Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmmm..aika ristiriitasta toi mitä minipillereist on sanottu. Mulle ei sanottu yhtään mitään, iskettiin vaan pillerit käteen, alotin ne heti. Ei ees sanottu tost viikon varo-ajasta [:-][8|] mulla alko melkeen heti vuoto niitten alotuksesta ja aattelin eka et se on vaan "jotain" vuotoo, mut tais ihan rehelliset menkat olla [:D]

Täällä ollaan selvitty terveinä(kops kops puuta) vielä, paranemisia kaikille. En tiä kuinka kestäisin jos vauva paukahtais kipeeks kun meillä mennään vieläki hirveen huonoilla yöunilla...ei oo juurikaan parantuneet, ensin yks 4 h pätkä ja sit taas heräillään koko ajan...[>:] Onneks on järkevä vauva, osaa mulle heti aamusta jokellella oikeen hellästi ja söpösti niin ei haittaa niin väsymyskään Nyt muutenkin on juttelumeininki selkeesti lisääntyny, koko ajan on asiaa [;)]

Joku mietti niit sossun juttuja, tuli vaan mieleen että ite oon joskus ihan surutta ollu vaan ilmottamatta toista tiliäni, kun mulla on kaks tiliä eri pankeista, toinen vaan jääny kun vaihdoin pankkia.

Huomasin tässä pari päivää sitten että mun vauva on ihan vino!! [:(][:(][&:] se on aivan toispuoleinen! [&o] En oo jotenki aiemmin tajunnu. Meil on sellanen sitteri mikä ei ehkä ihan oo paras ergonomian suhteen ja kun vauva on niin pieni vielä et se usein pötköttää siinä vinossa, se on varmaan vaikuttanu asiaan... toivottavasti menee sillä että kiinnittäs vähä paremmin huomioo että vauva saa kiinnostavaa kateltavaa toiselle puolelle yms ja pietään sitterist lomaa...

Meillä myös lääkäri sanoi että minipillerit voi aloittaa ihan millon vaan... en oo kyllä hakenu vielä ees apteekista, kun tuntuu, etten sitten muistaisi niitä kuitenkaan ottaa... ehkä tässä joku päivä...

Millainen sitteri teillä on Skallo?

Meillä on oltu terveitä vielä. Saa nähdä milloin meidän pikkuneiti ekan kerran sairastaa. Ja miten hysteeriseksi itse silloin tulen![:D]

mohomaha meilläkään ei ole kakattu maanantain rokotuksen jälkeen... viime aikoina on muuten kyllä kakkailtu joka päivä, vaikka välillä oli vaihe, kun kakattiin noin kolmen päivän välein...

Lauantaina on ystäväparin häät, ja sinne suunnataan ilman vauvaa.. Miten lie onnistuu siellä olla rauhallisin mielin[:D] Pikkuneiti on ollut hoidossa tähän mennessä vain äidilläni ihan tunnin pari kerrallaan, ja suurimmaksi osaksi vain nukkunut silloin vaunuissa ulkona... mutta ihan kiva päästä tuulettumaan vähän ihan kahdestaankin.

meillä sai minipillereitä kolmen kuukauden satsin ilmaseks käteen jälkitarkastukses [8|] muuten niist pillereistä vielä se, että niissä taisi olla sivuoireena ns.halujen väheneminen, ja oon siitä kyllä kärsiny. tai miehelle se enemmän taitaa kärsimys olla [:D]

toi sitteri on tollanen missä on kova selus, ilmeisesti ei paras noin pienelle [:@] tän siit saa ku ostaa käytettynä ilman ohjeita missä tietenki varotetaan että ei alle sen ja sen ikäsille!! [:o]

Meillä on tollanen samanlainen pikku-piia kirahvi sitteri. Ja ohjeissakin sanotaan että on ihan vastasyntyneestä alkaen, mut alukshan sitä pitää käyttää vaan ihan siinä makuu asennossa ja sitten iän myötä nostaa tuota selkänojaa[:)] Katoin sitä lappua mikä tuli mukana kun ostettiin niin lukee että ikäsuositus 0-9kk tai siihen asti kunnes lapsi osaa itse ponnistaa pystyyn.Nin ja max paino 9kg. Meillä on jääny nyt sen käyttö kun on puuhamattoa sun muuta missä tykkää olla mutta ihan ensimmäisen kuukauden melkeinpä aina nukkui tuossa sitterissä[:)] Ne lelukaaren lelut ei vaan oo oikein ikinä pientä kiinnostanu mut muuten ei oo valittamista ollu[8|]

Siis voi V***U! Anteeksi kielen käyttö, mutta kun alotin minipillerit niin menkat alkoi. Ja ne kestää 4-6 pv ja ehkä viikko taukoa niin taas alkaa. Mitä ihmettä? Onko tämä rangaistus siitä, että on saanut olla 11kk ilman menkkoja.

