Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tänään käytiin sit ekaa kertaa vauvauinnissa[:D] aivan mahtavaa oli kyllä!! oli hauska kattella pirpanoita siellä,kun jokaisella oma tyylinsä polskutella ja mennä..Jamilla meni tää eka kerta vähän vielä ihmetellessä,mutta oli kyl tosi reipas,jakso melkein sen koko puol tuntisen olla siellä altaassa..viis minuuttia aikasemmin meidän piti lähtee syömään ja saunomaan kun muut[:)] Ja olipas iskäkin innoissaan..hah,ensin ei millään ois lähteny uimaan ollenkaan(kuulemma vatsamakkaroita...),vaan enhän mä ite meinannu saada Jamia uittaakaan siellä,kun iskä viiletti poitsun kanssa[:D][:D][:D] Siellä opeteltiin otteitta,ja vähän leikiteltiin ja kokeiltiin refleksejä..Jamilla oli kyllä hyväät refleksit,hienosti pisti suun ja silmät kiinni kun kannutettiin vettä pään päälle[:)] tosi paljon sai vapaasti tehdä itse,ohjaaja kävi jokaisen luona neuvomassa ja sit leikittiin ohjaajan näyttäessä mallia kaikki,mutta muuten oli vapaa meno[:)]
jaaha,unilta heräiltään..on se väsyttävää kyllä toi uiminen,saman tien nukahti kun ulos astuttiin sielt kylpylästä[:D][:D]

Omppupomppu ja  Brianna. Meillä tilanne on tämä että jouduin isoon leikkaukseen ja sain kuukauden sairaslomaa ja täyden lapsen nosto, kumartelu yms kiellon. Olen siis käytännössä estynyt tekemään mitään. Meillä menee näin että minä siirryin kuukaudeksi sairaslomalle ja mies on töissä palkattomalla lomalla ja pitää vanhempainvapaata. Pakko oli toimia näin vaikka sitten tietysti minulta lyhenee vanhempainvapaat toisesta päästä. mutta varaa ei nyt kuitenkaan ollut että toinen ei saa mitään rahaa. Huonopuoli tässä on se että minun sairaslomalla on 9 päivän oma vastuu aika eli saan sairaspäivärahaa vain käytännössä kahdelta viikolta. joten mies piti ensin omia lomapäiviään ne minun 9 omavastuu-aikaa ja sitten loput vanhempainvapaata. vähän sekavaa, mutta näin meitä neuvottiin sairaalasta :) 

Päivää tännekin!

Piti tulla pitkästä aikaa jotain kirjottamaan, jotenkin on ollut semmonen "mulla ei ole mitään sanottavaa"-vaihe enkä ole jaksanut kommentoida mitään muutamaan päivään...

Tervetuloa uusille äideille! [:)] Tää porukkahan on jo melkoisen iso, osaako kukaan suoralta kädeltä sanoa, monta meitä kesäkuisia täällä on??

Varattiin nyt sitten uus kylpyläreissu, 5-vuotispäiväksi saatiin se eli 22.-24.10 polskutellaan taas, jee!! [:)] Onni ja koira menee mun vanhempien kanssa mökille ja isot pojat on isällään.
Just tajusin, että kohta on taas joulukin ovella... Meillä onkin tänä vuonna pojat isällään ja mun vanhemmat lähtee mökille... Ollaan siis kolmisin kotona, minä, mies ja Onni... mahtaa olla hiljaista... [&o]

Imetyksestä: meillä tuolla Kättärillä ihan selvästi olettivat, että mulla imetys sujuu automaattisesti kun en ole ensikertalainen...enkä siis oikein saanut minkäänlaista opastusta asiaan. Aika omissa oloissaan sitä sai muutenkin olla, eivät turhaan huoneessa juosseet kun koko talo oli ihan täynnä. Onni kyllä hoksas mielestäni hyvin imutekniikan, kerran kätilö kävi näyttämässä istualtaan imetyksen ja se oli sitten siinä. Ajattelin siinä sitten, että toivottavasti ekan lapsen saaneet äidit saa parempaa ohjausta kaiken sen kiireen keskellä. Toki oli siellä seinillä imetystukiryhmien numeroita ym. mutta kyllä se ohjaus kuuluu mun mielestä kaikille, vaikka olis 10. lapsi kyseessä...

