Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho! Ei täällä vielä lunta oo... vettä kuulostais satavan. Ihan vielä ei tarttis lunta kyllä tulla, kun pitäs saada viel piha aidattua... yks reuna vasta melkeen valmis!

Meidän neiti meni jo nukkumaan taas hiukan ennen yhdeksää. En valita! Saa pari tuntia omaa aikaa tähän iltaan, ihan mahtavaa[:)] Tänään oltiinkin iltapäivä kyläilemässä uusien vauvakavereiden kanssa. Neljä äitiä vauvoinemme ajateltiin kokoontua kerran viikossa tai parissa, kun kaikki samalla kylällä asutaan. Kerhoissa on tutustuttu[:)] Mutta ehkä taas tuo uusi paikkakin hiukan väsytti neitiä, vaikka kyllä tässä on muutenkin aika usein juuri tuo kello yhdeksän ollut se maaginen nukkumaanmenoaika.

Meidän neitinen hekotteli kylässä ihan kunnon pätkät noin viisivuotiaalle pojalle, joka on yhden vauvan isoveli. Mielettömät naurut päästi ja pitkään hekotteli, ei varmaan aiemmin niin kauaa olekaan nauranut[:D] Oli kyllä niin koomisen kuuloista! Pikkuneiti taitaa tykätä vanhemmista pojista[:D]

Huomenna suuntaan neidin kanssa kauppakeskuksen vilinään tapaamaan yhtä ystävää. Katsotaan kuinka kauan siellä pärjätään[:D] Tai kuinka kauan neiti jaksaa siellä olla nätisti.

No joo... pitäisi nyt hyödyntää tämä oma aika ja mennä silittämään verhot työhuoneeseen. Saatiin sitä hieman järjestettyä, on ollut kesäkuisesta muutosta asti vielä hiukan kaaos. Nyt huomattavasti parempi kun saatiin pahvilaatikot pois lattialta.

Täällä ei kyllä lunta oo näkyny, vettä vaan [8|] 

Meidän neiti ei oo vielä kovin montaa kertaa nauranut ääneen, pari kertaa on unissaan hekotellut ja pari kertaa kun oon pusutellut kaulaa [:)] Eilen sitten katseli mun sylissä veljeään joka heitteli jotain leluja ilmaan ja oli vissiin hauskaa kun tuli iso hekotus veikan hölmöilylle[:D]

Tuossa meidän pihalla pörräs aamulla 9 aikaan ylen kuvausryhmä kuvaamassa ja haastattelemassa ihmisiä, olis kiva tietää mitä mielenkiintoista täällä meidän nurkilla muka on [:D] Piti aamulla käydä kaupassa niin sai kyllä vähän kierrellä ettei joutunut kuvaajan kynsiin, en välttämättä halua pärstääni mihinkään uutisiin tms heti ysin aikaan aamusta [&:][:)] Mutta olisi kiva nähdä tuo pätkä jostain niin voisin kattoa näkyykö meidän ikkuna [:D]

Nea naureskeli kerran hurjasti sille, kun leikin koiran kanssa ja Nea oli isän sylissä ja isä pukkas leikkisästi omalla varpaalla koiraa pyllylle [:D]

Tänään taas käytiin vauvabicissä ja lunta tuprutti koko kävelymatkan. Ennenku kotoo lähdettiin niin Nea alko niin vihaseks niin vihaseks ettei mitään rajaa. Rauhottu vaunuissa ja oli just nukahtamassa kun oltiinkin jo perillä (20min), sit se menikin ihan hämillee missä ollaan jne, oli väsyneen olonen loppubicin ajan mutta kunnialla homma loppuun ja sit vaunuihin zzz. Kävelin yhen mamman kans samaa matkaa kotiin ja ollaanki melkein naapureita [:D] Sit kun kotiin päästiin niin meinas taas huuto tulla, mutta sit alkokin hymyilyttää [:)] IHANAA! [:)]
Bicissä oli afrikkalaista tanssia ja Nea oli kantopussissa keinumassa mukana. Olinki jo "hylänny" sen kantopussin mutta voishan sitä alkaakki taas käyttää [:)]

