Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kun kaikki oli hyvin Tyttö Koo [:)] Ja mukavaa matkaa Pulina82 [:)] Voi ku itekkin pääsis jonnekkin etelän lämpöön <3 Ehkä täs joskus puhun miehen ympäri.. se on semmonen kotirotta, et ei suostu lähteen minnekkään paitsi Ranualle korpeen missä sen vanhemmat asuu.[>:]

Henniv: peruna-porkkanavelli aiheuttaa meillä juurikin sitä porkkana kakkaa joka vaippaan. Tai no jos kovalla on, niin kestää kyl mutta tulee se sieltä joskus. Onko kukaan muu huomannu, että se edistäis mahan toimintaa?

Possu päässyt pakastimeen asti, VOITTAJAFIILIS [;)]

Joo porkkanasta on ollu apua täälläkin, pari kertaa päivässä tullu tavaraa vaippaan. Tosin ei siitä vellistä kun se aina pulautetaan joten oon unohtanu sen mut ihan porkkanasose vaan.

Huomenna on neuvola ja taas ne kaks rokotusta tulee. [:@] Oon varmaan pari viikkoo jo jännittäny sitä, viimeks oli niin kova huuto ja Panadol käytössä. Inhottavaa kattoo ku toista pistetään! mutta kestettävä se on. [:D]

Yöt täälläki rauhattomia, aamuyöstä heräilee vähän väliä ja höpöttelee itekseen. Tänäänki heräs jo 5.30. Pitäis yrittää pitkittää nukkumaanmenoa mut en tiiä auttaako. Puuroa on alettu syömään.

melkeimpä jokatoisella meistä on nyt näitä levottomia öitä[&:][&:]

Meilläkin ennen kakka tullu joka toinen päivä, nyt tulee kolme kertaa päivässä[:D]

Kolahti sitte 70 egen lasku, eräpäivänä heti, kun olin unohtanut ihan kokonaan maksaa pienestä miehestä vedet vuokran yhteydessä.. Olin ihan kokonaan unohtanu muuttaa sen summan, kun vuokra menee tililtä suoravelotuksena... No ei sitte menny kun 4,5kk että alko sitä karhuamaan[:@][:@][:@] Olkoon tää nyt sitte muistutuksena muille, ettei vaan käy kelleen samalla tavalla. Toivottavasti ei oo kelleen tätä samaa kämmiä käyny[:)]

voivoi, meillä sitten mies jäi lomautetuks melkeinpä ens kevääseen asti[:o][8|][:(] ompahan sitten hoitamassa vauvaa ja pitämässä mulle seuraa mutta odottelen kauhulla kun ihan varpisti riidellään sitten kokoajan kun ollaan kokoajan toistemme seurassa ja varmaan rahastakin tulee hirveet riidat, meistä kun kumpikaan ei oo mitenkään rikkaasta perheestä eikä meillä ole säästöjä pennin pyörylääkään niin voi tulla todella tiukkaa[:(][:(] ihan perseestä muutenkin tällänen aika kun vuoden vaihteessa taas kasa laskuja, vuokra nousee ja pienelle pitäis ostella lähitulevaisuudessa syöttötuolia, uutta turvakaukaloa yms[:@][:@][:(][:(] ei voi muuta sanoa kun että mun elämässä aina vedetään matto alta kun vähänkin on hyvä aika[:@][:@] inhottava tilanne kyllä.mies oli lähteny käveleen töistä heti kun oli saanu lomautus lapun kouraan, on sitten koko illan hoitanu vauvaa, pitäny seuraa ja naurattanu pientä, ihana kuunnella toisen naurua ja niitä riemun kiljahduksia[:)][:)] jotenkin näyttää sille että vauva on sille nyt terapiaa[:D][:D] tuo kun on aina ollu sellanen ettei voi olla tekemättä mitään niin varpisti nyt sitten on vauvan kanssa enemmän kun muuta olekkaan kuin aikaa[:)]

mun äippäkin lähti tänään, 3 yötä oli ja voin sanoa että tuo 3 yötä on kyllä ihan maksimi määrä äipän kanssa saman katon alla!! voi juma. en ois enää yhtään kestäny kuunnella sen juttuja miten vauvaa pitää hoitaa ja sitä kaikkea neuvomista[:@][:@]

No,porkkanaa kun syötiin nii tuntu se mahakin toimivan joka päivä,jos ei kahestikin,että voihan se olla et porkkana auttais..vaan kun tuntuu et ei kehtais tohon massuun enää ahtaa mitään,ennenkun tulee pihalle jotain..tää on ihan hirveetä tää kiukkuuminen[&:]mä oon ihan poikki..
Eilen iltapäivällä ei asettunu nukkuun vaunuihin tai sisälle,vaikka oli aaaivan väsy.nii piti lähtee autolla ajeleen[:D] Tuli sit puol tuntia ajeltua tuolla sinne tänne,kuhan ei tuu tavaksi[:D]nukahti melkein heti kun sain auton liikkeelle.

