Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Henniv Alota sitten jälkiruosta että varmasti jaksat sen syödä [;)]

Käytiin pyörähtää kirppiksellä ja mä löysin omasta lapsuudestanikin tutun tupperwaren palapallon http://www.tupperware.no/xchg/nordics/hs.xsl/742.html?rdeLocaleAttr=fi niin oli pakko ostaa. Tai oikeastaan mies sen löysi ja muisteli omia aikojaan ennenku kiiruhdin nappaaman sen sen kädestä [:D]

Ja ostin nyt kuitenkin sen sitterin, vaikka just puhuin etten taidakkaan [8|] Siinä taitaa helpoin olla kuitenkin syöttää soseet... Tuskin sitä muuten käytänkää. Nean mummo sen lupas ostaa jo odotusaikana, mutta se ei kuulemma osannu ostaa meille mieluista nii siks sen ostaminen on vähän jääny.

meandi:sta joku kyseli. Meillä on jonkun verran niitä sekä mulla että lapsilla ja ihan ok ovat. Tosi tarkkana kannattaa olla pesun kanssa (nurinpäin, ei valk.ainetta, ei rumpukuivausta), muuten värit haalistuu. Eli siinä mielessä ei kyllä hinta ja laatu kohtaa että niitä näkee TOSI haalistuneina välillä. Meillä pysyneet hyvässä kunnossa kyllä. Ite oon tykänny mekoista, tosin nyt vaan kietaisutunikoista, kun käyvät imetykseen. Sain tosin viimeksi ERITTÄIN huonoa asiakaspalvelua sieltä, ja vannoin etten koskaan tilaa enää, mutta nyt pitäis kyllä saada tytölle plyyssilegginssit...

Sitteriä meillä ei ole eikä tule. Esikoinen katteli sellasessa ku kävin suihkussa, kakkonen ei koskaan. Me alotetaan kiinteetkin vasta 6kk iässä ja sitten herra istuukin jo syöttötuolissa tuettuna (ja popsii ite suurimman osan ruuastaan palasina). Sylissä meillä vauvaa pyöritellään tai liinassa kököttää. Ja pienempänä makaili keskellä pöytää peiton päällä, kun me muut syötiin, nyt ei ole tullu laitettua nää siihen. Nyt saattaa viihtyä isompien sängyillä pötköttelemässä tyynyä vasten, että pääsen vessaan yksin. pitäis vaan olla kaks vauvaa ku molemmat haluaa sen samaan aikaan sänkyynsä.

Perhanan papa unohtui ottaa puheeksi raskauden aikana ja jälkitarkastuksessakin... Olispas ollu kiva jos olis hoitunut siinä samalla.

Omasta ajasta sen verran, että senkin kaipaaminen ja tarvitseminen on kanssa hyvin henkilökohtaista. Mä olin ekan kerran viime kesänä erossa lapsista yön tai useammankin ajan. Mies on ollu työmatkoilla mutta ekan kerran oltiin nyt yhdessäkin lapsista erossa. Tää on ollu meidän tapa ja samaa linjaa jatketaan ja tästä tavasta saa muuten samalla tavalla kuulla negatiivista ku siitä toisestakin [;)]! kukin taplaa tyylillään tässäkin!

Mukavaa syksyn odotusta kaikille! Täällä kaivataan nyt tissiä.

Mitäs mieltä olette vauvan kanssa matkustamisesta? Sillä olemme lähdössä 11 päivä Turkkiin koko konkkaronkka. Äitinikin lähtee mukaan, että saadaan iiron kanssa olla kahdenkin jossain vaiheessa. Maidot ja kaiken muunkin vauvan tavarat oitetaan täältä soomesta.

