Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä iltaisin pyllynpesu, vaipanvaihto, yökkärit päälle ja syömään. Ja sitten poju sen jälkeen yleensä noin tunnin verran viihdyttää äitiä ja isää ja sitten sammuu...ja yöt nukkuu omassa sängyssään. Aamulla sitten yleensä otan pojan viereen nukkumaan tunniksi pariksi (poika normaalisti herää 7.30 syömään ja sitten sen jälkeen vielä kiskastaan pikkutorkut). Harkinnassa alkaa olemaan jo omaan huoneeseen siirtyminen, mutta ajateltiin että tuossa 3-4 kk iässä kokeillaan sitä.
Ja nyt pakko vähän flexailla...meillä poika nukkui viime yönä 21.30-6.15 yhtä soittoa! ja sitten söi "pienen" välipalan ja nukkui vielä puoli yhteentoista [:)] täytyy kyllä sanoa että täällä on nyt tosi virkeän oloinen mamma! tosin luulen että tämä johtuu kyllä siitä viime torstaina saadusta Rota-rokotteesta, koska sen jälkeen Kimi ollut tosi väsynyt...ja toissa yö taas menikin vatsanpurujen kanssa valvoessa (onneksi isi valvoi pojan kans [:D]) niin eipä ihme että pikkumies on väsynyt...mutta joka tapauksessa kivoja tälläisetkin yöt välillä. Ainoa miinus tässä oli järjettömän kivikovat tissit aamulla...kyllä olisi monet silikoonit jäänyt kakkoseksi [:D][:D]

hellou vaan kaikille..

tänään olikin mun jälkitarkastus ja pojalla samalla 6 viikon lääkärikäynti [:)] hyvin jakso poju olla siellä. Otin minipillerit isselleni..hassua näitä ehkäsy asioita mietiskellä taas,kun ei oo vuoteen tarvinu mitään käyttää [:D] Ja vuodotkin on loppuneet,wuhuuu[:D][:D] todettiin lääkärin kanssa että 5 viikkoo kesti jälkivuoto ja viikon verran tuli menkat..vaikka imetän..
Poika on kasvanut tosi hyvin,vaan vielä ei menny 5 kiloo rikki..4975g oli painona ja 56 cm pituusIhanasti oli siinä kun lääkäri tutkiskeli ja katseli,poika vaan naureskeli ja jutteli koko ajan <3
Meillä poika nukahtaa yöunille yleensä siinä klo.20-21 sit herätään 2 maissa syömään,ja sitten taas 5 maissa herätään..sen jälkeen poika tapittaakin niin suurilla silmillä ja naureskelee että ei väsytä enää..7 poika on taas sitten unessa vaan arvatkaa vaan saako äippä enää sillon unta..no En[8|]
 Ja tosiaan oon kans huomannu että valoja ei kannata laittaa yöllä tai muutenkaan jutella,virkistyy vaan toinen,eikä taatusti nukahda..

Just tultiin neuvolasta ja napasienihän se meillä oli. Toivottavasti nyt vaan yksi hoitokertaisi riittäisi. Ensi viikolla on kuitenkin ns. normaalikäynti niin silloin tarkastetaan tilanne.

Poika punnittiin samalla ja painoi jo reilu 5 kiloa oli tullut kuukaudessa kilo lisää painoa, pituutta oli muistaakseni 56,5 cm, että ihan hyvin rintamaidollakin kasvetaan [:)]. Mä vaan aina onnistun epäilemään maitoni riittävyyttä [8|].

Eilen oli kaikki 56 senttiset yöhaalarit märkinä pesun jäljiltä, joten hain 60 senttiset äitiyspakkauksen yöhaalarit, jotka järkytykseni meni just ja just päälle. Nyt täytyy käydä kaikki 60 senttiset vaatteet läpi ja ottaa ne pienimmät käyttöön... Kauheasti on merkkien välillä koissa eroja! [:-]

Täällä sataa vettä! Onneksi älysin, niin kerkisin hakee pyykit narulta.[:)] Oon koko päivän pessy pyykkiä, tyynyt ja peitot.

