Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niimpäniimpä, saa nähdä miten anopin suu sitten loksahtaa kun kerrotaan että mietitään muuttoo keski-suomeen. Mut en oo kyl toiste hoitoon viemässä, kun Nea ei kerta oo etusijalla.

Henniv: hurjaa vauhtia hampaita teille! Ja voi luoja te heräätte aikasin! [:D]

Meillä 5kk-neuvola klo 13 tänään.

Henniv: hurjaa vauhtia hampaita teille! Ja voi luoja te heräätte aikasin!

nojoo,onneks oon aina ollu itekin enemmän aamuihminen,nii ei haittaa nää seiskalta heräämiset[:D]

hurjaa herätä jo seittemältä[:D] mä heräsin vasta tunti sitten ja pikkunen vetää sikeitä vieläkin[:D]

tulin vaan kysäseen että jos joku korvikkeen käyttäjä osais mulle kertoa että mitä eroa on Nan1:llä ja Nan2:lla?? Yritin viimeks kaupassa niitä purkin kylkiä lueskella mut ei mun silmiin vaan sattunu mitään eroa[8|][:-]
Mietin vaan että kun tuo poju on jo reilu 4kk niin vois siirtyä siihen kakkoseen kun se kerta onkin 4kk:sta ylöspäin. Aika jännä ko yritin googlettaa niin itse nestlen sivuilta ei löytyny mitään tietoa kyseisistä korvikkeista[8|] Ainoastaan vaan maininta että ne valmistetaan saksassa ja espanjassa. Ja lisää googlettelemalla löytyi yllätys yllätys taas kaikkia huonoja juttuja vain ja että pitäs rueta boikotoimaan koko nestleä[:D] välillä kyllä huvittaa koko google mutta kai joissain jutuissa jotakin perää on. Tosin pisti silmään juttu että esim.tuolla espanjassa lapsia kuolee satoja vuosittain noiden korvikkeiden käytön takia kun niissä oli jotain sellasia aineosia (hitto, en löytäny enää sitä sivua!), ja niitä ei saa suomessa edes mainostaa[8|] En kyllä pahemmin oo mainoksia nähnykkään, mutta en kyllä kaikkea lukemaa usko. Huvitti lähinnä noi nestlen boikotoijat kun se kumminkin omistaa nannit, bonat piltit sun muut niin ei paljoa vaihtoehtoja kaupan hyllylle enää jäis[:D]

summer : oliskohan kakkoses ollu rautaa enemmä tjn.? mut mun mielest sen eron näkee siit etupuolelt mis on merkki jos molempia kattoo yhtä aikaa.
enpä oo nyt ihan varma..alko jo itteeki hieman epäilyttää[:D]

henniv jamillaha tulee jo hampaita,ei varmaa kivan tuntuist ku purasee syödessä.tsemppiä sinne.[:)]

meillä herättiin kans tänää seittämä jälkee.. olisin voinu kyl nukkuu viel mutta ei se auttanu ku ylös ja muumien pariin.. [:)]

mohomaha anoppi ollu taas aikamoinen,pistäs kyl vihaks..
mä en oo ees nähny omaa anoppii.johtuen kyllä ettei suomessa asu eikä olla perheenä viel käyty siellä..

mut pikku neiti kutsuu taas..

summerwine nan1 ja nan2 välillä on se ero, että nan1 on tarkoitettu rintamaidon lisäksi ravinnoksi lapselle ja nan2 tarkoitettu pelkästään korviketta juoville. eli siis nan2 on vähän tuhdikkaampaa ja siinä on enemmän äidinmaidon kaltaisia lisättyjä (mitähän ne ne nyt olikaan, neuvolantäti selittäny nämä mutta enhän minä muista) olikohan rautaa mitä lapsi saa äidinmaidosta ja ja, oli siinä jotain muutakin. siis lapsi joka on rintamaidolla ja tarvii lisämaitoa tulee antaa nan1 ettei saa liikaa niitä jotain :) mutta tämähän oli siis 4kk saakka vaan. voi toivottavasti saat selvää mitä' takoitan täsä söpertelystä [:D][:D][:D]

jaa.. jos sitä taas päivittäis kuulumisia..