Uskallanko kertoa, että testasin tänään...negan... Vaikka ollaan sovittu, että vielä 1 lapsi mahtuu meidän perheeseen, niin pakko myöntää, että nega ei harmittanut, ainakaan hirveesti. Onni saa olla vielä kuopus ainakin hetkisen. Joten yritys jatkuu...

Nyt koiralenkille tihkusateeseen, moikka!

Meillä tyttö taisi tänään kääntyä ekan kerran ympäri selältä mahalle hiukan kovemmalla tasaisella alustalla, tosin ei ihan täydellisesti, kun käsi jäi vielä hieman hassusti alle... mutta kuitenkin[:D] Ja tämä tapahtui keittiön pöydällä, juurikin kun olin selkäni kääntänyt kahdeksi sekunniksi!! Onneksi ei ollut reunalla!! Aiemmin on kääntynyt vain sohvalla.

Katusutariina Meidän neiti kelpuutti Ainu Mam Original 0-6 kk luonnonkumitutin (se kai tämä oli... heitin jo pakkauksen pois ja en ole ihan  varma taas ennen kuin kaupassa näen saman[:D]). Voipi olla että kelpuuttaisi saman silikonisena, mutta ihan vahingossa ostin noita luonnonkumisia...

Lisäystä vielä tuosta tutista, että on kyllä tosi paljon helpottanut elämää heti näinä parina päivänä kun se on kelvannut! Molempina iltoina tyttö on nukahtanut tutin avulla puoliksi itsekseen, kun aiemmin on saanut nukuttaa liikkeessä syliin tai tainnuttaa tissille. Ja joutunut moneen kertaan nostamaan takaisin omasta sängystä, kun aina on alkanut kädet vatkata ja mennä suuhun ja siihen on sitten herännyt ja alkanut kitistä. Nyt jos alkaa sängyssään liikehtiä levottomasti, laitan tutin suuhun ja rauhoittuu paremmin eikä välttämättä herää. Sama vaunuissa nukkuessa, kesken lenkin jos herää ja alkaa kitistä, niin aiemmin ei sitten rauhottunut millään, nyt rauhottuu tutilla. Että miten ihmeessä sitä aiemmin pärjättiin ilman[:D]

Ja imetysopastuksesta sairaalassa... itselleni jäi myös huono maku alkupäivien opastuksesta ylipäätään, synnytin Jorvissa. Meidän tyttö kun syntyi ennenaikaisena tasan viikolla 36 + 0 ja on meille ensimmäinen lapsi, olisin todellakin tarvinnut heti alkuun enemmän opastusta, kun en sitä heti siinä alkuhämmästyksessä itse tajunnut pyytää. Ja olen sitä mieltä, että osittain opastuksen puutteen vuoksi tyttö joutui vuorokauden ikäisenä lastenosastolle, kun ei jaksanut syödä vaan nukkui ainoastaan, ja tästä johtuen sokeriarvot painuivat todella alas. Jos olisin saanut opastusta heti kunnolla imetyksen alkuun yms. ja jos ylipäätään minulle olisi kerrottu, että ennenaikaisuutensa ja pienikokoisuutensa (alle kolme kiloa) takia olisi erityisen tärkää saada pienelle maitoa mahaan tiuhaan tahtiin, olisi tuo osastokeikka ehkä voitu välttää. Olen jälkeenpäin syyttänyt myös itseäni siitä, etten ymmärtänyt pyytää neuvoa. Kuvittelin vain voivani luottaa asiantuntevaan henkilökuntaan, mutta ensi kerralla tiedän jo että apua ja neuvoja on osattava vaatia, eikä niitä sieltä automaattisesti saa. Kurja vaan, että se pitää oppia tuolla tavoin pienen kustannuksella.

