Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perjantaita kaikille. Meillä tais jo vkonloppu alkaa, miehellä tänään vapaa...ja mulla sanonko mikä ottassa[:@] [:@]niin aina pistää vihaks kun mies voi vaan ottaa vapaata, juoda illalla pari kaljaa, nukkuu pitkään, lähtee vielä tänään illalla viihteelle. Missä on mun loma?[:o] [:(] Eilenki kun olin pahalla päällä(siis mun puolesta toinen voi ihan rauhas juoda kaljaa kuhan mun ei tartte kateellisena kattoo vieressä) niin mies vaan et voithan säki, et vauvalle voi antaa pullostaki...nojoo näillä univeloilla yhenki rentouttavan iltakaljan jälkeen on helvetillisen vaikee nousta ensimmäiseen syöttöön[8|] tää ehkä kuuluis tonne parisuhde-puolelle mut ottaa vaan niin päähän ku joutuu oleen täysin vastuussa vauvasta kun on kotona, ainoot hetket kun saan mitään "lomaa" on kun oon töissä tai koulussa...[&:]

Jenni, koita kestää noita öitä, ihan on varmasti normaalia. Meillä on ollu tunnin-kahen välein heräilyä lähes näihin päiviin asti. Se on varmaan muuten hankalampaa jos menee noin et ensin nukutaan hyvin-sit huonosti ku toistepäin. Meil on ollu niin huonot yöt et nyt tuntuu tosi ihanalta kun on vaan 2 tai 3 yösyöttöä normi yöähinöitten lisäks[;)]

Voi että noit koiria...niin liikkiksii noi Jennin kuvat koirast ja pojasta[:D] just eilen laskeskelin et millon pystys ottaa pennun...kesäl melkeen pitäs niin menee varmaan 2012 kesään, poikakin ois sopivasti 2 sillon...niin pitkä aika[&o] Oon ihan heikkoina tollasiin raasuihin pelastettuihin koiriin niinku Gibsonilla. Ensimmäinen sekarotuseni oli sellanen monessa perheessä kierrätetty rääpälepentu ja toinen pelastettiin kaverilta joka meinas viedä koiransa lopetettavaks ku se energisyyttään tuhos kaiken[;)] ensimmäisesti on jo aika jättäny ja toinen jäi exälle kun tapasin Liekin isän. Ikävä sitä koiraa on mutta ajattelin et välillä pitää jostain luopua...sain sentään miehen, kissan ja pojan tilalle

voi kun mä jorisen[:D] musiikist vielä piti sanoa, meillä on isäntä sellanen rokkipoliisi et poika saa aika musiikki-koulutusta...mä sit kuuntelen sen kans leevii ja kaikkee lällyy ja pieni on aina ihan ihmeissään ku lauleskelen sille, onneks ei vielä tajuu kuin nuotin vierestä menee mamman hoilailut[:)] Liekki ei itte silleen lauleskele mutta mutsi kerto et mun sisko oli ollu sellanen pienenä et oli aina laulanu ittensä uneen[:D] Mut oikeen hyviä viikonloppuja kaikille, toivottavasti sääkin kirkastuis vähän pirteemmäks

Joo kyllä mä kestän, niihin on vaan tottumista.[:D]

Musta kans välillä tuntuu, että oon ihan yksin vastuussa Turo-Eemilistä. Tai kyllä siis mun mies tosi ihanasti hoitaa, ottaa syliiin, kylvettää jne. Mutta mä haluaisin joskus, että tulis miehen suusta oma-aloitteisesti, että "pidä vapaa ilta, mä hoidan, mee päiväunille, mä hoidan tai muuta vastaavaa."

