Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Imetyksestä, jos joku luki sen imetys-jutun vauva-lehessä niin paras oli kun tää nainen jolla ei maito noussu oli parhaimmillaan saanu imetys-neuvoja sinkkumiehiltä [:D][:D] miten sen imetyksen kanssa voi ees onnistua sairaalassa ku meät ainaki pistettiin pihalle tasan 2 vuorokautta synnytyksestä ku maito alko vasta nousemaan [:@] mulla meinas maito loppua välillä, epäilen et johtu ihan stressist ja uupumuksesta[:-] mutta ihmeellisen haastavaa hommaa se on. Kaveri oli just lukenu "alaston apina"-kirjaa ja siin oli hyvä pointti rinnoista. Ihminen on ainoo apina jonka tissit ei oo lerput säkit(niistä on helppo imeä). Voidaan siis päätellä et naisen rinnat on kehittyny muunkin kun imetyksen vaikutuksesta. Nehän on puolipallot missä nänni sojottaa, hemmetin huonot imetykseen ku oikein miettii [;)]

jälkipuintia vielä, mulla itellä jäi kans hieman orpo olo synnytyksen jälkeen, mulla meni jotenki episotomian tikkimäärät/asteet ohi(kumma ku ei niist maininnu ku mua ompeleva kätilö heti siin synnytyksen jälkeen), ja olin välil ihan yllättyny kuin heikossa kunnossa sitten olinkaan. Ja vaikka kannatan tiivistä vierihoitoa niin olisin tarvinnu kunnon unet, ensin valvottiin viimesillään ja sit synnytykses vuorokauden ympäri ja sit jo vauvan kans...olis antanu voimia ku ois saanu kunnon unet vetää...niistä haaveilen vieläkin [:o]

katusutariina, hienot noi mother-father, kattaa tosiaan sit kaik lapsukaiset [:D] mul on itel vaan asenne-vamma englanniks oleviin tatuointeihin, tiä häntä miks...ehkä se englannin autonomia vaan ärsyttää.

pitää kerranki vähä hehkuttaa. Jostain syystä nyt täl viikol meijän rytmi on jotenki muokkautunu silleen et oon ollu ihan ihmeen tyytyväinen. Jos noi yöt paranis niin tää ois aivan mahtavaa! [:D] siis täytyy nähä ne hyvät puolet ja meillä taitaa olla muuten ns. helppo vauva(jos niitä öitä ei lasketa). Tää kuitenki nukahtaa itekseen, päikkäreille mihin sattuu ja parvekkeellekki pistän ku alkaa vaan näyttää vähän väsyltä niin sinnekki nukahtaa ilman sen kummempia taikoja. Iltasin kyllä välillä tarkistelee pari kertaa, tiputtaa tutin ja oottaa tuleeko äiti [:D] ja vaunuissa nukkuu lähes poikkeuksetta, jos herää niin vaan tsiigailee. Eilen tuli kyllä harvinainen vaunu-poru kirppiksellä, tais vaan olla liian kuuma. Niin ja onnellista elämää edesauttaa suunnattomasti uusi tiskikone!

Ennalta viisaana ennustin että mulla hajoo pää jos elämä on vaan vauva-arkea ja siks alotan ny viikonloppuna yhet erikoistumisopinnot. Ne on sopivasti vaan välillä viikonloppusin. Pysyy pää kasas ja mies saa laatu-aikaa poikansa kans [:)] Sekin tietty piristää mieltä ku saa jotain hommaa ja pääsee välillä lomalle vauvasta. Toivottavasti Liekki ei vaan liikaa ota otteensä ku joutuu pullo-ruokinnalle pariks päiväks...

