Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin ennen synnytystä sellasessa fysioterapiaryhmässä, jossa harjoiteltiin lantionpohjalihaksia, ja siellä sanottiin, ettei geishakuulia enää suositella käytettäviksi...Syy jäi hieman epäselväksi, mut tais liittyä hygieniaan ja tulehdusriskiin..

Pulina82, mulle lääkäri suositteli sellaista treeni-systeemiä mitä myydään apteekissa. Ajaa käsittääkseni samaa asiaa kuin kuulat (kai, en oo niitä kokeillut), mutta ehkä simppelimpi ja helpompi pitää puhtaana?

Mut kannustavaa kuulla että sulla treeni auttoi, ehkäpä se toimii täälläkin [:)]
Mitkäs ne 3 lihasryhmää on mitkä treenaat? Mä en osaa kun yhdenlaista lantionpohjan treeniä.

Taatu; Kiva, että ROni suostuu juomaan pullostakin, voi muutkin antaa vauvalle ruokaa, ettei ihan ole itse pojassa kiinni 24/7.[:)]

RTP; Hienon nimen sai teidän tyttö![:)] ja onnea uudesta talosta![:)]

Meillä taas viimeyönä Turo-Eemil meni nukkumaan puoli 8 ja aamulla heräsi puoli7 sitten tankattiin sellanen 200 milliä ja laitoin poikaa vielä nukkumaan, mutta hän oli päättänyt, että ei enään nukuta![:D][:D] TOki ei haittaa, kun noin hyvin nukkuu kaikki yönsä, yhtäsoittoa.[:)] Meillä tätä on jatkunut jo monta viikkoa, varmaan kolmisen viikkoa. [:)] Onnellinen saa olla.

Sarian; Varmasti oli vauvajumppa mukavaa[:)][:)] Tekisi itekkin mieli mennä Turo-Eemilin kanssa.[:)]

Henniv oot alottanu oikeen kuntokuurin! Täälä kans! Joka päivä lenkkiä teen; mutta silti tuntuu maistuvan nuo herkut liiankin hyvin[:@][:@] Karkit ja etenkin suklaa on se pahe![:@]

Annusu; Kiva kuulla sustakin![:)] Paljon voimia ! Ja hyvä jos voit jo paremmin?[:)] Mä olen itse sellainen perfektionisti(kirjotinko oikein?)
no joka tapauksessa, että suunnitelen hirveästi kaikkea ja kaiken mpitää justiin mennä niin kun olen suunnitellut ja kaiken pitää olla täydellistä. Joten mä päätin juurikin tuon takia, että synnytystä en suunnittele millään tapaa, en edes mitä kivunlievityksiä otan ja hyvä niin. Koska ensinnäkin kivunlievitykset ei toimineet ja kaikki eteni muutenkin tosi hurjaa vauhtia. Ja tämähän on sitä varten että tänne saa vuodattaa miltä tuntuu, hyvä kun teet niin![:)] Niin ja kaunis nimi tuli pienelle![:)][:)]

Kun näitä kommentteja lukee, niin ainakin joka toinen meistä on ollut jos jonkinlaisessa jumpassa![:)]

omppupomppu; voi harmi, että sait ikäviä uutisia, toivotaan että asia korjaantuu!

Niin ja tuli tuosta Cecilia;n kommentista mieleen, että naisten toipumiseene i kiinnitetä huomiota tarpeeksi synnytyksen jälkeen, niin olen ihan samaa mieltä. Mun miehen serkulla murtui synnytyksessä häntä luu imukupin vuoksi ja tämä paha murtuma huomattiin kans vasta jälkitarkastuksessa[&:]

katjuskainen; meillä kans imetään ja syödään nyrkkiä[&:] ja mä en tykkää siitä ollenkaan. Oon menny väliin liattamaan tuttia suuhun, mutta sitten Turo-Eemil pukkaa tutin pois ja taas kuuluu kilometrien päähän kun imetään nyrkkiä[:D]