Eilen käytiin katsomassa taloa.[:D] Toivon todella että saadaan se!  6 vuotta vanha hirsitalo. Ei tarvii remontoida yhtään, ilmalämpöpumppu kuulema hankittaisi. Siinä on kaksi makkaria ja päätettiin että se saa luvan riittää. Ensin meinattiin että kolmen makkarin talo ois kiva mutta täällä ei semmosta myynnissä. Tai olisi mutta vaatii täyden remontin, lattiasta kattoon kaikki uusiksi ja olikohan vuonna -75 rakennettu. Eikös kaksikin lasta mahdu yhteen huoneeseen?[:)] Yksi lapsihan meillä on mutta jo toinen suunnitelmissa...[;)]

Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä. Nuhahtaa syliin ja sitten laitan sänkyyn. Saattaa pari kolme kertaa nostattaa itsensä sieltä pois mutta nukahtaa nopeasti taas. Tyttö on ruvennut nukkumaan pitenpiä unia yöllä. 21-23 nukahtaa, eka syöttö 2-4 ja sit 6-8. 9-10 heräillään uuteen päivään pirteenä [:D]
Meille neuvolassa sanottiin että vauvan voi laittaa omaan huoneeseen 6kk iässä. Syytä tähän en muista. Itse olen ajatellut että sitten laitan omaan huoneeseen kun yösyötöt loppuu ( tämä vaatii sen että meillä on talo....)

Tällä viikolla opettelen tekemään voileipäkakun [:D] Osaan sitten ristiäisiin semmosen tehdä[;)]

Poppi81 Ai että se meinas käydä jo pieneks? On se kyllä kun pitäis kaikki vaatteet sovittaa lapsella että mikä on hyvä ja mikä ei. Meillä toimii ainakin h&m:n ja tutta-merkkiset vaatteet, niin että tyttö käytti 50cm sinne 56,5cm asti ja sit otettii 56cm käyttöön joita nyt käytetään. Eiköhän tuota pituutta oo tullu taas ainaki pari senttii mutta 56cm vaatteilla mennään. On jotenkin niin siro tyttö että noi isommat vaan roikkuu päällä.

Name it ja lindexin vaatteet on jotenkin pienehkön olosia, että pitäis olla kokoo isommat että sopii hyvin.

muoks. kylvetettiin tyttö ja tosiaan, toi äp-pyjama on siinä ja siinä etteikö oo jo pieni [:@] oon laittanu sen vaan isompien pinoon kun kerta lapussa lukee 60. Todellisuudessa se on pienempi mitä toi henkkamaukan 56cm pyjama

Voi vitsit, tänään on sitten käyty (ÄLLÖISSÄ) tutkimuksissa oyssissa. Ja tuloksena että kaikki repeämät ja halkeamat yms synnytyksessä tulleet "viat" ovat parantuneet, jee! Se siis tarkottaa että saan tuon avanteen pois, jihaaaaa! No sitten järkytykseksi tajusin, että mulla on edessä iso leikkaus ja se tehdään vielä kiirreellisenä että ihan lähipäivinä. Ja se taas tarkottaa että joudun olemaan arviolta 4-5 vrk sairaalassa ja kaiken päälle sille osastolle ei saa poikaa tuoda infektioriskin takia. Miten ihmeessä sitä voi olla erossa??????????+ [:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]
Toisaalta ihanaa kun saa tämän prkl rasitteen jo pois mutta toisaalta...
No ehkä me tämäkin selvitään kun kaikki muutkin vastoinkäymiset ollaan selvitty!

Ihanana plussana on että eilen jätettiin tarjous unelmakodista. Ja huomenna saa tietää saadaanko me se. Omakotitalo <3<3<3

siis tää ei oo enää totta[:D] itekki just tänään ihmettelin tota pukua, (valkonen 60 cm koko puku, jossa jotain kuvioita ja merkki pikkuset?) että onpas nafti, ja täällä on taas ihmetelty samaa[:)] Sama juttu kävi noiden kynnen alusten kanssa, ja taannoin joku kertoi vauvan vetävän itseään tukasta, kun meidän osku oli tehnyt juuri edellisenä päivänä niin.. ja olihan noita muitakin sattumia.

