Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mohomaha, ihan mahtava suppusuu sulla tossa kuvassa![:D][:D]
meillä reissutoipuminen: eilinen karjuntaa, sitten pisin yhtenäinen unipätkä ikinä: 5 ja puol tuntii!!![:-] oli poika kaivannu omaa sänkyä[;)] voi kuin ois ihanaa jos jatkossakin alkais noin yöunet! tänään sitten taas just noit ihania tissiraivareita ja kiukkumiestä ja hirveen pitkiä päikkäreitä. Tainnu ottaa yllättävän koville reissaaminen[&:][&o]

Kiitos, katotaan vaan millanen suu on periytyny tyttärelle tohon kuvaan. Tultiin nimittäin just sieltä kuvaamosta ja kuvaaja halus ensin, että laitetaan tyttö mahallee. Huutohan siitä seuras! No sit se kehitteli lampaantaljan sellasen lasten tuolin päälle ja Nennu meni siihen ns.makoileen vähän pystympään. Ensin se toki ihmetteli että mitä täällä tapahtuu ja sit alko kiukkuaan kun salama vaan räpsi ja se kauhee KLONK ääni aina kun kuva tuli otettua... Enpä tiiä onnistuko mutta se lupas alkuviikoks koevedokset niistä ja jos ei oo hyvännäkösiä nii otetaan uusiks. Mutta eipä ainakaan hymykuvia tullu.

Henniv: Meilläkin toki mennään yks vuotis kuviin, mutta eihän se niissä enää vauva ole [8D] Pitäähän sitä vauvakuvaki saada seinälle. Ja mummolle hyvää treeniä kun saa kattella jokaisen vauvan samoissa vaatteissa ja miettiä kuka olikaan kuka [8D] Vielä sillä ei kyllä muisti pätki, mutta ei sitä koska sekin aika koittaa.
Nois kuteissa kelpaa vaikka joulukortin naamaks [8D] Iso lahjapökäle kun rusetit ja kaikki [:D][:D]

Mohomaha; No toki,pitäähän sitä mummon muistista pitää huolta[;)][:D][:D] oikeestaan tosi hyvä idea toi joulukorttijuttu! pitäsköhän alkaa kehitteleen itekin..vois ostaa tonttuvaatteet Jamille ja teettää kortit siitä[:D][:-][:-]

äääk..meillä on ollu sellanen känkkäränkkä täällä tänää että...kolmesta asti ollu Jami hereillä ja joutunu koko ajan pitää sylissä,ei saa pysähtyä pitää tietynlailla pitää sylissä jnejne,ei kelvannu kun kokeilin vaunuihin saada nukkumaan,ihan älytöntä ollu..askelmittari olis tänää ollu tarpeen [;)] mies lähti 6 aikaan vaappukurssille,ja meinasin sen jo takasin soittaa,että auto tänne,pakko saada jannu ees sinne nukkumaan..nukahti sit tossa vartti sitten,kun tarpeeks hyssyttelin ja heiluttelin..pikku tirsat jos vetäis ees ennen kun paan sen yöunille..jospa se ens yön nukkuis kunnolla(toiveajattelua..)

heh,näkyy pienetkin unet tekevän tehtävänsä..puolessa tunnissa poika muuttu känkkäränkästä taas enkeliksi[:D][:D][8D]

Mä oon keittänyt tutin ehkä 2 kertaa, ennen käyttöön ottoa ja ehkä kerran sen jälkeen, muuten vaan puhallan suurimmat roskat pois ja ehkä huuhtasen vedellä jos tarvii, hengissä on pysynyt [8|][:)]
Esikoisen kanssa taisin olla vähän tarkempi, nyt kai sitten on jo sen verta laiskempi [:D]

Meillä ollaan taas kipeinä. Luulin että oltiin kaikki jo paranemaan päin mutta eikun uusi tauti iski. Tyttö varsinkin on ihan tukossa taas ja yskäkin tuli tällä kertaa [&:] Ei oo kivaa kattoa kun toisella on kurja olla [:(] Kaveri suositteli laittamaan puolikkaan sipulin jonnekkin sängyn viereen, kuulemma aukaisee nenän hyvin. Siellä se sipuli nyt on tytön jalkopäässä, saa nähdä auttaako [:D] Mies katto vähän hölmönä kun asettelin sipulin puolikasta tytön sänkyyn [:)]

Ihanaa seurata tän palstan kautta Tyttö Koon raskautta, tulee niin oman odotuksen alkuajat mieleen [:)] Tosin ei kyllä helpota mun vauvakuumetta yhtään [:D][:D]

Heippa!

