Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ostettiin sellanen Stokken tripp trapp Kodin 1:stä kun siellä oli 30% alepäivät..Halusin sen juurikin turvallisuuden ja pitkän iän vuoksi + se sopii meidän "sisustukseen" [:D]. Kaverit on sitä kehunu kovasti. Vielä pitäis ostaa se vauvasetti siihen, mut ajattelin sen huutonetistä kattoa, kun nekin maksaa ihan kivasti uutena.. Mummolassa meillä on sit sellanen perus syöttötuoli, jotain 30v vanha, jota pappa siellä tuunailee käyttökuntoon [:)]

Isänpäivä lahjaks tilasin Ifolorilta hiirimaton 2 kuvalla, ja haluaisin vielä ostaa sellasen Kerman saven valkosen Isä-mukin, jollasia on siis eri etunimillä..Mut en löydä niitä mistään???!! Ennen niitä tuli vastaan joka toisessa kaupassa..Saatiin sellaset kihlalahjaksi omilla nimillä ja ajattelin et isä ja äiti mukit vois olla samaa sarjaa..

Neuvolalääkäri takana ja fysioterapeutille täälläkin mennään. Onneksi tuttua touhua keskimmäisen pojan käyntien vuoksi. Hyvin on kasvanut joten ei ihme että usein syödään[:D]

Mä olen pähkinyt mitä sitä isänpäiväksi keksisi, juuri kyselin isommilta tekevätkö koulussa ja eskarissa jotain kivaa mutta eivät ainakaan vielä ole aloittaneet. No hyvää pihviä ja miehen lemppari täytteillä kakku ainakin, mutta mitäs sitten muuta[8|] Joulu tosiaan olisi taas edessä myös. Ifoloria ajattelin käyttää isovanhempien lahjoihin, mutta kai se pitäisi alkaa lapsiakin pyytää listoja kirjoittamaan[:)] Mies on viime jouluna, äitienpäivänä ja nyt synttäreinä hemmoitellut mua lahjoilla joita olen ollut itse ostamassa mutten ole raaskinut ja hän on ne salaa ostanut<3 Jotain erikoista olisi siis kiva vaihteeksi miehelle jouluksi hankkia/keksiä.

Mä meinaan ostaa käytettynä tuollaisen vanhanmallisen taitettavan syöttötuolin, ollut semmoinen isommillakin ja totesin käteväksi. Helppo ottaa takapihallekkin mukaan kun saa pöytä+tuolisysteemiksi. Keskimmäisellä käytössä edelleen huoneessaan sellainen Tripp Trapin kopio ilman sitä etukaarta, ostin sen käytettynä kun osasi jo kunnolla istua yms. Ihan kiva, mutten maksaisi aidosta montaa sataa euroa.

Täällä myös 62 senttiset jääneet pieneksi, 68 ja 70 senttiset bodyt jo ihan sopivia. Nyt kun saisi aikaiseksi alkaa niitä jo eteenpäin laittamaan kun alkaa kaapissa tila loppua kesken, mut jee pääsee kiertää kirppareita[:D]

Tänään näytetään nukkuvan pidemmät päiväunet aamupäivällä, soseiden tekoon siis, tänään aloitetaan maistelu[:D]

taitaa olla aika suosittuja noi old school-syöttötuolit [:D] me hankittiin kans se sellanen taittuva tuoli jostain 50-60-luvulta, oli uusia halvempi ja sopii meijän tyyliin, hieno lakkapinta pysyny, pitäs vaan liimaukset uusia..ja pitäs hankkia uus keittiönpöytä kun meil on sellanen liian korkee pieni pöytä[8|] niin ja ihan off-topic: oli aiemmin puhe kuin toi työnteko passaa niin kilttinä soitin kelaan ja ilmottelin kaikki päivät millon oon töis ja tänään tuli päätökset. Lopputulema on että on aivan sama käykö töissä jos on minimi-tuilla[:D] Eli kannattaa se työnteko kun on köyhä[;)] toi ennakkopidätys pitää vaan tarkistaa, niin tyypillistä kelaa kun ensin lukee että työssäoloajalta ennakkopidätys toimitetaan 40 prosentin mukaan ja sit lukee et Vähimmäispäivärahasta ennakkopidätys toimitetaan 20 prosentin mukaisesti[:-] niin kumman mukaan? [8|][;)] 

