Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia täältäkin!

Ristiäiset ohi, huh... Poika sai nimekseen Roni Tapio Antero [:)]. Kaikki meni oikeen hienosti, vaikka mä stressasin ihan hullun lailla. En vaan ymmärrä mitä stressasin, kun mun ei tarvinu ees leipoo mitään ite. Tosin en oo koskaan tykänny järkätä mitään juhlia... Pappi oli mukava ja poitsukin tykkäs, naureskeli ( =kiljui, kun ei tuo pieni vielä osaa nauraa) ja jutteli papin puheen päälle sujuvasti [:D]. Vähän Roni kitisi jossain välissä, mutta sylikummi hoiti tilanteen hienosti.  Mulla tuli itku vasta vikan virren aikana... olin varautunu naama/nenä punaisena niiskutukseen läpi toimituksen [;)]. Tarjottavia oli ihan liikaa ja nyt meillä on pakkasessa kauheet määrät herkkuja... Tänään olis rääppijäiset nro 2 [;)]... eiliset rääppijät kun jättivät vielä paljon kakkua ja voikkukakkua...

Kiloja on täälläkin vielä 9 jäljellä [:'(]. Annoin viikonloppuna Ronin kummille yhdet farkut jotka oli mulle sopivat ennen odotusaikaa. Samalla tajusin, että mäkin olin noin pieni... ja nyt mulla on tällänen röllykkämaha ja paksut reidet[:@]. Tarvis alottaa kunnon lenkkeily. Nyt heti!!!! Kylläkin ilman koiraa. Koiran kanssa ei pitkiä lenkkejä tehdä, kun neidillä on ikää jo 11 vuotta, eikä niiden vauhtikaan päätä huimaa. Ja sitten kun imetyksen lopettaa, niin sitten ruokavalio uusiks. Ei vaan ymmärrä, miksei ne loputkin kilot katoa. Herkkujakaan en syö juurikaan mitään enää, paitsi nyt noita ristiäisistä jääneitä...

Nallepuvuista, meilläkin sellanen on [:D]. Tosin se on valkoinen ja mun äiti väittää sitä lammaspuvuksi....

Ronin silmät rähmii tosi vaihtelevasti. Välillä saa muutaman kerran päivässä putsata unirähmät pois ja sitten voi mennä päiviä, ettei mitään putsattavaa ole...

Tais eilinen olla rankka pojallekin. Nukkui ristiäisten jälkeen viidestä kaheksaan ja yöunille meni jo kympin jälkeen. Siitä unta riitti aamukuuteen [:D]. Pitkät unet pojalla, mutta mä olin sitten senkin edestä hereillä... Ihme keekoilua, kun sillon kun vois nukkuu ei nukuta ja kun ei voi nukkuu niin nukuttaa...

Jos sitä vielä pienille aamupäiväpäikyille, kun Ronikin nukkuu

henniv: meillä vakuutus on tapiolasta.

Onkos kukaan muu avannut vielä tiliä vauvalle? Meillä avattiin Nordeassa kun molempien tilit ovat siellä ja kaikenlisäksi Nordea lahjoitti 40€ alkupääoman vauvalle [;)] Lapsilisä ohjattiin sille tilille ja tarkoitus on että tyttö saa käyttöönsä koko potin eli reilu 20 000€ sitten kun täyttää 18. Sitä ennen hän ei voi tililtä nostaa rahaa ellei ole äiti tai isä pankissa mukana. Toki toi tili näkyy meiän kummankin verkkopankissa ja meillä on siihen käyttöoikeus, että jos joskus tiukka paikka tulee niin sieltä sitten tytön menoja. Mutta ainakin nyt toistaiseksi ei ole tarvetta lapsilisiin tai muihin isovanhempien lahjoituksiin koskea [:)]

Me avattiin tili kans, muttei meidän tuloilla pysty koko lapsilisää sinne siirtämään, mutta vähän kuitenkin[:)] Mies pisti ikärajaksi 15 v, mutta aijotaan se siirtää tonne 18... Kyllähän 15v keksii sille rahalle käyttöä, mutta tuskin sitä osaa vielä fiksusti käyttää[8|] Kertokaas viisaammat, ottaako sossu pojan tilin tuloiksi, tai pitääkö sen varat niille ilmoittaa??
Ristiäisistä: Ristiäiset meillä oli jo kk sitte, 1.8. Pidettiin tilaisuus kirkossa ja kahvit kotona.  Kirkolle kun päästiin, oli poika vääntäny soseet vaippaan, vaikka kotona 10 min aikasemmin olin vaipan vaihtanu... Kiva sitte siinä kauheessa kiireessä vaihtamaan kakkavaippaa. Mä sain ihan hirveen kohtauksen, kun se tilaisuus alko[:D] Ensin rupes itkettää, ja sitte rupes naurattaa ihan kauheesti, oli kyllä oikeesti pokassa pitelemistä[:D] Sama toistu muutaman kerran sen puoltuntisen aikana[:)] Poika taas nukku ihan koko toimituksen ja kotonakin, kunnes viiminen vieras oli lähtenyt. Vieraskoreutta[:D]
Hei työ, ketkä ootte antanu noita gefilus d tippoja, miten ootte vauvan niihin totuttanu?? Kun neuvolasta annettiin sellaset ohjeet d-tippojen totutukseen, että 1 tippa viikon ajan ja seuraavalla viikolla 2 tippaa jne 5 tippaan asti.. Mutta toi gefilushan kestää vaan 4 viikkoa avattuna? On muuten huono toi pullo, eilen meni vahingossa sit 3 tippaa yhden sijaan, enkä viittiny maitoo alkaa pois heittää kun muutenkin oli vähissä... Huomas kyllä, että vatsan päälle kävi, mutta onneks aika vähällä päästiin kuitenki.