Mies ja koira lähtee tänään mun isän kanssa viikonlopun viettoon mökille ja saan äitini kahdeks yöks tänne. Pojatkin on kotona joten vilskettä riittää... [:@] toivottavasti ei satais, niin voin potkasta kundit pihalle riehumaan.

Menipäs taas hermot tuohon mieheen... [:@][:@] Mulla on maanantaina teatteri äitini kanssa ja oon sanonut miljoona kertaa miehelle, että vaihtaa vuoroaan. Ja totta kai soitti vasta äsken töihin niin eihän siellä enää ole muita vuoroja... VOI VITTU NOITA ÄIJIÄ!!!! [:@][:@][:@] Nyt pitää värvätä joku hoitaja ma-illaks tänne, ehkä siskoni tulee tyttöjen kanssa. Kävi vaan niin vituttamaan TAAS KERRAN [:D] kun kaikki jutut pitää aina jättää viime tippaan. Tää valitus olis kai kuulunut tonne "parisuhde valivali"-ketjuun, mutta tulipa nyt päästettyä höyryt ulos. Ja taas helpotti!

Perhana, sorruin ostamaan sipsejä... Lupasin itselleni, etten tänä viikonloppuna herkuttele, mutten päässyt sipishyllyn ohi millään... [:D] No, jos ihan pari vaan ottais... ja sit alkaa taas tää vaihe, kun kauhulla odottelee neuvolan vaakakäyntejä... [&o]  Just kun sain vanhat farkkunikin jalkaan, niin kohta on taas maha pallona [:)] Onneks en nyt aivan holtiton ole, pahimmat ahmimiset on jo tehty vuosia sitten. Enkä aio ottaa paineita tuosta painosta, eiköhän ne kilot lähde tälläkin kertaa suht helposti...

Mä voin Petupapu vähän liiotella sulle näitä mun olojani jos sit helpottais vauvakuume [:D]
Ja Viirukhanille kiitos onnitteluista! Edelleen on puulla päähän lyöty olo... koskakohan iskee todellisuus...? [;)]

Nyt kuuluu kutsuhuuto, Onni haluaa seuraa ja maitoa!

Hyvät viikonloput teille kaikille!!! [:)]

EDIT: Ihan pakko vielä tulla tänne... hävettää ehkä nyt ihan vähän, siis ihan tosi vähän... [:D] Se teatteri... se onkin tiistaina [:D][:D] Ja raivosin miehelle, mutta eihän se turhaa silti ollut! Vaikka vähän varastoon, etukäteen, kun se kuitenkin jossain vaiheessa tekee jotain typerää [;)][:D] heh, tekevälle sattuu!!! Kännykän kalenteriin olin merkinnyt maanantain, mutta tuohon keittiön kalenteriin tiistain ja äiti vahvisti tiistain oikeeks... NOLOO!!! Sai mies kerrankin pisteensä!

AH,IHANAA VIIKONLOPPUA NAISET [:)][:)][8D][8D][;)][;)][:D][:D]

vettä sataa,mut ei haittaa,kun on viikonloppu eessä...

Jamin kanssa käytiin tosiaan koululla pyörähtämässä ja nehän kaikki naiset oli ihan lääpällään Jamiin[:D] Toinen oli ehkä hieman ihmeissään aluksi kun kymmenen naista töröttää ympärillä,ja kaikki vaan tuijottaa ihastuksissaan[:D][:D] itkuhan meinas vähän tulla kun yks kaveri nappas Jamin syliinsä,ja toinen havaitti että perkules eihän toi ookaan äiti[:D] Mutta ei vierastanut muuten ketään,tosi kiva juttu[:)]

meillä ei nukahdeta päivällä millään sisälle kotona kun ollaan...Ei sitten millään[>:] Toisaalta ihan mahtava juttu että nukkuu ulkona mieluummin,mutta toisinaan olis ihana käpertyä Jamin kans päikkäreille tonne sänkyyn[;)][8D][:D]