Ja kun meillä oli eilen Turo-Eemil tosi itkuinen kun oli vähän kipeä, niin mun miehellä meni ihan hermot alta puolessa tunnissa kun "toinen vaan huusi" Sanoinkin, että mitä jos sen "pitäis" olla täälä kotona kaiket päivät kuuntelemas sitä itkua, niin mitähän siitäki tulis.... Kun menee jo noin pienestä hermot ja tottakai vauva vielä huutaa enemmän kun vaistoaa, että toinen on ihan hermona.[:'(]

Me on kans mietitty, että molemmille koirille teetetään pennut tässä ensvuoden aikaaan[:)][:)]

Mulle tuli säästä mieleen, että tuntuu että ois joku elo-syyskuun vaihde menossa kun niin lämmin ulkona. Mutta prkl, marraskuuhan se ens viikolla on. Mä odotan sitä huhti-toukokuuta kun lumet sulaa ja aurinko alkaa lämmittää [;)] Sunnuntainahan siirretään kelloja! Jaiks, saas nähä miten menee unirytmit neidillä.

Tuli äsken viesti, että h&m:n paketti on saapunut postiin. Jännittää [8D] Siellä on kaikille paljon kivaa [:)][:)] Kerran yks äijä sano, että kun naisen päästää h&m:lle nii se on sama ku lapsi karkkikaupassa [:D]

Jenni90: meillä myös koiralla vielä juoksut päällänsä, omassa huoneessaan saa olla ilman pöksyjä mutta jos sohvalle mielii nii Nennun vanhat 50-56cm sukkikset jalkaan [:D]

Tyttö Koo tulee sitten kertomaan ja hehkuttamaan ultrakuulumiset tännekkin [:)] Hyvinkö teidän yhteinen kylpyläreissu meni?

Olipa kyllä typerin neuvola käynti aamulla ikinä!! siis voi juma mitä touhua..aika oli siis mulla itelläni,kun mainittin Jamin lääkärineuvolassa,että josko voisin kokeilla jotain toista mallia noista minipillereistä,kun nää mitkä ny on nii pistää tiputteleen..no,siellä sanottiin että varaa aika terkkarille,nii pääset rauhassa juttelemaan..[:@][:@]..no menin sinne ja sanoin millä asialla,nii tää tätsy kysy vaan että imetätkö? no minä siihen että joo..ainoo mitä tää sano"no eihän tässä sitten mitää vaihtoehtoja oo" aha..ei ollu antaa mulle toista merkkiä kokeiluun,tai reseptiä tms.vaikka lääkärineuvolassa sanottiin että "JOO,kyllä meillä on antaa sulle muutakin kokeiltavaksi,kun noi nyt ei käyny.." sit se kyseli että no millon on tiputellu jne. must tuntuu ettei se kuunnellu ollenkaan mitä mä sanoin,kun kerroin että ekan liuskan oli tiputtelematta ja sen jälkeen melkein koko ajan..tää sano vaan että "ehkäpä se nyt sitten alkaa tasottuun"(?!?) antohan se mulle yhden liuskan niitä pillereitä joita mulla nyt on mukaan,kun maanantaina loppuu entiset(lääkäri ei ollu paikalla,nii en saanu reseptiä mihinkään..)..ottaa aivoon tää ainanen tiputtelu ja tuntuu että tekee musta niiiin ärtysän,että ny loppu pillerit.mä en nimittäin haluu syyä tollasia,ja oottaa sitä päivää kun tiputtelu alkaa tasottuun.[:@][:D]

huhhuh,ottipa koville[:D][:D]

tänään tuli postissa Jamin vaunuihin rekkari[:D][:D] Aikas päheen näkönen,saa nähä mitä mies sanoo kun tulee töistä,tai sit se ei huomaa mitään(todennäköisempi vaihtoehto[:D])

Musta kans välillä tuntuu, että oon ihan yksin vastuussa Turo-Eemilistä. Tai kyllä siis mun mies tosi ihanasti hoitaa, ottaa syliiin, kylvettää jne. Mutta mä haluaisin joskus, että tulis miehen suusta oma-aloitteisesti, että "pidä vapaa ilta, mä hoidan, mee päiväunille, mä hoidan tai muuta vastaavaa."