juu,taas se viikko vierähti..ja vkl edessä <3ja nyt kun miettii nii en oo kyllä juurikaan viikon aikana saanu aikaseks[:D]

valokuvat tuli ja nitä oon yrittäny laittaa kansioihin..vie aikaa ihan hitosti,kun paan ne sellaseen albumiin johon pitää laittaa ne sellaset valokuvakulmat että saa kuvat pysyyn paikallaan ja on tilaa korjottaa tarinaa kuvien viereen..no ei passaa valittaa,itepähän kansiot valittin[:D]ja huomasin että paljon kuvia on vielä tilaamatta,että eikun tilaukseen loputkin,niin saa kansiot järjestykseen..

pitäs lähtee vklna toppapukuostoksille(Jamille..) ja jos itekin löytäis jotain kivaa samalla reissulla[:)]Tilasin Jamille tälläisen pipan talveksi: http://www.tinttu.com/verkkokauppa/product_details2.php?p=288 ..josko tuo linkki toimii.. tuollanen teddyhattu <3 Kalliita hattuja,mutta täytyyhän pojalla kunnon pipa olla,jota ei ihan heti toisella toivonmukaan tuu vastaan[:D]

huomenna ois taas vauvauintiin meno[:)]jee..pääsen minäkin pulikoimaan,kun ei lentsu enää vaivaa <3

meillä ei oo maahan asti lumi jääny,pikkuhiljaa satelee..kauhee tuuli vaan kokoajan,hrr,tekee tosta muutamasta asteesta ihan pakkasen tuntusen kelin..

mäkin haluisin muuttaa..tuntuu että alkaa olla paikat niin rojua täynnä,että ei hyvä ollenkaan..

anoppi ja appiukko kävi kylässä tossa tiistaina..viimeks nähneet Jamin joskus kk sitten(vaikka asuvat tuossa 7 km päässä..hmm..)..ei todellakaan väliä,etteivät ramppaa täällä jatkuvasti..mutta tulivat joskus 7 jälkeen illalla..Ja jamihan menee tosiaan siinä 8 pintaan yöunille!..Saahan siinä sitten anoppi ihmetellä,että miks tää vaan huutaa hänen sylissään tai ei viihdy ollenkaan,tai ei tykkää heidän tuomistaan leluista..öö,oiskohan siitä että poju on vähän väsyny..Ärsyttää kun ei yhtään ajatella,mihin aikaan sitä tullaan käymään..heh,onpahan taas valituksen aihe,vaan kun pistää välillä vihaks kun ei ajatella kun vaan omaa napaa..Ja tosiaan kun hyvin tietävät että Jamille on tullu tällänen rytmi...[8|]

hih,Jamin mielestä päärynä on niiiiin herkkua[:D] suu auki oottaa seuraavaa lusikallista..mitäs sitä huomenna ottais kokeiluun..[:)]

ja nyt kahvia ja valokuvien kimppuun[:)]

Hyvää Viikonloppua Naiset ja Lapset <3 <3

Joo, mukavahan se oli vähän maisemaa vaihtaa ja tulla sit reissussa kipeeks...Poikakin nyt sit ekaa kertaa flunssassa, kuume nous yöllä ja räkä valunu tän päivän..[:@]Onneks ei oo ainakaan vielä ollu niin tukossa ettei pystyis tissiä imemään, katotaan miten käy..Mulla kans tosi kipee kurkku ja inhottava olo, näinköhän kuumetta tulee itellekin.. Poika nukkuu vaan 1-2h pätkiä ympäri vuorokauden, ihan ku ei ois koskaan mitään rytmiä ollukaan.. Muuten ei haittais, mut kun itekin on kipee niin ei jaksais..Toiv. saadaan se palautumaan sit terveenä taas.. Nyt ois kai parempi kömpiä peiton alle itekin, ku pikku-ukko simahti..

Hyvää viikonloppua kaikille[:)]

Josko se minäkin taas huutelisin tänne..