Me ei olla avattu pienelle vielä tiliä. Lapsilisät tulee mun tilille josta ne nostan pojan "omaan lompakkoon". Eli noi rahat on erikseen ja niillä ostetaan vaipat,korvikkeet sun muut vauvan jutut. Ollaan suunniteltu että avataan tili sitten kun minäkin oon taas töissä ja rahatilanne on parempi ja sinne sitte aina lapsilisät laitettas. Oishan se hienoa jos aina sen satasen kuussa sinne pistäis niin ois sitten rahaa kun toinen ois iso ja tarviis sitä. Mun perheessä oli aina köyhäilyä eikä meille veljen kanssa säästetty rahaa, joten kun muutin 16 vuotiaana pois kotoa niin olishan se ollu hienoa jos ois ollu säästöjä. Ajokorttiakaan ei varmaan tullu sen takia ikinä hommattua[:D]

Eilen pesin pojan kakkapyllyä ja mietiskelin että miten ihmeessä toi pesu onnistuu sitten kun pieni on isompi[:D][:D]?? Nyt jo ottaa kamalasti niskaan ja hartiaan ja pojan jalat tuntuu kamalan pitkiltä että retkottaa huonosti siellä altaassa ja välillä potkiiki itteensä ylemmäs ettei ees oo lähelläkään hanaa niin koitappa siinä pestä[:D]

Taatun taulu on kyllä hieno! Ensin meinasin että ittekkin teen samanlaisen mutta sitte toisaalta kylmät väreet kulki selkäpiitä pitkin kun mietin seinälle taulun josta törröttää jalka niin se sitten jäi[:D][:D] Vaikka miten suloinen pienen jalka oliskin mutta silti[:D] Vai onks se jalka ees ulospäin oikeesti vai näyttääkö vaan siltä[:D][:D]??

Päivää! Josko tännekin raapustais muutaman rivin...

Vakuutuksista: meillä ei ole pojalle vakuutusta. Päätettiin sillon raskausaikana, ettei sitä oteta. Onni ei ole ollut kipeenä ollenkaan (koputtaa puuta!) ja ollaan aina aiemmin saatu niin hyvää hoitoa Lastenklinikalta että luotetaan siihen myös jatkossa.

Tilistä: Meillä on kaikilla pojilla yks yhteinen tili, mutta lapsilisiä ei olla sinne laitettu. Synttärirahoja ym. sinne on kertynyt ja joskus on mummi ja vaari laittaneet pojille rahaa. Lapsilisillä ollaan ostettu pojille vaatteita, mutta kyllä ne rahat menee myös ihan vaan ruokaankin. 4-lapsinen perhe saa kuitenkin aikamoisen summan kulutettua kuukaudessa. 

Meillä olis perjantaina 3kk-neuvolakin, saa taas tuoreita mittoja pikkumiehestä [:)] ja tulee ne rokotuksetkin sitten samalla, 2 piikkiä ja 1 suun kautta kuulemma. Toivottavasti niistä ei tule mitään ihmeempää reaktiota. Ainakaan siitä ekasta rotarokotuksesta ei tullut mitään.

Aika moni täällä on vissiin päättänyt, että seuraava vauva saa tulla kun on tullakseen... niin myös me, loppujen lopuksi kun ollaan nyt saatu selvitettyä näitä omia kiemuroitamme ja käyty asioista puhumassa. Tiedä sitten, koska tärppää, kun tuo mun kierto on aina ollut niin sekaisin ilman pillereitä. Mutta katotaan nyt... Seuraavan lapsen jälkeen menee piuhat poikki meillä molemmilla niin ei tarvitse miettiä ehkäisyasioita enää.

Nyt syömään... kanapihvit ja peruna-porkkana-kesäkurpitsa-paprika-sipuli-yrttipaistos odottaa...[8D]

Hei! Muutama sananen tännekin, kun vauva nukkuu! Yleensä nukkuu päivällä vaan lyhyitä pätkiä, paitsi liinassa saattaa nukkua neljäkin tuntia. Ja pari kertaa oon kantanut autosta ulkovaatteissa (=ihanassa nallehaalarissa [:D]) sängylle olevinaan heräilemään, mutta herra onkin nukahtanut uudestaan ja eilenkin nukkui pari tuntia niin. Täytyy varmaan pukea ulkovarustus päälle ja kipata sänkyyn sisälle, jos kerta uni maittaa niin.