Jenni90: mulle hoitsu sano että pitää vaihtaa toisiin kun lopettaa imettämisen. Antoi mulle toisten pillereiden reseptinkin jo silloin. Käski vaihtaa kun lopetan imettämisen kokonaan.

Kuinkas paljon teidän pienet muuten viettää aikaansa sitterissä? Tuli vaan mieleen, että onko tohon mitään rajotuksia.. Meillä meinaan viihdytään sitterissä ehkä turhankin hyvin... Omassa sängyssä nukkuu kyllä yöt, mutta esim. vauvajumpan alla viihtyy vaan jonkun 10 min leluilla leikkien ja sit tuntuu siltä, ettei viihdy ihan vaakatasossa.. Meillä on sitterinä tää emman: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=47&toimittajaid=21 Ja tyytyväinen oon tohon ollu kyllä.

Meillei oo sitteriä vieläkään ja oon miettiny että miks mä sitä sit hommaankaan [:D] Eiköhän se kiinteiden syöttäminen onnistu jossai muuallakin...

Mulle taas sanottii ehkäsylaastareista, että ne voi alottaa millon vaan kunhan tekee ensin raskaustestin. No en tehny ku menkat alko sit niin sopivasti... Mut ois voinu pysyy kaukana!! [:'(]

katjuskainen: täällä ei vieläkää oo pieruja enempää pörissy [>:] neuvolassa pistäny salee jonku sellasen, että tää ei sit kakkaa enää koskaa -rokote

Meillä tyttö viihtyy sitterissä ihan hyvin. Eilenkin aamulla yli puol tuntia kun aamukahveja juotiin.

Sain juuri yksi päivä makeat naurut ku neiti istu sitterissä keittiön pöydällä mun syödessä. Tyttö ähelsi lelun kans ja rupesi sillee "murisemaan" kun ei vielä ne kädet toimi ihan täysin. Vitsi mä naureskelin sille... Totista puuhaa tuo käsien kanssa harjoittelu [:D]

Onnea  uudesta kämpästä[:)] Mikään ei oo rasittavampaa kun ahtaus [:@] Missäs te sitterittömät sitte vauvaa pidätte? sylissä, matolla, kantoliinassa? Jossain muualla? Meillä kun ei toi nyytti viihdy oikein sylissäkään kun tissi tai pullo suussa... Tää nukkuu kaikki päikkärinsäkin tossa sitterissä. Mutta ei kai toi tossa viihtyis noin hyvin, jos se sille huonoa tekis.. Tuli vaan tässä pari päivää sitten mieleen, että onkohan tohon jotain rajotuksia, ettei sitteri kasva kohta perseeseen kiinni[:D] 

me saatiin sitteri vasta muutama päivä sitten ja kyllähän sitä ennen poju oli sylissä, sohvalla tai sängyllä... tai lattialla peiton päällä... mutta vielä meinaa olla hieman vieras juttu toi sitteri niin ei siinä kyllä kovin pitkään viihdy...paitsi jos laittaa telkkarin eteen [:D] 

Nea on lattialla ton lelukaaren alla, tai sit se makoilee sohvalla ja naureskelee lampulle, sängyssä viihtyy makoilemassa kunhan maha on täynnä varsinkin nyt kun on alkanu tajuumaan enemmän pehmoleluja ja sitä mobilee. Eilen oli hellyttävää katella kun tyttö kosketteli ja silitteli tikrua pitkän tovin!
Myös vaunukopassa viihtyy kun näkee eri juttuja kun sängystä/sohvalta kunhan kuomun laskee alas.
Päikkärit tapahtuu joissakin edellä mainituista. Nyt oon vieny sitä ulos nukkuu vaunuihin, mut tänää sataa vettä ja tuulee kovasti nii en viitti ees tohon katoksen alle [&:]
Mut jos maha ei oo täynnä nii missää ei oo hyvä olla. Jos jossain ei viihdy niin on sylissä toki.