Mä tilailin isänpäivä lahjaks miehelle netistä boxerit joissa teksti "maailman paras isi"[:D] oisin halunnu sellaset boxerit omalla kuvalla, oisin pistäny vauvan kuvan ja viereen tekstin "mun isi!" mut niitä ei saanu puuvillaisina vaan ainoastaan sellasella kankaalla mitä tiedän mieheni inhoavan niin jäi sitten ostamatta[:D]noitten boxereitten mukaan ostan sitten vielä pari tölkkiä olusta niin lahja alkaakin jo olla sitten kasassa[:D]

joululahjoiks meilläkin tarkotus ostaa isovanhemmille niitä kahvikuppeja pojan kuvalla. itelle ei sellasia haluta kun meillä on tietyt kupit joita käytetään ja on noi erikoisemmat kupit sitten muutenki jääny vaan käyttämättä. Mun äipälle tilasin myös vistaprintiltä kalenterin pojan kuvilla. kamalaa, kohta pojan kuvia joka paikassa[:D][:D] ois aika kamalaa jos kävis niinkun siinä mainoksessa[:D][:D] mun anoppilassa tosin ne on tulostellu kamalasti kuvia joita mies on niille sähköpostilla lähettäny ja siellä on A4 kokosia kuvia pojasta seinät, ovet sun muut täynnä[:D]

Joo mä haluan kans tietää mistä tollasia boxereita saa [:D][:D] Mä kans tilasin ifolorilta kuvamukin. Siinä on kolme kuvaa, yks miehestä ja Jeminasta, yks pelkästään Jeminasta ja yks äipästä ja Jeminasta [:)] Sit on isi-avaimenperä ja kortin ostin ihan kaupasta. Joku maailman paras isi- t-paitakin voi olla kiva [:)]

Mä luulen, että marssin seppälään lähempänä isänpäivää. Eikös siellä yleensä oo just jotain ISKÄ-boxereita tai aamutakkeja tai jotain. Kakun teen sille ja laitan sen lemppareita eli polly-karkkeja koristeeks. Joululahjoista tuli tossa vähän puhe kun kysyin onko sillä toivomuksia niin se noi boxerit haluais uusia kun vanhois alkaa olee liikaa reikiä [:D] Joten ISKÄ-boxerit on myös loistava isänpäivälahja. Ite ärsyynnyn jos joku ostelee meille jotain erilaisia kahvikuppeja kun en tykkää että on yks risti kaks. Meille on tiensä löytäny Muumit ja 24h-sarja. Muut joutaa rodee jos joku yrittää meille tunkee, niin en niitä itekkää halua ostaa vaikka ois kuinka kivoja kuvia tahansa.
Omalle isälleni laitan tekstiviestinä onnittelut, ei olla niin läheisissä väleissä että muuta hommaisin. Oman äitini sen sijaan kutsuin meille jo kakkukahveelle kun sitä kakkua kerta oon tekemässä [8D] Jossei sillä siis muutakaan oo.

Perinteistä syöttötuolia mäkin oon vähän miettinyt, mutta täytyy varmaan pyörähtää ihan jossain liikkeessä kattomassa minkälaisia niitä on livenä nähtävillä ja sitten etsiä halvempi paikka ostaa sellainen.
Uutta turvaistuintakin vissii tarvis alkaa kattelee, brion primosta tyttö alkaa tulla jo ulos hyvää vauhtia [>:]

Niin ja käytiin tosissaa tänää siellä fysioterapiassa taas. Ei edelleenkään huomattavissa mitään vakavaa, jäntevyyttä on edelleen ja pitää jumppailla jalkoja ahkeraan sekä yrittää Nea saada löytämään ne omat jalat. Anoppi oli ostamassa meille hyppykiikkua joululahjaksi, ja käski kysyä onko se nyt Nealle hyvä ja eihän se ole. Se lisää jäntevyyttä ja sitä Nea ei enää tarvii [:D] Oikeen puolen kyljellä oloo pitää lisätä sekä "ärsytystä" oikealle niin oikeaakin käytettäisiin siinä missä vasentakin. Kuukauden päästä nyt vielä kolmas käynti, vaikkei mitään vakavaa olekkaan. Taitaa olla asiakkaista puute [:D] No ei, samahan tuo on jos siitä hyötyä on ja ilmaistahan se on. Parhaat asiat on ilmaisia, niinhän sitä sanotaan [;)]

