Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantaita mammat ja vauvat [:)]

Ei meillä omaa uima-allasta oo, mutta taloyhtiöllä on saunaosastolla uima-allas [:D] Siitähän tää on ihan hauska taloyhtiö kun ei rivareissa yleensä oo mitään tommossia [:)]

Nyt on kunnon touhuviikonloppu takana ja voi huokasta helpotuksesta! On käyty kylässä mun mummolla ja samalla vähän suunniteltiin sitä muuttoa, vietetty peli-iltaa ystävien kanssa, käyty uimassa, Jarkon mummolla kylässä, tehty soseita ja juhlittu kummitytön 2-vuotispäiviä. Ja lisäks kävin kaikki Jeminan vaatteet läpi ja laitoin kaikki pienet ja ei kivat pois. Siinä se vasta hommaa oli ja yks pahvilaatikollinenhan niitä kledjuja tuli [:D] Varastoon sitten vaan oottamaan seuraavaa! Tällä kertaa väännettiin sitten bataatti, porkkana, kukkakaali ja mango soseet! Otin Jeminalle meidän muusiperunoista pari palaa sivuun ja haarukalla laitoin pieneks ja sekotin korvikkeeseen.. Muuten maistu oikeen hyvältä, mutta ei tainnu mamma saaha sitä perunaa sillä haarukalla liian pieneks niin toinen alko yhtäkkiä kakomaan ihan hirveesti kun jäi kurkkuun kiinni ne pienet perunan palaset.. Siihen jäi se kokeilu [:D]

Jeminakin se eilen vauvauinnissa sukelsi ensimmäisen kerran! Me kyllä ollaan nautittu ihan hirveesti tosta uinnista. Se on semmonen koko perheen yhteinen harrastus [:)] Ja sit siellä näkee paljon muita lapsiperheitä ja Jeminakin on saanu sieltä pari uutta vauva-ystävää [:D]

Jeminakin taitaa tehä hampaita.. Eilen illalla tuli vasta mieleeni kun ihan yllättäen heräs suoraan unesta täyteen huutoon ja itkuun eikä syli eikä hyssyttely auttanu mitään.. Toi sen lisääntynyt kuolaaminen ja nyrkin syöminen kyllä puhuis niiden hampaiden puolesta.. Annettiin sitten pari milliä panadolia ja maitoa päälle niin hetken päästä nukahti sitten uudestaan ja nukkui yön ihan hyvin.

Täällä sit alko menkat taas niin hyvä päivänä kuin 10.10.-10 [:D] Edellisethän alko mun syntymäpäivänä 14.9!! Eikä oo muuten ikinä ei sitten ikinä ollu näin pahoja menkkoja kuin nyt. Vuodan ihan ku härän kurkku ja tajuu meinaa lähtee kun niin paljon menetän verta.. [&:] Vatsakivutkin alkaa olee jo supistuskipujen luokkaa! [:(] En tiiä pitäsköhän soittaa tonne Päijät-neuvoon ja kysyä saisko jollekki lääkärille aikaa joka mulle jotain droppeja määräis tähän kipuun kun ei meinaa Jeminan hoitamisestakaan tulla mitään kun täytys koko ajan vaan maata kippurassa tai mahallaan sängyssä.. Buranaa kokeilin eikä sillä ollu mitään tehoa niin otin sitten noit Panacodeja joita jääny kun ne pahimmat selkäkivut meni ohi..

summerwine: Meillä on Thaimaan matka 10.12-25.12 [:)]

Oho.. huomasinpas juuri, että tänään ollaan oltu tasan 1,5 vuotta naimisissa! Miten tää aika kuluu näin nopeaan?! [:-]

Sen kunniaksi Jarkko se sitten lähti taas leirille ja tulee vasta perjantaina kotio. Mutta! Ei se mitään [:D] Nyt meillä on hyvin Jeminan kanssa aikaa kyläillä ja touhuta ja järjestellä muutto asioita! Kyllä tää viikko taas tästä menee nopsasti, niinhän ne on tähänki asti menny [:D]

Tervehdys! [:)]

Täällä Onni on päättänyt, että öisin voi ja pitää kukkua, metsästää pudonnutta tuttia ja pyöriä ympäri sänkyä... [:@] Poika elää päivän tapahtumia unissaan ja ne vaikuttaa sitten yöuniin. Toivottavasti ukkeli parantaa tapansa pian! [;)] <3