Henniv; voi että [:)] Hyvä että kakka joka tapauksessa tuli, oli luumulla osuutta asiaan tai. Mahtoi olla sottaista toimintaa?[:D]
Ne on niin ihanan näkösiä, kun rupeavat maistelemaan muutakin ruokaa[:D][:D]
Varmasti mukava mennä välillä ihan kahdestaankin![:)]

jann; Varmasti matkustaminen sujuu hyvin pienenkin kanssa, onhan se vain erilaista! Ja toki riippuu niin lapsestakin! Joidenkin kanssa sujuu ilman mitään ongelmia ja toisten kanssa onkin hiukan hankelempaa.
Mä en itse lähtisi vielä meidän Turo-Eemilin kanssa ulkoimaille; mutta sitten vasta kun osaisi syödä jo muutakin kun maitoa mutta kuten sanoin, jokainen tavallaan.[:)] Ja hyvä että teidän äitikin lähtee mukaan, ylimääräiset kädet ovat varmasti tarpeen![:)]

Ollaan mekin mietitty, josko joulun tienoilla menis ulkomaille, Turo-Eemilkin olis silloin lähemmäs puoli vuotta[:)]

me ollaan lähdössä keväällä bulgariaan, sinänsä kiva kun lentomatka on "vain" sen 3tuntia, mutta sekin kyllä hirvittää[:D] Tuolla vau:n sivuilla on artikkelit kohdassa "matkustaminen", missä on juttua lapsen kanssa matkustamisessa koneessa. Oli aika hyvä[:D] Itte kans stressaan jo nyt sitä että jos turauttaa paskat koneessa niin hiukka hankalaa semmosessa sardiinipurkin kokosessa vessassa mennä vaihtaan kun hyvä että ittekseen on sinne mahtunu[:D] Ja toisaalta, paljon matkustelleena sillon vielä lapsettomana, voin sanoa että mulla kyllä meni hermot jos mun lähistöllä koneessa sattu istuu vauvaperhe jossa muksu huuti täyttä kurkkua putkeen sen 6 tuntia ja ruokailun aikana rupes leijailee kamala kakkalöyhkä nenään niin ei se kamalan kivaa ollu[:D][:D] Ja nyt itte oon samassa tilanteessa[:D] Hermoja varmaan vaatii, multa sitä tuskin löytyy kun oon niin kova stressaamaan joka asiasta[:D] Tänään kävin ekaa kertaa kaupungilla vaunuilla ja voin kertoo että seuraavan kerran menen sitten kun pieni osaa kävellä!!![:D] Enhän minä muistanu että oli jotkut hemmetin muotiviikotki vielä ja jokapaikka mustanaan ihmisiä. Ei ollu mikään maailman mukavin rynniä ruuhkassa vaunujen kanssa kun ihmiset voi edes väistää ja kun jokapaikassa hirveet musiikin jytät ja kovaäänisistä puheet sun muut että pieniki oli ihan kauhuissaan[:@][:@]

Ollaan jo oltu koneessa Lucan kanssa herran olessa 2kk vanha. Ja hyvin meni molemmat matkat. Nukkui molemmat lennot eikä edes tiennyt matkustavansa 900km. Tutti on hyvä olla mukana niin nousun ja laskun ajan voi sitä imeä niin ei käy korviin. Ei lentomatkat minua pelota eikä oikeestaan muukaan. Lähes tulkoon sama asia kun kotona olisi.

Siis voi hel*etti taas ku mä kärsin ja mietin, että mitä tekisin.. Tää juttu kuuluis ehkä tonne imetyspalstalle, mut menköön ny näin..

Meillä oli tänään vpk:lla grillikauden päättäjäiset.. Ronin jätin isänsä kanssa ja otin itselleni ansaittua omaa aikaa! Nooh, ehdin olla kokonaista 2h rillauskauden sulkijaisissa, jossa vasta meno oli alkamaisillaan, kun sain kotoa soiton että tissin läsnäolo on nyt elämän ja kuoleman juttu -ei kelvannut pullo ei.. Ei ole hyvä tämä. Huuto kuului rappukäytävään alaovelle asti ja asutaan sentään toisessa kerroksessa..
Enhän mä pääse ikinä yksin mihinkää ku aina menee huudoks eikä hiljene vasta kuin tissillä! Surku timonkin kannalta kun ei jää hyvää ja miellyttävää kokemusta sille kahden keskisestä ajasta pojun kans..
Vi*uttaa nyt ihan suunnattomasti. Taas lapsi sai sen huudolla mitä haluskin -tissiä! Vi*tu lopetan koko paskan! Mun lapsi on tissiriippuvainen! Pitäähän sen opppia syömään pullostakin?? [:@][:@][:(][:(][:@][:@]

