Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
AnAnAtS, täällä kans ihan saman moisia kipuja ja myöskin hirveä paniikki ollut uudesta raskaudesta! Testiä ennoo tehny ja imetys on pitäny ainakin tähän asti menkat visusti poissa, mut jos kivut selittyy noin niin bueno! [:)]

Masentumisesta, mulla on jo monena vuotena näin syksyn tullessa ja päivien lyhetessä ollut alakuloisuutta ja haluttomuutta/ voimattomuutta tehdä mitään, joten nyt on paha sanoa johtuuko "ei huvita/kiinnosta" -fiilikset synnytyksen jälkeisistä vai syysmasiksesta.. Mulla riskit kunnon masikseen on olemassa, monen kurjan tapahtuman johdosta sitä lievästi sairastin muutaman vuoden ja nukahtamislääkkeitäkin söin hetken, mutta ammattijutteluilla ja ajan kanssa päässyt yli [:)]

JEE, se Libero-hoitotuotteilla kerätty Aappa-pyyhe tuli tänään postissa [:)][:)] Se on ihan ylisöpö<3

Ja mun silmät meinas tippua päästä, kun postiluukusta tuli Verolta uus verotuspäätös, jossa tuli ilmi lopullinen palautussumma.. [:-][:-] Joulukuuta odotellessa!![8D][8D]

Tänään ollu ihan mahtava päivä muutenkin, Henniv ja Jami-poika kävi meillä päiväkahveella! Toisaalta vähä jänskää oli saada "netistä tuttu" kotiinsa vieraaks, mut oli kyllä kivaakin! Saatiin mm hyvät naurut, kun Jami ja Roni makas vierekkäin leikkimatolla ja poikien käsien osuessa yhteen, Jami nappas Ronin käden käsikynkkään ja tunki omaan suuhunsa ja lussutti antaumuksella, eikä Roni ollu moksiskaan! [:D][:D][:D]

Aamulla kun oltiin kerhossa, siel pääs vauvat ja lapset taiteilemaan mustikka- ja mangososeilla paperille! Sotkuistahan se oli tuon 3kk ikäisen kanssa ja kotona jäis väliin ku pitäis itse siivota jälet, mut mukava kokemus [:)] Me kun ei olla vielä maisteltu vellejä ja paria omenahillotippaa enempää, niin mielenkiinnolla seurasin Ronin reaktioita kun soseiset kädet meni suuhun, mutta näytti maistuvan [:)] Ainut, että naamassa nyt pienenpientä punaista näppyä -eli allerginen reaktio ilmeisesti mutta onkelma on nyt että kummasta?? [>:] Täytynee kokeilla molempia erikseen jossain välissä, josko se sillä selviäis!

Jaahas, Roni nukkunut kohta 3h.. Nukahti, ennenkuin pääsin pihasta kävelytielle (ovelta 20m matka [:D]) Mitähän sitä keksis, kun siivosin eilen ja nyt on Fb ja tää luettu läpi.. On mulla ongelmat! Heippahei! [:)]

jänskättää jo valmiiks huominen kun sillon meinasin tehhä  sen raskaustestin[:D] sillon olis tasan viikko mahdollisesta hedelmöittymisestä nii aattelin että antaa ees vähän paremman tuloksen sitten kun että oisin tehny sen jo päiviä sitten[:D] Toisen teen sitten ensviikolla. Pakko oli ostaa kahden kappaleen pakkaus kun en mä vois odottaa sen tekemistä ensviikkoon[:D] Oon varmaan huomenna ihan paniikissa, kun toiveina olis tulla vaan se yks viiva siihen[:D]

