Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hauska uni Ciralla [:D] ja hyi ku kamala uni summerwinella [:o] ite näin kans yks yö kamalaa painajaista et piru yritti viedä ton neidin.. sil oli oikeen sarvet ja kaikkee [:D] sain kuitenkin pelastettua Jasminin siltä ku purasin sitä pirua nenästä [;)]

ja hyvä idea toi et pistää ylös millo antaa d-tipat.. ite just hoksasin ku lueskelin et enpä oo taas muutamaan päivään muistanu.. jotenkin toi raskausajan dementia jääny päälle [:D]

Joo, niin mäkin sen järkeilin, että periaatteessahan ne on pojan rahoja, eikä sossulla oo siihen nokan koputtamista.. Mutta sitten taas tuttu, joka sai rahaa jostain oikeusjutusta tilille, johon sillä ei ollu mitään asiaa ennen 22 ikävuotta, vaikutti jotenkin sossun rahoihin sen tyypin ollessa 18, eli tili mihin sillä ei ollu käyttöoikeutta... Tosin en sitte tiedä, onko totta. Ja sossuunhan pitää ilmoittaa kaikki tilit. Muttei me nyt aiota sinne ilmoittaa kun omat käyttötilit ja omat säästötilit, pojan oma ja s-tili jääköön ilmottamatta. Ja jos tosta tilistä siellä jotain sanomista tuliskin, niin saahan sen siirrettyä jonkun muun nimiin.

Mitäs mä teillä tein Cira? [:D] Meikäläinen näki unta viime yönä, että tytön tuttipullo räjähti ihan pillun päreiks ja mä vaan katoin sitä räjähdystä ja pullon palasia luukku auki [:-] Mitähän sekin tarkottaa, ei oo unikirjaa kotona nii ei voi kattoo [&o]

Nea ei oo kakannu maanantaisen rokotuksen jälkee [>:]

..ja itelläni tais olla hiivatulehdus, eilen laitoin canesten kompia.. johtuiskohan siitä kun alotin ehkäsylaastarit..

Meillä ollaan kipeitä..tai Jami on[8|] lentsussa..taisi serkkutyttö tartuttaa poikaankin sen taudin mitä itse poti viime vklna..yskii ja räkää tulee nenästä..äh,tympeetä[:'(] Ja meillä on kyllä aina joku kipeenä kun ois jotain mukavaa menoo tiedossa..lauantai aamuna vauvauinti ja illaks oli Jami tarkotus viiä mummille ja ukille että saadaan miehen kans vähän aikaa toisillemme..story of my life..Jospa parannuttais pian <3 ei oo kiva kattoo kun pieni sairastaa [:(]
Missähän vaiheessa sitä kannattais mennä lääkärissä käymään?jos kuume nousee vai?vai kun on jatkunu monta päivää jo toi nuha ja yskä? tää on ikävää kun ekaa kertaa sairastaa,nii ei oikein tiiä mitä pitäis tehdä[8|]

Täällä kanssa yks lapsista on kipeena, taitaa olla enterorokkoa, kun sitä on hirveesti täällä liikkeellä. Kiva jos tarttuu Marikaan [:(] Vauvan kuumeraja tais olla 38 ja kyllä mä aika nopeestikin veisin käymään lekurissa, kun nämä on kuitenkin aika pieniä vielä. Siinä kun täytyy ottaa sillon huomioon että toinen saa tarpeeks nestettä jne.

Huomenia! Onni on tänään 3 kuukautta vanha!!! <3

Täällä ei ole Onni onneks saanut vielä(kään) flunssaa, vaikka 9-vuotiaani on edelleen kipeenä. Ja itselläni oli se pikaflunssa. Kop-kop, pitää koputtaa puuta...
Ihan hirveesti on liikkeellä tautia, tuntuu että joka toisella on jotain... syksyn "iloja"... [:@]

Viime yönä oli pojalla luksusta, kun sai nukkua mun vieressä koko yön [:)] ja uni maistui hyvin 21-07.30, kuudelta taisi herätä syömään.

Olipa ihanan raikasta ulkona aamun koiralenkillä! Tuo meidän koira muuten ihan selvästi ikävöi isäntäänsä, kun ei syö kunnolla. No, huomenna saadaan mies ja esikoinen kotiin. Siellä on kuulemma ollut eilen seinäkiipeilyä, melontaa ja erinäisiä saliaktiviteetteja ja kokoajan on ollut jotain tekemistä. Leiripaikka on kuulemma tosi korkeella mäen nyppylällä, mies laittoi aamulla viestiä ,että jalat ja takapuoli huutaa hoosiannaa, mutta pakko vaan painaa [:D] hah, ei taida ukolla kunto kestää!!