Täällä on alkanut tutut hormonimyrskyitkut [:D][:(]
Kuulin radiossa aamulla Jari Sillanpään "Valkeaa unelmaa" ja voi luoja sitä itkun määrää taas... [:D][:D] tää on nyt taas tätä, kun ihan kaikki itkettää. Eilen illalla sain myös itkukohtauksen kun mies kertoi varanneensa meille "meidän bändin" (Sir Elwoodin hiljaiset värit) keikalle liput marraskuulle Tavastialle ja oli järkännyt lastenhoidonkin valmiiks. Sanoin, että enhän mä voi sinne tulla itkemään ja saman tien sitten tuli itku [:D] Etenkin kaikki musiikki itkettää kovasti- raskauden iloja.
Muuten täällä on olo ihan ok ja kaikki hyvin.

Nuori äiti: mun ne yhdet ainoot menkat, mitkä ehti tulla, oli tosi runsaat [:'(] ja kivuliaammat mitä normaalisti ovat. Meillä oikein sänky lainehti yöllä, ei ollut kivaa ollenkaan [&o] En yhtään muista miten mulla on ollut muiden poikien kanssa, mutta yks kaverini oli vuotanut putkeen 3 viikkoa ja lopulta joutui sisään sairaalaan, hänellä oli siis myös ekat menkat synnytyksen jälkeen.

Nyt on pakko alkaa laittamaan ruokaa ja Onnillakin on nälkä. Sit jos iltapäivällä ehtis ottaa pikku päikkärit pojan kanssa...
Ihanaa syyspäivän jatkoa kaikille!! [:)]

Kiva taas kun ei pysty mitään tekemään,kun Jami on päättäny että tänää en vedäkään ulkona opitkiä unia vaan heräilen vähän väliä et mamma tulee taas laittaan tutin suuhun ja voin torkahtaa ehkä taas hetkeks..[>:]..

Hei,onko kellään käytössä Dee-Tipat? Alotettiin kokeilu tänään,että sopiiko ne..minkä määrän te annatte..toi 20 tippaa kuulostaa melko suurelta määrältä[:-]

Käytin aamulla varmaan 3 tuntia siihen että sain tilattua valokuvia[:D] Kun piti cd-levyiltä ja tietokoneelta kaivaa kaikki kuvat ja laittaa kerralla tilaukseen..Ensin toki piti rankata niitä aikas rankalla kädellä,ettei tarvii "turhista" kuvista maksella[:D] joten ei siis tullu kuvia kun jotain 200 kpl..sit tilasin sellasen hiirimaton omilla kuvilla ja ens vuoden kalenterilla,sekä miehelle isänpäivä-lahjan[:)]tiedän,oon melko aikasessa ton lahjan kanssa,mutta ompahan valmiina sitten[:D][;)]

Höhöö, mä tilailin Henniv kans jossain vaihees "vähän" kuvii..tuli varmaan lähemmäs 300...[:D][:D] no siin oli mukana kuvat mitkä tuli kiitoskortteihin ja tuplia kaikille ristiäisis olleille...silti vois vähä skarpata ens kerral ettei ihan lähe lapasesta...
Voi et tuli taas haikee olo ku lukee Tyttö Koon raskausjuttuja[&o] must kyl tuntuu et ne raskausajan hormooni-itkut on jääny päälle, oon vielki sit kai jossain imetys-hormooneis..[;)] ja sit sen oon huomannu et sitä on niin erilailla herkkis kaikkien leffojen/uutisten yms. suhteen missä on jotain lapsiin liittyvä, varsinkin siis jos lapsia kohdellaan jotenkin huonosti.. tai joskus vaan ku kattelee Liekkiä niin alkaa tuhrata itkua[:D] (ehkä univajeellakin on vaikutuksensa...)

Mäkin tilasin just viikonloppuna ifolorilta isänpäivälahjan miehelle ja sit sellasen kuvakehyksen ihan vaan omaks iloks pojasta [:)]..Meillä ei vaan ole käytössä kun tällainen miniläppäri, joten kuvien latailu on tosi hidasta...Ajattelin kyllä joku päivä vielä tilata sellaset kalenterit pojan kuvilla isovanhemmille joululahjoiksi..Nyt varmaan loppu joululahjojen keksimisongelmat isovanhemmille, aina vaan jotain tavaraa pojan kuvilla ja kaikki on hatioissaan [:D]!!