Mua ärsyttää tällähetkellä hirveesti ihmiset[:D] Esim mun äippä jaksaa joka puhelussa huomauttaa että me melkeinpä tapetaan poika nälkään kun ei anneta sille vielä ruokaa. Ja aina jaksaa paasata että "soseita annatte sille nyt, tai sitten banaania!" tyyliin että ei anneta nyt[:D] Muiden mielestä ois pitäny jo 2kuukautiselle syöttää kaikenmaailman vellit ja soseet[:@] Viimeks neuvolassa kysyin että millon näitä olis hyvä rueta antamaan niin neuvolatäti sanoi että katellaan sitte 4kk: n neuvolassa tilannetta, se oli ihan ihmeissään että miks mä haluan sille antaa ruokaa[:D] Mä olin vaan sillee että öööö ku kaikki sanoo että pitäis antaa[:D]? Ei kuulema tarvii vielä lisäruokaa kun kasvaa maidollakin niin hyvin, jos nyt rupeisin ruokkimaan niin pompahtas kuulema yläkäyrillekkin. Ja kun nukkuu muutenkin hienosti täydet yöunet, 10-12 tuntia ilman heräilyjä niin tarvetta ei ole vielä alottaa[:)] Ärsyttää vaan aina kaikenlainen neuvominen ja vauvojen vertailu ja muu sellanen toiminta!![:@]

Aikani kuluksi lueskelin täällä noita vanhoja tarinoita, että mitä sitä on tullu kirjoitettua sillon lasketun ajan tienoilla tuonne "kesäkuun vaavit" osioon ja muutenkin siinä loppuvaiheessa. Sai kyllä niiin nauraa kaikkien äkäsille jutuille[:D]

Kylläpäs on tekstiä. En jaksa edes kaikkea kommentoida[:D] Anteeksi siitä[:D][:D]

Meillä on paska kone tilttaallu oikeen kunnolla, niin en oo päässy nettiin moneen aikaaan[:@]
Mutta josko nyt toimiin kauemmin ku päivän[:D]

Ilmeisesti täytyys uus kone ostaa vaikka tääkää ei oo ku kaks vuotta vanaha.[&:]

Kylläpäs monet on tai meinaa teherä testiä[;)][:)] Kertokaapas tulokset sitten[:)][8D]

Meillä on huomenna 3kk neuvola ja huomenna tuleekin 3kk täyteen[:)]
Pian on se kesäkuisten tapaaminenkin ![:)][:)][:)]

Summerwine mun äitikin soitteli tossa maanantaina ja kun kerroin että ostin sitä palsternakkaa ja ruusukaalia että teen niistä soseet nii äiti sano että "siis mitä, saako se jotain muutakin kun perunaa ja porkkanaa, älä nyt anna sille mitään muuta kun totuta se niihin ensin!" sit kun selitin että neuvolasta saatiin ohje 5 päivää samaa ja sit jotain uutta taas niin äiti sano "ai että sä kuuntelet ennemmin neuvolaa kun omaa äitiäs?" sit sitä alko itekki naurattaa ku vastasin että joo-o [:D]
On se kyl kumma kuinka tarvii sitä nenää aina tunkee tommossii juttuihin. Kesälläkin ois pitäny kuulemma vettä antaa jatkuvaa [8|]

Nea on ollu tosi känkkis tässä tän alkuviikon päivällä, se on melkeinpä jatkuvaa itkua, valittamista ja huutoo. Sit kun se alkaa huutaa vaan enemmän kun menee mahalleen, niin se tekee sitä ihan jatkuvasti! Piti ihan videokameroida sen touhut nii näkee itekki minkälainen on ollu. Selällään-menettelee -> mahalleen-hirvee huuto -> käännän selälleen-menettelee pikkuvalituksella -> kääntyy ite mahalleen-tosi kova itku. Sit kun ottaa syliin niin ei auta, täällä vaan jatketaan itkua. Hampaita?
Eilen meni päivä ihan persiilleen muutenkin, jätin illalla vielä päivän huipuks kylppärin oven varpaiteni väliin samalla ku laitoin ovee kiinni ja nyt on varvas pipi. Enpä oo ennen onnistunu varpaasta saamaan tollasta määrää verta [&:]
Että noin niinku yhteenvetona ei mee kovin vahvasti täällä tällä hetkellä [>:]

