Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös huonot nuo 50/56 sukkikset, mutta nää 62/68 huomattavasti paremmat.

Piti kysyä jo viime viikolla, että onko kukaan muu saanu Muksulta ruokalapun ja heidän esitteitään? Ilmaistavaran määrää ei voi estää [:D]

Joo siis noi meidänkin sukkikset jotain kokoo 62/68..voihan se olla että jotkut vaan ei tykkää..[:)] ei oo ainakaan tänne tullu ruokalappuja..[8|]

ja piti tohon imetyksen kommentointiin ulkopuolisten osalta sanoa,että mulla parhain on ollu kun meidän vuoraisäntä,päälle 80 v. pappa,kertoili tuossa pihalla yks kerta että miten heillä lapset on saaneet rintamaitoa vuoden ikäseksi ainakin ja yhdelle oli pakko korvikemaitoo antaa,kun oli niin siras että piti sairaalassa olla monta viikkoo,nii eihän sitä emännältä maitoo tullu jne..sitte se sano,että imetä sinäkin ainakin puol vuotiaaksi,nii on sitte vastustuskykykin parempi jne..Ei tuota miestä voi kun huvittuneena kuunnella,en siitä itteeni ota..Tänäänkin oli tossa pihalla jotain touhuumassa kun lähin Jamia nukuttaan,5 astetta lämmintä nii en pipoo laittanu,ku aattelin että tulee hiki..nii eiköhän tää sanonu ensimmäisenä,että paahan sinäkin hattu päähän,nii ei flunssa yllätä,eikä tartu poikaan[:D][:D]
Emäntänsä onkin sitten sellanen jota me vältellään miehen kanssa yli kaiken[:D] Se on jostain syystä vihannu meitä siitä asti kun tähän muutettiin(3v sitten...)kaikki mitä tehdään,tehdään väärin ja muutenkin koko ajan nalkuttaa jostakin jos sen kanssa sattuu törmäämään..no kai ne vastakohdat sitten viehättää,kun tota vuokraisäntä pariskuntaa kattoo..[:D][:D]

Päivää pitkästä aikaa!

Onpas tänne tullut tekstiä ihan hulluna...

Eilen oli aivan karsee migreeni joka kesti iltaan asti [:@][&o] ja nyt on pää semmonen raskas mutta muuten olo ihan ok. Täytyy muistaa ens kerralla neuvolassa pyytää lääkäriltä kunnon dropit, ei tuohon mitkään panadolit kyllä auta.

Vauva-arki rullaa täällä omalla painollaan, kaikki sujuu hienosti ja äitikin on vielä järjissään, vaikka nyt on alkanut raskausajan unettomuuskausi [:@] toissa yönä ei tullut montaa hetkeä nukuttua ja se sitten kostautui eilen. Onni on ollut vähän räkäinen, joten yöunet on pojallakin olleet aika huonot parina yönä.

Tänään meinas käydä huonosti-eskarilainen hakematta... nukuin sohvalla kuin tukki ja kun avasin silmät, klo oli 12.58 ja poika on haettava tasan yhdeltä. Onneks mies oli päivätauolla ja lähti juoksemaan, päiväunilta heräs hänkin. Ne on tuolla päiväkodissa niin pirun tarkkoja, ettei saa myöhästyä minuuttiakaan tai alkaa maksut juosta.

Perjantaina meillä on 5vuotispäivä <3 ja lähdetään viikonlopuks sinne kylpylään!!! [:)] Odotan reissua ihan mielettömästi!