Oon kyllä käyny lukemassa, mut jotenki ei oo vaan jaksanu kirjottaa.. Ja oltiin me reissusakin la-ma, niin siksikin hiljaiseloa täältä!

Josko ensin hieman hehkuttaisin! Mun mies on nyt 3vkoa kotona, isyyslomalla! Tai tää viikko on eka viikko, vielä kaks jälellä. Ihanaa kun on apukädet vieressä, kerkesin jo ihmetellä miten muka oonki aina saanu syötyä päiväsaikaan lämpimän -tai edes viileän- aterian ja tehtyä kotihommiakin kun nyt ollu joku jolle antaa poika viihdytettäväks siks aikaa, mut kaipa mulla on joku ylimääräinen ulottuvuus siihen kun kahden ollaan pojun kans [:D]
Lisäks, silmäkulmat kostuu onnen kyyneleistä lähes päivittäin kun katselen mun miehiä yhdessä.. Ukko on aina ollu aamujuro, tuntiinkaan heräämisestä ei välttis puhu mitään, mutta nyt kun on tajunnu että kontaktin ottaminen Roniin tuo jo vastakaikua -aamuisin iloista jokellusta ja pulputusta- niin aamulla ekana virnistää pojulle "huomenet isiltä" ja kun saa hymyä ja kiljahduksia takaisin, onkin heti hyvällä tuulella<3 [:)]

Nää kuuluis ehkä "uudet taidot" -topicin alle, mutta menköön ny samaan syssyyn! Eli meillä on nyt kunnolla tajuttu ottaa leluista/mistä vaan kiinni ->suuhun! Myös peukalo, etusormi ja keskisormi on ne parhaimmat lutkutettavat -> yritän nyt saada tutin tilalle.. Toinen uus taito, kääntyminen! Tai no, käsi jää vielä vähän tielle/alle ettei välttis tajua sitä siirtää mut muuten menee selältä mahalleen oikeen näppärästi! [:)] Ootteko muuten kiinnittäny huomiota, kumman kyljen kautta muksu kääntyy vai kääntyykö kummankin? Meillä menee oikean kyljen kautta.. Ja mahallaan meinaa nykyään viihtyä melkein paremmin kuin selällään, kovin tomerana nyt kun tajunnu pitää nenän pois lattiasta [;)] Meillä myös liikuttiin eteenpäin, kyllä! yhden ainoan kerran, mutta erotettavissa oli selkeät "vaiheet" kun oli mahallaan. Peppu pystyyn -> jalat koukkuun alle -> ponnistus ja liukua eteenpäin [:D][:D]
Puolitoista viikkoa sitten ei ollut mitään kiinnostusta mihinkään taitoon, nyt ihan niinkuin arvelinkin, ne tulee rytinällä. Hirmu nopiaa kehitystä!

Sitte jos jurputtaisin, nii pysyis homma balanssissa [:D]
Anoppi.. [:@][:@][:@] Voi vihtorin vihkiperse sitä naista! Oltiin tosissaan reisussa la-ma, Imatralla ukon äidin -anopin/ronin mumskan- luona ja muitakin sukulaisia siinä samalla käytiin moikkaamassa. Nooh, oltiinko oltu edes varttia perillä kun jo ekan kerran otin itekseni lukua, etten räjähdä anopille! Mentiin sinne, otti innoissaan meidät ja etenkin Ronin vastaan. Kantoi Ronin olkkariin ja sitä peruslässynläätä "mumskan mussukka, mumskalla on ollu ikävä mammammaamamamamaa" ja hypitteli sylissä. Mentiin timpan kaa keittiöön syömään, niin hetken päästä kuului kitinää olkkarista, aattelin etten puutu ku saa mumska hoitaa yli kk näkemisen jälkeen.. Mut sitten, kuuluu anopin puhe pojulle, joka kitisi koska oli laskenut tän lattialle "siis mitä, etkö sä viihdy yhtään yksin, kyllä nyt jo pitäis ton ikäisenä osata olla yksinkin" [:@][:@][:@] AAARGHH! SE LAPSI ON 3KK, VI*TU SEN EI TARVII OSATA OLLA YKSIN! Tai sanokaa te mielipiteenne, mun mielestä ehkä joo jossain määrin mutta a) illalla 8 aikaan muutenki vähä väsy lapsi ja b) ei ollu nähny Ronia yli kk (viimeks ristiäisissä 22.8), niin 5min jälkeen oli jättämässä lattialle yksin?? [:@][:@] Oma äitini ei muuta tekiskään kun kantais sylissä ja vastentahtoisesti antaa mulle esim tissille [:)] Ja lisäks ois liuta muitakin juttuja, joista voisin anopista valittaa.. Neuvoo mua Ronin kautta, eli puhuu Ronille "eikö se äiti tee niin tai näin, kuinka se nyt noin ja mä tein sillon isälles niin ja näin"............. 12345678910! Nojuu, olihan tuossa jo tuota..