Meillä on nyt toi 3kk neuvola takana ja Jemina oli oikein reippaana siellä! Jutteli ja kikatteli vaikka kuinka paljon. Rotarokotekkin maistu ihan hyvältä, mut ootappa vaan kun täti tuikkas piikin reiteen! [:(] Niin lohduton itku alko ja Jemina painautu ihan muhun kiinni ja tarttu mun paitaan eikä meinannu millään päästää irti. Just kun sain toisen rauhottumaan niin eikun uutta piikkiä vaan toiseen jalkaan.. Mullakin ihan tuli itku kun ei Jemina koskaan itke [:(] Nyt nukkuu jo pitkälle toista tuntia päikkäreitä. 4kk neuvola ja lääkäri onkin sit jo ihan uudessa paikassa kun meillä on se muutto kuun lopussa [:)]

Viikonloppu meillä meni niitä Jeminan kummitädin ja sedän häitä juhliessa ja sunnuntai olikin sit ihan lepopäivä. Eipä tässä sen kummempaa. [:)] Tänään olis meillä tiedossa vähän siivoilua ja ulkoilua ja nakkisopan keittoa! Jossakin välissä täytyis tehdä Jeminalle noista perunoista, bataateista, kukkakaalista ja mangosta soseita. Voi olla kyllä että siirtyy huomiselle, mutta mitäs se! Ainiin ja tänään illalla täytyis vielä ehtiä anoppilaan kyläilemään ja huomenna jos sitä vaikka noiden soseiden teon lisäksi kävis pyörähtämässä kirpputorilla ja sit illemmalla Jeminan tosi parhaan ystävän Benskun 1kk luo kylään! Meidän soon to be kummipoika, Jeminan toisten kummien poitsu <3 Kiitos ja kuittaus! [:D]

Päiviä!
Kyselin unipussista tuolta öö olikohan lapsiperheen arkea- palstalta mutta hitto vie ku siellä ei osata vastata (tai sitte maltti loppuu ootella [:D]) onneksi on tää meidän kesäkuistenpalsta, saapi ainaki vastauksia <3
Nii onko teillä kellään käytössä unipussia? jos niin millanen?
Kattili kiittää ja kuittaa!

Ainiin sen verran vielä että unet on täällä yhä ihan hirveitä, esim viime yönä Santeri heräs 12kertaa. Hohhoh. kaikki keinot on käytetty, neuvolasta suosittelivat unipussia, ja sen me siis aijomme kokeilla..
kaiken jaksaa kun pikkumies on yhtä aurinkoa päivät <3 paitti että meillä on menossa vierastuskausi ja jokin ihme "en viihy yhtään sekunttia yksikseni"-kausi [:D]

mää niin kadehdin teitä jotka teette / haluatte toisen heti perään. itelläki oli se suunnitelmissa, mutta nyt ei enää jostain kumman syystä tunnu siltä [:D][:D][:D]

Tervehdys täältäkin [:)]

mohomaha: Mä olen AINA kiinnostunut ottamaan koiran ja miehen tytär myös mutta mies EI! Kumma tyyppi, kuulemma noissa kahdessakin on 2 liikaa... Huoh...
Niin ja pyydä sieltä eläinlekurista todistus että hammasvika on tapaturman aiheuttama niin voit käydä näyttelyissä vielä. Lappu aina vaan mukaan ja se ennen kehän alkua kehäsihteereille.

Unipussista ei ole kokemuksia. Mut voi kattili, 12 kertaa herätys!!! Mä olen tänään ollut shokissa kun Arttu heräsi 5 kertaa!
Onkohan toi heräileminen joku ton iän juttu??? Muillakin näemmä on "samaa vikaa". Kiinteitä en kyllä vieläkään ajatellut aloittaa. Katsotaan muutama yö vielä  (tää oli kolmas huonosti nukuttu yö).

Jännittäviä hetkiä monella, raskaustesti [:D]. Siitä oli eilen tasan vuosi kun tein ensimmäisen testin ja olin näkevinäni 2 viivaa, toinen ihan haalea ja digitaalinen sitten olikin että raskaana.