BB.stä; Nino todellakin tuo taloon sitä mikä sieltä on puuttunut[:D][:D]

Tuli näistä kommenteista ja jumpista niin paha olo kun en oo tikkua ristiin laittanu, ja toi hani alko sit ehdottelee nii mehän mennää yhdessä vauvabic:ii vaikkei mulla oo käsitystä mitä se edes on mut kai sitä puoltuntia pärjää viikon välein oli mitä oli [:D]

Nii ja tota nyrkkiä lussutetaan myös meillä ja mä en kestä sitä ääntä [:@]

Tatuoinneista kuvia kiitos!!

Tein äsken päärynäsosetta ihan kokeeks ja voipi olla että syön ite kaikki enkä anna Nealle yhtään [8D]

voi ei,mä en kestä BBtä ollenkaan[:@][:@]siltä ei saa olla rauhassa missäääään[:@][:@][:D][:D]

joo Jenni90; reippailu on tosiaan alkanu,vaan mullekin maistuu karkit ja herkut niin paljon...ärsyttää,kun joka päivä melkein jotain jälkkärii mussutan..ny loppu se[:D][:D]kerran viikossa jos herkuttelis...[:D]

kyllä meilläkin nyrkkiä lussutetaan vähän väliä,oikeestaan koko ajan,ja se on Mohomaha kyllä melkosen inhottavaa kuunneltavaa[:D]

Katusutariina; tosi hienot tatskat!!![:-][:)][:)]

me saaadaan tänään puuhamatto...mies käy töitten jälkeen ostamassa..Käytiin maanantaina kavereilla kylässä ja niil on 9 kk kohta se typy ja ne on sille aikoinaa sen maton hommannu..Jami sitä kokeili ja mahoton itku tuli,kun pois oltiin lähdössä ja piti se siitä matolta pois ottaa[:D][:D] tykkäs älyttömästi[:)]

ja meil on muuten alettu nukkumaan sinne 8-9 asti aamulla..huippua! ei olla enää kukonlaulun aikaan ylhäällä[:D]varmaan vaikuttaa nää pimeet illat ja aamut..ja hyvästi vaikuttaakin[;)][:D]

Joo toi BB puskee kyllä joka paikassa[:D] Ite seuraan kyllä, että ei niinkään haittaa...

Ja se nyrkinsyömisen ääni kuuluu ja lujaa![:D][&:]

Mun kans pitäis ottaa niskasta ittiä kiinni ja lopettaa se herkkujen syöminen![:@][:@]

Päivää!

Tatuoinneista... mulla on olkapäässä 3 pojan kiinalaiset horoskooppimerkit, Onnista oon menossa hakemaan omaa kuvaa (jotain muuta kuin kiinal. horoskooppimerkkiä koska se on esikoisen kanssa sama) ja sitten lisäks yhden henk.koht. jutun liittyen mun ja mieheni suhteeseen... Mies sanoi jo alkuraskaudesta että ottaa Onnin pikkujalat oikeaan lapaansa nimen ja syntymäajan kanssa. Täällä ainakin tuntuu olevan krooninen tatuointikuume [:D] Kokoajan on suunnitteilla jotain uutta, mutta toistaiseksi ihoon ei ole hakattu kuin nuo lasten jutut ja ne on kyllä semmoset ettei niitä kadu. 

Lantiopohjan lihakset sitten: itse oon jumppaillut niitä jo 12v esikoisen syntymästä lähtien ja ilman kuulia oon pärjännyt. Seksin yhteydessä niitä on mukava jumppailla, meillä ainakin mies tykkää [;)] KOKEILKAA!!!

Täällä myös syödään nyrkkiä ahkerasti [:)] eikä sitä nyt kai hirveesti pysty estämään, meillä kun ei tutti kelpaa ollenkaan suuhun. Onni yökkää joka kerta kun yritän tutin laittaa. Peukkua poika söi jossain vaiheessa vähän, mutta nyt siis nyrkkiä jyystää jatkuvasti, ihan niinkun muutkin pojat aikanaan.

