Brianna: Onhan niitä kahden hengen huoneita siel vaik kuinka paljon. Itseasiassa luulen, että niitä on jopa enemmistö siellä. Tai ainakin mä olen nyt niin monessa ollut että näin luulisin.
Jenni: Oliskohan teilläkin Turolla menossa tuo kausi, että ei malta nukkua. Näin luulisin. Samaa on ollut meilläkin yhdessä välissä, mutta annoin tytön mölistä. Ja kun se nimenomaan on tommosta mölinää, ei mitään nälkäitkua. Niin kuin jo tossa aikasemmin ehdotin, niin anna mölistä, kyllä se ohi menee. Pahimman mokan teet, jos joka kerta menet sinne kattomaan mikä siel on hätänä. Lähinnähän tuo mölinä on semmosta "heii.. mie oon hereillä, tulkaa kattoo mitä duunaan". Ja jos oppii sitten siihen että yölläkin voi leikkiä, niin sitten sitä pulassa ootkin.
Miehen osallistumisessata. Mullahan on siis nuo vanhemmat muksut ennestään ja miehellä ei taas ollut minkäänlaista käsitystä vauvoista ja niiden touhuista. Mä koko raskausajan loin sille kauheeta kauhuskenaariota koliikeista ja muista. Siis mitään vaaleenpunasia laseja ei todellakaan ollut herralla päässä kun synnyttämään mentiin. Toki mä ite tiedän miten vauvoja hoidetaan, miten kylvetetään, miten saa sukkahousut helposti jalkaan ja jopa miten ne saa pysymään kunnolla ylhäällä jne jne jne. Yritän edelleen koko ajan välttää sitä tilannetta, että olen neuvomassa miten ja millä tavalla, koska ite inhoan sitä jumalattoman paljon (meikän mutsi tekee siis sitä [:D]). Näytän kerran, max kaks miehelle, miten joku juttu tehdään ja sitten vaan mies ite äheltämään tytön kanssa hoitopöydälle ja meikä poistuu paikalta. Oppii ihan itse tekemään ilman mitään paineita. Toimii meillä.
Ja kun olen muutenkin sen luonteinen, että lastenhoito on 50/50 hommaa, eli jos mies on kotona, ja mä vaikka olen laittamassa pyykkejä. Niin joko se mies tulee niitä pyykkejä laittamaan TAI sitten hoitaa likan, jos sille joku hätä tulee. Mä hoidan pääsääntöisesti kodin kun kerta kotona olen, mutta lapsen hoitaminen on kyllä myös sen miehenkin homma, mikäli mulla jotain suht tärkeetä menossa. Ja näin on meillä ollut alusta alkaen ja oli tuosta puhetta jo ennen lapsen syntymistäkin monet kerrat, niin pelisäänöt oli aika selvät sen suhteen. On toiminut ihan hyvin, siinä suhteessa olen kyllä tuohon mieheeni oikein tyytyväinen, ylpeäkin [:)] Jumalattoman paljon opittavaa on ollut ja nuo vanhemmat muksutkin osaltaan sotkee kuviota, niin silti.. hyvin se vetää <3
Meillä mies kyllä osaa soseet syöttää, valita, lämmittää ja tietää millon on nälkä, millon ei. Ihana mies, todella!
Ja sama kuin Viirukhanilla, että puhutaan paljon mitä tehdään, millä tavalla ja mitä mieltä toinen on mistäkin, joten on tuo aika selvilläm missä mennään.
Imetyksen lopettamisesta, mulla meni joku pari viikkoa siinä että maidon tulo loppu. Kyllähän tuolta edelleen puristamalla tulee tippa tai pari, mutta on tullut pari kolme vuottakin imetyksen jälkeen.. No mutta siis, aika helpolla ite selvisin. Lypsin maidon pois vasta kun rintaan tuntu pakkautuvan tavaraa, muuten annoin olla.
Onnittelut mohomaha, sullakin loistomiäs. Uhkasitko vegeruokavaliolla?? [:D][:D]