Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh, täällä tyttö parkunu aamupäivän/päivän ja nyt illan. [:(] Tuntuu kamalalta kun ei tiedä mikä toisella on. Käveltiin yli kolmen tunnin lenkkikin, että sai pieni ainakin nukuttua. Jännittää huominen päivä jo valmiiksi vieläkö sama jatkuu...

Eilen tuli mietittyä tuosta Tyttö Koon tapauksesta, että mitä jos itekin tulis taas raskaaksi. [:)] Tuli hassu "tunteellinen" olo (hormonit...) kun mietti vuoden takasta alkuhuumaa, ultria ja muutenki koko raskausaikaa. Olin raskauden loppupuolella ihan varma etten näe raskautta enää mitenkään ihanteellisena tilana mutta ei sitä enää edes muista loppuajan vaivoja. [:D] Hyvähän se jos jää hyvä kuva raskaudesta. Mutta ei meille nyt toista vauvaa. [8D]

Taatu; kiva, että oli teillä kahden keskeistä aikaakin.
Meillä ei ole vielä ollut. Enkä ole vielä ollut missään ottamassa. Kuinka muut?

Tyttö Koo; Suuresti onnea <3 ! Teillä ollaan sielä onnellisia [;
Toivotaan vain, että kaikki menee hyvin[:)]

minipillereistä; ei ollut vuotoja sen kummemmin. Mutta täälä on nyt pillerit lopettu ja toinen
on tervetullut perään[:)] SItten on meidän lapset tehty[:)][:)]

Brianna; Ikäviä laukomisia kyllä[:@][&:] Nuokin asiat on niin kaksipiipuisia.
Ymmärrän jos tuollasita on,ettei paljon huvita pientä sinne viedä, mutta sitten taas
eihän se ilkeä omalle lapsenlapselleen ole? Ja oikeus on olla mummo ja lapsella taas oikeus
tutustua mummoonsa....
Ikäviä juttuja....[>:] Mutta laita toisesta korvasti sisään kaikki ja toisesta
vaikka se onkin helpommin sanottu kun tehty[:'(]

Voi että minnuu raivostuttaa. Jo monen vuoden takainen ystäväni ja samalla Lucan kummisetä. Hänen tyttöystävänsä kieltää Mikkoa (nim muutettu) näkemästä minua ja väittää minua hulluksi jne. En ole edes koskaan jutellut Mikon tyttöystävän kanssa :) Ja vielä lisäksi Mikko saa nähdä vain Lucaa jos minä en ole maisemissa. Ja lisäksi tämä pariskunta on saamassa lapen ja Mikko haluaisi minut kummitädiksi mutta se on ehdoton ei. Olen tulossa varmaan oikeasti hulluksi tästä asiasta. En haluaisi pilata heidän välejään, mutta en myöskään menettää parastaystävääni. Hmm.. en tedä mitä pitäisi tehdä. Neuvoja? Vinkkejä? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Turkin matka meni erittäin hyvin. Lennot sujui leikiten ja nukkuen, kitinää tai itkua ei kertaakaan kuullut. Ja äitini lisäkädet kyllä olivat tarpeeseen. Kyllä nyt on rentoutunut olo.

Niin ja tatuoinnitkin tuli otettua. Iiro otti Luvan muotokuvan kylkeen, minä pinup tytön joka pitelee tuttipulloa jossa Lucan pipo, pituus ja paino ovat "ml mittoina" ja repseä matkalainen vielä :)

Kun Roni tuossa viime viikon kiukkus enempi tai vähempi, nous esiin semmoinenkin kuin "3kk koliikki" [8|] Ei sitä loppujen lopuks oo, vaan tekee nyt 3 hammasta yhtäaikaa. Mutta 3kk koliikki -nimensä mukaisestikin- ilmaantuu 3kk tienoilla ja saattaa kestää yksilöstä riippuen viikosta pariin kuukauteenkin -näin siis kätilötätini mukaan..