Ja vielä tuosta kuntokuurista... mulla on paino nyt alle alkuraskauden ja olen melko hyvin pysynyt kurissa, joka päivä lenkkiä (koiran kanssa tulee pakostikin liikuttua) ja syön usein ja vähän. Yhden herkkupäivän suon itselleni enkä piiskaa itseäni jos joku päivä oon repsahtanut. Semmonen ylenpalttinen mässäily on kokonaan jäänyt, se oli mun tavoite ja siitä olen onnellinen, että siihen kykenin. Liian ankara en halua olla tässä asiassa.

[&:] harmittaa niin vietävästi ku ei päästy täällä riksussa vauvauintiin joten tosiaankin mohomahan kaa lähtään vauvabicciin.. kai se on niinku vauvajumppa mutta vaan vähän retteemmällä nimellä. [8D]
ei tääkään oo pistäny tikku ristiin kuntoilun suhteen joten nyt sitten iski joku kärpänen että ilmotin tosiaan meidän tenavan kaa sinne bicciin ja sitten itseni tanssitunneille pitkästä aikaa. saa nähä oonko eka päivän jälkeen ees hengisä..[8|][:-]
täällä syöty nyrkkiä syntymästä asti. ensin meni jo synnärillä peukku/nyrkki suuhun jatkuvasti ja nyt sitä nyrkkiä imetty sitten tosi lahjakkaasti.. ihana lussutus kuuluu vaan.. :)
meidän pitää alottaa vellin syöttö ipanalle ku ei riitä toi maito sille olleskaan. vetää ihan kauheita määriä ja neuvolassa vähän mietittiin että kokeillaan josko auttas tohon. ipana syö 2-3h välein 160-180ml maitoo.... jospa vellillä pysyis vähän pitempään kylläisenä eikä ois heti hinkumassa maitoputelii....[8|] niin paitsi öisin toi ipana vetelee sen 12h yöunia että ehkä ei mikään ihme jotta on nälkä päivisin ku ei herää neito ollenkaan syömään yöllä..

ANNUSU täällä kelaillaan kans edelleen sitä synnytystä. vieläkin se kaihertaa kun koen jääneeni jostain paitsi kun en saanut itte punnattuu ipanaa ulos alakautta. tympii lukea niitä kaikkia hehkutuksia siitä kun on hampaat irvessä punnannut ja tuntenut että vauva tulee ulos ja sitten saanut rinnalle ipanan heti...[:o][&o] toi kaikki jäi multa kokematta sektion takia. mainitsin siitä neuvolassa niin neuvolan täti vaan ihmetteli että mitähän mun ois muka pitänyt sitten vielä tehä sen 11h synnytyksen aikana.. seistä päällään että ipana ois laskeutunut ja tullut alakautta..?? olin kyllä ihmeissäni..... eikä siitä sitten enään puhuttu....[8|]

Dodiih, jälkitarkastuksessa kävin eilen ja hyvin oli kuulemma paikat jo palautuneet! Edes siitä välilihan leikkausarvesta ei maininnu mitään.. Ja kun kerroin mun unesta, niin nauroi ja kysy et haluanko varuiks ultrauksen: Kyllä kiitos! Mut _onneks_ei ollut uutta tulokasta tulossa! Ja sanon onneksi siksi, että haluan hetkeks töihin ja nauttia kunnolla tästä ensimmäisestäni <3 Minipillerit sain kans -tai siis reseptin niille, mutta miten ihmees mä muistan joka päivä ottaa ne?? [&:] Niin ja painoin kilolleen saman kuin ensimmäisessä neuvolassa viime syksynä! [:)][:)]