Just tätä mä inhoon imettämisessä, kun on niin perkuleen sidottu siihen vauvaan. Onneks meillä alusta alkaen isänsä on välillä syöttänyt lypsettyä maitoa pullosta, ettei pääse käymään just noin, niin kuin sulle kävi. Ei käy kateeks ei, ja varmasti vituttaa!! Eli ei muuta kuin opettelemaan syömään pullosta [;)]

Meillä tyttö on alusta saakka syönyt pulloa. Välillä annettiin pullosta vain 2-3 kertaa viikossa ja sillä tahdilla pullon syöminen meinasi unohtua. Tyttö huusi aina pullosyötön alussa eikä jotenkin edes noteerannut suuhun ilmestynyttä pulloa. Sylissä syöttäminen ei onnistunut lainkaan, joten koitettiin syöttää makuultaan eli tyttö kyljellään napa napaa vasten kuten imettäessäkin. Jostakin kumman syystä se onnistui paremmin. Ja jos ei sekään onnistunut, annoin ensin pari minuuttia makuultaan rintaa ja sen jälkeen jatkoin pullolla. Erityisesti niillä kerroilla, kun tytöllä oli tosi kova nälkä tai väsy, oli ongelmia. Nyt tyttö syö kerran päivässä ongelmitta Tuttelia.

Lisäks vielä niin hirveät paineetkin imettämisestä, kun kaikki vaan jauhaa että "kyllä se siitä, ohimenevää tuo tiheys, on niin terveellistä ja tärkeää ja hyväksi lapselle ja blaa blaa" (ette onneksi te, mutta koko mun lähipiiri oikeastaan) jonka takia pelkään tulevani rankasti tuomituksi jos lopetan touhun.. :(

Ja meno ei muutu, oli pullossa tissistä tullutta tai korviketta.. Mut pitää sit vissiin alkaa vaan huudattamaan ja tarjoamaan pulloa, tavoitteena että söis väh. kerran päivässä pullosta huutamatta! Kiitos taas.. :)

Uusimmas vauva-lehdes oli juttua tuosta imetyksestä (ja anopeista [:D]) mut en oo kerenny kyl vielä lukemaan sitä. Selasin nopeesti mitä se pitää sisällään...
Kädet ihan kuivana kun läträä veden kanssa niiiin paljon ja nyt kun syksy/talvi tulossa niin kuivattaa sekin. En kerkiä rasvaa missää välissä ku koko ajan on kosketuksis veden kanssa. On ehkä tullu pestyä ja puunattua liikaa kotia [:D] Ens viikon taidan ottaa ihan rentoutumisen merkeissä ja juurikin kaivaa lehden esiin kun Nea nukahtaa.

Onko kukaan täällä ajatellut ottaa lapsensa nimeä tatuointina? Mulla on ennestää pari pikku tatskaa ja oon alkanu miettii haluaisinko tatuoida Nean nimen. Mies teki äsken jotain tussilla tonne niskaan mun pataässän viereen, että näkisin oisko se kiva siellä vai ei. Täytyy sen tehä vielä muutama koe ennenku osaan päättää haluanko ainakaa sinne sitä Mut sekiii, et jos tulee lisää lapsia nii pitäähän neki sit ikuistaa ja lähekkäi [:D]

Tää äippä maisteli eilen ekan kerran 11 kuukauteen vähän viiniä ja skumppaa ystäväpariskunnan häissä[:)] Olipa hyvää! Vaikka meinasi päivällä alkaa epäilyttää, että mitähän illasta tulee, kun yllättäen meidän pikkuneiti ei halunnutkaan pullosta syödä! Hirveän huudon vaan pisti pystyyn kun näkikin pullon. Ei ole muutenkaan syönyt pullosta juuri ollenkaan, ihan pari kertaa kun olen ollut kampaajalla tms. ja sairaalassa silloin ihan vastasyntyneenä. Onneksi keksin sitten kokeilla tarjota pullosta tuoretta maitoa, alkuun kun yritettiin antaa pakasteesta sulatettua. Ja tuore maito sitten kelpasi!! Sitä sitten pumppailin parisen desiä jääkaappiin (ja onneksi sitä tuli).

