Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässäpä näitä koodeja ainakin jotain... täyttäkää jos teillä on jotain lisää:

"Saat 25 pistettä rekisteröinniltä. Siihen saakka, kun lapsesi täyttää 1,5 vuotta tai kunnes maksimipisteraja 4500 täyttyy, voit rekisteröidä eri vauvanhoitotuotteita seuraavat enimmäismäärät:
• Valkoiset liivinsuojat 4 pkt
• Ihonväriset liivinsuojat 4 pkt
• Puhdistuspyyhe 10 pkt Koodi: 60523
• Hoitoöljy 4 kpl Koodi: 60462
• Baby Wash pesuneste, 200 ml 4 kpl Koodi: 60509
• Baby Wash pesuneste, 400 ml 2 kpl
• Shampoo 4 kpl Koodi: 60486
• Kosteusvoide 4 kpl Koodi: 61148
• Perusvoide 4 kpl
• Sinkkivoide 2 kpl Koodi: 16787
• Kylpyvaahto 4 kpl Koodi: 16763
• Käsi- ja kasvopyyhkeet 5 pkt
• Jätepussit käytetyille vaipoille 5 pkt Koodi: 41093
• Vanupuikot 3 pkt
• Kertakäyttöiset ruokalaput 5 pkt
• Kertakäyttöiset hoitoalustat 5 pkt " Koodi: 32158

ALKUPERÄINEN: Gibsoni

Tässäpä näitä koodeja ainakin jotain... täyttäkää jos teillä on jotain lisää:

"Saat 25 pistettä rekisteröinniltä. Siihen saakka, kun lapsesi täyttää 1,5 vuotta tai kunnes maksimipisteraja 4500 täyttyy, voit rekisteröidä eri vauvanhoitotuotteita seuraavat enimmäismäärät:
• Valkoiset liivinsuojat 4 pkt
• Ihonväriset liivinsuojat 4 pkt
• Perusvoide 4 kpl Koodi: 61124
• Käsi- ja kasvopyyhkeet 5 pkt Koodi: 23525
• Vanupuikot 3 pkt Koodi: 37539

Voi jehvatsu Nuori Äiti minkä teette!  PALJON PALJON ONNEA!!! Täällä myös "hieman" kateellinen... Mutta kaikki kai aikanaan [8D] On sentään pieni alkupääoma tässäkin kämpässä, kun asutaan asumisoikeusasunnossa. Tossa yritettiin ettiä omaa, mutta se kaatu sitten tarjontaan ja siihen ettei mulla oo vakituista työtä ja tulinki raskaaks [;)] Mutta jospa toi mies saa autoonsa vähän lyhennettyä ja mä pärjäilen hoitovapaa-rahoilla tässä kämpässä niin ehkä sitten. Ellei se lottovoitto tai jotain muuta yllättävää tapahdu ensin.

Tossa noita muutamia koodeja tuli lisäiltyä tohon listaan ^^ kun eilen tosissaan ostin ne 5 libero-tuotetta että sais sen kylpypyyhkeenki vielä. Sama kai se oli ostaa niitä tollei kerralla kun jossai vaiheessa niitä tarvii kuitenkin. Esim. noita vanupuikkoja ostin 2 pkt, kyllähän niitä kuluu sitten. Mutta hei, koska noita korvia uskaltaa alkaa putsaa niillä? Eilen lääkäri katto korvat ja sano että näyttää hyvältä, vaikka oletin että sieltä olis tullu että ONPAS LIKASET [:D]

Täällä alotettiin perunaporkkana-velli tänään (60ml velli+60ml maito) ja Nea hieman hämmästy siitä vellitutista kun siitä tuli niin nopeesti ja ei olla pitkään aikaan käytetty tollasta nännin muotosta tuttiosaa. Ei siinä, hyvin meni ja pysy sisällä. Oootteko vellejä alottaessa antanu 1vrk sisällä sen koko purkin? Vai vähän vaan totutella ja heittää menee? Meinasin yrittää seuraavaks lusikalla niin paljon ku napa imee ja sit ehkä illalla loput pullosta.