Mä oon tän päivän pakkaillu kun lähdetään huomenna pojan ekalle junamatkalle mun vanhempien luo kaakkoissuomeen..Todella vaikee päättää mitä ottaa mukaan, yleensä kun mennään autolla, pakkaan aina ihan liikaa tavaraa, jos vaikka tarvitaan...Mut nyt kun ite kannan mitä pakkaan niin pitäis jotenkin rajottaa...mut kun ovat luvanneet jo lunta?! Eli hirveesti lämmintä mukaan!!
Tosi outoa olla miehestä erossa näin monta päivää, ja siitäkin on varmaan outoa olla kotona ilman meitä..Viikonloppuna taas nähdään mut ikävä ehtii tulla...Välillä kyllä tekee ihan hyvää pieni etäisyys, on sit kahta kivempi nähdä taas [:)] Ja saattaapa tämä mamma jättää pojan hoitoon mummolle loppuviikosta ja suunnata hieman viihteelle..siitä tulikin mieleen et rintapumppu on vielä pakkaamatta..Hommat siis jatkuu!!

ALKUPERÄINEN: Skallo

... ja sit sen oon huomannu et sitä on niin erilailla herkkis kaikkien leffojen/uutisten yms. suhteen missä on jotain lapsiin liittyvä, varsinkin siis jos lapsia kohdellaan jotenkin huonosti.. tai joskus vaan ku kattelee Liekkiä niin alkaa tuhrata itkua[:D] (ehkä univajeellakin on vaikutuksensa...)

Mulla kyllä ihan sama juttu [:)] Varsinkin kaikki uutiset joissa lapsille on käynyt jotain niin heti alkaa ahdistaa ja itkettää ku alkaa ajattelee että mitä jos sama tapahtuis omalle. Kesällä oli uutisissa juttua kun 2v poika oli kadonnut läheiseen metsään, löytyi kyllä kunnossa mutta kun ajattelin että miten kova hätä sillä pienellä varmasti on ollut kun on koko yön ollut yksin metsässä [:(][:(]

Meidän tytsy on muuttunut tosi kiukkuiseksi, yhtään ei saisi jättää yksin mutta ei sitten kuitenkaan viihdy sylissäkään. Lattialla viihtyy 5-10min jos istuu vieressä viihdyttämässä, alkaa vähän huumori loppua kun toinen vaan kitisee ja huutaa koko ajan [&:][8|] Unetkin on muuttunut tosi levottomiksi, johtunee varmaan siitä kun on oppinut kääntymään niin ei sitten osaa yölläkään rauhoittua.. kaipa tää tästä ajan kanssa korjaantuu.

Täälläkin alkoi menkat nyt eka kertaa raskauden jälkeen, mutta olipa kyllä oudot. Mä oon aina tähän asti ollut tosi kipeenä pari ekaa päivää kun menkat alkaa, ei pysty muuta tekee kun makaa kippurassa sängyn pohjalla ja ulisee [:'(][:)] Korkeintaan välillä juosta vessaan oksentaa.. Särkylääkkeitä kuluu yleensä aika reippaasti, mutta nyt ei ollut mitään. Ei mitään kipuja / tuntemuksia. En kyllä valita, parempi vaan näin mutta onkohan pysyvä muutos vai tuleekohan kivutkin takaisin ajan kanssa??

Nyt on kierukkakin sitten laitettu[:D] Inhottava operaatio se kyllä oli, luulin että oli ihan pieni homma mutta eihän tuo ihan niin pieni näyttäny olevankaan, ensin terkkarille höpöttämistä vartti, sitten pääs lääkärille jossa mun tuurilla oli tietty opiskelijakin mukana (minä kun niistä niin välitän..). Teki sitten sisätutkimuksen ja sitte sano että odotellaan toista lääkäriä, sinne sitte vähän ajan päästä kurvaili toinen lääkäri sellasen kärryn kanssa missä oli vaikka minkä näköistä pihtiä ja saksia sun muita[:D][:D] Olin ihan shokissa melkein. Aika paljon se asennuski kirpas ja nyt on massu kipeä ja heikottaa. Toivottavasti tää olis nyt vaan "mun juttu" niin ei mee rahat hukkaan jos ei käviskään ja pitäs ottaa pois. Ja sitä raskautta mietin kovasti vieläkin, tein eilen toisen testin joka myös näytti negaa. Ehkä teen sitten joskus muutaman viikon päästä vielä yhden[:D] Täällä taas näemmä lääkärit säästää kun ton kierukan esitteessä, ohjeessa ja netissä joka paikassa lukee että ensimmäinen tarkastus olis 3kk päästä ja seuraavat sitten aina vuoden välein. Noh, täällä on seuraava tarkastus vasta 2 vuoden päästä[8|] Ja silloin varmaankin otan sen jo sitten poiskin kokonaan. (tuosta poistostakin sanoi että itte vaan vetäsen langoista pois..joo-o, saa niillä olla kyllä sitten sen verran aikaa että siellä ottaavat, minä en uskaltais itte rueta nykimään!) Nyt jään siis odottelemaan mahdollisia sivuvaikutuksia, mun tuurilla tulee ne kaikki pahemmat, hiusten lähdöt, karvan kasvut, aknet sun muut[:D]

