Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moro!
Meillä oli ristiäiset lauantaina. Tyttö sai nimekseen Roosa Maria  [:)]

Nyt on semmoinen tunne että takki on tyhjä! Nyt yritetään palailla arkeen takasin. Tämän päivää siivoilen ja pesen pyykkiä ( kolmas koneellinen menossa, yksi vielä sen jälkeen ja ulkopyykki karuselli sano sopimuksensa irti [&:] )

Huomenna meillä alkaa muskari [:D] Jos tulee vielä kaksi näin pientä niin saataisiin oma ryhmä. Keskiviikkona ei vielä ole sovittu mitään ja torstaina tulee rotina vieraita. Lauantaina haluaisin kaupoille shoppailemaan [:D]

Miula paino on lähtenyt mukavasti laskemaan, lisäsin kasviksia ruokavalioon ja käyn lenkeilemässä. Mielunten haluaisin kävellä rauhallisesti metsässä mutta sinne ei vauvuilemaan pääse... Kerran oon käyny miehen kanssa metsälenkillä, pikku koira oli mukana. Mukava katsella koirulin iloa kun vapaana saa juoksennella [:D]

Myö saatiin se talo!!![:)][:D][:)][:D] Päästään muuttamaan viimeistään marraskuun alussa [:D]

Ihania syksy päiviä kaikille!

Roosa Maria on niin kaunis nimi, miehen pikkusiskolla myös täsmälleen sama nimi [:)] ja sitä kutsuttiin ihan koko nimellä teini-ikään asti, nyt saa käyttää enää Roosaa [:D]

Meillä pikkuneiti nukahti eilen yöunille yhdeksältä! Olipa niin ihmeellinen ilta, kerkesin ihan rauhassa lukea Vauva-lehden ja mieskin sai rauhassa katsoa leffan[:)] Mentiin itse ennen puolta yötä nukkumaan, pikkuneiti heräsi syömään puoli neljän aikaan, eli veti ekan pätkän unta palloon 6,5 tuntia[:)] Joskus seitsemän aikaan otin viereen, ja sitten uni jatkui viel kymmeneen[:)] Eli neidin yöunet yhteensä noin 13 tuntia!!

No, oli varmaan poikkeus kuitenkin! Mutta ihan kiva poikkeus.

Huomenna alkaakin sitten Babybic[:)] Mielenkiintoista nähdä millaista se on, ja mitä tuo meidän neiti siitä tykkää. Ja mitä itse siitä tykkään[:D]

Moikka!!!

Käytiin tänään vauvajumpassa, ja huh sanon minä.... Mä olin yltäpäältä hiestä märkä.. kertoo ilmeisesti mamman hyvästä kunnosta[&:] Mutta tuntuihan se hyvältä, hitsi. Huomas kyllä miten on niskat, hartiat, ja selkä jumissa.. Kyllä pikku-neiti jaksoi hyvin, mutta onkin sen jälkeen nukkunut, tankannut, ja taas nukkuu[:D] Ens viikolla mennään uudestaan!! Mä ryhdistäydyn vielä huomennakin, kun menen toiseenkin jumppaan, ilman lasta kylläkin!! Ihan kivaa, kun saa omaa aikaa (45min) ja että iskä saa kahenkeskistä aikaa vauvan kans!!
On jotenkin niiiiiiin kevyt ja reipas olo kun kävi jumpassa, suihkussa, ja sit kuppi kuumaa kahvia..aah, kyllä elämä on ihanaa[:)]

mä alotan ens viikolla vesijumpan ja sit tavallisen jumpan[:D]Harmittaa kun meil päin ei noita vauvajumppia oo[>:]tai sit pitäs lähtee tonne 40 kilsan päähän jumppaamaan,ei kiitos..onneks se vauvauinti ees on tällä paikkakunnalla[:)].Eilen pyöräilin pitkähkön lenkin piiitkäään aikaan.kyllä teki hyvää,vaikka kunto meinas loppua ensimmäiseen mäkeen[;)][:D]Nyt meinaan aattelin päästä vihdoin näistä ylimääräsistä kiloista veke..

tuosta kaupungilla käymisestä; meilla kans onnistuu hyvin. Mennään tästä meiltä aina linja-autolla; vaunuilla helppo mennä ja pääsee ilmaiseksi. Ja ei tarvii taiteilla vaunujen ja kaukalon kanssa.[:D][:D]

