Tervetuloa vain Brianna!!![;)][8D]
Viirukhan; Tuo on kyllä jännä, että ei osaa nukkua yksin. Täälä on sama juttu nimittäin![:D]
Ei vain saa unen päästä kiinni ja jos saakin, niin herää vähän väliä kattomahan, että missä
se toinen oikein on, jaa ei vieläkään tullut[:D][&:]
Joo ei mullakaan maito sairaalassa noussu, ja uskon, että syy siihen oli, kun kaikki sielä pakotti ja painost imettämiseen.
Sitten ajattelin, että aivan sama, yhtä hyviä vauvoja kasvaa korvikkeellakin, että en ota mitään stressiä.
Sairaalassa oli vain tosi paha mieli, kun kaikki syyllisti, että on jotenki huono juttu kun ei maitoa ja tule ja ne eivät
meinanneet antaa mulle korviketta ollenkaan vauvalle. Käskivät vaan laittaa tissin suuhun.
Mutta minkä teet kun ei maitoa tule ja vauva vaan itkee kun on nälkä ja korviketta ei saa!!! Tuohon asiaan mulla silloin
kilahti ihan täysin ja sanoinkin sielä yhdelle ihanalle hoitajalle.[:)] Häneltä aina sain korviketta ylenmäärin ja hän ymmärsi.
Ei se imettäminen ole itsestä kiinni! Siihen kun ei voi vaikuttaa.
No, perjantaina oltiin lähdössä kotiin ja mun huone kaveri lähti samaan aikaan ja häneltät uli maitoa niin paljon, että
hän ryhtyi luovuttajaksi ja hänen luonaan oli joku nainen joka teki työtä maidon luovuttajien kanssa.
HÄnen kanssa sitten juttelin imettämisestä ja hän osasi rohkaista ja ymmärsi mua. Oli kannustava ja ihana. Oli
hyvä mieli lähteä kotiin[:)]
Kotiiin oltiin ostettu tuttelia monta lootaa. No illalla menin sitten suihkuun kun vauva oli nukahtanut ja samassa maitoa alkoi vaan valua
ja valua! ja ei meinannu edes loppua!
No onneksi olin hommannut rintapumpun että sain pumpattua pulloon valmiiksi vauvalle. Hyvin riitti silloin maito.
Yritin sitten vauvalle tarjota rintaa,kun maito oli kerran noussut. Mutta poika ei suostunut rintaa syömään,
koska oli jo oppinut pullolle. Siinä tuli paha mieli, koska imettäminen tuntui ihanalta, vauva oli niin lähellä <3
No, päädyin siihen, että kun maitoa kerta tulee, niin hyödynnän sen ja pumppaan aina pulloon sitä ja annan pullosta pojulle.
Tätä keskti kaks viikkoa; pumppailin monta kertaa yössäkin, koska muuten oli lakanatkin märkinä.
Mutta kahden viikon jälkeen maito loppui kun seinään! Ei tullut vain enään tipan tippaa![:(]
Osa syy siihen on, kun jouduin pumppaamalla tyhjentämään, niin se ei ole niiin voimakas ja hyvä keino kun se, että
vauva imisi rinnan tyhjäksi. Ja sitten se vaan loppui.
Muttaa ei mua enään harmita yhtään!
Oon vain onnellinen, meidän Turo-Eemil on kasvanut tosi hyvin ihan pelkällä korvikkeella, on hyvän tuulinen ei ole ollut
ikinä vatsavaivoja,ihmesten ilmoilla, kaupassa yms. on helppo antaa pullosta, ei tarvii rintaa kaivaa esille.
Eikä mun mielestä ole kova vaiva pitää tuttelia ja tuttupulloa mukana mihin ikinä meneekään. [:)]
Näin mä sen ajattelen.
Ja monesti mä aina lämmintän pullon jo valmiiksi mukaan ja laitan sen sellaiseen "termari pussiin" jossa pysyy lämpimänä[:)]
Meillä on ainakin toiminut helposti ja en ole kokenut syyllisyyden tunteita.[:)]
Joten älkää muutkaan! Yhtä hyviä vauvoja kasvaa korvikkeella! Ja jokainen meistä varmasti haluaisi imettää jos se olisi
mahdollista[:)] SIlti me kaikki ollaan hyviä, parhaita äitejä meidän omille pienille.
[:)]