Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yasmin pillereitä täällä käytetään ja mulla toimii hyvin, iho pysyy kunnossa. [:)]
Meilläkin tyttö vilkuilee telkkaria, en haluais kauheesti sen sitä kattelevan mut meillä on niin älyttömän pieni olohuone ettei pysty muualle siirtää et saatais koko perhe olla samassa huoneessa.

Täällä kans herätään aikasin, 6.00 aika tarkalleen. Nukkumaan mennään jo 19.00 ja oon kyllä itekin siihen aikaan valmis unille. [:D] Mikä mummo...

Gibsoni joulusta vielä... [:D] laitatko kaikkiin huoneisiin jotain joulujuttuja? oon vaan miettiny, että jos jonkun paikan jättäis vapaaks joulusälästä. En vaan tiiä minkä. Mut sais jo tulla se joulukuu! 

mulla on nuo minipillerit käytössä, ajattelin kyllä kohta vaihtaa siihen ehkäsyrenkaaseen. Kuulosti kätevältä kun googletin..[8|]

Mä olen kanssa ihan jouluhullu. No saa nähdä miten nyt käy, kun isommat lapset on tämän joulun isällään. Uuden vuoden ovat sitten taas mulla. Brianna mietti et mikä ilman koristeita, eiks vessa olis hyvä? [:D]

Brianna: Kyllä mulla yleensä on ihan joka paikassa joulukoristeita [:D] Jopa vessassa... [:D] Viime vuonna oli tosiaan jouluvessapaperia. Kyllä sille kaveritkin nauro. Tää jouluhulluus on peritty tuolta omilta vanhemmilta. Haluaisin niin mennä jouluksi omien vanhempieni luokse pohjanmaalle, mutta se taitaa vaan jäädä haaveeksi. Miehen poika on äidillään aina aaton, mutta tulee joulupäivänä meille. Vanhemmillani on oma koira + minun yksi koira ja mieheni poika on allerginen.

Jouluhulluudesta vielä, että oma äitini on jo useamman vuoden kerännyt erilaisia metalli joulupurkkeja. Nyt niitä on siellä sellainen 450 kpl... Ne kaikki on laitettava esille. Siinä on hommaa... [:D]

Meikäläinenki tykkää kyl et jouluna on joulunen pöytäliina, muutama tonttu tai joulupukki esillä, joulusukat, kynttelikkö+kynttilöitä, joululauluja, joulukuusi tietysti tärkein, ja kuusen alla ne lahjat [;)] Ja ruokaa yllin kyllin! Meillä on joka joulu käyny pukki (joku meistä heittäny kuteet päälle ja esittäny, ei sentää tilattua pukkia [:D]), vaikka minä oon se perheen pienin ollu viimeiset 20 vuotta [:D] viime joulu tosin meni "pilalle" ku oltiin anopilla, ei kuusta ei kynttilöitä ei pukkia ei saunaa ja lahjatkin piti avata vuorotellen [8|] Yksin oisin voinu syödä sen lanttulaatikon mikä oli kaikille tarkotettu... ja vielä ku oli raskaana nii sekin rajotti tietyn suhteen... Mutta nyt joulu sai taas uuden merkityksen mun silmissä kun tuli lapsi. Lapset tekee joulusta enemmän elämisen ja kokemisen arvosen [:)] Ja pukkikin on olemassa [;)] Kyllä nyt ainakin talouspaperissa pitää tontut seikkailla.

Mun piti heittää joku kysymys tänne, mutta unohdin sen jo [8|]
Voi vitalis, neidin punasesta paidasta huomaa että tää kämppä taitaa olla nyt siivouksen tarpeessa. Vaalee lattia ja vaaleet koirankarvat... Ois varmaan pitäny pukee tyttö sitkeesti vaan valkoseen [:D] Hirveesti se muuten liikkuu jo lattialla ympyrää ja jollain ihme konstilla eteenki päin vaikkei se osaa vielä konttaa...