No, viikon aikana sairaalassa kerkesin saada opastusta, kun opin sitä vaatimaan ja opin tunnistamaan ne kätilöt ja hoitajat, joilta apua kannattaa pyytää ja jotka sitä myös antavat. Ja imetys alkoi sujua hyvin kun maitoa riitti vaikka muille jakaa, ja täysimetyksellä on menty koko ajan alkupäivien jälkeen.

Huoh. Olipa paasaus.

Meilläkin tuo Mam oli ainut merkki, minkä neiti hyväksy. Sillon oli kyseessä starttitutti eli silikoninen 0-2kk. Kiesus mikä homma yhden tutin hyväksymisessä.. Mitähän se on sitten vanhempana, kun pitäs ostaa neidille vaatetta "eiiiii, mä en haluuuuu" ja hirveetä huutoa keskellä kaupan lattiaa?? [:D]

No juu meillä on neiti osoittanut muutenkin olevansa hyvinkin vaativa, kun ei kelvannut pakastettu rintamaito, vaan ainoastaan saman päivän aikana lypsetty[:D]

Imetyksestä: Pakko kehua, että SaTKS:ssa sai hyvää ohjausta imetyksen suhteen. Mulla oli vielä esikoinen ja sektio, joten kaikki apu oli varmasti tarpeen imetyksen onnistumiseksi. Varsinkin kun en edes heti jaksanut alkaa imettämään, vaan vasta seuraavana päivänä. Mutta hienosti homma lähti sujumaan ja lisämaitoakin sai kun pyysi, joten tyytyväinen on pakko olla [:)]

Hiukset lähtee täällä edelleen. Menee hermot, kun niitä on joka paikka täynnä. Koko ajan saa vahtia ettei niitä ole Aatun vaatteissa ja suussa [:@]. Joko joku on saanut neuvoja, miten niiden lähtöä voisi estää tai vähentää? Itse ajattelin kysyä ensi viikolla neuvolasta, kun mennään 3kk neuvolaan tai sitten apteekista. Tällä vauhdilla mulla ei ole kohta yhtään karvaa päässä ja ennestäänkin oli jo ohuet hiukset [&:].

Meillä täytetään tänään 3 kk [:)].

Kuntoilusta: Taisi olla kuntonyrkkeily tälle mammalle liikaa, olin kaksi päivää sen jälkeen niin kipeä, että hyvä kun pystyin Aatun nostamaan syliin [:D]. Vieläkin vähän lihaksia aristaa ja se oli sentään keskiviikko kun siellä kävin. Tulipahan purettua ainakin kolmen kuukauden patoutumat [;)].

Mulla loppu hiusten tippuminen kun rupesin syömään rautanappeja[:D][:D] Mulla muutenki tuuheni hiukset raskausaikana noitten nappien takia[:)] Siinä pienessä esitteessäkinhän lukee että vahvistaa hiuksia. En oo edes joka päivä ottanut mutta sillontällön kun oon muistanu. Ensin vähän vierastin niitä kun tosiaan sillon raskaana syödessä tuli ällötys olo niistä ja tosiaan ärsytti kun se kakkaki meni mustaks[:D][:D] Mutta nyt ei oo enää noitakaan oireita niistä tullu[:)]

Huutelen taas väliin jotain...

TYKS:ssä opastivat ihan kohtalaisesti imetysasioissa. Ei jäänyt paha maku. Jopa sitä huonekaveriakin jolla viides lapsi. Tosin jälkeenpäin harmitti etten pyytänyt neuvoja istualtaan syöttämiseen. Sen opettelussa menikin sitten paljo aikaa...
Muutama päivä sitte meilläkin tapahtu läpimurto tutti-asioissa [:)]. Meillä kelpaa nyt Tommee Tippeen tutit. Aiemmin peukku meni suuhun unta hakiessa ja välillä ihan vaan muutenkin [&:]. Muutaman kerran nukahtanu tutti suussa ja kun uni tulee tutti tipahtaa suusta, mut ei poika herää [:D].
Nyt on ruvettu tekemään tällekin kropalle jotain. Ilmoittauduin jumppaan ja n. 1,5 tunnin vaunuttelulenkeillä käyn pari kertaa viikkoon. Ja tietty joka päivä niitä lyhyempiä lenkkejä koiran kanssa.