Moikka! Olen käynyt lukemassa teidän juttuja aika-ajoin raskausajasta lähtien, mutta nyt tuntuu että jutut niin samanmoisia kun omat päivät että uskaltaudun mukaan[8|][:)] Toivottavasti passaa?
Kolmas poika syntyi kesäkuun puolivälissä, isommat pojat syntyneet -03 ja -04. Vauva-arki ollut taas opettelua, mutta ihanaa! Juniori on aikas helppo tapaus, ei ole suurempia vatsavaivoja tms ollut. Täysimetyksellä on menty, paitsi harkkojen aikana mies syötellyt pullosta ja hyvin kelpaa.
Nyt esikoinen tulikin koulusta ja kohta keskimmäistä hakemaan eskarista, sitten härdelli taas alkaakin[:)]

Brianna ja Jensas ; Tervetuloa!! [:)][:)]

Miehellä olis tänään 25v synttärit..Joten leipasin mustikkapiirakan ylläriksi,kun tulee töistä kotiin[:D] Ja eilinen uhoominen että herkuttelu loppuu,joo-o...perhanan synttärit[;)][;)][:D][:D]

no ens viikosta alkaen onkin sit tohinaa..maanantaina jumppaan,keskiviikkona vesijumppaan ja lauantaina vauvauintiin[:D] Ihana kun saa omaa aikaa ja toisaalta mies pääsee vietämään omaa laatuaikaa pojan kanssa,sillä välin kun äippä parantelee kuntoaan(ja ennen kaikkee vartaloaan[;)][:D])[:)]

Itse täysimetän..ei oo ollu tarvetta antaa missään vaiheessa lisämaitoo,joka on tosi hyvä juttu! pumppailen sitä sit pulloon että pääsee iskäkin syöttämään poikaa ja että pääsen itekseni ylipäätänsä missään käymään..nyt on alkanu sit tuntumaan että josko totuttelis poikaa myös korvikkeeseen,niin ois helpompaa jättää se sit hoitoon tms.kun ei tarvii ressata siitä että saanko pumpattua tarpeeks tai että loppuukohan se maito kesken..Lapset kun mun mielestä kasvaa ihan yhtä hyvin äidinmaidolla ja korvikkeella! Ja alkanu ärsyttää miehen sukulaisten suhtautuminen tähän imetysasiaan..kun näkevät jossakin että annan pullosta pumpattua maitoo,niin johan supistaan selän takana,että mitä,eikö se enää muka imetä ja eihän se raukka pieni poika osaa enää tissistä syyä kun väkisin pullolla syötetään..ei siinä mitään että noin sanotaan,toki mielipiteensä saa antaa ilmi, vaan kun selän takana puhutaan..tulisvatten suoraan sanomaan minulle,niin voisin sanoa oman mielipiteeni asiasta ja vähän muutakin[:@][:@]

aikas hyvä juttu kävi,kun soitin miehelle töihin eilen että josko kävis hakemassa pojalle sellasen puuhamaton lastentarvikeliikkeestä kun pääsee töistä..no,sehän oli sit työkavereille puhunu siitä ja saatiin miehen työnantajalta ilmatteeks sellanen,ja aivan taatusti on se matto deluxe mallia(niiden perheeseen kun ei kuulema rihkamaa hankita[:D][:D]hehh)..säästettiinpä siinäkin 50 €..[:)]

Pulina82, kiitos lisävalaistuksesta!
Täytyypä kysäistä jos pääsis jonnekin fysioterapeutille käväsemään joka osais neuvoa miten noi kolme eri lihasryhmää voi "eritellä". Mä kun olen vaan treenannut tyyliin "rutistetaan kerralla kaikki mitä alhaalta löytyy" [8D]
Varmasti toi kohdistetumpi ois tehokkaampi.

Ja pitää vielä kevennyksenä kertoa hienosta uudesta "taidosta" jonka meidän tytteli oppi:

Nyt kädet on löytyneet ja menevät jatkuvasti suuhun, ja eräänä päivänä tytto sitten laittoi sormensa niin syvälle kurkkuun että sai aikaiseksi oksetusrefleksin ja hetken päästä tuli kaikki maidot ylös. Ja mä kun luulin että tätä tekniikkaa treenataan vasta alkoholin kera "hieman" vanhempana... [:D][:D][:D]

Tervetuloa Brianna ja Jensas!