Kirjottakaa googleen "boxerit omalla kuvalla" tai "tekstillä", tulee paljonkin vaihtoehtoja kun jaksaa vaan selata[:)] Mut itte tilasin tuolta ne pelkällä tekstillä olevat: http://387633.spreadshirt.fi/miesten-boxerit-omalla-tekstillae-A7381100 ja jos oisin ne kuvalla olevat tilannu nii oisin tilannu ne tuolta: http://www.digiexpress.fi/tuotteet.cfm?selectGroup=65d8009c-a598-461b-8038-da71a345eb0c

Minä tilasin meijän isille jo t-paidan jossa lukee "meidän perheen isi" ja siinä sellanen tikku-ukko ajaa autolla (isi on automiehiä), sitten lisäksi ifolorilta hiirimaton isin ja pojan yhteiskuvalla ja tekstiksi, öö. no unohin jo[:D][:D] eiköhän niillä voi isinpäivä tulla :) niin ja autokakku tietty [;)] pakko oli "hoitaa altapois"(olipas rumasti sanottu ;) ) nuo lahjat kun nyt pittää alkaa pakkailemaan kun on tuo muuttokin jo niin lähellä, niin sitten siinä on nii paljon hommaa että ei kerkiäs sitte enää mitää lahjoja ettiä :)

Ainii ja sitte syöttötuolista. käytiin katteleen (kun mummu lupas ostaa santerille millasen vaan halutaan) ja "sovitettiin" poikaa sitte triptrappiin, niin eihän tämä meijän reitevä ukko ees mahtunu siihen [:D][:D][:D] pullukkako,öö [:D] no sitten totesimma että kaikkein paras on tuollanen ihan perus tuoli. mahtuupi poika kunnolla olemaan kun kasvaakin. harmi vaan kun halusin sellasen mikä kulkee mukana, mutta aina ei voi saaha mitä haluaa :) 

mohomaha: Me keräillään kans muumeja ja koko-sarjaa [:D] Se muumi-kattila on nyt viimeisin ostos ja vielä haluisin sen uusimman mukin ja kasarin. Mä tilasin sen mukin sitä varte, että saapi viedä työpaikalleen kun sellasta toivo. Mä en haluu et se meijän arabiaa sinne kuskaa [:D]

Mä olin ajatellu, et jos vaan löydän niin ostettais se tripptrapp käytettynä, mut saas ny nähä. Mä en ite oikeen tykkää siitä syöttötuoli/pöytä systeemistä, joten sellaista meille ei ainakaan tule [:)] Tutuilla on paljon ollu näitä pöytiin kiinnitettäviä syöttötuoleja ja on kuulemma toiminu ihan hyvin.. Helpottais ainakin siivoomista. Täytyypä alkaa kiertelee jos vaikka joulupukki sen syöttötuolin meille tois [:D]

Seppälässähän joo taitaa joka vuosi olla näin isänpäivän aikaan kaikkia isi-juttuja. Täytyypä poiketa joku kaunis päivä vilkasemaan [:)]

Joululahjaksi ajattelin tilata isovanhemmille ifolorilta sen kalenterin Jeminan kuvilla ja jotain pyyhkeitä, pussilakanoita tms. Miehen kanssa ollaan sovittu, että meille riittää joululahjaksi se Thaimaan matka. Paitsi että oon ihan varma ettei mies jätä ostamatta lahjaa niin kai se täytyy itsekkin joku lahja keksiä [:D] Jeminalle sen sijaan täytyy ostaa joululahjoja (vaikkei se niistä mitään vielä ymmärräkkään). On sitten kiva aukoa niitä paketteja, mitä on itse ostanu ja paketoinu. Huisin jännää [:D]

Mohomaha: Meinasin revetä, mekin ollaa käyty siel fysioterapiassa ja meidänkin pitäs lisätä muksulle ärsytystä oikeelle! Meillä vaan ei edelleenkään onnistu lattial olo kun selällään (muksun vaikee olla mahallaan), mut ollaan vaihettu sängyn paikkaa yms että saatas neiti nukkuun niin että kattois oikeelle. Toistaseks kyl ollu aika turhauttavaa...

