanen makkaratyyny siinä yläpuolella [:'(][:'(] Löysä paita päälle jos farkut on jostai syystä pakko tunkee. Mutta en mä siitä sillei ressaa, kyllä sen varmaa pois saa vielä. Tää marraskuu ollaanki miehen kanssa karkkilakossa, joulukuuta ei vaan voi olla kun sitä suklaata tulee joka tuutista [:'(] Ennen vein töihin niitä konvehtirasioita, mutta nyt kun se työpaikka on täällä kotona [:D] Ei, en kyllä edes tykkää konvehdeista. Mutta oon tyytyväinen jos ylimääräset kilot saa pois ennen uutta raskautta.
Maha nyt ei muutenkaa kovin kaunis ole kun se on navan ympäriltä reilusti revenny, arpia siellä ja täällä. En kuitenkaa häpeile sitä ettenkö vois mennä esim. bikinit päällä uimaan. Kylpylässä mies sanoikin että näytän hyvältä. En tiedä yrittikö vaan kohontaa mun itsetuntoo vai oliko aikuisten oikeesti sitä mieltä, mutta kivalta tuntu kun niin sano [:)]

Mims: mun sektiohaavan oikeen puolen reuna tuntuu ikäänkuin turvonneelta ja siihen välillä kans vihlasee... Vasen puoli vihloo kans mutta erilailla ja paljon nopeemmalla temmolla. Harvoin kuitenkin, ehkä kerran viikossa? Mut kyl toi kiristysfiilis on välillä kans.

Mun hiukset on mielestäni paremmassa kunnossa kun raskausaikana. Ja nyt ne on kasvanu niin pitkätkskin jo että yöllä hikoilen niskoista tosi paljon! [:'(] Pitää ilmeisesti pistää yön ajaks hiukset kiinni. Mutta muutenkin iho paremmassa kunnossa, eikös se niin ollu että tyttösikiö vie äidin kauneuden. Allekirjotan.

Brianna: eikö vastaus olisi siinä, että teillä mies jäisi kotiin hoitovapaalle ja sinä takasin töihin? Ton tekstin perusteella se olis loistoratkasu. Ei tarviis teidän pelkää miehen lomautuksiakaan.
Meillä mies haluais kovasti jäädä, mut en anna sen koska menetän mun hyvät äitiysrahat seuraavan lapsen kohdalle. Ehkä hän saa sitten jäädä kun seuraava äitiysvapaa loppuu ja mä oon ollu jo tosi kauan kotona [:D] Sitäpaitsi sillä on se autolaina. Ei sillä jäis rahaa mihinkää muuhun kun autolyhennyksii jos jäis nyt kotiin.

Kuinkas Nuori äiti ja omakotitalo? Minkälaista on ja niinpoispäin??

jenni90, soskusta toki kyseltiin ja laskelmien mukaan saatais 45 euroa[:D][:D] joten jää hakematta, menee tuo raha minkä sais nii jo siihen että ajelis viemässä sinne niitä lippuja ja lappuja ja sinne pitäis olla talonkirja otekkin mikä maksaa 12 eur..joten ihan turha koko sosku!

kaiken lisäks pitäs vielä ettiä asunto ja muuttaa[8|] mut se ei mitenkään uus juttu ole kun ei tässä ole enää varaa asua, muutettiin vasta pari vuotta sitten niin vuokra oli n.200eur halvempi kun nyt, eli joka hemmetin vuos nostaavat tyyliin satasella[:@][:@] ja sen kyllä huomaa että jyväskylässä on asuntojen hinnat ihan helsingin luokkaa[:@][:@] (niin, mikäli ei sitten halua sellaselle ns.huonolle alueelle missä ei uskalla edes ikkunasta kattoa ulos)

ja täälläkin ilmottautuu yks jolla lähtee hiuksia kokoajan!! ei tarvii ko harjata hiukset nii se harja on täynnä mun turkkia[:D] samoin ko käy suihkussa nii irtoo ihan hirveesti, pitää joka kerran jälkeen viemäristä ottaa hiukset pois kun niitä tulee nii paljon että jo toisen kerran jälkee ois tukossa koko viemäri[:D][:D]

ja nyt ko viemäreihin pääsin niin alkaa olla jo muuten ihan hirmu hankalaa pestä poikaa lavuaarin alla[:D] kokoajan kampeaa seisomaan siinä niin lievästi sanottuna hankalaa[8|] ja noitten soseitten alottamisen jälkee sitä paskaaki on aina vaippa täynnä ja välillä on sellasta kiinteempääki nii ei meinaa ees mennä viemäristä alas[:D][:D] kohta kai siirryttävä suihkun alle[8|] mut ei siinä saa kyllä mitenkään pidettyä pientä[:-][:-]

Me hoidetaan iltapesut aina suihkussa[:)] Kylpyamme jäänyt käyttämättä, suihkutus samalla kun itse käy on jotenkin vaan helpompi. Kuulostaa summerwine tosi jaskalta tilanteelta, voimia ja kestämistä!

