Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täh? Jaa ei löydy kypärämyssyjä..mun täytyy ostaa täältä ja lähettää teille etelään[:D][:D][:D]meillä on ainakin toi pikkukauppa(maximakasiini,kuuluu tokmanni ketjuun,kuten vaik tarjoustalo jne..)täynnä kypärämyssyjä,tutta merkkisiä ja maksaa 5€..Ja mä oon pitäny jo pitkään pelkkää kypärämyssyä vaunuissa,suojaa kaulaakin,nii ei kylmä pääse sieltä..[:)]

mä ostin Jamille 74 cm Ciraf-merkkisen talvipuvun prismasta..siin on housut ja takki,ja on sellanen pehmee..ja kyllä se vähän tuultakin varmasti kestää,että voi pulkkailla vaiks ulkona..kun ei ollu mitään hyvää haalaria,ja mä en vauvanhaalarista rupee 50€ maksamaan,eieiei[:D] sitten panostan ja voin maksaa enempi kun muksu rupee touhuun ulkona ja tarvii olla tosi kestävä puku!!

Pulina82, Tjäreborgilla on joka torstai matkojen Happy Hour klo 13-15, jolloin hinnat alhaalla! [:)]

Minäkin käyttäny Ronilla pitkään pelkkää kypärämyssyä haalarin hupun alla! Suojaa juurikin niskaa ja kaulaa ja vähän poskiakin. Talvihaalariks ostin Lindexiltä 74 kokoisen ruutu-kuosisen puvun. Ei oo ns kurakangasta, et kestäis vettä yms mut vaunuissa tai autossahan tuo pääsääntösesti on jos pihalla ollaan!

Käytetäänpäs joillain jo isoja vaattetita! Meillä menee viel 62 bodyt, housuis pitänee siirtyä 68 kun jalat taas venähtäny ylimittaisiks 62 housuihin [:)]

Meille nyt sit tyulee se Stoken Tripp Trapp -syöttötuoli! Löysin huuto.netistä 40€ lähtöhinnaltaan, tarjosin 60€ osta heti -menetelmällä ja myyjä hyväksy [:)][:)] valkoinen, vaan vaatii hionnan ja uudelleen maalauksen kun maalissa kulumia/lohkeiluja käytön seurauksena. Niin ja uus nahkahihna pitää ostaa siihen jalkojen väliin, on siis vanhempaa mallia jossa on puinen se babysetin turvakaari ja noille pojan makkarajaloillekin enempi tilaa [:D] ai että ku moon tyytyväinen! Anoppi maksaa, laittoi rahaa viel uutta pehmustettakin varten!

Ja sit hehkuttelen vähän miehestäni.. Oon aina välillä puhunu, et kuivausrumpu ois hyvä ku sinne jäis koiran karvat vaatteista/lakanoista ja sais pestyy enempiki päiväs pyykkii. Mut eipä olla sovittu kuitenkaan, et kun on rahaa niin semmoinen hommataan -ollaanhan jo reilut 1,5v pärjätty ilmankin! Noh, eilen se sitten lähti salamyhkäisenä himasta ja totes hakevansa mulle yllätyksen jota oon kuulemma toivonu pitkään.. no minä sitten mietin pääni puhki että mitähän mä oon toivonu pitkään.. Ja sitten ukko tulee kotiin ja kantaa mun eteen kuivausrummun!! <33 Että mä sitten rakastan sitä <3 Kuka vielä sanoo, ettei suomalainen mies osaa olla romanttinen ja näyttää tunteitaan? Mun mielestä romanttista, että se ei oo ikinä suoranaisesti luvannu kuivausrumpua mutta selkeesti kuunnellu mun toiveita kun nyt tilaisuuden tullen sen hommas! Ei uusi, mutta toimiva! Ystäviemme kanssa mun selän takana sopinut kaupat, ystävämme kun muuttivat toiselle paikkakunnalle niin napannu muuttokuormasta rummun [:)]

Juuh, hyvää viikonjatkoa! Torstaina neuvolakuulumisia sitten [:)]

Taatu, ihana ihana mies sulla :) Ja kuivausrumpu on varmasti niiiiin jees. Meilläki se oottaa valmiiksi maksettuna hakua vaan kaupassa, mutta ensin pitää päästä sinne uuteen kotiin, jotta sille löytyy tila :) 

Mä olen löytäny vaikka mistä ja vaikka minkä värisiä kypärämyssyjä [:D] Mä itse ostin kärkkäiseltä kaks Tutan myssyä, valkosen ja vaaleanpunasen. Olisko ollu 3€/kpl. Mä aika usein käytän Jeminalla haalarin kanssa pelkkää sitä myssyä ja sit vaan huppu päähän.