Tuo nallehaalari (h&m:n) on aivan suloinen, ostin sen jo raskausaikana. Olin päättänyt että jos kolmas lapsi tulee niin nallehaalari on saatava! Ihana, kun ihmiset ihastelee sitä! Rengasliinassa kun aina kaupassa kannan, niin tassut ja korvat vaan näkyy [;)]. Joku luuli kyllä joskus että kannan koiranpentua!

Perhanan pesukone ei taas usko, että otan kyllä ne pyykit IHAN KOHTA... Piipittää pöllö vaan tasaisin väliajoin...

Kattiliille pikaista paranemista leikkauksesta!!!

Onko täällä muuten vvv:tä harrastavia? Siis vessahätäviestintää? Meillä käytetään joka vaipan vaihdolla lavuaarilla ja sinne
tulee aina pissat ja usein kakatkin. Joinain päivinä kaikki kakat, kun kakantulon selvästi huomaa kiemurtelusta yms. Kakkoslapsen kohdalla olin aktiivisempi ja hän oli kotona ilman vaippaa, nyt en ole ehtinyt/jaksanut olla yhtä aktiivinen ainakaan vielä.

Kamalan haikeaa, kun ne äitiyspakkauksen ihanat kestot menee enää just ja just päälle. Oon tykänny niistä tosi paljon! Liberoista näytti käyvän kolmoskoko hyvin. Vaatteitakin vein kasan varastoon jo... kamalaa, kun tämä on varmasti meidän viimeinen vauva! Aikaisemminkin vauvan kasvu on ollu jotenkin haikeaa, mutta nyt erityisesti, kun sitä seuraa viimeistä kertaa äitinä. En ala.

Jaaha. "Oma aika" on lopussa. Pikkuherra heräilee. Ja pesukone jäi tyhjentämättä.

Koukku

Kiitoksia kaikille kihlautumis-onnitteluista!

Tuo kipsivalos-jalka-taulu on 3D, eli jalka tosiaankin tulee ulos kehyksistä! Erityisen hellyyttävän siitä tekee mun mielestä se, että siinä näkyy noi jalkapohjan juonteet ja rypyt [:)]

Henniv:lle synttärionnittelut! Joko otit ryppyvoiteet käyttöön? [;)]

Jaahas, flunssa iski.. Jumalaton köhä jota ei lainkaan edesauta tupakoinnin lopetus sillo 2kk sitten ku keuhkot kovilla siitä ja nyt kun ilmakin on kuivaa nii voi sairas.. ja jotta elämä ei ois liian mukavaa, niin tänään nous kuume -ennoo jaksanu mittaa mut hiki ja vilu vuorotellen kielii siitä.. Kyllä on nautinnollista olla vauvan kanssa ku oma jaksaminen on 0..

Muoksis. Vakuutus otettiin pojalle jo raskausaikana, Pohjolassa on kun muutkin vakuutukset on siel ja pankkijutut OP:llä [:)] Huomenna mennään avaamaan Ronille tili, tarkoitus antaa kummeille, mummeille ja muille tilinro johon laittavat mieluummin merkkipäivinä rahaa kun ostavat jotain turhaa, ellei erikseen toivota jotain! Lapsilisät tulee mun tilille ja niillä ostetaan vaipat yms [:)]

Meillä on myös vakuutus Tapiolassa, otettiin jo raskausaikana se sieltä, kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä. Ja kun on kerran koirakin vakuutettu, niin kai sitten lapsikin...[:D]

Ja meillä on myös vauvalle avattu tili, kun mummi haluaa sinne lahjoitella kertyneitä kolikkoja[:D] Tili on Osuuspankissa, koska se pankki löytyy kylältä. Muut perheen tilit onkin vakuutusten tapaan Tapiolassa. Meille kanssa tuli postia Nordeasta ja saisi juurikin sen 40 euroa, jos avaisi lapselle tilin sinne, mutta pitää nyt katsoa...

Meille myös löysi tiensä H&M:n nallepuku, joskin menee vielä palautukseen, kun taitaa olla liian pieni... ostin kokoa 62, kun ajattelin, että kyllä se menee, mutta taitaa olla siinä ja siinä...

Meillä syödään Gefilus D-tippoja. Ja itse aloitin aika pian antaa viittä tippaa, tai miten nyt sieltä pullosta tulee. Meillä kun taitaa olla viallinen pullo ja tulevat miten sattuu pullon reunoilta. Tuntuvat kyllä sopivan meidän pienelle.

Mitähän vielä... ajatus ei kulje kyllä yhtään[:D] No, ei sen kai tarviikaan...

Meillä on täällä karstan poisto-operaatio meneillän ihan tosissaan. Poika nyt päikkäreillä öljyt ja pipo päässä. Eilissä iltana oli sama homma. Ja sit taas käytettävä pesulla. Yleensä on kylvetetty joka toinen tai joka kolmas päivä. Ei siinä mitään tykkään kylvettää poikaa, ja tämäkin tykkää! Mutta sen öljyn kanssa lotraaminen ällöttää! Montako kertaa sitä päätä pitää oikein öljytä, että se karsta lähtee pois??? Ei siitä kovin paljon kerralla lähde! Kovin ahkeraan en uskalla harjata tai rapsutellakaan, siitähän tulloo päänahka helläx!