Tiheän imun kausi tosiaankin tulee vielä siinä 6kk tietämillä, joten ei mennyt metsään [:)]

Kierukka täällä(kin) siis ilmainen, mutta ilmeisesti kyse ainoastaan kuparikierukasta.. Mutta miks te jotkut saatte jo nyt sen laitattaa kun mulle sanoi lääkäri et aikasintaan 6kk synnytyksestä?? [8|] outoo..

Jenni90: täällä ei olla alkomahoolia otettu, ei iskä eikä äiti, ei yhdessä eikä erikseen [:)] meistä ei kumpikaan oo mikään "ottaja", mies ei pitäny ees varpajaisia, kun ei innostunut ryyppäämään! Joi viimeksi 23 synttäreillään, ja täytti 25 nyt toukokuussa! Saas nähä koska sitä innostuis edes parille lähtemään..

Sainpahan vähän omaa aikaa tänään, mies jäi pojun kans kotiin kun lähdin Vpk:lle treeneihin! Olipas mukavata olla hetki muis hommis ja jauhaa urakalla paskaa " yhtenä äijistä" [:)] Ja siksikin hyvä mieli, että pari miehistä tuli ihan erikseen ja vilpittömästi kysymään, että miten meillä menee vauvan kanssa yms [:)][:)]

Muoks. Hienot on tatuoinnit, jann! Meillä tarkoitus ottaa käden/jalanjälki ja pvm ja nimi ja/tai syntymämitat veronpalautusrahoilla [:)]

Taatu minulle ei ainakaan sanottu mitään.. piti vaa tehä raskaustestiä ja yms tommost. mutta aika jännä et joka paikassa ei sanota.

tatuoinnit oli hienot :)

ei mullekkaan sanottu ettei sais puoleen vuoteen laittaa, ainoastaan sanottiin että menkkojen pitää olla alkanu ennenku ton hormonikierukan voi laittaa ja mielellään menkkojen pitäs olla silloinkin kun sitä laitetaan, sitä siellä laskeskeltiin vielä että millon ne mahdollisesti on ja sen mukaan varattiin aikaa..

hienot tatuoinnit Jann ,ja mukava että reissunne meni hyvin![:)] Lucakin näyttää niistä tatskoista olevan innoissaan [;)][:D][:D]

Jenni90: Me käytiin miehen kanssa syömässä yks ilta ravintelissa,vaan ei sen kummempaa,ja se on ainoo kerta kun ollaan kahdestaan jossakin oltu..kaksi tuntia poika oli vaan hoidossa[:D] Jotenkin on sellanen olo,ettei mulla oo ainakaan mikään kiire juopottelemaan,noi baarit kun on nähty jo..Ens lauantaina on kaveripariskunnan tuparit,vaan aiotaan Jamppa ottaa sinne mukaan(muitakin ipanoita siellä on..)..Meilläkään mies ei pitäny varpajaisia,vaikka aikalailla "painostin" sitä tekemään kavereitten kanssa ees jotakin,käymään vaikka muutamalla tai jotn..mutta ei,ei sinänsä haittaa vaikka tuo ei joka vkl pyörikään baareissa(hah,siis ei juur ollenkaan käy,viimeks oli tammikuussa,kun kummityttömme syntyi [:D][:D])..tiedän muutaman iskän jotka vähän väliä juoksevat hummaamassa ja äiti on kotona lapsen kanssa,ei se minusta ainakaan kauhean mukavalta elämältä kuulosta..kukin tietysti tavallaa..[:)]

eilen sit alotin korvike kokeilun..noh,annoin tissimaidon seassa aamulla pikkasen ja ei siitä minusta vattaongelmia tullu..no mies oli joskus 18 aikoihin antanu kanssa sitä korviketta maidon joukossa,niin nyt heräitiin sitten yöllä piereskelemään..että oliko korvikkeessa vika vai missä..nannia kokeiltiin..mitä te muut ootte käyttäny,jos lapsi muuten on tissimaidolla?

jann: tympeä tilanne [8|] pitäiskö sun yrittää ehdottaa että tapaisitte kaikki yhdessä? kutsukaa vaikka teille syömään?? ...ja hienot tatuoinnit!