Meillä on nyt 62 ja 68 koot sopivia. Jotkun aniharvat 56 housut ja bodyt saattaa viel mennä päälle ja itseasiassa parit pienimmät 74 kokoset vaatteetkin on otettu käyttöön [:)]

iitsu Mä just ostin Jeminalle Reiman veden ja tuulenpitävän haalarin. Se on ainakin musta ollu tosi hyvä! Jeminalla itseasiassa on aika montakin ulkoilupukua. [:D] kaks sellasta, jossa on takki ja housut erikseen, pari fleecehallaria, pari vanutoppahaalaria ja sit kaks ihan kunnon toppahaalaria [:D] Noi vanutoppahaalarit ei oikeen musta oo ollu hyvä juttu niin niiden käyttö on jääny aika vähäseks. Oisko kerran ollu Jeminalla se toinen päällä kun oltiin pihalla. Onneks niihin nyt ei kauheesti oo rahaa laitettu kun toinen on saatu ja toisen ostin joskus odotusaikana kirppikseltä kolmella eurolla [:D]

mohomaha: Ei tarvii näin pienelle ottaa rokotteita! oon siitä kysyny jo kahelta terkalta ja yheltä lääkäriltä ja yks terkka käski käydä kattoo mitä lukee www.sairaslapsi.fi sivustolla. On muuten muutenkin ihan hyvät sivut! Kannattaa tutustua [:)] Me otetaan rattaat mukaan sinne reissuun. Lastenrattaat ja vaunut saa ottaa ihan ilmaseks mukaan. Niistä ei tarvii maksaa mitään ylimääräsiä maksuja ja kaks viikkoa ollaan! [:)]

On jäänyt tää kirjoittelu nyt vähän vähäiseksi noiden muuttohommien vuoksi, mutta viikonlopun aikana saadaan tää projekti päätökseen niin pääsee taas palattua normaaliin arkeen. Suomeksi siis ukko töissä ja minä kaiken ylimääräisen ajan facebookissa ja täällä vaikka olis sata ja yksi hommaa rästissä [:D] Tätä mukaa kun saahaan näitä kamoja kuskattua uuteen osotteeseen niin päästäänkin jo perjantaina muuttaa lopullisesti. [:)]

täällä käytetään noita vaatteita kaikkia kokoja 62-74cm:n välillä ja poika on nyt 66cm. hirveesti noissa on kyllä eroja! sitten harmittaa kun mullakin pojan vaatekaapissa on eri hyllyillä koon mukaan lajiteltu noi vaatteet ja niitä jää aina käyttämättä/vähälle käytölle just sen takia että joku kokoa 74 on jo pieni! ja joissakin menee sitten vielä ne 62cm vaatteet[8|] itte oon tilaillu paljon ellokselta, ja ne on aina ollu hyviä siinä suhteessa ettei ihan hetkeen mee pieniks, nimenomaan noi elloksen 62 kokoa olevat on vieläkin käytössä. Sama on hennesin vaatteissa, nekin on aika reiluja[:)] sitten tilailen paljon pienistä nettikaupoista ja ne vaatteet on aina ollu ihan kamalan piukkoja, koot 72 on jo nyt aika pieniä! lindexiltä en osta enää ikinä mitään, yhden bodyn ostin aikoinaan kokoa 62 kun poika oli sillon vielä 55cm ja se ei sillonkaan mahtunu enää päälle[:@][:@]