Niin sitten hoitui illan syöttäminenkin ja päästiin miehen kanssa kaksistaan häihin[:)] Veljeni oli vauva- ja koiravahtina meillä kotona, ja pärjäsi erinomaisesti, erityisesti siihen nähden, että hänen ensimmäiset lähikosketukset vauvoihin ylipäätään olivat perjantaina, kun hän tuli harjoittelemaan vauvan hoitoa meille[:D] Melkein seitsemän tuntia hän eilen täällä sitten oli ihan itsekseen hoitamassa pientä, ja kakkavaipankin oli joutunut vaihtamaan, ja käynyt vaunujen ja koiran kanssa lenkillä[:D] Eipä olisi moni poitsu siihen ehkä ryhtynyt!!

Mitähän teen tuolle pakastetulle maidolle, jota on aika tavalla... kun ei kerran kelpaa neidille!! Pitää varmaan myöhemmin yrittää uudelleen, jos vaikka joskus kelpaa...

No joo... tänään tehtiin koko perheen voimin parin tunnin kävelylenkki, kun kylällä oli kirppis. Ja tein muutamia ihania löytöjä: kaksi ihanaa pehmoista ulkohaalaria ja kahdet pehmoiset potkarit, ihania nalleaiheisia, kaikki yhteensä kuusi euroa[:)] Juuri sellaisia syksyisiä lämpimiä vaatteita, mitä olen kaupoista katsellut. Ja melkein käyttämättömiä. Tulipa hyvä mieli[:)] Ja kaiken lisäksi neiti nukkui vaunuissa koko lenkin, ja vielä tunnin kuistilla siihen perään, eli vetäisi yhteensä kolmen tunnun päikkärit vaunuissa!! Kerettiin kerrankin saada ruoka pöytään asti ennen kuin neiti heräsi, ja saatiin vielä syötyäkin melkein siinä.

Mullekki tuli hyvä mieli kun puin tänään tytölle ne äippäpakkauksen valkovihreet bodyn ja sen raidallisen potkupuvun, ne oli kivan kokosia ja miellytti jotenki silmää tytön päälä. No pissa oli sitten vähän karannut vaipasta ja vaihdoin toisiin. Ja sit meni prkl hermo. Noi valkoset (body ja potkupuku) missä on kelta-vihree-siniset saumat on tosi naftit!!! Body yltti just ja just kiinni haaroista ja toi potkupuku on kun makkarankuori [:'(] Ja siinä on ihan ihmeellisen kokoset jalat! Ei kellään voi olla noin pitkiä jalkateriä! Voi helvetti, miksei koot voi vastata sitä mitä ne oikeesti on. Kai ne sit loppuillan menee päällä mut ei tartte toista kertaa ees yrittää päälle.
Ja ne aurinko-sukat mitkä sieltä kans tuli, nii ne ei sitte kestä tarranauhaa yhtään. Eikös nekin ollu ekaa kertaa jalassa kun pistin tytön turvakaukaloon ja se vyön säätöläppä jotenki repsotti nii sukat ottanu sitten siihen kiinni ja langat lähti purkaantuun.
Onneks on ilmaseks saatu noi vaatteet, mutta harmittaa silti tälläset tapaukset... ei se body pieneltä näyttäny ku vertailin joskus muihin. Että ottakaahan käyttöön nyt jos jollakin on vielä isompien joukossa ko. vaatteet.

Joo meillä on jo ollu kauan käytössä noi äp:n vaatteet mistä mohomaha mainitsit. Ja ne on kyllä tosi pieniä ne valkoset vihreekeltareunaset potkarit ja body.Ei taida enää mahtua tälle meidän makkarajalalle.

meillä jäänyt myös nuo potkarit ja body aikoja sitten pieneksi..meillä pojalla on niin isot jalat että ne oli kyllä ne jalkaterät aivan sopivat... [:D] nyt siis pojalla käytössä 19-koon sukkia, jotka vain pikkasen isoja, saa nähdä mikä jättijalka tuosta meiän miehestä oikein tulee [:D]

mohomaha, me fiilisteltiin miehen kans jo raskausaikana et seuraavat tatskat otetaan sit vauvan nimest ja otettiinki sitte [:D] mies otti Liekin nimikirjaimet ja mä Liekin koukeroisella kaunolla käteen. Tiän et on sellaset tatskat mitä ei voi ikinä katua, että siinä mielessä kannattava juttu [:)]

Täällä on ihan pää pyörällä ku yhtäkkiä pieni on alkanuki vetää monen tunnin päikkäreitä parvekkeella[:-] ennen on vaan nukkunu jotain puolen tunnin päikkäreitä päivisin ja sit vaunuissa niitten liikkuessa. Että halleluujaa viilenneet ilmat!!