Jenni90: me käytiin kesällä pari kertaa terassilla ja kerran piknikillä miehen kanssa kahdestaan ja tuli tosiaan käytyä myös risteilyllä ilman Neaa. Ja taidettiin vielä käydä ettimässä mulle ristiäisiin mekko... En mä paa yhtää hanttii tälläsii kahdenkeskisiä hetkiä, ne vaan parantaa meidän suhdetta. Tai ei ainakaan etäännä meitä toisistamme, välillä ollaan niin kireinä itkuista ja valvomisista että vaan tiuskitaan toisillemme ja se nyt yhtään ei oo meidän juttu kun tässä yli 3 vuoden suhteen aikana ollaan tasan 2 kertaa tapeltu [:D] Suunnitelmissa on lähteä kylpylään ja sinne ottaisin kyllä Nean mukaan mutta ei sitä saa vielä viedä saunaan ja kukas mut pesee kun pidän Neaa sylissä? Pakko se jättää hoitoon... Anoppi näkee tyttöö ainakin kerran viikossa ja valittaa joka ikinen kerta kuinka ei näe tarpeeks ja siitä on NIIIIIIN pitkä aika kun viimeks on nähny tytön. Joten en paa yhtään vastaan sitäkään että anoppi näkee tyttöö mutta mä en näe anoppia [:D] Mä en vaan ymmärrä miks joku haluaa käydä meillä tai nähdä niin usein, se alkaa tympii mua kun tuntuu että aina se on kylässä. Tossa kesällä se kävi kolmeen neljään kertaan viikossa ja jos sanoin sille puhelimessa että nyt ei käy, niin se soitti illemmalla mun miehelle että voiko hän nyt tulla [:@] Omaa äitiäni näen hyvällä säkällä kerran kuussa ja se on ihan riittävä mulle [:)] Joten jos nuo haluavat Nennun ottaa hoitoon niin tarjoonhan minä sen heti, eipä pääse kukaan valittaan ettei näe lapsenlastaan tarpeeksi. Ja mä saan miehen kokonaan itelleni<3

Mie oon kyllä käyny törpöttelemässä pariin kertaan miehen kanssa ja kerran yksin. Viimisen kerran viime viikonloppuna. Oli pakko käydä vähän ulkona, kun oon melkein yksin hoitanu kuukauden päivät vauvaa 4 seinän sisällä. Kerran kuussa jos vähän ulkona käy, niin ei pitäis pahaa tehdä kellekkään, varsinkin kun meillä vauva on erittäin hyvässä hoidossa, oli se sitten mummullansa tai mammallaan [:)] Oli se vapaa ilta sitten alkoholilla tai ilman, niin ei varmasti tee pahaa kenellekään, päinvastoin.

Onnittelut Tyttö Koo!! Tiedän kokemuksesta että tekemistä on kahden pienen kanssa, mutta hyvin siitä selvii ja meillä ainakin ovat parhaat kaverit nykyisin[:D]

Hienot tatskat Jann! Pitäisi kanssa käydä pienen nimi lisäämässä ihoon[:)]

Mulle kerrottiin että hormoonikierukka voi olla vaikeampi laittaa heti synnytyksen jälkeen kun kohdun seinä vielä ohut tms ja ei ehkä sitten pysy paikoillaan. Mutta kyllä ammattitaitoinen sen osaa kuulemma. Mulle laittoi kokenut äitiyspuolen gyne jo pari viikkoa sitten, eli 2,5kk synnytyksestä ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Ei menkat ole alkanut vielä, eikä raskaustestejä ehdottanut tekemään. Ilmainen on sairauden hoitoon, ehkäisyyn itse ostettava. 