Täällä ei satanu tänään, onneks! Oltiin nimittäin vaunujen kans vauvabicissä taas tänään ja se olikin "niin" rankkaa että mentiin molemmat päikkäreille sen jälkeen ja mä nukuin puoltoista tuntia kun Nennu vetäs kakstuntiset [:D] On se niin rankkaa kun kerran viikossa liikkuu enempiki [:D][:D]
Ei vaa, täytyis lähtee lenkittää koko perhettä taas. Vaik en osaa kyl varmaks sanoo kuka lenkittää ketäki, koirat vai mies vai Nea vai...?
Siis ootko Henniv ollu koululla töissä vai mikä tää koulu juttu on? Anteeks, en ihan tajuu [8|][8|]

Viikonloppu [8D][8D]

[:D] mekin oltiin MOHOMAHA siellä vauvabicissä viivin kaa... viivi oli se joka nosti kauheen metelin kun piti siirtyy lihasosioon alustoille...(ja kun siinä piirissä touhuttiin niin viivi päätti sitten puklia ihan kunnolla..[:D] ) mä arvasin että meille tulee olee vaikeeta siellä kun toi viivi syö parin tunnin välein päivisin sen 160-180ml maitoo (tai velliä ja maitoa) joten se ruokailu ajottuu varmaan aina just siihen loppupuolelle sitä bicciä. [8|] pitää seuraavalle kerralle tankata toi täyteen peruna-porkkana velliä jota syöty jo pari viikkoo just sen takia ku ei toi maito sille näytä piisaavan. öisin ihmekyllä vetää sen 10-12h syömätä. [:D][:D] Onneksi!!! ihanaa kun viivi nukkuu niin hyvin. päivisinkin vetelee parin tunnin välein tunteroisen unia. me käytiin vielä jumpan jälkeen shoppailee ja sitten kotona puolen tunnin kärryttelyt.

mohomaha; Joo,siis puutarha-alaa opiskelen aikuislinjalla..pitäs valmistua kukkakaupan tädiksi tässä joskus[:D][;)]

Se olis sitten taas maanantai huomenna. Kummasti näillä viikonlopuillakin on väliä, vaikka onkin vaan "vapaalla" koko ajan[:D]

Meillä on nyt monta iltaa saatu pikkuneiti yöunille jo yhdeksän aikaan, ja ihan omaan sänkyynsä on viety useimmiten hereillä ollessaan, ja sinne on nukahtanut unilelun ja tutin kanssa. Ehkä muutama kerta laitetaan tuttia suuhun, kun sieltä tippuu. Ihan luksusta! Tosin jostain syystä on samalla myös yöheräämiset lisääntyny. Aiemman 1 - 2 syöttökerran sijaan syöpötellään nyt ainakin 3 kertaa yössä[8|] En sitten tiedä miksi... olisikohan maito jotenkin vähenemässä[8|][>:][:(] Toivottavasti ei. Hieman on ehkä myös levottomampaa neidin uni ollut, varsinkin aamyöstä. Mielenkiinnolla odotan, mitä ensi yö tuo mukanaan... neiti on jo yöunillaan (toivottavasti). Ihan kiva näin, kun on saanut tähän iltaan hieman enemmän omaa aikaa.

Käytiin eilen ostoksilla, ja neiti viihtyi aika kiitettävästi mukana. On sen verran kiinnostunut ympäristöstään, että jos ei vaunuissa viihdy, niin sylissä ainakin jaksaa katsella ympärilleen pitkiä aikoja. Jos vaan äiti jaksaa kantaa[:D][:D]

Mutta joo... keskiviikkona olisi taas neuvolakin. Ärsyttää älyttömästi, kun neuvolan soittoaika on arkisin 12-13, niin vaikka soittaa siihen aikaan, ei kukaan vastaa!![:@][:@] No, kokeilen huomenna taas uudestaan.