Liikunta:
Me käytiin eilen Äiti-Vauva jumpassa. Oli kyllä ihanaa, mutta oli karu huomata todellisuus siitä, että kuinka huonossa kunnossa sitä itse on. Käsi ja hartialihakset ovat kyllä osittain tallella, mutta muusta ei olekkaan tietoa.
Käymme myös lauantaisin vauvauinnissa ja oli puhetta miehen kanssa, että jos minä sitten lauantaisin jäisin aina hetkeksi yksikseni uimaan (edes joskus).
Ärsyttää vaan kun ei ole toivoakaan päästä itse salille, kun tuo mies tekee niin pitkää päivää. Kuka nyt haluaa 8-9 jälkeen illalla lähteä vielä salille näillä yöunilla [:D].

Jenni90, olipas niin tuttua juttua tuo sairaalan touhu tuon imetyksen suhteen...meillä kun se ei myöskään siellä sairaalassa lähtenyt sujumaan ja kun ei maitoakaan siellä silloin tullu...meillä jopa lapsi meni aivan veteläks (nukkui vaan eikä reagoinut millään lailla edes verikokeiden ottamiseen) kun eivät Seks:ssä suostuneet meille lisämaitoa antamaan...poika oli siis reilun vuorokauden ilman ruokaa, kiitos "ihanien" hoitajien!!! ja imetysohjaus oli sitten melkosta rääkkiä myös sekä mulle että vauvalle...yksi hoitaja runnoi väkisin pikkuisen päätä tissiä kohti ja poitsu vaan huusi (varmaankin kivusta ja nälästä)... sen kokemuksen jälkeen päätin että kertaakaan en enää sairaalassaoloaikana edes koita imettää. *MUR*

On toi järkkyä miten huonosti saa opastusta sairaalassa imetyksen suhteen, joka puolella kun äidinmaidon tärkeyttä niin korostetaan!
Isommat pojat olleet alusta asti osittain pullolla, imetykset menneet ihan plörinäksi. Esikoisella osastolla olon takia ja toisen kanssa sai jo sairaalassa lisämaitoa ja siitähän sitten pullolle oppi. Ja silloin neuvoivat että puoli tuntia per rinta ja sitten pullosta[:@]Ja ei ollut kyse ettei maitoa tullut vaan ihan vaan neuvona, ettei äitiä pidä tuttina. No eipä silloin olisi 1v vilpertin kanssa ollut aikaa istua vauvan kanssa tunteja imettämässä. Tämän pieni kun on saanut imeä niin paljon kun halusi, alkuun oli 2-3h sessioita, että ei ihmekkään ettei tuo puol tuntia per rinta riittänyt! Tällä kertaa olin lukenut enemmän tietoa etukäteen ja uskalsi enemmän luottaa omaan vaistoonsa.
No hyvin kaksi ensimmäistä kasvoi korvikkeella ja olihan siinä puolensa, isä sai olla huomattavasti enemmän mukana. Nyt tuntuu että vauva ollut 80% "mun hoidossa" kun rinnalla vähän väliä. Nyt kyllä ruokavälit hiukan pidentyneet, jopa puoleentoista tuntiin[:)] Paitsi alkuyöstä nukkuu 4-6h putkeen ja päivällä yhdet 1-3h unet.
Imetys on kuitenkin iso asia monelle, varsinkin jos se epäonnistuu. Muistan kuinka kauhealta tuntui utelut esikoisen syntymän jälkeen miksi en imetä, kun toinen ei vaan suostunut syömään ja pumppaamalla en ole koskaan saanut juurikaan tulemaan[:(]

mims: säkin synnyttänyt täälä seks:ssä? Mulla on se menny ohi[:D][:D][:D]

joo tuosta imetyksestä kun saa aina aikamoiset keskustelut aikaaseksi...[:@] hyvällä ja pahalla.
Parhaimmillaan mun miehen isä soitti mun miehelle ja rupes sitä neuvomaan kuinka mun pitää imettää![:@][:@]
Sanooo hän joka ei ole ikinä omille lapsilleen edes vaippaa vaihtanut.