[:D] Mä olen jo ostellu joululahjoja... [:D] Alotan sen aina aika aikaisin kun on niin paljon kenelle pitää ostaa. Sitten on vielä tapana, että omalle porukalle ostetaan useampi lahja... Meidän suvusta kun on sanottu, että me ollaan jouluhullua kansaa. Jopa vessapaperit pitää olla jouluisia [:D] Niin ja omille veljille pitää ostaa ensin joku järkevä lahja ja sitten pitää olla toinen lahja joka on jollain lailla pientä v*tt*ui**a [:D] Mulla on neljä veljeä joten tekemistä riittää... Mä sain viime jouluna yhdeltä veljeltä titinalle karaoke levyn (käyn siis laulamassa aika usein karaokea, mutta odotusaikana se jäi vähä vähemmälle). Tämä on vain yksi älyttömistä jouluperinteistä mitä meidän suvulla on! Puhun siis vanhemmistani sekä minun sisaruksistani ja heidän perheistään...
Niin ja meidän perhe on vielä tällaista keräily/kierätys kansaa niin ei ole mitenkään ihmeellistä että joitain joululahjoja ostetaan kirpputorilta. Esim omalle äidille olen ostanut Viiru ja Pesonen kirjoja kirppikseltä joululahjaksi. Hän siis kerää niitä [:D] Tottakai ostan vaatteet/lelut ja muut sellaiset uutena pukinkonttiin. [:D]

Mä en oikeesti voi sietää jouluruuhkissa ostelua... Haluan katsoa rauhassa.

Isäinpäivä lahjaa en oo vielä miettiny. Jotain tosi pientä kun mun mielestä isä/äitienpäivän on pääasiassa "lasten juttu".

Hih... Kävin tänäänkin kirppiksellä pyörimässä. Ja taas löyty pussillinen ihania vaatteita Netalle + mummille yksi kirja pakettiin. Maksoi taas hurjat 9 eur koko säkki.

Mohomaha: Mä just kans kattelin samaa, että alkaa tuo turvaistuin kohta oleen pieni, mutta ei nyt onneksi ihan vielä. Kiitän siis itseäni, että maksoin tuosta turvaistuimesta vain sen muutaman kympin. Ja tämä on ollut kyllä älyttömän hyvä turvaistuin (Recaro, autourheiluperhettä kun ollaan Isin rata-autossakin on samanmerkkiset penkit [:D]). Meille tulee kyllä seuraavakin tuoli tuota samaa merkkiä. On niin hyvä tuo kaukalokin!

Täällä kun noista mukeista puhuttiin, niin pitihän munkin käydä semmonen meitin iskälle tekemässä. Samalla tein sitten kummeille ja mummille joululahjatkin [:D] Boksereitakin kävin kattomassa, mutta päädyin sitten mieluummin siihen mukiin. Hirnuin täällä ajatukselle että likan naama on miehen persiissa, vähän niin ku piikkinä lihassa [:D][:D]

Turvaistuimesta: Me saatiin semmonen kastelahjaks, ja nyt odotellaan tytön kasvavan vielä hiukan, eli varmaankin kuukauden päähän. No lähinnä siihen, että jaksaa jonkin verran istua ilman, että selkä alkaa väsymään. Istuin on siis 9kg -> Tuo kaukalo painaa jo ihan helvetisti, kun tyttökin on jo varmaan 8kg. Tunnen itteni niiiin apinaksi, kun toisessa kädessä kauppakassit ja toisessa likka [:@]

Hirnuin täällä ajatukselle että likan naama on miehen persiissa, vähän niin ku piikkinä lihassa

hahhah..ite en voi kanssa nauramatta miettiä ajatusta että olis pojan kuva miehen kalsareissa..[:D][:D]

ALKUPERÄINEN: Henniv

Hirnuin täällä ajatukselle että likan naama on miehen persiissa, vähän niin ku piikkinä lihassa

hahhah..ite en voi kanssa nauramatta miettiä ajatusta että olis pojan kuva miehen kalsareissa..[:D][:D]

