Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sateista tiistaita!

Karsee koiranilma täällä!! Tuulee ja sataa vaakasuoraan. Käytiin Onnin kanssa kyläilemässä ja kastuin aivan läpimäräks mennen tullen. Onneks poika pysyi kuivana, iloisesti höpötteli vaunuissaan. Mä haluun käydä ostamassa itselleni sadetakin! Hienot pinkit citykumpparit jo omistankin [:)]

Luuydinrekisteristä tuli tänään kutsu tarkempiin tutkimuksiin mahdollista luovutusta varten. Ja kyllä harmitti tosi paljon, kun piti soittaa ja kieltäytyä [&o] olisin ehkäpä voinut pelastaa jonkun hengen... Liityin tuohon rekisteriin jo vuosia sitten kun serkkuni sairasti 2 kertaa leukemian ja selvisi luuydinluovuttajan avulla.

Noista anopeista... en nyt jaksa alkaa kertomaan, mutta mun anoppi on jollain tavalla psyykkisesti sairas eikä olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Hän on aiheuttanut todella paljon murhetta puheillaan ja teoillaan ja mies on katsonut parhaaksi, ettei olla enää tekemisissä. Anoppi on mua mm. haukkunut huoraksi (olinhan 3 lapsen yh kun tavattiin...), oon myös onnenonkija ja ainoastaan mieheni rahojen perässä jne. Hän on kuulemma sotkenut monen ihmisen elämän ja välit täysin, on saanut joskus poikansakin toisiaan vastaan ym. Että semmonen anoppi mulla! [:o]

Mietin, että jokohan sitä uskaltais uuden tickerin väsätä...

EDIT: No siinä se nyt on! Onpa hassua... [:)]

Joo mä en ees viitti anopistani ruveta puhumaan...just kävi kylässä..[8|]toi puolukoita että saa siitä plussaa sentäs[:D]..Ensimmäinen lapsenlapsi niille,nii osaavat olla joskus melkosen rasittavia..

Okei,no jospas huomenna testataan sit isommalla satsilla että sopiiko se nan vaiko ei,kun sitä kerta kaapissa on[:)][:D]

huh, tänään sattui melko yllättävä juttu... yli viikkoon en ole enää imettänyt...ja kun maitoa ei ole tullut niin ei ole tarvinnut pumpata poiskaan..niin tänään sitten aivan yhtäkkiä toinen tissi tussahti täyteen maitoa...ja tosiaan vain toinen...täällä sitten vähän käsin lypsin niin maitoa suihkusi ympäriinsä [:D] vaan enpä aio enää imetystä jatkaa kumminkaan kun olen kerennyt jo dieetinkin aloittaa...

meillä satelee neuvoja niin omalta äidiltä kuin anopiltakin...plus miehen mummilta (tiedoksi vain kaikille että alle 6kk lapsen tutti pitää oitis keittää jos sattuu lattialle tipahtamaan, tipahti sitten tuttipuoli ylös tai alaspäin...näin tämä mummi huusi kun nappasin pojan tutin lattialta ja huuhtelin vain hanan alla[:D]) <-- ihme että meidän lapsi on edes elossa kun olen näin välinpitämätön... [:D][:D] enkä siis tietenkään tarkoita että tämä minun tapa on ainoa oikea, kaikkihan tekevät niinkuin parhaaksi näkevät [:)]...ja kyllähän itsekin aluksi vaihdoin puhtaaseen tuttiin ainakun tipahti lattialle, mutta jotenkin sitä vaan nyt jo on laiskistunut.. mutta niin, meillä tosiaa noita neuvoja satelee molempien äideiltä, mutta olen kyllä aika selväksi tehnyt että minä kasvatan lapseni juuri niinkun itse koen parhaaksi. ja mies ei ujostele yhtään sen vähempää sanoa...ollaan myös ihan suoraan sanottu että monet asiat on varmasti muuttuneet viimeisen 20 vuoden aikana tässä vauvojen hoidossakin...ja vaikka suorapuheisia ollaan oltu niin väleissä ollaan molempien tuoreiden mummujen kanssa silti...

