Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olette Piutse varmaan kokeillut erilaisia pullojakin jo?

Onnea uuteen kotiin kattili!

Voisin niin yhtyä sanoihinne oma-aloitteisuudesta[8|] Isompien kanssa kyllä luonnistuu, mutta vauvan kanssa sitä kaipaisi mieheltä lisää. Toisaalta kyllä ymmärrän tuon täysin kun ei mies sillai vielä tunne kaikkia vauvan juttuja kun päivät töissä, itse kun tietää helpommin mikä itku on mitäkin ja rytmi kun vielä vaihtelee niin milloin on minkäkin aika. Alkuaika oli 24/7 tississä kiinni niin tuntui ettei ollut ikinä miehen sylissä, tämä onneksi jo muuttunut[:)]

löysin aivan ihanan runon ,jonka meinaan isänpäiväkorttiin miehelle kirjoittaa..ihan itkua tihrustan täällä[:D]

Pitkät päivät aherrat,
meidän hyväksi uurastat.
Kiittää usein unohdan,
Keskellä arjen vaikean.

Olet rakkain, tiedäthän sen,
liian usein siitä vaikenen.
Mutta tänään nauti olostas,
ota syliin rakkaimpas.

Tahdon sulle onnen suoda,
rakkauden sydämeen luoda.
Tahdon kodin lämmön ojentaa,
valmistella yhdessä tulevaa.

Parhaasi teet – tiedänhän sen,
siksi kuljen päiväni luottaen,
Olkoon tie suora tai mutkainen,
Yhdessä kuljemme sen.

Taatu; Minäkin päätin viikolla lopetella imetystä..noi hampaat tekee sen niin inhottavaksi välillä ettei mitään rajaa..vaikka ois kuinka nälkä,nii tää saattaa ensteks purra tissiä ja sit vasta alkaa syömään[&:]nännit vereslihalla ei oo kauheen kiva imetellä... Mä nyt pumppailen jonkin aikaa(minkä jaksan...) ja annan korviketta kaverina,ja sit siitä pikkuhiljaa lopettais koko touhun..yöllä kuitenkin ajattelin vielä tissistä antaa..[:)]

jaa niin,meillä oottaa varastossa Artekin syöttötuoli[:-] http://www.artek.fi/fi/products/chairs/17 tuollanen..siis vähän vanhempanan ja ehkä ränsistyneempänä,mutta kuitenkin..pienellä tuunauksella siitä saa taas kun uuden..[:)][8D][8D]..ei tarvii syöttistäkään miettiä enää..saati maksaa siitä mitään[:D][:D]heh..toikin arvoltaan käytettynä kait sen yli 100€,nii huhhuh..

Henniv: ihana runo [:)][:)] Ja tollanen syöttötuoli olis kyl kiva, aika perussettiä. Me kun oltiin eilen siellä jumbossa ja kun mentiin syömään, niin pöydässä oli just sellane perussyöttis, ja mehän odoteltiin tosi tosi kauan, varmaa kolme varttia sitä ruokaa ja syötiin varmaan toiset samanverran niin pääsi Neakin kokeilee sitä tuolia. Eihän se siinä viihtyny minuuttiakaan kun ei osaa vielä istua ja sitä ei ollu pehmustettu pienemmäks nii se vaan huoju siinä [:D] Itku siltä pääsi siinä, iskän syli oli paaaljon kivempi!
Eihän me tietysti oltais sitä siinä istumalla istutettu, mutta kokeiltiin viihtyiskö se siinä pienen hetken.

Jumbosta ei tarttunu kun Nealle säärystimet ja 2kpl sukkikset, miehelle ostin niitä boxereita joululahjaks kun siellä jaettiin 5€:n alennuskuponkeja h&m:lle. Vähänkö se koko h&m on muuttunu sekavan oloseks sitten keväästä! Eihän sieltä löytäny mitään, ahdisti vaan koko paikka [:@] Mies löysi itellee jostai liikkeestä talvitakin mitä lähettiin ettiinki ja valokuvapaperia. Kannattava reissu [:D] Mut tulipa tehtyä, ja Gibsonikin nähtiin [:)] Tuli nimimerkille kasvotkin [:)]

Sen sijaan löysin tuolta cittarista Nealle pari tutan vaatetta, mitä oon himoinnu mutten oo raaskinu ostaa nii oli nyt alennettuna 5€/kpl [;)]

