Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meill kans unipussi käytössä,tosin ei neidillä vielä kun juurikin iso on.mut esikoisen kohdalla toiminut hyvin.ja juurikin hihaton.pysyy ainakin meil varpaat lämpösenä juurikin kun ei peitto pysy koskaan pysy päällä vaan potkii pois.
neidill on kans annettu vellii ja ruvetaa yö unille 20.30-21. joskus poikkeuksia mut noilla mennää ja nukkuu yleesä 5-9h putkeen ja siitä sitten 3-4h unet viel kun on tankattu...
viimeksi painoa oli 4kiloo ja enemmä pitäs painaa.mut minkäs teet kun ei aina suostu syömää. fysioterapias kans käydään kun on hieman lihas jäykkyyttä. tässäpä meilt hieman kuulumisia.

Heissan!

Meillä taas tykätään, että peitto on kunnolla päällä vaikka poika on aikamoinen hikipää. Kai se luo jonkinlaista turvallisuudentunnetta... Vaunuissakin pitää makuupussi olla ihan kiinni ja harso silmillä kun alkaa nukkumaan. Ja sit nyhrää sitä rättiään pienillä sormillaan kun tekee unta ja laulaa unijoikuaan [:)] <3

Tilailin tuolta H&M:ltä Onnille tänään vaatteita. Lupasivat toimituksen perille postiin syyskuun lopussa, vko 38. Saas nähdä tuleeko tosiaan, niin monesti on ollut ongelmia nettitilauksien kanssa...[8|]

Verestin muuten minäkin eilen muistoja ja lueskelin noita meidän raskausaikaisia juttuja tuolta "kesäkuun vaavit"-osiosta [:D] Nauratti kun Onnin yks kummitädeistä oli tuolla fb:n puolella huudellut että meille tulee kaksoset ja mä olin niiiiiin hiton vihanen [:D][:D] Ja kuinka ollakaan, 2han niitä matkalaisia olikin, vaikkei kukaan sitä tiennyt [:)]

Me saatiin autopaikka!!!!! HURRAA!!! Käytiin tänään aamulla kiinteistössä vähän ihmettelemässä tilannetta että joillain on 2 paikkaa ja kritisoitiin systeemiä, jolla paikkoja jaetaan (toiset on saaneet paikan vaikka ovat meidän jälkeen tulleet jonottamaan). Ja kas, taas kerran kannatti avautua ja valittaa: heti löytyi autopaikka! Nyt ei enää tarvii pelätä sakkoja, kun en mä ainakaan muista 4 tunnin välein käydä kääntämässä parkkikiekkoa...

mohomaha, kyselit tosta meidän koiran sisällepaskomisesta... Meillä ei koira normisti kakkaile sisään. Nyt toi edellinen juttu oli oikeestaan ihan mun oma moka [>:] koira pyöri mun ympärillä ja antoi kovasti tassuaan.. käyttäytyy yleensä niin, kun pitäis rapsutuksia saada. No, minä sit vaan rapsuttelin ja leikin koiran kanssa ja kun tultiin kaupasta, niin tajusin että kyse olikin jostain muusta... [:o] Mies vei koiran heti ulos, mutta ei me sitä siitä rangaistu kun oli kerran pyytänyt ulos. Miten teillä toimitaan näissä tilanteissa?

Ihana yllätys oli, kun jo nyt aika moni meidän serkuista on ilmoittanut halukkuutensa pikkujoulubileisiin [:)]  Tänään laitettiin viestiä eteenpäin ja heti tuli vastauksia. Jospa siitä tulis semmonen jokavuotinen juttu...

Tänään ollut aika hyvä päivä kaikin puolin, vielä jos menis reippaan iltalenkin vetämään... sit on ohjelmassa suihkut, iltapalat pojille, itse lysähdän sohvalle tv:n ääreen, ysiltä Onnin nukkumaanmeno ja mies tulee kotiin klo 23. Jaksaiskohan valvoa sinne asti, jos vähän vaikka vonkais... [;)] Hyvää illanjatkoa, moikka!