Meillä oli tänään 2kk neuvola; Turo-Eemil sai vain kehuja. On poika niin sosiaalinen, hymyilevä ja jokelteleekin vastavuoroisesti.Jäntevä poika. Erittäin hyväntuulinen.
Suun kautte annettava rokete saatiin ja ihan hyvin meni alas.
MEillä pojan mitat 6640g ja 60,6cm <3 Hienosti kasvaa.[:D]

Me tehtiin eilen laavuretki ja poika oli myös mukana, tosi hienosti meni sekin! Poika vaan nukkui vaunuissa ja kerran tankattiin ja taas meni nukkumaan vaunuihin.[:)]

Hellurei pikästä aikaa!

Ei oo tullu käytyä täälä vähään aikaan ja edellisestä kirjottelustakin on jo vierähtänyt tovi. Mä oon ollu ehkä hieman masentunu tytön syntymän jälkeen eikä oikein oo mikään kiinnostanu... Toiset päivät on parempia kuin toiset ja yleensä viikossa on kaks huonoa päivää ja 5 hyvää "normi" päivää. Mua harmittaa ihan kamalasti se ettei meijän typy syntyny normaalisti alakautta vaan sektiolla. Olin niin valmistautunu koko raskaus ajan siihen synnytykseen ja mielessäni kuvitellu tilanteet ja tunteet, joita tulisin ehkä tuntemaan mut kaikki menikin ihan toisin ja näin tytön vasta kun hän oli kolmen päivän ikäinen, tuntuu että en oikein saanut "oikeanlaista" päätöstä raskaudelle ja ehkä vauvakin tuntui pitkään hiemen vieraalta. Tyttöä rakastan yli kaiken mutta mieheen puran pahaa oloani. Eilenkin sain hirveet raivarit ja riita on edelleen sopimatta. Varsinkin elokuu oli raskas. Ja välillä tuntuu kuin olisin vain joku unissakävelijä ja ihmettelen kun "herään" ett mihin ne päivät ja viikot katoaa...[&:]

Tytöllä oli ristiäiset 8.8 ja hän sai nimekseen Ella Hilja Helmiina. Aivan älyttömän suloinen typy, äitin rakas muru. Nukkuu jo 6-7 tuntia yössä ja vaihtelevasti päikkäreitä mut melko helppo vauva kaikinpuolin.

Viime viikolla kävin jumppaamassa, oli aivan mahtavaa ja tuli niin hyvä olokin sen jälkeen ett pakko mennä taas tällä viikolla uudestaan. [:)] Minkä ikäisenä vauvajumppaan voi osallistua? tai siis onko siinä alaikärajaa? Täällä on pidetään vauvajumppaa muistaakseni maanantai aamuisin klo 10 joka on meille hieman aikaista, koska Ella vasta heräilee siihen aikaan. Mut olis tosi kivaa mennä yhdessä harrastamaan jotain.

Tulipahan taas vuodatettua...

Meillä vauvajumppaan saa mennä kaikki alle 1 v. Ja alkaa kans klo 9.45 ku normaalisti siihen aikaan vasta heräillään mutta kyl sen kestää et kerran viikossa vähä aikasemmin ylös. On se niin kivaa. Ja meitin likkakin nukahti sit kesken jumpan [:)]

onpas kaikki reippaita reippailijoita ollu [:-] ihan tulee nolo olo kun en oo saanu ittee vielkään niskasta kiinni... ja kun ne suklaapähkinät ja rusinat on niiiiin just ny maistuvii...[8|][;)]

Taatu
, ihan mahtava idea toi jalka tai käsi tatuoinniks. Miks en ite keksiny [;)] Jossain ohjelmas oli kerran sellanen elähtäny rokkistara joka otti sen pojan nimen niin et se poika ite piirs sen tussilla suoraan sen rintaan ja siit vaan hakattiin päälle [:D] niin söpöö! Lapsen pitää tietty olla sen kokonen et tussi pysyy käes[:D][:D][;)] Otin ite vaan Liekin etunimen, harkitsin viel syntymäpäivää lisäks mut luovuin siit sit.

