Tyttö Koo: Tuhannesti nyt onnea matkaan!! ja mä pidän peukut pystyssä josko teille pikku tyttö suotais tällä kertaa! [;)] Mun puolesta voit ihan surutta vuodattaa kaikki raskausolotkin tänne!! Mä kyllä ainakin jaksan lukea ja niinkun Hennivkin sanoi niin suorastaan palamme halusta kuulla kaikki! [:D]
Tuttipulloista: meillä pullot keitetään kerran päivässä ja jos ihan totta puhun niin joku päivä saattaa jäädä välistä. Hengissä tuo Jemina ainakin vielä näyttää olevan [:D]
Hiljaiselon tältä suunnalta selitää se, että minun vaari ja Jeminan isovaari menehtyi 6. päivä tätä kuuta omana syntymäpäivänään ja vielä päivänä, jolloin olis alkanut virallinen eläke. Rankkaa on ollut enkä vieläkään käsitä ettei vaaria ole.. Kai se on joku mielen puolustusmekanismi, ettei sitä vain pysty ymmärtämään.. Pahemman siitä tekee vielä se, että kun mun vanhemmat erosi kun olin 8-vuotias niin vaarista tuli mulle ikäänkuin oma isä.. Ennen häitä mietin jopa sitä, että vaari olis mut saattanut alttarille vaan en sitten kuitenkaan halunnut mun isältä sitä kunniatehtävää riistää, saattaa oma tytär alttarille.. Päivä kerrallaan ja Jeminasta saan paljon voimaa jaksaa eteenpäin. Harmittaa se, että kun Jemina on niin pieni ettei se koskaan tule isovaari muistamaan. Vaari sai edellisenä päivänä ennen kuolemaansa rajun sydäninfaktin. Sinä päivänä meidän piti juhlia vaarin 63-vuotis syntymäpäiviä ja eläkkeelle jäämistä. Yhtäkkiä tuli vaan puhelu, että vaarilla on sydänongelmia eikä juhlia pidetäkkään. En sit kuitenkaan osannut varautua pahimpaan.. Vaarille hälytettiin välittömästi apua ja vaikka hoitohenkilökunta saapui paikalle sydän pysähtyi. Meille ilmoitettiin, että vaaria ei enää ole. Ensihoitajat ei kuitenkaan luovuttaneet ja reilun puolen tunnin elvyttämisen jälkeen sydän alkoi taas lyödä. Toivon kipinä sai taas tulta alleen. Vaari kiidätettiin medihelillä Meilahden sairaalaan. Myös minä ajoin Helsinkiin Meilahden teho-osastolle vaaria katsomaan ja onneksi ajoin. Sain sanottua kaiken mitä hänelle halusin sanoa ja varmuuden vuoksi hyvästelin vaikka koko ajan olin aivan varma, että vaari vielä herää ja toipuu koko sotkusta. Liuotushoitojen seurauksena vaari kärsi pahasta sisäisestä verenvuodosta suolistossa. Seuraavana aamuna äitini soitti ja sanoi, että verenvuoto on lakannut. Olin onnellinen. Koko päivänä ei äidistä kuulunut mitään. Illalla äiti soitti ja sanoi, että vaari on nukkunut pois. Neurokirurgi oli tutkinut vaarin ja kertoi, että se puolituntia jonka sydän oli pysähtyneenä oli vaarille liikaa. Vaari ei enää reagoinut mihinkään, ei valoon, ei ääneen, ei kipuun, ei mihinkään... Niinpä mummoni teki raskaan päätöksen ja pyysi hoitajia lopettamaan verenpaine lääkityksen. Lääkitys lopetettiin, mutta vaarin sydän vain löi ja löi. Vaari ei halunnut antaa periksi. Ei se halunnut jättää meitä... Lopuksi poistettiin hengityskone, joka avusti vaaria hengityksessä. Vaari ei enää jaksanut hengittää ja nukkui rauhallisesti pois vaimonsa ja kahden tyttärensä istuessa vieressä ja pidellessä kädestä.