aina jotenkin kaihea mieli tulee kun viikkaa pieniks menneitä vaatteita erillseen säilytyslootaan[:D] kohta pitää ostaa jo toinen laatikkokin niille kun ensimmäinen rupeaa olemaan täynnä. aina niitä kattelee ja muistelee miten poika tuohonkin hukku sillon pienenä ja nyt ei puhettakaan että mahtuis päälle[:D] noh, ehkä mä vielä joku päivä saan innoissani pestä ne uudelleen ja hypistellä niitä uutta käyttöä varten[:D]

mullakin on Jamille Reiman ulkoiluhaalari,joka on tuulen ja veden pitävä,ja on nyt hyvä päällä,kun ei ilmat vielä nii kylmiä oo että tarviis toppapukua laittaa päälle.[:)]

Mitäs mieltä olette vaavien telkkarin töllöttämisestä? Siitä taitaa olla ihmiset montaa mieltä."Asioikseen" en ole antanut telkkaria katsoa, mut tietty näkee samalla, kun itekin katotaan. Ja eihän hetki muumeja voi pahaa tehdä, eihän

Mäkin löysin huutonetista reiman haalarin, kokoa 68 ja on aivan loistava näillä keleillä. Eli juuri semmonen välikausipuku, ilman mitään toppauksia. Pitää tuulen ja sateen. Alla pidän villahaalaria, ettei tytölle tule vilu. Toimii!! Kypäräpipoja en pidä, kun tolla neidillä on niin isot posket, että ne kypärät ei todellakaan ole suunniteltu hänen päähänsä [:D] Ja haalari suojaa kyllä todella hyvin kaulaa, että siinä mielessä ollaan pärjätty.

Jonkunlainen toppahaalari olis hakusessa, ei ole vielä sopivaa kyllä tullut vastaan. Toisaalta tykkään tosta vuoden 07 äippäpakkauksen haalarista, joten taitaa mennä niin, että osten semmosen huutonetistä. Selviin alle kympillä tosta hankinnasta vaikka siihen postikulut tuliskin päälle.. Noh, ans kattoo ny taas [:)]

Meillä vaatteet 68-74.

Etelänmatkailijalle, oletteko ajatelleet ottaa ihan purkkeina tota maitoa mukaan. Ite jos lähtisin, ottaisin luultavasti lisäks sitä jauhemaista.. Ei vie niin paljon tilaa ja yhdestä paketista tulee monta litraa. No onhan siinä keittelyssä oma hommansa. [8|]

ja töllöstä, on varmaan ihan eri asia, jos lapsi kattoo pätkän muumeja kuin tyyliin 5h päivässä pelkkää töllöö.. No ainakin meillä tuota pikkukakkosta katellaan noiden isompien kanssa tyyliin joka päivä [:D]

AinoL, täällä poika ainakin kattoo telkkua, ei siltä oikein voi välttääkään kun kumminkin aina on tässä olkkarin puolella touhuamassa mitä mitäkin ja jos telkku on päällä niin heti kyllä kääntyy naama sinnepäin[:D] välillä on ihan joutunu kääntää kanavaa kun tullu jotain jännitystä, vaikka ei noin pieni sitä tajua mut silti sitä miettii että kamalaa jos tajuaisikin[8|] meidän poika on muuten jääny koukkuun salkkareihin[:D] kattonu syntymästään asti joka jakson[:D] huvitti ihan eilen illalla kun katottiin netistä väliin jääneitä jaksoja ja poika oli jo nukkumassa niin eikö se heränny heti ko salkkareitten tunnari alko ja huhuili pinniksessä että mä kanssa kattomaan[:D] sitten se oli ihan tohkeissaan kun otettiin se kattomaan mukaan ja nukahtikin heti niiden jälkeen[:D][:D]