Sama juttu [:D][:D]
Seppälästä ostin viime vuonna miehelle "Isi on unikeko" boxerit ja t-paidan, sopii miehelle kun nenä päähän[:D] Boxereita ei niinkään käytä kun huonoa matskua mut paita hyvä "pyjama-paita".
Musta on kiva lasten kanssa hommata/keksiä jotain kivaa miehelle, isänpäivä on vaan syy siihen, harvemmin muuten kun tulee mitään erityistä keksittyä.
Omalle isälle riittänee soitto vaikka läheisiä ollaan niin jotenkin näin kun omaa perhettä niin ollaan hiljaisesti sovittu että se vietetään näin. Samoin äitienpäivät. Musta (ja myös äitini mielestä) olisi kauheeta jos pitäisi äitienpäivänä käydä oman sekä anopin luona, jäisi oma päivä siinä jotenkin perheen kanssa viettämättä[8|]

Onneksi meillä ei ole tapana lähiperheen kanssa ostella lahjoja jouluksi kuin lapsille ja isovanhemmille teen yleensä lapsilta/lapsien kanssa jotain muistoksi. Mulla tulisi paniikki jos pitäisi kaikille jotain keksiä[:D]

Isänpäivästä Ite en oo vielä yhtään miettinyt mitään lahjaa, oon niin surkee keksimään mitään.. Ehkä vois harkita jotain kuvajuttuu kun niistä ollut täällä puhetta, vois olla ihan kiva mutta en varmaan kahvimukia. Ostin viime isänpäivänä miehelle "ISÄ" mukin, ei viitsi joka vuosi uutta mukia hommata, kohta niitä olisi kaapit täynnä [:D] Varmaan ainakin lasten kanssa askarrellaan jotain, mun lapsuudessa oli aina tapana että itse tehtiin jotain isälle ei osteltu, ja niin oon ajatellut pitää nämä isän/äitienpäivät nyt omienikin kanssa. Mutta jos jotain kivaa keksii / löytää niin ehkä sitten voisi myös ostaa jotain pientä. Omalle isälle ja miehen isälle varmaan vaan jonkinlaiset kortit väsätään..

Syöttötuoli meillä jo onkin odottamassa että tyttö oppii istumaan. On tuollainen ihan perus puinen, merkistä ei hajuakaan. On tullut meille muistaakseni mun pikkusiskon jäljiltä silloin kun esikoinen on syntynyt. Nyt kun poika on siirtynyt pois syöttötuolista niin on tuo tuossa valmiina.

Joululahjoista myöskään ei ole vielä hajuakaan. Mä kuulun siihen ryhmään joka jättää kaiken viime tippaan ja sitten juoksee kiroillen jouluruuhkassa [:D] Se alkaa olemaan jo joka vuotinen jouluperinne [:)]
Joka vuosi kyllä aina vannon että ensi vuonna aloitan lahjojen keräämisen ajoissa mutta aina se jää sinne tyyliin viikkoa ennen aattoa [8|]

Meillä esikoinen täyttää tänään 3v, ei voi vielä käsittää että missä välissä on muka kasvanut jo noin isoksi pojaksi. Synttäreitä juhlitaan vasta kuun lopussa, kyselin pojalta että minkälaisen kakun hän haluaisi juhliinsa, pitää kuulemma olla dinosaurus ja täytteeksi kirsikkaa, mustikkaa ja appelsiinia [:D] Dinosaurus voi onnistua mutta täyte kuullostaa aika eksoottiselta, varmaan joudun vähän muokkaamaan [:)]

Räkäpöpökin iski taas meille. Ehtihän tässä varmaan viikon tauko jo ollakkin edelliseen. Tyttö on ihan tukossa ja räkäinen, samoin isoveli. Tuolla isommalla tukkoinen ja vuotava nenä nyt ei niin kauheasti menoa häiritse mutta tää pikkuinen on kyllä ihan eri juttu. Tänään herättiin kuudelta ja eilen jo puoli kuudelta kun ei uni tule tukkoisen nenän kanssa. Ja hirmuista narinaa ja valitusta koko ajan, mikään ei ole hyvin.. Jospa tää kohta taas helpottais ja saatais vähän paremmin nukuttua.. [8|]