pari kertaa olen käynyt yhdellä ja kerran olin "ottamassa" --> join kolme siideriä.. mutta koko yötä ei meiän pieni oo vielä ollut kertaakaan hoidossa. Ja miehen kanssa saadaan yleensä sitä laatuaikaa iltaisin kun poju menee nukkumaan jo 19.30-20.30. Kerran ollaan miehen kans käyty syömäs ja siihen päälle leffassa. Mutta ollaan niin kotihiiriä muutenkin että harvemmin tulee muutenkaan minnekään lähdettyä. Nyt kyllä jo harkinnassa että voisi piakkoin tuon pikku-ukon viedä jo ensimmäistä kertaa yöksi hoitoon niin saisi "kunnon" laatuaikaa miehen kanssa [;)]...eikä tarvi miettiä että mitä jos poitsu herää kesken kaiken...[:D]

ihailin tyttö koon uutta tickeriä...toivottavasti sieltä nyt sitten se ensimmäinen tyttökin tupsahtaisi [:)] on se jotenkin niin hassua (ihanalla tavalla hassua) että uusi pieni on jo matkalla [:)]

Mä kans ajattelin, että josko nyt Tyttö Koolle suotaisiin pieni prinsessa prinssien sekaan [:)]

Mohomaha yritetty on. Mutta nimenomaan olen hullu kun yritän saada heitä yhdessä olemaan meidän peheen kanssa. Kai tässä ei auta sitten mikään.

Mulle moni sano sillo ku olin raskaan et tee sit heti perää toine ni tulee helpost tyttö...  tiie sit mihin uskomukseen liittyy, mut sopis varmaan tyttökoolle [:)]

Huomenta!

Voi teitä ihania täällä... <3 [:)] Tyttöä todella toivoisin pahnanpohjimmaiseksi, mutta jotenkin en osaa semmosta tilannetta edes kuvitella... mahtaa mennä elämä sekaisin täällä kaikilla jos saataiskin se tyttö vihdoin! Aiotaan kyllä ottaa asiasta selvää ehdottomasti.

Tuntuu ihan tosi oudolle kun oon muutaman kerran kirjoitellut tonne toukokuiset odottajat 2011-ketjuun... Siellä on kaikki ihan outoja, tuntemattomia [:D] mä oon niin kiintynyt kai sitten tänne... enkä halua jättää kyllä tätä meidän omaa kesäkuisten ketjua, vaan käydä edelleenkin Onnin kanssa kertomassa kuulumisia, jos vaan vielä huolitte vaikka onkin uus pulla uunissa...? [8|] Voin vaikka valitella näitä raskausolojani muualla kuin täällä, heh [:D][:D]

Tuosta laatuajasta... Mehän ollaan nyt vajaan kuukauden päästä menossa taas sinne kylpylään, sen jälkeen ei varmaan mitään reissuja sitten tulekaan. Me myös tykätään olla enimmäkseen kotona ja saadaan sitä omaa aikaa kun kaikki lapset menee 21-21.30 nukkumaan. Muutaman tunnin jaksaa just ja just valvoa ( ehkä sekin muuttuu mulla nyt) mutta se riittää meille. Ja isot pojat kun on isällään joka toinen vkl, niin sekin on jo semmosta tietynlaista luksusta meille kahdelle. Kotona on silloin lapsista pelkästään Onni ja saadaan olla ydinperheenä [:)] Mutta ihan pienet arjen asiat ja vähäisetkin omat hetket, niillä jaksaa kummasti! Eikä meistä kumpikaan käy missään baareissa niin niihin ei ole ollenkaan ikävä... ne ajat on onneks jo ohi!

Jäi se Onnin tatuointikin nyt sitten ottamatta, ei ehtinyt... mutta jos vuoden päästä syksyllä, sit tulee vähän enemmän kuvaa ja tekstiä [;)] Mulla on krooninen tatuointikuume mutta se pitää nyt haudata hetkeks.