Ja suun sammaskaan ei taho lähtee, vaikka aamuin illoin puolukkaa annan! Pitäskö sitä kieltä jollain hangata???

Me ei otettu vakuutuksia vauvalle, kun ajateltiin, että turhaan niitä maksetaan. Mutta ois kannattanu näin jälkeenpäin aateltuna. Pojan sydämestä kun löytyi pieniä reikiä kotiinlähtötarkastuksessa. Ja nyt pitää sitten kontrolleissa käydä... Ja kuukauden iässä operoitiin mahaportin ahtautuma, sillon meni pitkä viikonloppu sairaalassa. [:(] Onnex ei tullu kauheeta laskua siitä. Vaikka samapa tuo mitä maksaa, kunhan poika saa hyvää hoitoa ja tulee kuntoon, jos jatkossa tuollaisia tulee! Mutta toivotaan, että pysyy nyt terveenä, eikä tarvitse sairaalareissuja heitellä!!!

Minäkin vähän siivoilin pikku-ukon vaatekaappia. Kyllä sieltä muutamia vaatekappaleita piti pois laittaa, ei mahu enää päälle. Ja harmittaa oikeestaan, kun joitakin pukineita kerkesin vain kerran pitää pojan päällä...

Kattilille onnea leikkaukseen ja pikaista paranemista!!!

Ajeltiin pojan kanssa eilen autolla, ja voi että oli mukavaa!!! [:)] Poika nukku kokoa ajan molemmat sivut, yhteensä noin 180 km! Aikasemmin tässä huusi välillä kurkku suorana... Ja lenkillä käytiin aamulla, nukahti vaunuun ja sain hiljaisuudessa kävellä! Ihan tuossa nurkalla rupes kitisemään! Minun vauvasta on tullu iso kiltti poika!!! [:D]

Me aukastiin pikku-ukolle tili. Ihan sellanen tavallinen käyttötili, johon on molemmilla tietysti käyttöoikeus. Lahjarahat ja meidän keräämät kolikot sinne nyt talletin ja sitten kun alotan taas työt, siirrän lapsilisät menemään suoraan sinne. Haluan säästää pojalle rahaa, että on sitten jotain säästöja kun lähtee esim. opiskelemaan. Itselläni näin ei ole ollut.

Summerwine: Minäkin olen miettiny, miten jaksan pestä kakkatakapuolen, kun poika tuosta vielä kasvaa. Meillä kun tämä hoitopöytä ja lavuaari on vielä liian korkealla minulle... Hoitopöytänä toimii siis vessan taso, kun on niin leveä, siihen mahtui sen hyvin laittamaan. Oon tykänny kovasti tästä järjestelysta! [:)] Sekin jää kohta pojalle pieneksi, nyt on jo alkanu jalkojaan hakata pöydän reunaan, kun kovemmin sitkuttelee! Täytyy siirtyä kohta sängyn päälle tai lattialle... Sin se kyllä selkä menee!

Jokos olette lisäruokaa ruvenneet antamaan? Me "saatiin lupa" neuvolantädiltä ruveta maistelemaan vellejä ja soseita. Maisteltiin tuossa parina päivänä peruna-porkkanavelliä, mutta se laittaa pojan kovasti piereskelemään. Eilen oltiin sitten taas ihan maidolla ja tänään maistettiin maissivelliä... Tuloksia odotellaan!

Ei oo pitkillee tullu taas tännekään kirjoteltua, tyttö vieny kaiken ajan... tyttö nukahti nyt syliin niin kokeilen mitenkä pitkälle pääsen kirjottamaan. [:)]

Pakko purkaa tänne vähän tuntoja... Olen huomannu et rakastan miestäni todella paljon, voiko sanoa et liikaakin. [:)] Mies lähti viime viikolla töihin pitkien lomien jälkeen ja jotenkin tuntu kauheen haikeelle päästää se lähtemää töihin ja jäädä tytön kanssa kahdestaan kotiin. [:(] Mies kun on reissuhommissa viikot pois kotoa, viikonlopuks tulee aina kotiin. Pärjätään kyllä hyvin tytön kanssa kahdestaankin ja tykkään touhuta pienen kanssa, mutta eipä siinä omaa aikaa sit viikolla kovin paljoo olekaan. Jotenkin tuntuu henkisesti raskaalle olla yksin pienen kanssa. [:(] Ensimmäisenä viikkona tuli itkettyä iltaisin yksinäiäsyyttä ja kaikkea mitä sitä tulikaan mietittyä ja pyäriteltyä päässään, kai se osittai johtu näistä hormooneistakii kun heittelee ees taas uskosin. Päivisin taas olen miettiny et hyvin me pärjätään kahdestaan täällä, pärjäähän ne yksin huoltajatkin? [8|]
Minulla ei oikein ole kavereita tai sukulaisia täällä kaupungissa joiden kanssa viettää aikaa. Nyt kun alkaa perhekerhot pyöriä nii pitää siellä yrittää mennä tytön kanssa käymää nii sais vähä aikuista juttu seuraa ja tutustus toivottavasti muihi tän aluee äiteihi. Vanhempani ja sisareni asuvat 50kilometrin päässä nii luulen et siellä tulee käytyä jatkossa aika usein viettämässä aikaa.
Onko täällä muita joidenka mies on viikot poissa kotoa? Toivottavasti tämä helpottaa ajan myötä, vaikka uskon et aina jatkossakin jokainen uus maanantai on jossakin määrin haikea. [:(] mutta vastaavasti perjantait ovat niitä viikon odotetuinpia päiviä. [:)]