Juu Gibsoni täällä myös jouluhulluutta. [:D] Jouluista vessapaperia en oo löytäny mut nyt haaveilen keittiöön sellasta vanhanajan joulutunnelmaa, verhot ja pöytäliina ja mutta tilpehööriä. [:)]

Syöttötuoli ostettiin Ikean reissulla, ihan se perusmalli Antilop. [:)]
Nyt on syytä olla tyytyväinen kun neiti nukkuu 3-4 krt päivässä ne 15-20min. päiväunet. Sen sijaan menee jo 19.00-20.00 yöunille ja herää 3-7 krt yössä millon mihinkin. [>:]

Hittolainen kun taas pisti sadepäivän... jää lenkkeilyt vähemmälle.

iitsu: meiän likka kattelee kyl oikeelle mutta ei oo oikeella kyljellään tai käytä sitä kääntymiseen. Vaikkakin se taitaa olla aika yleistä kaikilla vauvoilla että ensin käytetään sitä toista. Toki meillä varmasti vaikuttaa sekin, että tytön leikkaus on tehty oikean kyljen kautta. Parastuispa mun sektiohaava yhtä nopeesti kun ton likan arpi! Sitä ei oikeen ees huomaa ellei kiinnitä tosissaa huomiota. Haalentunu sillä kovasti on, mun haava on vieläkin melko punanen [&o] Tayssissa sanoivat että äitee ja lapsi on molemmat merkattu [:D]

Mä tykkään myös joululahjat suunnitella hyvissä ajoin, ja ostella. Paketoida kylläkin sitten joulukuussa vasta [:D] En tajuu miten joku voi jättää siihen aattoaamuun hankinnat! Musta ei ois ikinä siihen!
Eilen tuli suomalaisen mainos nii bongasin sieltä anopille kirjan: NÄYTÄ MITEN [:D] "...flirttailla taitavasti, pakata matkalaukku tehokkaasti, kääriä sushi-rullat... ja paljon, paljon muuta." Se on sille just niin ihmeellistä aina esim. miten ananas leikataan. Haluaa kaiken aina nähdä miten joku tehdään (eikä se useimmiten silti tajua [:D])

Nuori äiti: aa no se on eri asia, jos töihin vie. Mun mies juo useimmiten termospullosta tai asiakkaiden kupeista jos joku mummo haluaa sille työmaalla kahvit tarjota. Onks teillä kaikki muumimukit jo? meillä muut paitsi keväällä tullut hosuli ja sen kulho (mies "keksii" nämä joululahjaksi mulle, siks en oo ostanu). Oon keränny ainoastaan ne mihin kuuluu kulhot eli joulusesonkimukeja ei ole eikä tule. Kesäsesonkeihin kuuluu ni ne on [:)] Molemmat lapsisetit löytyy myös, pääsee Nea niillä sit harjottelee syömistä. Onhan noita muumitavaroita muutenkin pyyhkeistä figuureihin [;)] Ja kaikki kahvilusikat löytyy, vois pukilta pyytää Nealle muumihaarukoita tjms.

Niin ja meillä on ollut perinteenä, että jokainen ostaa ainakin yhden lahjan jokaiselle. Veljiltä tulee yleensä arpoja josseivat muuta keksi.

Mä en oo vielä suonu ajatustakaan isänpäivälle tai joululle... Pitäsköhän jo? Kai sille isännälle pitää kakkua ainakin leipoa.

Mohomaha: meijän neiti ei ees käänny, ei viihdy ed. lattialla mahallaan ollenkaan. Kattelee kyllä oikeelle, mut yleensä nukahtaa aina pää vasemmalle kenossa (saa sit olla jatkuvasti kääntelees sen päätä) ja tosiaan kun omistaa niin hyvät unenlahjat, enkä aikasemmin sitä käännelly toiseen asentoon nukahtamisen jälkeen, niin hään pää on kasvanu ihan toispuoleiseksi [8|]
On kyl ihmeellistä miten vauvat paranee, meillä haava oli kyljestä kylkeen koko mahan yli ja suoletkin oli kirjaimellisesti otettu pihalle, mut nyt kans vaan ohut valkoinen viiva jäljellä. [:)]

Takaisin