Katjuskainen, sun kuvaus yön kulusta on ihan niin kuin meillä [:)]

Aiemmin nukuttaminen kesti helposti klo 23 asti, mutta nyt tyttö nukahtaa jo ysiin mennessä.
Mutta, yösyömiset on sitten lisääntyny. Ennen söi n. 4 tunnin välein, mutta nyt 2-3 tunnin välein [&:]
Maito ei kyllä ole loppumassa: jos vähän sitä epäilen, testaan vielä imetyksen päätteeksi että kuinka helposti saan itse puserrettua vielä maitoa, ja aina sitä tulee.
Oon arvaillut josko tihentynyt heräily/yösyönti johtuisi jostain kehitysvaiheesta. Täällä on nyt kädet kovin aktiviiset, ja muutenkin mielenkiinto on muualla kuin syömisessä [:D] => iltatankkaus on lyhentynyt...
Eli ehkä siksi sitä heräillään yöllä useammin ja unikin tuntuu levottomammalta.

Tyttö Koo: Tuhannesti nyt onnea matkaan!! ja mä pidän peukut pystyssä josko teille pikku tyttö suotais tällä kertaa! [;)] Mun puolesta voit ihan surutta vuodattaa kaikki raskausolotkin tänne!! Mä kyllä ainakin jaksan lukea ja niinkun Hennivkin sanoi niin suorastaan palamme halusta kuulla kaikki! [:D]

Tuttipulloista: meillä pullot keitetään kerran päivässä ja jos ihan totta puhun niin joku päivä saattaa jäädä välistä. Hengissä tuo Jemina ainakin vielä näyttää olevan [:D]

Hiljaiselon tältä suunnalta selitää se, että minun vaari ja Jeminan isovaari menehtyi 6. päivä tätä kuuta omana syntymäpäivänään ja vielä päivänä, jolloin olis alkanut virallinen eläke. Rankkaa on ollut enkä vieläkään käsitä ettei vaaria ole.. Kai se on joku mielen puolustusmekanismi, ettei sitä vain pysty ymmärtämään.. Pahemman siitä tekee vielä se, että kun mun vanhemmat erosi kun olin 8-vuotias niin vaarista tuli mulle ikäänkuin oma isä.. Ennen häitä mietin jopa sitä, että vaari olis mut saattanut alttarille vaan en sitten kuitenkaan halunnut mun isältä sitä kunniatehtävää riistää, saattaa oma tytär alttarille.. Päivä kerrallaan ja Jeminasta saan paljon voimaa jaksaa eteenpäin. Harmittaa se, että kun Jemina on niin pieni ettei se koskaan tule isovaari muistamaan. Vaari sai edellisenä päivänä ennen kuolemaansa rajun sydäninfaktin. Sinä päivänä meidän piti juhlia vaarin 63-vuotis syntymäpäiviä ja eläkkeelle jäämistä. Yhtäkkiä tuli vaan puhelu, että vaarilla on sydänongelmia eikä juhlia pidetäkkään. En sit kuitenkaan osannut varautua pahimpaan.. Vaarille hälytettiin välittömästi apua ja vaikka hoitohenkilökunta saapui paikalle sydän pysähtyi. Meille ilmoitettiin, että vaaria ei enää ole. Ensihoitajat ei kuitenkaan luovuttaneet ja reilun puolen tunnin elvyttämisen jälkeen sydän alkoi taas lyödä. Toivon kipinä sai taas tulta alleen. Vaari kiidätettiin medihelillä Meilahden sairaalaan. Myös minä ajoin Helsinkiin Meilahden teho-osastolle vaaria katsomaan ja onneksi ajoin. Sain sanottua kaiken mitä hänelle halusin sanoa ja varmuuden vuoksi hyvästelin vaikka koko ajan olin aivan varma, että vaari vielä herää ja toipuu koko sotkusta. Liuotushoitojen seurauksena vaari kärsi pahasta sisäisestä verenvuodosta suolistossa. Seuraavana aamuna äitini soitti ja sanoi, että verenvuoto on lakannut. Olin onnellinen. Koko päivänä ei äidistä kuulunut mitään. Illalla äiti soitti ja sanoi, että vaari on nukkunut pois. Neurokirurgi oli tutkinut vaarin ja kertoi, että se puolituntia jonka sydän oli pysähtyneenä oli vaarille liikaa. Vaari ei enää reagoinut mihinkään, ei valoon, ei ääneen, ei kipuun, ei mihinkään... Niinpä mummoni teki raskaan päätöksen ja pyysi hoitajia lopettamaan verenpaine lääkityksen. Lääkitys lopetettiin, mutta vaarin sydän vain löi ja löi. Vaari ei halunnut antaa periksi. Ei se halunnut jättää meitä... Lopuksi poistettiin hengityskone, joka avusti vaaria hengityksessä. Vaari ei enää jaksanut hengittää ja nukkui rauhallisesti pois vaimonsa ja kahden tyttärensä istuessa vieressä ja pidellessä kädestä.