Mä kyllä liputan "parisuhdeajan" puolesta ja meillä lapset on olleet yön hoidossa kerran kuussa tai kahdessa. Nyt pieni menee muutaman viikon päästä yöhoitoon ja lähdetään kaksin päiväksi reissuun, niin ihanaa! Kahdenkeskistä aikaa kun arjessa ei ole, vauva nukahtaa 22.30-23 aikaan ja silloin mies jo nukkumassa tai itse aivan naatti. Tykkään että välillä saa vain olla miehen kanssa ilman että joku sylissä tai haluaa jotain[:D] Hoitajana aina isovanhemmat tai poikien kummi, useamminkin joitoon ottaisivat jotta kaikki saisi pitää[:D]

Eilisen pieni kärsi rokotusten jälkimaingeista ja tänään ärtyneisyys jatkuu[:(] Unet sen kuin huononee, ainakin kolme yötä mennyt olemattomilla unilla, alkaa äiti olemaan toosi väsy.. Olevinaan syö koko ajan tai muuten kähnää.

Olishan se kivaa viettää enemmän kahdenkeskistä aikaa,koska arkena tuo jää meilläkin vähäiseksi..mies tulee illalla kuuden aikaan kotiin,poika nukahtaa 20-21 ja sillä välillä kun minä oon saanu pojan nukahtamaan täysin,niin isäntäkin vetelee sikeitä sohvalla,että se siitä kahdenkeskisestä ajasta..
Meillä kun ei tota korviketta vielä syyä,niin mä koen jotenkin hankalaks viiä hoitoon poikaa..Mulle tulee kauhee stressi siitä että riittääkö se pumpattu maito varmasti jnejne,ja sit sen ressin takia,mä en pakosti saa pumpattua sitä paljon mitään..Sen takia me ollaan noi korvikekokeilut alotettukin,että sais pojan joskus hoitoon,eikä tarviis miettiä tota ruokaa ollenkaan...

Mä olen tainnut nyt olla 3 kertaa juhlimassa, kerran kaverin kanssa kalsarit ja yksillä polttareilla sekä nyt just vasta olleissa häissä. Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne, että nuo isommat muksut on joka toinen viikko isällään, ja niiden jälkeen tuo vauvan hoito tuntuu aina niin lomalta, myös tuosta miehestä. Ja koska me ollaan molemmat yökukkujia, niin meillä oma laatuaika alkaa sillon, kun marika menee nukkumaan eli n. klo 21. Mutta silti, meilläkin Marika on välillä hoidossa, nyt ollut jo kolme kertaa. Eli meilläkin mennään siis kerran kuussa periaatteella, ja toimii meillä.

Henniv.. siitä korvikkeesta. Meillä ollaan myös täysimetyksellä, mutta hoidossa ollessa saa juuri tuota nannia, ei ole tullut mitään vatsaongelmia. Semmonen juttu kannattaa ottaa myös tossa tuttipullosta syömisestä huomioon, että siinä voi helposti mennä lapsella ilmaa mahaan .. ja varsinkin käsittääkseni juuri näillä rintalapsilla, kun se imuote on normaalisti ihan erilainen. Eli mä miettisin tota tuttipulloa + päätä, voisko niitä vaihtaa. Ja joku täällä joskus puhuihin jostain kuplista tuttipullosta, oliko se nyt mohomaha??, sellasta mä kokeilisin [:)]

Semmonen juttu kannattaa ottaa myös tossa tuttipullosta syömisestä huomioon, että siinä voi helposti mennä lapsella ilmaa mahaan .. ja varsinkin käsittääkseni juuri näillä rintalapsilla, kun se imuote on normaalisti ihan erilainen. Eli mä miettisin tota tuttipulloa + päätä, voisko niitä vaihtaa.

Meillä on käytössä noi aventin pullot joissa se ilma pitäs tosiaan mennä pulloon,eikä vattaan...Ja toisaalta kun on rintamaitoo pullosta juotu aika usein,nii en usko että pullossa ois vikaa..[:)]..No täytyy kokeilla uudestaan päiväsaikaan että miten se maha suhtautuu[:)] käy vaan aika kalliiks nää kokeilut,kun ei viittis nii hirveitä määrii tarjota heti sitä,ja sit se purdeli pitäs käyttää vuorokaudessa,poishan sitä joutuu suurimman osan kaataa

tuota nanniahan saa myös semmosena jauheena josta saa tehtyä kerralla semmosen määrän kun tarvitsee...ja olettaisin että se jauhe ei mene kovin nopeaa vanhaksikaan...