Tännekin tullut niin paljon tekstiä...[:)]

Kuinka teidän muiden vauvat  muuten viihtyy lattialla?
Meillä kyllä viihdytään, mutta mun pitää olla siinä vieressä ja höpöttää koko ajan jotain. Yksin ei viihdy juuri yhtään, jonkun satunnaisen minuutin ehkä mutta ei muuten. Vaikka leluja on kuinka ja paljon niiin ei. JA kun ei meillä vielä kääännytä, niin ehkä ole niin kivaa vain maata selällään koko aikaa? Uskoisin.

Eipä tuo meilläkään viihdy lattialla kauaa yksin. Koko ajan pitempiä aikoja, mutta koko ajan katselee, että onhan se äiti jossain lähellä. [:D] Eikä täälläkään tosiaan käännytä. Mihinkään suuntaan. Vahingossa on muutaman kerran kääntynyt mahalleen omassa sängyssä.

joo aivan. MEillei edes vahingossa [:D][:D][:D]
mutta kaikki ajallaaan[:)]
Sängyssä kyllä potkii niin, että vaikka kuinka alas jättis nukkumaan niin aina on kuitenkin pää ihan kiinni sängyn päädyssä[:D][:D]

[:D] Joo kyllä meilläkin sängyssä potkitaan. Yks yö oli vähä naurussa pitelemistä kun tyttö oli kääntynyt ihan nurin kurin. Jalat oli tyynyyn päin ja pää oli ihan kiinni jalkopäässä. Eli aika matkan se oli rullaillut kun toi pinnis on kuitenki aika iso... [:D]

tulis jo se joulu..tää joulu meinattiin olla kotosalla,viimeset kaks joulua oltukin meidän äipällä etelässä..saa ainakin laitella kotia joulukuntoon.aina ne koristeet ja verhot on olleet vaikka ei ees kotona oltas oltu[:D][:D] Sit joulun jälkeen etelä-suomeen suunnataan..miehellä kun ajottuu nyt se isyysloma joulukuun puolesta välistä vuojen loppuun,nii päästään yhdes reissaamaan pikkasen,jej![:)]

Kylläpä piristi kun kävin jamin kummitätin kanssa eilen illalla vesijumpassa..kolmen tunnin yöunien jälkeen,enkä päivällä ottanu ees päikkäreitä,joku vois sanoo että pirun järkevää,heh[:D][:D] Mut oli ihan mahtavaa päästä kotoo pois,ja otaa sitä omaa aikaa,ja eikä se jumppaohjaaja jamppakaan ny nii hassumman näkönen ollu[;)][;)][:)] JA se vielä sai nii hyvälle mielelle kun mies oli saanu Jamin nukkumaan ennen kun tulin kotiin,ei oottanu itkevä lapsi tai ihan rättipoikki väsyny mies ovella kun tulin,ihanaa[:)][:)]
ja viime yö meni jo paremmin..vaikka jami heräskin 4 kertaa ennenkun noustiin ylös,mutta silti,saatiin nukuttuakin siis..jospa ens yö menis jo entiseen malliin..

kävin hakemassa s-marketista Jamin sipsu-kerho kassin..meillä on osuuskaupalla tollanen oma kerho lapsille[:)] siellä oli potta,ensitutti,tuttipullo,3 prk ruokaa,ensimuki,kaks lusikkaa,ruokalappu,t-paita,sukkikset..ilmastavaran tuloo ei voi estää[;)] ja kuitenkin ihan tarpeellista tavaraa[:)]

jotain piti sanoo,vaan piru kun pää ei toimi taas..hmm..no jospa se vielä tulis mieleen[:)]

Varmasti oli ihana saada sitä omaakin aikaa![:)][:)]
Tää mammakin otti eilen omaa aikaa ja lähti koirien kans ihan vaan koirapuistoon, mutta oli ihanaa! Sai rentoutua ja meillä kans oli mies kylvettänyt Turo-Eemilin ja ihan oma-aloitteisesti, en edes pyytänyt!!!![:-][:)] ja oli juuri laittamassa nukkumaan kun tulin kotiin  [:)][:)]

Me ollaan muutenkin sovittu, että kun mun miehellä on aamuviikko niin silloin hän laittaa Turo-Eemilin nukkumaan ja kun on iltaviikko nii minä. Ja viikonloppuisin   vähän molemmat[:)][:)]

katusutariina [:D] No toiseen vessaan laitan punaset vermeet, maton ja pyyhkeet mutta toinen saa olla ilman. [:D] En muuten tajua miks tällasessa kt-kolmiossa pitää olla kaks vessaa ja olohuone tosiaan niin pieni sitte. Enemmän siivoomista vaan...
Ja loppujen lopuks stressaan siitä joulusta, vaikka kolmistaan täällä kotona me ollaan, anoppilaan ehkä tapanina ja omia vanhempiaki vois nähä.