Isänpäivästä: Ei oo seppälään tullu mitään muita kun isukki ja maailman paras isukki -sukkia [8|] Miten musta tuntu että viime vuonna koko seppäläs ei muita ollukkaa kun isälle kaikenlaista isänpäiväksi. Ja nyt ei muka mitään? Vai tuleeko ne vasta samalla viikolla kun isänpäivä on? Ja sit joulua myydään kuitenkin jo Jos haluaa muuten kakun väsätä yllätyksenä samana aamuna kun isäntä vielä nukkuu nii tässä ois yks ohje mitä ajattelin testata: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/218481/Nopea%20uuniton%20kakku Ei me kaksin saada syötyä normaalia täytekakkua ja se pohja täytyis tehä edellisenä päivänä, ei se yllätyksenä pysyis...

Isäntä innostui tänään leipomaan meille leipää [8D][8D] Hyvää on! Namnam. Vielä ku se sen possulihan tekis soseeks [:D] Minkä siis jo lupas.

Brianna: Onhan niitä kahden hengen huoneita siel vaik kuinka paljon. Itseasiassa luulen, että niitä on jopa enemmistö siellä. Tai ainakin mä olen nyt niin monessa ollut että näin luulisin.

Jenni: Oliskohan teilläkin Turolla menossa tuo kausi, että ei malta nukkua. Näin luulisin. Samaa on ollut meilläkin yhdessä välissä, mutta annoin tytön mölistä. Ja kun se nimenomaan on tommosta mölinää, ei mitään nälkäitkua. Niin kuin jo tossa aikasemmin ehdotin, niin anna mölistä, kyllä se ohi menee. Pahimman mokan teet, jos joka kerta menet sinne kattomaan mikä siel on hätänä. Lähinnähän tuo mölinä on semmosta "heii.. mie oon hereillä, tulkaa kattoo mitä duunaan". Ja jos oppii sitten siihen että yölläkin voi leikkiä, niin sitten sitä pulassa ootkin.

Miehen osallistumisessata. Mullahan on siis nuo vanhemmat muksut ennestään ja miehellä ei taas ollut minkäänlaista käsitystä vauvoista ja niiden touhuista. Mä koko raskausajan loin sille kauheeta kauhuskenaariota koliikeista ja muista. Siis mitään vaaleenpunasia laseja ei todellakaan ollut herralla päässä kun synnyttämään mentiin. Toki mä ite tiedän miten vauvoja hoidetaan, miten kylvetetään, miten saa sukkahousut helposti jalkaan ja jopa miten ne saa pysymään kunnolla ylhäällä jne jne jne. Yritän edelleen koko ajan välttää sitä tilannetta, että olen neuvomassa miten ja millä tavalla, koska ite inhoan sitä jumalattoman paljon (meikän mutsi tekee siis sitä [:D]). Näytän kerran, max kaks miehelle, miten joku juttu tehdään ja sitten vaan mies ite äheltämään tytön kanssa hoitopöydälle ja meikä poistuu paikalta. Oppii ihan itse tekemään ilman mitään paineita. Toimii meillä.
Ja kun olen muutenkin sen luonteinen, että lastenhoito on 50/50 hommaa, eli jos mies on kotona, ja mä vaikka olen laittamassa pyykkejä. Niin joko se mies tulee niitä pyykkejä laittamaan TAI sitten hoitaa likan, jos sille joku hätä tulee. Mä hoidan pääsääntöisesti kodin kun kerta kotona olen, mutta lapsen hoitaminen on kyllä myös sen miehenkin homma, mikäli mulla jotain suht tärkeetä menossa. Ja näin on meillä ollut alusta alkaen ja oli tuosta puhetta jo ennen lapsen syntymistäkin monet kerrat, niin pelisäänöt oli aika selvät sen suhteen. On toiminut ihan hyvin, siinä suhteessa olen kyllä tuohon mieheeni oikein tyytyväinen, ylpeäkin [:)] Jumalattoman paljon opittavaa on ollut ja nuo vanhemmat muksutkin osaltaan sotkee kuviota, niin silti.. hyvin se vetää <3
Meillä mies kyllä osaa soseet syöttää, valita, lämmittää ja tietää millon on nälkä, millon ei. Ihana mies, todella!
Ja sama kuin Viirukhanilla, että puhutaan paljon mitä tehdään, millä tavalla ja mitä mieltä toinen on mistäkin, joten on tuo aika selvilläm missä mennään.

