Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiva kuulla hani että teillä on helppoo [:)] tai no eihän tuota rintatulehdusta voi helpoksi sanoa mutta eiköhän sekin parane!

juu aina jos kieli tulee ulos tai vähän inahtaa nii sillä on nälkä. ja kun taas on näitä sinkkumiehiä (nuoria) niin aina kun vauva pierasee niin on paskat housussa. ja sitten tää ienikuinen vaaleenpunaset vaatteet keskustelu. Meillä ei sitä mummut hyväksy ettei mielellään vaal.punasiin pueta niin aina tulee valitusta. Sillä on pojan farkut muka nytkin [:@] ja mistäs lähtien farkut on ollu vaan poikien juttu? ja minkäslaiset farkut on sitten tyttövauvojen farkut?? vaaleenpunaset kireet mallit että perse vaan vilkkuu? Miks siitä pitää tehä niin iso numero minkä värisiä vaatteita on, eihän mullakaan ole yhtään vaaleanpunaista vaatetta eikä miehelläkään taida yhtään olla vaaleansinistä vaatetta. Possuiltahan noi vauvat näyttää muutenkin niin miks tarviis tehä niistä vielä enemmän sen näkösiä kun kaikille se väri ei vaan sovi [8|]

Pitkästä (?) aikaa päivitystä täältäkin. Me ollaan kui likka olis keksiny lääkkeen syöpään ku nostaa ja pitää päätään niin hyvin ylhäällä [:)] "Voi kun oot taitava!"
Ihania elämän pikkuiloja. Muutenkin on ihanaa nähdä kehitystä pikkuisessa. Itkut vähentynyt huomattavasti ja hymyillään kovasti ja "leikitään" yhdessä sängyllä.
Olin jo kovasti huolissaan kun isäntä lähti pitkän loman jälkeen tänään töihin, et miten pärjätään kaksin, mut mikäs tässä ollessa, päivä kerrallaan mennään.
Syödään kahden tunnin välein ja yöllä heräillään n kolmelta, seiskalta ja ysiltä. Nukkumaan laitan likan ysin jälkeen ja ennen puol 11 on uni jo tullut. Mä laitan vaan pinnikseen, isot valot ja äänet pois, tutti suuhun ja peitto päälle. En varmaan pidä sylissä niin paljon kun en muista et tuo ois ku yhen kerran nukahtanut syliin. Toivottavasti nukahtaa sunnuntaina kummisetänsä syliin kun on ristiäiset.
Pikkuhiljaa oppinut ettei yhden-kahden päivän perusteella kannata tehdä mitään johtopäätöksiä. Kun tyttö söi useemmin aattelin jo ettei maito riitä. Pöh. Janoonsa varmaan söi. Tai muuten vaan. Sitä kesti 2 päivää. Onneks en jo siirtyny korvikkeeseen...[&:]
Koliikkipelotkin onneks oli turhaa. Itkuisin kausi oli viikot 3-5. Mutta tässä vaiheessahan vauvojen itkun pitäisi muutenkin jo vähentyä.
Kuin te muut kestätte vauvan itkua? Mulle se on tosi kova paikka. Hermo menee heti. Ei tietenkään mitenkään niin et kaltoin kohtelisin vauvaa, mut pakko saada se loppumaan heti enkä pysty keskittymään mihinkään jos vaavi itkee. Ja tuntuu ettei siihen totu millään. Onneks ei kestä ikuisesti.