Niin mäkin aluks tein että laitoin niitä koon mukaa mut sit olin jo niin sekasin että meni hermot ja laittelin sit lapun mukaa. Tulihan noita sit taas katottua muutenkin ton "pyjaman innoittamana" ja nappasin ainakin 4kpl 62cm bodya käyttöön kun oli PIENIÄ joten nyt vielä äkkiä ne päälle kun mahtuu [:D] Ei tainnu äitiyspakkauksessa olla muuta pikkuset-merkkisiä vaatteita? Paitsi kypärämyssy...?

Laitan tänne tälläsen lääkärihoroskoopin kun näin tän toises paikkaa ja ainakin mun kohalla piti aikalailla paikkansa [:D]

OINAS astelee sisään lääkärin vastaanotolle varmoin askelin,ripeästi ja tehokkaasti. Jo ennenkuin lääkäri kerkeää suutansa avaamaan kysyy oinas ponnekkaasti, "Sanokaa suoraan, paljon minulla on elinaikaa". Oinas on hyvin omatoiminen potilas, hän tahtoo ehdottomasti ottaa itse omat verinäytteensä, tutkia oman virtsanäytteensä ja määrätä omat lääkkeensä. Kipua tämä potilas ei tunne, vaan verinäytekin otetaan syvältä ja ronskisti, laastareista hän kieltäytyy, ne ovat nynnyille.

HÄRKÄ on vastaanotto huoneessa jo ajoissa sillä hänestä on mukavaa istua nojatuolissa aikakausilehtiä lukien. Kun lääkäri kutsuu härän sisään, alkaa pienet hikikarpalot nousta otsalle, häntä hieman jännittää. Lääkärin pyytäessä härkää nousemaan tutkimuspöydälle makaamaan on härkä hyvillään, hän pääsee vaaka-asentoon. Lääkärin painellessa härän muhkeaa vatsaa on härkä jo untenmailla ja huoneessa soi mahtava kuorsaus. tätä potilasta ei sitten saakaan ulos vastaanotolta vähään aikaan.

KAKSONEN on harvoin sairas. Hän menee usein vain ja ainoastaan lääkärintarkastukseen ja reseptien uusimiseen. Kaksonen flirttaa lääkärille ja riisuu kaikki vaatteensa vaikka lääkäri kehoitti vain nostamaan paidanhelmaa. Hän myös rakastaa saada leikkiä stetoskoopilla ja kakkanäyteputkiloilla. Lopuksi kaksonen tahtoo aina esittää omia kysymyksiään lääkärille, "miksi veri on punaista", "mistä ilmavaivat johtuvat", "miksi ihminen näkee unia"...

RAPU on huolissaan terveydestään usein, ja käy siksi jatkuvasti lääkärissä. Olihan hänen mummonsa tädillä sentään parkisonin tauti ja isosedällä oli vatsakatarri vuonna -65. Rapu ujostelee vaatteiden riisumista ja virtsanäytteen antamista, pissapurkin rapu kuljettaa salaa hiipien labraan, kuinka noloa pissata purkkiin! Rapu on myös niitä potilaita jotka puhuvat kyllästymiseen asti kaikkien tuntemiensa ihmisten sairauksista, hän ei unohda myöskään kertoa äitinsä ikävästä peräpukamavaivasta.

LEIJONA menee lääkäriin sillä asenteella ettei hänessä voi mitään vikaa olla. Hänhän on loistavassa kunnossa. Leijona yleensä käykin lääkärissä vain ja ainoastaan siksi että pääsee tuulettamaan ja hurraamaan omia loistavia veriarvojaan, "Jihuuu, hemoglobiini 169, senkka 5!!!!" Leijona on sitä mieltä että ainoastaan köyhät ja surkeat sairastavat.Verinäytettä antaessaan leijona pyytää hoitsulta puhelinnumeron ja iskee silmää maireasti.