Ihania nää viileemmät ilmat. Ulkona liikkuminen on paljon mukavampaa kun ei hiki valu kokoajan. Ronikin nukkuu ulkona tosi hyvin. Muutamana päivänä nukkunu 4 tunnin päikkärit vaunuissa [:)]. Nytkin koisinu pihalla jo 1,5 tuntia [:)]

Mä käyn vauvajumpan lisäks sunnuntaisin afrotanssissa (tänään toka kerta) rrrrrakastan afrikkalaista musiikkia (no oikeestaan kaikkea musiikkia [:)])!
Ja vaunulenkkejä 1/2 - 1 tunti melkeenpä joka päivä. Paino heittelee hirveesti 3-4 kiloa ja itteki aina näkee/tuntee vattassa et millon on läskimpi päivä. Voitin jossai kilpailussa Wiin ja nyt silläkin treenaillaan, aina kun vauva antaa aikaa [;)]

Ja hiuksia tosiaan lähtee tukottain! [:(][>:]

hiuksista : Missään vaiheessa ei oo hiukset lähteny,ja tuntu että raskausaikana ainakin tukka oli ihan mielettömän hyvässä kunnossa..okei rasvottu ja rasvottuu vieläkin herkemmin kun ennen mutta muuten on kyllä hyvässä kunnossa...mulla on kyllä muutenkin niin paksu tukka(luonnonkiharat..plääh...)että vaikka puolet lähtis pois,nii ei kukaan huomais mitään[:D][:D]

taas arki ja iskä töissä,en tykkäää...menee viikonloput ihan tajuttoman nopeesti..ei kerkiä mitään kyllä tehdä..

Juu viikonloput vaan kiitää ohi. Mua harmittaa miehen puolesta, kun sen jää ihan tajuamatta että sen lapsella on ihan rytmi mitä se päivittäin toistelee. Eilen saatiin pienen pieni riita aikaseks, kun hän oli luvannut että mennään hänen mummolle käymään klo 15, mutta tätä kellon aikaa ei mulle sanonu ääneen että on sen sopinu ja sano vaan että nyt lähetään ja minä sanoin ettei tosiaan olla mihinkää nyt lähtemässä kun Nea nukkuu (ulkona). Sit se hermoili koko ajan tossa, että no kauankohan se nyt nukkuu vielä, jokohan se kohta herää. Lopulta soittaa mummolleen ettei Nea oo heränny päikkäreiltä niin siinä kohtaa mummo sano ettei jaksa ottaa meitä enää vastaan, mutta pyys kuitenkin miestäni hakee omenoita sieltä meille kun sillä niitä oli. Minä olin tän puhelun aikana laittanu itteni ja Nean lähtökuntoon, kun mies sit lähti yksin. No ihmettelin mikä sillä kestää kun ei kotiin oo tullu, vaikka piti vaan omenat hakee. "Mummo keitti mulle kahvit" Vähä sit loukkaannuin, että mies kelpas kahville kuitenkin ja me ei [:-] Sit käytiin keskustelu, että pitää mainita jos on sovittu jotain kellonaikaa. Mies totes että hän luuli että Nea herää kuitenkin kohta (nukahti klo 13), johon minä mainitsin että no tälläsiä päikkäreitä se normaalistikin vetäsee (n. 3 tuntia), johon mies taas surkeella naamalla vastas että kun hän ei sitä tienny [>:]

Saas nähdä kuinka selviän tästä päivästä Nean kanssa, kun meiltä on vesi poikki klo 8.30-19.00 [:-][:@][:'(][:(][&:] Toivotaan, että tää päivä olis se päivä jollon ei kakata [8|]

Tyttö Koo: Mulle tuli tossa mieleen, että mitäs jos teille seuraavan kerran tosissaan tulis ne kaksoset? Etkös se sinä ollu joka asiasta mainitsi, että olis ollu nytkin mutta toinen ei selvinny alkua pidemmälle?