Tuli noista tuteista ja niiden pesemisistä/keittämisistä mieleen kun Mims asian otti puheeksi... että keitteleekö täällä monikin tuttipulloja vielä kovinkin ahkerasti? Mä nimittäin en keittele ja mullakin poika on edelleen elossa! [:)] ja on pysynyt täysin terveenä vaikka välillä on se tutti vaan huuhtastu hanan alla.

Ihanaa, tänään ei sada, ainakaan vielä... jos jaksais vaikka jonkun lenkin vetää iltapäivällä [8|]

Tuntuu ihan tosi oudolle kun oon muutaman kerran kirjoitellut tonne toukokuiset odottajat 2011-ketjuun... Siellä on kaikki ihan outoja, tuntemattomia mä oon niin kiintynyt kai sitten tänne... enkä halua jättää kyllä tätä meidän omaa kesäkuisten ketjua, vaan käydä edelleenkin Onnin kanssa kertomassa kuulumisia, jos vaan vielä huolitte vaikka onkin uus pulla uunissa...? Voin vaikka valitella näitä raskausolojani muualla kuin täällä, heh

Voi kuules,TyttöKoo,mehän paletaan halusta kuulla sun raskauskuulumisia!![;)]Että älähän mihinkään karkaa![:)][:)]

mä keittelen edelleen pullot joka kerta,kun ei meillä nii kauheeen usein niitä käytetä,nii en koe rasittavaks[:)]

minäki keittelen aina joka ilta niitä pulloja. päivällä saatan toki käyttää samaa pulloa montakin kertaa että huuhtasen vaan vedellä. On sitä kyllä laiskistunu ihan selvästi[:D] ja jos kohta lopettais kokonaan sen keittämisen, jostain luin että 4kk ikään pitäs keittää mutta tuskin se siihen kuolee jos viikkoa paria ennen lopettaa[:D] enkä minäkää tuttia oo ikinä keittäny kun aina ennen käyttöön ottoa sen yhden kerran vain, sitten kun tippuu lattialle tai sohvallekkin ja tulee täytee kissan karvoja niin huuhtelen vaan vedellä. Tosin meidän pieni ei syö enää ees tuttia, ei oo suostunu ottaa suuhunsa yli kuukauteen ja hyvinhän tuo on pärjänny ilmankin[:D] Nukahtaakin öisin paremmin kun ei ole enää niitä "tuttiongelmia", sillon ihan selvästi pieniki stressaantu siitä kun se tutti tippu kokoajan suusta eikä rassukka saanu itte laitettua takasin. Tuostakin tuli anoppi mieleen ja mun äiti kanssa osittain..aina kun pieni päästää pienenkin inahduksen niin heti aina sama kysymys: "missä on tutti?? miksette sille tuttia anna?? "[:@][:@][:@] kuulema vauvojen kuuluu syödä tuttia. niinpä niin. monesti on anoppiki koittanu tarjota ja ei oo suostunu ottaa suuhun, sitte taas jotenki mun vika kun en oo opettanu tuttiin[8|] anopit, huoh!

muoks. mulla alko eilen ne menkat[:)]!!!!! ihanaa[:D][:D][:D]

Minä en oo keitelly pulloja pahemmin kun käyttöönoton yhteydessä ja joskus harvoin!
Tuli tästä mieleen se kun tyttö oli sairaalassa ja kun siellä on ne käsidesit. Mua ällötti kun hoitajat otti käsidesiä, hieras käsiä yhteen ja samantien vauvan kimppuun. Jotenkin ikävän tuntusta kun ne haisee melko vahvalle niin heti mennä sinne vauvan kimppuun... Niist tuli itellekki sellane olo, että ne haisee ihan liian vahvalle niin mites noiden pienien laita? Kolmen viikon viinahuuruissa meikäläisen tyttö [&:]

Tyystin terveenä täälläkin on oltu!