Anteeksi tämä vuodatus.. Ei mun pitänyt kun ihan lyhyesti kertoa, mutta jotenkin tämä vuodatus on vaan niin terapeuttista... [:(][:(]

Sit taas vähän jotain muuta, ilosempaa.. Viikko tossa lomailtiin miehen vanhempien luona kun meidän auto oli korjauksessa. Ei tarvinnu ressata siivoomisesta eikä ruoanlaitosta ja vauvanhoito apuakin oli vaikka muille jakaa [:D] Sai saunoa oikeen pitkään ja hartaasti miehen kanssa ihan kaksin! Keskiviikkona lähdettiin sitten Tallinnan risteilylle Jarkon vanhempien kanssa ja oli kyllä mukavaa. Ja voi jumantsuikka että tää mamma oli humalassa!!! [:-][:)][:)] Appi kanto juomista pöytään oikeen kaksin käsin ja mitään me ei itse saatu maksaa. Salmiakkikossuakin tuli aina kaheksan snapsia kerralla! huh huh.. Ja munhan ei pitänyt ottaa kun ihan iisisti vaan pari ja ruoan kanssa vähän punkkua [:D]Kyllä väsytti aamulla kun piti herätä maihin! Hiukka oli ehkä myös heikko olo [;)][:D] Enpäs enää muistanutkaan millasta on olla rapulassa [:D] Kyllä sitä siitä sitten selvis kun kävi vähän Sadamamarketissa ja Merekeskuksessa käppäilemässä ja syömässä Seljankaa aamupalaksi [:D]

Vauvauinnissa ollaan oltu nyt kaksi kertaa ja Jemina tykkää kyllä tosi paljon!! Saa polskia ihan sydämensä kyllyydestä [:)] Uinnin päälle mennään sit aina suihkun kautta saunan alalauteille lämmittelemään ja tissittelemään. Tänäänkin sit nukahti ennenkun sain neidille edes kaikki vaatteet päälle. Päätettiin sit Jarkon kanssa ajella Abc:lle oikeen kunnon aamupalalle ja saatiin nukkua viel 1,5 h päikkärit sen päälle kotona. Oli kyllä ihan mukavaa käydä tuolla aamupalalla ja puhuttiinkin, että tehtäis siitä ihan tapa joka sunnuntai uinnin päälle. [:)] Ens viikolla olis tarkotus mennä käymään polskimassa ihan omalla ajalla.

Viime viikolla oltiin ikeassa käymässä ja sieltä taas tarttu mukaan vaikka mitä, niinkun aina kun sinne eksyy harhailemaan [:D] Sen lisäks käytiin samalla reissulla vielä Jumbossa ja sain tuhalttua mun S-ryhmän lahjakortit ja sain kauan himoitsemani aappa-lakanat ja Hackmanin muumikattilan!! Uudet kengät ja Jeminalle paljon uusia vaatteita [:)] Jeminakin oli koko reissun tosi kiltisti. Ikeassa matkusti rintarepussa isin sylissä.

Meillä on tässä lisäksi pieni pohdinta menossa kun mummoni tarjosi meille omakotitaloaan ja ostaisi meiltä tän meidän rivarin pätkän. Joo-o. Onhan se aika reilu kauppa kun "kaupan päälle" saatais yks tyhjä tontti ja "alennusta" 50 tuhatta euroa [:-] Kiinteistönvälittäjä arvioi sen siis 50 tuhatta euroa arvokkaammaksi kuin millä mummo sen meille lupasi myydä! Ja kuitenkin hän lupas tästä meidän asunnosta maksaa sen saman 130 tuhatta mitä me tästä maksettiin..Onkohan tuo tärähtänyt.. Hän ei siis halua enää vaarin kuoleman jälkeen asua yksin omakotitalossa ja siksi myy sen pois. Ja siksi hän haluis sen myydä meille kun se tila on ollut suvussa yli 100 vuotta ja hän myös haluis sen pysyvän suvussa. Joku ehkä ajattelee että mitä te viellä mietitte [:D] Sieltä on matkaa tänne kaupunkiin vajaa 30 kilsaa, toki se on moottoriliikennetietä pitkin melkein koko matka ja miehen työmatkakin taittuis siinä puolessa tunnissa. Vaan en tiedä ollaanko me omakotitalo-ihmisiä [:D] Ehkä me ollaan, mut mä niin tykkään tästä meidän nykyisestäkin kodista!! Toki tykkään myös siitä mummon talosta kun sen isolla pihalla oon minäkin lapsena leikkiny ja laskanu mäkeä! Ja sinne saisin sen mun haluaman rottweilerin kun on järkyttävän iso aidattu piha. Toinen auto täytyis hankkia, toki siinä on kahden auton talli [:D] ÄÄH! mutta kun, sitten taas toisaalta! ei oo helppoo ei [:D]