Toivottavasti Henniv teidän Jami paranee pian!!! Se on tosi kurjaa kun pienet sairastaa [:o] Ja komppaan kyllä katusutariinaa, että vie herkästi poika lääkäriin näytille!

Nyt teetä ja sympatiaa [:)] Päivänjatkoja!

Huomenia [:)]

On se ihanaa herätä kun vieressä hymyilee ja jokeltelee pikku poikanen <3, nää on näitä parhaita hetkiä.

Henniv: Siis teillä alkaa lauantaina vauvauinti? Meillä alkaa 19.9., ennen ei saa mennä koska vauvan täytyy olla 3kk. Onko nää jotain kaupunki/uimahalli kohtaisia juttuja taas vai [8D]?

Vauvauinneista: Meinaatteko hommata uintivaipan? Mä olen kahden vaiheilla... Artulla on tapana töräyttää paakkelssit housuun juuri aamusella. Kuulemma kaupan uintivaipat on ihan kököt, netistä löytyy hyviä. Mut mistä??

mohomaha: Hyvin mahdollista että sait hiivan kun aloitit noi laastarit. Mulla oli kauhea hiivakierre kun vaihdoin pillerit joskus aikoinaan. Hormonit kuitenkin saattavat muuttaa normaaliflooraa ja aiheuttaa hiivaa. Nyt juot sitten karpalomehua (tai jotain hapanta) joka päivä [:)], se ehkäisee hiivaa mut ei vauvoja [:D].

Yöunet: Nyt tuo poika vetelee 7-8h pätkän, sen jälkeen 3-5h pätkän. Tosi hyvin nukutaan nyt, mutta kyllä se kestikin että tähän päästiin.

Olettekos olleet Me&I -vaatekutsuilla? Mä olen menossa ja katselin että ihan kivannäköisiä vaatteita, aika kalliita tosin... Laatu vissiin on ihan hyvä?

Miuku__; ihana tuo kuva <-----[;)]

mohomaha;[:D][:D][:D] Oudot unet sen kun jatkuu sitten raskausajanki jäläkehen[:D]

Täälä kans nähny niin kummallisia unia....[:D]

Mulla oli eilen jälkitarkatus, kaikki oli ok. Haava parantunut hyvin ym. Minipillereihin sitten päädyin[:)]
Nyt vaaan odotellaan seuraavia menkkoja, että sais ne aloittaa. Parin viikon
päästä pitäis alkaa, mutta saas nyt nähdä onko kuinka epäsäännöliset.

Henni; Paranemisia <3 Meillä kans ollaan kipeitä.Kuume nousi eilen illala Turo-Eemilille.
Suppoja sitten haettiin apteekista ja yhden laitoin ennen nukkumaan menoa, ja yö nukuttiinkin tosi levollisesti.
11 tuntia yhtäsoittoa ja sitten tankattiin ja paljon! ja taas vedettiin unta palloon[:)]
Aamulla oli vielä nuhkuiruinen, mutta ei onneksi kuumetta. Pitää illalla taas seurata jos nousee taas, kun toinen
on vielä niin pienikin.
Yritin jos Turo-Eemil olis nukkunut nyt sisällä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun on tottunut nukkumaan
aina ulkona vaunuissa päivisin. Toki eihän vaunuihin pääse tuuli ja hyvin on poika puetettu.[:)]

Mä ajattelin, että mennään tänään lääkäriin käymään jos kuume vielä nousee, koska kuitenkin poika on vielä
tosi pieni, ei edes kahta kuukautta.
Mutta se on totta, kun ensimmäisen kerran sairastaa, niin kaikki on uutta.[&:]

Tyttö Koo Onnittelut sinne <3

YÖunista; MEillä nukutaan jo täysiä öitä suurimmaksi osaksi. Oon kyllä ylpeä saanut olla, että Turo-Eemil on nukkunut
yönsä hyvin ! On itekkin toooosi paljon virkeämpi kun saa nukkua yöt.