Muuten vauva arki on sujunu suht hyvin.. [:)] Neea hymyilee jo kovasti ja viihtyy pitkiäkin aikoja sitterissä ja lattialla leluja tutkaillen... Illat vaan tahtoo olla vähän "monimutkasia" tytön nukkumaan meno meinaa olla vähän hankalaa kun ei tahdo mennä yksin nukkumaan vaan pitää tuuditella useaan otteeseen sylissä ja yleensä sit viimein nukahtaa tissille. Toivon vaan ettei tuosta tissille nukahtamisesta tule tapa. [&:]
Hyvää alkavaa syksyn jatkoa kaikille... [:)]

täälläkään ei ole pojulle otettu vakuutusta.
tili olisi tarkoitus avata nordeaan ainakin kun meillä molemmilla tili siellä ja tulihan sieltä tosiaan se 40€ lahjakortti tosiaan. Paikallisosuuspankkiinkin varmaan myös avataan tili kun lupasivat sieltäkin "pesämunan" ja lippaan yms pientä kivaa pojalle [:D] tilille laitetaan varmaankin 17 tai 18 "ikärajaksi". että saa sitten ajokorttia tai autoa varten säästellä rahaa, kerätä possuihin pikkurahoja ja synttäri yms rahat sinne viedä. mutta lapsilisät tulee mun tilille, tällä hetkellä ei ole ainakaan mahdollisuutta laittaa niitä lapsen tilille meneen... ja siitähän menee veroa jos se menee lapsen tilille...kai. Myös mummi ja vaari avasivat pojulle tilin minne laittavat synttäreinä ja jouluna pienen summan ja poju saa 18-vuotiaana käyttöoikeuden myös siihen tiliin...

Kattilille pikaista toipumista leikkauksesta! varmasti kova paikka olla erossa pikkuisesta viikko...mutta sitten varmasti sitäkin ihanampaa saada pikkuinen takasin omaan syliin [:)]

kuinka moni aikoo ottaa sen pneumokokkirokotteen?  meillä täällä kova mietintä päällä sen suhteen...onneksi viikko vielä aikaa jahkailla...

Huomenta,

eilen aloitettiin juoksuohjelma [:)] ja nyt aamulla tehtiin tunnin reipas lenkki. On niin mukava olo [:D].

Nallepuku: No just joo, eilen lähdettiin ostamaan pukua niin henkkamaukasta oli kaikki loppu [:@]! Ostin sitten Lindexiltä sinisen norsufleecepuvun ja taidan ostaa Name It:in nallepuvun, niilläkin näytti olevan sellaisia.

Vakuutus: Meillä on, Turvasta (otettu raskausaikana), niinkuin kaikki muutkin vakuutukset. Saan sieltä niin hyvät edut ettei edes kyselty muualta lapsivakuutuksia ja toi kuulemma on ihan hyvä vakuutus.

Tili: Juu on, avattiin jo reilu kk sitten, heti kun saatiin Kela-kortti. OP:sta sai 20€ + kastelahjan ja säästöpossun. Avattiin samalla myös 2 rahastoa Artulle. Lapsilisä tulee mun tilille, rahastoihin kuitenkin menee lähes sama summa joka kuukausi meiltä molemmilta.

Gefilus D-tippa: Aloitimme näin: 1 vko 3 tippaa sen jälkeen 5 tippaa/päivä (neuvolaTH:n ohjeet). Pullo tosiaan säilyy 4 viikkoa avattuna mutta kun käytät sitä joka päivä 5 tippaa se kuluu loppuun 4:ssä viikossa. Hyvä puoli siinä on että se säilytetään avattuna huoneenlämmössä.

milla3: Mun mies ei ole viikkoja aina pois kotoa mutta matkustelee (työmatkoja) aika useasti. Nytkin lähtee sunnuntaina viikoksi Sloveniaan. Ne ajat kun mies on poissa mä luuhaan pojan kanssa milloin missäkin. Nyt lähdemme kummiperheen luokse Tampereelle [:)]. Mä kaipaan ihmisiä ympärille ja lisäkäsiä [;)].

Lisäruoka: Ei olla annettu kun hyvin kasvaa näköjään tissillä. Jotenkin tekisi mieli kuitenkin antaa vähän jotain muutakin mutta meidän tapauksessa se ei kuulemma ole välttämätöntä. Katsotaan nyt koska sitten meillä ruvetaan lisäruokaa antamaan.