tosta heräilystä keskellä yötä.. Veikkaisin että se johtuu meillä kaikilla siitä, että meidän vauvat alkaa jo oikeesti tajuamaan asioita, seuraavat, kokeilevat, maistavat, liikkuvat. Käyvät unissaan noita päivällä koettuja juttuja läpi, ja siksi uni katkonaista. Tai ainakin sitä samaa on odotettavissa aina kun oppivat jotain uutta, kuten ryömimään, konttaamaan, istumaan, seisomaan, kävelemään. Tai ainakin joskus neuvolassa näin mulle sanottiin, ja olen kyllä omissa muksuissani samat jutut huomannut. Tärkeintä on edelleen yöllä pitää kämppä hämärässä ja jos vaikka muksu herääkin, niin jättää se jokeltemaan sinne sänkyyn. Muuten voi oikeesti mennä rytmit ihan sekasin..

Nuoren Äidin vaarin kuolema oli varmasti raskasta, mutta ajan myötä siitä pääset yli. Ja toki me kaikki kuunnellaan, niin kuin kaikkien muidenkin, välillä ihan hölmöt hermoilut, ja eiiiiii.. enhän mä sua tarkoita tyttö koo [:D][:D]. Tosta teidän asuntokaupasta tuli vaan mieleen.. että voiko noin oikeesti tehdä. Tuli joku ihme dejavu ilmiö, että siihen voi verottaja puuttuja. Siis voin nyt puhua ihan puutaheinää, mutta mun mielestä näin on. Meillä ukki on kiinteistönvälittäjä ja sen juttuja oon joskus kuunnellut. Tässä vähän aika sitten oli vastaava tapaus, jossa asunto arvioitiin välittäjällä ja hintaa laskettiin siitä noin 15 000€ kun oltiin myymässä just sukulaiselle. Mutta siis ihan vaan.. tarkista.. Ja herrajumala, mä muuttaisin salamana.. Remontoisin sitten itteni näköseks ja SYÖKSYISIN ikeaan [:D]

katusutariina: juu kyllä siitäkin pankissa puhuttiin ja käskivät ottaa vielä verotoimistosta selvää. En vaan muista kuka se oli kuka puhui, että sen talon joku ihmeen verotusarvo on sen verran millä mummo sen meille olis myymässä. Välittäjä vaan oli arvioinut, että 50 tuhatta siitä vois saaha enemmän jos myis vieraalle [8|] Tiedä sitten noista.. kyllä mullakin iski pelko persuksiin, jos jälkeenpäin tulee verottaja koputtaa ovea ja käsi ojossa sanoo, että lahjavero tosta 50 tuhannesta kiitos [:-]

katusutariina ihan hyvä pointti tuosta heräämisestä... kävin juuri syöttämässä neidin, joka meni yhdeksän aikaan omaan sänkyyn... saa nähdä milloin on seuraava herätys. Meillä tyttö alkaa aina ähistä ja puhista ja useimmiten öisinkin herään jo siihen ja nostan viereeni meidän sängylle ja isken tissin suuhun ja aina ruoka maistuu[:D] Sen jälkeen nostan takaisin omaan sänkyynsä, jossa ehkä hetken ähisee ja jatkaa uniaan... enkä koskaan sytytä valoja tai muuten juttele neidille. Tosin viime viikonloppuna, kun pieni oli tukkoinen, jouduin puoli kuuden aikaan aamulla syötön yhteydessä herättämään sen verran, että saatiin nenää hiukan tyhjennettyä ja mitattua kuume yms. (kodinhoitohuoneessa valot päällä), mutta sen jälkeen otin viereeni ja sammutettiin valot, niin vaikka tyttö oli hetken aiemmin hymyillyt ja intoillut hoitotoimista, niin nukahti kuitenkin siihen viereen helposti ja nukuttiin vielä kymmeneen. Eli ilmeisesti meidän tyyppi kuitenkin ymmärtää, että kun on pimeää/hämärää, on yö[:D]

Mutta mielenkiintoista nähdä, kuinka kauan tällaisia heräämisiä jatkuu!