Hyyi, mittari näyttää meillä 0.9´c.. Hyrr.. Eilen tuli lunta -kauniita kun oli isoja hiutaleita, ja tänään tulikin rakeita! Maa ei juuri valkoiseksi jääny..

Kuulkaa, oonkohan mä jotenkin yliherkkä tai jotain? Edelleenkään en pysty puhumaan synnytyksestä ja Ronin ensinäkemisestä liikuttumatta, valokuvien katselusta puhumattakaan! Tokihan se on ollut elämäni suurimpia tapahtumia, mutta että noin vaikuttavaa? Itse en juuri pojun synnyttyä itkenyt, kun hämmennys ja epätodellisuus iski, mutta tänään mä katsoin aamupvllä Vauvasairaalaa, ja kun siinä syntyi vauva ja tuore isä sai sen syliinsä, puhkesin ihan totaaliseen itkuun [:(] mutta siis onnesta! Koirakin heräs ja tuli tökkii kuonolla.. Itkin monta minuuttia, pakko oli toki jatkaa ohjelmankin katsomista mikä itketti lisää ja jotenkin ne kaikki muistot 3,5kk takaa aiheutti "romahduksen", ne vauvat siinä ohjelmassa oli niin pieniä ja mein jötkäle jo niin iso! Tajusittekohan pointin? Voi huoh, ehkä nää on näitä hormonijuttuja?? [:)]

Pannukakku + mansikkahillo + sula valkosuklaa = perjantai-illan nautinto on taattu!

Mukavaa viikonloppua itse kullekin mukeloineen [:)]

Taatu Nea kääntyy vasemman kyljen kautta suuntaan kun suuntaan. Ja kaikki menee meilläkin suuhun. Siitä tulikin mieleen kysästä onko kukaan antanut maissinaksuja muksulle? Me annettiin Nealle eilen ja se oli ihan tohkeissaan kun sillä pysty kutittaan vähän aikaa ikeniä ja sitten se sulas suuhun [:D] Ja mikä parasta, se oli omissa sormissa ja sai ihan luvallisesti mennä suuhun [:D] Sottaavaahan se on, mutta toinen oli kyllä siitä niin ilonen! Tuollahan niitä on koko loppupussillinen, saa harjotella. Tokihan niistä äitikin muutaman nappasee, isästä puhumattakaan [;)] Vaikka aika pahvilta se maistuu omaan suuhun.

Meillä anopin suurin ongelma on kun annan kiinteistä muutakin kun perunaa. Ja varsinkin se, että teen ne soseet ite [:@] Mikähän siinäkin nyt ärsyttää sitten... No itteppähän mä lapseni ruokin sillä millä ruokin [:)] ja HELVETIN YLPEE oon [:D]
Kyllä se omaa äitiänikin ihmetyttää kun annan muutakin kun pottua, niinkun tossa aikasemmin puhuin. Mutta sille on helppo paukauttaa kommenttia takasin kun tietää ettei kukaan vedä herneitä nenään vaikka äänensävy muuttuis/kovenis. Ollaan kyl oman äitin kans sellasia riitapukareita jos ollaan pari tuntia kauemmin samassa huoneessa [:D]