Meillä kanssa pidetään harsoa vaunuissa suojana, paitsi jos on ihan pilvistä. Mutta laitan ihan siksi nyt viileemmilläkin ilmoilla, ettei aurinko häiritse kun vauva nukkuu. Inhottavaa jos paistaa suoraan silmäluomiin. Ja myös sitten tuulensuojaksi jos tuulee pahasta suunnasta. Ja ainakin tänään harso oli hyvä olla, kun iso rekka pyyhälsi tiellä meidän ohi ja nosti ilmaan kamalan pölypilven. Itsekin sain silmäni täyteen tavaraa, vaikka kuinka yritin suojata kasvot[>:]

Meidän pikkunen nukkui viime yönäkin lähes kolmentoista tunnen unet, kahdella syötöllä. Meni eilen nukkumaan 22.30 ja aamulla herättelin 11 jälkeen, kun koira alkoi olla sitä mieltä että voisitte jo nousta![:D] Melkoisen aamu-uninen neiti tuo meidän vauva! Tullut isäänsä siinä asiassa! Nyt sain kymmeneltä nukkumaan jo, katsotaan mihin saakka aamulla unta riittää. Mutta huomattavasti on viime aikoina helpottunut tuo nukkumaan laittaminen, ja tutti on tosiaan ollut viikon verran nyt apuna. Toimii.

Meillä on kanssa peitto vauvalla, ja kyllä se ihan hyvin pysyy. Kädet neiti haluaa aina pitää peiton ulkopuolella, ja joskus ne onkin aika viileet. Kun nukkuu omassa sängyssään, nukkuu oman peittonsa kanssa, mutta meidän sängyssä vaihdellen joko oman peittonsa, tai sitten minun peittoni alla.

Unipussikin meillä on, mutta en ole käyttänyt vielä varsinaisessa tarkoituksessaan. Hankin sen kesäkuun lopussa, kun sille olisi ollut käyttöä, mutta sitten alkoivatkin ne helteet, ja unipussi oli aivan liian kuuma! Ja nyt ei sitten ole tarvittu. Se on ollut viime aikoina vauvan sängyssä vauvan nukkuma-alustana, kun on ihanan pehmeää materiaalia[:)]

Kaupassa meillä on lähes aina vaunut, ja kun mennään miehen kanssa yhdessä isommin ruokaostoksille, on toisella vaunut ja toisella ostoskärryt. Yksikseni käyn vauvan kanssa tekemässä pieniä hankintoja, niin että pärjää korilla. Olen kanssa miettinyt, että kiva olisi niitä ostoskärryjen kaukaloita voida käyttää, mutta juurikin tuo likaisuus ällöttää sen verran, että taitaa jäädä käyttämättä. Kätevää olisi, kun ei tarvitsisi kaikenmaailman varusteita kannella kauppaan mukana.

No joo...itselläni alkoi viime yönä kurkkukipu, joka on vaan pahentunut tässä päivän mittaan[8|] Nyt illalla oli hiukan lämpöä, pitää toivoa, ettei mene pahemmaksi, ja ennen kaikkea, ettei pikkuneiti saa samaa pöpöä. Täytyy varamaan käydä varmuudeksi ostamassa jotain apuja pikkunenän niistämiseen, jos tarve sitten yllättäen iskee. Jos vaikka sillä tavoin ennaltaehkäisisi koko tarpeen[:D]

Huoh! Meillä taidetaan tänään mennä lääkäriin. Marikalla on valunut nyt kolmen päivän ajan rähmää toisesta silmästä, eli tipat pitäs varmaan käydä hakemassa. Saatiin sillon synnäriltä mukaan silmätulehdus, joka hoidettiin noilla tipoilla ja parani kyllä parissa päivässä, eiköhän nytkin, kun tuo tulehdus on paljon lievempi kuin silloin. <--- katusutariina kuten jo FB:ssä sanoit, lienee pienet keskenään tarttaneettoisensa netin välityksellä[:D][:D] paranemisia sinne ![:)]

