Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, eilen oltiin taas neidin kanssa jumppaamassa, ja taas neiti painui yöunille klo 21, ihan niin kuin viime viikollakin[:D] Ja kahdella syötöllä nukkui aamukymmeneen saakka, eli ihan kivasti[;)] Vaikka nukahti kyllä jumpassakin kesken jumppaamisen[:D] Tosi rankkaa!

No, tänään ei sitten taas yöunille näköjään haluta mennä. Pari kertaa olen jo laittanut sänkyynsä, mutta aina sieltä alkaa hetken kuluttua ähellys ja sähellys kuulua. No, ehtiihän sitä...

Neiti harjoittelee kääntymistä nyt ihan tosissaan, tänään on useamman kerran jo pyörähtänyt selältä mahalle, ja viimeisimmät kerrat jo hyvinkin sujuvasti[:)] Kohta ei selällään pysy ollenkaan.

mohomaha, se pieni oli pelkässä bodyssa silloin kaupassa kun sitä kakkaa tuli, että oli varmaan sellainen kerta että sitä on muutenki ollu kainaloihin asti[8|]

Ja kaupassa tosiaan on kylmä kun kylmäkoneet hohtaa. Johan siellä itteäkin aina palelee ja töissäkin joutuu istumaan sormet kohmeessa että en kyllä pientä sinne veis ihan pelkässä bodyssa vaikka miten kesä olis kun nää pienet on muutenkin herkempiä kun aikuiset.

Tuosta tulikin ihan järkky tapaus mieleen mikä sattui meidän pojan ristiäispäivänä. Kahviteltiin parvekkeella ja ihmettelin kun rupes kuulumaan ihan korvia särkevää vauvan itkua(ja tää itku kuulu tuolta aika kaukaa asti,joten varmasti oli jo kauan itkenyt). Kurkistin alas ja mitä näinkään, joku mamma siellä työnteli vaunuja joissa koppa oli alhaalla, ei hattua ja aurinko porotti suoraan vauvaan ja tää vauva oli kaiken lisäks ihan kamalan ruskettunut!!![:@][:@][:@] Tuo oli vielä niitä päiviä kun oli ne kolmen kympin helteet. Ei voi muuta sanoa kun että on siinä  harvinaisen tyhmä mamma, varmaan se pieni huuti sitä että ihoon sattuu kun on palanu[:@] Ja kun se pieni itki vielä aika pitkän matkaa, joten ihmettelin muutenkin sen naisen käyttäytymistä kun se ei reagoinut itkuun mitenkään[&:]

Henniv alottanut tyylillä vau.fi keskustelun "Raskaana,Raskaana,R-A-S-K-A-A-N-A!!" [:D] hihi, taidan laittaa parhaita paloja tänne [:D] 

Huoh! Meillä taidetaan tänään mennä lääkäriin. Marikalla on valunut nyt kolmen päivän ajan rähmää toisesta silmästä, eli tipat pitäs varmaan käydä hakemassa. Saatiin sillon synnäriltä mukaan silmätulehdus, joka hoidettiin noilla tipoilla ja parani kyllä parissa päivässä, eiköhän nytkin, kun tuo tulehdus on paljon lievempi kuin silloin.
jahas.. lattialta kuuluu sellasia ääniä, että meikä painuu paskavaipan vaihtoon [:D]

Ekalta 10 sivulta parhaimmaks koin nää: (toivottavasti ketään ei loukkaa, että kopion näitä sanomisia?) :

mohomaha ihmettelee seuraavaa Osaako joku kokeneempi sanoo että millon mahasta alkaa huomata?
..ja melkein seuraavana kirjoittaa että ”Mun maha jatkaa vaan turpoomistaan”
Tyttö Koolta: Tulin just lääkärireissulta ja matkalla tyhjensin mahalaukkuni kadulle bussimatkan jälkeen... Aivan järkky paha olo tuli ja kun hyppäsin bussista ulos, oksennus tuli kaaressa. Hieman sain paheksuvia katseita, luulivat kai että olen joko kännissä tai krapulassa, heh Nyt vähän parempi olo kun söin hapankorppua. Ah tätä raskauden onnea!!!
miuku__ tunnustaa: pakko mennä sänkyyn pötkölleen ja seki tuntuu raskaalta :D

..jos joku muu haluaa jatkaa sivut 10-20 niin ole hyvä [:)]

mohomaha, noita lukiessa tulee melkein ikävä raskautta[:D]

Kuulostipa summerwine järkyttävältä[:@]
Mä sain paheksuvia katseita kesällä kun oli harsoliina vaunujen auringonsuojana, ettei vauva saisi happea! Suoraanko sen auringon olisi pitänyt antaa vaunuihin paistaa, voi jestas!
Poitsu oppi siihen että liina on edessä kun nukkuu ja nykyisinkin jos ei ole herää heti kun avaa silmät ja näkee minut, jos liina edessä jatkaa unia ähinän jälkeen. Nyt se toimii samalla tuulen suojana. Juuri tuossa yksi kysyi kadulla etteihän vauva saa saada raitista ilmaa jos liina siinä.. Se on siis vaan ylhäältä kiinni ja lerpattaa tuulessa niin että varmasti ilmaa saa[8|]

Mulla kanssa iho oli raskausajan ihmeen hyvässä kunnossa, nyt tooosi rasvainen ja näppyläinen. Tekisköhän hormoonit vielä imetyksen takia?!