Minähän se kuplista puhuin, Nuori äiti oikas että aventin pulloihin kuuluukin muodostua kuplia. Ootko Henniv antanu siis pelkkää korviketta yksinään vai sekottanu pumpattuun? Sekottamisella kannattaa alottaa.

mua välillä ihan ärsyttää kun mun anoppi näkee pientä kerran viikkoon ja sanoo just että "kun näkee niin harvoin".. mua ei haittais vaikken näkis anoppia kuukauteen[:D][:D] ei siinä muuta mutta kun se vähän "syyllistää" mua siitä että näkee niin harvoin. viikolla me ei sinne päästä kun mies on töissä ja itsekin se on niin luuleeko se tosiaan että menisin sinne joka hemmetin viikonlopuks pe-su[:D][:D] ehkä toi sinällään ärsyttää vieläkin enemmän kun mun oma äiti asuu kaukana ja hän näkee pientä tyyliin kerran 3 kuukaudessa[:(] niin ihan pistää vituttamaan sitten tollanen paasaus että kerran viikkoon on harvassa kun toinen ei näe oikeasti paljoa koskaan.

me ei olla oltu vielä kahdestaan miehen kanssa ollenkaan jos ei yhtä pari tuntista lasketa jolloin mun äippä hoiti pientä kun me käytiin keskustassa pikaseen[:D] mutta ei me oikeastaan olla edes mitenkään haluttu kahdenkeskistä aikaa, ollaan niin kiinnytty tuohon pieneen[:)] ja mä en vielä haluais ees jättää sitä hoitoon kun että mun äidin että miehen vanhempien hoitamis systeemit niiltä kivikautiselta ajoilta on niin erilaiset että mua kyllä pistäs vihas kun ne tekis kumminkin kaikkea sellasta mitä mä oisin kieltäny tekemästä[:D][:D]
me ei olla kyllä aiemminkaan mitään hirveitä baarikärpäsiä oltu, jotenkin liian vanha olo sellasiin[:D] alkuvuodesta meinattiin kyllä että jos rahatilanne vaan sallii niin lähtis kahestaan käymään laivalla[:)]

mun anoppi mm. paasaa meille siitä kun ei tueta enää niskaa[:D][:D][:D] jooo-oooo...kyllä tuo pitää niin hienosti jo päätään pystyssä eikä oo enää mikää pieni vauva[:D] neuvolatätikin eilen nauroi tuolle, sanoi että jos sitä vieläki tukis kokoajan niin eihän se niska vahvistus yhtään kun ei saa opetella sitä pystyssä pitämään jne[8|]

anopit on ihania, juupa juu.. Ei vaan, mun aikasempi oli suoraan helvetistä, nykyinen on kyllä aivan ihana.

Meillä oli ja on edelleen tota nannin jauhetta, ei sovi ainakaan meidän likan vatsalle se. Heti tulee maha kipeeks, en tiedä miks. Ite kokeilin ton korvikkeen sopimisen niin, että syötin pullollisen niin, että puolet on korviketta ja puolet lypsettyä. Ja nimenomaan aamupäivällä, niin ei tarvi yöllä kärsiä niistä pieruvaivoista. Nykyään meillä syödään 120ml kerralla. Mikäli teillä siis Jami suostuu kuitenkin korviketta syömään, eikä hirveesti vieroksu sen makua. Laita vähän isompaa annosta vaan, silleen sä sen sopivuuden huomaat nopeiten, mikäli kestät ne mahdolliset vatsakivut. Mitäs niitä korvikemerkkejä nyt onkaan? Tutteli ja Nan taitaa olla tunnetuimmat, eikös semperillä ole kans joku, näin muistelisin..