mä totutellen annoin velliä...ei siitä kummiskaa paljon jääny sit pois heitettäväks. ja annoin maitotutista sitä velli-korvikesekoitusta, niin ei tule niin vauhdilla...kun tuntuu et se pelkkä vellikin tulee niin vauhdilla siitä vellitutista ettei poika meinaa keretä niellä sitä tahtia.

niin ja kiitokset koodeista [:)] pisteitä ropisee hurjaa kyytiä, pianhan on jo maajoukkuepuku plakkarissa [:)]

voi hurja kun kuulostaa ihanalle nuori äiti! paljut ja kaikki[:D][:D]

mä odottelen vieläkin kosintaa että taloa[:D][:D][:D]

ja kiitos koodeista![:)] Mä oon koittanu ettiä niitä pumpulipuikkoja, mutta missään kaupassa en niitä ole nähnyt[:@][:@] Olisin ostanu niitä 5pakettia sitä huppupyyhettä varten, mutta jouduinkin sitten osteleen vaikka mitä muuta[:D]

mohomaha, mä oon putsannu pojan korvia ihan sieltä asti jo kun sairaalasta tultiin kotiin, aina pesun jälkeen tai jos muuten näyttää likaisilta. Meille sanoi siellä osastolla se joku täti että pitää putsata niitä. varovainenhan toki pitää olla ettei työnnä liian syvälle kun ne tärykalvot on pienillä niin lähellä.

• Valkoiset liivinsuojat 4 pkt Koodi 60400
• Ihonväriset liivinsuojat 4 pkt Koodi 23310
• Perusvoide 4 kpl Koodi: 61124
• Käsi- ja kasvopyyhkeet 5 pkt Koodi: 23525
• Vanupuikot 3 pkt Koodi: 37539

Roni tänään 3kk <3

[:@][:@][:@]
Vaivalla syötin ison kasan koodeja -kiitos niistä- Liberon sivuille ja kun painan "lähetä koodit" se pirulainen sanoo "Voit rekisteröidä koodeja 48 tunnin kuluttua siitä, kun liityit Liberokerhon jäseneksi." [:@][:@] Se mikä kiukuttaa, oon jo keränny koodeja kauan, eli toi sekoilee jotain ihan omiaan tosta liittymisestä! PRKL!! [:@][:@]

Taatu, mulla toi ainakin herjaa että jotain vikaa tuolla pistekaupassa [:@] Juuri kun olisi aikaa, ei toimi.. Meillä kyllä käytetään Pamperseja ja en tykännyt Liberon kosteuspyyhkeistäkään, mutta ehkä niitä jotain tulee ostettua kun tuon maajoukkuepuvun haluan[:D]

Onnea nuoriäiti omakotitalohankinnasta[:)]
Välillä itsekkin pysähtyy miettimään, on onnellisesti naimisissa, kolme lasta, oma koti (tai vähän pankin[:D]) ja ikää kuitenkin vasta 28v. On kuitenkin paljon tuttuja joilla näistä ei vielä mitään ja ikää vuosia enemmän..

Poika nukkunut kaksi yötä 22.30-03!! Ja sen jälkeen syönyt vain 2 kertaa klo7 mennessä. Kummasti itse pirteempi kun on saanut tuon 3,5h nukkua putkeen[:)] Illalla imuttaa niin että rinnat ihan hellänä kun nukahtaa, mutta kaipa saa tarpeeksi maitoa kun nyt kuitenkin nukkunut noin.

Mä rakastan syksyä ja voisin kyllä taas tuijotella ikkunasta ulos tai olla ulkona päivät pitkät[:)]
Paitsi perhana pikkulinnut on taas palannut meidän pihalle pyörimään, siis paskomaan kaiken mahdollisen! Kiva kun poika nukkuu päikkärit vaunuissa tossa pihalla ja linnut pyörii niiden päällä[:@] Sanokaapa millä noista pääsee eroon!!?