vasemmalle täälläkin yritetään aina kääntyä[:)]

mohomaha, minusta on parempi jos tekee soseet itse, tulee taatusti edes vähän terveellisempää kun kaupan säilöntäaine mössöt[8|] mä oon kyllä itte sen verran laiska äippä että ostan kaupasta valmiina sittenkun sen aika on[&o] joten nostan hattua niille jotka itse jaksaa soseet puuhastella[:)][:D]

ja sitten..suoraan sanottuna v*tuttaa kaikki känniääliöt liikenteessä! tuossa päivällä kävin pojan kanssa vaunulenkillä ja tätä tienpätkää ajoi joku känniläinen useaan kertaan ees taas, välillä kävi ojassakin. loppuhuipennus oli se että koukkas meidän eteen pyörätielle ajamaan[:@][:@][:@] jos mä oisin joutunu sen eteen niin en mitenkään olis kerenny vaunujen kanssa alta pois. siinä oli pari iäkkäämpää sauvakävelijää jotka oli sen ajolinjalla ja ne joutu ojaan juoksemaan ihan tosissaan ettei päälle aja. ne sitten poliisitkin soitti. oisin niin menny ja hirttäny sen jos ois mun vaunujen päälle ajanu[:@][:@][:@]

Meillä käännyttiin alkuun vain oikean kautta, ja vasta pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran vasemmalta. Sen jälkeen onkin mennyt molemmin päin.

Tänään oli kaiken kaikkiaan poikkeuksellinen päivä: neiti meni eilen nukkumaan noin 22:30, joten "normaalirytmin" mukaan olisi aamun kuulunut käynnistyä siinä kymmenen aikaan. Vaan meillä oltiin hereillä jo kasilta, tehtiin aamutoimet ja kaikki, ja sitten vieressä neiti nukkui vielä ehkä tunnin. Aamupäivän päikkärit alkoi normaalisti, mutta tavallisen tunnin sijaan neiti nukkui 1,5 tuntia. Sen jälkeen oli tunnin hereillä, ja kun laitoin vaunuihin kun lähdettiin kävellen mummolaan, nukahti ja nukkui kolme tuntia mummolan pihalla!!!! Siis tätä tapahtuu kerran kuukaudessa ehkä:D No, sitten oli iloisesti hereillä vajaan pari tuntia, ja nukkui taas vaunuissa kun lähdettiin kotiin päin, nukkui tuolloin ehkä vajaan tunnin. Sitten meni yhdeksältä jo nukkumaan, heräsi enen kymmentä taas, ja puoli kymmenen aikaan sain uudelleen unille. Josko nyt olisi yöunet. Mutta siis, tää on ollut unipäivä:D

voi että pistää vihaks tollaset nalkutus-neuvomiset ja siis sehän on todellakin parempi jos soseet tekee itte! 

. Neuvoo mua Ronin kautta, eli puhuu Ronille "eikö se äiti tee niin tai näin, kuinka se nyt noin ja mä tein sillon isälles niin ja näin".............
ALKUPERÄINEN: Taatu

toi on ihan hullun raivostuttavaa!! [:@] miks aikuset ihmiset ei osaa olla sen verta kypsiä että pitäsivät nokkansa sopivan etäsyyden päässä? Se on hämmästyttävää noitten anoppien kans...omani on sellanen että se vaan ottaa multa vauvan eikä meinaa antaa ees syömään vaik toinen parkuu nälkäänsä. Plus et sillä ei oo mitään tilannetajua, viimeks ku oltiin niillä(Liekki oli vast pariviikkonen) ja yritin epätoivosesti imetää punasena karjuvaa vauvaa niin anoppi kyttää siinä parinkymmenen sentin päässä, sit menin toiseen huoneeseen et saisin olla rauhassa niin tää seuraa perässä[:-] uskomaton tyyppi![:@] ja Taatu, toi herkistely on tääl kans ihan normi-meininkiä, taisin siit tos aiemminki mainita..mul tulee kans aina parku ku nään vauva-ohjelmia[:D]