Oli pakko tulla hehkuttamaan että meidän likka repäs mamin kanssa 8 tuntia unta palloon ihan yhtäsoittoa ! [:)] <3

kumpa meilläkin nukuttas ees joskus pitkiä yöunia...huoh....ihan kateellisena luen teitin unista..meillä meni viime yö-no jaa..ei juur nukuttu,pojalle tuli siitä rotarokotteesta ilmeisesti niin kovat vattanväänteet ja sit ripulia melkein joka vaipassa..iskällä meinas usko mennä eilen,kun toinen vaan kitisee koko ajan,"en enää tiiä mitä tän kanssa tekee.."ja hetki tuosta niin poju nukahti sen syliin....vaan jaksaa toinen silti hymyillä..äsken oli hyvä kun mentiin peilin eteen ja katseltiin hetken,niin poikaa alko ihan tolkuttomasti naurattaan ja hymyilyttään[:)][:D]äippä on vissiin hassun näkönen näin aamusin[>:]

argh,kokeilin myös sitä äp pyjamaa,ja se on just sopiva..samankokonen yhden nameit-pyjaman kanssa,vaikka se on kokoo 56..meillä käytetään pyjamaa..ei se oo sen hankalampaa sen kanssa vaippaa vaihtaa kun bodynkaan..nyt varsinkin oon ottan käyttöön kun yöt alkaa olla viileempiä..

siis voi luoja,tosta tutista on nyt tullu miehen perheelle joku "the juttu"..vittu menee välillä hermot kyllä(sori rumat sanat[;)]).."ai syökö se tuttia vai..meidän Jarkkohan ei ole koskaan syönyt tuttia ja plaaplaaplaa,ei kai tarvitse poikansakaan sitä syödä.." tätä jaksaa anoppi ja appiukko joka ikinen kerta hokee,kun nähdään ne..siis jumalauta mulle on aivan sama söikö isänsä tuttia..poika syö ja sillä sipuli,mun tissistä ei mitään huvituttia tule..toiset syö ja toiset ei edes kaipaa sitä,se on vaan sellasta..

huh.olipas purkaus[:D]

[:)] eikös oo nuoriäitee ihanaa?? [:)] meillä nukuttiin jo silloin ku tultiin synnäriltä heti seuraava yö ilman syöttöjä. olin ihan ihmeissäni. ipana vetäsi heti sellaset 6h yöunet ilman syöttöjä ja tyyli on jatkunut siitä asti. välillä herättiin yöllä 3-4h välein jos ipana simahti esim ysiltä illalla. nyt vedellään kellon ympäri "yöunia" yhdellä (tai kahdella) syötöllä. [:)][;)] ja niin hyviä juhlia NUORI ÄITI!! Toivottavasti juhlista tulee ihanat ja kaikki menee hyvin. ja niin.. tää oottaa niitä nimiuutisia!!! :[:D][:D]

(YÖ)UNISTA. ei meilläkään ipanaa nukuteta. ollaan opetettu se nukkuu "normaali"metelissä normi oloissa. ei valoja pois eikä hyshyshiljaa. näin menty alusta asti ja ipanaa ei herätä kyllä mikään. ellei oo joku kauheen kova yksittäinen pamaus tai kolaus tms. tekee elämästä helpompaa.nimittäin lähipiirissä oli sellainen tapaus joka heräsi housujen kahinaankin tai kun heitti löylyjä niin tää mukula heräsi siihenkin. vaikka oli melkein eripuolella talloo... [:D]
ipana simahtaa tonne kun katellaan teeveetä jossain vaiheessa ja herää kun tuon sänkyyn, vaihdan vaipan , syötän, röyhtäytän ja työnnän tutin suuhun ja vedän peiton sen korville. hetken päästä se onkin unessa tai touhuu tuttinsa kanssa niin että mä saan olla vartin roikkumasa tossa pinniksellä ja laittamassa tuttia sen suuhun. alottaa nimittäin kitinän jos huitoo tuttinsa pois. sitten ku nukahtaa pulauttaa itte tutin pois. siitä tietää että ipana on syvässä unessa.[:)] päivisin annankin ton nukkuu siellä minne onkin simahtanut. usein nukahtaa mun polville massullaan. viihtyy sillain tosi kauan.ja jos erehtyy heijaa vähän jalkoja niin uni tulee heti..[;)] siitä onkin ipana pakko siirtää uinuu muualle.