Kattili, Ikeasta ostin pari unipussia, molemmat muistaakseni tarkoitettu 16-20 asteen lämpötilaan. Meillä on sisällä ollut noin 22 astetta mutta ei ole koskaan tyttö herännyt hikisenä. Pituutta neidillä on nyt 65 cm ja vielä on käytössä pienemmät unipussit. Ikeasta löytyy siis ainakin kahta kokoa. Hinta muistaakseni alle 15 euroa/pussi. Hyvin on tyttö pussissa nukkunut ja sen pukeminen lienee jo osa iltarituaaleja. Suosittelen!

Mä oon nyt käyttäny unipussia vaunuissa päikkäreillä. Toimii vallan mainiosti, helppo pukee väsyny tyttö päikkäreille kun fleece-paita päälle ja sit vaan hihattomaan pussiin [:)] Merkki on name it ja koko 74/80 mutta ei se tosiaan mahdu enää sillon. Nyt aika hyvän kokonen... Makso jonku vajaa 12€ ja saatiin ristiäislahjaks.

Just_Pam: sain tietää kans kasvattajalta, että elänlääkäriltä saa tarvittaessa todistuksen hammaspuutoksesta. Ja uros mikä oli tiedossa, onkin liian suuri meidän neidille nii ei se kelpaakkaa. Narttu on jo itessää niin suuri, että tarvii pienen uroksen. En tie kerkeenkö enää löytää sopivaa urosta kun juoksut alkaa varmasti pian [&:]

Noi puklailut on nyt lisääntynyt hurjasti. Ennen ei oo puklaillu juur ollenkaan/koskaan ja tänään ihan koko ajan sellasta lima-puklua. Toivottavasti ei tuu sairaalareissua [:(][:(] Jos se leikkaushaava on jotenkin jääny kiristää tj... [:(]

Gibsoni kiitos kannustuksesta. [:)] Mun sukulaiset asuu kauempana ja miehen täällä päi mut ei niistä muut osaa/halua auttaa kun tuo anoppi. Mut sekin on tosi kiva kun pääsee käymään kerran tai kaks viikossa. Oma äiti auttais ihan varmasti jos lähempänä asuttais.
Mies tuntee huonoa omaatuntoa kun ei jaksa enempää auttaa. On sillä kyllä tosi raskas työ ja pitkiä päiviä, että en ihmettele. Mutta parempaan päin, toivottavasti! [:D]

Meilläkin edelleen tyttö heräilly monta kertaa yössä. Menee tuntia aiemmin nukkumaan ku normaalisti ja sitte jo tunnin päästä herää kitisemään. [&:] Nyt sillä on kyllä nuhaakin että sekin vaikuttaa...

Unipussi me ostettiin kun nähtiin Kärkkäisellä käydessä. Tais olla 14e ja tyttö on siitä tykänny, rauhottaa sen iltahääräämistä. [:)]

Miten herkästi te viette pienen lääkäriin? siis kun tytöllä ollu yskää ja tukkosuutta nyt kolme päivää ja maanantaina neuvolareissulla lääkärilleki mainitsin ni ei ottanu mitään kantaa, toisin sanoen "joo". [:D] Ei siihen kai paljo muita apuja oo ku niistäjä? kun ei kuumettakaan ole. Ensimmäinen ku on ni huolehtii ehkä liikaa. [:D]

Brianna, kannattaa yöks laittaa (ja mikseipä päivälläkin)jos mahdollista niin märkiä pyyhkeitä patterille kuivumaan niin tulee kosteutta[:)] Meidän poika oli vähän aikaa sitten myös kipeä ja taitaa vähän nuha olla vieläkin. Ensimmäisenä yönä kun kipeys iski ei nukuttu yhtään kun pieni heräs vartin välein suunnilleen kun nenä oli ihan tukkonen. Pistin sitten noita pyyhkeitä ja hyvin pysy nenä auki jo toisen yön ja nukkuikin sillon jo ihan normaalin pitkät yöunet[:)] Noiden lisäks vielä pyykitki oli kuivumassa kun varta vasten illalla pesin että tulee niistäki kosteutta.