Juu arkea taas..
mohomaha, mä muistan kun keskimmäinen oli pieni ja nukkui päiväunet n. klo 12-15, anoppi ei voinut ymmärtää miksei voida tulla kylään klo 14.. Ei mitään järkeä herättää kesken unien, oli aina niin pahalla päällä loppupäivän jos ei noita unia nukkunut! Kenelläkään ei ollut kivaa silloin[:D]
Mä tykkään "elää rytmissä" ja on vähän pakkokin isompien vuoksi. Koitetaan saada juniorillekkin pikku hiljaa rytmiä. Jotain jo onkin, mutta esim. nää päiväunet, eilen nukkui 4h kun oltiin liikkeessä rattailla ulkona, tänään nukkunut ulkona tunnin kun paikallaan. Sitten torkkuu pikku unia ja syö vähän väliä kun ei nuku kunnolla. Tuntuu muutenkin että jotain syömiskautta taas tulossa kun söisi koko ajan, toinen yö jo meni tissi suussa nukkuessa[8|]
Mistähän sitä saisi energiaa siivouksen aloittamiseen? Arkena kämppä jotenkin kuosissa, mutta viikonlopun jälkeen aina aivan sekaisin, siivooja vapaalla!?[:D]

Mulla lähtee hiuksia ihan mielettömästi!! Mut se ei oo mitään uutta, mulla on tällainen sulkasato joka syksy, alkaa elokuun lopussa ihan yht´äkkiä ja kestää kuukauden-kaksi. Mut on se vaan niin raivostuttavaa, hiuksia on joka paikassa!!

Imetysohjauksesta: Mun on pakko kehua kyllä Naistenklinikan toimintaa. Sain tosi paljon ohjausta siellä. Ensiks oma hoitaja neuvo siinä kun osastolle päästiin, poika ei sillon vielä imemisen päälle mitään ymmärtäny. Hoitajat kävi muutaman tunnin välein ohjaamassa ja kannustamassa. Lisämaidosta ei puhuttukaan. Kerrottiin vaan et aluks vauvat ei paljoa tarvikaan, joten käsin pumppasin tippoja pojalle ja annoin niitä sormin, et pääsis makuun [:)] Sit mua kävi imetysohjaaja-opiskelija ohjaamassa ja samalla ohjasi opettajansa kanssa vaipanvaihdon miehelle, joka oli melkein päättäny, ettei siihen hommaan edes ryhdy.. Nyt jälkeen päin se on sanonu, et tosi hyvä kun se hieman ronskin puoleinen hoitaja tuli ja sano, et isä hommiin.

Lisäksi kävin vielä imetystukiryhmässä sairaalassa ja satuttiin olemaan ainoat sillä kertaa "ryhmässä" joten saatiin yksilöohjausta. Siellä poika sit hoksas imemisen ja nyt oonkin täysimettäny eiliseen iltaan asti, jolloin annoin ekaa kertaa iltavelliä pojalle! Nukku muuten sen voimin 9 tuntia ja sit jatko vielä 3 tuntia maitotankkailun jälkeen! Hurja, tissit kyllä huus armoa, heräsin lammikosta kun normaalisti poika syö sen 1-3 kertaa yössä. No, kai ne tottuu uuteen rytmiin, toivotaan.

Imetysohjauksesta Mä en kättärillä kyllä saanut mitään apua siihen, en tosin kyllä kysynytkään, ehkä jos olisin pyytänyt apua niin olisin saanut. Taisivat olettaa että kun on jo yksi lapsi kotona niin osaan sen homman, ihan hyvinhän se alkoi sujumaan ilman apuakin mutta olis ollut ihan kiva jos joku olisi tullut edes kysymään ja katsomaan että miten sujuu [8|] Muutenkin sain olla tosi paljon omissa oloissani ja välillä tuli sellainen olo että onkohan mut unohdettu tänne ihan kokonaan [:-][:)]

Hiukset mulla oli raskausaikana tosi hyvässä kunnossa ja vieläkin ihan ok, ei oo pahemmin ainakaan vielä alkanut tippumaan..