ITKUSTA.mä oon kanssa aika herkkä ton ipanan itkulle. ajatus menee heti jumiin ja ei osaa ajatellakkaan muutaku vauvan itkua ja syytä siihen. meillä kotona ukkeli kritisoikin sitä kun heti oon keskeyttämässä toisen kitinät... tekee kuulema ipanalle vaan hyvää kun joka kitinään ei olla puuttumassa... [8|][:-]

rintatulehdus vaan jatkuu. eilinen ilta oli jo tosi paha. ei paljoo sektion jälkeiset pienet juilimiset oo mitään tähän verrattuna. ei voi tajuta kuin kipee voi yksi tissi olla. [&:][:(] piti nukkuu ilman peittoo kun ei kärsinyt minkäänlaista hipasuakaan. ei paljoo unta viimeyönä tullut. [&:] onneks toi ipana tosiaan viihtyy sitterissä tai tyynyillä tuettuna sohvalla tai sängyllä.. [:)] ei tarvii nostella eikä kannella ipanaa. ei vaan pystyis siihen. tää lähtee jatkaa unia kun ipanakin nukkuu vielä.. [:D]

samoin,innolla ootan kyllä mikä nuoren äipän rinsessan nimeksi tulee <3 [:)][:)]

Ihanaa, kaksi yötä peräkkäin olen jo saanut pikkuneidin omaan sänkyynsä nukkumaan:) Mikä siis tarkoittaa käytännössä sitä, että neiti on nukahtanut yöunilleen ennen minua. Viime yönäkin ensimmäisen pätkän nukkui jotakuinkin 22:45 - 05:00. Eli ihan kivan pätkän sain itsekin nukkua taas putkeen. Muutenkin sitten nukuttiin aamulla vielä yhdeksään, jolloin otin pikkuisen viereeni ja siitä vielä kymmeneen torkuttiin. Aamupäivän päikkärit nukkui taas vaunuissa lenkin ajan, ja nyt juuri simahti taas sitteriin... siinä tuskin kovin kauaa nukkuu.

Se olis sitten perjantai taas:) Viikonloppu edessä. Vaikka eipä sillä muuten merkitystä ole, mutta toki viikonloppuna mieskin on enemmän kotona. Sen sijaan koiruus lähtee taas viikonloppureissulle mökille. Kiva kun sillekin on vaihtelua:) Taas tuli niin kuuma ilmakin, etten päivällä pääse metsälenkille, kun en viitsi vauvaa laittaa reppuun läkähtymään. Niin joutuu koira sitten vaunujen vierellä vaan tallustamaan remmissä tien laitaa. Paljon kivempaa itselle ja koiralle kun pääsee metsään missä se saa mennä vapaana.

No niin, nyt täälläkin nukuttiin 6h yöllä putkeen! Mahtavaa! Normaalisti siis 4h ollut maksimi.
Mä siivoan nimiäisiä varten jotka on huomenna ja leipoakin pitäisi. On vaan todella hidasta vauvan kanssa. Ja tietenkään tänään ei sitten nukuta kunnon päikkäreitäkään... Huokaus.

Hyviä ristiäisiä Nuorelle Äitille, meillä on juhlat samana päivänä.

Mors, ensi kerralla enemmän. Nyt ei ehdi [:)].

Meilläkin on ristiäiset sunnuntaina [:)] Kovasti jännittää. Vielä ortodoksikaste mikä on itselle ihan vieras tapahtuma. Toivottavasti neiti ei kiukuttele tai vedä kummisetää parrasta.

Henniv: Meilläkin anoppi on maininnu että " Meillä kukaan lapsista ei syöny tuttia..." Ja pikkusenkin kun tyttö inahtaa " Ootko antanu vettä, Pitäskö antaa vettä, Voi kun nyt ei oo vettä keitettynä" Yms Eilen kun käytiin siellä niin miun pitäs kuulema antaa tytölle sokeri vettä, karjalaisessa luki niin... [&:][:'(][:o][>:][8D]
Voi perhana, anna miun hoitaa oma lapsi niin kuin parhaaksi näen!