etelänmatkasta puheenollen, olikohan iltasanomien perhe tai matkustelu puolella artikkeli etelänmatkasta vauvan kanssa, siellä luki että finnairin koneen ruumassa on sellainen sopiva paine ettei pilttipurkkien kannet poksahtele auki mutta kaikissa ulkolaisissa koneissa tuota ei ole. meilläkin se etelänmatka suunnitteilla niin pitää sitten tuotakin muistaa kysyä, ei ois kyllä tollanenkaan tullu edes mieleen[8|] ei ois kamalan kiva alku lomalle jos kaikki vaatteet ja tavarat ois pilteissä[:D] kun ei niitä varmaan käsimatkatavaroihinkaan vois ottaa, ainakin finavian sivuilla luki että lastenruokia saa ottaa koneeseen lennon aikana tarvittavan määrän. odotan kyllä muutenkin innolla sitä matkaa[:D] ennen sitä lähti minne halus mut nyt pitää miettiä kaikki mahdolliset jutut, ettei alue oo pelkkää portaita sun muita että rattaiden kanssa helppo liikkua. samoin pinnis olis jees saada huoneeseen, samoin keittolevy ois hyvä olla että sais lämmitettyä ruokia, mut toisaalta kai ton pullonlämmittimenki vois raahata mukaan[:D] mä oon ihan onneton muutenkin pakkaamaan laukkuja reissuun, aina pari laukkua vaatteita sun muita ja sitten en kumminkaan käytä kun paria vaatekertaa sen viikon aikana[:D] ehkä sitä nyt oppii pakkaamaan kevyemmin että vauvanki tavarat mahtuu mukaan, ja kun noita pyykinpesuaine pusseja ottaa muutaman mukaan niin ei kai niitä vauvanvaatteitakaan sitten kovin kovasti tarvii kun vaan pesee välillä siellä[:)]

mua huvittaa mun äiti taas kun se sanoo että hyvinhän ne matkat lastenki kanssa sujuu jne, mä oon ihan vauvasta asti vuosittain käyny ulkomailla ja voin kertoo että mulla on joka matkalta sellasia muistoja että äippä karjuu naama punasena lentokoneessa ja on ihan stressaantunu[:D][:D]

te jotka ootte lähdössä matkalle niin aiotteko maksaa vauvoille oman penkin koneeseen? mä sitäki miettiny että oiskohan helpompi kun tuo poika sillon kumminkin on jo lähempänä vuoden ikää niin ei välttis sylissä viihdy kun ei nykyäänkään kovin kauaa jaksa sylissä olla[8|]

katusutariina: Meillä on aikomuksena ottaa mukaan sitä jauhetta. Siellä hotellihuoneessa on vedenkeitin niin siinä keitetään sitten vettä ja sekotetaan sitä korvikejauhetta sekaan [:)]

summerwine: Me ostettiin sellaset paikat, johon saa sen vauvankorin. Siinä on ikärajana puol vuotta ja Jemina on just alle sen [:D] Mun äiti ja tutut, joilla on lapsia on tehnyt niin, että on ostanu etupaikat eli edessä ei ole istuimia. Niissä paikoissa on hyvin jalkatilaa ja siihen lattialle on sitten tehty lapselle peti. Täti otti lapselleen mukaan makuupussin, jonka päällä tyttö nukku ja sit se sellanen lentokoneen huopa oli peittona. Kutakuinkin näin olen myös itse matkustanut pienenä. Nousun ja laskun ajan tietysti sitten sylissä [:)]

Meillä Jemina aina välillä kattelee töllöä. Yleensä niin, että kun on esim. leikkimatolla niin hetkeks saattaa pysähtyä kattomaan mitä sieltä ruudusta tulee, mut sit jatkaa taas omia touhujaan. Pari kertaa on salkkarit kattonu ihan alusta loppuun sylissä ja jos jotain mielenkiintosta lastenohjelmaa tulee niin sitä saattaa jäädä tuijottelemaan pidemmäksikin aikaa [:D]

Mä en anna telkkaria kattoo, jos katse viivästyy sinne nii herätän sen huomion jotenkin pois telkkarista. Iskän pyssypelit ois kans ollu mielenkiintosta katottavaa, mutta äiti perhana aina alko just leikkii ku alko tapahtuu [:D]
Ja miehelle oon tehny hyvinkin selväks että salkkarit on se mun oma juttu joten turpa kii -molemmat [:D]

Kiitos kypärämyssyvinkeistä! Meillä mennään pitkälti villahousuissa ja paidassa ulos päikkäreille, säästä riippuen siinä päällä joku unipussi, kevyt toppa-asu tai joku 24 vuotta vanha haalari [:D] Vaunuissa on fleece-viltti ja sellanen joku lindexin peitto. Autoilessa ja kauppaan mentäessä fleece-asu tai toi autoiluhaalari. Toppapuvut ja makuupussi otetaan käyttöön vasta kun pakkasmittari menee reilusti miinukselle.