Onnea Nuori äiti talokaupoista [:)] Vähän oon kyllä kade [:D] Me asutaan ihan vaan vuokralla ja olisihan se kiva kun olis oma talo ja iso piha, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Nyt ei ainakaan ole varaa mihinkään ylimääräiseen kun mieskin vielä työttömänä [&:] 

Tyttö sai eilen rokotukset, illalla oli vähän kärttyinen ja lämpöä nousi mutta yön nukkui kuitenkin hyvin. Nyt näyttäisi olevan taas ihan normaali itsensä. Räkäinen on vielä, tuntuu olevan tosi sitkeä flunssapöpö nyt päällä, ei meinaa millään mennä ohi.

On kyllä ihanaa kun on alkanut arki sujumaan. Olin alussa ihan pulassa kun tuntui etten saa millään minkäänlaista rytmiä ja kädet ei millään riitä kahdelle mutta nyt alkaa jo sujumaan ja eihän tää nyt niin hankalaa olekkaan. Pakko kyllä nostaa silti hattua teille joilla lapsia enempi kuin yksi tai kaksi esim. Tyttö Koolle jolle jo nro 5 tulossa [:)] Ei välttämättä mulla hermot ja kärsivällisyys riittäisi..

Minä myös niin rakastan syksyä, on kyllä ehdottomasti mun lempivuodenaika. On niin nättiä kun lehdet vaihtaa väriä puissa ja tykkään kun ilmat vähän viilenee. Kohta pääsen virittelemään lyhtyjä takapihalle ja kynttilöitä ostelemaan [:)] Eilen oli niin kiva ilma ja oltiin ulkona pitkään, poika keräsi pihalta ämpärillisen tammenterhoja ja on niillä leikkinyt nyt eilisestä asti, eipähän tarvii hankkia kalliita leluja kun ihan näyttää luonnon antimet kelpaavan [:D]

On meitä moneen lähtöön, minä nimittäin ärsyynnyn suunnattomasti siitä kun kesä tulee ja menee ihan viuh ohi ja taas se prkl syksy ja talvi [:@] Menishän nekin varmaan mutta voisin vaihtaa kesän paljon pidemmäks ja muut vuoden ajat sitten vaikka 2kk pitusiks.

Tänään on kyllä kaikki menny niin mettään [>:] Meillä molemmilla meni rytmit ihan sekasin kun piti mennä sinne fysioterapeutille käymään jo klo 8.15 [:@] Normaalistihan me vasta suunnitellaan ylösnousua joskus 9 aikaan. Nea on kiukutellu koko aamun ja sitte itketään niin että limaa kertyy suuhun ja kun ruokaa erehtyy antaan niin tietääähän sen... Onneks sain sen nyt nukahtaan vaunuihin ja toivon että se herää sieltä enkelin hymy huulilla [:)] Itellä tuntuu olevan kilo unihiekkaa vielä silmässä eikä ne karise millään...

Ja sitten koirat.. Voih, ottivat eilen yhteen kattoakseen kumpi ranskanbulldoggi olikaan pomo niin nyt on sitten nartulla etuhammas sojottamassa suusta suoraan eteenpäin. Eikä se edes heilu. Saatiin eläinlääkärille aika tänään ja kielto antamasta ruokaa jos joudutaan rauhottamaan operaation ajaks. Pelkään että toi hammas tulee alahuulesta läpi vielä ennen lääkäriaikaa [&:] Seinää päin jos juoksis niin varmasti näin kävis, kun noi on muutenkin tollasia seinäänjuosseen-näkösiä kun kuonoo ei juurikaan ole.
Eipä sitä enää kiikuteta näyttelyihin kun ei oo hammasrivistö kunnossa [&o]