Annusu mainitsi vauvauinnista ja teillä on kyllä suht edullinen tuo. Ja meillä on niin, että jos on kipee, se kerta hyvitetään seuraavana kautena. Muistaakseni siinäkin oli raja, että 3 käyntiä korvataan, ei enempää. Meillä kestää tuo vauvauinti 45 min ja nyt ollaan jo kolme kertaa oltu iiihan koko vuoron ajan. Hyvin neiti jaksaa [:)]

mohomahan anoppihan on oikein ihana [:D] Noooh.. mulla oma äitini on ollut aina semmosta menevämpää sorttia eikä juuri noista mun muksuista jaksa niin perustaa. Siis ei todellakaan mikään pullanhajunen mummo vaan pikemminkin nahkahousuihin ja takkiin pukeutuva menevä mamma. En valita, kun oon jo tottunut. Nykyään ollaan äitini kanssa muutenkin enemmän kavereita kuin perinteiset äiti-tytär. Toki mutsi kattoo tarvittaessa noita muksuja (yökylässä ovat suurinpiirtein kerran vuodessa) ja kyselee kuulumisia, ostelee lahjoja jne. Mutta sillä on omakin elämä. Ja jos totta puhutaan, niin samanlainen mamma haluan olla itsekin sitten joskus tulevaisuudessa. Meillä tuo miehen äiti on enemmän semmonen hösääjä, no ensimmäinen lapsenlapsi.. [:D]

ja mitäs tänne.. Viikonloppuna sain sellasta kyytiä tolta mieheltä, että hymyilyttää vieläkin [:D][:D]

No tepäs heräilette myöhään... [:)] Mä haen joka aamu pojan viereen viideltä, kun sängystä alkaa kuulua jokeltelua. Siten saan nukkua rauhassa kuuteen, jonka jälkeen alkaa tulemaan potkua kylkeen ja tasainen mölinä kuuluu kainalosta. Ei auta vaikka kuinka yrittäisi maitoakin tarjota ja rintaa antaa, melkein päinvastoin - poika vaan ilahtuu kun äiti raottaa silmiään [:D]

kiitos kattili [:)]! Tuota en tiennytkään[:-] Oon tuota ykköstä juottanu syntymästä asti ja pelkällä korvikkeella on ollu vähän reilun kuukauden vanhasta ylöspäin kun oma maito loppu[8|] Ei ees tullu mieleen että ois pitäny sillon jo alotella tuota kakkosta kun siinä purkissa lukee että 4:stä kuukaudesta ylöspäin. Enkä viimeks muistanu neuvolastakaan asiaa kysyä[8|]

Voikun saiski nukkua edes sinne 7 asti, meillä menee myös noin ku Poppi81 kirjoitti. Viiden aikaan alkaa ensimmäiset mölinät, siitä yleensä saa vielä kuuteen asti tainnutettua maidolla mutta kyllä se 6-6.30 on herätys meillä melkeinpä joka aamu, ei auta mitkään temput [8|] Mutta kyllä siihenkin tottuu ja sen kestää kun tietää että ei sitä ikuisesti kestä, viimeistään kun muksut muuttaa pois himasta niin saa nukkua pitkään [:D][:D] Ja tuskin ne enää teini-iässä kuudelta herää, ainakaan jos yhtään tulee meihin vanhempiin..

Meidän tytsy taas flunssassa, räkä valuu ja yskittää. Eipä tässä tämän syksyn aikana pahemmin muuta oo ehtinyt tekemäänkään ku sairastamaan [:'(]

Meillä nukutaan normaalisti 8:30 - 11:00 saakka. Kerran viime viikolla herättiin jo 7:30, mikä oli siis todellakin poikkeuksellinen aika! No, viikonloppunahan siirretään taas kelloja, saa nähdä millainen vaikutus sillä on sitten heräämisaikoihin. Ja nukkumaanmenoon...

Ja mä kans oon välillä lueskellu muista kuukausista noita synnytystarinoita, aikamoisia kokemuksia on ollut! Mieleenpainuvin oli kun joku oli synnyttänyt ihan kotisohvalle miehen ja ambulanssimiesten kanssa, ja saanut suunnilleen itse opastaa muita että miten toimitaan!! En muista missä tuo tarina oli.