Mutta appiukkokin tietää, että oon neuvomisen suhteen niin tarkka ja en siedä sitä yhtään niin ei uskaltanut mulle
suoraan sanoa.
VInkit on eriasia, jotkut vinkit ovat kullan arvoisia, mutta neuvoa ei tarvii jos ei sitä pyydä!

Jenni90, no ohhoh, onpas appiukkosi repäissyt[:D]

Kuinka paljon ulkoilette päivittäin? Paljohan sitä pitäisi?

Juniori nukkuu aamupäivän unet ulkona, pari tuntia ja sitten heti yhden aikaan haetaan keskimmäinen eskarista ja tulee n. 1h lenkki. Mutta sen jälkeen usein ei enää mennä ulos. Mies kun tulee töistä niin se ei usein jaksa enää kävelylle lähteä ja tyhmältä tuntuu poitsun kanssa sitten lähteä kun siinä on niille aikaa nähdä toisiaan. Kai sitä voisi yrittää josko saisi iltapäivästä ulos nukkumaan edes sen puoli tuntia.

juu Seks:ssä synnytin. se oli kyllä sen verran traumaattinen kokemus kaikinpuolin (tuo imetyshomma, sektiohaavan tulehtuminen ja "hoito" ylipäätään) että jos joskus uskallan pikkukakkosen tehdä niin synnytän ennemmin vaikka kotona kun menen sinne takasi...onneksi meillä täällä saa vielä ainakin toistaseks valita että synnyttääkö seinäjoella vai vaasassa...

Ulkoilusta.. meillä ulkoillaan vaan noin tunnin verran...juuri lenkin ajan kun meillä ei poitsu suostu vaunuissa nukkumaan jos ne ei liiku...ja on toki päiviä että ei käydä ulkona muutakun posti hakemassa tuosta sadan metrin päästä...meillä on tuo poika niin kuumakalle että ei oikeen voi sitä näin lämpiminä päivinä vaunuihin laittaa kun raukka meinaa tukehtua kuumuuteen...sisälläkin on pelkässä vaipassa melkeenpä yötä päivää [:D]

Tays oli kiva paikka "synnyttää" ja maata siellä hoidettavana ja neuvottavana toisten vaivana [:D] Tykkäsin. Olin onnellinen, että pääsin Tayssiin kun olisin muuten joutunu tonne K-HKS ja se ei mua viehättäny, ei yhtään.

Täällä myös appiukko sanomassa miehelleni koko ajan, että "ai sinäkö se tissi oot?", mut enhän minä tiiä tajuaako ukko sitä miksei meillä imetys sujunu alkua pidemmälle. Minä en sille ala selittää, miten tissi toimii tai miksei toimi. Nimittäin täälläkin pumpattiin, koska vauva makas teholla kolme viikkoo. Ei ottanu imetys enää tuulta alleen, kun maitoo ei tullu tarpeisiin.

Hmm tää on aika hauras päästään nykyään. Lapsi on niin tärkee, että tuntuu kaikki olevan mukana kunhan lapsi on mukana. Olin nimittäin jättämässä koko laukkuani hesburgeriin [8|][8|] Enkä ees tajunnu mitään, vaikka perään huudeltiin että teidän laukku jäi. Olin vaan että ai mikä jäi? Tuntuu kyl hassulta tapaukselta, koska minä jos kuka oon ollu aina tarkka omista tavaroistani... Mieskin oli ihan, että mites ny tollee. Jäi vähän paha mieli, en varmaa uskalla ottaa laukkua enää koskaa mukaani ellen oo yksin liikenteessä [&o]

Mites te ootte järjestäny vauvan/lasten hoidon jos ootte ite tosi kipeenä?
Mulla sellanen mukava tilanne ollu pari viikkoa jo, että selkä meni "rikki" en sais kantaa mitään enkä kauheesti istua. Siinä sit pitäis yrittää vauvaa hoitaa. [:@] Miehen pomo sano alkuunsa et ei saa jäädä töistä pois et pitää hommata muuta kautta apuja ja me saatiin kotihoidosta viisi 4h päivää millon tulee apua mulle. Mut kukaa muu ei pysty auttaa ku kaikki sukulaiset ja kaveritki päivätöissä.
Tällasiin tilanteisiin pitäis oikeesti olla joku systeemi et mies vois jäädä kotiin tai sais kunnalta/kaupungilta apuja. Oli aika etten päässy ees sängystä ylös ni siin on paha hoitaa muita ku ei itteensäkään pysty.

