Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä aika hyvin selvittiin eilisistä rokotteista, mutta kyllä sen verran lämpö nousi, että yritin antaa supon. Se tosin jäi yritykseksi, kerran sain sen sisään ja sen jälkeen sähläsin sen kanssa niin paljon, että se suli käsiin [&o].

Ei se kuumeen mittaaminenkaan mennyt ihan putkeen, kun ekaa kertaa yritettiin käyttää korvakuumemittaria. En kyllä ymmärrä miten se niin sähläämiseksi menikin [8|]. Suosittelen kyllä kokeilemaan terveen lapsen kanssa mittaamista ettei sitten tarvi kipeän kanssa harjoitella ja tavata manuaalia...

Jippii, mies varasi meille eilen laivamatkan ja torstaina lähdetään [:)]. Ihana päästä hetkeksi pois kotoa ja laivan notkuvien pöytien ääreen. Viikonloppuna mulla paloikin ensimmäisen kerran käämit kotihommiin [:-]. Alkoi vaan kertakaikkiaan kypsyttää jatkuva tuttipullojen ja rintapumpun osien pesu, kasautuneet lehtipinot sekä iltasyöttö/kiukuttelunäytös. Ja mies makaamassa sohvalla kertakaikkiaan tyytyväisenä elämäänsä... No, onneksi siitä selvittiin yhdellä murahduksella ja sitten laitettiinkin koti kuntoon yhdessä [:)]

...että osaa olla vaikeeta [:@][:@][:@] Ollaan nyt yli vuosi asuttu tässä kämpässä ja heti oveen kyllä tuli lukee miehen sukunimi mutta mun sukunimee ei ollu. No tehtiin siitä tossa just valitusta ja tänään kuulu ruuvaamisen ääniä ja kun kävin kattoo, nii mitä vi****??[:@] Nyt siinä lukee pelkästään mun sukunimi [:@] Kai se täytyy sit ite käydä teettää ovikyltti prkl kun jotkut ei vaan tajuu [:@]

Tähän mennessä pakastimesta löytyy päärynä, omena, kukkakaali, kesäkurpitsa ja porkkana. Mango, bataatti ja parsakaali odottavat soseuttajaansa ->

No mun kirjasessa luki että hedelmä- ja vihannes soseet 1kk, mutta esim. katusutariina puhui vuodesta kasvissoseiden suhteen. Minä teen näihin kk tarpeisiin, ja jos jotain jää syömättä ni syödään ite. Noi hedelmäsoseet on ainakin maittavia laittaa esim kuuman puuron joukkoon [;)] Ei noista kuitenkaa montaa lusikallista saa, 5 päivää saatiin neuvolasta ohje syöttää samaa ennenku alottaa uutta ja mä annan 2 kertaa päivässä sitä samaa nii 10 lusikallista on heti siinä ja siinähän noi melkein kaikki jo meneekin. Ku teen sillei että ostan kaupasta yhden aina hedelmän/vihanneksen. Omenat ja päärynät ja porkkanat kyllä isommis satseis.

ja aika nopeesti noita pakastuskuutioita sitten lähtee kulumaan, kun niitä sitten joskus ihan oikeesti syödään. Että melkosen määrän pitäs tehdä, jos meinaa koko vuodeks riittävän [:D] Mun pitäs jo toinen porkkanasatsi tehdä, kun ensimmäistä ei enää niin paljon ole, sama kohtalo on maissin suhteen. Vuodesta juu puhuttiin neuvolassakin, mutta mulla on noita noin 3kk satsi aina pakkasessa. Porkkanaa ja maissia yleensä eniten, koska ne on monesti se perussose, mihin sitten vaan lisään jotain erikoisempaa, kuten nyt vaikka kukkakaalia.