mohomaha, ei ollu kovin isot kihlajaiset. Ydinperhe ja Ronin kummit vain :) Niin ja kihlajaisrääppiäisissä kävi muutamat ystävät! Jos oltais isostikin alettu juhlistamaan, niin mun puolelta ois sukua tullut jo pelkästään serkkuja parikymmentä (äidilläni 6 vanhempaa sisarusta)! Josko sitten häihin kaikki kummin kaimatkin [:D] Mutta häistä ei olla juuri puhuttu muuta kuin että "sitten joskus".. Kiire ei täs valmiis maailmas oo ja kun ei kuuluta siihen "vanhan ajan" kastiinkaan et kihloista heti parin vuoden sisällä mentäs naimisiin [:)] Timo tais vuos sitte sanoa, ettei ainakaan 10v naimisiin, eli mulla on ainakin 9 vuotta vielä odotettavaa [:D][:D] Lets see, miten käy.. [:)]

BB:stä. Itse seuraan enemmän tai vähemmän sivusilmällä, mut Niko S:n ois ehdottomasti pitäny jäädä Ninon kans! Nauroin iha järettömästi sen jA Habibin saneluille! Niko S: "Mä haluisin tutustua suhun ja sun uskontoon, niin sä voisit tutustua muhun ja mun lajiin" [:D][:D] Ja sit ku ne kävi vuorotellen itkemäs siel päiväkirjahuonees toisistaan! AHHAHHAA [:D][:D]

Mä en oo juuri jumppiin ilmottautunu, reipasta kävelyä vain päivittäin vaunujen kera! On mul hyllys pari synnytyksen jälkeistä mamma-pilates ja mammajumppa dvd:tä jotka rakas mieheni osti mulle vinkvink jo raskausaikana.. [>:] Ja kuntosalillakin ajattelin jatkaa kunhan pojan pullosta syönti jatkuu yhtä varmalla tahdilla! Ja kunhan vikatkin jämät kihlakakuista tulee syötyä, en koske yhteen ainooseen herkkuun ennen joulukalenterin 1. luukkua!! [:)] Myös omatoimiseen vauvauintiin, mut se tuskin kaloreita polttaa ja läskiä kiinteyttää..

En ny muista et oliko täällä jo puhetta, mut te jokka imetätte, lähteekö teiltä hiuksia?? Mulla lähti alkuraskauden aikana, sit loppui ja nyt taas ihan melkein tuppoina! Suihkun lattiakaivo on kovin nätti mun suihkuttelujen jälkeen.. Mikähän imetykses pistää hiukset putoamaan? [8|][:)]

Mitähän kasvupyrähdystä Roni taas tekee, kun nukkunu 11h unia parilla syötöllä plus vielä 2-4h päikkäreitä päivisin?? Mullei oo kohta vauvaa ollenkaan! [:(] Eivaan, hyvä ku nukkuu! [:)] Ja tosiaan, nyt on 3pv syöty väh. 1 kerran pvssä pullosta ILMAN HUUTOA!! Eikä väliä sisälsikö korviketta vai omaa.. Anatomisesti muotoillut, sekä silikoniset että luonnonkumiset tuttiosat kelpaa aiinoastaan, mut pääasia että kelpaa! [:)][:)]

edit. lantionpohjanlihaksista. Mäkin treenaan päivittäin, imettäessä on hyvä samalla ja jurikin Tyttö Koon lailla sänkypuuhissa, täälläkin mies tykkää!! [;)][;)]

No tulipas taas.. josko vaihteeks pyykkäis! Heissulivei!

Heeei mammat! [:)]
Vieläkö mahtuu mukaan? oon seurannu tätä melkein joka päivä varsinki loppuraskaudesta ja nyt lopultaki sain itteni tänne asti. [:D] Oon siis Lahden suunnalta tuore äiti, esikoistyttö syntyi 1.6. Kiva saada vähän vertaistukea kun samoja juttuja osittain käydään läpi. [:)]

tervetulloo vaan BRIANNA!![:D]
musta tuntuu kans että viivi nukkuu aina vaan.. ysiltä simahtaa yöunille, herää 6-8 aikaan, syö ja jatkaa unia koko aamupäivän... syö ja hetken seurustelee ja saattaa vetästä parin tunnin unet parikin kertaa päivässä.. ja ilta menee torkkuen...ja tota on ollut syntymästä asti. ihme napero.[8|] pitäis kokoajan olla hulinaa ja olla kylässä tai meillä vieraita niin valvois vähän pitempään.. mutta nytkin oli lauantaina synttärit/nimiäiset/kesänkaatajaiset ja talo täys vieraita ja kauhee hulina niin neito vaan nukkuu vieraiden sylissä...[:D]