Täällä tyttö vieläkin aika räkäinen, nenä on tukossa ja ainakin pari kertaa päivässä joutuu vielä räkää tyhjentää nenästä. Ja taitaa meidän imetys olla nyt pian ohi kun ei tuo jaksa tukkoisen nenän kanssa tissiä imeä enkä itse jaksa pumppailla kun en pumpulle saa kun hikiset 20ml jos sitäkään [&:][8|] Vähäsen harmittaa mutta en jaksa stressata, ärsyttää vaan kun aina on joku kyselemässä että vieläkö imetät ja ai jaa miksi et?!? [:@] Ihanku se muille kuuluisi kuinka lastani ruokin kun kuitenkin kasvaa normaalisti

Täällä myös nyrkit menee suuhun nykyään koko ajan. Jos ei ole tutti suussa niin heti alkaa hirmuinen maiskutus ja molemmat nyrkit niin syvällä kun saa mahtumaan [8|][:)] Ja etusormi+peukalo on se paras yhdistelmä jota aina imeskellään [:D]

Onnea vaan kaikille keillä vauvat nukkuu yön läpi ilman syöttöjä. [:)] Meidänkin tyttö nukku kaks yötä viime viikolla niin ja olin ihan ihmeissäni.

Mulla myös hiuskatoa ja niitä on tosiaan joka paikassa, vielä ku on tällaset pitkät hiukset. Syöminenki on vähä mitä sattuu päivisin joten voishan sitä rautaa kokeilla jos siitä olis apua.

Jaahas, anoppi olis tulossa tänään auttelemaan tätä selkäkipuista mammaa vauvan hoidossa. [:)] Oon kauheen tarkka VARSINKIN jos anoppi on tulossa, että siistiä pitää olla. Onks se sit joku hyvän miniän merkki jos koti kiiltää, en tiiä. [:D] Yritys on ainaki kova.
Siivoushommiin siis...

Brianna anopilla on kyllä kummallinen vaikutus, vaikka kuinka ajattelis että ihminen sekin vaan on [:D]

Voi hellanlettas sentää, marraskuisissa näky olevan kaksospojat jo syntyneiden kuvissa Meistä ei kyllä kukaan ottanu kunnon varaslähtöö, rv 36 tais olla ensimmäinen joka ennätti? Täytyypä tarkistaa [8D]
Edit: juu katjuskainen ja anihani oli niitä ensimmäisiä rv:lla 36+0.

Niin ja Tyttö Koo kyseli kesäkuisten määrää niin 57 ilmoitti vauvansa syntymästä, ja nyt on tullu pari uutta niin sellanen 60 meitä on [:D] Kaikki tosin ei oo aktiivisia käyttäjiä...

Heipsis!

mohomaha: Niin...[8|] ollaanhan me toki mietitty sitäkin vaihtoehtoa, että  saattais tulla ne kaksoset seuraavalla kerralla, mutta se "riski" me halutaan kuitenkin ottaa. Ja juu, Onnilla tosiaan oli kaksonen, mutta ne verenvuodot alkuraskaudessa oli sitten sitä että toinen ei jaksanut. Ja mullehan tuo siis selvisi vasta sektiopapereista, kun niitä käytiin kätilön kanssa yhdessä läpi. Eli ihan alussa meni kesken.

Brianna: Mulla on oma äiti semmonen, että siivotessaan varmaan nuolee lattiatkin... Koti ja mökki on molemmat kuin jostain sisustuslehden kannesta...[:o] ja joskus, ennenmuinoin entisessä elämässä, mulla oli aina ihan kauhee stressi kun äitini oli tulossa kylään... Hirveellä vimmalla ja raivolla siivosin ja puunasin että paikat kiiltää. Mutta enää en vaan jaksa, oon sanonut äidilleni, että jos on hänen mielestään kämppä sekaisin, niin voi ihan itse alkaa siivoomaan. Meillä on nyt kuitenkin 4-lapsinen perhe niin koti ei tosiaankaan ole aina tip-top. Perussiistiä meillä on kyllä aina, pojat pitää huolen omasta huoneestaan ja osallistuvat kotitöihin ihan kiitettävästi. Mutta semmonen fanaattinen siivoushulluus on mulla onneks taaksejäänyttä elämää.