Muutenkin anoppi on aina neuvoja antamassa. Oma äiti ei neuvojaan tyrkytä, jos kysyn niin sanoo että "Näin minä tein mutta onhan se maailma muuttunu" Jotenkin anopin neuvot ottaa päähän!!
Ristiäset pidetään anopin luona ja nyt ollaan suunniteltu niitä ni aina mitä ehdotan niin tuntuu että ei kelpaa... Jos mie haluun kinkku-metvursti voileipä kakun niin sanoo vaan että mietitään...[:@][:@][:@][:@][:@] No semmosen tarpeet mie ainakin ostan!

Tyttö kutsuu äippää [:D]

Hitsit että oon itsestäni ylpee!!! Ihan kauheesti teki mieli lähteä hakemaan jotain ISOA hampurilaisateriaa mutta mäpäs teinkin kanttarellikastiketta ja keitin uusia perunoita, hyvä minä!!! Ja karkitkin jäi tänään kaupan hyllylle [:)] Yritän nyt ihan tosissani tätä herkkulakkoa, vaikka just viikolla tulikin syötyä sitä mustikkapiirakkaa..

Eilenillalla tuli taas kamala ahdistus joka ei tunnu oikein hellittävän enkä saanut oikein yöllä nukuttua kuin muutaman hassun tunnin... tuo miehen tempaus pyörii välillä päässä tosi häiritsevästi. Onneks voidaan sitä kuitenkin yhdessä käydä läpi ja meillä on nyt myös materiaali, jota käytetään apuna. Mies tuntuu tekevän kaikkensa mun hyvän olon eteen, mutta välillä mieli ailahtelee kyllä tosi rankasti vielä. Tiesin kyllä, että oma pääni ei päästä mua helpolla ja nyt tuli sitten tuo mummini kuolemakin "sotkemaan" ajatuksia entisestään. Hautajaiset on 24.8, onneks ovat niin äkkiä niin päästään siitä sitten jatkamaan eteenpäin.

Täällä tuntuu jo moni vauva nukkuvan hienosti yönsä! [:)]  Ja monella on ristiäiset tulevana viikonloppuna [:)] Harmittaa kun meillä tämä viikonloppu ei tunnu ollenkaan viikonlopulta, mies on tänään töissä 23 asti ja huomenna on töissä 15.30-00.10 sunnutain puolelle. No, isot pojat on ainakin nyt isällään joten vähän rauhallisempaa on tiedossa sentään. Ens viikosta mies alkaa tekemään taas sitä omaa 2-osaista päiväänsä jolloin viikonloput ja pyhät on vapaat. Se sopii meidän perhekuvioon parhaiten.

Nyt sit päätettiin, että skipataan Särkkiksen reissu ja mennäänkin koko perhe hohtokeilaamaan sunnuntaina. Pojat itse oli sitä mieltä, että se on parempi vaihtoehto. Pääsevät Lintsille ens viikon sunnuntaina kun miehen töissä järkätään Lintsi-päivä klo 9-12. Meen nyt ottamaan pikku päikkärit kun Onnikin on untenmailla.

Kyllä voin sanoo,että huonosti nukutun yön jälkeen tää mamma on silti aivan pirtee ja erittäin hyväntuulinen! Mies herätti meinaan sen verran ihanalla tavalla että,ja huh että teki kyllä hyvää![:)] kyllä se vaan taitaa pitää paikkaansa se sanonta,että näkee naamasta kun lakkaa saamasta[:D]

Poju nukkua porskuttaa sitterissä..voisin kattella sitä vaikka päivät pitkät kun se nukkuu,niin hellyyttävän näköinen on toinen <3