huhhuh,ostin ihan ökyhintaset imetysliivit ja vielä kahdet Bebelanesta[:D][:D]Mutta en oo kyllä niin mukavia liivejä ikinä pitäny päällä!!Ja hienoja[:D] kerrankos sitä itteensä rahaa laittaa[;)][:D]
viime yö meni taas miten sattuu..huomasin että poika herää piereskelyyn,hirveitä äijäpieruja päästelee[:-]mutta en käsitä kyllä mikä mun ruokavaliossa voi pistää pierettämään..kävin ostamassa apteekista gefilustippoja..ovat aikasemmin ainakin tehonneet,toivotaan että tehoovat vastakin..
Kävimpäs kirpparillakin aamusta heti...Miks sielläkin pitää olla niin tolkuttomasti tytöille vaatteita,eikä pojille taas mitään[:-][8|]löysin 4 hyvää bodya 2€,että ei nyt ihan turha reissu ollu kuitenkaan...
voi luoja että ärsyttää[:@][:@]Naapureilla on tossa pihassa 4 autoo..ja yks toimii aina sillon tällön...Siis mikä v***n romujen keräys paikka meidän parkkipaikka on..ärsyttää kun ei vieraat saa jätettyä ikinä autoo tohon pihaan,vaan tohon tienvarteen ja siinä ne on sit muitten tiellä..tai sit pitäis sanoo meidän vieraille että jättäisivät samalla tyylillä autokatoksen eteen autot, niinkun naapurin vieraat ettei talonasukkaat pääse lähteen autolla mihinkään..monestikohan oon käyny kahden vuoden aikana jostakin autosta sanomassa,että voisko siirtää pois tieltä,nii eiköl voi oppia jo!?varmaan miljoona[:@] rasittavaaaaa[:D][:D][:D] Sori tää,alko ottaa kupoliin,kun taas näkyy joku jättäneen auton meidän auton eteen tonne...vaikka ei mun tarvii mihinkään lähtee,mut silti![:D][:D]

Henniv, syötkö ruisleipää? Mä jätin ruisleivän pois ruokavaliostani ja se varmaankin auttoi tytön vatsavaivoihin. 

On se varmasti ainakin kokeilun arvoinen asia. Josko pienellä uhrauksella sais yöunet takaisin. [;)]

Tervehdys!

Ah ihanaa, Onni on löytänyt oman äänensä ja kiljuu ihan hulluna! [:)][:@][;)] Yhtäkkiä sen keksi eilenillalla ja siitä asti on nyt sit kiljunut niin, että mulla korvat soi, malttoi sentään yön nukkua mutta aamulla jatkoi heti kun sai silmänsä auki.

Ärsyttää ihan h*lvetisti... meillä tehdään parkkipaikan korjausta vihdoinkin (on sitä jo vuosia odotettukin!) ja nyt ovat sit sulkeneet koko kadun [:@][:@][:@] Me ollaan oltu autopaikkajonossa pari vuotta ja meitä ennen jonossa on kuulemma 40 ihmistä autoineen....! Naapurilla on 2 paikkaa vaikka heillä ei oo toista autoakaan enää. Hän nyt sit ystävällisesti lupas että saadaan lainata tota paikkaa siihen asti kun hänelle tulee kohta uus auto. Mihinköhän hittoon sitä sit laitetaan auto sen jälkeen? En oikein ymmärtänyt tota Rakennusviraston politiikkaa että koko katu piti sulkea jos parkkipaikka korjataan. Täällä on tosi moni ollut ihan k otsassa asian takia. Hyvä Helsingin kaupunki! [:@][:'(]

Oon kuullut, että ruisleipä on aika yleinen mahavaivojen aiheuttaja. Kannattaa kokeilla Henniv, jos se oliskin syynä pieruihin. Ehkä ne yöt siitä sitten alkaa sujua paremmin.

Mä haluun kampaajalle!!! Tää tukka on taas ihan karsee! Otsis roikkuu silmillä enkä saa sitä mitenkään laitettua. Mutta ihan niinkun mieskin mulle sanoi, mun tukka on kampaajan jälkeen tasan yhden päivän hyvin ja sit se onkin jo ihan päin persettä [:D] no, jos kuun loppupuolella pääsis.. sit laitan kyllä taas vaihteeks ruskeen tukan, on alkanut tää blondielämä jo kyllästyttää.

Ja koira... se paskansi TAAS tänään sisälle kun oltiin kaupassa... [:'(][:'(] Olipa ihanaa tulla kotiin, meinas yrjö lentää. YÄK!

Jottei menis ihan valitukseks tää kirjottelu, niin lopetanpa nyt [:)]

Vaikee kirjottaa, kun ranskis istuu sylissä enkä näe sen korvien välistä koko riviä [8|] Sit se seuraa katseellaan tota hiirtä mikä liikkuu näytöllä... Koira on vähä mustis, kun ei pääse enää niin useesti syliin automaattisesti niin on alkanut nyt raapia mun kättä ja tuijottaa nappisilmillä että "äitiiii, tahtoo syliin" <3
Johtuuko teillä Tyttö Koo vielä ruoasta (eli onko löysällä) vai huomion kipeydestä vai juurikin noista sadeilmoista? Narttu meillä yleensä diivailee sateella, mutta se nyt sentää ei sisälle kakkaa ellei sit oo ihan kuralla... Saanko kysyä, miten teillä menetellään silloin kun kakat huomataan? Heti ulos ettei käsitä asiaa niin että kun sisälle tekee niin ei ulos tarvii ees mennä? Yksinolo-rangaistus ja vasta myöhemmin tervehditään, paijaillaan ja leikitään?