Tääl taas sellanen aamu et tuntuu etten ois nukkunu yhtään...en meinannu yöllä päästä sängystä ylös syöttämään kun olin niin poikki...[:(] ottaa niin päähän ku kerrankin elämässä kaikki silleen kohdalleen ettei mikään masenna niin sitten alkaa masennus hiipiä vaan ja ainoastaan tän perkeleen univajeen takia...[&o] tekis vaan mieli lätkiä miestä kun se saa vaan kääntää kylkeä ja nukkua niin pitkään ku haluaa[;)] mut en mä lätki, ei kannata huolestua[:D] on vaan niin epäreilua kun toiset saa nukkua...

Täällä myös herkistellään, mä olen kyllä aina ollut herkkä mutta lapsien myötä vaan kasvanut. Ja mitä väsyneempi olen niin...Herkä ja lyhyt hermoinen[:)] Huomaan kyllä muutenkin että hormoonit on vieläkin sekaisin imetyksen vuoksi varmaan, en ole oma itteni vielä ollenkaan.

Mua ärsyttää kysely "riittääkö maito?" Miten läheisiä ja vähän kauempiakin ihmisiä voi se kiinnostaa[:D] Useampi sukulainen ketä en ole nähnyt muutamaan viikkoon kysyy melkein ensimmäisenä onko maito riittänyt? Se on niin iso ja henkilökohtainen asia koko imetys, ai että mua ärsyttää että siitä kysellään kun vähän vaikeeta on muutenkin ja henkisesti taistelen jatkanko vielä vai en[8|]

Olen nyt antanut illalla velliä ja poika nukkunut 22.30-02 tai 03 välin, itekkin saanut parhaimmillaan kolme tuntia unta putkeen, ihanaa[:D] Tuosta on saattanut nukkua vielä kahden tunnin jakson ennen jatkuvaa torkkumista.

Meidän automatkoista ei tule mitään[:@] Poika vaan huutaa kun kaukalon autoon pistää! Ei auta seura ei lelut ei mikään! En tiedä mitä sitä keksis?! Isompien kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.

Jensas en tiedä auttasko teillä tai olisko samaa ongelmaa, mut me hokastiin kun poika aina itki ja huusi kun kaukaloon autoon laitettiin, että asento siinä on ihan hirveä. tai siis ei ees asento, vaan pojan hartiat menee ihan lyttyyn, kasaan. Eli siis kaukalo on väärän mallinen meijän leveäharteiselle poitsulle. Siirrettiin poika jo "isojenpoikien" istuimeen, niin ongelma jäi ja autoilusta on tullut suorastaan ihanaa Santerin mielestä [:)]

Voiskohan kattili tosiaan olla tuosta. Vaikka asento näyttää ihan hyvältä, vyöt ei kiristä tms. Pitäis kysellä olisko kellään istuinta lainaksi kokeiluun kun ei viitsisi vielä ostaa tilaa viemään jos ei siinäkään viihdy. Uusi kaukalo on niin ei raaskisi käyttöä neljäksi kuukaudeksi jättää[:D] Mutta pakkohan se on kulkemaan pystyä!

Kannattaa se jensas ainaki kokkeilla :) meilläki jäi nyt sitte ihan lyhyeksi tuo aika, onneksi ei ollu kallis :) 

Mä huomaan et musta on tullu raskauden jälkeen ja sen aikanakin kiivaampi, siis tekee mieli sanoo pari valittua sanaa jos on jotain raivostuttavaa, kuten hidastelijoita, tien tukkeita ja välinpitämättömiä/itsekkäitä ihmisiä. [:D]
Miten muuten voi olla, että täysin vieraat ihmiset tulee kyselemään imetänkö ja muuta yksityistä... en tajua. Luin noista jutuista raskausaikana kirjasta ja ajattelin, että eihän tollasta oikeesti tapahdu mut jo vaan naapurin mummeli tuli kyselemään mites maitoa riittää. Onhan se varmaan kiinnostavaa! [:D]

juu.. ja mulle sanottiin että "ja tollalailla sitä vaan tissit paljaana kuljetaan, kohta sulla on rintatulehdus" .. hiukka oli pari sekunttia monttu auki [:D] Nauroin ja tuumasin, että multa löytyy vielä muutaman kilon verran tota ihraa lämmittämässä, niin ei tässä tissit tulehru. Mummo alko nauramaan [:D]