Tänään olis tarkotus lähtee itekseen katsastaan ristiäisvaatteita..Mikään juhliin sopiva vanha mekko tms.ei vieläkään mee päälle..persus ja lantio on kyllä niin levinny että[:@][:@] tai sitten ne on niin tissimallisia mekkoja ettei niitä kehtaa julkisilla paikoilla pitää..näitä maitohinkkejä viitis hirveenä esitellä...[:D]

ja sit olis muutamaa kakku/piirakka reseptiä tarkotus testailla,ja päättää mitä leipoo ristiäisiin[:)] http://www.kinuskikissa.fi/ tuolla on vaikka mitä ihanuuksia,kannattaa kokeilla noita reseptejä!!suosittelen!! Käyn melkein aina tuolta ottamassa ideoita kun pitää juhliin leipoo[:)]

jaa,poika heräilee..palaillaan[:D]

hihi minäpä tiedän minkä nimen nuori äiti tyttärelleen antaa/antoi [;)] ellei se ole vaihtunut [8|]

ja wolaa, täällä mahtui jo toiset omat vanhat farkut jalkaan... [:)] Miehen kanssa käytiin tossa suihkussa yhdessä ja sen jälkeen vähän sohvalla [;)][;)] sitten vedin nää farkut jalkaa ja se oli ihan että [;)][;)][;)] Mutta eipä tuo tyttö sitten enää nukkunut... Ehkä se vielä antaa mahdollisuuden meille [:D]

Tutti-asia on monimutkainen kun toinen tuore mummo ei halua sitä lapselle syöttää kun taas toinen on melkein väkipakolla sitä syöttämässä. Oon päättäny että jos joku alkaa vielä tyrkyttää omia kasvatustapojaan mulle niin sanon ihan suoraan että jos neuvoja tarviin niin kysyn kyllä sitten. Täällähän niitä neuvoja tulee kyl kysyttyä nii ei tarvii mummoja koskaan vaivatakka [;)]

Henniv, noi tommoset herätykset on just niin parhaita [;)] Vaikket olis silmääsi ummistanut koko yönä niin silti on aamulla ihan virtaa täynnä ja hymyilyttää [:)]

Löysin kaupoilta itselleni tummanharmaan neuletakin ja hämmästyin kun mahduin M-kokoon!!! Siis minä, joka olen vuosikausia käyttänyt L-koon vaatteita! Aina on ollut liikaa persettä tai tissiä...miestä se on kyllä miellyttänyt mutta mua ei [:@] Tästä innostuneena en malta odottaa että pääsen taas sinne salille kunnolla huhkimaan ja polttamaan ton mahamakkaran pois! Ja kuntoilukuuri&herkkulakko jatkuu!
Pitäis löytää hautajaisiinkin joku siisti tumma/musta paita. Housut ja kengät on mutta yläöosa puuttuu... Ja sitten pitää taikoa jostain Onnille hoitaja siksi aikaa, hautajaiset kun on keskellä viikkoa niin kaikki on töissä.

Ihania ristiäisiä/nimiäisiä kaikille teille, joilla juhlat tänä viikonlopppuna on!!!! [:)]

Moi!!!

Meillä oli eilen (14.8) ristiäiset, ja meidän Neidistä tuli: Sara Cecilia.
Juhlat meni hyvin!! Neiti jaksoi hyvin, ja äiti tietysti stressas juhlista niin että illalla olin niiiin väsynyt, ja nukuin tytön kans vierekkäin koko yön...(muuten tyttö nukkuu omassa sängysään)

Olihan vaan ihanat juhlat, pappi puhui kauniisti, ja tuntui että jokainen vieras herkistyi vuorollaan..minä eniten.. huh... Mutta nyt Neidillä on nimi, ja juhlat juhlittu!!!

Arki alkakoon huomenna!!!

Muistakaahan kaikki sitten pistää turvakaukalon vyöt heti kiinni kun lapsen sinne laitatte! Meillä ois käyny tänään iso vahinko ellen ois niitä sattunu pistää kiinni heti... Isäntä nimittäin käveli kaukalon ohi ja vahingossa potkas tai huitas sitä jalallaa ja kaukalo tietysti keinahti liikkeen mukana. Siinäpä sitä ois Nea lentäny monta kuperkeikkaa [:(][:(][:(] Toinen nukku, pelästy hirveesti ja nukahti taas [:D] Luojalle kiitos ettei mitään käyny!