Viirukhan; ihana "peittotapa" teillä[8D] <3

Me kans siis eilen käytiin TK:ssa kun on Turo-Eemilillä vasemmassa silmässä tulehdus, mutta tipoilla luulis nyt helpottavan[:)][:)]

Mulla oli kans ensin vaunuissa se makuupussi, mutta Turo-Eemiliä jotenki ahdisti se ja sitä ei voinut kiinni laittaa koska ei tykänny, niin otettiin
vaunun koppa pois ja laitettiin alle lampaantalja ja sitte vilttiö vai päälle kun nukkumaan menee[:)][:)]
hyttyssuojaa myöskin aina käytän ja nyt oon käyttänyt sadesuojaa, koska on tälläsiä inhottavia tihku kelejä, se pitää kans tuulen hyvin pois.[:)][:)]

Tyttö Koo: Parhain tapa (tässäkin varmasti eri mielipiteitä) on se, että teki isot tai pienet hädät sisälle niin viedä aina sen jälkeen ulos. Eikä missään nimessä heti alkaa leikkiä tälläsen jälkeen, koiralle pahin rangaistus on yksinolo. Sit kun on kärsinyt rangaistuksen, niin leikkiä ja huomioda... Koskee ihan joka juttua, mitä koira ei saisi tehdä. Koira tekee väärin -> torut ja yksinolo. Ja samahan koskee tietysti toiste päin, että kun koira tekee jotain oikein niin kehuja ja leikkimistä [:)]
Nyt kun se on sitä kakkaamista sisälle tehnyt, ettekä ole heti päässeet torumaan, niin ottakaapa vaikka sellanen linja että kun kakkaa ulos niin kehutte paljon (ja annatte vaikka namin) sitä heti.

Katjuskainen: Täälläkin ke-iltana kurkku tosi karhee ja eilen iski sitten syysflunssa [:@][:@] Toivon ettei tartu Neaan... Lämpöä ei kuitenkaan ole, pelkästään nenä vuotaa...

Mä en oo vielä ottanu sitä makuupussia käyttöön, viltillä ja peitolla mennään päikkäreille ulos. Ja villavaatteilla [:)]

Tänään alkaisi se vauvabic, jossa olisi tarkoitus törmätä myös haniin. Jännittää [8D]

Huomentapäivää!

Flunssa iski muhun taas viime yönä [:@] Illalla yritin pysyä hereillä ja katsoa BB:tä, mutta sippasin jo ennen kymppiä ja olin aivan kuutamolla kun mies tuli kotiin. Yöllä oli karsee päänsärky ja olin kuumeessa. Justhan mä olin kipeenä vähän aikaa sitten... vissiin vastustuskyky vähän huono nyt.

Vielä noista koirista... Meillä koira oppi myös herkuilla sisäsiistiks pienenä tosi nopeesti. Ruuanvaihto kai aiheutti noi pari kertaa, muuten ei ole koskaan vahinkoja sattunut. En tiedä, jotenkin mulla on ehkä vähän eriäviä mielipiteitä koirien rangaistuksista (kun oon nähnyt aika ikävää käytöstä naapurin ukolla koiriaan kohtaan), itse en noita pidä semmosina, että olis pitänyt varsinaisesti rankaista. Eri asia, jos ihan selvästi osoittaa mieltään tms. Toki koira vietiin heti ulos, myös sillon yöllä.

Pitäis maksaa tänään esikoisen fudismaksutkin... [:@] kallista lystiä kun maksaa pelilisenssin, vakuutukset, pelipaidat, -housut ym... Tuntuu, että yhtäkkiä on ihan kauheesti taas laskuja tälle kuulle... Mutta kyllä mä silti haluan tukea lastani harrastamaan, ettei ajaudu vääriin porukoihin. Sitäkin saa sydän syrjällään pelätä kun kasvavat... [:o] Joskus kun on itse tuolta keskustasta tullut iltamyöhällä kotiin, niin Rautatienasemalla on 10-vuotiaita ympärikännissä ja pikkulikat keikistelee vesiraja-hameissaan... huh! Mutta mä uskon, että avoimella keskustelulla pääsee jo aika pitkälle ja antamalla itse hyvää esimerkkiä.