Hitsiläinen, mä olen kyläreissussa kummiperheen luona enkä muistanut mun tunnareita tänne, kunnes tajusin että nehän saa ihan helposti...! Kauhean paljon tullut taas tekstiä [:D].

Tatuoinneista: Tykkään niistä mutta mun kroppaan niitä ei tule. Mies suunnittelee suurta tatuointia kylkeen ja siihen upotetaan lasten sotut <3.

Lantiopohjanlihakset: Jumppaan niitä myös itse, ja on riittänyt että sen teen seksin yhteydessä. Lääkäri käski tarkastuksessa puristamaan lihaksia ja mähän puristin [;)]. Kuulemma hyvässä kunnossa on [:D].

Nyrkinsyönti: Juu, syödään ja kuolataan aivan älyttömästi.

Jumppaamiset: Mulla sai äkkilopun (ainakin hetkeksi). Juoksutreenaus kesti 1,5 viikkoa kunnes lantioon tuli limapussintulehdus. Kipee kun helvetti. Tulee rasituksesta ja nyt tarttee levätä. Sillä lailla...

Nallepuku: Kummit osti Artulle KappAhl:sta ihanan petroolisinisen nallepuvun. Se on aika suloinen <3. Nyt meilläkin on sitten semmonen.

Huokaus... Mulla oli 1 sormessa kynsivallintulehdus, sellainen aika paha (kynnen päälle on kasvanut semmonen lihamöykky mikä mätii sen alta). Noh, pari päivää sitten havaitsin että keskisormi on tulehtunut ja alkoi kasvattamaan lihamöykkyä. Tällä hetkellä 3 sormea mätii ja kahdessa kynsivallintulehdus. Lääkäri kertoi että juu, tää on tarttuvaa!!! Sain antibioottikuurin mikä ei tunnu purevan. Ja arvatkaa mikä show etten mä tartuta poikaa näillä käsillä. Ja mies on työmatkalla!

Meillä taitaa olla just päin vastoin. [&:] Tyttö nukkuu pari tai kolme 15min. pätkää päivällä, menee illalla noin 22.00 nukkumaan ja herää 7.00. Yöllä syö kerran. Oon kyllä ihan kiitollinen että nukkuu yöt hyvin. [:D] Vaunuissakin nukkuu just sen ajan mitä ollaan liikkeessä ja jotenki maagisesti aina herää ku tullaan kotiin.  Miten se voikin tietää! [:D] mutta kai tää tästä tasottuu jossain vaiheessa ja päiväunetki löytyy, niin ne neuvolasta ainaki lohdutteli. Siinä saa vaan äiti olla helisemässä kun neiti vaatii koko ajan hereillä ollessaan jotain aktiviteettia. [:)]

Joku välillä kysyy vauvan päivärytmistä, ja aina vaikea vastata kun alkaa miettimään että mitenkäs se nyt oikeestaan onkaan, niin tossahan se on Briannan kertomana prikulleen [:D][:D][:D] Muuten aivan täsmälleen samanlainen, paitsi että menee nukkumaan noin klo 21. Eilen oli poikkeus ja veti kahdet päikkärit ja olin ihan ihmeissään ja kuinka ihanaa.... mutta tänään nätisti vanhaan "rytmiin". Nooo, ehkä se siitä... :)

Toi imettäminen on jännä juttu. En ennen synnytystä ymmärtäny miten herkkä asia se on. Mulle kävi vähän samalla tavalla kun sulle, Viirukhan.
Maito ei lähteny millään nousemaan ja kysyin monta kertaa jotain apua kun yritin imettää ja sattukin pirhanasti. Vauva ei saanu tarpeeks maitoa joten itki ja mä itkin, hoitaja vaan ilosesti rupattelee vieressä. Turhauduin koko juttuun. Olin ajatellu vaan, että imetän ja katon miten se menee mutta ku pääsin kotiin niin siirryin korvikkeelle, jäi niin paha mieli. Sitä tuntee ittensä jotenki huonoks kun se ei onnistu. 