Mä en jaksa hirveesti reagoida ihmisten ohjeisiin, miten pitäis lasta hoitaa, imettää, antaa kiinteitä tms. Eiköhän meistä jokainen ole löytänyt omat tapansa ja jokainen hoitaa lasta varmasti hyvin. Meillä tuo Alepan hölösuu-kassatäti kyselee joka kerta että onko mulla maito riittänyt.. ja mä vaan vastaan että joo joo [:D] vaikka en oo enää imettänyt ikuisuuksiin. Mitä hittoa se sille kuuluu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ainut mihin oon nyt joutunut reagoimaan, on joidenkin ihmisten kamala taivastelu tästä meidän perheen lapsiluvusta... se pistää välillä niiiiiin vihaks [:@][:@][:@] Mitä se on keneltäkään muulta pois jos me halutaan paljon lapsia??? Enkä mä ole kenellekään tilivelvollinen mun elämästä ja meidän valinnoista! Kuitenkin lastenhankinta on niin henkilökohtainen asia, etten kehtaisi asiaa ottaa esille puolitutun kanssa. Kun mulla oli 3 poikaa, sillon hymyillen sanottiin, että on siinä hieno veljessarja, Onni kun syntyi, sanottiin huhhuh.... ja nyt sitten, nyt kysytään suoraan oliko vahinko ja onko uskonnollista taustaa!!! (Myös mies on törmännyt samaan töissä, vaikka tää on hänelle vasta toinen biologinen lapsi). Siis voi jumalauta, enhän mäkään kysele kenenkään seksielämästä tai uskonnosta koskaan mitään! Juu, EI ollut vahinko ja EI, meillä ei ole uskonnollista taustaa. Ja jos oliskin niin mitä se kenellekään kuuluu??? Huh, anteeks...nyt tuli tuutin täydeltä valitusta.

Nyt pitää mennä ruuanlaittoon ja sit vähän siivoilla-täällä näyttää melkein kaatopaikalta.

Päivänjatkoja äideille ja lapsille! [:)]

Hei kaikille!
Kiva lukea kaikkien kuulumisia, itse en oo täällä paljon synnytyksen jälkeen pyörähdelly.
Mohomahan kans meil taitaa olla paljon yhteistä, meil oli molemmilla ihan valtavat mahat odotusaikana, kummankaan synnytys ei tainnu mennä ihan putkeen ja nyt molempien lapsoset käy fysioterapiassa... Aika hassua.
Kiva lukea että toisille on jo tulossa lisää perheen lisäystä, ja mie kun luulin et oon ainoo joka sellasta näin äkkii toivois[:D] (ei kyl oo tulossa vielä).
Iloisia syyspäiviä muksujen kanssa!

Mulle on kerran tultu kyselemään vauvasta tosi yllättävässä tilaanteessa. Oltiin vaunuilemassa ja pysähdyttiin linja-autopysäkille odottamaan lenkkiseuraa. Bussista nousi nainen (noin 50v.) joka katsoi mua hetken ja tuli sitten luokse. Eka kyseli vauvan sukupuolta ja ikää. Sitten kysyi vakavalla naamalla, että oliko tämä vahinko[:@]!!! Sen jälkeen kysyi, että onhan täysimetyksellä ja eihän ole lisää vahinkoja tulossa (vaikka siis vastasin että EI ollut vahinko)... Lopuksi toivotti onnea ja lähti käveleen. Jäin siihen vähän huuli pyöreenä ihmettelemään. En osannut mitään vastaan sanoa, kun olin totaalisesti yllättynyt! Siis mikä näitä ihmisi vaivaa? No, onhaan mä nuorempi ku keskisynnyttäjät, mutta en nyt niin lapsi kuitenkaan. Ja vaikka oisinkin, niin ei sitä silti tarvis tollasia tulla kyseleen! No, en mä sitä sen enempää jäänyt miettimään. Meitä näyttää olevan vähän joka junaan.

Meille tuli kanssa viime viikolla Muksulta jotain postia... kivojahan noi ilmaislahjat on, niin kauan kun ne on jotain hyödyllisiä[:)]

Olin pikkuneidin kanssa tänään ostoksilla ja tapaamassa kaveria siinä samalla. Hyvin neiti jaksoi mukana, eikä yhtään kiukkukohtausta tullut. Niin kun ei perjantainakaan, kun olin toisen kaverin kanssa ostoksilla. Neidistä kehkeytyy vielä kunnon shoppailija[:D] No ei, mutta tosi kiva kun voi jo liikkua lähes missä vaan pikkuneidin kanssa ilman huutoa, toisin kuin kesällä vielä. Ja jopa voi käydä ulkona syömässä ja saada syötyä annoksensa lämpimänä[:)]

No, tuli taas shoppailtua kaikenlaista pientä kivaa, muun muassa viisi paria sukkia neidille. Eipähän tarvitse enää miettiä, löytyykö vaatteisiin sopivan väriset sukat. Nyt LÖYTYY[:D][:D][:D] On se tarkkaa.