Meillä tosiaan neiti oli sen verran kiireinen, että anihanin pikkuisen tapaan syntyi maailmaan tasan viikoilla 36 + 0. Mutta ihan hyvänkokoisena ja -kuntoisena, ja synnytyskin meni hyvin.

Sain tänään koluttua neidin vaatekaapin läpi, ja perkasin kaksi isoa muovikassillista pieneksi jääneitä ja muuten ei-käyttökelpoisia vaatteita. Nyt taas löytää tarvitsemansa, kaapissa on nyt kokoja 62 - 68, ja 74 pinot on sitten jo siinä holleilla, että voi sieltä sitten alkaa ottaa täydennystä, kun ei enää 62 vaatteet mahdu[:)] Tänään oli muutenkin siivouspäivä, sain imuroitua ja vaihdoin lakanat ja tiskasin ja pesin pyykkiä. Vielä jos huomenna saisi vessat pestyä...

Mutta semmoisia... kai sitä pitäisi nukkumaan suunnata. Pieni on nukkunut jo pian pari tuntia... eilen meni nukkumaan 19:45 ja kahdella syötöllä nukkui 9:30 saakka!! Yli kellon ympäri. Vaikka aamu oli kyllä niin hämärä, että olin ihan varma, että kello on vasta puoli kahdeksan tai jotain, kun herättiin, vaan eipä ollut

Hyvää huomenta mammat!
Ompas ihanaa kun ollaan saatu nämä yöt toimimaan. vain KAKSI herätystä oli viime yönä, wou! Miinus puolena on sitte vaan kun yöt alkanu luistaa (voiko sitä ees miinukseksi kuttua,noo[:)] ) että kymmenen tuntia on melkeempä maksimi mitä pikku ukko nukkuu yön aikana, ja se riittää. Ysiltäkö menee nukkumaan niin seiskalta heräilee. Itse saan onneksi nukkua siihen kasiin kuitenki, Santeri leikkii sen aikaa pinniksessä. Mutta kyllä niin hehkuttelen nytten näitä öitä, se entinen "rytmi" oli niin kaamee, ei sitä olis enää kauan kestäny. No onneks näin [:D] Vieläkö saatas joskus päikkäritki toimimaan,niin. noh noh, empäs liikoja ala luulemmaan :)

Mitä vaatekokoja teillä muilla on menossa? Me kanssa perkattiin eilen vaatekaappia, melkeempä kaikki 68 sai laittaa jo syrjään, nyt menee koko 74 ja henkkamaukka vaatteista 80. Ne kun on niin pieni kokosia. Voi että nämä meijän muksut kasvaa niiiiiiin vauhdilla.<3<3<3

Sunnuntaina saatas avaimet käteen meijän uuteen ihanaan kotiin. Piti käyä vähän shoppailemassa huonekaluja, lamppuja,mattoja jne kun eihän nämä meijän kolmion tavaramäärä näy missään tuolla uuvessa kodissa kun siellä on tilaa niin paljon,hihi. Pakkaaminen on ihan peestä, mutta kohta se palkitaan <3<3<3

Mitä vaatekokoja teillä muilla on menossa? Me kanssa perkattiin eilen vaatekaappia, melkeempä kaikki 68 sai laittaa jo syrjään, nyt menee koko 74 ja henkkamaukka vaatteista 80. Ne kun on niin pieni kokosia. Voi että nämä meijän muksut kasvaa niiiiiiin vauhdilla.<3<3<3

ohhoh..meillä menee vielä jotkut 60cm vaatteet päälle[:D][:D] Mutta siis käytetään 62 ja 68cm myös,kun eri merkit on niiiin erikokosia..[8|]

Meillä noustaan aika tarkasti joka aamu klo 7.00!!! Ja minua niin nukuttas, vaikka aamuihminen olenkin, mutta ei auta, ylös on vaan noustava, kun poika vaatii! Alussa nukuttiin kahekseen asti, sillon jakso ihan mukavasti nousta. Tuo tunti tekee paljon! Toisaalta hyvä, sitten kun lähden töihin, joudutaan aikaseen heräämään! Menen jo kuuteen työmaalle. Ei tuu kauheena shokkina heräämiset!