Jeee!!! Sain tänään meidän neidille tutin kelpaamaan!! Eikä se itse asiassa vaatinut kuin oikeanlaisen tutin ja parin päivän aktiivisen harjoittelun[:D] Jo helpotti nyrkin/sormien imeminen, ja neiti nukahtikin itsekseen keittiön pöydälle ja sitten myös miehen viereen tutti suussa, ja nyt nukkuu omassa sängyssään tutin kanssa. Jospa tutista tulisi meille apu siis nukahtamis/nukuttamisongelmaankin, jos tyytyisi tuttiin eikä tarvitisis tissille nukuttaa[:)] Toivossa on hyvä elää.

Meillä ulkoillaan vähintään tunnin verran aina aamupäivisin, juurikin sen aikaa kun teen aamupäivän lenkin koiran kanssa, ja yleensä vielä iltapäivästä vaihtelevanpituisesti uudelleen joko koiran kanssa lenkin ajan tai sitten kun vaunuttelen keskustaan mammatapaamisiin yms. ja sieltä takaisin (noin puolen tunnin matka suuntaansa). Välillä heilutaa muuten vaan omalla pihalla, tyttö sylissä hereillä.

Brianna: Meillä on tulossa sama ongelma kuin sinulla eli lapsen hoidon järjestäminen kun äiti ei ole käytettävissä. Joudun korjausleikkaukseen alapään osalta tässä lähi kuukausina ja mietimme myös kuka hoitaa vauvaa, mies soitti töihin ja heillä se menee niin että minä pyydän sairasloma todistuksen ja mies vie sen töihin. Hän on ikäänkuin sairaslomalla sen aikaa, kun mun kuntoni sitä vaatii. En tiedä onko tämä työpaikkakohtainen käytäntö vai yleinen, mutta kuulostaa mielestäni ihan toimivalta.

Sairaalasta ei imetysasioihin tosiaankaan neuvoja herunut. Tyttömme oli viikon lastenosastolla seurannassa syntymänsä jälkeen ja sai siellä pääosin pullosta luovutettua maitoa. Kävimme kolme kertaa päivässä sairaalassa ja joka kerta harjoittelimme imetystä. Tuskaisaa se oli, koska mulle istuminen oli tosi hankalaa. Kerran lastenosaston hoitaja katto, että imuote on lapsella hyvä, mutta muita neuvoja en saanut.

Kun viikon jälkeen tyttö kotiutui, en  osannut odottaa, mikä helvetti siitä alkaisi. Toki ajattelin, että pulloruokinnasta imetykseen siirtyminen saattaisi olla haastavaa, mutta voi sitä huudon määrää... Pahimpana hetkenä laitoin kuulosuojaimet päähän, jotta pysyisin edes kohtuullisen rauhallisena. [;)] Hoitajat olisivat kyllä voineet etukäteen kertoa rehellisesti, millaisia imetysongelmia kotiutumisen jälkeen todennäköisesti on odotettavissa, koska sitä varta vasten itse kysyin.

Tosiasia on, että sairaalassa huolenpito loppuu synnytyssaliin. Sen jälkeen äidin voinnilla ei ole mitään merkitystä... Äidin kotiutumisraporttiin kirjoitetaan pari päivää synnytyksen jälkeen, että "kotiutettiin hyvävointisena"... Niinpä! [:@]

Lastenosastolla hoito oli imetysneuvontaa lukuun ottamatta hyvää... Tosin maitoa juotettiin vauvoille tosi isoreikäisestä tuttipullosta, ja todennäköiseti sen takia vauva söi ihan liikaa - nieli kun ei muutakaan voinut. Ja sehän helpotti imetyksen opettelua!

Mutta seuraavalla kerralla on itekin jo paljon viisaampi, jos seuraava kerta tulee... Vauva  kainaloon ja äkkiä vaan kotiin, jos molempien vointi sen sallii.