meillä ipana ei voi sietää mitään remeleitä (eikä kapalointia eikä mitään käärimisiä). [:o][8|]ei turvakaukalossa eikä sitterissä. autossakin pakko pitää ne kaukalon remelit ipanalla auki[:-][8|][&o] niin kauan ku nukahtaa (Nukahtaa yleensä heti ku auto liikkuu tasasesti ja nukkuu monta tuntia) ja sitten varovasti laittaa ne kiinni ja löysälle. sitten kun herää alkaa jumalaton huuto kun ei pääse liikkumaan. siinä se sitten parkuu niin kauan ku irrotan remelit. kauheeta pitää niitä auki kun koskaan ei tiijä mitä sattuu mutta ei meidän matkanteosta tulis mitään jos ne ois kiinni kokoajan. yritin nurmeksen reissulla pitää kiinni niitä ja toinen tempoili remeleissä ja huusi niin paljon että lopetti hengittämisen ja meni ihan siniseksi ja joutuin tempoo remelit auki ja ipanan kauheella vauhdilla sieltä olkapäälle ja taputtelee selkään.. sekään ei auttanut vaan piti jo alkaa ravistelee.. oli kauheeta kattoo ku toinen yrittää hengittää mutta ei vaan pysty. sen jälkeen kaukalon remelit on ollu auki ipanan ollessa hereillä.[:@] sanokoot kuka mitäki...

kotona en ees yritä laittaa kiinni sitterin vöitä ja turvakaukaloo meillä ei kotona käytetäkkään enään.. tuskastuu siellä ku ei nää mitään ku eteensä vaan... vasta sitten ku alkaa enempi liikkuu sitterissä ni sitten pakko laittaa kii ettei tipaha. mutta luulempa että siinä vaiheessa meillä on nakattu vesilintua sillä sitterillä... ipanan hermot tuskin kestää niitäkään remeleitä...[:-]

turvakaukalosta... meillä "anoppi" pudotti turvakaukalon tuolilta tänään lattialle[:@][:@][:@]. Onneks Roni oli hetkeä aiemmin otettu siitä pois. Totes vaan että "oho, ei kai se menny rikki". AAARRRGGGGGG[&:][:'(][>:]!!!! Ottaa oikeen tosissaan päähän, tarkemmin v....taa. Mulle oli jo alkuun tärkeetä ettei käytettyä turvakaukaloa osteta, kun niistä ei koskaan tiedä miten niitä on kohdeltu. Mä kun en päähänikään mitä tahansa rimpulakypärää laittaisi, saatika että lapseni istuttaisin (heh, kuulostaapa hassulta[;)]) vastaavaan. Että murrrrrrr[:@].
Niin ja vielä se "anoppi" vielä hetkeä aiemmin valitti siitä kun nämä (siis turvakaukalot) on niin vaikeita käyttää, on hankalasti avattavia ja riisuttavia turvavöitä, kantokahva vaikeasti käännettävissä ja poikakin on sieltä niin vaikea ottaa pois. Että ei silloin kun hänen lapsensa olivat vauvoja ollut näin hankalia juttuja. Juu ei todellakaan, melkein 40 vuotta sitten. Silloin pidettiin lasta sylissä, eikä takapenkkiläisillä ollut muutenkaan turvavöitä... Tais tahallaan sen pudottaa [;)]
Miks anopit on aina niitä hankalampia äitejä? Tälläistä murinaa näin yömyöhään [;)]

Meillä taasen ei autolla lähetä liikkeelle jos muksu ei oo kiinni ja vöissä..Sitterissä en oo vielä pitäny ollenkaan vöitä,vaikka mahoton poika onkin liikkumaan,ehkä sitten laitan siinä vyöt jos ei meinaa oikeesti siinä enää pysyä..

muuten,tietääkö kukaan onko olemassa isille sellasia "lapsikoruja?" niinkus jotain vähän miesmäisempiä..miehellä on synttärit tulossa ja pitäis jonkinmoinen lahja löytää..

Takaisin