Täälläki paljon ollu puhe tosta imetyksestä niin oli hienoa kun uusimmassa Vauva-lehessä oli siit artikkeli. Tuntuu et täälläki moni kokee huonoa mieltä jos imetys ei suju, eikä asiaa auta ku yleinen harhaluulo on et se on niiiin simppeliä....Itelläki ollu niin monesti lähellä totaalinen sekoominen ku on joskus niin hankalaa hommaa...Nyt taas ku pitkäst aikaa sujuu ja maito riittää niin ihan hirvittää ajatus et joskus lopettaa [8|]

Kotiuduttu juuri intervallijumpasta [:D][:D] Oli kivaa käydä vaikka olikin ihan hemmetin rankkaa kun piti koko ajan pomppia juosta ja hyppiä ja kaikkee. Näinköhän sitä pääsee huomenna sängystä ylös ja keskiviikkona heti uudestaa[:D] Ainoa huono puoli oli että mun mahaan rupes koskee jotkut liikkeet ihan sairaasti ja tuntu ns. supisteluja[:-][:-][:-] Sitte valkovuotoo lorahti housut täyteen, luojan kiitos olin varautunu suojalla kun odottelen tässä menkkoja alkaviks [8|] Outoa. Eihän tosta synnytyksestä oo kun pian vasta 3kk aikaa mutta mun mielestä ennen jälkitarkastusta vaan ei saanu vielä ihan kaikkia liikuntamuotoja harrastaa mutta sen jälkeen joo?[8|]

Mulle sanottiin jälkitarkastuksessa, että saa alkaa harrastamaan taas liikuntaa, mutta oman kehon ehdoilla. Mulla on sektio takana ja sen takia ei vieläkään pitäisi kauheasti nostella painoja, samoin vatsalihaksia ei pitäisi vielä rääkätä. Zumba ja lenkkeily on ainakin onnistunut ihan hyvin. Meinasin sanoa kivuttomasti, mutta mun reidet ei ole ehkä samaa mieltä [:D]

Vauvauinnista joku kyseli niistä vaipoista, niin itse olen ajatellut ottaa ne kaupan uimavaipat käyttöön. Kaverit ovat olleet niihin ainakin tyytyväisiä ja heiltä sainkin muutaman vaipan, kun olivat jääneet pieniksi. Onko joku löytänyt jotain muita vaihtoehtoja?

Vauvauinnista joku kyseli niistä vaipoista, niin itse olen ajatellut ottaa ne kaupan uimavaipat käyttöön. Kaverit ovat olleet niihin ainakin tyytyväisiä ja heiltä sainkin muutaman vaipan, kun olivat jääneet pieniksi. Onko joku löytänyt jotain muita vaihtoehtoja?

meidän vauvauinnissa ei oo pakko noita vaippoja edes käyttää..kunhan on lahkeellinen uimapuku päällä..[:)]

Suosittelen lämpimästi Kushiesin uimavaippaa. Esim. www.jutta.fi, sieltä tuotteista vauvauintivarusteet ja siellä on kolmenlaisia uimahousuja. Nuo Kushiesit säätyy tarralla ja menee siis monenkokoiselle. Oli tosi hyvät! Eikä tule roskaa. Hintansa väärtit ehdottomasti!

Onko muilla jälkitarkastus mennyt hyvin ja kaikki on ollut kunnossa? Itselläni oli nopea synnytys ja ehkä siitä johtuen sain 3. asteen repeämät, joista olin todella kipeä. Nyt jälkitarkastuksessa todettiin että jokunen tikki on revennyt ja pidätyskyky on surkea. Joudun nyt kirurgin katsottavaksi sekä tähystykseen. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? [:(]

Omppupomppu, ei nyt ihan samanlaista tilannetta, mutta mulla oli pitkä ponnistusvaihe ja sen seurauksena lantionpohjanlihakset ihan päreinä. Nyt kohta 3kk synnytyksestä eikä tuo alaosasto ole kyllä ihan normaali, eikä pidätyskykykään ihan ennallaan...
Jälkitarkastuksessa (joka oli lomien takia hirmu aikaisin) lääkäri ei sanonut juuri mitään paitsi että kannattais treenata noita syviä lihaksia, ja antoi paljon puhuvan katseen... (sääliä?) [&:]
Silloin en osannut vielä kysellä mitään lisää, koska taisi olla lähinnä turtana alapää vielä. [&o]