Henniv: Myöhästyneet synttärionnittelut [:)]

Taatulle ja Just_Pamille kiitos onnitteluista[:D] En oo vielä ryppyvoiteita ostellu[;)]noille tummille silmän alusille vois harkita jotakin tosin[:D][:D]

synttäripäivä menikin sit kahestaan pojan kanssa..mies tuli vasta 20.00 töistä kotiin[8|][&:][>:][:'(]Eikä ollu lahjaakaan[>:]höh..vaan en kyllä oottanutkaan mitään,kun ei tuo muista ikinä synttäreinä tms merkkipäivinä mitään ostaa,joten en ollu ees pettyny(joululahjat muistaa sentään hankkia!!)[:D][:D] Lupasi viedä mut lauantaina kuitenkin ravinteliin syömään,joten eiköhän se voida laskee lahjaksi[8D]

poika nukku ihan järjettömät unet eilen vaunuissa[:D] vetäs 4 h ilman minkäänlaisia heräämisiä..meillä siis yleensä 30 min-1 h välein ähistään tuolla ja nukahdetaan kun tutin pistää suuhun[:-] Piti käydä 3 tunnin jälkeen kattomassa onko se poika ees hengissä saati koko vaunuissa,kun ei mitää ääntä kuulu[:D][:D][:D]heh..kerranki nukkuu toinen hyvin,niin sit pitää ihmetellä että mikäs nyt on[:D][:D][:D]

taas nukkuu tuolla vaunuissa,ja mulla olis siivoomista yms tässä,vaan mitäs teen---istun koneella[:D][:D]On ollu jotenkin niin veto pois muutamana päivänä ettei oo tosikaan[&:]

meillä oli miehellä vielä raskausaikana sellanen työpaikka että reissas tosi paljon ja oli useita viikkoja kotoo pois kerralla[&:] oli kyllä rankkaa,ja voin kuvitella että lapsen kanssa vielä rankempaa..Nyt tuo onneks sai uuden työpaikan tästä kotipaikkakunnalta kun Jami synty,niin pääsee aina illaksi ja yöksi kotiin <3 On ollu kyllä suuri apu,kun mies ottaa illalla pojan hoitoonsa ja mä saan hetken hengähtää[8|] Joten Milla3:lle voimia,ei varmast oo helppoo! Ja kannattaa käydä perhekerhoissa yms,niin tutustuu eri ihmisiin[:)][:)]Itelläkin ois suunnitelmissa mennä kerhoileen[:)]niin sais tosiaan sitä aikuista juttuseuraa päiväsaikaankin..

juu,tili ois tarkotus avata pojalle ja sinne laitella sit synttärinä sun muina pikkasen rahaa..ja tietty antaa isovanhemmille ja kummeille numero jos haluavat sinne muistaa toista merkkipäivinä[:)]lapsilisät tulis kuitenkin mun tilille,kun ne on tähänkin asti menny aikaslailla vaippa ja tarvike ja vaateostoksiin[:)]Sitten kun tässä tulot vakiintuu,niin vois laittaa sen koko summan menemään pojan tilille kuukausittan[:)][:)]

Haikeana kanssa laittelen pieneksi käyneitä vaatteita pois,kun viimeinen vauva kasvaa kohisten...
Perunaa ja porkkanaa ollaan maisteltu,ihan omalla luvalla [;)] ja maissivelliä juotu iltaisin. Poika kun on juonut yli kuukauden ajan yli litran korviketta vuorokaudessa. Viime kerralla oma neuvolan täti oli lomalla ja kysyin häntä tuuraavalta terkkarilta lisäruuan antamisesta ja sain niin ympäripyöreitä vastauksia että päätin käyttää maalaisjärkeäni ja aloittaa varovasti soseita. Ei tollasia enää muista kun viime kerrasta on 6 vuotta,toivottavasti ens kerralla on oma terkkari paikalla...

Heips!

Käytiin tänään ostamassa Onnille uusia vaatteita, 62-senttiset menee nyt mutta 68cm ostettiin varastoon. Bodeja, housuja, Nalle Puh-talvipipo ja hanskat, talvipuku, sukkia... Ja pakkasin vanhoja, 50-56cm vaatteet kellariin. Niin ne pikkuset vaan kasvaa aivan kamalaa vauhtia.

Täällä pakkaillaan esikoisen huomista leirikoulua varten, hirvee tohina on pojalla päällä [:)] Ja mies kun on lähdössä matkaan valvojaks/kuskiks, niin mä saan leikkiä 3 päivää 3 lapsen yh, voi verestää muistoja... [:o] mutta ei siinä mitään, eiköhän me pärjätä ihan hyvin. Mahtaa koira ikävöidä isäntäänsä, se kun on täysin mieheni koira...mutta ehkä mä kelpaan paremman puutteessa muutaman päivän.