Mulla on Jenni ihan samat tunnelmat välillä..olis ihana kun ei aina tarviis sanoo että voitko ottaa,voitko tehdä sitä/tätä..

ALKUPERÄINEN: Henniv

Mulla on Jenni ihan samat tunnelmat välillä..olis ihana kun ei aina tarviis sanoo että voitko ottaa,voitko tehdä sitä/tätä..

Täällä kans sama juttu. Ärsyttää, kun tuntuu että kaikkeen pitää kysyä lupa. Kuten voisitko ottaa tän siks aikaa, kun meen suihkuun? ym. Varsinkin, kun en oo muihinkaan tekemisiini lupaa koskaan kysyny. Ja sitte kun mies hoitaa, niin kokoajan joutuu ite höösäämään, kun mies kyselee, missä rätti? Missä tutti? Milloin tää on syöny? Pesetkö tuttipullon ja laitatko meille maidot? missä vaatteet? No ihan sama kun hoitasin sitte kokonaan itte[:D] Välillä tuntuu, että olis kiinnitetty kuminauha persiiseen ja toinen vauvaan, aina kun inahdus kuuluu, niin äiti ponkasee takasin. No, onneks tosta kuminauhasta pääsee lauantaina hetkeksi, kun nää lähtee viettämään viiskymppisiä ja kaksvitosia [:)]

Mites muilla on postit kulkenu tänään ja tällä viikolla? En tiiä, onko meidän posteljouni myöhässä, vai eikö vaan tullu postia... Olis pitäny jo eilen tulla avopin 50 vuotislahja extrafilmiltä..Tai maanantaina sieltä tuli s.posti, että ne laittaa tulee sen sieltä. No ei näy, ei kuulu... Joten taitaa avoppi saada mukinsa myöhässä, prkl. Ellei sitte posteljouni tuu tänään myöhässä, posti tullu yleensä 30 min sitte...

eikös postilla oo taas ollu se joku lakko minkä takia postit voi olla myöhäs?...ja tänää oli juttua että postin uus lajittelujärjestelmä on repiny ihmisten posteja hajalle et senkin takia voi jäädä posteja tulematta...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102912601831_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102812542101_uu.shtml

Juu tosta lakosta oon tietonen, siks mietinkin, vaikuttaako se siihenkin, mihin aikaan ne jakajat sen tuo...

minäkin yhdyn jennin sanoihin[8|] ois niin ihanaa jos mies osais ees jotakin tehdä oma-alotteisesti[:D] mutta kun ei. tänään piti vapaa päivää ja riideltiin tossa roskista[:D] mä en oikein pysty viemään ikinä päivällä roskia kun en nyt viiti sen parin minuutin takia rueta pistää pojalle ulkovaatteita enkä jättää yksin sisälle huutamaankaan. Vaunuilemaan lähdössä olis kanssa aika hankala viedä kun joutuu tota ipanaa siinä kantopussissa jo kaksin käsin roudaamaan ja vaunuvarastoon on muutenki niin hemmetin hankala mennä kun on nii jäykät ovet eikä oo ees niitä nipsuja että sais oven auki niin on hankalaa mennä ja tulla sinne varastoon, saatikka että olis vielä roskatki siinä mukana. meillä kun mies ei voi aamusin viedä roskia kun lähtee töihin kun sillä kumminkin on kädet sillon vapaana ja auto roskakatoksen vieressä[:@][:@] meillä on pieni eteinen välillä täynnä roskapusseja, kun ihan tahallani jätän miehen aikaan viemättä, niin saakoon kertyä niin paljon niitä hemmetin pusseja että sen on pakko ne viedä jos haluaa päästä ulos[:D] noh, tänään sitten mun äippä on tulossa ja pakkohan ne pussit oli viedä, ja minähän ne kaikki jouduin hyysäämään kun mies ei kuulema jaksa varta vasten erikseen lähteä vaan viemään roskia. voi huoh. sitte jos mä oon lepäämässä sängyllä eri huoneessa niin mies saattaa vaan jättää pojan sohvalle ja lähtee suihkuun tmv vaikka oon monesti sanonu ettei sais enää jättää vahtimatta niin korkeelle[:@][:@] se siitä levosta sitten kun toinen rupeaa huutamaan ja pitää mennä hoitamaan.leivoin tossa mun äipälle synttärikakkuakin ja siivosin keittiötä niin mies huutaa sohvalta että lämmitä maitoa, itte kun ei jaksanu nousta kun oli poikakin sylissä[:@][:@]