Tyttö Koo ilman muuta vuodattaa kuulumiset tänne, niin tiedetään mistä jäädään paitsi [:D]

Täällä on kiukkutyttö. Illalla nukkumaan meno muuttunut vaikeaksi. Ennen aina nukahti tissille, siirrettiin sänkyyn ja pienen havahtumisen jälkeen (muutamia kertoja sai nostaa tuttia) nukahti unille. Vaan ei enää. Likka herää siirtoon eikä nukahda enää vaan saattaa kukkua sängyssään ja itkeskellä. Lopulta 2 tunnin jälkeen tietää et sil on taas nälkä joten uudelleen tissiä. Siihen nukahtaa levottomasti, huitoo ja ähisee vielä pitkään = äiti ei nuku vaan itkun partaalla pelkää kuinka vähillä yöunilla joutuu olemaan. Päivälläkin tuntuu olevan taas enemmän itkuinen ja yksin ei viihdy missään. Kuumetta ei ole, kun ajattelin jo josko olisi kipeä. Vai kuuluukohan tämäkin nyt tähän kasvuvaiheeseen kun perjantaina tulee 3 kk täyteen? 

Meinasin jo aikasemmin kirjottaa et älä nyt sit tyttökoo unohdu ens vuoden tuokokuisii, mut en sit laittanu ku en tienny aloitko ees kirjottaa sinne... Niin ei saa unohtaa meitä :)

Toivotaan et tääl ois kans ilmain se kierukka, on kyl vähä epäreiluu et jossai saa ilmasiks ja jossai ei. Sen tiesin kyl et pilleritkii sais korvauksil jos tulis hoitoo, mut se ei nyt onnistu. Aloin eile miettiiki et onpas törkeetä et ehkäsyst pitää ees maksaa [:D][:D] eiks se ois ihan reiluu et valtio kustantas [8D]

Käytii eile pikavisiitil liinan kaa kaupungil, harmittaa ku kesäl ei oikee voinu käyttää ku oli niin kuuma, ni sit on vähä opetteluu sen kaa vaik oisin halunnu käyttää paljo enemmänki. Siitä tulikin mieleeni, että tais olla Viirukhan joka tääl on liinaa enempi käyttäny, niin kerroppas miten paljo oot pukenu lapsen päälle nyt syksyl? Laitoin normivaatteitten ja liinan lisäks villasukat, pipon ja hanskat, ja viel oman takin pojan päälle menemää. Mut hirveen kuuma tulee ku menee käymää jossaa sisäl ja sit taas ku menee ulos ni ettei sais kylmää sen takii... =S

Aargh... parempi ku ei ikinä käynnistäs konetta, menee hermot ku ei ikinä toimi. Eile siirsin kolme tuntii kuvii kännykäst koneelle ja nyt yritin siirtää ulkoselle ni eeeeeei onnistu.. prkl... [:@] Pelottaa aina kameran/kännykän/koneen kaa et kuville käy jotaa... Pitäs varmaa nettii laittaa johkuu kuvapankkii ni ois varmempi, en oikee luota toho ulkoseeka.

Piutse, en tiedä onko tästä apua mutta lyhyesti meidän iltakuvioista...

Meillä valvottiin pahimmillaan aamu viiteen, ennen kuin tajusimme että tyttöllä voi olla illalla nälkä jopa vartin välein.
Eli, illalla aina kun alkaa itkeä niin tissiä suuhun. Vähitellen rauhoittuu, ja aina kun torkahtaa tissille me nostetaan pinnikseen (röyhtäytetään välissä, että vähän havahtuu, ja oppii siis itse nukahtamaan sänkyyn ilman tissiä). Sitten taas kun herää niin uudestaan vaan tissiä suuhun. Joskus tyttö lopettaa syömisen, mutta ei nukahda ja jatkaa tankkaamista taas 5-10 min kuluttua.

Pahimmillaan tätä tissirumbaa kesti klo 20-23 joka ilta, mutta nyt on vissiin maitomäärä lisääntynyt tai tyttö jaksaa syödä kerralla enemmän ja ollaan saatu nukahtamaan jo ysiltä. Luksusta! [:)]

Paras neuvo minkä sain hyvältä ystävältäni ennen kuin tyttö syntyi oli: aina ensiksi kokeillaan tissiä jos itkee [:D][:D]
Ja se on kyllä tuntunut toimivan hyvin tähän asti. Tyttömme on nyt siis reilut 3kk.