Ihanaa kun on valkonen maakin jo[:)] me like! Tosin toi räntäpaska ei vielä niin kivaa oo, mutta kohta tulee talvi, tulee nättiä, ja mieluummin kävelen lumisateessa kuin vesisateessa. Lenkille jää nyt menemättä mahakivun takia, mutta pieni oli ihan ihmeissään kun näytin ikkunasta ja parvekkeelta sille lunta, katto ihan suuauki hoomoilasena että mitä tuo on[:D] Tavallaan kyllä ärsyttävää tuo lumen tulo kun siitä tietää että mies on aina töissä kun ihmiset vaihtelee nyt renkuleita autoon ja sillä alkaa sesonki, lähtee aamulla ja palaa illalla myöhään ja tätä vielä joulukuun puoleen väliin asti, huoh [:(]

Nuorelta äidiltä piti kysyä, että olikos se niin että nykyään vauvoille pitää olla oma passi[:-]?? Ja jos tarvii niin onko se samanhintanen kun aikuisillekkin? Ärsyttää kaikki rahastuskin nykyään, voi niitä vanhoja aikoja kun vauvatki sai merkitä äidin passiin niin ei siitäkään lisäkuluja tullu[8|]

Ihanaa pulina82, oon tosi ilonen sun puolesta kun pääsette vähän matkalle. Tekis kyllä terää varmaa itellekki, tuntuu vaan kiukkua riittävän [&o] Tänäänkin on menny kaikki niin plörinäks että tekis mieli itkee mutta en tie miks itkisin ja vastahan mä tossa lauantaina itkin muutaman tunnin. Vituttaa vatuttaa vaan kaikki! Huomenna taas ok...

En tiiä auttaisko se jos sen pannukakun pyöräyttäis? Eiks se niin menny, että kun kaikki menee pieleen -paista pannukakku. Taidan kokeilla [:D]

Henniv: Taidetaan olla vähän samanlaisia hössöttäjiä noitten lahjojen suhteen. Minusta se on mukava kun saa sellasen hyvän lahjaidean ja hoitaa sen hyvissä ajoin, tulee mukava olotila [:)] Ootko yhtään joululahjaa hommannu? Mä oon [:D] Mies on ylistäny moccamasterin maasta taivaisiin ja mä en haluais luopua mun kahvinkeittimestä jonku ylihinnoteltun moccamasterin takia, mutta sain sen vauva-lehden tilaajalahjaks nii siinähän on nyt sitte miehelle se moccamasteri. Luulisin ainakin, että kovasti ilahtuu kun pukki sen sille tuo. Se on mun äidillä piilossa niin ei tuo siitä saa vihiä [;)] Isänpäivälahjaa oon kans kovasti miettiny ja taidan päätyä johonkin Nean kuvatuotteeseen, missä isäntä on ite mukana.

Onpas mulla nyt aikaa, kun Aatu nukkuu jo toista tuntia päikkäreitä. Yleensä nukkuu noin kolmet tunnin mittaiset päikkärit, mutta nyt taitaa mennä aamu ja aamupäiväpäikkärit yhteen menoon. Aamun päiväunet meiltä kyllä jäikin väliin, mutta nukuttiin muutenkin niin hävyttömän pitkään, että onko tuo sitten ihmekään.