välillä on oikeesti vaan kiva että mies EI oo kotona, koska mua niin ärsyttää sellanen että jos se on kotona ja "hoitaa" poikaa niin silti se olen minä joka sitä hoitaa ja tekee kaiken[:@][:@]

niin ja, meille on tullu postit ihan normaalisti. mut se viivästyminen taisikin olla vaan joku etelä-suomalaisten juttu [:)]

Tää taitaa olla vähä jokaisen äidin ongelma tällä hetkellä, että mies ei hoida vauvaa. Kyllä munkin täytyy välillä komentaa miestä, että hoidatko tyttöä, että pääsen suihkuun. Niin ja tuntuu, että kaikesta pitää tosiaan sanoa. Oma-aloitteisuutta ei ole... Viime viikon lauantaina ilmoitin miehelle, että mä sit nukun sunnuntaina pitkään, että ole hyvä ja nouse tytön kans sit ku se herää [:D] Olipa ihana nukkua kymmeneen. Suosittelen muillekkin [:D] Tosin kun heräsin, niin tytöllä oli edelleen yöpaita päälle ja mies kysy heti ensimmäisenä, että mitäs ruokaa neidille voi antaa maidon lisäksi. Eihän se tosiaan sitä tiedä... Eikä ole vieläkään kertaakaan syöttänyt tyttöä.
Mieheni on edelleenkin paljon töissä. Eilenkin lähti 9 aikaan aamulla ja tuli kotiin vähä jälkeen ilta 9. Tyttöhän oli jo nukkumassa... Ja näin tapahtuu todella usein. [:(]
Mutta kyllä mä nykyään yritän myös olla vähä "röyhkeäkin" miehelleni. Saatan kyllä ihan reilusti sanoa yöllä, että se on muuten sun vuoro. Ja saan kyllä heti unen päästä kiinni vaikka tyttö pölisiskin. Jotenki osaan rentoutua kun tiedän, että mies hoitaa [:D]

Mohomaha Vai, että on siellä tilailtu H&M:ltä... ja huomenna shoppaamaan sinne... [:D]

Hui... mä myös mietin tuota kellojen kääntämistä... Mitenkähän tosiaan tuon rytmin käy...

Ihan kyllä veitte sanat suustani äidit [:D][:D]
Meilläkään ei mies osaa omatoimisesti valita muksun vaatteita, ruokaa tms. On pari kertaa illalla syöttäny hedelmäsosetta pojalle kun olen sen valmiiksi annostellu lautaselle ja lämmittäny + testannu ettei ole liian kuumaa, laittanu pojan sitteriin ja ruokalapun kaulaan...Näinköhän se ees tajuis testata tota lämpötilaa syöttämästään ruoasta[8|][8|] Vastuun jakaminen ois kyl ihanaa, ehkä se sit muksun kasvaessa muuttuu helpommaksi??[:-]