Ei voi muuta sanoa kun että mun ja miehen tuuri on aina tasasen huono[&:][:@]

Innostuttiin eilen petipuuhiin ja sitten loppujen lopuks huomattiin että kumi oli menny rikki[:D] Ihan kiva[:(].
Ja nyt mulle tuli se sata murhetta mieleen heti!! Eli, suoraan sanottuna oon nyt niin köyhäily vaiheessa ettei mulla oo rahaa ostaa jälkiehkäsytabuja ja toisaalta, mulla ei oo täältä mahdollisuutta päästä edes apteekkiin joka on tuolla kaukana. Ja en edes haluaisi niitä koska tuskin sentäs ekalla kerralla tärppää ja sitten ois vaan hupuloinu rahojaan hukkaan ja mulle tulee niistä aina ihan helvetinmoiset masukivutki. No joo, mutta sitten mun pitäs kumminkin ostaa raskaustesti ennen kun meen sitä kierukkaa laitattamaan ja sinne mulla on kumminkin aika jo 12pvän päästä..Sitten mietin että mitä jos oiski sitte raskaana eikä se testillä vielä näkys ja sitte siitä tulee vaikka mitä kamalia juttuja kun sen kierukan sinne asettaa.

Ja jostain vielä luin että jos käyttäs jälkiehkäsypillereitä niin siinä on joku aika minkä jälkeen ei sais tota hormonikierukkaa laittaa[8|] Vannon kohta käsi sydämellä etten enää koskaan harrasta petipuuhia kun aina tulee vaan ongelmia[:D][:D]!!!

Ainiin, eilen tuli liv- kanavalta joku dokumentti "vanhemmuus pilasi elämäni" se oli muuten aivan loistava!! Ei mitenkään tohon nimeensä liittyvä, mutta niillä perheillä oli niiiiin samanlaista kun meillä, jotenki samaistu siihen[:D] Ja muutenki oli kiva kattoa sitä kun siinä miehetki avautu isyydestä jne[:)]

Kuulostaa summerwine.. huonolta mäihältä ja vaikeelta[:D]  Itse hakisin kyllä nuo pillerit, eipä tarttisi sit miettiä, joskaan ne tietty 100% varmat ole.. Ja tekisin vielä testinkin ennen laittoa ja köyhäilisin muuten[:)] Osaisiko ne neuvolassa sanoa voiko kierukkaa laittaa pillereiden jälkeen?

Katoin kans hetken tota dokumenttia ja nauratti se kohta jossa isä jäi yksin kaksosten kanssa kun äiti lähti kampaajalle. Isä yritti syöttää lapsia ja toinen laattas lattialle, siinä se isukki sitten yritti jotain putsailla [:D] Alko naurattaa kun se isukki oli ihan hätää kärsimässä siinä [:)]

Hellou naiset vauvoineen! [:D]

Petupapu: Pakko kyllä sanoa, ettei mullakaan nuo hermot ihan parhaammasta päästä ole, ei todella! [:D][:D] Jotenkin sitä vaan selviää päivä toisensa jälkeen tän lauman kanssa ja ainakin mulla on toiminut se, etten ota turhia paineita tästä arjesta. Se pyörii itsekseen ja vanhemmista pojista alkaa olla jo apuakin. Kyllähän tässä vähän pitää organisoida, että pysyy langat käsissä. Mutta usko pois, kyllä täällä ärräpäät ja välillä v-sanat raikaa... [;)]

Nyt se on täällä: aivan järjetön väsymys! Se iski eilen ilman varoitusta, nukahdin yhtäkkiä sohvalle kun Onni nukkui ja heräsin reilun parin tunnin kuluttua, alkuillasta sama homma kuin myös tänään. Paha olo ei ONNEKS vaivaa, eipä tosiaan ole ikävä niitä yrjöilyjä! [:'(] Muuten olo ihan ok. Ens keskiviikon neuvolaa odotellessa...