Meillä taas oli osastolla niin että sitä jonkun toisen äidin maitoa annettiin vähän väliä enkä mä saanu oikein imettää [:@][:@][:@] Monta kertaa rupesin imettämään ja sitten oisin tarvinnu ohjeita jne niin soitin sitä summeria ja kun hoitaja tuli, hän aina näki parhaimmaksi viedä pienen mukanaan ja antoi sille siellä pullosta maitoa tai toi mulle maitopullon. Kiire niillä siellä oli kokoajan niin varmaan silläkään niillä ei ollut aikaa opettaa. Mulle jäi kyllä huono maku tuosta kun kumminkin ensikertalainen niin kyllä ne ohjeet ja opastukset olis ollu ihan tervetulleita ja kun mielelläni oisin siellä imettäny, oli aika tylsää välillä vaan ittekseen maata sängyssä kun pieni oli viety ties minne ruokittavaks. Viimesenä päivänä oli sitten vasta eräs mukava lastenhoitaja joka tosiaan opetti mulle sitä imetystä ja eri asentoja imettää, mutta vähän myöhästä se enää sillon oli ja kun ei enää aikaakaan ollu paljoa kun kotiuduin jo pari tuntia tuon opetuksen jälkeen.

Ulkoilemisesta, mä oon yrittäny nyt joka päivä käydä tuon rantalenkin, sen kävelemisessä menee n.30-40min. On toki päiviä jolloin en käy ulkona ollenkaan ja muutama viikko sitten en käyny varmaan viikkoon kun aina satoi vettä vaakatasossa[:@]

Meillä pieni oppi muuten toissapäivänä huutamaan ihan kunnolla [:D][:D] Kuuluu huuto varmaan kuusamoon asti. Ennen äänteli vaan pienesti ja jokelteli mutta nyt mylvii ko mikäki[:D] Sitten siitä on varmaan hauskaa kun lähtee ääntä niin naureskelee oikein äänekkäästi aina perään[:D]

Oli muuten mahottoman mukava viime vkl!!! [:D] J oli mummolassa hoidossa yhden yön. Vietettiin tyttöjen kanssa iltaa, saunottiin, syötiin hyvin, ja sit vähän siideriä... Enkä itkeny kertaakaan, vaikka meinasin monta päivää aikasemmin jo vetistellä, mutta sitten, kun piti poika jättää mummin syliin, nii ei mitään! Enkä edes siiderihuuruissa volissu! Hirmu kiltisti oli pikku-ukko ollu, saa kuulemma mennä uudestaankin! Aika pian puolen päivän jälkeen läksin poikaa kottiin hakemaan! [:)] Nyt sitä taas jaksaa monta kuukautta hoitaa pikkusta, ennen kun taas tarvii huilia!

Elämä on kyllä hirmusesti helpottanu, kun on J oppinu viihtymään hieman itekseen lattialla. Yksin ei taho kylläkään olla, aika noppeesti alkaa älämölö kuulua, jos meet toisessa huoneessa pistäytymään. Ja kun tulet takasin, niin poika kattelee hirveesti ympärilleen, että mihinkä se äippä hävis! 

Kyllä tosiaan Mimosa saa lisä virtaa kun saa hetken "ittelleen". Mä käyn pari kertaa viikossa harkoissa ja se 1,5h tyhjentää päätä aivan loistavasti! Kuukauden päästä saadaan miehen kanssa yhden yön reissu ihan kaksin, ihanaa!

Täällä alkaa kädet todenteolla löytymään! Nyrkkeilee leikkikaaren leluja oikein kunnolla kun yrittää napata kiinni ja jatkuva maiskutus käy kun molemmat kädet suussa[:D] Ei auta tuttia laittaa, sylkee vaan pois ja jatkaa käsien imemistä.