Anteeksi tämä vuodatus.. Ei mun pitänyt kun ihan lyhyesti kertoa, mutta jotenkin tämä vuodatus on vaan niin terapeuttista... [:(][:(]
Sit taas vähän jotain muuta, ilosempaa.. Viikko tossa lomailtiin miehen vanhempien luona kun meidän auto oli korjauksessa. Ei tarvinnu ressata siivoomisesta eikä ruoanlaitosta ja vauvanhoito apuakin oli vaikka muille jakaa [:D] Sai saunoa oikeen pitkään ja hartaasti miehen kanssa ihan kaksin! Keskiviikkona lähdettiin sitten Tallinnan risteilylle Jarkon vanhempien kanssa ja oli kyllä mukavaa. Ja voi jumantsuikka että tää mamma oli humalassa!!! [:-][:)][:)] Appi kanto juomista pöytään oikeen kaksin käsin ja mitään me ei itse saatu maksaa. Salmiakkikossuakin tuli aina kaheksan snapsia kerralla! huh huh.. Ja munhan ei pitänyt ottaa kun ihan iisisti vaan pari ja ruoan kanssa vähän punkkua [:D]Kyllä väsytti aamulla kun piti herätä maihin! Hiukka oli ehkä myös heikko olo [;)][:D] Enpäs enää muistanutkaan millasta on olla rapulassa [:D] Kyllä sitä siitä sitten selvis kun kävi vähän Sadamamarketissa ja Merekeskuksessa käppäilemässä ja syömässä Seljankaa aamupalaksi [:D]
Vauvauinnissa ollaan oltu nyt kaksi kertaa ja Jemina tykkää kyllä tosi paljon!! Saa polskia ihan sydämensä kyllyydestä [:)] Uinnin päälle mennään sit aina suihkun kautta saunan alalauteille lämmittelemään ja tissittelemään. Tänäänkin sit nukahti ennenkun sain neidille edes kaikki vaatteet päälle. Päätettiin sit Jarkon kanssa ajella Abc:lle oikeen kunnon aamupalalle ja saatiin nukkua viel 1,5 h päikkärit sen päälle kotona. Oli kyllä ihan mukavaa käydä tuolla aamupalalla ja puhuttiinkin, että tehtäis siitä ihan tapa joka sunnuntai uinnin päälle. [:)] Ens viikolla olis tarkotus mennä käymään polskimassa ihan omalla ajalla.
Viime viikolla oltiin ikeassa käymässä ja sieltä taas tarttu mukaan vaikka mitä, niinkun aina kun sinne eksyy harhailemaan [:D] Sen lisäks käytiin samalla reissulla vielä Jumbossa ja sain tuhalttua mun S-ryhmän lahjakortit ja sain kauan himoitsemani aappa-lakanat ja Hackmanin muumikattilan!! Uudet kengät ja Jeminalle paljon uusia vaatteita [:)] Jeminakin oli koko reissun tosi kiltisti. Ikeassa matkusti rintarepussa isin sylissä.
Meillä on tässä lisäksi pieni pohdinta menossa kun mummoni tarjosi meille omakotitaloaan ja ostaisi meiltä tän meidän rivarin pätkän. Joo-o. Onhan se aika reilu kauppa kun "kaupan päälle" saatais yks tyhjä tontti ja "alennusta" 50 tuhatta euroa [:-] Kiinteistönvälittäjä arvioi sen siis 50 tuhatta euroa arvokkaammaksi kuin millä mummo sen meille lupasi myydä! Ja kuitenkin hän lupas tästä meidän asunnosta maksaa sen saman 130 tuhatta mitä me tästä maksettiin..Onkohan tuo tärähtänyt.. Hän ei siis halua enää vaarin kuoleman jälkeen asua yksin omakotitalossa ja siksi myy sen pois. Ja siksi hän haluis sen myydä meille kun se tila on ollut suvussa yli 100 vuotta ja hän myös haluis sen pysyvän suvussa. Joku ehkä ajattelee että mitä te viellä mietitte [:D] Sieltä on matkaa tänne kaupunkiin vajaa 30 kilsaa, toki se on moottoriliikennetietä pitkin melkein koko matka ja miehen työmatkakin taittuis siinä puolessa tunnissa. Vaan en tiedä ollaanko me omakotitalo-ihmisiä [:D] Ehkä me ollaan, mut mä niin tykkään tästä meidän nykyisestäkin kodista!! Toki tykkään myös siitä mummon talosta kun sen isolla pihalla oon minäkin lapsena leikkiny ja laskanu mäkeä! Ja sinne saisin sen mun haluaman rottweilerin kun on järkyttävän iso aidattu piha. Toinen auto täytyis hankkia, toki siinä on kahden auton talli [:D] ÄÄH! mutta kun, sitten taas toisaalta! ei oo helppoo ei [:D]