Mutta joo tosiaan, yllättäviltä tahoilta tulee kyllä välillä ohjeita vauvan hoitamiseen, ja kaikenlaisia kyselyitä. No, itse en niistä pahastu, lähinnä pistää huvittamaan[:)] Ja itse olen sitä tyyppiä, että tykkään jutella ihmisten kanssa, niin mielestäni on vain mukavaa, kun ventovieratkin alkavat vauvan tiimoilta juttelemaan.

Tosta neuvomisesta, esikoisen aikaan sitä tuli paljon enemmän ja joka suunnalta. Anoppikin oli koko ajan kyselemässä ja neuvomassa vaikka muuten ei kyllä yleensä meidän asioihin puutu. Mutta nyt ei ole kyllä pahemmin kukaan tullut mitään neuvomaan eikä kyselemään, kaipa ne on huomannut että kyllä mä tän homman jo jotenkin osaan [:D] Omalla kohdalla en muista että olis koskaan kukaan ihan vieras ihminen tullut mitään kummallisia kyselemään tai neuvomaan, juttelemaan on kyllä vanhat mummelit välillä tullut mikä on mun mielestä vaan ihan mukavaa. Kesällä kun olin liikkeellä molempien muksujen kanssa ja esikoinen jotain kiukutteli niin pari vanhaa tätiä tuli siihen ihmettelemään että mitäs se pikkumies kiukkuaa niin totesin vaan että taitaa vähän pikkusiskon varastama huomio harmittaa niin johan alkoi mummut muistelemaan ja kertomaan miten omat lapset oli aikoinaan tykännyt pikkusisaruksesta [:)] Ihania rouvia olivat [:)]

Täällä vaan jatkuu levottomat yöt. Tyttö nukkui ennen niin hyvin mutta nyt kun tuota vauhtia on tullut niin paljon lisää niin ei se mönkiminen meinaa rauhoittua millään. Pyörii ja mönkii ja ähisee tunnin, nukkuu puoli ja aloittaa taas uudestaan.. tulihan tässä jo 3kk nukuttua hyvin, kaipa se oli vaan ajan kysymys koska alkaa tää valvominen [:D]

Lääkärineuvola takana,ja varasinhan itellenikin kuunloppuun terveyden hoitajalle ajan..saan toiset minipillerit kokeiluun,kun nää entiset pistää tiputtelemaan..jospa ne sopis,jos ei nii sit en käytä mitää pillereitä[:D]

Ja viime yö oli,ah,mäkin oon nukkunu,ihan outoo[:D] Jami meni nukkuun 20.30,heräs sit joskus puolenyön maissa syömään ja sit vasta VIIDELTÄ[:-][:-]Sitte se höpöttelikin itekseen sängyssä puol kuuteen,ja kun miehen kello soi noustiin ylös[:)]mies lähti vähän 6 jälkeen töihin,ja mentiin uudestaan Jamin kanssa kokeilemaan josko uni tulis ja tulihan se.Mä nousin puol 8 kun herätyskello piippas ja Jami jatkoi uniaan päälle 8(piti jo ruveta herättämään,että ehditään neuvolaan[:D])Ihan huippua..ens yö menee taas mun tuurilla vituralleen,mutta nyt on ainakin pikkasen enemmän virtaa tänään[:)]

kamala kun Henniv sä jaksat aikasin noita neuvoloita! Mä otan aina yli puolenpäivän ajan tai muuten ei tuu mitää [:D] Huomenna on se fysioterapia 9.30 ja sekin jo vähän hirvityttää mutta parempi se kun se viime kertanen klo 8 ja sit menikin loppupäivä pilalle. Vastahan me noustaan siin 8-9 ja välillä jopa 10.
Meillä on yöt nukuttu hyvin, edelleen se sama että klo 4 noustaan ekan kerran ja sit joskus aamulla toisen kerran. Mulla on vaan itelläni alkanu vaikeuksia tulee unen saamisen kanssa enää sen 4 jälkee. Tänäänki pyörin puoltoista tuntia sängys, miehen kello soi ja sen kans hetki aamuhöpöteltiin ja sit nukahdin kuudelta takas.