Sehän kasvattaa vaan vauvan vastustuskykyä kun ei oo liian yli-hygieenistä[:D][:D] tällä mä perustelen sen kun ei jaksa enää aina olla niin tarkkaan tuttia putsaamassa [;)] plus et pienellä on ny se vaihe ku kaikki menee suuhun niin ei siin varmaan yhet tutinkeittämiset paljoo paina..

Tuli itellekki jotenki ihan haikee olo ku Tyttö Koo:n fiiliksiä lueskelee [:)] siis mä oon aina pitäny aivan sekopäähulluina naisia jotka hankkii muksut ihan peräjälkeen tai yleensä nauttii jollain tavalla raskaana olosta. Omakin raskaus oli enimmäkseen vaan ahistava[&o] mutta sit täs jossain vaihees huomasin haikailevani raskausaikaa ja uutta vauvaa[:-] kyllä noi hormoonit pistää pään sekasin[:D]

Täällä on kotiuduttu melkeen viikon mummola-reissusta ja täytyy sanoa et ihana olla kotona! Vauvasta huomaa selkeesti et on tosi kiukkunen ja rytmi sekasin reissaamisen takia, viime yönä heräili tunnin välein[:(] sit päivisin ku oli niin paljo ihmeteltävää ja uusia naamoja niin ei malttanu syyä enneku oli niin nälkäkiukku et oli kauhee tappelu. Vallotti kyllä mummot ja ukit ihan tyystin ku välillä(ja aina aamusin) on niin hyvällä tuulella ja vaan nauraa ja hihkuu[:)] mut ottaa varmaan pari päivää hissukseen kotona oleilua että palautuu normiksi..

niinpä skallo! samoilla linjoilla täällä tuon vastustuskyvyn suhteen [:D]

juu.. mä en huuhtele sitä tuttiakaan aina kun tippuu lattialle [8|] Keittäminen.. siis mitääh? Meillä mies kokkaa, en mä osaa.. [:D][:D]

hihi [:D]

Voi että ku minuu jännittää tän päivänen vauvakuvaus [:@][:D][;)][8D][&:][:(][>:][8|][:-][:o]
Minusta itestäni on otettu aikoinaan tällänen ja tää on siis ollut meidän suvun jokaisella vauvalla päällä nää vaatteet niin siks ollaan ylipäätään menossa...

Toi rusetti asettaa suurimmat paineet kun se tosiaan täytyy rusetoida ite ja Nea koko ajan repis sitä auki [:@]

Hellurei!

Tein nyt sitten vielä sen digitestinkin ja näyttöön tuli "raskaana 2-3" eli siis oon raskaana 4-5 viikkoa. Laskettu aika siirtynee viikon-pari eteenpäin, lähemmäs Onnin 1v.-päivää [:)] Nyt vaan sit odotellaan kauhulla niitä "kunnollisia" raskausoireita alkavaks... Päänsärky oli kyllä taas eilenillalla ihan kauhee, lääkettä oli pakko ottaa [:o] vähän tissejä kiristää ja mahaa vihloo, mutta muuten olo on ihan ok.

Ja ihanaa jos huolitte mut vielä tänne ruikuttamaan olojani [;)] katoaa sitten teillä pahimmatkin vauvakuumeet jos tää raskaus on ihan hirvee! [:D]

Jee, Onniin H&M:n paketti tuli tänään! Nyt on pojalla verkkaria, farkkua, hupparia ym.
Pitäis noille vanhemmille mennä ostamaan talvea varten valmiiks takkia, kenkää jne. Ei viitsitä kaikkia ostaa samaan aikaan, siihen kun saa helposti vaikka koko tilin uppoamaan [:@]

Katsoin muuten tuolta Kiinalaisesta syntymäkalenterista, että tyttö pitäis tulla [;)]
Toisaalta... Onninkin pitäis olla tyttö, joten... [8|]

Ihana kuva mohomaha susta!!! [:D] Onnea teille kuvauksiin, eiköhän se hyvin mene!
Mun serkku on valokuvaaja ja on ottanut esikoisesta aivan ihanat kuvat studiolla sillon... 11vuotta sitten. Hitto, kuvitelkaa, poika täyttää kuukauden kuluttua 12 vuotta, APUA!!!!