Imetyksen lopettamisesta, mulla meni joku pari viikkoa siinä että maidon tulo loppu. Kyllähän tuolta edelleen puristamalla tulee tippa tai pari, mutta on tullut pari kolme vuottakin imetyksen jälkeen.. No mutta siis, aika helpolla ite selvisin. Lypsin maidon pois vasta kun rintaan tuntu pakkautuvan tavaraa, muuten annoin olla.

Onnittelut mohomaha, sullakin loistomiäs. Uhkasitko vegeruokavaliolla?? [:D][:D]

minäkin kävin seppälässä kattomassa isä-tuotteita,nii ei tosiaan ollu ku sukkia..[8|]meillä on ollu tapana aina synttärinä tms juhlapäivänä leipoo täyskäri,nii ei tuo miehellekään siis tuu yllätyksenä että leivon[:D]Joten kysyimpäs sit suoraan,että millasen kakun hän haluaa. Kutsutaan sit varmaan kakkukahveelle porukkaa,ettei tarvii kaksin syyä koko kakkua[8D][:D] http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=3904&rname=mansikka-suklaakakku tuollasen meinasin tehdä[:)]

ja nyt tarvii kyllä miestä kehua..sain viikonloppuna kyllä löhötä ja olla vaan[:)][8D] Mies leikitti poikaa,kävi nukuttamassa ulos,syötti soseet ja maidot,vaihto vaipat..pyytämättä..[:)]..liekö käyny lukemassa täällä mun sepustuksia,ettei tee pyytämättä koskaan mitään[:D][:D]

"   Yritän edelleen koko ajan välttää sitä tilannetta, että olen neuvomassa miten ja millä tavalla, koska ite inhoan sitä jumalattoman paljon. Näytän kerran, max kaks miehelle, miten joku juttu tehdään ja sitten vaan mies ite äheltämään tytön kanssa hoitopöydälle ja meikä poistuu paikalta. Oppii ihan itse tekemään ilman mitään paineita. Toimii meillä. "

meilläkin menee näin..En rupee toista kyllä ikinä neuvomaan,jos ei itse apua multa pyydä johonkin juttuun..alussa meinas pikkusen tota neuvomista olla,vaan sitten tajusin, että ei sen tarvii hoitaa poikaa samalla tavalla kun mitä minä hoidan[:)]

Huomenta!

Ultrapäivä olis sitten tänään, kääk... [8|] ja juu mohomaha, meidän kylpyläreissu meni tosi ihanasti, kiitos kysymästä!

Mun pitää kyllä pelkästään kehua miestäni tuossa vauvanhoidossa. On ihan alusta asti ollut tosi oma-aloitteinen Onnin kanssa ja hoitaa pojan täysin ilman mun apuja ja neuvoja. Osaa siis syöttää, valkata vaatteet, kylvettää, tehdä ruuat, vaihtaa vaipat jne. Lupasin itselleni (ja miehelle) jo raskausaikana etten puutu hänen tapoihinsa ja hienosti on mennyt. Lisäks mies saa tunnustusta siitä, että on isompien poikien kanssa tosi paljon, ottaa heistä vastuuta vaikkei pojat ole hänen omiaan... Mies tekee koko poikaporukan kanssa paljon asioita ilman mua ja antaa mulle vapaita hetkiä ja omaa aikaa. Tosi tyytyväinen olen! <3

Vietettiin lauantaina esikoispojan 12v.-synttäreitä... Ihan järkyttävää, että poika on jo niiin vanha! (ekoja tupakka/juomiskokeiluja odotellen... [:o]) Ostettiin paaaaaaljon herkkuja ja syötiin poikien toiveesta tacoja, pelailtiin erilaisia pelejä, ulkoiltiin yhdessä, oli siis oikein semmonen perhepäivä. Ja oli tosi mukavaa, kaikilla oli kivaa eikä kukaan kiukutellut tai tapellut! Ja olin itsestäni tosi ylpeä, että oma syömiseni pysyi kohtuuden rajoissa, yleensä kun tulee vedettyä ihan yli äyräiden ja sit on paha olo.