Meillä muuten mies otti esille yks päivä semmosen jutun, että kun esikoinen on just sen 12 v, niin pitää pitää seksivalistus kotonakin... Alkoi ahdistaa, että onks sen aika oikeesti nyt??? Ja mies lupas puhua pojalle jotain... Meinas mennä pulla väärään kurkkuun, kun mies sanoi, että hänestä meillä pitäis sit olla kortsuja kotona, että pojat voi teineinä ottaa niitä mukaansa...??? (heillä on kuulemma kotona toimittu niin) Toi on aiheena mulle semmonen aika jännä, ei oikein pysty kertomaan... äitinä tuntuu ihan kauheelle että oma poika alkaa olla teini-iässä ja joku kaunis päivä koittaa se hänenkin eka kertansa... [:o] Kunpa noi lapset sais pitää pieninä ikuisesti eikä tarvitsis miettiä tämmösiä!!! <3

Nyt teekupposen ääreen peiton alle pötköttämään kun Onnikin nukkuu...

niin se aika menee ihan järkyttävää vauhtia[&:][:)] pian on tuo vaihe meidänkin esikoisilla edessä[&:]huoh.. <3

Jos taas ehtis kirjottelee. [:)]
Tyttö Koo onpas sulla äiti... [&:] ehtiiks siitä siististä kodista ees nauttimaan jos koko ajan pitää olla jotain kohtaa kuuraamassa...

Joo, anoppi kävi ja pari mukavaa piikkiä sieltä tuli tyypilliseen tapaan. [:@] [:D] Muuten ihana ihminen mut ei aina mieti vissiin mitä sanoo. Millon on korvikemaito liian lämmintä, millon liian kylmää ja nyt en sit oo käyny ulkonakaan tytön kanssa vaikka käydään kyllä!! arh. Mut eipä kannata kai ottaa kuuleviin korviinsa sen juttuja.
Anopin toinen miniä on korkeammin koulutettu ku minä ja siitä se jaksaa aina selostaa, että kuinka se opiskeli ja munkin pitäis. Mulla on jo ammatti ja oon erittäin tyytyväinen siihen. Miks pitäis opiskella lisää jos ei halua. [:D]

Tosta vaunujen suojauksesta tuli mieleen kun meidän kanssa tuli hississä yks päivä joku mies, joka naureskeli että "huomaa että on teidän ensimmäinen lapsi kun suojaatte vaunut". Häh? [:D] kai se on ihan hyvä suojata auringolta ja tuulelta vaikka ois viides lapsi.

Täällä ihana aurinkoinen päivä, kiva pukee tytölle enemmän vaatetta päälle. [:)] Hyvää viikonloppua kaikille!

Nyt vähän aiheen ohi vielä... Meillä jos koiralla käy vahinko sisälle (niitä sattuu aina sillon tällön, kun on tosi herkkävatsainen ja vatta menee kuralle välillä ukonilmastakin), lähdetään heti ulos kun vahinko on huomattu. Ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ei minkäänlaista huomiota, ei positiivista eikä negatiivista. Jos vaan mahdollista sotkutkin siivotaan niin ettei koira ole paikalla. Mutta onhan näitä erilaisia koulutusmenetelmiä vaikka kuinka paljon... Mä oon todennu parhaaksi rankaisuksi monissa asioissa huomiotta jättämisen. Toisinaan kyllä tarvii toruakin.

Kauppareissut meillä hoituu niin että mä käyn yksin. Jee, tän mamin omaa laatuaikaa kerran viikossa [;)]. Hankalaa hommasta tekee vaan se, että joudun käymään kaupassa iltasin ja sillon siellä on kaikki muutkin... Pari kertaa on käyty kolmestaan kaupassa, sillon kaukalo laitettiin matkarattaisiin (yhteensopivat) ja mies lykki niitä kun mä kirmailin pisin ruokaosastoa ostoskärryillä. Muutaman kerran oon käyny pikkuostoksilla Ronin kanssa. Ostoskärryt täytty turvakaukalosta (ostokset sulloin siihen pieneen päätykoloon), enkä uskalla laittaa kaukaloa siihen lastenistuimen päälle, kun tuntuu niin kiikkerältä...