Meillä tyttö on sitterissä kun syön aamupalaa ja teen ruokaa. Muuten nukkuu sängyllä, on leikkimatolla ja joskus harvoin kiikussa.
Me oltiin eilen vauvajumpassa ja oli huisin kivaa. Yllättävän paljon käy käsiin. Onneks mukula vasta 6 kg, et luonnollisesti "painot" kasvaa kun hoppas lihasvoimakin kasvaa. Kyllä onkin kaikki voima hävinny käsistä :(
Tyttö nukahti kesken jumpan, oli vaan söpöä :)

Meillä ei tyttö juurikaan viihdy sitterissä. Meillä on sellainen vatsalihaksia treenaava vyö (ei muuten toimi [:D]) joka ollaan köytetty sitteriin, sen kun laittaa pörisemään ja vauvan kyytiin niin sitten viihtyy hetken [:)] Mutta paremmin viihtyy ihan vaan lattialla peiton päällä ja tykkää kovasti nyrkeillään paukuttaa lelujaan, meillä on sellainen lelukaari mihin saa roikkumaan kaikenlaista kivaa..

Esikoinen viihtyi paljon paremmin sitterissä, nukkui melkein kaikki päikkärinsäkin siinä. Ihan hyvin tuo on silti kasvanut ja kehittynyt vaikka onkin paljon sitterissä möllöttänyt [:)] Eikä kasvanut perseeseen kiinni [:D]

Ei sitten käytykkään lääkärissä tytön kanssa. Soitin neuvolaan ja kysyin että mitä mieltä ovat, ja käski vaan seurailemaan että jos kuumetta nousee tai alkaa henkeä ahdistaa niin sitten heti lääkäriin. Suositteli hankkimaan nenäfridan apteekista, kävin sellaisen hakemassa ja aika tehokas kapistus. Onko muilla kokemusta?? Aika ällöttävä, ekalla käyttökerralla meinas alkaa itteään yökäyttää, sillä kun imetään räkää vauvan nenästä [:'(] (ei tule suuhun kuitenkaan [:D]), mutta toimii hyvin ja vauvalla olo helpottui kummasti. Mitäpä sitä ei tekis pienensä hyvinvoinnin eteen [8|] 
Yö meni hieman paremmin mutta sitten puoli viiden aikaan tyttö päätti että nyt vois alkaa kertomaan juttuja äidille [:)]

Meillä on sitteri (Baby Björnin http://www.ainu.fi/Tuotteet/BabyBjorn-Babysitter-Balance), ja siinä tyttö on pääasiassa silloin, kun syön tai laitan ruokaa ja joskus jos laitan pyykkejä tms., mutta tuollaisia aika lyhyitä aikoja kerrallaan. Välillä sitteri on ollut ainut missä rauhottuu, ja silloin on saattanut pienet torkutkin siinä ottaa. Mutta enimmäkseen nykyään makoilee sohvalla, tai sitten on sylissä.

Ei siinä tietääkseni ole mitään rajoituksia, että kuinka paljon on hyvä sitterissä pitää. Lähinnä vaan on hyvä myös pitää lattialla, kun siinä pääsee vapaammin harjoittelemaan liikkumista. Meillä ei lattialla olla vielä kovin paljon viihdytty, paitsi tuossa leikkimatolla. Harvoin viihtyy ihan vaan lattialla peiton päällä. No, kerkeehän sitä sitten myöhemminkin lattialla möyriä.

mohomaha Meilläkin ollaan edelleenkin kakkaamatta... ja rokote tuli sentään maanantaina jo... outoa. Saisi nyt kakata tänään tai huomenna päivällä, muttei mielellään huomenna illalla, kun veljeni on täällä silloin vauvaa hoitamassa!![:D] Voipi olla että veli sanoisi että kiitti riitti kun viikon kakat neiti töräyttäisi hänen hoitovuorollaan[:D][:D]

Hassua, kun neiti vetää vaunukopassa päikkäreitä ja on nyt vetänyt jo puolitoista tuntia. Tein joka aamupäiväisen tunnin lenkin koiran kanssa, ja yleensä neiti herää heti lenkin loputtua, mutta ei näköjään tänään!! No, ei haittaa[:)] Oma aika kelpaa kyllä[:)]

nenäfrida meilläkin käytössä.. Pikkuniistäjä meillä oli aikaisemmin, mutta yks kissoista totes sen näyttävän kissalta, ja pureskeli sen käyttökelvottomaks. No hyvä niin, jouduin ostamaan ton fridan, kun täällä tuppukylässä ei ole muuta kuin tuo apteekki. Frida ehdottomasti parempi, tehokkaampi kuin niistäjä, vaikkakin todella oksettava tuo käyttöperiaate.