Gibsoni asuuko sun vanhemmat maalla? ite haaveilen kans et vois omille vanhemmille mennä jouluks ku ne asuu maalla ja itekin muuttaisin maalle jos ois mahollista mutta ei tuo ukko halua.   Ja kaiken lisäks on vielä allerginen karvakorville, nii että ei se mun vanhemmillakaan olo kovin onnistu ku se tulee kipeeks, niillä on kissa. Jo tuli ukko valittua. [:D]
Olin muuten ekaa kertaa pohjanmaalla tuossa pari vuotta sitten tapanina kaverin mukana sen sukulaisia moikkaamassa ja jäi tosi hyvät ja jouluiset muistot. [:)] Oli ystävällisiä ihmisiä siellä ja ihanat maisemat.

Brianna: No, maalla ja maalla... Pienen 6000 asukkaan kaupungissa Keskipohjanmaalla. Kesällä siellä tuli vietettyä paljonkin aikaa. Onhan se kuitenki mun lapsuudenkoti. Harmi vain kun on niin kaukana, mutta onpa tätä väliä tullut junalla mentyä. Siltikin matkaan menee 5 tuntia. Silleen haaveilen kyllä itsekkin maalle muuttoa. Kuitenkin haluan asua täällä Etelä-Suomessa, mutta en todellakaan missään keskustassa. Omakotitalo ja oma kunnon piha... [:D] Eikä mielellään naapureita kauheen lähellä.

Yksi elämäni raskain päätös oli kyllä se, kun muutin Seinäjoelta tänne pääkaupunkiseudulle. Jouduin luopumaan koiristani... (Rotweiler sekä sekarotuinen koirani). Onneksi ne saivat mennä vanhempieni luokse. Siellä ne ovatkin eläneet onnellisesti eläkepäiviään. Tosin Rotweiler Hohdolle jouduimme sanomaan hyvästit tässä lokakuun alussa... [:(] Kerkesin onneksi juuri mukaan pitämään toista tassusta kiinni. Hohto oli arviolta 10-12 vuotias... Vieläkin nousee kyyneleet silmiini... Se oli maailman leppoisin Rotweiler... Tuolla on Hohdosta juttua jos jotain kiinnostaa http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=1115. Uskoisin Jenni90 että sinua ainakin koskettaa, kun sinullakin Rotikka on kotona.

Se on kova paikka luopua omista eläimistään, oli ne sitten mitä eläimiä vain; mutta varsinkin koirasta. Koska koira on aina mukana. Se on seurallinen, ja niin riippuvainen siitä omasta omistajastaan.

Mutta aika kauan sai olla sun rotikka täälä sua viihdyttämässä. Mulle on sanottu, että rotikat elää keskimäärin noin 8 vuotta. Hyi kun menee kylmät väreet, kunmiettii, että joskus munkin on pakko sanoa hyvästit tuolle nalle karhulle joka pitää päätään mun sylissä. <3
Jaksamisia <3 !

Kyllä ollaan muuten taas saatu katseita kun meen vaunuilla ja tuon meidän rotikan kanssa tuola kaupungilla.  Kun nyt oli rotikka käynyt oman perheenjäsenensä kimppuun. Kovasti tämmöset lööpit muistetaan kautta ajan, mutta missä ne hyvät on ?