Hitsi että tuli taas lämmin, mun puolesta voisi syksy jo tulla[8|]

Pakko tulla tännekkin hehkuttaa et huomenna olis Turkkiin lähtö mars mars. Lähdemme siis pikkuLucan Iiron ja äitini myös lähtee mukaan niin on hyvät lisä kädet sitten Lucaa hoitamassa. Heti huomenna ajoimme mennä kylpylään joka sisältää myös hieronnan. Ja tämä kroppa sitä kaipaa jo kovasti. No ei siitä sen enempään toivottavasti matka menee hyvin kaikinpuolin.

Tänään oli poikeuksellisen outo päivä poitsu heräs 9 aikaan eikä nukkunutkaan sitten kuuteen tuntiin. Vaikka jo kahden maissa alko väsymys kitinät. Ainakun laski sänkyynsä alo huuto, mutta sylissä oli rauhallinen. No noin 45min nukutuksen jälkeen pikkunen nukahti ja nukkuu vieläkin.

Ystäviämme kävi tänään kylässä ja oli kyllä ihanan rentouttavaa. He halusivat väkisinkin siivota ja laittaa meidät lepäämään. Kyllä ystävät on rakkaita <3 en ole pitkiin aikoihin edes nauranut niin paljon että ihan kyyneleitä tuli.

Alotamme muuten vauvauinnin kuukauden päästä hyvän mamma kaverin kanssa. Sitä innolla odotamme jo.

Summerwine meilläkin on tuo ääntely hauskuuttanu saattaa mölistä puolikin minuuttia putkeen ja vetää henkeen ja taas. Varsinkin kun telkkua katsoo niin ei kuule mitään kun Luca "kommunikoi" tv:n kanssa. Ja peilin eteen kun mennää niin kyllä hymy on herkässä taitaa olla hassun näkönen minimies siellä toisella puolella peiliä.

Ja ainiin uudessa vauva lehden kannessa on muuten maailman söpöin tyttö. Sitä kun näytän Lucalle niin hymy ja ääntelö alkaa. Taitaa kuvan tyttö miellyttää pojankin silmää[:D]

Adios nyt kokkailemaan.

Sairaslomasta: Kyllä se varmasti on työpaikkakohtasta, jos teillä tuo miehen sairasloma onnistui. Suurimmalla osalla ei kyllä onnistu, koska sairaslomalla voi olla vain sillon, jos itse olet sairas, tai alle 10v lapsesi on sairas. Mikäli työnantaja suostuu tuon sairasajan palkan maksamaan, se taitaa olla ihan sen omasta pussista pois. Koska ei ne mitään korvauksia sun saikkulapusta saa.. Onnittelut siis Omppupomppu [:)] Pitäkää tollasesta työnantajasta kiinni!
Katjuskaiselle onnittelut oikean tutin löytymisestä. Mielenkiinnosta kysyn, et mikä merkki kävi?
Imetys.. Meillä PHKS toi puoli ontuu kans suht pahasti. Joka toinen kätilö sanoo toista. Jos toinen kätilö toteaa, että fine, ei tarvi imettää, niin seuraavan vuoron kätilö repii tissin esille "ja kyllähän tää imetys nyt saadaan toimivaan" ja huudattaa ipanaa puol vuoroa, ennen kuin suostuu antamaan luovutusmaito.. huh huh!! Järkyttävä oli kattoa naapurisänkyn toimintaa, sääliks kävi. Mä tein alusta alkaen selväks et teen just niin ku itestä tuntuu hyvältä, ei paljo kiinnosta kätilöiden neuvot.. siis ellen KYSY. Sain onneks olla suht rauhassa ja toki muutaman kätilön kanssa juttelinkin, mutta muuten aika bitch-meiningillä siellä menin ne muutamat päivät. Kokemuksesta tämäkin opittu, että parhaiten mä tiedän miten lapseni hoidan. No mutta en olekaan ensikertalainen. Sillon mä olin myös niiiin pihalla, ja vastaava kätilö oli niin v-mäinen akka ku olla voi. Tuumas mulle et "sä oot lapsena lapsen tehnyt, et etköhän sä osaa tän myös hoitaakin" ja sen opetus olikin suurinpiirtein siinä .. ikää oli siis 21!! Se akka oli kyl ihan pimee.

Takaisin