Käytiin tänään Ikeassa ostamassa keittiön kaappiin purkkeja, joihin laitettiin kaikki kuivatavarat, jauhot, puurohiutaleet, sokerit ym. Löydettiin eilen kaapista semmosia ällöjä mustia pieniä ötököitä ja vissiin niiden munia, vaaleampia.. yäk!!! [:'(][:@] Heitettiin kaikki avatut pussit roskikseen ja pestiin hyllyt. Nyt pitäis olla örkit poissa, eikä enää laiteta mitään avattuja pusseja kaappiin.

Meillä on nyt myös syöty maissivelliä iltaisin ja hyvää tuntuu olevan! [:)] Perunaa ja porkkanaa aletaan maistelemaan jossain vaiheessa. Soseet teen kaikki itse, siinä säästää kuitenkin jonkun verran jos itse viitsii ruuat tehdä.

Huomasin muuten, että mulla on oikean käden nimetön ja keskisormi tunnottomia, ja tunnoton alue jatkuu tuohon kämmenselälle [:o] Lisäks vasemmassa kädessä kämmenselässä vähän ennen rannetta on patti, jonka voi kuulemma tyhjentää... aiemmin patti on ollut semmonen pehmee ja on tullut ja mennyt. Nyt patti ei enää ole kadonnut ja se on muuttunut kovaks. Sillä on joku oikein virallinenkin nimi, mutten nyt sitä muista. Pitää torstaina muistaa puhua neuvolassa asiasta, mielikuvitus kun laukkaa välillä aika tavalla... ties mitä ne on...

Voi kääk... miten sitä muistais joka päivä antaa nuo D-vitamiinitipat... ??? [8|]

Voi kääk... miten sitä muistais joka päivä antaa nuo D-vitamiinitipat... ???

sano elä muuta...jää päivä jos toinenkii välistä aina välillä..

meillä on keittiössä kalenteri ja sitä tulee aina kerran päivään katottua niin oon pistäny aina päivän kohalle D kirjaimen kun tipat oon antanu [:D] Muistaa sitten millon antanu jne. Nyt oon kyllä antanu aina aamun ekan maidon mukana niin jotenkin siitä tulee tapa ja muistaa antaa. Aluks jäi melkein joka päivä antamatta kun ei muistanu tai sitte illalla mietti että oonkohan antanu jo ja kun ei varmaks muistanu niin jätti sitten antamatta.

Mä näin viimeyönä kauheita unia[&o] Olin unohtanu pienen ulos pakkaseen vaunuun moneks tunniks ja hyvä että oli elossa sen jälkeen, oli muka satanu luntaki niin että se vaunukoppa oli ihan täynnä[&o] Sitten olin jossain koulussa jossa oli joku aseheppu kommandopipo päässä ja osotteli mua aseella[:o] En oo varmaan nähny näin monipuolisia unia sitten raskausaikojen[:D] MUTTA, seksiunet multa on jääny kokonaan[:D][:D] Niitä näki raskaana harva se yö ja nyt ei taaskaan koskaan[:D]

Oletteko muuten pistäny merkille kummalla kädellä teidän pienet enemmän tykkää tarttua tavaroihin jne? Meillä aina tekee kaiken vasemmalla kädellä niin mietittiin että tuleekohan vasenkätinen vai muuttuuko tuo vielä myöhemmin[8|]? Me ollaan kumminkin molemmat oikeakätisiä niin olisi aika jännää jos pieni olis vasenkätinen[:D]

Huomenta!

Viime yö meni hyppiessä toisiks vanhimman pojan takia... Hän haahuili kovassa kuumeessa ympäri kämppää ja oli aivan pihalla. Vein pojan varmaan 4 kertaa omaan sänkyyn, mutta aina vaan lähti sieltä pois. Rauhottui vasta, kun laitoin sohvalle nukkumaan. Nyt makaa tuolla ihan reporankana, onneks kuume on jo laskenut vähän.

Aamulla saattelin pojan ja miehen matkaan, perjantaina saadaan siis leirikoululaiset takas kotiin... koira jo ihmetteli aamulla, kun mies lähti eikä vienytkään lenkille...

summerwine
: meillä tuo toisiks vanhin, 9-vuotias on vasuri, vaikka isänsä ja minä ollaan molemat oikeakätisiä. Sen pitäis kai ollaa jotenkin periytyvää, mutta mistä lie sit tuo on perinyt vasenkätisyytensä kun ei meidän kummankaan suvussa vasureita ole...
Nyt kun itsekin tarkemmin mieltin, niin en ole enä nähnyt ollenkaan seksiunia! Ja raskausaikana niitä joutui/sai katsella melkein joka yö. Hassua...

Nyt alan siivoushommiin... [:'(] jääkaappi pitäis pestä ja vessasta kaappi ja sit juuriharjalla vetää kylppärin lattia...

Jos sitten minäkin... polttareista selvinneenä [:)]

Rokotteista.. osallistuttiin siihen tutkimukseen, missä annettiin vaihtoehtosesti kahta rokotetta. Mikäli saatas pneumakokkirokotte ilmaiseks, niin kuin moni teistä, otettais. Eilen saatiin neuvolassa rotavirusrokote + kaks piikkiä. Kiesus mikä huuto meillä oli illalla, ei kuitenkaan kuumetta tms.