Hitto kun jäi näkemättä tuo dokkari!
Ohhoh summerwine, olipas huonoa tuuria!! [8|] Mutta jos te ette oo valmiita mahdolliseen uuteen vauvaan, niin sinuna kyllä hakisin ne pillerit kuitenkin... ja kyllä se ykskin kerta voi olla just SE kun tärppää...

Nyt syömään [8D]

10-20€ on minun mielestäni melko halpa hinta verrattuna toiseen lapseen, eikö miehesi voi hakea apteekista? Vai eikö hänelläkään ole autoa/korttia? 

Noniin, asia on selvitetty ja jos söisin nyt ne pillerit niin en vois ottaa sitä kierukkaa sitten[8|][&:] Taas venys senkin otto kuukausilla kun täällä on lääkäriin ihan mukavat noi jonot (tulevan ajankin varasin 2kk sitten ja se oli eka vapaa aika)  Ja onhan se halpa hinta verrattuna lapseen joo ja tiedän että se yksikin kerta voi olla juuri se kerta kun tulee raskaaks vaikka aiemmin oliskin vuos tolkulla yrittäny. Ärsyttävä tilanne. Ja toisekseen, mies tais tajuta että se repes niin miksei se mulle voinu siitä sanoa niin ois kerenny välttyä vahingolta[:@][:@] Toisaalta sitä miettii että tää on taas joku kohtalon oikku, että jos nyt tuosta tuli raskaaks niin sen vauvan ois sitte tarkotus syntyä[:D] Me kyllä mietittiin jo aikoja sitten että haluttas lapset pienellä ikäerolla mutta ei ehkä ihan vuoden kumminkaan[8|] Heti tuli mieleen että miten he jotka tekevät lapsia heti perään voi jaksaa loppuraskaana kanneskella ja paimentaa sellasta vilkasta 1 vuotiasta[:D][:D] Muistan kyllä hyvin loppuaikani raskaudessa ja ois suorastaan ollu kamalaa siinä vielä kannella/nostella/ vahtia/juosta toisen perässä[:D]

Hips hei Heinamammoista huutelen! Aloitin tuonne Vauvan kanssa -osioon uuden ketjun Kesävauvoille 2010. Mukaan on kutsuttu touko-elokuun lasten vanhemmat. Käykäähän sinnekin kirjoittelemassa miten pienten mussukoidenne kanssa arki sujuu :) LA:t eivät ole sama kuin syntymä-ajat, joten osalla teistä on varmaan ipana syntynyt toukokuussa ja osalla heinäkuussa. Heinäkuisissakin on useampi kesäkuussa lapsen maailmaan pyöräyttänyt [:D]. Pikkuiset ovat siis ainakin osalla melkein saman ikäisiä, joten olisi tosi kiva kuulla teidänkin kuulumisia samassa ketjussa! [:D]

Jee, sain rekisteröityä noita koodeja Liberolle ja sain tilattua hirven ja unirievun! :) enää 200 pistettä niin saan maajoukkueasun ens kesälle [:D][:D]
Odottelen myös Liberolta Aappa-huppupyyhettä, kun niitä hoitotuotteia 5 ostin ja kuitit postitin jo tän kuun alussa! [:)]

Kiitos koodeista, just sopivast riitti et sain sen ihanan pupurievun <3 En oo raaskinu ostaa tollast uniriepuu ku maksas 17e!! (ei siis presiissama mut samanlain) ihan törkee hinta... huomannu et osataa kyl rahastaa tuoreil vanhemmil... Pelkäsin jo et ehtii loppuu noi rievut tuolt ennenku saan tarpeeks pisteit kasaa, eipä jääny ku 50 jälelle [:D] Ostanu muuten liberon vaippoi ku niist enemmän tykänny siks et helpompi laittaa, mut nyt oli pakko ostaa kolme pakettii pampersii ku oli sittaris alennukses [8D] Harmittelin ettei saa koodei vähää aikaa, mut kiitos teille :) Noit hoitotuotteit en tykkää ostaa merkin takii... ostan sen mikä on halpa mutta hyvä :) Sitäpaitsi esim pirkan tai rainbown kosteuspyyhkeet on paljo parempii ku libero tai pampers... ei oo niin yli kosteit.