Jospa minäkin valittaisin jostain.. Nimittäin prkl se ärsyttää kun ihmiset on tyhmiä kaupassa kärryineen ja noin muutenkin kun seisoo aina edessä mistä pitäis ite kulkee kärryjen kanssa [:@] Sit kun sanoo, että anteeks menisin tästä nii tulee vaan vihanen mulkasu ja perse liikkuu ehkä kaks milliä!

Saas nähdä mikä Sirpa-myrsky tänään vielä tulee, vai tuleeko... Aikamoinen tuuli käy ainakin [&:]
Ja mä pääsen hierojalle [;)][:)][:)]

Piti vielä henniv:lle sanoa, että täällä ollaan niin tökeröitä kirppiksillä, että kehtaavat pyytää ilmasista äitiyspakkauksen vaatteista alk. 3€/kpl!

pakko osallistua kaupassa käynti jurputukseen... täällä tuppukylän s-marketis on tasan 2 kärryä jossa on se kaukalo pienille vauvoille...ja tottahan ne kärryt on ilmasia...niin kuinka ollakaan, aina kun nappulan kans menee kauppaan ni siellä on kummatkin kärryt varattu hyvinkin varakkaan näköisille ihmisille, jotka ei voi uhrata sitä 50-senttistä niihin tavallisiin kärryihin...ja toinen syy miksi ne vauvakärryrt on hyvät on se että siihen kaukaloon saa laitettua hedelmiä...HEDELMIÄ!!! *MUR*
mutta se siitä jurputuksesta...isot on murheet mullakin [:D]

ruisleipä teki vatsavaivoja myös meidän pojalle...ja netistä luin että sipuli ja herneet on myös aika voimakkaita vatsakipujen aiheuttajia...

ja onnea viirukhanille uuteen kotiin [:)]

Näin kaupantätinä henk.kohtasesti itse en koskaan voisi kuvitella laittavani pientä niihin kaupan kärryjen kaukaloihin. Syynä ihan vain se että tosiasiassahan niitä ei pestä koskaan. Ja eiköhän niissä muutenkin pöpöjä vilise. Eräskin kerta eräs nainen sanoi minulle kassalla että hänen vauvaltaan tuli siihen kakkaa, että yritti kyllä pyyhkiä mutta pitäs varmaan puhdistaa, minä sitten otin kärryt syrjään ja soitin vartijoille asiasta joille nää kärryjen viemiset paikoilleen yms siis kuuluu ja sanoin tuosta kakasta. Tää sitte vaa naureskeli ettei niitten hommiin kuulu niitä pestä ja kiikutti ne vaan paikoilleen.[8|]

Me pistetään kärryissä aina se isompien lasten istuin alas ja pistetään turvakaukalo sen päälle, pysyy siinä hyvin. Joidenkin kauppojen kärryissä se jää siihen huterasti niin sitten pistetään kaukalo ihan kärryyn ja kerätään tavarat siihen ympärille[:D]

Mä en kanssa viittis kyllä kaupassa työskennelleenä käyttää niitä vauvakärryjä..hyi..Näkeehän niistä jo päällekin päin miten likasia jotkut on..Meillä on tapana laittaa kaukalo sinne kärryyn, ja jos on isot ostokset ja miehen kanssa ollaan molemmat kaupassa,niin otetaan mukaan myös toinen kärry tai kori ja mahtuu ihan hyvin tavarat..[:)]
Meillä kans kissoista tullu vähän mustiksia,kun ei niitä ehdi enää niin paljoo silitellä/sylitellä..mutta tilannetta yritetään korjata kovastiettei vaan pahene tilanne.. Eilen oli niin hyvä ja ihana kun toinen tuli iltasella masun päälle nukkumaan kun makoilin sohvalla..yleensä kun se ei sillä viisiin tee..aatteli kaiketi että ny sen on pakko rapsutella kun rojahdan sen päälle[:D][:D]

Meillä kanssa tuo kantokoppa yleensä matkassa mihin likka laitetaan, mutta jos nyt noita kaupan kärryjä käytän, niin siihen laitan yleensä sellasen puklurätin päälle.
Ja tuosta "anteeks, voisitteko väistää" kärryn kanssa liikkuessa.. mulla on yleensä niin vittuuntunut ilme valmiiks että noi mammat ei juurikaan mua vilkuile halveksivasti. Lähinnä sellanen pelokas ilme sieltä tulee ensimmäisen vilkaisun jälkeen [:D]

mimosa; kiva, että meni hyvin tyttöjen ilta![:)] ja meillä sama juttu, viihtyy yksinsesä leikki matolla, mutta jos meen toiseen huoneeseen niin kyllä kitistään, mutta taas kun palaan niin ollaan kun naantalin aurinko[:D]

jann; toivottavasti lennot ja loma menee hyvin ja saatte vähän rentoutuakkin! On taas hetki ollu kun viimeksi oon kirjottanut, joten nyt taidat jo sielä Turkin lämmössä loikoilla[:)][:)] Mukavaa lomaa!