Taisit Brianna synnyttää päksissä? Jos olit, niin sitten ollaan varmaankin oltu osastollakin samaan aikaan. Meillä tyttö synty 31.5. [:)]

Tervetuloa vain Brianna!!![;)][8D]

Viirukhan; Tuo on kyllä jännä, että ei osaa nukkua yksin. Täälä on sama juttu nimittäin![:D]
Ei vain saa unen päästä kiinni ja jos saakin, niin herää vähän väliä kattomahan, että missä
se toinen oikein on, jaa ei vieläkään tullut[:D][&:]

Joo ei mullakaan maito sairaalassa noussu, ja uskon, että syy siihen oli, kun kaikki sielä pakotti ja painost imettämiseen.
Sitten ajattelin, että aivan sama, yhtä hyviä vauvoja kasvaa korvikkeellakin, että en ota mitään stressiä.
Sairaalassa oli vain tosi paha mieli, kun kaikki syyllisti, että on jotenki huono juttu kun ei maitoa ja tule ja ne eivät
meinanneet antaa mulle korviketta ollenkaan vauvalle. Käskivät vaan laittaa tissin suuhun.
Mutta minkä teet kun ei maitoa tule ja vauva vaan itkee kun on nälkä ja korviketta ei saa!!! Tuohon asiaan mulla silloin
kilahti ihan täysin ja sanoinkin sielä yhdelle ihanalle hoitajalle.[:)] Häneltä aina sain korviketta ylenmäärin ja hän ymmärsi.
Ei se imettäminen ole itsestä kiinni! Siihen kun ei voi vaikuttaa.
No, perjantaina oltiin lähdössä kotiin ja mun huone kaveri lähti samaan aikaan ja häneltät uli maitoa niin paljon, että
hän ryhtyi luovuttajaksi ja hänen luonaan oli joku nainen joka teki työtä maidon luovuttajien kanssa.
HÄnen kanssa sitten juttelin imettämisestä ja hän osasi rohkaista ja ymmärsi mua. Oli kannustava ja ihana. Oli
hyvä mieli lähteä kotiin[:)]
Kotiiin oltiin ostettu tuttelia monta lootaa. No illalla menin sitten suihkuun kun vauva oli nukahtanut ja samassa maitoa alkoi vaan valua
ja valua! ja ei meinannu edes loppua!
No onneksi olin hommannut rintapumpun että sain pumpattua pulloon valmiiksi vauvalle. Hyvin riitti silloin maito.