Peitoista, ä-pakkauksen peitto odottaa edelleen käyttöönottoa, se on ihan liian paksu. Peittona on nyt fleece-peitto, jonka leikkasin sopivaksi pussilakanan sisään. Välillä kyllä tuntuu liian paksulta sekin... Mulla kans unipussi odottaa käyttöä, tai oikeestaan niitä kylmempiä ilmoja ku se on sellanen topattu malli.

Jos sitä menis vaikka syömään, niin kauan kun toi poika vielä nukkuu. Kun on taas unohtanut syödä...

Pitkästä aikaa [:)], moi.

Näköjään muillakin on syysflunssa iskenyt, niin meilläkin. Arttu oli kuumessakin yhden päivän ja aivan tukossa, nyt sitten eilen sairastuin minä. Onneksi poika on jo parantumaan päin, tukkoinen on edelleen ja yskii. Toi on ihan kauheeta kun pieni on ihan tukossa...

Arttu on tänään 3kk ja sunnuntaina alkaisi vauvauinti mutta jäänee väliin kun ei olle ihan terveitä vielä. Ensi tiistaina olisi neuvola + rokotukset. Eikö lapsen täydy olla ihan terve kun rokotukset annetaan?

Meille on keväthäät tulossa .

me&i -kutsujen vaatteet oli aivan ihania. Koska hinnat oli kuitenkin aika kalliin puoleisia niin Arttu sai vain sienihaalarin http://www.meandi.se/fi/tuotteet/102402.aspx (niinkuin aika moni kutsuilla olleiden äitien vauvoista [:)]) ja isosisko housut . Seuraavat kutsut on kuitenkin ennen joulua joten sieltä ostan lisää [:D].

Ja tuttipullo ongelma! Tuo poika on nyt sitten päättänyt ettei syö pullosta... Tuttiakin syö tosi huonosti. Pakastin on täynnä maitoa, ja se ei kelpaa. Vastalypsetty (jääkaapissa ollut) menee jotenkuten. Aika hankalaa, en voi pitkäksi aikaa lähteä mihinkään. Koitetaan nyt vielä. Ostetaan erilaisia pulloja+tutteja jos jokin kelpaisi. Ja vastikettakin ajattelin kokeilla että olisi hätävarana. Vinkkejä otetaan kylllä vastaan!

Kaupassa mulla on aina vaunut tai kaukalo.

Ja koirista vielä: Rangaistus ja palkinto on tultava juuri oikeaan aikaan eli silloin kun joku asia tapahtuu! Koira ei osaa yhdistää myöhemmin tullutta rangaistusta tai palkintoa että mistä se tuli. Ja yleensäkin palkitseminen ja positiivinen vahvistaminen on parempi koulutustapa kuin rankaiseminen.Ja paras rankaisutapa on mielestäni huomioimattomuus kuten papu82 kirjoittikin.

no jaa, oli se mies ehkä jollain tavalla oikeessa. Mä olin ton ensimmäisen kanssa PALJON tarkempi kuin nyt. Näin jälkikäteen ajateltuna olin ihan pimee sen kanssa. Varoin ties mitä ja koko ajan olin perässä juoksemassa, kun se liikkeelle lähti. Katoin mitä pistää suuhunsa ja varmaan puinkin liian paljon päälle. No siis tein juuri niin kuin periaatteessa äidin pitäiskin tehdä. Toisen kohdalla musta tuli laiskempi ja tää kolmas menee tossa sivussa. Tota harsoa ei meillä juuri vaunuissa käytetä, paitsi jos nyt aurinko suoraan silmiin paistaa... [:D]
Mutta näin meillä, ei tarkota sitä että kaikki äidit, vaikka olis kymmenen lasta, olis yhtään sen hövelempiä näissä jutuissa.. Mutta suurimmalla osalla mun kavereista on käynyt juuri samalla tavalla kuin mulla.