Me täytetään tänään 4kk, on kyllä aika mennyt nopeaan [:)]. Tähän mennessä Aatu osaa hymyillä, jutella, kääntyä kyljelleen, tarttua esineisiin ja viedä ne suuhun sekä pari päivää sitten löydettiin oma ääni. Ja tietysti ihan vaan siitä riemusta sitä pitää käyttää! On ollut viimeiset pari päivää sellainen möly täällä kämpässä ettei ole tosikaan [:D].

summer: mulle sanottii et kun laitetettii kierukka et eka tarkistus on 3kk päästä laitosta.jolloin tarkistetaa langat.ja passi oli 48 euroo eli sama aikuisille kuin lapsille..ja pitää mun tietoje mukaa lapsill olla oma passi..

no niiinpä, ihmettelin kovasti että miksei mulla mitään tarkistusta ole[8|] kun tosiaan sitten kahden vuoden päästä vasta[:-][8|]

mitenhän mä saan tuon pienen heilurin aloilleen passikuvauksessa[:D][:D]

Mohomaha; Paista se pannukakku[;)] Kyllä herkut aina saa ees hetkeks mielen paremmaks[:D] heh,joo..mä en voi sietää jos jää kaikki lahjan hankinnat tms.viime tinkaan,ne on hankittava ajoissa[:D] Ikinä ei meinaan kiireessä löydä mitään kivaa[:D][:D] joululahjoja oon miettiny,vaan en oo vielä ostellu..ens kuussa sitten niitä[;)]

summerwine, oli se meilläki aikamoinen haaste saada passikuvat molemmist lapsista. neidst saivat kuin saivatkin kun laittoivat makuu asentoo ja siin sit aikansa räpsivät kuvia.. lopulta saatiin suht onnistunu kuva.toinen näyttää niin pyöreäposkeiselt ettei oo tajukaa,eikä oikeesti ees oo sellanen [:D]

mut eiköhän ne osaa hommansa ne kuvaajat. ja jännä juttu tosiaan tuo ettei tarkastusta ole.mut vissii niin paikkakuntakohtalaista..

Jeminan kaveriksi on nyt sitten tullut iltaisin väsykiukku. Eilen illallakin kiukutteli vaan eikä oikeen missään ollu hyvä, mut sit vaan menin ja käytiin iltapesulla, puhdas vaippa ja yöppäri päälle, pullollinen maitoa ja toinen oli ihan valmista kauraa [:D] Nukkumaanmeno aikaistu tunnilla siitä klo 23:sta 22:een ja en pistä pahakseni kun saa sitten iltasella enemmän omaa aikaa. Nukku sit kuitenkin kertaakaan heräämättä 10 asti aamulla. Sittenkin vaan iloisesti alko jokeltelemaan ja siihen höpötykseen mä itse heräsin. On se vaan niin ihana aamulla kun saa itsekkin ihan rauhassa heräillä siihen suloiseen jokellukseen [:)] 12 aikaan sit jo mentiin yhessä sänkyyn pötköttelee, välissä kävin lämmittämässä vähän maitoa ja sit tissiä päälle ja nukuttiin reilu tunti siinä molemmat Jemina äitin kainalossa<3 Nyt tuo kikkuu tyytyväisenä tuossa omassa vauvakeinussaan ja lukee pehmokirjaa ihan silmät pyöreenä [:D]

Alko ihan hirveesti tekee mieli tuoreita itse leivottuja sämpylöitä ja omenapiirakkaa kun luin yhden kaverin fb statuksesta, että hän oli leiponu [:D] Voi kääk.. täytyyköhän tästä lähtee hiivan ostoon..? [8|] Ei tekis kyllä yhtään pahaa käydä Jeminan kanssa pieni vaunulenkki tohon lähikauppaan kun on niin raikas ja ihana syyssää [:)] ja voi mohomaha! että vielä pannukakkua! pitäsköhän sekin pyöräyttää! vaikkei mulla nyt varsinaisesti mikään oo menny päin mäntyä, mutta kuulostaa vaan niin hyvältä [:D][:D] Mikähän mullakin oikeen on kun kaikkea mitä ikinä kuulenkaan niin alkaa tehdä mieli.. Voikohan sekin johtua näistä hormoneista? [;)][:D]

Mä vuodan nyt kolmatta päivää jo kun niagara konsanaan, mut pahimmat vatsakivut on onneks hellittäny! huh.. Superhyper tampoonistakin tulee melkein tunnissa läpi! Ei kiva ei.. [:'(]

summerwine: joo kyllä se passi tarvii olla ihan pienilläkin lapsilla, joka on minusta vähän tyhmää.. Kun se on se 5 vuoden passi ja kuka noita nyt enää vuodenkaan päästä tunnistaa siitä passikuvasta [:D] Jeminalla olis kanssa ens kuussa edessä se passikuvaus.. Saa nähä mikä show siitäkin tulee [:D][:D] ja kyllä se kaikille maksaa samanverran niinkuin anihanikin mainisti, eli 48€.