Me saatiin jo odotusaikana sellanen perinteinen syöttötuoli, minkä saa sit käännettyä, että tulee pöytä ja tuoli, se levy on kyllä aikamoinen pölynkerääjä... Anoppi oli menny ostamaan, meiltä ei kysytty mitään!

Hermo meinaa mennä noiden vuotojen kanssa. Oon reilu kolme viikkoo vuotanu nyt. Tosin aamulla näytti siltä, että loppuis. Ei tullu paperiin tuhrua enää!!! [:)] Niitä minipilleritä oon syöny. Neuvolassa puhuin asiasta viime viikolla, sain ajan lääkärille, että saan reseptin yhistelmäpillereille ja samalla otetaan sitte papa...yök! Lopetin ne minit nyt perjantaina.

Tää ei oo keksiny mitään kivaa vielä isänpäivälahjax! Meijän isi pitää typerinä juttuina kaikkea, missä lukee esim. Isin kulta! Jotain käytännöistä sen pitää olla, vaikkapa työhousut!

Vaatteissa ollaan menossa koossa 68. Riippuu tietysti ihan vaatemerkistä. Hirvee hinku ois päästä kirpparille tekemään löytöjä! Pojan kanssa en oo vielä kertaakaan käyny kaksin kaupassa, muuta kun vaunuilla hakemassa tyyliin maitopurkin. Joku päivä hypätä autoon ja hurauttaa kaupunkiin...

Viikonloppuna tullee isännän kanssa yhteistä taivalta 9 vuotta! Poika mennee mummolaan hoitoon sillo! [:)] Saadaan vähän juhlia vuosipäivää! Tosin harmittaa, kun nyt en mittää pilsuja syö, ja vois vähän petihommia harrastaa. Kännipäissä hyvä niihin kumien kanssa häslätä... Vaikka ei kai mua haittais, jos pikku kakkonen tulis... Oon vähän sellasta ajatusta miettiny! Mutta enköhän minä yritä töihin mennä ens syksynä. Ois vaikka puoli vuotta, ja sitten ruppeis yrittämmään toista!

Mä ostan isänpäivälahjaksi uudet salihousut, jotka käytännössä toimii miehen toisena ihona, niin se on niihin ihastunut... [:D]

Meillä on käytössä nyt 62, mutta ollaan parhaillaan siirtymässä 68:iin. 62 pistän pois sitä mukaa, kun menee pesuun. Olenpä jo yhdet 68 housutkin joutunut laittamaan pois kun tuli pieneksi. Oli kyllä tosi suloiset housut, mutta minkäs teet kun mitoistus oli niin alakanttiin. [8|] Meillä poika oli siis pari viikkoa sitten neuvolassa 61,3cm.

Meillä käytössä 68-74cm bodyt ja muissa vaatteissa vaihtelee 56-68. Hirveesti koko eroja on kyllä. Noi 74 bodyt on kyllä selvästi reiluja, muttei liian isojakaan. Saas nähä kauanko näitä vaatteita "joutuu" nyt käyttää kun pituutta oli kuukaudessa tullut vajaa sentti (63,8cm oli eilen). Äitiyspakkauksen haalarit ja ostettiin sellanen Tutan nallepuku-autoiluhaalari kokoo 68, ovat kovin isoja mutta ei se sinne ihan huku niin niitä voi käyttääkkin jo. Sillei hyvään aikaan ollaan kyl nää muksut saatu, ettei tarvii ostaa joka koon talvihaalareita sun muita kamppeita [:)] Mutta se kypärämyssy jäi pieneks jo ennen syyskuuta nii se jäi käyttämäti kokonaan [8|] se pikkuset-pipo on hyvän kokonen vieläkin. Täytys hommata noita kypärämyssyjä lisää, mistäs ootte niitä ostellut? Luin toukokuisista että on aika kiven alla noin pienelle...
Pienet vaatteet on sullottu äitiyslaatikkoon, sanoinki miehelle tossa että voi sitä ilonpäivää kun joskus taas aletaan penkoo sitä että mitähän kaikkee sieltä löytyy [:D] Onneks on pieniä vaatteita nii mahtuu kyl sinne niitä paljon, mutta täys se on noista 50-62cm vaatteista jo.