Jenni90.. Meillä myös tulehdus vasemmassa silmässä [:D][:D][:D]

Tuttipullosta syömisestä.. meillä tuo korvikkeeseen opettelu tehtiin niin, että aluksi lypsin maidon suoraan rinnasta, johon sekotin ihan pienen määrän korviketta sekaan. Samalla näin tietty, miten tuo vatsa tykkää korvikkeesta. Kun mitään oireita ei tullut, lisäsin pikkuhiljaa korvikkeen määrää ja nyt tyttö syö kyllä ihan suosiolla, mikäli nälkä tulee. Ja tietty kannattaa tehdä tuo pulloon totuttelu niin, että syöttää vasta sitten, kun lapsella on oikeesti nälkä. Mitä kovempi, sen parempi. Meillä syödään tuttia, joten silikoninen tuttipullon pääkin kelpaa. Oon kuullut, että ne lapset jotka ei tuttia niin syö, huolivat mieluummin luonnonkumisen tutin. Tsemppiä vaan yritykseen..

Just_Pam kirjoitit koirista juuri sen mitä minun piti sanoa! Koira tosiaankaan ei osaa yhdistää myöhemmin tulevaa rangaistusta aiemmin tapahtuneeseen vahinkoon, vaan kokee tulevansa rangaistuksi jostain muusta, mitä on juuri ennen rangaitsusta tehnyt. Koira kun elää hetkessä. Ja itse olen sitä mieltä, että koiraa ei edes kuulu rangaista sisälle sattuneesta vahingosta, jos se on VAHINKO. Joskus on vaan sellainen hätä, ettei sille mitään voi, jos ihmiset on poissa. Eri asia silloin, jos koira kakkii sisälle protestoidakseen, tai tekee niin pyytämättä ensin ulos, jos ihmiset on kotona.

Ja siinä vaiheessa kun koiraa sisäsiistiksi opetetaan, on se oppiminen kovasti kiinni koirasta itsestään. Meilläkin kaksi eri koiraa opetettu sisäsiisteiksi täsmälleen samalla tavoin, toinen oppi alle kolmekuisena ja toinen vasta lähemmäs puolivuotiaana! Joillain on vaan pidemmät piuhat[:D] Periaatteessahan terve aikuinen koira ei tee asioita "pesäänsä".

No joo... ehkä vähän vauva-asian vierestä[:D] neiti vetää päikkäreitä leikkimatolla. Ja itselläni edelleen kurkku kipeänä, mutta muuten suhtellisen ok olo. Tosin voi johtua kyllä särkylääkkeestäkin... no, onneksi pieni nukkui aamulla taas puoli yhteentoista, joten sain itsekin lepäiltyä. Sitten tosin raahauduin tonne syyssäähän koiran kanssa, ei ehkä parasta hoitoa flunssalle kun tuulee sen verran. Vielä ainakaan ei pikkuneitiin ole flunssa tarttunut.

Meillä ei ole silmätulehdusta ollut, mutta muuten olen vähän huolissani neidin vasemmasta silmästä. Kun neiti on väsynyt tai muuten vaan välillä, niin pitää vasenta silmää vähemmän auki kuin oikeaa. Joskus näyttää myös vasen silmäluomi punoittavalta, mutta usein on ihan tavallisen näköinen. Ja usein molemmat silmät on ihan yhtä auki/kiinni. Mutta jotain outoa siinä silmässä on. Neuvolassa mainitsin, sanoivat vaan että seurataan... mutta mitä lie tarkoittaa[>:][8|][:@] En tiedä pitäisikö viedä ihan lääkäriin.

Pakko vielä(kin) kommentoida tätä koira-asiaa... Tiedän muutamia perheitä, joissa koiraa rankaistaan aika kovalla kädellä vahingoista; työnnetään koira pää pissalammikkoon tai kakkakasaan ja torutaan/huudetaan kurkku suorana. Mun mielestä asiatonta käytöstä ihmiseltä! Tuo on täysin totta, mitä Just_Pam ja Katjuskainen sanoi, että se vahinko/väärinteko ja rangaistus pitää mennä käsi kädessä. Eihän lapsikaan muista, jos on tunti sitten tehnyt jotain väärää ja sitten vasta rangaistaan. Ja sama juttu vaikkapa lapsen kuivaksi opettelussa, eihän sekään saa rangaistusta vahingostaan...??