Jenni: Meillä on nyt Onnilla menossa toi yömölinä-kausi ja oon antanut pojan vaan yksinään mölistä. Välillä oon antanut tutin suuhun ja peiton päälle, mutten koskaan sano sanaakaan koska just se villitsee pojan sitten mölisemään entistä enemmän. Eiköhän tuo kausi joskus lopu... Itse nukun ihan koiran unta eli herään jokaiseen rasahdukseen ja joka aamu pitää seiskalta pompata ylös katsomaan et isommat lähtee kouluun ja viemään koira ulos niin kyllä sitä välillä on aika pihalla... En kuitenkaan osaa pelätä edes ens kesää kun meillä on taas vauva talossa ja yöunet voi oikeesti olla todella vähissä. Kyllä sitä jotenkin klaaraa sen ajan läpi, vaikka sitten ihan sumussa mutta kuitenkin. Musta tuntuu, että oon niin tottunut valvomisiin, että yöt menee "huomaamatta" huonosti. Onneks saan ottaa päikkärit kun mies on kotona.

Kävin eilen sairaalassa katsomassa Onnin kummitätiä... [:(] kyllä se vaan aika hiljaiseksi vetää kun nuorena on sairas...vaikkakin kummitädillä tuntuu elämänasenne olevan kohdillaan. Tuntuu omat murheet tosi pieniltä. Yhdessä naurettiin ja tosi mustaa huumoria viljeltiin.

Plääh, pitää mennä alottelemaan siivousta... [:'(] ja sit tekemään lähtöä Kättärille.
Ihanaa syyspäivää kaikille!

Katusutariina: ei tarvinu miehen kun antaa vaan haistaa ja maistaa teollista vauvanpöperöö, ei tarvinnu ottaa uhkailu-kiristys-lahjonta tekniikkaa käyttöön [:D]

Mies näki musta viikonloppuna sellasta unta, että rakastuin johonki reilusti vanhempaan mieheen. Toinen oli herättyään ihan shokissa ja päässä oli kuulemma pyörinyt pitkin päivää se uni. Toisaalta lutusta, mutta toisaalta kauheeta [:o] Sama kyl itellä, että kun unissa leikitään suurimmilla pelonaiheilla niin se ei ihan heti unohdu. Haluaa heti herättyään alkaa vaan halaa ja kiittää siitä, että se toinen on vaan siinä <3

Tyttö Koolla jännät paikat [:)] Vuos sitten oli kyl itelläki vielä niin ihmeellinen ja epäuskonen olo, että "oonko mä tosiaan raskaana? varmasti?, ennenku sen pikkusen siellä näki myllertävän. Siinä vaiheessa ei tienny pitääkö itkee vai nauraa, taisin tehä vähä kumpaakin siinä ultraamisen aikana. Tuu sit heti kertomaan mitä siellä näky!

Nyt on ihan "hirvee ongelma" ..olen miettinyt päänipuhki miksi äp makuupussissa on ne nauhat? Olen meinannut ne leikata pois, mut tarviiskohan niitä ehkä joskus johonkin? En ymmärrä.

Narut siinä makuupussissa, niillä saa pussia "supistettua" jalkopäästä sopivan kokoiseksi ihan pienellekin. Eli kieputtaa narut pussin ympäri ristiin ja vetää tiukalle. Ei pikkuinen pääse valumaan sinne piiloon.

Joo en mäkään koskaan mitään puhu kun meen poikaa välillä kattomaaan öisin.

Mä alan nyt ite olemaan vaan helvetin kiukkuune ja väsyyne[:@][:@]
Oikeesti, herään yöllä tunnin välein ja syvää unta ei saa ollenkaa, KAIKKI PITÄÄ MIEHELTÄ PYYTÄÄ ETTÄ VOITKO VOITKO VOITKO yms.
Ja tänään Turo-Eemil on päättänyt olla oikeinkin ihana, ei nuku, ei syö , itkee vain[&o][:o][:'(]huoh..
ja riitaa vaan tullu koko päivän miehen kanssa.
Justiin se lähtikin töihin, iltavuoroon, eli tulee illalla kun mä oon jo nukkumassa Turo-Eemilin kanssa. Huoh. Tää on taas tälläänen päivä kun kaikki suoraan sanottuna vituttaaa ja lujaa!!!!

Eilen haettiin muuten rottweiler uros Vaasasta meille[:)] Ihana touhu paketti.[:)][:)] Siru nauttii kun sai lahitoverin[8D]

Muuten täälä kaikki ennallaaan. Nyt vaan tälläinen vitutus väsymys päivä/kausi....

tyttö koo; kerro kuinka meni ultrassa ?[;)]

No niin, äkkiä pikakuulumiset ultrasta kun niitä kuulumisia kerran täällä vaadittiin [;)]

Kyllä siellä masussa köllötteli ikäisekseen ERITTÄIN VILKAS pienenpieni ihmisen alku. Laskettu aika muuttui, 28.5. on nyt virallinen lukema.
Sain uuden ajan ens viikon torstaille, kun kamu on vielä niin pieni ettei niskaturvotusta pystytty laskemaan. Mutta siis so far so good. Hassu olo.