Meillä olis maanantaina sitten 2kk neuvola, hauska nähdä taas paljonko pikku jätkä on kasvanut. [:)]

Nyt pitää mennä, tais poika herätä.[:D]

Meillä ollaan myös kipeenä, koko porukka. Mies aloitti, sitten tuli esikoinen kipeeks ja nyt myös me tytöt [X(] [:'(] Meni viime yö kivasti kylppärissä kuumaa höyryä hengitellessä vauvan kanssa kun toinen oli niin tukossa [:(] Nyt näyttäis nenä olevan jo parempi eikä niin räkäinen ja nukkuu raukka kun on niin väsynyt kun yöllä ei saanut nukuttua. Esikoisella on joku virusperäinen hengitystieinfektio/tulehdus ja joutuu hengittelee joka neljäs tunti happinaamariin liitettyä astmapiippua kun henkee ahdistaa, kuulemma saattaa tarttua helposti ja nyt vahtaan koko ajan ettei vaan vauvalla ala henkee ahistaa, pitää varmaan lääkärissä käydä pienen kanssa jos ei ala helpottaa. Toistaiseksi ollut vaan tuo nokka tukossa mutta aika sitkeeltä näyttää [&:][:o]

Sitkeä tyttö kuitenkin, vaikka on kipeänä niin silti jaksaa vielä hymyillä äidille ja jutella [:)]

Unista Mä näin raskausaikana tosi usein painajaisia, luulin että ne olis jo jääny pois mutta näköjään myös imettäminen saa mut näkemään painajaisia. Tässä yhtenä yönä näin unta että juoksin metsässä lasten kanssa ja yritettiin päästä karkuun lähestyvää myrskyä. Ainoa ajatus koko unen aikana oli että pakko saada lapset turvaan, millään muulla ei oo väliä. Pikkusen oli ahdistava tunnelma unessa [&:] 

Jaahas, tyttö heräilee, ja taas on ihan tukossa, taitaa tulla meille lääkärireissu [:'(][:o]

höh, kurjaa kun pikkuiset sairastuu...pikaista paranemista kaikille!

kateellisena saa kyllä lukea muiden yöunista...täällä sillon tällön vahingossa poju nukkuu koko yön mutta normaalisti vielä kahdesti herätään syömään...meiän poju on kyllä muutenkin niin nälkänen kaveri että en toisaalta ihmettele...päivisin syö 1½ tunnin välein... onneksi maanantaina neuvola niin kyselen niistä vellien ja soseiden alottamisesta...

täälläkin lähes joka yö näkee jotain hämäriä unia...usein liittyy johonkin mistä päivän aikana on ollut puhetta, lisänä tietysti aina jotain hämärähommia... yksi yö näin unta että mies oli lapsenvahtina kun mamma oli vauvavapaalla...ja yhtäkkiä mies tuli mun ala-asteaikasen opettajan kans vastaan ympäripäissään ja lauleskelivat klamydian juhannuksena-biisiä ("mä tein sen, join pullon kossua. siitä tulee känniin, se on niin hassua...")...kysyin mieheltä että missäs poju on ni se vastas siihen että mä jätin sen postiautoon...yks kaveri hakee sen aamulla... ja minähän hulluna karjuin miehelle että ulkona on 30 pakkasta! ei vauvaa voi yöksi autoon jättää!
ja onhan noita unia jos jonkunmoisia...mutta tosiaan, raskausajan seksiunet on kyllä jääneet [:D]

Inhottavaa kun niin moni pieni on kipeänä.[&:]

Taitaa olla paljon liikkeellä flunssaa.
Paranemisia paljon kaikille pienille ja suuremmillekkin.[:)]

Just_Pam ai minä oon kuullu tosta karpalomehusta vaan että se auttaa virtsatietulehduksiin, mutta miksei se vois auttaa tietysti myös hiivaankin.

Meillä ei oo vielä oltu kipeinä, mutta olihan meillä astetta kovempi alku ja kovat kipulääkitykset sillon [>:]

Nyt on alkanu noi itkut erottua erilaisiks, itkee että "aei aei aei" kun haluaa seuraa [:D] Aina pitää kysy että ai mihin sua sattuu noin kovasti [:D]

Just_Pam: Joo meillä pääsee vauvauintiin jo ennen 3 kkn ikää jos painaa yli 5 kiloo...eri ohjeet eri paikoissa näkyy[8|]

No niin..mieskin tuli sit 9 jo kotiin ja sanoi että palelee ja kurkku kipee...huooooh..............................................

pojalla ei onneks kuumetta ja soittelin aamulla neuvolaan että mitä pitäis tehdä,niin käski vaan tarkkailla että syö normaalisti ja on välillä hereilläkin[:)] suolaliuos tippoja nenään ja sängyn/vaunujen päätä pitää kohotettuna että saa henkee kunnolla..