Mä oon kait liian innokas laskujen maksaja..maksoin vuokrankin kahteen kertaan eilen[:D][:D] No,ei tarvii ens kuussa maksella,kun ei viitti eestakasin vekslata niitä rahoja..[:D]

Kurja juttu summerwine. [&:] Meillä oli viime talvena sama juttu, mies oli kevääseen asti lomautettuna ja sama pelko on nytkin. Sillon käytettiin miehen vanhoja lomarahoja. Meillä oli alussa sillon riitoja mut sitte rauhottu. Sekin on kai joku miehisyysjuttu, kun äijä oli allapäin kun ei voinu tuoda leipää pöytään. Ja mäkin olin vaan 5h/pvä töissä... Mutta hyvä että saat apua vauvan hoidossa! [:)]

huomenta
viirukhan: meillä on hieman sama käyny kelan suhteen.takasi perittyy maksuu niin asumistuesta kuin kotihoitotuesta.. kun siis saan hieman tost esikoisest.ja sitten käytii pauhaamas kelassa miten näi muka voi olla kun ei meiän tulot oo noin hyvät.. ja niin olis helpompi jos sais tehä töitä vois vaa sanoo kelalle pitäkää rahanne...
meillä meni yö taas ihan hyvin,puol 9 nukahti omaa sänkyy ja 7 aikaa herättii ylös ensimmäisen kerran..

ja luin tost mis katusutariina mainitsi et oli kierukast huolimatt tullu raskaaksi,itel kans kierukka ja toivon kyll  et tää pitää.. mieskin eilen et mitä jos oot raskaana ja täl hetkellä ei oo monee vuotee suunnitelmissa  lisää lapsia.

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! [:D]

Synnytyksen jälkeen en ole kertaakaan käynyt täällä kirjottelemassa, tosin teidän keskusteluja olen kyllä lukenut. Ihanaa lukea miten kaikilla on lähtenyt uusi elämä käyntiin [:)] Vastahan me vähän aikaa sitten arvuuteltiin minkä näköisiä lapsistamme tulee jne [;)] Nyt olemme jo kokeneita lapsiemme äitejä [:D][:)]

Mites muilla on raskauskilot lähteneet karisemaan? Mulla lähti kaikki heti pois lähes heti imetyksen lopetuksen jälkeen. Tällä hetkellä paino on laskenut parin kilon lähtöpainon alle (ennen raskautta siis). Onko muita vaivannut näpyt kasvoissa/muualla kehossa? Mulla alkoi tulemaan heti pientä näppyä kasvoihin synnytyksen jälkeen ja sitten jossain vaiheessa loppu kesästä kasvot räjähtivät ihan katastrofaaliseen kuntoon. Sain lääkäriltä antibioottivoiteen näppyjä varten jotka ONNEKSI lähtivät .. tosin edelleen pukkaa pientä näppyä silloin tällöin vaikka imetys on mun osalta ohi. Olen lukenut että yösyötöt nimenomaan lisää näppyjä naisilla. Kärsiikö kukaan muu näistä ihme hormooninäpyistä? [:'(]

Synnytystarinani kirjoitan tänne heti kun kerkiän. Mainitsen kuitenkin etukäteen että synnytykseni oli kaikkea muuta mitä odotin, komplikaatioita tuli yksi toisensa jälkeen ponnitusvaiheen aikana ... Onneksi kaikki päättyi hyvin loppujen lopuksi [:)]

Nyt viihdyttämään pientä palleroa [:D]

Voi juku, tuli ihan surku kun luki AnAnAtS, summerwine ja Viirukhan teiän kommentit ja rahahuolet [>:] Ei raha joo tee onnelliseks, mutta kyllä se helvetin paljon helpottaa tätä elämää! summerwine: mun miehen piti kans jäädä keväällä lomautukselle, ja kun se perjantaina tuli kotiin (maanantaina piti sen lomautuksen alkaa) niin sille soitettiin että tuletkin maanantaina töihin. Kyllä siinä sai hikipisarat pyyhkästä otsalta onnellisena, vaikkei meille nyt varmaan kauheen tiukka paikka rahallisesti ois silti tullu. Tsemppiä sinne teille jatkoon!