Eikö sitteriin voi soveltaa samaa ohjetta kuin tuohon turvakaukaloonkin eli se 1,5h??

Täällä isosisko on enterorokossa. Täytyy vaan toivoa ettei tartuta sitä tuohon pikkuseenkin [:(]

Piti ihan nyt varta vasten tulla hehkuttamaan katjuskainen että täällä päästiin vihdoinkin vaihtamaan kakkavaippa [:D] Oletin paljon pahempaa, mutta vaippakin melkein riitti [:)] Oon varautunu tässä jo pari päivää laittamalla kietasubodeja päälle, että jos tulee oikein kunnon sonnat nii ei tarvii pään kautta alkaa vetää bodya ja sit on likka tukkaa myöten paskassa.

Täälläkin ottivat papan jälkitarkastuksessa kun viime kerrasta olikin aikaa...
Tekis kyllä kovasti täälläkin mieli ottaa yks ilta vauva vapaata ja juoda muutama kylmä siideri, ettei tarviis miettiä heti et jos nyt tän juon ni kerkeekö haihtua sihe kun taas seuraavan kerran tarvii tyrkätä tissiä suuhu.. Toisaalta taas tulee sellanen tunne et oonko hyvä äiti jos jätän jo 2kk ikäsen sen takia hoitoon et ite pääsisin maistamaan parin kylmän siiderin? [8|] Mutta kyllä se tekis hyvää mielellekin saada vähän omaa aikaa kun 24/7 pyörii tytön kanssa...
Meillä mennään suurimmaks osaks tissi ruualla, korviketta oon antanu sillon tällön ja kun reissun päällä ollaan nii on ollu helpompi antaa pullo suuhun. Yöt meillä ollaan oltu tissillä aina ja mietinkin mitenkähän tuo tyttö suhtautus jos oliskin pullo ruokinnalla yön? Pitäis vissii kokeilla sitä tässä ennenkä uskaltaa jättää tyttöö toisten hoitoon yöks. Mutta toisaalta kun päivällä pullo menee hyvin nii miks ei yölläkin?

Kurjuus mikä ilma ulkonakin tänään kun vettä sataa koko ajan, ei pääse vaunulenkillekään. Tänää taitaa olla sellanen takan lämmityspäivä. [:)] Pitäskii hommata sellanen "karvanen"matto tuonne takkahuoneen lattialle nii siinä oliskii mukava sit köllötellä yhen jos toisenkin takan lämmössä kylminä iltoina. [:)]

mohomaha Meilläkin viimein se kakka tuli[:D] Ja mahtu vaippaan täälläkin, tosin kuulin kun se tuli ja lähdin samantien vaipan vaihtoon. Meillä menee muutenkin niin, että jos kakan huomaa heti, vaatteet säästyy, mutta jos ei huomaa, niin sitten se kyllä tulvii vaipasta ulos. Onneksi nykyään useimmiten sen huomaa (kuulee) kun se tulee. Pari kertaa olen vetänyt bodyn alakautta pois, kun on sotkeentunut kakkaan. Mutta kaikki bodyt ei siihen veny.

Mä nyt sitten aloitin ne minipillerit teidän ohjeiden mukaisesti[:D][:D]

Justiin kun olin tänne kirjoittanut, että meillä ei kakata kun joka toinen päivä tai niin, että muutama päivä välissä; niin
nyt tullut kolmena päivänä peräkkäin suuren suuret kakat![:D][:D]

MEillä Turo-Eemilillä meni se flunssa onneksi ohi! Ja nyt oon sitten minä, mutta ei se niin haittaa, kun
sai vaan flunssan pieneltä pois.

hihh..meillä maisteltiin eilen luumua pikkasen[:)]kun ei kakkaa ollu tullu maanantain jälkeen[:'(] en tiiä oliko luumulla asiaa vaan iltasella tuli kahdesti isot kakat ja aamulla heti taas[:D] Ilme oli ensin hyvä,että mitä Helv..se mun suuhun tunkee[:D]sitten hymyiltiin ja naureskeltiin[:D]että ei kait tuo nyt niin pahaa ollutkaan[:)]

Ja meilläkin flunssa Jamilla helpottaa[:)]Ihanaa! Tänään jäi kuitenkin vauvauinti väliin,ensi viikolla sitten vasta aloitellaan...

Illalla viedään poika anopille ja appiukolle hoitoon,kun lähdetään miehen kanssa kahdestaan amarilloon syömään[:)][:)]Nam..mun synttäriillallinen kuulemma,alku-pää ja jälkiruuan saan[:D][:D]

Takaisin