Huomasin kans ne ihmeen pitkät jalkaterät siin äp-puvussa, ja nilkat tosi kapeet... [&:] alkaa meilläki menee jo vaatteita pieneks [:(] ihan tulee ikävä mun pienen pientä vauvaa [;)] välillä ku kestovaippaillaan niin sit pitää olla aina isompaa vaatetta, siks aika laaja skaala vaatetta pitää olla koko ajan hollilla[8|]

Nonni ja nyt vasta sen kerrotte täällä [:D] No minäpä kerron teille että ne 70cm keltarusehtavaraidalliset on nyt sopivat. Ainakin meidän tytölle joka oli vajaa viikko sitten mitattuna 59cm. En voi tajuta tällästä vaatelogiikka. Käyn nyt sit joka ikisen vaatteen läpi sovittamalla ne Nealla mitä meiltä löytyy, tänään käytiin potkarit läpi, huomenna sitten housut ja joskus bodyt kun huvittaa... Sen siitä saa ku huolii toisilta vanhoja vaatteita, pitäis kaikki vaatteet ostaa samasta vaateketjusta niin tietäis oikeesti mitä se cm siinä tarkottaa.
Mieskin tuli kysyy pitäiskö mun hetkeks rauhottua tältä hössötykseltä, mut sieppas kyl niin paljon tälläne [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Tatuoinnin ottamisesta. Me suunniteltiin jo kans raskausaikana, että otetaan pojan käsistä ja jaloista vesiväreillä painokset ja sitten joko jalasta tai kädestä nimen kera teetetään tatuoinnit! Aattelin, että josko veronpalautusrahoilla menisi, paikasta ennoo viel varma.. Mutta tosissaan tatuointi, jotai ei voi katua! ootteko ottaneet kokonimen vai etunimen ainoastaan? [:)]

Eilen täällä vinguin kun ei pullo kelpaa.. just kun pääsin sanomasta, niin tänään ihan piruuttaan kokeilin. Mulla oli 80ml omaa maitoa pullossa, lämmitin ja annoin Ronin vaarille (isälleni) pullon käteen, että lets see mitä käy -alkaako huuto. No ei alkanu! Roni joi niin nätisti ja onnellisena vaarin sylissä maitoa PULLOSTA, että melkein tässä katkeraks alkaa isälleen[:D][:D] tilasin sen meille jo syöttämään aina pullosta! Niin ja annoin sitten vielä sen 80ml päälle tissiä toki, eihän tuolla määrällä ois tullu ku kiukkunen mukula! Tästä on hyvä jatkaa, kiitos kaikille neuvoista, nyt vaan pakko antaa joka päivä edes osa ruoasta pullosta että tottuu!

Nyt ois viralliset kihlajaiskahvit vietety! Suku on tyytyväinen -niinku tässei jo kaiken maailman kissanristiäisiä olis jo ollu! [8D] Lahjaks saatiin Luhdan pyyhkeitä, Muumi-laseja 4kpl, SodaStream -limukone (KYLLÄ MUUTEN TOIMII), Obh Nordican blenderi/tehosekoitin -pääsen tekee soseita, smoothieita ja turteloo!, lahjakortti Espooseen valokuvausstudioon kihlajais-, vauva- ja perhekuvaukseen  ja ja, johan tos olikin jotain -sikäli mikäli kiinnostaa [8|][:)][:)]

Tiistaina ois jälkitarkastus... Näin unta, että se katto ultralla mun kohtua varmistaakseen kohdun pinnat että näyttää hyvältä yms niin siel olikin jo uus pulla uunissa!! [&:][&:] Eeeiii vielä tarviis...