Hah sama juttu täällä. [:D] Mies ei varmasti soseita syötä ja oon niin huono kysymään apua tytön hoidossa, että sillä menee hermot kun huokailen ja valitan iltasin kun oon loppu. Mutta oon oppinu pyytämään apuakin tässä pikkuhiljaa. [:)] On vaan uskomatonta, että kärsin huonoa omaatuntoa jos meen vaan vessassa käymään ja jätän tytön miehelle! Mä kumminkin kannatan tasa-arvoa lasten hoidossa.
Viime viikolla ärähdin taas miehelle ku sano ite, että voi olla tytön kanssa vähän aikaa ja sitte kuitenki jätti tytön lattialle (missä ei viihdy) ja ite oli koneella. Sillon aattelin, että parempi kai kun ite hoidan! [:D] Arh. [:@]

"kiva" että muillakin sama juttu[:'(][:@][&:]
 Ja juurikin, nii,että jos sitten PYYTÖMISEN jälkeen hoitaa vauvaa niin  silloinkin huutelee, että missä mitäkin on ja pitääkö nyt antaa maitoa, laitanko nukkumaan, tuotko vaatteet yms[:@][:@]

ja yhdyn niin tuohon lauseeseen, että on välillä niin ihanaa kun mies ei ole kotona[:D][:D]

Kyllä meillä mies tykkää olla pojan kanssa  en mä sitä sano, mutta se kun kaikki  pitää pyytää. Odottaisin mielellään sitä oma-aloitteisuutta.
Tänäänkin mies tuli töistä ja olin pojan kanssa lattialla leikkimässä ja poika rupes sitten itkemään, odotin hetken ja otin pojan syliin ja sitten sanoin, että katotaan kauanko pitää odottaa, että otat pojan oma-aloitteisesti syliin. Niin sain vastaukseksi että no kun sä otit sen. no kai mä otan kun toinen itki! miesten lokiikka! [:D][:@]

Kyllähän tälläset itsestäänselvyydet on välillä vähä ärsyttäviä kuten meillä nyt oli tässä yks kerta: mies meni vaihtaa Nealle vaatteita ja se huus mulle että "mitä mä sille laitan?", ja olikohan mulla tyylii hammasharja suussa etten voinu huutaa vastausta nii tää oli pyöriny siinä rapsuttaen päätään sen koko ajan eikä osannu päättää [:D] Ei siinä kyl, voihan se olla että kommentoin liian herkästi sen tekemiä asioita.
Viime sunnuntaina meillä myös minä nukuin kymmeneen, Nea oli tässä vaiheessa jo päikkäreillä ja mä kysyin heti herättyäni että onko likalla tarpeeks päällä. Mies oli mietteliään näkönen ja vastas että no on. Menin sit hakee Nean kun se heräs, ja kommentoin heti että "ei sillä ollu kun toi ohut peitto päällä ja eihän sillä ollu paksumpaa pipookaan". Mut kun miettii nii voi se tosiaan olla että ne vaan ei tiedä, on epävarmoja ja pelkää tätä kommenttivyöryä. Kyllähän mekin ollaan täällä keskenämme vatvottu noita pukemisjuttuja.
Syöttämisen suhteen oon pari kertaa kysyny haluaako se syöttää kiinteitä lusikalla ja jos se haluaa nii mitäs mä teen, meen siihen viereen neuvomaan että älä noin tee, tee näin. Pitäis vaan mennä ihan toiseen huoneeseen ja tulla vasta kun kippo on tyhjä. Mut tosiasia on kuitenkin se, että me tiedetään mitä on missäkin, millon mitäkin ja miten. Joten kyl mä tavallaan ymmärrän miestäni, jossei se nyt tiedä mitä se pukis Nealle. Ei se hoidu samalla rutiinilla ja kokemuksella.