Mua ärstyttää että niin vähän kiinnitetään huomiota loppujen lopuksi naisen vointiin ja palautumiseen synnytyksen jälkeen, koska aika monella tuntuu olevan kaikenmoista pientä tai suurtakin ongelmaa. On se raskaus ja synnytys kuitenkin aika järjettömän suuri ponnistus kropalle.
No, täytyy mennä varmaan yksityiselle jos ei tilanne mulla parane parissa kuukaudessa. [8D]

Toivottavasti pääset asiantuntevan lääkärin juttusille ja saat paikat sitten korjattua. Voimia sinne!
Mä koitan tsempata lantionpohjalihastreenien kanssa, jos niistä ois jotain apua...

Voi ei Omppupomppu[8|] Koita kestää. Itselläni ei ole kokemusta, tietääkseni kaikki oli ok tuolla alakerrassa.

Meillä neiti vetää jo autuaasti unta palloon, on vetänyt jo yhdeksästä asti! Liekö sitten jumppaaminen väsyttänyt toisen, vai mistä moinen![:D] Tämä on jo toinen ilta ihan lähipäivinä, kun painelee nukkumaan jo yhdeksältä. Voisikohan enteillä jonkunmoista rytmiä...?? Uskaltaisikohan toivoa[:D] Kelpaisi kyllä tälle äidille niiiin hyvin tuollainen yhdeksältä nukkumaan -rytmi!

Babybic-jumppa oli ihan kiva, ainakin meidän pikkuneiti tykkäsi niistä osioista, missä keskityttiin vauvaan. Ensi viikolla sitten uudestaan, ja jatkuu joulukuun puoliväliin saakka[:)] Sitten voi katsoa, onko vielä intoa jatkaa kevätkaudenkin.

Ja sitten, aaargh. Menee hermo kun tuo pikkunatiainen imee koko ajan sormiaan ja käsiään! Onko muilla sama vaihe menossa? Pitääkö sen antaa imeä, vai pyrkiä estämään? Meillä ei tutti kelpaa, mutta sormet ja kädet siis kyllä. Kamala lutsutus ja maiskutus vaan kuuluu, tähän asti olen aina ottanut käsiä pois suusta kun ne sinne menevät, mutta eipä ne kauaa poissa sieltä pysy...

Niist uimavaipoista, kannattaa kysyy omast hallist ennenku menee ostamaan, esim itse hankittiin etukäteen ja kappas, infossa kerrottiinkin ettei saa käyttää... vaan pelkkä uimapuku.

Meillä mies kaavaillut jo raskausajoilta asti että ottaa tatuointina pojan nimen käteen... Itse en aio vaikka jonkinlainen tatuointi ollut mielessä jo monen monta vuotta.

Ja summerwine, ihmettelin kans aiemmin kun poikaan ei tuntunut sattuvan vaikka kuinka löi päätään niin että äitiin kyllä sattui [:D] nykyään osaa kyllä jo itkeä kun päänsä kumauttaa...

Nyt loppu BB ku NikoS tippu :( Tosin miinus siitä kummilapsi jutusta... [>:]

Ihanaa! Meijän poitsu nukku tänää kahet päikkärit!! :):):) Jotenki ollu tosi kiukkunen 3kk rokotusten jälkee eikä oo suostunu nukkuu päivisin ku ihan pienii hetkii. Osa syy varmaa rotarokotteel, ku ilmavaivat kiusannu enemmän ku normaalist...

Ja annusu, jaan osittain ton sun pettymyksen synnytyksen suhteen. Oon edelleen ihan äärettömän pettyny etten saanu synnyttää normisti alateitse. Odotin tosissani sit synnytystä. Toivottavasti ens kerralla sitten...

Näin jälkeenpäin kun ajattelen niin se oli helpotus, että mulle tehtiin sektio. Jäi koko synnyttämisen tuska pois ja tietty noi kaikki repeämät ym vaivat. Me kyl melko varmaan tehdään vielä lisää lapsia, että kai sen sit joutuu vielä kokemaan sen normaalisynnytyksenkin [8|] Mut eihän sitäkään voi varmaks sanoo, miten asiat menee. Se ehkä enemmän mietityttää saiskos sitä seuraavalla kerralla normaali terveen lapsen vai vieläkö jotain menee pieleen... Vaikka loppujen lopuks sitä tulee tosi vähän mietittyä enään, että Nea ei ollu ok tyttö koska nyt sitä todellakin on [:)][:)]

Mä en päässy kirjautuu tänne ollenkaan eilen ja ihmettelin miksi tänne muut pääsi?? Tosi epäreilua [:o]

Cira: BB-Nino tuo mun mielestä taloon sen mitä sieltä puuttuu [:D] Vaikka eihän meillä kattella kun sunnuntai-lähetyksiä. Ainakin toistaiseks, ehkä loppumetreillä sit enemmän.