Jenni90: Koiranpentu vai aikuinen? Ihanaa, uus perheenjäsen<3 [:)] Mäki haluun [:D] No ei, kyllähän tässäkin riittää paimentamista 2 koiraa, vauva ja mieskin vielä. Sit kun Nea kasvaa ja sanoo eläinkaupassa että MÄ HALUUUN niin mietitään sitten mitä otetaan [:D] Akvaario, lintu vai jotain muuta. Lintu mulla olikin, mutta se eli jo elämänsä. Uuden haluaisin, mutta ootetaan nyt että likka kasvaa pois lattialta syömästä siemeniä.

Viime viikolla tuli ajanvarauspyyntö hammashuoltoon ja soitin tänään Nealle ajan, nii ensimmäinen vapaa aika oli tammikuun lopussa. No jospa sillä sillon ois hampaitakin suussa jo [8D] Mut herttileijaa, sehän on sit 8kk ikänen jo [8|]

Tyttö Koo: Nean 1v synttäripäivä tuo 28.5 [;)] Onnittelut sinne!

voi,Onnea Tyttö Koo[:)]

täällä on yks saamarin kiukkukalle taas..Jamilla kun ei vatta toimi,nii sit ei oo kivaa kellään..lattialla ei viihdy,mahallaan ei viihdy,sylissä viihtyy,mut vaan jos liikkuu..huoh..askelmittari olis taas hyvä[:D]luumua syöty eilinen ja tää päivä,muita soseita en oo nyt ees viittiny antaa ennen kun tulee tavaraa pihalle..[&:]
Tänään olis jumppakin,mut saattaa olla,että jätän väliin..jotenkin niin voipunu olo,kun toinen ei viihdy ollenkaan yksin ja koko aika pitää kanniskella(ton 7 kilosen kokopäivänen kanniskelu käy kyllä jo varmaan jumpasta,eiks joo[;)])..Onneks sentään nukkuu kuitenkin..

Koita jaksaa Jenni90 <3 Noita kaikkiottaapäähän-kausia on varmaan jokasella meistä aina sillon tällön..itteekään ei paljoo naurattanu,kun Jami heräili tunnin välein melkein kahen viikon verran..

hyvä että ultrassa kaikki hyvin ![8D]

Nox on 1v2kk eli juuri saman ikäänen kun meidän Siru. Raukat on nyt vaan eristettyjä toisistaan[:D][:D] kunnes juoksut on ohi ja antavimmat päivät ennen kaikkea ! on ne kyllä ihana parivaljakko[:)][:)]

heti  kun täälä manasin, että TUro-Eemil ei nuku, niin nyt nukkunut 2 tuntia ulkona jo!!![8D][:)]

Ihana Henniv toi runo, taidan sitä vähän lainata [;)]

Me saatiin sit vihdoin lauantaina matka varattua, tää jengi suuntaa nyt torstaina Egyptiin [:D][:D].. Mua kyllä jännittää kovasti!! Miten lentokentällä aika kuluu, saati lentokokneessa yli 5h, ja sit siellä päässä ennen ku saadaan rattaat käyttöön..Mahtaa olla kädet kipeet reilu 9kg punnuksen kantelusta seuraavana päivänä [;)] Siel on vissiin vielä lähemmäs 30 astetta lämmintä, onko sitä ihan hullu kun viime kesän helteet on vielä hyvässä muistissa [8|]Onneks poika on jo selkeesti isompi, kestää lämmön paremmin ?? [:D]
No, nyt vaan pakkaamaan [:)]

Meilläkin poika on jotenkin ärtyneempi ku yleensä, ei oikein mitenkään päin oo hyvä! Vatsa ei oikein toimi, ehkä siitä, tai sit niitä hampaita tekee ( ei vaan näy!!!!) tai sit kunnolla opittu kääntyily...Mistä tota tietää, toivottavasti menee pian ohi [&:]

Mut hyvää viikonalkua kaikille!!

voi että ihana päästä lämpöön![:)]

Me meinataan kans nyt huomenna varata matka thaimaahan. Mennään mun vanhempien kans[:)] toki me mennään elokuussa, että Turo-Eemil on reilu vuoden ikäinen, mutta kans varmaan mielenkiintoista se lentokoneessa olo, kun kestää lento niin kauan[:)]

Takaisin