Gibsoni: Tilasin jo muutama viikko sitten kun sai 10% alennusta nii ne tuli nyt. Kaupassa on kyl eri vaatteet kun tuolla netissä [;)]

Vielä 20min aikaa hehkuttaa: Roni tänään 4kk <3
Voi perse tätä ajan juoksua.. Yks kaveri sanoi, että justhan se syntyi johon oli pakko kuitata että "niin, 4kk sitten.." [:)]

Tosta miesten avuttomuudesta.. Toki vanhemmuus tulee meiltä luontevammin kun on ensin se lapsi kannettu sisällämme ja sit vielä päivät kotona sen kanssa, mutta veikkaisin että pihalla oltais mekin, missä mikin rätti ja body tuteista puhumattakaan on jos oltaiskin päivät töissä ja miehet ois kotona lasten kanssa! Eli kärsivällisyyttä..
Meillä miehen ajottainen avuttomuus on lyöty huumoriks aina ja mä oon oikeasti todellakin pystynyt olemaan kommentoimatta ja neuvomatta selän takana jos ja kun mies touhuaa pojun kanssa! Oli kyse sitten maidon antamisesta tai perseen pesemisestä!
Vois siltikin olla oma-alotteisempi välillä..

Ja nyt, kaikkien pitkien pähkäilyjen ja osittaisten stressailujenkin jälkeen, oon päättäny pikkuhiljaa lopettaa imettämisen! Jaksa enää tuskailla että "pitäskö vai eikö pitäs vai mitenkä pitäis". Nyt siis kaksi päivää menty, niin että illan viimeiset hörpyt, yösyönti ja aamun klo 8 syönti tulee tissistä, mut muuten pullosta. Eiköhän kohta nekin lopu, tuskin kauaa jaksaa tissit tollasta rytmiä? Ja voin kertoa, että on vapautunut olo tosta päätöksestä! Ei tarvii miettiä tissiliivejä, paitaa.. Ei jaksa enää kiinnostaa, mitä mieltä anoppi ja muut on "tissi sitä ja tissi tätä", josta voi sitten rivien välistä lukea pullokielteisyyden ja kokea epäonnistuneensa. [>:]

Nyt kun lopetan imetyksen, saankin syödä taas e-pilsuja ja sopivasti löysin vielä 5 levyä kaapista jotka on jopa voimassakin! [:)] 100% sopii, eikä tartte mitää tiputteluvuotoja kestää..

Mies otti koiran ja suuntas viikonlopuks itä-suomeen äitinsä ja muiden sukulaistensa luokse. Lähinnä hakemaan mummonsa autoon talvirenkaita.. Ollaan siis Ronin kans kahden! Huomenna ja su iltapäivinä menee poju hoitoon mun vanhemmille, kun meen järkkäriks niihin salibandypeleihin..

Jaa, josko menis laittaa pyykit kaappiin ja nukkumaan!

Mukavaa viikonloppua mamit mukeloineen [:)]

muok. enää 1min aikaa, Roni 4kk tänään <3 [:D][:D]

summerwinen kanssa meillä samanlainen roskapussiongelma Yritän kyllä itsekin yksin ulos lähtiessäni niitä viedä, mut miten voi olla niin hankalaa muistaa, jos ei ole valmiina ovella pussit nököttämässä
Samanlaisia ärsytyksiä  miehen touhuihin oli aikaisemmin täälläkin. Aina, kun tyyliin tyttö vähän inahti niin mies toi vauvan tissille, anna tissiä se auttaa... Noh nyt kun on soseet menossa niin pääsee mieskin siihen ruokintaan osallistumaan. Syöttää aina iltaruoan ja viikonloppuna melkein kaikki soossit:) Kun mies syöttää sosetta on minun mentävä toiseen huoneeseen, kun tyttö jää vaan naureskelemaan äidille ja ei syönnistä tule yhtään mitään
Meilläkään alkuuen ei ollut  niin oma-aloitteista ollut touhu, paitsi nyt jo onneksi on:) Töistä tullessaankin ensimmäiseksi on saatava tyttö syliin <3 Vaihtaa vaippaa ahkerasti ja leikittää.
Ei varmaan miehellä ne "äidin vaistot" niin helposti herää, kuin naisella niin menee enempi aikaa miehellä totutteluun, ennen kuin uskaltaa rueta "vaistojensa varassa" toimimaan. Pitäs välillä yrittää muistaa ettei se oma tapa ole ainut oikea millä asioita voi tehdä Ja antaa touhuta  miehen omalla tyylillään lapsen kanssa. Ei varmasti vauva mene rikki, jos syöttää "väärällä" lusikalla tai pukee sille eripari sukat tms. "vaarallista