Ja sit se mitä mä en tajuu anopissa, että kun sillä itellään on 3 poikaa ja se toimii työkseen pienten lasten parissa niin miks hemmetti se ei muka osaa tehdä jotain? Se kysyy aina että ai näinkö, vai osaankohan mä ollenkaan... Sit kun mä oon menossa vaippaa vaihtaa nii se keskeyttää aina omat tekemisensä ja sanoo että "ai no mä tuun kattoo". Sit ne kommentit että tiesitkö että vauva tykkää olla paljon sylissä. Vauva tykkää kun sitä kutittelee jalkapohjasta. Vauvat tykkää olla ilman vaippaa. Vauvat tykkää kun niille lauletaan. MÄ TIEDÄN! No ootko huomannu, että vauva tykkää kun niitä keinutetaan musiikin tahdissa? [:@][:@]

Ite kun lähettiin sinne laivalle niin olin kertomassa äitille viime hetken ohjeistuksia, ja en kerenny sanoo mitää muuta ku että älä jätä sitä minnekkää korkeelle niin tää sanoo JOO JOO MENKÄÄS NY JO, KYLLÄ ME PÄRJÄTÄÄN. Äiti nähny Neaa ehkä 4 kertaa ennen tätä eikä oikeestaan koskaan sellasta varsinaista hoitamista ym. Mua hoitanu viimeks [:D] Hyvin likka pysy hengissä varmoissa käsissä [8D]
Anopille ku vie pariks tunniks hoitoon niin pitää joka kerta näyttää kuinka päin se tuttipullo laitetaan suuhun jne [8|][8|]

hmm.. mun anoppi on kyllä vähän samanlainen. Se varmistaa multa juuri noin "tiesitkö sä että.." ja "oletko sä ajatellut.. " sekä "mitä mieltä sä olet jos.." Ei mua todellakaan tuo haittaa, kun tiedän että toinen ei missään nimessä tarkota sitä pahalla. Ehkä mohomaha sun anoppis yrittää (niin ku munkin) olla hirveesti hyppimästä sun varpaille ja kuitenkin varovasti neuvoa sua..? JA.. varovasti sivusta seurata, että sä osaat tehdä kaiken hänen mielestään oikein [:D]. Niin kuin esimerkiks tää "jaa sä lähden vaihtaa vaippaa, mä tuun mukaan.. " - systeemi.
Tuo on oikeesti ihan pientä. Mun ex-anoppi oli syöttämässä appelsiini mehua mun 4kk tytölle ja puki sille kesällä niin helvetisti päälle että, likka meinas tukehtua, ja sano ihan suoraan, että mä en mistään mitään tiedä, kun olen niin nuori.. olin siis sillon 23 v. Yötä kun olivat siellä kerrankin hoidossa, toi muksut 8 aikaan aamulla takas, ja oli et mitääh.. onko teillä krapula, ja muksuille että ompas teidän vanhemmat kamalia. Oltiin siis oltu häissä ja vallan selväks oltiin tehty, minkälaatusta se toiminta siellä on. No noi oli ihan otteita vaan, pahinta oli se jatkuva vittuilu ja päin naamaa sanominen "ei noin, etkö sinä nyt totakaan tiedä" jne. Ei niitä voi edes kuvailla. Mieheltä en saanut sillon minkäänlaista tukea, vaan anto äitinsä mussuttaa. Mutsi kun lähti pois, sanoi kyllä mitä on mieltä, mutta ei äitinsä aikana. Muistan vieläkin miten se otti päähän! Lapsille anoppi oli ihana, en kiellä, ja sen takia mä vaan yritin kestää. Muutamana viimevuotena, kun ex-miehen kanssa oltiin vielä yhdessä, mä kävin anopilla kaks kertaa vuodessa ja lapset edelleen viikottain.. huh huh.. Että kyllä tää nykyinen anoppi noiden kyselyineen, varmisteluineen ja varovaisine tiedusteluineen mun mielipiteistä mihinkin asiaan on todella pientä tuohon aikasempaan verrattuna. En valita [:)]

Takaisin