Oon kyl niin katelliin Nuorelle äidille... Kyl kelpais omakotitalo. Juurikin tänään aattelin et kuinka lapseen aattelin et ihan hirveetä jotka joutuu asuu kerrostalos lapseen... [:D] Vannoin etten kerrostalos lapsiini kasvata [;)] No, aina ei saa mitä haluaa... Mut aina voi haaveilla.
Mut viime Greyn anatomiaa jakson lopus oli hyvin onnellisuudest, en nyt muista tarkallee mitä kaikkee, mut että ehkä on vaikeeta olla onnelliin koska sen pisteen siirtä aina ite kauemmas. On ite oman onnesa esteenä. Tänää hokasin sen kävelyl, käveltii mun vanhaa työmatkaa ja tuli mielee kuinka hirvees pakkases ja satees ja vaikka mis kävelin sitä ja mahaa pisti niin perkeleesti, mut haaveilin vaa täst hetkest, kun vaan pääsen äitiyslomalle ni mä oon onnellisempi ku koskaa. Että pitäs tosiaan nauttia joka hetkest, eikä miettiä mikä on huonost ja mitä mulle EI oo...

Tälläsiä bongasin Ilta-Sanomien sivujen kautta..

http://www.perheelliset.fi/2010/09/parhaat-ja-turhimmat-hankinnat-vauvalle/

http://www.perheelliset.fi/2010/09/nain-helpotat-vauvan-paivaunille-menoa/

ihan pikkasen kiinnostais kuulla et kuin paljon teil kertakäyttövaippoja käyttävil menee niit? Mä pyrin kestoileen päivät ja niihin vaippoihin on uponnu aika kivasti rahaa vaik suurimman osan oon ostanu käytettynä. Tulis vaan parempi mieli jos tos ois rahallisestiki järkee[:D] noi kertikset on kuitenki melko huokeita... pitää hankkii toinen muksu niin varmasti maksaa ittensä takas. Näinki viime yönä unta et saatiin toinen punapäinen poika[8D][:D]

Isot onnittelut vielä täältäkin Nuorelle äidille!! Funtsin tota juttuu yöllä(joo, se on hirveen kätevää[;)]). Vaikka tulis vähän kateellinenki olo niin mä uskon jotenki siihen et meille annetaan/meiltä otetaan sen mukaan mikä meille on hyväks. Tietenki joskus elämä on vaan kohtuuttoman epäreilu toisia kohtaan... Itestäni tiedän et jos oisin ollu samas tilantees kakskymppisenä niin oisin varmaan seonnu[:D] mun piti sekoilla ja kasvattaa itteeni huolella että olin ees tähän äitiyteen nyt 26-vuotiaana valmis(vaik oon aina halunnu nuorena lapsia), omakotitaloon en ois varmaan valmis vieläkään sitoutumaan...

Toi kerrostalo-omakotitalo juttu mist Cira puhu on hirveesti kiinni siit mist on ite kotosin. Mä oon hullun onnellinen ku saan asua lapsen kanssa kerrostalo-kolmiossa. Ite kun kasvoin kaupungissa niin me oltiin kaikki kolme tenavaa yhessä huoneessa eikä se ollu mitenkään ihmeellistä siellä, ja oltiin kuitenki ihan perus-keskiluokkaa. Miehen on vaikee välil kans olla tuntematta huonoo omaatuntoo kun meil ei oo omakotitaloo kun se on kasvanu maalla isossa talossa missä jokasella pennulla oli omat huoneet[:-]

Takaisin