Jos jotain ilostakin tähän väliin mun kaveri sai toissapäivänä toisen prinsenssan 3410g ja 48,5cm. Synnytys meni kuulemma hyvin ja oli todella nopea!
Edellinen syntyi kesäkuussa 2009.

AnAnAts; inhottava[&:] mutta ei noille voi mitään, kun joskus vaan oikeesti unohtaa asioita. Mä ainakin nykyään unohtelen vaikka mitä, kun on niin kädet täynnä Turo-Eemilin kanssa. Sitte kun poika menee nukkumaan niin miettii, että mitäs mun pitikää teherä. Loppujen lopuksi päädyn koneelle, niin kun nytkin[&:] ja lattiat pitääs pestä[:'(] Imuroitua onneksi sain ennen kun mies läks töihin[:)]

summerwine; kurja juttu!!! Ymmärrän sua ihan täysin ![:@]
Meillä oli mies kans hetken aikaa työttömänä ´viime talvena, niin me kyllä otettiin yhteen melkeen joka asiasta[&:] juuurikin sen takia, kun näkee toista 24/7. ja vielä kun rahasta oli tiukkaa, niin siitä tuli riitaa, että no onko se viiden euroa tupakki aski nyt välttämätön yms. Mutta siihen tottui. Eikä lopuksi enään ollut sellaista. Toki meillä sitä kesti kuukauden päivät. Mutta tosi kurja juttu[:(][&o] pitää vaan yrittää aina laskea kymmeneen kun meinaan räjähtää, ja joo tiedän, erittäin helppoa sanoa, mutta[&o] käytönnässä ihan toinen juttu. Mutta on kyllä kurja juttu. ja neuvomisesta lasten kasvatuksesta; mun mielestä se on maailmasta ärsyttävintä. Vinkit on tervetulleita, mutta suoraan neuvominen[:@][:@]
Kun mä olen sitä mieltä, että jokainen on paras äiti omalle lapselleen ja tietää parhaiten hänen tarpeensa.

mohomaha sanoi tosi hyvin; ei se raha todellakaan tee sitä onnea, mutta ilman sitä ei pärjää ja mitä enemmän sitä siunataan niin sitä helpompaa on...[:-] kun puhutaan ihan normaalista määristä...

Onnea ystäväsi neidille mohomaha!![:)]

Mies kävi aamulla ostamassa uuden auton ja varattiin samalla se meidän thaimaanmatka. Nyt vaan sitä odotellessa.[:)]

Huomasin kun täälä on pakkasta, niin Turo-Eemil nukkuu paljon paremmin ulkona! Ilmeisesti hyvä nukkua pienessä pakkasessa lämpöisesssä makuupussissa ja lampaantaljassa.[:)]Hyvä vain! Toki ei täälä ole kun -2 mutta sellainen kirpakka ilma.[8D]

anihani: no siis mä olen legenda kavereiden keskuudessa, ensimmäinen tuli e-pillereillä, toinen kortsuilla ja nyt kolmas kierukan läpi [:D][:D] Mulla kun on sektioita niin paljon takana, niin nyt en todellakaan saa tulla raskaaks. Ainakin vuosi pitää odotella, että leikkaushaava paranee ja senkin jälkeen mahdollinen raskaus on erityisseurannassa kun kohdunseinämä jo melkosen ohut. No kaipa sitä vielä yhden uskaltais, jos vaikka ihan tarkotuksella väsäis sillä kertaa [:D]

Rahahuolet on niin perseestä!! Ja nuo lomautukset varsinkin. Täysin työttömäks jos joutuu, voi hakea uutta työtä, mutta lomautuksella pitää täytellä kaikista mahdollisista työpäivistä erikseen lappuja ja kiikuttaa niitä jne. jne. Meillä lomautuksia oli viimevuonna aika paljon tai siis lähinnä ne oli sellasia osittaisia lomautuksia eli oltiin lomilla kuukaudesta tyyliin 8pv ja muuten töissä. Luojan kiitos mammarahat lasketaan edellisen vuoden tuloista, kun tienasin lähes 10 000€ enemmän kun ei ollut lomautuksia. [:)] No mutta se tässä on hyvä, että sillon tottu jo pärjäämään vähän vähemmällä, niin nyt tuntuu rahaa tulevan ihan hyvin tekemättä oikeestaan yhtään mitään. Mutta stemppiä teille, myötätunnot saatte kaikki :(

mohomaha: Vihuu!! Onnittelen possuista [:D][:D]