Tyttö Koo luin eilen vanhaa lehtee jossa oli artikkeli 6 lapsisesta perheestä, ja äiti siinä jutussa tokas että jo kolmannen kohdalla alkoi olla sellainen olo, että on lopulta aika sama, kuinka paljon lapsia on. Ja jutussa myös oli kuinka kaikki ihmettelevät miksi te haluatte lisää lapsia, ja seuraavana kysymyksenä oli että oletteko te lestadiolaisia. "On vaikea ymmärtää, miksi ihmisen pitäisi olla joko hyvin uskonnollinen tai sitten jotenkin kajahtanut halutakseen paljon lapsia."

iitsu vois enemmänki pyöriä täällä juttelemassa. Ja kertoa sen oman synnytystarinansa [:)]

Mikä historiallinen päivä! Me ollaan asuttu mieheni kanssa yhdessä melkein 3 vuotta (muutettu kerran välissä) ja mun isä kävi meillä ekaa kertaa tänään [:D] Se vaan soitti että hän vois ajella, ja mä vähän ihmettelin kun keskellä päivää mutta... No onpahan taas nähty ja ens kerran nähdää varmaa joskus ens vuonna. Ei mitkää lämpimät välit oo puolin tai toisin mutta sukua kumminki [:D] Sekin luulee että imetän vielä, mutta en oikassu asiaa kun ei sillä oo merkitystä mitä se luulee. Ja Nea sai 50€ nii voi äiti ostella sille jotain kivaa [;)]

Siitä tuli mieleeni, onko kukaan miettinyt syöttötuoleja? Niitä on niin miljoona satatuhatta että mikähän nyt sit olis se paras...? Mun mies haluais sellasen joka kasvaa lapsen mukana, mutta mä en pidä siitä.

Me saatiin sellanen vanhan mallinen syöttötuoli, mikä taittuu myös pieneksi pöydäksi ja tuoliksi. Siis sellanen legendaarinen perusmalli, tota mallia on myytävänä vieläkin. Mies olis kans halunnu sellasen, mikä kasvaa lapsen mukana, mikä tripp trappi nyt olikaan. Ihan ylihinnoteltu vekotin mun mielestä, mutta Emmalla on siitä halpisversio. Jotenki pieneltä näyttää sen turvakaaren kanssa se istumatila siinä.. Jos nyt oikein muistan, poika oli masussa vielä silloin kun jossain sitä tuolia hiplailin [:D] Uskoisin, että meillä pelittää toi perusmalli ihan hyvin. Lakata se kyllä pitää uusiks, kun nyt on tollanen väritön kulahtanu lakka päällä.

meillä myös tuollainen vanhanmallinen syöttötuoli..tai itseasiassa se on vanha, kun miehen mummi löysi sen kirpparilta ja osti pojulle kastelahjaksi [:)] kun toivottiin kans just tuollaista vanhanmallista ja oltiin kyllä ikionnellisia kun löytyi oikeasti "vanha" syöttötuoli...ja pariskunta joka sen oli kirpparille vienyt, oli vielä maalannut sen uudestaan ennen myyntiin laittoa [:)] 

Meille myös tulossa sellanen perinteinen vanha, joka maalataan sitten oman maun mukaseksi.. MUSTAKSI [:D] Ei kylläkään ole se taittuva, koska mä niiiin inhosin aikasemmin sitä levyä mikä sinne jää lattaiaa vasten, eli siis pöydän kantta. Se kun on ärsyttävä pitää puhtaana, kun aina sinne tippuu jotain sapuskaa. No mut juu, olis saatu sellanen trip trap, mutta en tykkää sen muotoilusta. Ja tosta että kasvaa lapsen mukana.. pah! Meillä siirrytään mahdollisimman pian istumaan tavallisille penkeille, kun ei tuolla keittiössä nyt niin paljon sitä ylimäärästä tilaa ole ja saa tommoset vekottimet sitten mahd pian pois jaloista kulkemasta. Ja tuosta hinnoittelusta olen ihan samaa mieltä ja kirppareilta saa parilla kympillä hyväkuntosiakin syöttötuoleja.