Onpas taas, vois vaan luetella kaikkiin et komppaan, komppaan[;)] roskis-juttu: niin ärsyttävää juu kun mies ei "ehdi" töihin lähties viedä ja sit ite pitää viedä samalla kun on vauva toisessa kainalossa, hirmu kivaa. Ja kuten tuolta kuvista voi nähdä, oon aina positiivisesti yllättyny jos pojalla on ees vaatteita päällä kun tuun kotio, ihan eriparia aina ja jostain se kaivaa ne vähintään 10 cm liian isot kledjut vaik oon kädestä pitäen näyttäny että tässä on lapses vaatteet[:D][:D] kaik on aina hukas ja kaikki pitää rautalangasta vääntää... mutta sen oon oppinu et on parempi jättää noi herrat ihan kahestaan, miehen on helpompi ottaa vastuu kun en oo tiellä. Kyllä kai sitä ite jo elää niin rutiinilla ja varmuudella lapsen kanssa että mies voi kokea olevansa ulkopuolinen ja epävarma, ei sais liikaa kritisoida(Helpommin sanottu ku tehty[;)])  Mutta sen verran täytyy antaa kunniaa että oon ollu ihan hirveen onnellinen siitä kuinka ihastunut ja rakastunut toi mun kyynikko-äijä-mieheni on poikaansa Mulle lankeaa nää tylsät vauvan elossapito-hommat ja mies leikittää ja laulattaa ja söpöilee pojan kanssa[:)] Taatu, ootan niin innolla tota ettei tartte noitten rauhasten vuotamisesta huolehtia ja elämä ilman rintaliivejä halleluja!!! Ja voi vitsit, mä niin kans pistän miehen herään huomenna vauvan kans ja vedän pitkään sikeitä. Jooo![:D][:D]

Ihan sama meininki tosiaan täällä meillä on tuon oma-aloitteisen vauvan hoidon kanssa. Mutta toisaalta, ymmärrän sen kyllä, mutta ennen kuin oppi itse järkeilemään päässään, että mistä se oma-aloitteisuuden puute johtuu, niin kyllä siinä meni aikaa. Eikä sillä, ihan mielelläni itse ainakin hoidan ja olen tytön kanssa, mutta ihan jo senkin takia, että oppisi isänsäkin tuntemaan, niin olisi hyvä heidänkin viettää paljon aikaa yhdessä. Nyt meillä on sellainen tilanne, että käyn viikon verran joka ilta tekemässä tunnin pari töitä, joten eilen kun ensimmäistä kertaa sitten olin töissä, niin viimeiset 50 minuuttia kotona oli huudettu ja itketty niin ettei aikoihin. Ja olin poissa 1,5 tuntia. Samantien pieni hiljeni, kun kymmeneltä tulin kotiin. Eli mikään muu ei ollut vialla, kun että äiti puuttui. Kun tyttö oli rauhoittunut, nukahti syötön päälle omaan sänkyynsä. No, vielä seitsemän iltaa harjoiteltavana[8|] Onneksi noita kellojakin siirretään, niin se ehkä vaikuttaa vielä aikaistavasti neidin nukkumaanmenoon. Jos menisi vaikka nukkumaankin jo ennen kuin lähden töihin...