Henniv: Meillä on pari kertaa mennyt vatsa kovalle ja parikin päivää jouduttu paskaa odottemaan. Neiti siis paskoo joka päivä kerran, aamumaidon jälkeen [:D] No mutta niin, semmonen keino on, miten saa sen sonnan sieltä muksusta pihalle, että otat esim. kuumemittarin ja siihen liukkaria tai esim. perusvoidetta.. molempia taitaa teiltä löytyä [:)] .. ja työnnät sen sinne ahteriin sentin parin puolentoista matkalle ja hiukan sitä siellä pyörittelet. Kuumemittari pois, vaippa alle, kintut koukkuun ja autat jamia työntämään sen tavaran pihalle. Tätä ei kyllä kannata alkaa usein tekemään.. Mutta ite teen, jos tuntuu että sieltä ei meinaa millään kamat tulla pihalle [8|]

Juu rahahuolia odotellessa.. Kotihoidontuelle jäämistä siis[8|] Kuitenkin hyvää ä-vapaarahaa tässä nauttii niin tulot putoo aika reippaasti keväällä. Aika pulassa oltaisiin jos mies työnsä menettäisi, on kyllä sellainen että tekisi kyllä mitä tahansa eikä kotiin jäisi[:D] Hyvä niin!

Matkalle tekisi täälläkin mieli, mutta tälläisen poppoon matka alkaa olla jo niin kallista lystiä että ehkä sitten kun töihin joskus palaa. Lyhyempää reissua johonkin kotimaassa on suunnitteilla, mutta taitaa mennä ensivuoden puolelle aikataulujen takia.

Aika pelottavaa katusutariina, todella hedelmällistä sorttia olet[:o][:D]
Mulla on kierukka ja nyt on selkä järkyn kipeä, väsyttää tajuttomasti, mieli ailahtelee ja oikein pelottaa kuinka on sellainen olo kun alkuraskaudessa. Olen niin vakuuttunut että se ei petä, mutta tuo saa jo pelkäämään[:D] Mulla tosin nämä menee hormoonien ja yöheräilyn piikkiin[8D]

Täällä kanssa niin pa*ka päivä että voi voi[:@] Oli jo eilenkin. Vauva ei nuku ja kitisee, isommat kiukuttelee ja väsyttää, huomista odotellessa[8|]

Täälä kans eilen oli tuo pa*ka päivä.  Onneksi meni ohi.
Toivottavasti sieläkin menee ohi!![:)][:)]

Henniv: Meillä on pari kertaa mennyt vatsa kovalle ja parikin päivää jouduttu paskaa odottemaan. Neiti siis paskoo joka päivä kerran, aamumaidon jälkeen No mutta niin, semmonen keino on, miten saa sen sonnan sieltä muksusta pihalle, että otat esim. kuumemittarin ja siihen liukkaria tai esim. perusvoidetta.. molempia taitaa teiltä löytyä .. ja työnnät sen sinne ahteriin sentin parin puolentoista matkalle ja hiukan sitä siellä pyörittelet. Kuumemittari pois, vaippa alle, kintut koukkuun ja autat jamia työntämään sen tavaran pihalle. Tätä ei kyllä kannata alkaa usein tekemään.. Mutta ite teen, jos tuntuu että sieltä ei meinaa millään kamat tulla pihalle

Kokeilin...ei tuottanu tulosta..vielä..[:D][>:][8|] Ja toi on ollu jo viikon kakkimatta..

Jenni:
meilläkin nukutaan pakkasella paremmin,kun mitä tälläin plussakelillä..kai se on viileemmässä sit parempi nukkua..[8|][:)]

Raha ei tosiaan tee onnelliseks,mutta helpottaa elämää,kuten Mohomaha sanoi!
MUa sapettaa ainoostaan meidän rahatilanteessa se,että eletään melkeimpä kokonaan miehen tuloilla,mun rahat kun ei riitä juur mihinkään,varsinkin kun menee vielä yks pirun autolainakin niistä vähistä..mutta siis,onneks miehellä on sen verran hyvät tulot,että pärjätään eikä tarvii miettiä jokaista menemistä tai ostosta,että onko varaa tms ja tilistä jää seuraavallekin kuulle "pesämunaa"..Ja onhan tuo sanonu ettei sitä haittaa se että se meidät "elättää"..[8|]

Ihana pieni neiti Mohomahan ystävälle tullut <3 Onnea!