Siis juuri totesin miehelle että taas tämä alkoi, mulla siis hiustenlähtö alkoi keskimmäisen syntymän jälkeen ja kesti kauan, osittain myös työstressin takia varmasti. Loppuraskauden aikana se loppui mut nyt taas se alkoi! Hiukset vaan harventuu[:@]

Raskauskiloja tuli 12kg, joista kolme tuli sairaalasta kotiin. Ne on kyllä lähtenyt, mutta tätä elopainoa kun on ylimääräistä muutenkin niin kunhan imetys loppuu niin lisää pitäisi tiputtaa. Vanhat housut ei kyllä mene lantion ja vatsan kohdalta ja vatsassa sellainen reppu, mutta eiköhän se tuosta joskus oikene kun kunnolla pääsee takaisin harrastuksen pariin. Yritän ajatella että kyllä kolmesta lapsesta saa jotain jälkeä jäädäkkin[:D]

Täälläkin lähtöö hiuksia ihan mahottomasti!!! Kohta varmaan yhtään hiusta päässä! Saunan jälkeen tosiaan ei kohta uskalla hiuksiaan harjata, sillon tuntuu, että kaikki lähtee.

Raskauskiloja jäljellä kaksi. Vaaka on tainnu jumittua, kun aina näyttää samaa lukemaa. Lenkillä koitan käydä ees pari kertaa viikossa. Itekseen ei tuu lähettyä. Ja jos vaunuilla lähen ulos, nii sen verran tulloo käveltyä, että käyn kaupassa tai nukutan pojan ja sit takas sisälle. Karkin yms. hyvennäisten syöntiä vois vähentää!!! Vihreitä tulloo syötyä nykyään hirmu vähän, isännälle kyllä laitan evääksi kaikenlaista, mutta ite en sitten syö, muuta kun ruualla salaattia, jos kehtoon tehä!

Joo, lavuaarissa on tosiaan jo hankala hoitaa pyllyn pesu! Poika painaakin jo jonkin verran, en kohta jaksa kannatella yhellä kädellä. Pesenkin takapuolen vaan iltasin siinä, muuten mennään kosteuspyyhkeillä. Joka toinen tai joka kolmas päivä käydään sitten kylvyssä. Viikonloppuna käytettiin poika saunassa, ihan vaan pari minuuttia lämmitteli isin sylissä ja minä lorruutin kauhalla vettä päälle. Sitten pestiin suihkulla. Siinä ja siinä, ettei alkanu suihkussa itkemään. Taitaa enemmän tykätä ammeessa olosta!

Meillä ei oo onnex tarvinnu tapella rahasta. Miehellä hyvät tulot, tosin kyllä se töitäkin tekee. Ja mulla nyt myös vakituinen homma. Meillä tyyliin rahat on yhteisiä. Mies tosi nuuka, minä oisin aina johonkin hupuloimassa, tosin vähän nykyään rauhottunu.

summerwine;no jopas oli naurettava summa[:D][:D]
nyt meen laittamaan Turo-Eemilin päiväunille ja palaan asiaan[:)]

mohomaha Joo samaa oon miettiny. Tosin en kauheen hyvillä mielin lähtis töihin ku ainaki LUULEN, että se tytön hoito ei ois ku jotain perushoitoa. [:D] [:@] Se arvostaa mun hommaa täällä kotona mut pelkään et se laittais tytön omiin touhuihinsa ja on ite koneella. 
Tosiaan siis jos ei vielä oo tullu selville ni mun mies on pienestä asti pelannu paljon tietokonepelejä ja mun mielestä se on koukussa siihen pelaamiseen mutta jos sanon asiasta ni se suuttuu. Sanoin jo ennen ku alettiin vauvaa yrittämään, että sitte vähennät pelaamista mut en tiiä onko se paljo vähentyny. Onhan sillä joka ilta hyviä leikki/seurusteluhetkiä tytön kans mut ei kauaa. Sellasta laatuaikaa kaipailen niille.

Mut ku luin ton Ciran kirjotuksen ni oon ihan tyytyväinen, että mies on kotona. [:)] Noi ukot on välillä "vähän" hankalia eikä ymmärrä. Vaikka rakkaita ovatki!