Voi luoja mikä keskustelu käytiin miehen kanssa Kelan rahoista... [:@] Tuntui että ukko on ihan ilman aivoja, eikä millään voinut uskoa mua. Saatiin melkein ihan oikea perheriita aikaiseksi kotihoidontuesta, esikoinenkin kävi päätään pyörittelemässä kun äidillä nousi kierrokset [:D] Mä tiesin olevani oikeassa, mutta mies vaan vänkäsi vastaan, kiusallaan, kun näki että aloin jo hermostumaan. Mutta sainpas äijän hiljaiseksi, kun selvitin asian ja MINÄ olin oikeessa! Hah, kylläpä tuntui hyvälle!!! [:D]

Käytiin eilen Riksussa junatapahtumassa ja Onni pääsi kummisetänsä kyytiin Ukko-Pekkaan [:)] Eihän tuo mistään mitään kai tajunnut, mutta oli se hienoa silti päästä vanhan höyryveturin kyytiin.
Meillä päästään huomenna taas takas arkeen, kun mies menee 2,5 viikon loman jälkeen töihin. Seuraava loma onkin sitten helmikuun talviloma vasta. Mutta ihan kiva päästä omiin rutiineihin, miehestä on kyllä isosti apua ja hoitaa poikaa/antaa mulle vapaata, mutta mulla on ihan omat kuviot pojan kanssa arkisin.

Kun Onni maisteli tuossa yks päivä perunaporkkanasosetta niin voi hitto sitä huutoa, kun tarjoilu loppui! [:D] Aivan karsee meteli nousi ja poika tuntui oikein komentavan, että haluaa lisää. Lisää ei kuitenkaan tullut, kun ollaan vielä ihan maisteluasteella. Ja maissivelli vaihdettiin perunaporkkanavelliin, se on ihan tosi herkkua!

Jep, nyt taas imurin varteen... koira vaihtaa talvikarvaa ja sen kyllä huomaa! [:@]

huomenia vaan[>:][>:][:'(][&:][8|]

tääl on yöllä taas heräilty tunnin välein...M-A-H-T-A-V-A-A...

Kävimpäs eilen rääkkäämässä jumpassa itteeni illalla,ja voi luoja[:D][:D]kyllä huomas etten oo vuoteen tehny juur mitään..suurimman osan ajasta siis kun oli liikunta raskausaikana kiellettyä..10 minuuttia oli ehtiny kulua ja olin jo aivan hiestä märkänä[:D] polvet ja reidet huutaa hoosiannaa,mutta tulipas sen jälkeen tosi hyvä olo kun jakso reippailla..ens viikolla uudestaan..

Miestä kehotin kysymään töistä isyysloman pit'misestä,kun sillä on se vieläkin pitämättä[&:][8|] Olis kiva,jos sekin ois joskus kotosalla,viikonloput kun menee niin pirun nopeesti,ja tuntuu mies olevan sit työviikon jälkeen niin väsyny ettei jaksa mitään ees tehdä..Tekis niin mieli lähtee viikoks Nurmijärvele äipän luo "lomaileen",vaan en tiiä "uskallanko" pojan kans kahestaan lähtee ajelemaan,kuitenkin n.600km matkaa..eikä junalla oo kiva lähtee,kun tarvii raahata vaunut ja turvakaukalo ja koko muu omaisuus[:D][:D]

Heh,Jami kattelee muumilaakson tarinoita[:D]Ei meillä telkkaria opeteta heti pienestä pitäen kattomaan[>:][:D]Ihmeen magneetti kyllä toi telkkari,kun se vaan on päällä,niin pää siihen suuntaan kyl kääntyy..

jep..jos koittas saada ipanan vielä nukkumaan,nii pääsis itekin torkkumaan ees vartiksi[>:][>:]

Takaisin