Kävin juur vaateostoksilla[;)]ale oli tossa meidän modassa,pari paitaa löysin ja kauan ettimäni pipon talveksi(yht.18€..)

no joops,kait se on lähettävä ruuan laittoon,että saa ukko tulla valmiiseen pöytään[;)][;)][:D][:D]heh..

hmm..kuulostaa tuo pikkasen jotain väkertävän tossa,että jospa siitä kuumemittarikikasta ois ollu jotain hyötyä[:D][:D]

No ihan selkeesti meillä kans on niin, että pakkasella nukutaan paremmin. Nytkin Turo-Eemil nukkuu kolmatta tuntia![:)]

Ja mä kun justiin oon valittanu kun toinen ei nuku[&:][:D]

joku kyseli raskauskiloista..mulla ne on ja pysyy[:D] tai no 30kg mulle tuli ylimäärästä joista olen saanut jopa huimat 10kg pois, huoh.

meilläkin oli niin että mies elätti meidät, joten saas nähä miten nyt käy[:(] mulla on ihan törkeän pieni tuo summa mitä saan vanhempain rahaa eikä tilannetta helpota sekään että mulla ulosotto setä vie siitä kolmasosan, kiitos exän velkojen[:@][:@] eli mulla ei jää rahaa maksaa ees omaa vuokranpuolikastakaan niin entäs nyt sitten kun mieskään ei saa rahaa[:(] huoh. sitten kun liitosta hän vähän saa, mutta niissä kun kuulema menee kuukaus tolkulla ennen kun edes maksaa niitä rahoja niin hienoa..ja asutaan tälläsessä avaran vuokra asunnossa jossa ihan vuokrasopimuksessakin on präntti että ei tarvii kun yks kuukaus jättää maksamatta vuokraa niin lentää pellolle, eikä niiden kanssa voi edes sopia mitään[:@][:@] onneks sentään pieni saa edes lapsilisää niin saa sillä ostettua maidot, ruuat ja vaipat ja noita vaatteitakin on nyt riittävästi niin ei niitä tarvii kamalasti ostella ainakaan ja eiköhän niitä jouluna vielä lisääkin tule[:)]

mä en voi jäädä edes hoitovapaalle, koska sitten ei pärjättäis ainakaan[:(] ahdistavaa. ja sitäkin mietittiin että sitten kun mies palaa takaisin töihin (jos nyt enää edes palaa samaan puljuun jos löytää jotain kivempaa) niin tuntuis kamalalta että pienen pitäis olla hoidossa jossakin päiväkodissa melkein puoleen yöhön kun jos molemmilla sattuu olemaan ilta töitä, mulla ainakin on aina ollu vaan iltavuoroja, mutta entäs sitten kun miehelläkin on, jotenkin inhottavaa jos toinen joutuu olemaan hoidossa ja sitten kotiin suoraan nukkumaan nukkumasta[:o]

mulla tuli raskauskiloja 20 ja heti synnytyksen jälkeen kahes viikos tippu 26 kiloa...mutta kuinka ollakkaan, sitte tuli VIIKOSSA 8 kiloa takas. mutta alottelin dieetin tos ku lopetin imettämisen ja nyt kun se sektiohaavakin on vihdoin ja viimein menny kiinni ni oon alottanu muutakin liikuntaa kun pelkästää vaunuttelua... ja nyt on sit virallisesti raskauskilot veks, mutta harmi vaan kun on noita omia kilojakin muutama liikaa [&:] niistä pitäs vielä päästä eroon...

mutta nyt zumbaileen...moi! [:)]

summerwine tosi kurja ja paskamainen juttu.[&o]
Mä en edes oikein tiedä miten osaisin sanoilla piristää...
Mutta lapsiperheet saa hakea sosiaalitomistosta tukea rahallisesti jos ei omat varat riitä? Sieltä sais varmaan edes pienen avun ?[&:] Kyllä se aurinko vielä teillekin paistaa <3

Takaisin