Rokotuksesta selvitty taas ilman oireita, mutta pistokohta oli melko punanen [&:]

Meillä vaatteet 68-> Neiti jo noin 70cm pitkä.
Mua on ärsyttäny kun en oo neitille mistään löytäny kunnon tuulenpitävää toppaulkohaalaria. Kaikki näille pienille olevat haalarit on sellasia vaunu tai kaukalo malleja. [:(] Olis kiva vaan talvellakin ulkoilla muutenkin joka säässä kun vaunujen kanssa. (nii ja jos tää pituuskasvu jatkuu, nii ei myö enää kauaa mahuta vaunuihin)
Me ei olla viel kertaakaan käytetty kypärämyssyä.., neitillä on aina niin kuuma.

Meilläki eilen ekaa kertaa kypärämyssy kun ton mallinen pipo saattais muuten kutittaa päätä mikä tuolla syntyneiden kuvissa on.

Nuori äiti ja muut reissaajat: tarviiko teidän ottaa jotain rokotteita vauvoille ennen ulkomaanmatkoja? Otatteko Nuori äiti kärryt sinne mukaan vai missä meinaatte Jeminaa kuskata ja pitää? Kaks viikkoako olette Thaimaassa?
Olikos se Just_Pam vai kuka se oli jonka vanhemmat asuu Espanjassa? Millonkas vauvan kanssa sinne?

meillä menee 56 on nyt ihan sopivat ja toki 62 on käytössä,joku 68 body kans käytössä.kun on aika pientä mallia..neiti oli viimeks pitkä 58cm.

mimosa85:lle onnittelut vuosipäivän johdosta [:)]

mutta pitääkin tästä lähtee fysioterapiaan..

Mä oon ostanu kypärämyssyt Jesper Juniorilta, siellä on eri värisiä ja kokoisia. Eikä oo kalliita, tais olla alle 5€..
Vaatteista menee 68, ja kohta täytyy jo siirtyä 74:een..Hihat niissä pitkät, mut muuten hyviä..

Pikku-ukko oppi eilen kääntymään vatsalleen! Ekaks aamupäivällä se keksi miten käännytään kyljelleen, ja sit illalla ilahdutti isäänsä kääntymällä kokonaan vatsalleen [:D] Näin minäkin sen, mutta kun olin juuri kertonu miehelle, et poika oppi kyljelleen kääntymään, niin hän totesi, miten harmittaa kun ei voi olla paikalla päivisin pojan oppiessa uutta..

Me ollaan lähdössä etelään nyt 2 viikon sisällä äkkilähdöllä! Ei vaan oikein tahdo löytyä mitään kivaa ja varsinkin edullista reissua.. Luulin, et äkkilähdöt on oikeesti halpoja, mut alle tonnilla ei tahdo löytyä mitään [&:]!!! Me kuitenkin haluttais et kohteessa on aamiainen ja uima-allas, ne jo nostaa hintaa! No, laukut on jo melkein pakattu, jos noi hinnat vielä vähän tippuis.

Me valittiin tää ajankohta siks, kun poika saa 5kk rokotteet vähän ennen reissua.. mitään ylimääräisiä rokotteita ei oteta, mun ymmärryksen mukaan esim. hepatiitti A ei oo lapsille kovin vaarallinen, itellä se rokote jo onkin..Lisäks me otettiin osaa siihen pneumokokkirokotetutkimukseen, eikä saada ottaa mitään ylimääräisiä rokotteita nyt..Siinähän ollaan saatettu saada hepatiitti B rokote.. MPR rokotetta monet kohteet vaatis, mut sen saa vast n.14kk iässä, joten sitä odotellessa..

Me otetaan matkarattaat mukaan, niissä on sit hyvä poikaa liikutella..Rintareppuun poika on jo liian iso, muuten sellanenkin ois mukaan otettu..Lisäks mukaan raahataan vaipat ja jotain soseita, suurimmaks osaks kuitenkin vielä rintamaidolla mennään [:)] Ja varoiks myös korviketta, kuulemma maidontuotanto voi heiketä etelän kuumuudessa..Vaik ei kyl viime kesänä helteillä ollu vaikutusta.. Mitäs vielä, ainii, lomamieltä [:D]

Takaisin