Mohomaha, meillä taas päinvastoin, saan anopilta sanomista siitä kun olen päässyt VASTA perunaan kiinteiden kokeilussa [:D] "ihan pelkkää perunaa vai? ei edes voita mukaan?! maistakaapa itse pelkkää perunaa!" Ja jos vähänkin sitten vastaan ei normaalilla äänensävyllä (yleensä ruuasta saan jotain huomautuksia) niin mies suuttuu minulle [8|] Eli pitäis vaan olla yhtä hymyä vain... Ja juu samaa, eli puhutaan pojalle kun halutaan neuvoa äitiä.
Ärsyttää ihan suunnattomasti miksi kaikkien ihmisten pitää olla antamassa pienelle jotain... ihan kun se nyt jotaan herkkuja kaipais.. voi luoja.
Oma äiti osaa kyllä olla käskemättä tekemään niin tai näin, osaan kyllä sitten kysyä neuvoa jos sitä tarvitsen.
Ei sen puoleen, menee välil hermot omaa mieheeki, ku keksii välil omast päästää ihan ihme juttui minkä mukaa pitäs mennä, ei siis mitenkään hae sitä tietoa mistään. Esimerkkinä vaikka 3kk pojan ois muka voinu jättää yksin nukkumaa ja menty saunaa (kerrostalo, sauna pari kerrost ylöspäin) kahestaa (ei omisteta ees itkuhäläreit et ois voinu siihi vedota), kerran autoo ois vieny vaunukopas ku piti kävely vaihtaa autoiluu, pojan kotiintulost asti hoki usein et koska alan antaa lisäravintoo (eli ois pitäny hänen mielestää antaa korviketta mun maidon sijaa) ja kiinteet alotetaa 3kk iäs koska niis purkeis lukee 3kk eteepäin [:D][:D][:D][:@][:@][&:][&:][:D][:D] Mut mä osaan pitää puoleni [;)]

Mun piti kyl kommentoida johkuu jotai, mut pätkii pahast, en muista yhtää mitä olin tulos kirjottaa alunperin. Lähti vähä käsist tost ruuast..
Öitä.

maanantai,pyh..saisvat pyyhkiä kalenterista koko päivän[:D]

Mulla menee hermot noitten minipillereiden kanssa[:@]Huomenna on lääkärineuvola,niin pitää samalla kysästä jotain toista merkkiä..Ei vissiin noi pillerit sovi mulle...Melkein kolme viimestä viikkoo tullu pientä rusehtavaa vuotoo,sit oli KAKSI päivää ettei tullut mitään,ja aattelin että helpotus,nii eilen alko kuukautiset[:'(] noitten vuotojen takia ollu hermotkin jatkuvasti kireellä..(hyvähän niitä on syyttää,mutta siltä tuntuu että niistä johtuu[:D])

Me käytiin lauantaina taas uinnissa,ja Jami pääs polskimaan..ekan kerran oltiin jopa ihan loppuun saakka..hehenkä osannu loppulauluakaan,mitä ne kaikki toiset hoilas,kun ei oo kertaakaan oltu sitä kuulemassa[:D]No jami heräskin vasta puol 8,kun yleensä on lauantaisin ollu jo 7 hereillä ja uinti alkaa vasta puol 9..
Sit vietiin illaksi Jami hoitoon anopille ja appiukolle ja käytiin ystäväpariskunnan kanssa syömässä amarillossa [8D] namii..
Itkuraivarithan se oli poika siellä vetässy,kun eivät olleet mummi ja ukki tarpeeks ajoissa tajunneet että silä olis nälkä[:D]yrittäneet leikkiä sen kanssa,kun oli ruvennu itkua tihrustaan..vaikka sanoin erikseen anopille että sillä saattaa nälkä tulla kohta puoleen ja väsy,kun oli kuitenkin jo sen verran aikaa kun oli syöny ja heränny päikyiltä..näin sitä taas huomaa,miten muakin kuunnellaan[8|]
no 9 pintaan haettiin poika sit kotiin,just oli vellit syöny..Sain miehen neuvolakortinkin sitten,siitä on hauska kattella miten On mies kasvanu missäkin vaiheessa..nyt ainakin 2 ja 3kkn pituudet täsmää hauskasti toisiaan[:D]