Mutta mukavaa viikonalkua kaikille, arki koittaa taas! [:)]

Kiva kuulla Taatu että pullottelu meni jo paremmin[:)]
Meillä on ollu käytössä ne Aventin pullot ja poika on juonu niistä kyllä aina tosi mielellään..Senhän pitäis muistuttaa vähän niinku tissiä,niin ei sit vieroksu kumpaakaan..voihan se kyl olla että jotkut ei vaan pulloo huoli vaikka olis millanen...JA Taatu toi valokuvauslahjakortti on varmaan tosi kiva!!

joo,mullakin ollu ne mohomahan mainitsemat potkari ja body käytössä jo jonkin aikaa..ei tosiaan taas kokolappu vastaa todellisuutta..huooooh...kaikki pitäs aina kyllä käydä läpi,mitä kaappiin laittaa..[:@]

meillä tosiaan maisteltiin sitä luumua lauantaina/vai perjantaina[8|]hmm..no kuiteskii..siitä lähtien kakkaa on tullu ainakin kaks päivässä[:D]liekö luumulla ollu asiaa,vaikka en antanu ees koko lusikkallista sitä..Eikä ollu mitenkään kauheen sottasta puuhaa,Jamppa ei työntäny sitä kielellään pihalle,niinkun jotkut saattaapi tehdä[:D]vähän meinas kakoo yhdes vaiheessa,vaan sit heti perään hymyiltiin ja katottiin et eiks vähän lisää[:D][:D]

taas alko Jamilla nenä vuotaa ja mulla kans[:'(][:'(][:'(]Miksei toi pieni vois olla jo terve...heh,torstai iltana kun toi lentsu oli Jamilla pahimmillaan nii aattelin että yöks antasin supon..voi perhana mitä touhua[:D][:D]enhän mä sitä koko suppoo saanu toisen pyllyyn kun punkes sen aina saman tien ulos[:D][:D]onneks nukku sit yön ilman sitä suppookin tosi hyvin <3 siinäs sitä sit ollaankin kun oikeesti on kuumetta ja se on sinne saatava,jos ei suostu sitä nestemäistä ottamaan..

Pullottelusta: meillä syödään joka päivä pullosta, mutta on se aina melkoista tahimista. Ainoastaan Ainun silikoninen anatominen vesi- ja maitotutti (helppo nimi [8|][:D]) toimii hyvin, muiden tuttien kanssa tahtoo mennä kakomiseksi ja sitten tietysti huutamiseksi. Jos siis ongelmia pullosta syömisen kanssa, niin niidenkin kanssa kannattaa kokeilla eri muodot läpi.

Kaupungilla käyminen onnistuu meillä hyvin, oli paljon tai vähän melua, mutta välillä kyllä menee hermot kanssaihmisiin. Parkkeerataan keskelle käytävää vaihtamaan kuulumisia ja vielä mulkoillaan, kun nätisti pyytää, että olisiko mahdollista hieman siirtyä, jotta näiden vaunujen kanssa tästä pääsisi [:@][&:][:-]. Olen tosin käynyt Aatun kanssa kaupungilla ihan pienestä lähtien, joten hän on jo tottunut kaupungilla kävijä [:)]. Äitin on pakko päästä lauantaisin patongille tai kakulle [:D]

Jahas, ne olikin vasta välihuutoja ja päikkärit siis jatkuu [:)]

Meillä ollaan päikkäreitä taas nukuttu kovin vaihtelevasti. Yleensä Aatu nukahtaa päikkäreille ihan hyvin, mutta viikonloppuisin nukutaan selkeästi huonommin. Yritän kyllä noudattaa ns. normaalia rytmiä, jota arkenakin toteutan, mutta ei tunnu auttavan. Eilenkin nukuttiin vaan muutama hassu pätkä, kun normaalisti kuitenkin nukutaan yhdet reilun tunnin päikkärit ja parit vähän lyhyemmät sen lisäksi.

me&i olen jonkun verran heidän tuotteitaan ostanut itselleni ja ihan hyvälaatuisia ovat olleet. Aatulle ostin sellaiset potkuhousut kokoa 50/56 ja ovat isot vieläkin, vaikka muuten me käytetään kokoa 62. Täytyy siis kiireesti kaivaa ne äitiyspakkauksen vaatteet käyttöön, joista vihjailitte. Saas nähdä mahtuuko ne nyt sit lainkaan päälle [8|].

Olen nyt viikon yrittänyt noudattaa kuntokuuria ja saada tätä rapautunutta peruskuntoa ja keskivartaloa johonkin kuosiin. Eilen oli ensimmäinen päivä, kun sain 10 000 askelta täyteen [:D], vähänkös olin ylpeä itsestäni...

Takaisin