Jenni90: Mä kun otin kans minipillerit niin sain ohjeet ettei tarvii menkkoja ootella,voi alottaa samantien,mutta täytyy käyttää sen kanssa viikon verran jotain muuta ehkäsyä..[:-][:-]

tääläkin on selviä eroja itkuissa..tietää jo mikä on väsyitkua,mikä nälkää ja mikä sit vaan seuraa[:D]

mohomaha: Juu, ja hiivan ehkäisyyn käypi kaikki hapan juotava sekä että jättää vaaleat jauhot pois, just pullat, vaalea leipä. Piimäkin auttaa, ULKOISESTI [:D]. Mun työkaveri istui pers paljaana vadissa missä oli piimää ja sai sillä hiivan pois, oli varmaan näky [:D].

Voi teitä kun olette kipeänä tai vauva on. Kauhulla odotan koska me saadaan flunssa yms. Jaksamisia.

Kuukautiset: Onko alkanut ja milloin? Mulla ei vielä ole ollut. Yhden kerran tuli ihan pikkusen verta ja luulin että nyt ne alkoi mutta eipä alkanutkaan (enpä niitä kaipaakaan [8D]).

Henniv; Ai sanottiin niin ??? Hitsi, miksiköhän se lääkäri sanoi, mulle että odottaa niin kauan, että
toiset kuukautiset alkaa ja kuukautisten alkamispäivänä saa aloittaa.? Oliskohan se jotenkin
sekoittanut ne sitten joihin toisiin pillereihin ? Ookko sä jo aloottanu ne minipillerit?

Mutta järjellä ajateltuna, eihän sellaisilla ihmisillä menkat edes ala vielä hetkeen, jotka imettävät ja minipillerithän on
imettäville, siis tottakai muillekkin, enhän mä itekkään imetä ollenkaan, mutta siis sillätävällä että niissä
on vain keltarauhashormoonia. . .

Kai mäki voin ne sitte tänään jo aloottaa? Turhaa mä odotan sitte...[:D][:D]

Mulla on ollu jo menkat, tuli kuukaus vähä reilu synnytyksen jälkeen. Mutta tuli koska en imetä ja maitoa
ei tule.

Minäkin sain minipillerit jälkitarkastuksessa, ja heti ne sai alottaa, ei tarttenu odottaa menkkoja. Nehän voi puolikin vuotta olla pois, jos imettää. Joudun vielä käymään uudestaan ronkittavana, kun lääkäri ei saanu otettua papa-koetta silloin, kun siellä kohdunsuulla oli jotain limaa, joka ei lähteny irti. [:'(] Samalla vaihdan sitten minipillerit yhdistelmäpilsuihin... 

Sain lapsenvahdin viikonlopuksi, kun pitäisi viettää tyttöjen iltaa... Miehillä on omansa! Nyt jo täällä melkein oon itkeny ikävää, kun vien pojan yökylään vanhempieni luokse lauantaina!!! Välillä käy ajatus, että jätän koko illan väliin ja olen pojan kanssa kotona. Vaikka tässä marisin viikkoja sitten ukolle, etten pääse koskaan minnekään!!! Tekee hirmusesti mieli pitää vapaata pojasta, mutta kuhan päästään la-iltaan, niin minä siellä koko illan volisen ja hoen, että olen huono äiti!!! Enkä kehtaa ottaa mitään, että oon sitten sunnuntai-aamuna ajokunnossa hakemaan poikaa kotiin!

Järkikäteen naiset! Se että vietätte välillä laatuaikaa kavereiden seurassa, ei tee teistä huonoja äitejä. Pikemminkin sellainen tekee, kun unohtaa täysin sen oman elämän ja elää vain sille lapselle=lapsen kautta. Se on loppujen lopuksi paljon pahempi asia, kuulkaas. Ja muistatte sen, että imetyksen saa alottaa sitten kun se viina on sieltä verestä hävinnyt, ts. puhaltaa sen 0.0. Eli jos viimesen kaljan vedätte kolmenkin aikaan yöllä, niin kyllä se puoleenpäivään on sieltä kadonnut. Hauskaa iltaa vaan kaikille, ja muistatte ottaa sitten rintapumput baariin mukaan.
Hahahah.. ite sain vähän omituisia katseita osakseni, kun olin kaverin polttareissa viikonloppuna ja lypsin baarin vessassa, sähkösellä pumpulla, mistä kuuluu hyvinkin kovaäänisesti ne imuäänet... [:D][:D][:D] stup, stup, stup .. vaan [:D][:D]
Mulla kanssa käytössä minipillerit, nimeltä cerazette, eikä tarvinnut mitään odotella, vaan heti vaan aloin niitä popsimaan.
Hiivasta, mulla oli kanssa jossain vaiheessa ihan järkky kierre päällä. Kerran kuussa sai hakea jos jonkinnäköstä puikkoja ja tunkea sitä sitten millon muhun ja millon piti voidella miestäkin.. Voi kiesus. Mä kanssa poistin kaikki hiivat ja ylimääräiset sokerit pois safkasta, niin sillon loppu. Mutta onhan tuo ihan loogista, kun hiiva kuitenkin elää noilla ja tuo piimä ulkosesti? Tietty, muuttaa emättimen ph:ta hiivalle epäsuotusammaks, jep jep.. Mut mahto olla tosiaan näky!! Kuulosti kyllä niin mielenkiintoselle, ette jos mulle se riesa taas jossain vaiheessa tulee, meikäkin kokeilee tota.. hahaa.. sairas minä [:D]