No joo... meidän pallero täytti jo 5 kk torstaina. Ei kyllä voi käsittää tätä ajan kulumista!! Ja nyt meillä harjoitellaan kääntymistä mahalta selälle. Muutama viikko sitten meni varmaan vahingossa, mutta nyt tuntuu, että alkaa oikeasti tajuamaan jutun[:)] Ja varpaista on nyt varmaan viikon verran otettu kiinni varsinkin hoitopöydällä, kun vaippaa vaihdetaan. Ja ihanaa kiljumista saa kuunnella usein, varsinkin aamuisin[:D] Nämä olisi ehkä kuuluneet tonne taidot-osaan, mutta kirjoitinpa nyt tähän...

Jaahas, puoli tuntia neiti ollut jo päikkäreillä vaunuissa kuistilla. Sisälle nukahtaminen on jotenkin vaikeutunut, ennen nukahti kesken touhunkin mihin vaan, mutta nyt tuntuu vaativan joko vaunuihin laittamisen tai sitten sen, että menen itse viereen sänkyyn tai sohvalle päikkäreille. No, ei se mitään. Laitan tästä lähtien aina sitten ulos vaan nukkumaan, niin saanpahan itse touhuta sisällä mitä huvittaa. Mies on parhaillaan rakentamasaa pihan ympärille aitaa, niin kohta voi koirankin vaan päästää ovesta pihalle, jos haluaa, niin ei senkään tarvitse ihmetellä sitten että miksi vauva menee vaunuihin mutta ei lähdetä lenkille kuitenkaan...[:D] Kaikkea sitä pitääkin miettiä.

Kohta ruoan laittoon... ja jälkkäriksi suklaakakkua, jonka innostuin leipomaan[:)]

Musta taas tuntuu että miehen oma-aloitteisuus on vaan lisääntynyt tän toisen lapsosen myötä. Saattaa vaihtaa vaippaa tai syöttää tytön ennen kuin itse edes ehdin tajuta että toisella on nälkä [8|] Mutta mua ärsyttää että kun mies vaihtaa vaippaa niin saattaa samalla vaihtaa vaatteetkin vaikka olisin juuri laittanut tytölle uudet puhtaat vaatteet, sittenkun kysyn että mitä vikaa niissä mun laittamissa vaatteissa muka oli niin vastaus on tyyliin että nokun tää on mun mielestä kivempi body yms. [:@] [:D] 
Mutta vaikka on oma-aloitteinen niin voisi olla sitä vähän useammin, välillä on päiviä että tuntuu ettei toinen voi yhtään auttaa tai tehdä mitään hyödyllistä [8|] 
Oon yrittänyt olla neuvomatta miestä siinä vieressä silloinkun hoitaa tyttöä, sitten vasta jos pyytää apua.. Ei se muuten opi jos ei saa itse kokeilla ja yrittää [:D]

Eilen juhlittiin esikoisen synttäreitä, jääkaapissa olisi vielä puolikas dinosaurus-kakku, tänään tulee vielä pari vierasta mutta taitaa sitä silti jäädä aika paljon yli.. Kenellehän sitä lähtis syöttää ettei menis hukkaan [8|] [:)] Taidan syödä itse, kuka niitä kaloreita laskee [:D]

Ihanaa sunnuntaita mammat!
Tänään se sitte odotettu muuttopäivä on koittanu, kohta saadaan avaimet käteen,jei <3
Ja eilen tuli puoli vuotta naimisissa oloa, eikä vielä ees olla avioeronpartaalla,hihi.
Santerikin on niin iloinen ja helppo nykyään. Oi että, ihanaa kun kaikkien vastoinkäymisten jälkeen elämä hymyilee <3
No tämä mammarouva lähtee nyt urakoimaan. Palaillaan sitten joskus taas astioille kun saadaan netit sun muut käyttöön!
Voikaa hyvin!

Kyllähän lopettaisin imettämisen minäkin jo jos vaan likka suostuisi syömään pullosta [:@] Eli pakko vaan jatkaa ja jatkaa....

Takaisin