Kiva, että vauvauinti meni hyvin ja JAmi tykkäs Henni[:)]

TyttöKooNo, kyllä se plussakin sieltä vielä tulee[:)][:)] Ja nyt saa hetken vielä nauttia täysillä Onnista[:)]

mohomaha; juurikin näin! Meillä kans monesti on jäänyt ilmoittamatta mitä sovitaan! Ja välillä tuntuu, että jos on synttäreille saatu kutsu,e ttä ne alkaa kahdelta, niin mun miehelle tuntuu olevan mahdotonta mennä ns. myöhässä jos poika nukkuu juurikin silloin. Kun tässä nyt mennään vain vauvan mukaan ja muiden on vaan tultava perässä. Mutta kun ei miehet aina sitä ymmärrä, ainakaan meillä. Kuinka pärjäsitte ilman vettä?[&:]

voi että ihanat kaksoset <3[:)][:)]meillä tais olla pikemminkin niin päin, että yli mentiin ja paljon[:D][:D]

hennille vielä, musta tuntuu ihan samalta kun susta ja ei meilläkään ole isyyslomasta tietoakaan; sanoo vaan ettei nyt pysty pitää[:@][:@] ja tuntuu välillä, että viikonloppuisin isä näkee vain poikaansa... Voithan sä lähteä pojun kanssa ajelemaan, autolla on se hyvä puoli, että voi aina pysähtyä kun siltä tuntuu[:)]

Jenni90 hyvin pärjättiin ilman vettä, onneksi ei ollut kakkapäivä [:D]

Meilläkin otetaan yleensä mukaan käytetty sideharso kauppakärryyn jos on tiedossa isommat ostokset ettei kärryyn viitti kaukaloo pistää että mahtuu ostoksiakin. Sit harso pyykkiin... Mutta onko joku ollu siis vaippasillaan kaupassa vai miten se voi kakata niihin kärryihin? Tosin mä näin elokuussa vauvan jolla ei tosiaankaa ollu mitään muuta kun vaippa. Mä en tajua sellasta! Kaupassahan on kylmiä kohtia joka puolella, ja muutenki hei! En mäkää mee alusvaatteisillani kauppaan!

Täällä ihan rento mamma kun hieronta ja sauna takana [;)]

Oon harkinnut että vois noihin rattaisiin virittää sellaisen polkupyörän rimputuskellon ja sittenkun ihmiset jää siihen kärryjen eteen jumittaa niin vois sitä rimputtaa niin hemmetisti [:@][:D] Ärsyttää kun ihmisten pitää jäädä eteen aina löntystää ja sitten kuljetaan niin leveesti ettei ohikaan pääse [8|]

Meillä jos on sovittu että ollaan jossain tiettyyn aikaan niin siinä vaiheessa kun aletaan tekee lähtöö ja mä alan laittaa lapsia lähtökuntoon niin meidän isäntä ilmottaa että käynpäs pikasuihkussa, ja hänen pikasuihkunsa + vaatteiden laitto + itsensä peilaus vie aina vähintään puol tuntia [:@][:'(][&:][:D] Eli ihan tuskaa mitään suunnitella tai luvata etukäteen tuon äijän kanssa, ja meitä naisia muka joutuu aina odottaa, pah [:D]

Mulla oli raskausaikana iho tosi hyvässä kunnossa, ei pahemmin tullut näppyjä koko aikana, nyt niitä on sit näköjään alkanu tulee taas senkin edestä. Tosi inhottavaa ku naama kukkii ku milläki teinillä [:'(]

Meilläkin tyttö oppinut kiljumaan / hihkumaan kun oikein innostuu ja onpa muuten kimeä ääni neidillä [:D] Ihan meinaa korvat mennä lukkoon.. Ekan kerran kun kunnolla hihkas niin meni itsekin ihan hämilleen ja varmaan hetken ihmetteli että mikäs se oli, sitten kun keksi että hänhän osaa itse sen äänen tehdä niin nyt sitä sitten ei enää muuta ääntä tulekkaan kuin sellaista kimeää kiljumista [:)]

Takaisin