Miks multa ei otettu papaa, perkele!! sanottiin, että ei oo luotettava, kun on vasta synnyttänyt. Että puolen vuoden päästä vasta sitte. Viimeks ei voinu ottaa, kun olin just tullu raskaaksi. sitä aikasemmin ei ollu neuvolassa lääkäriä kuin vaan odottaville äideille, kun oli kesä. Ei tässä muuten mitään, mutta oon vaan niin hermoheikko näitten asioiden kans..
Jälkitarkastuksessa näytti siltä, että menkat olis alkamassa, mutten itte ollu mitään vuotoa huomannu.. Nyt tosta jo 2vko aikaa, eikä vieläkään menkkoja kuulu.. Äh. mitähän sekin vuoto sitte ollu...

katusutariina: [:D][:D][:D][:D] tuo baarissa pumppaus. Voin vaan kuvitella[:D][:D][:D] Mä jo miehelle aiemmin sanoin että vähän hävettää lypsää aina tuolla toisessa huoneessa vieraitten aikaan kun toi pumppu tsupuaa ja kaikki aina tietää millon se kapistus haukkaa nänniä sisäänpäin[:D][:D]

AnAnAtS: Multa kyllä otettiin papa koe heti sillon raskauden alkuvaiheessa[8|] Synnytyksen jälkeen ei otettu juurikaan sen takia kun on otettu niin "vähän aikaa sitten". Jännä miten eri paikoissa vaihtelee kaikki jutut niin paljon.

Pitääkö teidän pienet jo hattua ihan mielellään? Meillä poika ei millään halua sitä päähän pistettävän, riuhtoo kokoajan sitä pois. Ja sitten jos silmille valuu niin sitten vasta alkaakin kitinä. Eikä noi edes valuis silmille mikäli ei itte niitä vetäis silmien eteen. Ja tietty mun äiti tähän totes heti että " kato nyt, minähän sanoin ettei totu hattuihin kun ette kesällä sillä hattua pitäny" huoh. Aina tuo on hattua syrjiny ja yhesti kesällä oli vaunuissa hattu muutaman tunnin niin se oli kyllä ihan likomärkä sen jälkeen[8|]

Ja toisekseen, mä alan jo kohta huolestua kun tuohon pieneen ei näytä sattuvan mikään[8|] Eilenkin iski päänsä mun päähän niin että mua kyllä sattu ja jomotti hyvän tovin ja tuo ei ollu moksiskaan[:-] Samoin yhesti iski päänsä muovikorin reunaan eikä sillonkaan itkeny tai mitään. Samoin jos vetelee itteensä noista vähistä hiuksistaan mitä sillä on niin ei mitään[8|][8|] Onko tuolla vaan niin korkee kipukynnys vai mitä ihmettä[8|] Mä oon aina ollu hirmu herkkä, ei tarvii kun vähän sormella tökätä niin tulee jo mustelmaki[:D][:D] Sitten oon kyllä ihmeissäni jos ei neuvolassakaan itke niistä piikeistä[8|] Miten teillä muilla???

mitätähän helevettiä se lääkäri sitte sanoo?[:@] Mä oon täälä vaan odottanu että koska saa aloottaaa...
No mä otan illalla sitten ensimmäisen jo.

Olis toki taas ite pitäny ottaa järki käteen ennemmin kun kuunnella lääkäriä.[:D][:D]
Siis siinä mielin, että juurikin jos imettää niin ei menkkoja tule välttämättä vuoteen.

Takaisin