Katjuskainen: Meillä sama! Tyttö on alkanut nukahtelemaan suhteellisen aikasin yöunille ja mietin, että johtuuko sitten vaan tosta että pimeys tulee aikasemmin? Muakin nimittäin väsyttää enemmän mitä pimeempää ulkona on, ei tuis hirveesti enää mielee valvoo ees puolille öin.

Taatu: Olikos teillä isot kihlajaisjuhlat? Sama setti kun sitten häihinkin vai...? Mitäs sormuksissa on kaiverruksina? Ite tässä vielä odottelen kosintaa... [:@][:D] Sit kun tuo kosii niin pistän varmaa samantien hääkutsut postissa menee [:D][:D] Koskas te muuten meette naimisiin?

Mäkin säikähdin pidätyskyvyttömyyttä 3 viikkoa synnytyksestä kun otin kiireessä muutaman juoksuaskeleen ja saman tien lirahti pissaa pöksyyn..Rakko oli silloin kyl ihan täynnä, mut hirvee tunne kun tajus, ettei voinu asialle mitään!!Mulla oli jälkitarkastus 6vkoa synnytyksestä, ja silloin sain palautetta et lihakset alapäässä on aika huonossa kunnossa. Mulle tehtiin eppari, joka kyl parani ihan hyvin, mut ainahan kudoksen leikkaamisesta jotain muistoja jää..
Oon sen jälkeen jumppaillu minkä muistanu, yrittäny ainakin kerran päivässä käydä kaikki 3 lihasryhmää alapäässä läpi ja on se kyl auttanu. Nyt ei enää mitään lirahtele, en kyl oo paljon uskaltanu juosta, mut eihän se muutenkaan ole kovin kannattavaa vielä.. Aion kyl jatkaa alapään jumppailu, ei taida koskaan ne lihakset olla ylitreenattuja.

Meillä poika syö aktiivisesti nyrkkiä. Ei oo tutti kelvannu missään vaiheessa, mut peukkua imi parin viikon ikäisenä jonkin aikaa. Nyt sen on unohtunu onneks, mut tilalle on tullu toi nyrkin lutsutus.. En kovin aktiivisesti oo nyrkkiä pois ottanu, koska mun ymmärryksen mukaan tähän kehitysvaiheeseen kuuluu et itse nyrkki tai sit se mitä sattuu käteen osumaan, menee suoraan suuhun.. Käsiä pestään aktiivisesti.

Mä aloitan tänään kiinteytysjumpan, on kyl ihanaa saada hieman omaa aikaa ja varsinkin tää tekee hyvää pojalle ja miehelle, jotka saa olla keskenään rauhassa.. Täysimetys on tehny sen, etten oo paljon pojasta erossa ollu, ehkä parin kauppareissun ja yhden leffareissun verran vaan..

kokeilkaas naiset niitä geishakuulia tohon karkailuun ja muutenkin niiden lihasten treenaamiseen. Suosittelen [;)]

Meillä mies otti myös tatuoinnin, ei kylläkään lapsen nimeä tms, kun kuitenkin suunnitteilla on tehdä vielä toinen muutaman vuoden päästä. Mä kävin myös ottamassa samaan aikaan kaksi, ja kunhan nuo tuosta parantuu käyn minäkin ottamassa käteen vielä yhden.. Miehellä lukee siis kädessä father, ja mulla tulee lukemaan mother. Kattaa sitten kaikki jo olevat ja tulevat muksut samantien.

Ja juu niistä vauvauintivarusteista. Meillä ei tarvitse olla edes lahkeellista pukua, vaan sellainen, jossa on tiukat jalansuut sekä kireä/kiristettävä vyötärö. Uintivaippaa ei kieltänyt, mutta ei kyllä suositellutkaan.

Takaisin