Tein eilen sen testin ja oli nega, huh! Oon kyllä vieläki ihan kahen vaiheilla että soitanko neuvolaan ja kysyn kannattaako sitä kierukkaa laittaa kun ei varpisti vielä testeissä näy näin pian vaikka oliskin taas masussa asukas[8|]

jestas kun toiset on tehokkaita, tuli ihan hiki kun luin tota Nuoren äidin toimintasuunnitelmaa[:D][:D] oon kyl funtsinu et jos ei menis elämä univajeessa horjuen niin ehtis ja vois tehä vaik mitä!![;)]

me kokeiltiin unipussia kun meil on kans levoton nukkuja mut ei se oikein toiminu kun Liekki selkeesti haluu et sil on paljon peittoo ja fyllinkii naamalla ja se tykkää leipoa sitä peittoa niin ei oikein toiminu kun tulee liika kuuma jos on unipussi+peitto. Mut näin meil[;)]

toi muitten neuvominen on ihan hirveetä[:-] mä en niin kestäs tollast mussutusta mist summerwine ja mohomaha puhuitte. oon niin kiitollinen ku oma äiti tuntee mut ja tietää et antaa neuvoja ja apua ku kysyn, ei muuten[:D][:D] mut tosissaan, ite oon lähentynyt omaa äitiä vauvan myötä ja must on ihanaa kun se kunnioittaa mua tässä hommassa[:)] ja on jotenki hirveen paljon helpompi itekin kysyä kun toinen ei oo tuputtamassa neuvoja. anopista vaan että[>:] se on tyyppiä joka ei kunnioita mitään eikä kysy, tekee mitä haluaa. Siltä pitää ottaa vauva väkisin ittelle ku toinen huutaa tissiä[:@] ärrsyttävä. Tää on yks syy miks oon alkanu kallistuu sen puoleen et haluun joulun viettää kotona, en jaksa isovanhempien sähläämistä...

elämä on outoa kun tuntuu kivalta et pääsee töihin[:D] meen taas tänään pariks tunniks järkyttää lukiolaisten herkkää mieltä näyttämällä miten kivasti se naisen vartalo rupsahtaa ku tulee äidiks[8D] tekee niin hyvää tollanenki "loma" täst vauva-koti-akselista. Mites muuten, onko kellään kokemusta et mitä mieltä kela on työnteosta täs äippälomalla?? Teen sen verta vähän tunteja et mietin jo et oisinko vaan ilmottamatta niille[8|] mut valistakaa mua viisaammat!

Heippa!

Täällä vietetty hiljaiseloa hetkinen... Paha olo velloo ja pönttökin on taas tullut tutuksi, ihan niinkun viime kerralla [:'(][:)] Toistaiseksi vielä arki on sujunut neljän pojan kanssa ja langat pysyy käsissä.

Käytiin maanantaina varhasiultrassa ja siellä se pieni papunen oli, oikeassa paikassa ja sykkeen kanssa. Laskettu aika siirtyi n. pari viikkoa eteenpäin, mutta neuvolassa mennään vielä toistaiseksi edellisten menkkojen mukaan. Np-ultra on lokakuun lopussa, siellä sitten saan ihan tarkan lasketun ajan. Kun gyne ei kuulemma pystynyt ihan tarkkaa laskettua aikaa sanomaan, millinkin mittavirhe näillä viikoilla siirtää laskettua aikaa. Joten odotellaan np-ultraa...

Skallo: Saat tehdä kai jonkun tietyn määrän töitä niin ettei se vaikuta rahoihin, vai onko se hoitovapaan aikana? Joku viisas varmaan tietää paremmin. Itsellä ei ole mitään hinkua töihin, ei edes hetkeks. Sen verran kova rutistus oli tuo viime kevät kun olin töissä, opiskelin ja pyöritin tätä huushollia, sit oli vikat harjottelut ja näytöt ennen valmistumista, sairaalassaolot supistusten takia ja kauhee stressi... Nyt on ihanaa olla "vaan" kotona ilman minkäänlaista stressiä, me like!!! Työelämään ehtii vielä onneks.

summerwinelle onnittelut negasta, joka lienee helpotus? [;)]

Ihanaa saada isot pojat huomenna isälleen taas viikonloppua viettämään! Ens viikon ke-pe on pojilla syysloma ja lähtevät to-la mun vanhempien kanssa Tukholmaan. Tulee taas hiljaista taloon!