Anoppi tuli yllätysvierailulle, täällä on taas huhkittu siivota koko aamu. [:D] 

raskauskiloista aina vaan viisi kiloa jäljellä. Tarkoitus kans yrittää hankkiutua niistä eroon heti kun lopetan imetyksen. Kuntosalillekin otin just vuosijäsenyyden, useammin täytyisi päästä, mutta 2-3 krt/vk on kuitenkin hyvä saldo. Lisäksi yrittänyt raahata takapuoltani edes pienille lenkeille, vaikka sää harmaa olisikin.

Hiusten lähtö on selvästi vähentynyt. Joko ne palautui takaisin omaan vähäiseen määräänsä tai sitten noi vitamiinit ja Priorin kapselit on oikeasti auttaneet.

Päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle täytyisi kans ilmoittautua. Eikös se ole 4kk ennen, kun sinne pitää hakea ja perhepäivähoitajatkin taitaa olla kiven takana. Mulla tulee rahaa 10.3 asti eli ei tässä paljon ole enää aikaa. Siitä menenkö heti töihin, ei vielä ole tietoa. Jos pysyn nykyisessä työpaikassa, niin sitten palaan varmaan elokuussa. Mutta hain just uuteen paikkaan, kun oli tosi mielenkiintoinen työpaikkailmoitus, niin sinne varmaan täytyisi heti mennä... Hankalaa, kun kaikkea ei voi saada [8|][:)]

Arpi tuntuu aika ajoin epämukavalta. Olisin kuvitellut, että se nopeammin paranisi. Just eilen sitä taas kurkkasin, niin on se parempaan koko ajan menossa.

Tsemppiä kaikille rahahuolien kanssa painiville! Onneksi meillä on ihan hyvä tilanne, välillä vaan jättimäinen asuntolaina hirvittää. Mies sai meidän talon valmiiksi viime keväänä juuri parahiksi [:)]

Pirttihirmuudesta; mä varmaan kans kuulun samaan luokkaan ?
Mä oon äärettömän tarkka joka asiasta, esim. koiran korvoja ei saa olla laittialla, vaatteet sävy sävyyn pitää olla, kaikki tavarat pitää laittaa heti käytön oikeille paikoille, en voi elää jos näen että joku tavara onkin väärässä paikassa, vaan mun pitää se heti siirtää yms ja muutenkin meillä pitää mun silmiin kaiken olla tip top. Kuulostaa aika ankeelta, mutta sellasta on vaikia muuttaa. Ja kun mun mies on ihan vastakohta, siis aivan täysin! Tästä monesti ollaanki otettu yhteen; kun se vaan vaatii sitä joustoa puolin ja toisin.... Nyt tää mun pakko mielle ehkä vähä rauhottunu kun vauva syntyi, että mä pystyn olla jos mä näen lelun "väärässä" paikassa[:D][:D]

Ehkä mä oon vähän sellanen täydellisyyttä vaativa?![:D][:D]
No joo kaikilla meillä omat paheemme.[:D][:@]

Oi että, meillä olisi viikonpäästä neuvola, odotan innolla joko menny 8 kiloa rikki[:D][:D][:D][:)]

Mulla on tullu nyt tämän päivän aikana ihan oudoista asioista itku[:-] aamulla jopa siitä, kun mä menin ja otin maidon loput ja tein siitä ittelle kaakaota eikä miehelle jääny maitoa yhtää[:D][:D][:D][:D][:-]
Toki uskon että johtuuu siitä kun on tullu tässä vähän unovelkaa ja on niin väsyksissä. Vaikka kaks viimeistä olleet unelmia verrattuna pahimpiiin[:)]

Raskauskiloista, elkää ny nirhatko mua, mut ei oo yhtää! vaaka näyttää itseasiassa 3kg vähemmän kuin ennen raskautta. kiloja tuli 15. Kiitos imetyksen ja ankaran vaunu-koira-lenkkeilyn [:)] kaikki vanhat farkut menee päälle, osa ei kyllä vieläkään kiinni asti (ellei jenkkoi halua), mut parit mennen tullen läpi avaamatta nappeja/vetskaria..

Hiustenlähdöstä, täällä kanssa tuntuu että puolet jää aina lattiakaivoon suihkun jälkeen. Älähdin asiasta kätilötädilleni ääneen, joka sitten viksuna kertoi että 3kk synnytyksestä lähes jokaisella ja lähes väistämättä tulee hiustenlähtökausi, johon EI voi vaikuttaa vitamiinien tai muiden ihmepillereiden syönnillä.. [:)]

Jenni90, Ei tosiaankaan pahalla, mutta jos ei Turo-Emil nyt paina yli 8 kiloa, niin ei sitte ikinä! [:)] On meinaa paljon jytkymmän näköinen kuvissa kun meidän Roni, ja poju painoi 4kk 8080g.. Toivottavasti et tästä huomautuksesta loukkaantunut, huvittuneena vain ihmettelen [:)] Tai sit kuvat vääristää TOSI paljon!!