Kyllä mä olen ainakin edelleen tosi herkkä.. lähes kaikki alkaa itkettää! ei mun tarvii kun vähän aikaa kattoa Jeminan touhuumista niin meinaa tulla tippa linssiin kun se äitin kulta on vaan niin ihana ja äiti rakastaa sitä niin hirveesti [:D]

Aivan loistava idea tuo, että tilaa jonkun kuvatuotteen isänpäivälahjaksi!! Kiitos tästä! [:)] Täytyykin mennä tutkailemaan noita ifolorin sivuja. Samalla vois teettää noita kuviakin paperiversioksi.. Ettei käy niinkun yhdelle tutulle, jonka tietokone hajos ja sinne meni kaikki kuvat.. Esikoisen vauvakuvat heillä oli jo paperiversiona, mutta tän nyt 5kk vanhan pikkukakkosen kuvat hävis kuin tuhka tuuleen! Vai voiko niin enää edes sanoa sen Islannin tulivuorenpurkauksen ja tuhkapilven jälkeen?!

Mä olen nyt jääny aivan koukkuun tuohon Vauvatehdas-blogiin! Välillä saa ihan vedet silmissä nauraa [:(][:D] Jos joku kaipaa luettavaa eikä jaksa marssia kirjastoon niin suosittelen! se samainen blogi löytyy sekä fb:stä, että vauva.fi:stä [:)] Mä en ainakaan millään meinaa malttaa lopettaa lukemista kun pääsen oikeen käyntiin [;)]

Nyt taidan taikoa itselleni vähän jotain syötävää kun Jeminakin näytti nukahtavan tuohon kiikkuunsa ja sen jälkeen lähdetään käppäilemään sinne kauppaan niin saan niitä tuoreita sämpylöitä ja omenapiirakkaa ja pannukakkua! Yks ongelma vaan on.. Kukahan ne oikeen syö kun oon ihan kaksin Jeminan kanssa kotona [:D] Noh, pakkaseen loput!

Täytyy nyt välil tänne varsinaisee topicii kirjottaa jotai :)

Voi syksy... millo tulee lunta ja millo vettä :S Pitäs lähtä kaupungil käymää mut ei o kiva vesisateel lähtä. Eile kokeiltii ekaa kertaa bussii vaunujen kaa, ja kappas, tietenki sattu molempii suuntii sellai bussi missä ei todellakaan ollu madallusta, saati edes tuplaovii [:D] Onneks oli mukavat bussikuskit ja autto sulloo vaunut ruumaa. Pikkusen unet vaa aina keskeyty. Miks oon kuullu jostaa et bussit ois ilmasii vaunujen kera... [:-] Päteeks pkseudulla vaan vai onks joku tooosi vanha juttu...? En kyl ihmettele ku kaikes aina säästetää.

Pitäs lähtä metsästää isompaa uikkarii pojulle, Prismast ei löytyny kokoja ku kävin kattelees. Tosi hölmöö ettei löydy ku kesäsin useimpien kauppojen valikoimast, käyny nimittäin aika monest paikkaa kysyys. Anttilast löyty viimeks finnwearin, toivotaan että löytyy myös tällä kertaa.

Yritin äske saada pojan syömää perunaporkkana vellii mut aika vastentahtosest meni alas... 20ml oli hävinny pullosta (ja tämä siis lusikan kanssa annettuna [:D]), et kyl nyt ainaki vähän meni alas asti. Pitää käydä ostaas ihan vellitutti ni jos menis paremmin, varmaa vähä hankala saada tulee ku ei oo ku aventin 2 tuttei. Perunaa maisteltu muutaman kerran soseena, useimmiten tullu ylös maidon kera [&:] Mä koht luovutan ja kokeilen sit mohomahan oolannin peruna konstii.
Ja jee, saatii viimein pakastin, nyt pääsen tekee soseit sinne valmiiks [:)][:)] pitää vaa käydä ostaas eka jääkuutiomuottei.