No, kukin tavallaan tietty, mutta meidän perheeseen ei ainakaan rankaiseminen kuulu. Ulos viedään lenkille kun vahinko huomataan muttei siitä tehdä mitään suurta numeroa. Totuus on kuitenkin se, että niin monta kuin on eläintä, niin monta on myös kasvatustapaa. Ja se pätee myös lasten kasvatukseen.

pakko minunkin on osallistua tähän koirakeskusteluun...meillä on koira, jota on pentuna kohdeltu kaltoin, meni yli vuosi saada koiran luottamus...käskyjäkin alettiin opettaa vasta tämän jälkeen...mutta sisäsiistiksi oppi kerralla kun yhtenä aamuna (tositosi aikasin) tuli kinumaan pihalle (oli siis jo osittain sisäsiisti) ja kun vedin paitaa päälle niin koirapa kusaisi lattialle mun jalkojen juureen...tuumasin vaan että "voi v***u!" (en siis ees korottanu ääntäni vaan enemmänkin "huokaisin") ja se oli siinä, ei ole koira sen jälkeen päästänyt sisälle muutakun jos on maha sekaisin... ehkä liiankin helppoa [:D] mutta se olikin ainoa helppo asia tuon koiran kouluttamisessa, mutta kylläpä se pitkäjänteisyys palkittiin [:)]

täälläkin on koko poppoo ollut flunssassa...mutta onneksi pikkumiehellä vaan vähän tukkoisuutta ja pientä yskää (nenäfriida ja keittistipat on kyllä ollut loistava apu! [:)])...tuo iso mies onkin sitten asia erikseen...kyhnää nuhansa takia sohvan pohjalla kerjäämässä sääliä [&:] toisaalta hellyyttävää aikuiselta mieheltä tuollainen käytös, mutta toisaalta ärsyttää kun "ei voi tiskata, ei voi tehdä sitä eikä tätä kun on flunssa..." niinpä niin, ite kyllä joutuu tehdä ihan kaikkea niinkun normaalistikin vaikka olis kipeenä... voisin tätä jurputusta jatkaa ja jatkaa mutta ehkäpä se ei ihan tämän otsikon alle passaa [:D]

huoh, meillä kesti kauan löytää pojalle sopivat d-tipat ja nytpäs niitten valmistus on lopetettu...KIVA. tuolla nyt sitten oottaa "käytännössä samaa" ainetta...toki on saman valmistajan tippoja mutta jotenkin en usko että ilman mahakipuja selvitään kun näihin uusiin tippoihin siirrytään...

huhhuh, olipas nyt avautumista, pahoittelen. pakko vaan välillä vähän tuuletella...

Mims; mikään ei ole niin kipeä kuin kipeä mies...!!! [:D][;)][:@] Oon törmännyt ihan samaan ilmiöön täällä [;)] Mun pitää sanoa kyllä ettei siinä ole mitään hellyyttävää, kun toinen on kuin kuolemantaudissa ja jos itellä on sama, niin hommat pitää hoitaa kuitenkin, vaikka sit pää kainalossa. Tulisko tässä maailmassa mistään mitään jos meitä naisia ei olis?? [:D]

Mulla lähti ääni kokonaan (Hurraa huutaa meidän miehet!) ja kurkku on kkuin riivinrauta [:@][:'(] Mistäköhän sekin sana oikein tulee?
Nyt sit jännitetään saako Onni flunssaa tällä kerralla, kun viimeks säästyi siltä kokonaan.

Nyt takas peiton alle...