Tein tänään asian, jota en olis 2v sitten IKINÄ kuvitellut tekeväni, edes lapsen tultua.. Myin lumilautani! Oon siis lautaillut 4 vuotiaasta lähtien, eli 15 vuotta! Suksilla en oo ikinä oppinu laskemaan.. Lautailu oli mun henki ja elämä 13-18 vuotiaana, asuin Talmassa kaikki illat ja vkl, myös peruskoulu kärsi huomattavasti. Kisasinkin välillä.. Haikea fiilis, mut 200€ pari kautta lasketuista laudasta+siteistä+kengistä on positiivinen lisä tän kuun tuloihin [:)] Ehkä joskus vielä...

Ja vi*ut, TAAS ois hautajaiset tiedossa [&o] Anopin miesystävän isä lähti pilven reunalle tänään.. Pari kertaa hänet näin, eli hirveästi ei ole inspiraatiota hautajaisiin mennä (onko ikinä?) mutta Timo tietty tuntenu kauemminkin kun äitinsä ollu misystävänsä kanssa pitkään ja näin ollen tuo "varavaarin" isäkin ollut jollain tapaa läheinen.. Olinko selvästi epäselvä?

Ronin vein sänkyyn jo 21.35 peittoonsa käärittynä, sinne jäi, saas nähdä miten menee ens yö [:)]

Nyt miehen kimppuun! [8D]

Onnittelut Taatu, joiltakin ne kilot tuntuukin lähtevän paljon helpommin. Taidan olla niin vanha, että kroppa tarvii mielestään lämmikettä talven varalle [:D] No ei, kyllä mäkin olen noi kilot aina saanut pois ja lähtee nytkin. Pää ei kestä omaa ulkomuotoaan, joten jotain on tehtävä. Yritän nyt oikeen tarkotuksella laihduttaa hitaasti. Aikasemmin noi kilot tippunut nopeesti ja tuo vatsa jäi aivan kamalan näköseks. Siis ei mitään naisellista pullataikinaa vaan löysää roikkuvaa, läskitöntä nahkaa ja paljon. Ja tohon kun yhdistää napakorun runteleman navan niin kuulkaa mun vatsani näytti vielä vuos sitten joltain vanhan ryppysen akan perseeltä [:D][:D] ei ollu kaunista ei.. [8|]
Mäkään ei oikeen usko mihinkään vitamiineihin tai muihin, kun kyse on raskauden jälkeisestä hiustenlähdöstä. Ne lähtee ja onneks suurin osa kasvaa ajan mittaan takas. Olen tyytyväinen [:)]
Hautajaiset on perseestä, ei käy kateeks. No nyt voisin vielä viedä ton nuorimmaisen, ehkä, mutta parin vuoden päästä ollaan ihmettelemässä "mitäääh.. etkö sä otekaan Marikaa mummon hautajaisiin" - joo en, ei oo pienten lasten juttu, mutta koetappa tota nyt sitten selittää.. Vois kyllä jäädä nytkin viemättä. Surevia ihmisiä paikalla ja sitten jos sattus likalla olemaan joku kiukku päivä, juu ei. Ja taas toisaalta, meillä häät ja hautajaiset on suvulle niitä hetkiä kun näytetään "kuinka minun lapseni on saanut aikaan sitä ja tätä ja tota" - ei vois vähempää kiinnostaa [:@] Mutta tsempit taatulle [:)]
Meillä mentiin nukkumaan jo 7aikaan, joten tässä on ollut jo hyvää aikaa olla ton miehen kimpussa, joka tulikin juuri suihkusta eli meikä poistuu nautiskelmaan vielä hiukan lisää kun siihen on mahdollisuus [:D][:D]
No mutta sen vielä tässä sanon, että on kuulkaa ihan luksusta tälle parisuhteelle kun nuo vanhemmat on isällään. Ihan erilailla aikaa toiselle kuin sillon kun lapsia on monta vaatimassa huomiota. Ja nää illat.. luksusta. Monta tuntia voi tuon miehen kanssa vaan hommailla juttuja [:D] Toki mulla on aina ikävä noita isällään olevia, mutta on tässä todella puolensa. Juu, ei tuu meille lisää lapsia pienellä ikäerolla, ei missään nimessä! [:D]
Ja nyt minäkin painun nautiskelemaan [:D][:D]

Takaisin