Ihanaa mieheltäsi Taatu[:)] Kuivari olisi niin aah, mutta tässä huushollissa ei enempää sähköä viitisi kuluttaa.

Mä kanssa ostin käytettynä Reiman välikausipuvun ja on hyvä. Poika ei oikein suostu olemaan makuuasennossa vaunuissa hereillä ollessa vaan on puolimakuulla ja näillä keleillä vanupuku olisi aina märkänä. Tuo on passeli kun suojaa tuuleltakin. Toppapukuna menee äitiyspakkauksen puku, tykkään siitä ja kivan muhkea yms. pitänee myös jonkun verran kosteutta yms.

Meillä vauva on heti telkkariin päin kun lattialle laittaa jos telkku on päällä[:D] Kääntelen sitä sitten niin ettei näkisi[:D]
Itse tuo herra ei liikkumisesta kyllä ole mitenkään kiinnostunut, ääntä kyllä lähtee niiiiin pirusti ja juttua riittää [:D]

Herrasta on tullut sellainen ettei muut kun äiti meinaa kelvata:/ Kai kun koko ajan olisi mun sylissä tississä kiinni[8|] Eilen jo mies kyseli vauvalta että voisi kai viihtyä hänenkin kanssaan joskus kun illalla oli klo 20-24 ollut tissillä muutamaa sänkyyn yrityskertaa lukuunottamatta. Mies sanoi että jos hän alkaa edes iltavellin antamaan, olen tosiaan itse vaan hölmönä senkin antanut..

Taas seurankaipaushuuto alkaa[:)][8|]

ALKUPERÄINEN: mohomaha

Ja miehelle oon tehny hyvinkin selväks että salkkarit on se mun oma juttu joten turpa kii -molemmat [:D]

Juurikin näin Ja salkkareiden jälkeen vaihto ja mies saa katsoa frendit rauhassa

Tuosta telkkarista vielä...jostakin luin et puheenkehitys voi viivästyä, jos telkkaria kattoo "liian kovaa vilinää pienen lapsen aivoille (alle 2v.)". Tiedä sitten....on niin monenlaista tietoa tarjolla. Joillakin telkku pois käytöstä vauva-ajan, mut mielestäni siinäkin mennään jo liiallisuuksiin.
Porukoillani on ihania valokuvia minusta ja sisaruksistani, kun viikonloppu aamuna kaikki 4 istutaan tukkapystyssä ja vähän unen pöpperössä katsomassa aamun piirrettyjä, voi niitä aikoja

Meillä on kans kovassa käytössä kypärämyssyt... Ja yllättäen olen ostanut ne kirpparilta tyyliin 5kpl 1 eur...[:D]
Niin ja ulkoilupukuja ja toppahaalareita on vaikka kuinka. Yhdestäkään en oo maksanu yli 5 euroo [8|]. Neidille on kyllä vaatteita jo aivan liikaa, mutta en voi olla ostamatta jos löydän jonkun tosi ihanan bodyn eurolla. Kaulurin kävin juuri ostamassa ihan Lindexiltä ja nyt ottaa pattiin ku niitäkin näky tänään tuolla kirppiksellä...

Vaateissa meillä on käytössä 62-68. Joitain 56 mekkoja vielä menee. Mä oon laittanu melkein kaikki pienet vaatteet jo kiertoon. Joko huutonetis myynnis, vieny tutulle mitä on huolinut, myyny kirpparilla ja osan mä jo vein kierätykseenkin. Ihan muutamia tosi ihania vaatteita oon säästäny. Minähän en ylimääräisiä ala säästämään [:D] Kun toisesta lapsesta en tosiaan haaveile...