Nuorelle äidille jaksamisia! Juuri kuukausi takaperin oman papan menettäneenä, lähimuistista löytyy samat tunteet "ei ole totta".. Elämän kiertokulkua; vanha väistyy uuden tieltä.. Todemmaksi tekee hautajaiset, mutta henk.koht. mun oli silti todella vaikea kuvitella pappa makaamaan sinne arkkuun [&o]

Ja mä en ala! Roni alkanu vaivihkaa venyttämään nukkumaan menemistä klo 23 asti aiemman 22 sijaan.. [&:] Jää vähäisetkin yhteiset ajat miehen kanssa vähäisiksi! Toinen silminnähden väsynyt, mutta millään ei haluais antaa unelle periksi.. Tai on nukahtavinaan klo 22 aikoihin, mutta kun sänkyyn siirrät niin aukeaa silmät ja tänäänkin sain sitten tunnin verran ravata laittamassa tuttia, vetämässä soittolelua ja kuunnella väsynyttä kiukuttelumölinää [>:] Joka muuten oli kaiken "äkkiä nyt unta palloon" -ärsytyksen keskellä hellyyttävää kuunneltavaa <3

Muutenki oon taas pillittäny ihan ihmeellisille jutuille, hohhoijaa.. Esim facebookissa kiertää statuspäivityksenä:

Rakastin Sinua jo ennen kuin olit syntynyt ja rakastin vielä enemmän heti kun olit syntynyt. Ennen kuin tunti syntymästäsi oli kulunut, tiesin, että  antaisin henkeni puolestasi. Laita tämä statukseesi jos sinulla on lapsia ja rakastat heitä enemmän kuin elämää.?

<- Niin tuolle aloin kyynelehtimään. Ja pojun jokellellessa aamutuimaan ei oo kyyneleet kaukana silloinkaan..

Joo se siitä nukahtamisesta.. heräsi sitten oksentamaan.. [:'(][&:] tiedä sitten johtuiko oksentaminen peruna-porkkanavellistä et oisko siin ollu jotain vikaa vai oliko se vaan syöny liikaa ja vaakatasos tulikin yli.. Nukkuihan se jo 45min [:@] Kuin hienoo olla tähän aikaan peruna-porkkana-oksennuksen peittämänä!! nyt unta yrittämään..

Viikonalkuja!

Huomenta!

Minuu pelottaa... [&o] on pakko soittaa tänään neuvolaan tai synnärin äitiyspolille, että saan rauhan. Mun on päästävä sinne ultraan tarkistamaan haavan sisäpuolen tilanne! Kuulin tuossa yhdeltä äidiltä, että hänet oltiin ultrattu reilu vuosi esikoisensa jälkeen, eikä haava ollut parantunut vielä silloinkaan... ja sitten viime yönä näin kauheeta painajaista, että mun vauva PUTOS mahasta kun haava ei ollut kiinni [8|] [:(] Ja kun eilenillalla tuota asiaa mietin, niin tuli kauhee itkukohtaus ja mies oli tietty ihan ihmeissään. Sillä on semmonen niin positiivinen elämänasenne, käski mun olla murehtimatta etukäteen... huoh, miten se tehdään??? [8|][&o][:o] Sullahan on katusutariina muksut tulleet sektiolla, niin mikä on ollut lyhin väli? Ja ainakin oot vielä hengissä, eli kroppa on kestänyt hyvin? [:D] ...ai miten niin mun hölmöt hermoilut...??? [:D][:D][:D] hahahha!!!