Meille tulee syöttötuoliksi Stokken tuoli. En halua mitään pöytähärpäkkeitä ja tuo tosiaan kestää monta vuotta. Ja on turvallinen. Veljelläni on sellainen ollut kahdella lapsella eivätkä kumpikaan ole kertaakaan sitä saaneet edes heilumaan.
Onhan se arvokas kaikkine pehmusteineen...

No mun oli tarkotus ostaa juurikin tripptrapp, käytettynä tosin sillä ihan turhan kallis hinta uutena. Mutta saatiin lahjaksi sen kopio...

Eile laittelin isompaa vaatetta kaappii, ei enää 62 mahu oikee päälle. Ja harmikseni löysin aivan ihanan tikru hupparin kaapista kokoo 62, jääny jotenkii isompien vaatteitten sekaa. No, ehtii sen viel pari kertaa päälle pukee :)

Heip.
Meijän tytsyllä on kans tuolla autotallissa odottelemassa sellanen taittuva vanha syöttötuoli. On muuten mun vanha [:D] että sillä on jo ihan tunnearvoakin. Aattelin alkaa koht puoliin kokeileen josko neiti siin vois istua, kun istuu muuten suht tukevasti.

Onkos täällä ollu mitään puhetta vielä isänpäivästä? Sehän alkaa pikkuhiljaa lähestyä.. Mitähän sitä keksis miehelle lahjaksi? Mieleen tuli vaan tilata miehelle ja pojalle molemmille pipot jollain tekstillä... Meinasin raskausaikana jo tilata pojalle pipon ja siihen tekstiksi isänsä poika (joo, putous pyöri silloin[:D] ) Mut en saanu aikaseks.. Mut mikä teksti sitte siihen miehen pipoon??? Pitäs olla samaa sarjaa kuitenkin.. Mut onhan se mieskin toisaalta isänsä poika[:D] ja sitte pitäs vielä löytää netistä pulju, josta sais sekä aikuisten- että vauvojen kokoa.. Vai pitäskö keksiä jotain iihan muuta[8|] Mitäs muut ootte suunnitelleet??

tilasin miehelle sellasen kuvamukin ifolorilta,on muuten hiano[:)]meilä kun tota kahvia juuaan,nii minusta on ainakin ihan kiva lahja..ompahan isillä ihan oma muki! Siihen aattelin että käyn ostamassa sormivärejä ja askarrellaanpaskarrellaan Jamin kanssa joku kiva kortti,niin että Jami saa noita sormivärejä käyttää[:)].

nyt on energiaa tehdä vaikka mitä..kaks mahtavaa yötä takana[:)]

Menin lisää kuviakin tilailemaan vielä eilen,enkä entisiäkään oo kaikkia kansioon saanu..[:D]

toi idea kuulostaa kans kivalta AnAnAnts..Mulla oli joskus mielessä tehdä ite samantyyppiset tekstit miehen paitaan ja sit pojan johonkin bodyyn..mut se on jääny ja sit kun löysin ton mukin[:)]

meilläkin on KUULEMA varastossa vanha syöttötuoli,vaan kun en sitä oo nähny nii en tiiä kelpuutanko sitä meille[:D]..Ite en kyllä mitään 200-300 euroo panis syöttötuoliin,eikä se trippitrappi minusta ees mitenkään nii hiano oo..no,kukin tietenkin omalla tavallaan ja jokainen panostaa sellaseen jonka kokee tärkeeksi..Meilläkin on kuitenkin tarkotuksena,että lapsi istuu sen ajan tavan syöttötuolissa kun siihen mahtuu ja sit normaalilla penkillä..