No meni vähän aiheen ohi  mutta[:D][:D]

Meillä on tänään nukuttu päivällä nii huonosti. Johtuu kyllä siitäkin kun Turo-Eemil on kipeänä ja raasulla nenäkin ihan tukossa. [&:]

Ah omaa aikaa, sitä tiedossa tänään parin tunnin verran [:D]

Muksujen kanssa on kiva "tehdä" joulua, pikkuhiljaa koristella ja askarrella, paistella pipareita ja torttuja, erityisen mukavaa<3

Meillä poika ei kyllä lattialla viihdy kun 2min jos ei vieressä ole. Usein istunkin siinä vieressä kun se häärää leikkikaaren kanssa. Kääntymistä ei edes yritä, taitaa riittää selällään olo kun siinä saa viihdykettä kun vähän huudahtaa, veljet tai vanhemmat tulee kyllä[:D] Mutta siis mikä möly tuosta pojasta lähtee, voi jee[:D][:D] Ihan perheeseensä kyllä tullut, kovaäänisiä ollaan kai vähän kaikki.
Musiikkia kyllä tykkää selvästi kuunnella, aika usein poikien, miehen tai itse laittamana musiikki soi ja jammaillaan, kikattelee vaan[:)]

Heippa! Pikavisiitti tänne...

Viirukhan: Juu, oikein muistit, meillä on kaikki pojat harrastaneet unijoikumista ja se on niiiiiiin sulkkua!

En oo hirveesti jaksanut täällä Vaun sivuilla pyöriä, jotenkin laiskottaa kokoajan eikä oikein mikään huvita. Mies on ollut nyt tän viikon kotona ja oon sen aikaa ollut sohvaperuna ja nyt on alkanut itseänikin ärsyttää. Tosin ei kantsis valittaa kun mies on tehnyt ruuat, ollut poikien kanssa, antanut mulle tosi paljon omaa aikaa. Kävin tiistaina äitini ja siskon kanssa syömässä ja eilen tavattiin tulitikun kanssa, käytiin Mäkkärissä [:)] Hänellä onkin parin viikon päästä laskettu aika!

Onnin kanssa sujuu elämä edelleen mallikkaasti, poika on vaan nyt edelleen nukkunut aika levotonta unta.
Tiistaina on 5kk-neuvola, josta sitten saadaan uusia mittoja.
Ja mulla on maanantaina np-ultra [:)]
Vieläkin on aika epäuskoinen olo tän raskauden suhteen, että oonko muka OIKEESTI raskaana... [8|] mutta kyllä siellä varhaisultrassa piene sydän vaan sykki kovasti.

Nyt iltapalaa pojille!

katusutariina onks siellä PÄKSissä montaki niitä sektioäitien huoneita? luulin, että vaan yks. Ku aloin nyt vasta kunnolla miettimään, että ollaanko oltu samassa huoneessa mutta ei vissiin. [:)]

Täälä on aika väsynyt mami[&o] Viime yönä Turo-Eemil ei kiljunut, onneksi nyt se on vähentynyt, mutta herää öisin parin tunnin välein..... huoh, luoja että on väsyttävää. Kun ite saa unen päästä kiinni niin toinen jo herää[&o][:'(]
Mä en keksi mitään syytä. Ei Turo-Eemiliä satu mihinkään, ei varsinaisesti ole nälkä, ei aina halua edes tuttia suuhun...[&:]
Viime yönäkin muutaman kerran vain tarjosin maitoa, ettei opi, että kahden tunnin välein yöllä syödään. Toki ei itke nälkäänsäkään. Toki annan ruokaa jos nälkään herää!!
Onko muilla ollut tällästä? Tää on niin uutta ja outoa mulle/meille kun me ollaan totuttu alussa liiankin hyvälle[:D][:D]

Ihanaa tänään alkaa viikonloppu![:)] TOki meillä ei sen kummempia viikonloppu suunnitelmia ole, mutta on ihanaa kun mieskin on kotona, niin saa vuorotella noiden yö heräämisten kanssa. Yleensä aina kun miehellä on aamu viikko niin minä herään yksin yöllä, koska mieheni pitää viideltä heärätä töihin! Niin reilua musta antaa edes toisen nukkua[:)] Mies kyllä viikonloppuna ja iltaviikkoisin herää toki[:)]

Meillä alkoi rotikalla juoksu nyt aamulla[&o][:@] plääh, raivostuttavaa, kun koko ajan saa olla  lattioita pesemässä, kun ei anna vaippaa käyttää. Naisen vaivpja minkäs teet.[:D]

Takaisin