Meil on poika alkanu taas nukkuu tosi huonost päikkäreit, siks aattelinkii et alan sit vellii syöttää ennen päikkäreit et saa varmast mahan täytee (se ei vaa nyt menny ihan niinku aattelin [:D]).
Sit piti viiä poitsu lauantain hoitoo mun äidille et saisin vähä omaa aikaa, mut jos en saa noit vellei lähtee ollenka käyntii ni en tiie miten onnistuu. Pumppaillu en oo pitkää aikaa (ku en viittiny heittää viemärist alas pakastimen puuttues) ni en saa tarpeeks omaa maitoo taltee. Luultavast menee sit niin et vien ihan iltasel vast sinne ja syököö sit yhen annoksen vaik korviketta...

Tost tulikin mieleen, oliko skallo ja noko (anteeks jos tuli väärät nimet) jotka ois kans tarvinnu lepotaukoo... Niin kannattaa viedä vähäks aikaa hoitoon johkuu. Pari viikkoa sittenhän mä olin kanssa väsynyt, en siks et meil ois itkuu tai yövalvomisii, vaan siks ku oon käytännöskatsoen täysin yksin hoitanu poikaa koko ajan, niin nyt jälkee päin aatellen olis pitänyt sillon viedä ees pariks tunniks johkuu hoitoo poika ja ladata vähä akkui. Se meni kyl ohi muutenki ja nyt ei taas tunnu missää, mut vien lauantaina vähäks aikaa ihan siksii ettei tuu väsy.
Ja jommal kummalha oli se joku mummeli tullu jotaa urputtaa et itkusen vauvan kaa kävelyl et äiti saa käydä lenkil. HUH HUH... että pitää ihmisten aina puuttuu toiste asioihi. Ite oisin varmaa hermostunu tollasest ja se mummo ois saanu viel "paremman" kuvan [:D][:D]

Täällä odotellaan sitä 20cm lunta minkä lupas tänne tänään mutta aurinko vaan paistaa![8|]

Monellakos täällä olikaan se hormonikierukka? Mua pelottaa ihan tajuttomasti että ne langat hukkuu tai koko härveli tippuu pois itestään tmv[:D] Eilen sitten ensimmäistä kertaa harrastettiin petipuuhia kierukan laiton jälkeen ja oli aika kamalaa puuhaa[:D][:D] Mä olin ihan kankeena pelosta niitten narujen takia ja mies oli kauhuissaan jos ne langat repii sen veijarin päähän haavan[:D][:D] Sitte naurettiin sitä kun se lääkäri sano että sen kierukan teho vastaa ihan sterilisaation luokkaa ja on jopa varmempiki..nii mies sitte totes aktin jälkeen että on varmasti sterisaatioo luotettavampi joo kun uskalla enää harrastaa petipuuhia ollenkaa[:D][:D]

Ensviikolla ois pojalla jo 4kk:n neuvolakin. Jos ne sitte antais luvan syöttää jo jotain kiinteitäki[:)] Toivottavasti ei ois vaan liian paljoa lihonu taas kun viimekski oli jo melkee 7 kilonen[:D] Mutta ennen tuo anto nukkua putkeen sen 23-09 suunnilleen niin nyt parina yönä heränny nälkään kerran yössä.. että jos se nyt tarviis jo jotain muutakin sitten masuun kuin pelkkää maitoa[:)]

Mua stressaa jo nyt lentomatka pienen kanssa[:D] Vaikkei bulgariaan edes ole kuin 3 tunnin lentomatka. Joten nostan hattua nuorelle äidille kun lähtee thaimaaseen asti pienen kanssa[:)]! Mua rasittaa aina pidemmät lentomatkat ilman vauvaakin niin entäs nyt kun pitää sitten sylissä pitää kokoajan ja tuo kun ei edes sylissä kauheen pitkiä pätkiä viihdy[8|] Voi siinä olla kaikilla sitten hiukan kipeet niskat ja hartiat lennon päätteeks[:D] Saatikka se että jos kakkaa matkan aikana, niin vähän hankalaa, hyvä kun sinne vessoihin itekkään ikinä mahtuu[:D][:D] Mutta huumorilla selviän sitten toivottavasti.

Tänneppäs on tekstiä tullu... Oon ollu liian kiireinen itse kirjoittelemaan mutta olen käynyt lukemassa aina kun oon kerinny.