Vakuutus meillä on, mutta ihan perus tapaturmavakuutus. Eikä se nyt todellakaan kallis ollut, joten otettiin samalla koko porukalle. Tili meillä on OPssa, niin kuin meillä muillakin.

Lisäruuasta.. mekin saatiin siunaus neuvolasta soseiden syöttämiseen [:)]

[:D] Näin pari päivää sit unta et mohomaha oli meil, mut hänen vauvansa oli miuku_n tyttö [:D] Sit mein poika yritti ottaa sellast helistinleluu tytön kädest pois, ja ku kielsin ottamast ni poitsu veti ittesä rullalle eteisen maton sisää [:D][:D][:D] (edelliseen iltaan katottii Sooloilua elokuva...) Kyl huvitti aamul ku muisti ton unen.

Ananatsille, just selvittelin tot sosku asiaa kun haluisin et kummipojalle avattas tili, niin kysyin tutulta ja sanoi ettei vaikuta mitään, koska on lapsen omaisuutta... Itsekin sitten loogisesti ajatellen tulin siihen tulokseen, koska eihän nyt lapsen rahat voi vaikuttaa mitenkään, koska eihän lapsen asia ole elättää ja niin ees päin. Tosin en kysynyt mistään ihan virallliselta taholta, että kannattaa varmistaa. Mutta luulisi ainakin että ihan säästötileistä ei tarttis mitään toimittaa, en sitten tiedä jos käyttötilin avaa...

Poitsu sai sen yhistelmärokotteen ja rotavahvisteen viime viikon torstaina, niin on ollut tosi kiukkunen sen jälkeen.. Hirveetä arpomista vaan aina mistä johtuu, kun oli pitkään nuhanen (eilen eka nuhaton päivä), plus tiheenimun kaus ilmeisest, ja viel rokote... että mistä kiukku johtuu millonkin. Sylissä rauhottuu ja tissillä jossei muuten, mutta eipä kovin pitkiä aikoja viihdy itsekseen, ja herää päivisin kaikenmaailman mahavaivoihin [&:] Ainut että yöt nukkuu tosi hyvin, laitan nukkumaan about yheksän aikoihi, siitä nukkuuki sit yleensä aikaseen aamuun asti, jollon viereen syömään ja nukkuu vielä kuuden ja kaheksan väliin asti.

Lauantaina käytiin vauvauinnissa!!! Poitsu oli vähän hoomoilasena että mitä täh... kuten aina jos on suihkusta tai kylvystä kyse. Toivottavasti alkaa jossain kohtia ihan oikeesti nauttimaan, olis kuitenkin ihan kiva käydä, mutta jos ei tykkää niin ei sitten. Ei kyllä ikinä ole huutanut kylvyssä tai missään, lähinnä vissiin neutraali "mielipide"...

Pitäny jo vaik kuinka kauan avaa tili pojalle, sekä OP et Nordea, mut aina unohan [>:] Jos vaikka ens viikolla... Isäntä ja kummi haluis avaa myös rahaston, eikä mul mitää sitä vastaa oo, mutta kun ei tällä rahatilanteella ole vielä varaa laitella tyyliin lapsilisää joka kuukaus sinne tilille, niin tuntuu jotenkin turhalta. Kun sinne pitäs sit kuitenkin olla mitä laittaa et olis jotain hyötyä... No, eiköhän jossain kohtaa tule avattua, onhan sitten valmiiksi... Paranee sitten rahatilanne taas kun itse menee töihin. Jos jaksais sen opparinkii täs kirjottaa ni paperit vois helpottaa... [8|]

Mul ei oikeen ois mitää intoo alottaa kiinteit... olis vaan niin helppoo imettää. Aattelin et siin 4kk tienoil ois alkanu maistelee, mut kattoo nyt, kai sit vois vähä aikasemminkii jotain koittaa. Mies hokee koko aja ku pilteis lukee et 3kk iäst alkaen... Kerran jo ärähin et lukekoo vaik 1kk alkaen mut se ei niit vielä syö!!! [:D][:D] Ärsyttää kun vois mies ottaa ees asioist eka jotaa selvää, eikä uskoo kaikkee mitä tyylii mainoksis lukee... Tottakai se valmistaja haluu että ne alotetaa niin aikasi ku mahollista [:D][:D] Toinen hänen puolustus on se, että pojan paino noussu niin "paljo", et tarttii siks tukevampaa ruokaa jo [8|] No eiks sillo mun maito just riitäki ku kasvaa niin hyvin [:@] Neuvolas oli kyl samaa mieltä et kerta kasvaa noin hyvin äidinmaidol ni ei tarvii viel miettii muuta, mutta mutta.... katsotaan.

Tänää on taas joku laiskotus päivä, en oo mitää kotitöit jaksanu tehä... Tosin noi mahollisuudetkii on ollu aika vähäset, nyt poika nukkunu ekaa kertaa yli vartin putkee [:D]

Takaisin