uulalaa,mies sai perjantaina otettua isyyslomista puheeks töissä..Olivat sopineet joulukuun puolesta välistä vuoden loppuun..eli kolme viikkoo ois sit lomalla..hyvä kai noikin on pitää myöhään kun ei millonkaan..päästäänpähän yhdessä reissuun ees sillon..[:D]

huomena olis tosiaan se lääkärineuvola..kivaa taas nähdä miten Jami on kasvanu[:)]kuukauden kohokohta[:D][;)]

Meillä miehen työpaikalla on joulun välipäiviks tapana ottaa pekkasia, eli alottavat ennen aattoa ja lopettavan loppiaiseen. Mulle ei työssäni kertynyt pekkasia niin aina pisti kateelliseks tollanen, mutta nyt oikein oottaa että joulu tulee ja mies on taas kotona <3 (katotaan vaan niin ootan yhtä kovasti että jouluvapaat ois menny jo ja se menis takas töihin [:D]).
Mies unohti maanantain kunniaks eväänsä keittiön pöydälle [>:]
Mä en jaksa enää ees kommentoida sellasia asioita mitkä puhutaan Nean kautta mulle. Jos anoppi alkaa jotain juttelee Nealle nii me miehen kanssa huomioidaan sillä välin toisiamme ja sit anoppia alkaa ärsyttää ja se kysyy että "mitä te siellä supisette" vaikkei oltais ees mitää puhuttu [:D] Näin unta että se olis saanu 5 viikkoo sairaslomaa ja ajattelin että VOI EI, SE TULEE MEILLE JOKA PÄIVÄ! [:D][:D] Toivottavasti oli ihan vaan unta, eikä enneunta yhtään.
Mulle ei oo kukaa vieras tullu puhuu tai neuvoo mitenkää.Tosin yks naapuri on vähän ottanu enemmän kontaktia kun on nähny mut lastenvaunujen ja koiran kanssa. Juttelee ensin koiralle ja sitten vaivihkaa kysyy että onkos sulla muuten tyttö vai poika tuolla ja jokos sillä on nimi jne.
Narttu-koiralla alko juoksu ja kun noilla ranskanbulldogeilla ei oo häntää mikä pitäis juoksupöksyt ylhäällä nii nyt löyty parhaimmat pöksyt ikinä! 50-56cm sukkahousut [:D] On napakat mutta ei liian kireet ja ei ne tunnu kauheesti koiraakaan haittaavan. Siitä innostuneena puin Neallekin tänää sukkahousut, sillä ei oo kun kerran ollu. En oo "osannu" käyttää niitä kun on noita housujakin tossa. Mutta ehkä tämä tästä! [:)]
Meillä olis keskiviikkona taas fysioterapia käynti.
Jaha, likka heräs.

Jami sai ristiäislahjaksi poikien sukkikset,pari kertaa niitä ollaan kokeiltu,vaan ei taija meidän jamppa olla sukkahoususankari[:D]Ei tykkää niistä ollenkaan,hirveetä kitinää kun ne on jalassa,ja kun ottaa pois nii ei mitään..kai ne sit puristaa liikaa tai jotakin..[8|]..ehkä siirrän ne kaappiin ja sit joskus jos tyttö sattuu meille tulemaan,nii ottaa sit käyttöön[:D]

Takaisin