Sovittiin muuten miehen kanssa että pojat saa itse huomata että meille tulee TAAS vauva [:D][;)] (tai en mä tiedä, ehkä pitäis kuitenkin kertoa...)
Ottivat sillon Onnin raskausuutisen hirmu hyvin vastaan, mutta voisin kuvitella että esim. esikoinen vaatii ehkä vähän aikaa ajatukselle.
Hän kommentoi Onnia meille "et voi olla tosissas????!!!!" [:D][:D][:D] niin mitäköhän nyt sit sanoo [8|][8|][:D]

Pyykkivuori kutsuu, joten pakko mennä...
Aurinkoista päivää kaikille!

TyttöKoo;hehehe,sun on kerrottava sit tännekin millanen vastaanotto pojilta tuli[:D]

Mohomaha; hiano kuva sinusta[:)] Olis kyllä hianoo saada Jamistakin kunnon valokuva..no sit 1 vuotiaana,meidän suvussa on sillon otettu yleensä kuva[:)]

Kuulin niin huonoja uutisia että..huomenna olis ollu muutenkin tarkotus mennä koululla käymään(Jamia esittelemään..[;)][:D]on oottaneet syntymästä asti että veisin sen sinne..)No,tänään sain puhelun,että koulukaveri on kuollut..[:(]Huomenna pitävät muistotilaisuuden ja istutetaan hälle puu..Tuli kaikille ihan puun takaa koko asia..elokuussa mies jäi sairaslomalle ja nyt kuoli,kaikki kävi jotenkin niin äkkiä..Toisaalta parempi ettei joutunut pitempään sairastelemaan,mutta silti[:(]aivan kamalaa..tälläsessä tilanteessa on jotekin niin sanaton...sanat eivät riitä kertomaan,mitä sydän ajattelee..

Jamilla oli eilen pikkasne yritystä kääntyä ympäri..ei oo aikoihin harjotellu..tai sitte oli vaan puhdas vahinko[:D][:D]hehe,no ootellaan sitä ihmettä vielä..

Ens viikolla pakkaan kimpsut ja kampsut ja lähden Nurmijärvelle lomalle..Ettei homehduta ihan täysin Jamin kanssa tänne kotinurkkiin[:D][:D]saas nähdä mitä siitäkin matkasta tulee,kun kahdestaan ajellaan se 600km mutta täytyy vaan ajella Jamin mukaan..nukkuhan tuo viimeksikin tosi hyvin,parilla pysähdyksellä selvittiin[:)]

Meillä oli ihme huutoilta eilen.. Rintaraivarit on kai back[:@] Poitsu raivosi jo päivällä syödessään, mutta illalla ei rinta kelvannut ollenkaan ja huusi vaan. Loppujen lopuksi annettiin pullosta korviketta, koska oli syönyt olemattoman vähän illan aikana ja arvasin olevan nälkäinen. Joi sitä jonkun 1,5dl ennen nukahtamista. Yöllä onneksi rinta kelpasi ja tänäänkin raivareiden kanssa. On saanut kerran päivässä pullosta melkein joka päivä tässä vajaan viikon ajan kun ollut pojan lasten synttäreitä, niiden valmistelua ja muuta hösläystä, nyt pelkään että alkaa hylkiä rintaa pullon sijasta. Nukkuminen mennyt muutenkin ihan mahdottomaksi, illalla venyy 23.30-24 nukkumaan meneminen ja yöllä herätään mooonta kertaa[8|]

Pahoittelut ja voimia Henniv!

Kävin läpi meidän talvivaatteita ja KAIKKI puvut, takit yms on molemmille isommille pojille pieniä! Huutonettiä siis pläräilemään, muuten saa tilit menemään turhan hyvin[:)]

Ekan viikon ehkä keitin tutin aina kun tippui lattialle, mutta sitten jäi huuhteluun[:D] On käytössä aina pari tuttia kerrallaan kun toinen aina jossain ja kerran päivässä keitän ne kuitenkin. Juuri keittelin 10 min 5min sijasta, äiti kun unohti kiehumaan[8D]

Takaisin