Nuorelle äidille vielä tätäkin kautta osanotot ja kiitos onnitteluista. Niin ja tuu kertomaan, mitä päätitte tuon mummisi&vaarisi omakotitalon kanssa tehdä! [:)]

Joo... jotenkin on semmonen alakuloinen olo tänään... [&o] pitäiskö lähteä vähän shoppailemaan kun mies tulee tauolle [:D] josko se tois hymyn huulille... [;)]

Nyt Onnin kanssa höpöttelemään, moikka!

Meillä myös yöt ihan mahdottomia.. Klo 22.30/23 - 7/7.30 välillä herää 4-5 kertaa[8|] Ainoa mikä auttaa on tissi suuhun, syö hetken ja sitten nukahtaa herätäkseen uudestaan hetken päästä. Ite en saa välissä välillä unta kun taas alkaa kähinä vieressä. Ei ole väliä siirränkö syömisen jälkeen omaan sänkyyn vai pidänkö vieressä koko yön, kuuma kyllä molemmilla kun vierekkäin nukutaan. Pikkuisen alkaa univelkaa olla turhan paljon. Luulisi että nukkuu sitten päivällä, mutta tässä aamulla nukkuu 9-10 tai 9-11 ja sen jälkeen parin tunnin välein 15-20 min torkut.
Päivisinkin syö max 2h välein. Eilenkin illalla kaivoin pakastimesta maitoa pulloon kun oli tisutellut 2h putkeen ja sitten meni ihan raivoomiseksi kun rinnoista ei tullut mitään. Rinnat tulee kipeeksi kun poitsu riuhtoo kun ei tule niinkuin hän haluaa. Vetäsi sitten 100ml pumpattua ihan heittämällä ja lisääkin olisi mennyt. Oon nyt sitten pohtinut tarkoittaisko tämä että maito ei oikein riitä vai onko tämä vaan jatkuvaa tiheänimunkautta!?
Tuokin on kyllä niin totta että ei malta nukkua kun oppii koko ajan uusia asioita. Muistan isommista kun liikkelle lähtivät yms, myös yöisin mentiin[:)]
Aamulla olin jo valmis vaihtamaan tissit pulloon ja velleihin ja soseisiin edes pienistä unista, mutta kai tämä tosiaan on ikään kuuluva juttu kun näin monella yöt samanlaisia[8|]

Meillä Viirukhan myös yritetään kovasti repiä matosta vauhtia käsillä ja peppu nousee että eteenpäin pääsisi[:D] Kääntyä ei osata, eikä yritetä, mutta veljien perään olisi pakko päästä[:D]

Osanotot Nuorelle äidille[:(] Mä kyllä muuttaisin omakotitaloon jos sellainen tarjoutuisi edullisella hinnalla[:D] Mutta se on kyllä totta kun johonkin KOTIIN tykästyy niin lähtö vaikeaa. Itse huomaa että aika hyvä tarjous pitäisi tulla että tästä nykyisestä luopuisi, tämä kun on juuri KOTI <3

Tyttö Koo: Mulla noi kaks vanhempaa tullut niin, että väliä on sen 1v ja 2kk, eli oon ollut kolmannella kuulla kun oon tullut taas raskaaksi ja se toinen raskaus sujui ihan normaalisti, eli eiköhän se teidän matkalainen ainakin siinä suhteessa kyydissä pysy [:D] Ja koska et ole enempää lapsia tekemässä, niin noupanico [:)] Ja kun sulla on vaan yks sektio takana, niin en muutenkaan huolehtis. Nyt seuraavassa raskaudessa mä olen erityistarkkailussa, kun se kohdun seinä on ohentunut sen verran, että siinä on jo jonkinlainen riskikin olemassa ja meikä tulee olemaan erityissyynissä ja luultavasti lapsi myös leikataan hiukan aikaisemmin ulos. Ja mulla siis sektioita takana kolme. Ja silloinkin tuo ultrassa ravaaminen aloitetaan vasta sen ekan normi ultran jälkeen, eli 12vko ->

Aikaisemminhan sanottiin, että sektioita voi tehdä maksimisssaan kolme, mutta nykyään tuo ei mene niin. Kattovat joka leikkauksen jälkeen mikä on tilanne ja mä luulen, että suurin syy miks mulla tuo leikkauskohta on niin ohut, johtuu mun älyttömästä sf-mitasta. Se on siis ollut joka raskaudessa 40 siinä vaiheessa, kun saliin päästään. Normi taitaa olla 35.

Takaisin