ja mä en ymmärrä niitä kävelytuoleja..meille yritettiin sellasta kaupitella..EI todellakaan tuu meille koskaan sellasta,IKINÄ[:D]ja sanoin miehellekin että sanot sit ei jos joku sulle yrittää sellasta myyä[:D][:D]Eiköhän se lapsi nouse kävelemään sitten kun on sen aika,ei minusta lasta tarvii keinotekosesti auttaa kävelemään..ja olihan uutisissakin just noista et hirveesti onnettomuuksia sattunu noitten kanssa..

mä kans tilasin miehelle isänpäivälahjaksi ifolorilta tollasen kuvamukin, ja hieno kyllä oli [:)] ja myös omalle isälleni tilailin kuvamukin. on kyllä kätevää kun ei paljon tarvii enää lahjoja miettiä kun tilailee ifolorilta vaan kaikkee missä on pojun nassu niin lahjan saajat on taatusti iloisia lahjastaan [:D] kunhan nyt ei sisusta kaikkien kämppiä samaan malliin pojun nassulla kuin siinä ifolorin mainoksessa...jossa on se mies joka on täyttäny kämppänsä äitinsä kuvilla [:D][:D][:D]
meillä niin kiva kun miehellä synttärit viikko ennen isänpäivää niin saa sitte miettiä monta lahjaa [&:] mutta nyt suunnittelin synttärilahjaksi miehelle hotelliyötä kun sain lapsen- ja koiranvahdinkin järjestettyä, kiva päästä kahdestaan jonnekkin piiiitkästä aikaa [:)] onneksi joululahjaa ei miehelle tarvii enää miettiä kun sovittiin että ostetaan yhteisesti astianpesukone...VIHDOINKIN [:)][:)][:)]

Mä tilasin Ifolorilta hiirimaton pikkuneidin kuvalla. Isukki ku on sellanen tietokoneihminen[:)] Muuten olisin kanssa tilannut mukin, mutta kun meidän ukko juo kahvinsa aina sellaisesta puolen litran lattemukista, niin olisi tuo Ifolorin muki turhan pieni[:D][:D] Omalle isälleni en tilannut kuvajuttuja, kun en oikein keksinyt, että mikä olisi sellainen hyödyllinen. Täytyy miettiä jotain muuta[:)]

Meillä on ollut outo aamu. Mies heräsi hiukan tavallista myöhempään, mutta en usko, että se vaikutti asiaan. Ennen puolta kahdeksaa kuului neidin sängystä ähinää, otin sieltä viereeni niinkuin normaalistikin syömään, mutta eikös tuo siinä sitten herännytkin jo ihan kunnolla ja silmät suurina tapitti vaan. No, totesin sitten syötön päälle että jaahas, ehkä me sitten herätään jo[:)] Normaalisti kun meillä herätään vasta yhdeksän kymmenen aikoihin[:D][:D] No, nyt tultiin aamupäivän lenkiltäkin jo puoli kymmeneltä, ja neiti jäi vaunuihin jatkamaan unia[:)] Sain rauhallisen oman hetken tähän, kun korakin meni takaisin nukkumaan, sekin kummissaan tästä aikaisemmasta rytmistä[:D][:D] Mies kun käyttää sen aamupissalla aina ennen töihin lähtöään, ja sen jälkeen koiruus jatkaa meidän kanssa vielä unia pari tuntia, niin nyt kun tulivat lenkiltä, oltiinkin me jo ihan hereillä ja uudelle lenkille suunnattiin jo tunnin päästä aamupissasta kun neiti meni päikkäreille[:D]

No, saa nähdä kuinka pitkään neidin unta riittää. Tänään on taas vauvakahvilapäivä[:)] Sen puolesta ihan kiva että ollaan aikaisin jo herätty. Se on yhdestä eteenpäin. Ja sitten sen jälkeen vielä mennään kyläilemään kaverille[:)]

Mutta ehkäpä menen petaamaan vaikka sängyn tämän oman hetkeni kunniaksi... tai sitten otan vaan lehden ja luen sitä[:D][:D]

Takaisin