Täällä voidaan oikein hyvin, eilen käytiin neuvolassa ja Roosa on hyvin kasvanut [:)] 7090g ja pituutta 64cm. Kiinteät aloitettiin kun Roosa oli 3kk, heräili 2h välein yöllä... Nyt kahdesti yössä. Roosa oppi kääntymään mahalleen [:D] Nykyisin nukkumaan meno on helppoa, kun tytöllä rupeaa silmät lupsumaan niin vien sänkyynsä, sinne pieni nukahtaa [:D] Ennen oli iltaraivari ennen nukahtamista. Ja aamut on parhaita!! Ihana herätä jokellukseen [:D] <3<3<3<3<3

Meillä on nyt muutto hulinat menossa. Päivät kuluu pakatessa ja illat purkaessa. Eilen rupes jo vituttamaan kun meis koko ajan kyselee " mihin tämä, entäs tämä....????" En todellakaan oo miettiny joka tavaralle paikkaa, kyllä ne sitten paikkansa löytävät kun asutaan siellä.
Anoppi on ihmeissään kun me ostetaan uusia kaluisteita. Olohuoneeseen tv taso ja vitriineitä. On nuo nykysetkin hyvä kuntoiset mutta ovat puun väriset ja talossa on hirsi seinät, eivät oikein erotu...Ja entäs sitten kun annetaan nuo nykyset kalusteet miun pikkusiskolle... Kolmesti piti selittää mitkä on menossa siskolle. Tilattiin nojatuolit niin anoppi valitti että hän ois voinu verhoilla entiset... Eiköhän myö tiedetä meidän raha tilanne paremmin.....

Sisko (17v) oli yökylässä meillä. Oli ihana seurata kun Roosa viihtyy kummitätinsä kanssa [:D][:D] Juttua riitti molemmilla <3

Lähdempä taas muuton pariin....

olisipa kiva muuttaa..mutta ehkä vielä jonain päivänä..tääl sateloo lunta mut sulaa kyl poiskin.. tos äiti jo soitteli et joko vaihdetaa renkaat,talvirenkaat mun porukoitten luona ja totesin vaan et kyl mä meinaan viikonlopulle pärjätä..

summerwine tos kyselikin kierukast.eli mullahan se ainaki on,en tiiä onko tääl kukaa muu ottanu.aika moni tuntuu haluavan toista lasta..ja alussa itel kans oli aikamoinen pelko tuost et tuntuuko se esim. seksin yhteydessä,joissain asennoissa kuulema tuntu..mut siihen totuttu nyt.toki välill miettii et jos se on jonnekki kadonnu.mut reilun parin viikon päästä on tytöl neuvola ja samal mult tarkistetaan ja otetaan papa...

mut täytyy täs koettaa ruveta neitii huomioimaa.tänää pieni kiukkupäivä.. samoin se sitte heijastuu esikoiseenkin. jee,mies tulee lauantai-iltana kotiin takas.kaks viikkoohan täss ollaan vietetty kotiäitileski elämää...
ja sit osaako kukaa sanoo miten ja mil kannatas liittää noita näppäimiä takaisin kannettavassa? ei kuulu tänne palstalle kyl mut ajattelin kumminki kysästä..[&o]

Cira, joo mäkin oon varmaan valitellu levon puutetta, kun oon aina mussuttamassa[:D] mulla on niin että pääsen vauvasta aina erittäin tervetulleille lomille kun oon välillä pari tuntia töissä ja joinain viikonloppuina koulussa, ne pitää pään kasassa. Mut unien puolesta tarttis lepoa mut ei sitä oikeen osaa antaa poikaa viel hoitoon ulkopuolisille, mun äiti katto pari tuntia ku olin niillä käymässä mut se onki ainoo kerta[:-] koitan kans opetella että uskaltaltaisin olla rohkeemmin pistämäs hoitoon kun niitä hoitajia varmasti löytyski... Tais olla Nokolla se erittäin p*mainen mäihä urputtavien mummojen kans... pitäs aina jättää omaan arvoonsa tollaset mut varmaan kaik tietää et kun on väsy ja ahistaa muutenki niin se ottaa niin päähän ku jotain tollast käy[:@] noist busseist, kiitos tampereen meillä ei oo autookaan hankittu kun busseilla on niin kätevä mennä, kaikki on matala-lattiaisia ja ilmasia! ooh, meillä tulee lunta...nysse talvi tulee sit..Liekkiki katto ihmeissään ku näytin ikkunasta, ei tainnu ihan viel hokata et mitä tapahtuu[;)]

Täällä Riihimäellä kaikki ihan valkosta, puita myöden! Narisee vaan kenkien alla. Tuhtia tavaraa satanu kyl...

...ja pannarista tuli muuten ihan hyvää [8D]

Takaisin