Yritin sitten vauvalle tarjota rintaa,kun maito oli kerran noussut. Mutta poika ei suostunut rintaa syömään,
koska oli jo oppinut pullolle. Siinä tuli paha mieli, koska imettäminen tuntui ihanalta, vauva oli niin lähellä <3
No, päädyin siihen, että kun maitoa kerta tulee, niin hyödynnän sen ja pumppaan aina pulloon sitä ja annan pullosta pojulle.
Tätä keskti kaks viikkoa; pumppailin monta kertaa yössäkin, koska muuten oli lakanatkin märkinä.
Mutta kahden viikon jälkeen maito loppui kun seinään! Ei tullut vain enään tipan tippaa![:(]
Osa syy siihen on, kun jouduin pumppaamalla tyhjentämään, niin se ei ole niiin voimakas ja hyvä keino kun se, että
vauva imisi rinnan tyhjäksi. Ja sitten se vaan loppui.
Muttaa ei mua enään harmita yhtään!
Oon vain onnellinen, meidän Turo-Eemil on kasvanut tosi hyvin ihan pelkällä korvikkeella, on hyvän tuulinen ei ole ollut
ikinä vatsavaivoja,ihmesten ilmoilla, kaupassa yms. on helppo antaa pullosta, ei tarvii rintaa kaivaa esille.
Eikä mun mielestä ole kova vaiva pitää tuttelia ja tuttupulloa mukana mihin ikinä meneekään. [:)]
Näin mä sen ajattelen.
Ja monesti mä aina lämmintän pullon jo valmiiksi mukaan ja laitan sen sellaiseen "termari pussiin" jossa pysyy lämpimänä[:)]
Meillä on ainakin toiminut helposti ja en ole kokenut syyllisyyden tunteita.[:)]
Joten älkää muutkaan! Yhtä hyviä vauvoja kasvaa korvikkeella! Ja jokainen meistä varmasti haluaisi imettää jos se olisi
mahdollista[:)] SIlti me kaikki ollaan hyviä, parhaita äitejä meidän omille pienille.
[:)]

Aijaa! [:D] joo Päksissä. Mietinki, että onkohan tääl Lahdesta päi joitai muitaki. [:)] Sektiolla tuli tyttö maailmaan. Muuten olin tosi tyytyväinen hoitoon ja hoitajiin mut ei ne oikein mua ymmärtäny tossa asiassa.

Asiasta toiseen... tyttö on aivan ihastunu siihen äitiyspakkauksessa tulleen kirjan (olikohan Lorutoukka tms.) viimesillä sivuilla oleviin pandan kuviin. [:D] Ilme muuttuu heti niin hilpeeks ku näyttää niitä kuvia ja naureskelee vaikka kuin pitkään. Varmaan selkeempi hahmottaa se pandan kuva tai jotain. Ootteko huomannu samaa? kirjahyllylle on myös kiva puhua. [:D]

Noista lantionpohjalihaksista vielä:
Mulle opetettiin siellä fysioterapiassa tunnistamaan kaikki 3 jumpattavaa lihasryhmää, eli virtsarakon sulkija, emätin ja peräsuolen sulkija. Näitä kolmea jumppailen lihaksia supistamalla 20 kertaa vuorotellen yksi alue kerrallaan ja sit vaihdan seuraavaan. Tätä teen siis vähintään kerran päivässä, yleensä imettäessä kun sillon on pakko olla paikallaan ja muistaa paremmin. Nyt kun nopeat supistukset sujuu, seuraavaksi yritän pitempiä supistuksia eli supistan vaikka emätintä kovasti ja yritän pitää supistusta yllä useamman sekunnin (esim.5-10s), pieni tauko ja uudestaan noin 10 kertaa. Yllättävän vaikeeta, ainakin mulle..Eli jumpat jatkuu :)

Täällä pojalla taas hieman vatsavaivaa, eilen aloin nukuttaa ukkelia klo.21, söi hyvin ja nukahti tissille, siirsin hänet omaan sänkyyn 21.45, jolloin alko itkeä, otin syliin, nukahti siihen, taas siirsin omaan sänkyyn, ja heräs saman tien itkien, pieras oikein kovasti, itki vielä enemmän ja sit vaihdoin vaipan johon heräs kokonaan, taas nukutin tissille ja sit 22.30 sain hänet omaan sänkyyn nukkumaan..Huoh..Ei oo pitkiin aikoihin tarvinnu tehdä näin paljoa töitä et saan pojan nukkumaan. Mä käytän hänellä vieläkin Cuplatonia, ja nyt oon alkanu vähentään, eihän sitä voi ikuisuuksia käyttää..Meidän pojalle se on ollu kyl pelastus...Helpottanu selkeesti ilmavaivoja.. En tiiä miten uskallan aloittaa kiinteitä, kun vatsa on selkeesti tosi herkkä muutoksille [8|]

Takaisin