Nyt soseita tekemään ja sit pienen päiväunet.

Hmm, mä oonkin miettinyt miksei se Tyttö Koo oo asiasta puhua pukahtanu, mutta kiva että kaikki oli kunnossa. Jokos teillä on työnimi (tai ihan oikeetkin nimet) mietittynä? [:)]
Mä oon ihan hurahtanu noihin soseiden tekoon [8D] Harmittaa kun tyttö ei pysty sitä mukaa maistelee mitä mieli tekis tehdä [:D]

Skallo: Kela ei hyväksy kuin pelkästään sunnuntai-työt äitiysloman aikana. Hoitavapaalla voi tehdä jotain pientä mikä viikonpäivä tahansa.

Mitäs Henniv teille kuuluu?

[:D]voi olla että pieni pyörtyis kivasti unille ku kainalohikeä haistelis. Toi vois kyl toimia. Hmm, ehkä mä vaan jätän ilmottamatta kelalle työnteosta...hitto ku niitten sivuillakaan ei puhuta ku osittaisesta vanhempainrahasta. Aika pienistä summista kuitenki kyse, tuskin ne hirveetä sanktioo voi mulle langettaa jos joskus saavat selville[8|] 

Työnteosta: mohomaha on oikeessa, jos teet töitä jonain toisena päivänä kuin sunnuntaina, siltä päivältä äippärahat menee mimimiin. Noh.. mä oon nyt pari kertaa töissä käynyt ja ollaan pomon kanssa sovittu, että teen töitä vain sunnuntaisin... hmm... riippuu mitä alkaisit tekemään ja millanen pomo sulla on, saatko rahat käteen vai miten.. Mutta helpommalla pääsisit jos saat pomos kans sovittua, että teet töitä vain ja ainoastaan sunnuntaisin, vaikka olisitkin töissä jonain muuna päivänä.. ymmärtää?

Löysin tällasen:

"Jos tekee työtä äitiys- tai vanhempainrahakaudella, päiväraha on
työpäiviltä minimi 15,20 e/pv. Veroa työssäolopäiviltä menee 40 %.
Kaikkina arkipäivinä tehty työ (ma-la, kaikki punaiset päivät
kalenterista) minimoi päivärahan. Jos on työssä sunnuntaina tai muuna
pyhäpäivänä, ei sillä ole vaikutusta, koska pyhäpäiviltä ei makseta
päivärahaa. Työn määrällä tai palkalla ei ole merkitystä. Jos tekee työtä,
kannattaa työ keskittää jollekin päivälle, eikä esim. tehdä pari tuntia
joka päivä."

[8|]just niinku meikä; pari tuntia kahtena päivänä viikossa...mutta mutta mä saan muutenki minimi-päivärahaa, mitäs se sit on, 22,04 euroa arkipäivältä, joten en sit kai hirveesti menettäis...tuleepa säätöä[&o] varoitukseksi muille! työ ei kannata!![:D][:D]

Ei siitä hirveesti käteen jää jos veroo menee se 40% [:D] Ite kävisin varmaan sunnuntaisin töissä, mutta prkl työpaikka on muuten niiiiiiiin epäsäännöllistä vuorotyötä ja sunnuntai on ainoo vapaapäivä millon pääasiallisesti tehdas on kiinni [:@] On siellä jotkut toopet töissä vastaanottomassa maitoo, mutta en kuulunu siihen sunnuntai-kastiin [>:]

Hemmolla ollu vähä kiire maailmaan http://www.iltalehti.fi/perhe/2010100712475585_pr.shtml

[:@]ku voiski pimeenä tehä. En oikein usko et onnaa kikkailut täs tapaukses ku työnantajana on treen kaupunki[;)] mut vaik pitää säätää yms. niin teen nää hommat enemmänki se mieles et saisin jalkaa oveen väliin ja sit toivottavasti tulevaisuudes töitä..

Takaisin