Lassietec tai reimatec toppahaalari on kovassa metsästyksessä... Niin ja ruskovillaa metsästän myös... [:D]

Meillä poika tänään 5 kk!! Hurja [:D][:D]

Nyt ulkoillessa käytän Lassien välikausipukua, joka pitää tuulta, muttei ole toppavuorta. Vaunuissa on lisäks äippäpakkauksen makuupussi. Puvun alla on body ja sukkikset yleensä, ei hanskoja eikä villasukkia ellei oo pakkasen puolella lämpötila ja kypärämyssy päässä hupun alla. Herätessä on yleensä ihan hiki päässä ja tosi lämpimän tuntunen[:-] Kuumuus ei kyl oo koskaan unilta herättäny, eli kaiketi aika sopivasti on päällä..
Talvihaalarina meillä on vain se pakkauksen vanupuku, onko se riittävä (tarppeksi lämmin) vai pitäiskö vielä joku toisenlainen toppapuku ostaa? Millanen sen kannattais olla?

Täällä edelleen etelän matkaa metsästän, nekin muutamat matkat, jota olin katellu, on nyt menny..[:(] Täytyy viikonloppuna viimeistään matka varata jos jo ens viikolla aiotaan lähtee, tai sit matka siirtyy..Onneks miehellä on niin joustavaa töissä et se voi parinkin päivän varoajalla sanoa et pitää lomaa..

Meillä poika kattoo sillon tällön telkkua, ei kyl oo siitä kovin pitkään kiinnostunu, joten en usko sen kovin pahaa tekevän [;)]

Huomenna neuvolakuulumisia [:D]

Heh :) Meillä taas poika on välillä sylissä kun äiti dataa, painelee näppiksen nappuloita ja heiluttelee hiirtä[:)] Ja lemppari ohjelma näyttäis olevan vaaleenpunanen pantteri. Ei meillä tietty näitä kokoajan tehdä, mutta pyritään ottamaan poika mukaan kaikkiin juttuihin, mitä itsekin tehdään. Välillä katsellaan pyöriviä pyykkejä pesukoneessa, toivottavasti ne ei mee liian lujaa siellä[:D]

Meillä kans kyllä tyttö saa tuojotella tv:tä sekä tietokoneen ruutua... Ei se niitä ainakaan vielä kauheesti jaksa seurailla. Välillä kun tulee joku värikäs mainos tai kiva musiikki niin pää kääntyy. [:D]

Mä kans muistan pienenä kun tapitettiin paljonkin tv:tä. Ei nyt varmaan mielin määrin kun muistan myös sen, että oli kivaa olla sairaana kun sai kattoo videoita niin paljon ku jakso [:D]

Tuli muuten tuosta videoiden kattomisesta mieleen kun miehen poika 8-vee katsoi kerran meidän kans VHS kasetilta yhden ohjelman. Sitte sanottiin sille, että kasetit pitää KELATA aina alkuun lopuks. Poika kysy huuli pyöreenä: -Isi, mitä tarkottaa kelata?
Kattottiin sitten miehen kans toisiamme ja ruvettiin nauraan. Eihän hän tosiaan voi tietää mitä se tarkottaa. Meille se vain on niin itsestään selvyys... [:D]
Itsehän olen pienenä katsellut BETA ja VHS nauhoja.

Ihan mielenkiinnolla kyselisin mammat mitä te käytätte ehkäisyksi nytten?? en ainakaan äkkiseltään löytäny kesäkuisista onko tästä jossain ollu jo keskustelua..:)
ite hommasin hormonikierukan mutta en tiiä oonko vielä tyytyväinen tähän, aika saa näyttää [:)]

ja meillä kyllä katsotaan telkkaria ja dataillaan. raskaana ollessa sanoin että meillä ei sitten varmasti katota telkkuu,mut toisin kävi :) mikkihiiren kerhotalo ja hopla ( vauvaikäiselle suunnattu) ovat lemppareita. tietenkään ei katota pitkiä pätkiä, ihan hetkistä vain..

täälläkin on hormonikierukka ja oon ollu tyytyväinen[:)] pari viikkoa reilunkin ollu ja ei mitään muutosta missään, ainoastaan oon kuulema vähän rauhottunu[:D][:D]

Takaisin