Mä oon miettiny vaihtaa gefilus d-tipat halvempiin ku on niin tolkuttoman hintasia. Mietin vaa et palaakohan mahavaivat? (josko tipoista koskaan johtuikaan) Onkohan vaavin masu herkkä vielä ennen kiinteitä vai voisko ajatella että tässä parissa kuukaudessa on elimistö jo kehittynyt kestämään paremmin

mikään ei ole niin kipeä kuin kipeä mies
Niin totta [:D][:D]
ja eipä tuo mun äijäkultani ees kovin kipeältä vaikuta mutta onhan se nyt toissapäivänä kuitenkin kerran aivastanu...ja kolme päivää sitten oli lämpöä... [:D][:D][:D] no, antaa nyt vkolopun kieriskellä sääliä keräämässä ja ensi viikolla saakin sitten palata ruotuun, HAH! [:D]

meillä tosiaan käytössä rela-tipat+Ferrosanin Deetipat (joista siis tehty uusi versio nimellä D-tipat) ja tuo yhdistelmä on kyllä toiminut, vaikka ei maksimiannokseen ikinä päästykään --> päätettiin että annetaan se määrä mitä pojun maha kestää, vaikka sanoisivat neuvolasta mitä (eipä noita d-tippoja oo ennen vanhaan ollut ja en oo vielä ketään riisitautista tavannu)...ja 5ml rela-pullon kanssa yhteishinta noin 15 euroa. ja rela-tippoja saa myös 10ml pulloissa (kestää tosi pitkään) ja sillä oli täällä meiän apteekis hintaa noin 17 euroa ja noilla deetipoilla noin 4 euroa eli aikalailla samoihin hintoihin menee gefilus-tippojen kanssa tuo satsi, mutta oletan että kestää pitempään kun se 7ml gefiluspullo. mutta kyllä olisin itekin hakenu seuraavaksi gefiluksen tipat kokeiluun jos tuo yhdistelmä ei olisi toiminut. ja noissa d-tipoissa ja gefilustipoissa on molemmissa se d-vitamiini d3-muodossa, apteekista sanoivat että se on paremmin imeytyvässä muodossa kuin jekovitissa (siinä d2) ja sen takia pitäisi olla vatsaystävällisempi...

olipas ehkä sekava selostus mutta toivottavasti siitä jonkun tolkun saa [:)][:D]

pitää heti aamusta tulla avautumaan[:D][:D] huih, menkat 2 viikkoa jo myöhässä[8|] mulla, jolla ne on aina ollu säännölliset ja tullu oikein mallikkaasti ajallaan[8|] tosin mulla alko menkat heinäkuussa uudestaan raskauden jälkeen (tietenkään en kuulunut niihin onnekkaisiin jotka saa nauttia vielä vuoden ilman[:D]!) , joten eihän tässä oo tullu kun yhdesti vasta ajoissaan ja kai nää synnyttäminen, laihduttaminen/ liikunta sun muut pistää ne sekasin[&:] mutta silti sitä miettii että mitä JOS. kohta ne ei kumminkaan ala kun stressaan liikaa[:D] me ollaan sovittu miehen kanssa että parin vuoden päästä ruetaan vasta miettimään toista, halutaan nyt keskittyä vaan tähän yhteen pieneen jne. Mutta toisaalta, en mä vois tehdä aborttia, koska mä jäisin ihan varmasti miettimään sitä liikaa, kumpi olis tullut jne, kyse on kumminkin elämästä. miks ihmeessä mulla pitää olla aina joku stressaamisen aihe[:D][:D][:D] muutaman viikon päästä ois kierukan laittokin, ei kai ne siellä tajua mistään että jos oiskin raskaana[8|]? Jos ei sitä ennen menkkoja kuulu niin pitäis tehdä kai testi ennen kuin sinne menee[&o] 

summerwine mulle sanottiin neuvolast ennenkuin olin menos ottaa kierukkaa et pitäs tehä samana päivänä raskaustesti.. mut kaippa sekin vaihtelee..

parantumisia teille ketkä ovat flunssan kourissa. ja kuulostaa tutult toi jos mies on sairas. ite joudun olee yksin lasten kans parin viikon päästä pari viikkoo.mies lähtee kotimaahasa käymää. voi surku,saas nähä miten sitä pärjää.ja seki on ensimmäinen kerta ku ollaan erossa noin kauan.. [:o]

Takaisin