Mua kuvottaa noi kauppojen kärryt, ne on tosiaan usein todella likaisia! Olen usein miettinyt, syöttääkö ihmiset lapsia niissä vai miten ne voi olla niin sottasia!? Jos on paljon ostettavaa ja olen yksin pojan kanssa ja joudun laittamaan tuollaiseen, vuoraan sen harsoliinoilla ja ne sitten pikaisesti pesuun. Poika kyllä tykkää olla niissä kun niistä näkee niin hyvin[:D] Meillä on niin leveä kaukalo että jos sen laittaa kärryyn sinne ei muuta juuri mahdu ja usein ei edes mahdu kärryyn. Noh, vastustuskykyä pitää ajatella pojan saavan[8|]..

Ruoka-aineista tauolle kannattaa laittaa suklaa ja paprika, noiden sipulin, herneiden, kaalin, vahvojen mausteiden esim. chilin ja ruisleivän lisäks..En osaa varmaks sanoa et vaikuttiko meillä huutoihin ja ilmavaivoihin yhtään, mut kokeilla voi [:)]

Henniv alottanut tyylillä vau.fi keskustelun "Raskaana,Raskaana,R-A-S-K-A-A-N-A!!" hihi, taidan laittaa parhaita paloja tänne

EIkä[:D][:D][:D]Joku tainnu olla vähän innoissaan [;)][;)][:D][8D]

Jensas; täälä myös käytetään harsoa edessä ja todellakin saa happea ja raitistaa ilmaa vauva[:)]

Meitä kun vaan on niin moneen junaaan[:D]

Jensas, minäkin käytin harsoa kesälläkin ja sain minäki siitä sanomista[:D] Piti bussissa rueta melkeinpä ihan luentoa pitämään että kyllä se pieni ilmaa saa. Voi huoh.

Meillä poika ei ollenkaan halua peittoa päälleen[8|] Jos laittaa niin potkii heti pois sen, sitten jos laittaa sen jälkeen kun on nukahtanut niin kyllä on aamulla ihan läpimärkä patjaki kun hikoilee niin paljon[8|]

Meillä ei kans voi pitää tavallistapeittoo ollenkaan[8|] Niin on sit märkänä vaatteet ja kaikki kun sen sängystä nostaa pois..neulepeitto on ainoo minkä voi laittaa,kun ei oo niin kuuma kun normipeitot..Ja välillä nyt taas kun on ollu lämpimiä päiviä ja iltoja nii tuntuu että yökkärikin on ihan liikaa tolle meidän pojalle..hirvee hikikalle[:D][:D]

Harsoa kans käytetään. Onhan se hyvä näkösuojakin! Pysyy liian uteliaan ihmiset paremmin loitolla Piti ihan nyt itekin vielä laittaa harso naaman eteen ja kokeilla kulkeeko ilma läp, kun tuntuu epäilijöitä olevan liikenteessä

no kyllä on ihme tyyppejä ton harson kanssa. Mulle pikemminkin sanottas, kun en sitä harsoa suojana käytä [:D] tai lähinnä just siitä, että se vauva pitää suojata vedolta. Niin tai näin, niin aina sitä sanomista tulee [:D] Kannattaa alusta alkaen vaan kovettaa ittensä muiden sanomisille ja tehdä just niin kuin ite tykkää. Pääsee paljon helpommalla, kun tää on vasta alkua.
Täällä nukutaan myös peiton kanssa, tai no oikeestaan .. Marika nukkuu siis pinnasängyssä, mutta tuo sänky on vielä niin julmetun iso, että oon laittanut tytön makuupussin sinne, ja siellä se öisin/päikkäreitä nukkuu. Noita makuupusseja kun on kaksi. Ja olleellista täälläkin on se, että joku täytyy olla poskea vasten, että uni tulee.. Höntti luulee olevansa tutin kanssa tissillä [:D]

Onko kellään käytössä unipussia? Onko sellaisesta mihinkään? Pikkumies potkii peiton omassa sängyssä pois, mutta mun vieressä tykkää olla ihan liki ja mun peiton alla, ei auta vaikka omassa sängyssään laittaisi millaiseen pakettiin peiton kanssa.

Jensas, meillä on unipussi (itseasiassa jo 2. kun eka jäi pieneksi) käytössä ja hyvä on [:)]

Tytteli potkii kans peitot pois ja sitten on näpit ja varpaat ihan viileet. Unipussissa on sekin hyvä puoli, että kun tyttö sammuu illalla tissille meidän sänkyyn, niin se lämmin pussi seuraa mukana kun nostan pinnikseen.

Ja aiemmin kun tyttö nukkui meidän vieressä sängyssä, niin nostin sen aina pusseineen meidän tyynyjen tasalle, kun ei siis tarvinnut meidän peittoa. Näin riski että isä kieris päälle oli minimoitu [:D]

Meillä myös olemassa unipussi, mutta ei olla otettu vielä käyttöön kun on aika iso, ja peitto pysyy yöllä päällä MUTTA mummolaan kun mennään yökylään niin varmasti otan sen mukaan. Siellä on aika viilee ja koska mun äiti kärsii mummokuumeesta niin sillä on aina kuuma vaikka toiset palelee [:D] Ja tosiaan kun nukutaan lattianrajassa siellä ollessamme. Kai sen vois laittaa talvella makuupussin sisään myös. En tie onko niitä muitakin malleja olemassa, mutta hihaton unipussi ainakin meillä.

Mulla on aina hyttysuoja vaunuissa, ettei sinne lentele mitään ylimäärästä.. Sehän nyt melkein on kun harso, paitti musta.

Takaisin