NEITSYT on käynyt ennen lääkärin tapaamista kolme kertaa suihkussa ja huolestuu vielä vastaanotto huoneessakin että onko hän nyt varmasti tarpeeksi siisti lääkäriä tapaamaan. Neitsyt on terve kuin pukki, hänhän noudattaa orjallisesti lääkäriin määräämää ruokavaliota. Labrassa neitsyt ojentaa hoitajalle omat verinäytteenottopiikkinsä, eihän hän voi mitä tahansa piikkejä antaa työntää ihonsa alle, omat piikit hän on itse desinfioinut.

VAAKA on hyvin kuuliainen potilas. Hän vastaa kysymyksiin asiallisesti. Lääkärin asusta vaa’alla on kuitenkin oma mielipiteensä, "kuule herra tohtori, oletteko koskaan harkinnut tuon valkoisen takin vaihtoa vaaleansiniseen, sopisi silmiinne ihanasti". Vastaanottohuoneen akvaario kiinnostaa häntä eniten, aina ennen lääkärin tapaamista vaaka kertoo kaikki kaupungin juorut akvaariokaloille, sillä HEHän kuuntelevat!

SKORPIONI on epäluuloinen potilas. Siksi hän käy lääkärissä harvoin. Hän on varma että hänen verinäytteestään kloonataan ihmisiä ja että hänen ihonsa alle on salaa istutettu mikrosiru, muuten piikillä töyhiminen on skorpionin mielestä nautinnollista. Skorpionilla on virtsanäytettä varten mukana pullollinen kaverin virtsaa jottei edellisen illan dopingit näy näytteessä.

JOUSIMIES tulee lääkäriin aina matkoilta palattuaan ja aina hänellä on jonkinmoinen salmonella tai muu pöpö suolistossa. Lääkärin kehoituksesta huolimatta hän ei koskaan kieltäydy maistelemasta eksoottisia herkkuja. Joskus lääkäri on jopa epäillyt jousimiehen haalivan tahallaan itselleen tauteja saadakseen lisää jännitystä elämään.

KAURIS on varma että kuolee minä hetkenä hyvänsä. Masentunut sarvipää mässäilee itsesäälillään ja pyytää lääkäriä ottamaan kaikki mahdolliset kokeet. Jopa kauriin sydänkäyräkin menee alamaissa. Lääkärin kertoessa että kaikki on hyvin kauris saattaa hymähtää ja todeta "täytyy siis kai taas peruttaa sen ruumisarkun tilaus".

VESIMIES tietää yleensä jo itsekkin mikä häntä vaivaa. Hän nimittäin tuntee kaikki sairaudet lääkärikirjan perusteella. Vesimies onkin niitä potilaita jotka mielellään tutkivat ensin itseään kotilaboratoriossaan ja sen jälkeen menevät lääkäriin kurkkuunsa juuttuneen tähystysputken kanssa.

KALAT on hermostunut potilas. Hän itkee tirauttaa pari kyyneltä ja kauhistuu kuullessaan että joutuu luovuttamaan tipan verta. Hän itkee hieman lisää kuullessaan painoindeksinsä ja Niagaran putous on valmis viimeistään näöntarkastuksen kohdalla. Lääkäri usein määrääkin kaloille mielialalääkityksen ja rauhoittavia.

hyvä oli tuo ^^ horoskooppi...ja taisi kyllä täälläkin osua kohilleen [:D][:D]

mä oon kanssa huomannu miten vaatteissa on hirmusia eroja[8|] ostin lindexiltä bodyn kokoa 62, no joh, taitaa vastata kokoa 50 tai jotain [:D] yhesti sen sain jopa mahtumaan päälle. Oon lisäks aika paljon netistä tilannu vaatteita jotka on alunperin ulkomailta tuotuja niin kyllä on paljon paljon pienempiä kooltaan kun suomesta yleisemmin saatavat. Elloksen vaatteet oon huomannu hyviks, samoin hennesin. Ihana juttu kyllä tuo postimyynti kun ei tarvii kauppoja lähtee kiertämään, mä en oo ainakaan vielä uskaltautunu vaunuilla tuonne keskustan ruuhkiin[:D] Enkä kyllä menekkään mielellään.

Täällä pieni käy nykyään nukkumaan siinä 11-12sta aikaan yöllä ja nukkuu jonnekkin aamukuuteen heräilemättä. Sitten syö ja nukahtaa vielä muutamaks tunniks. Ottaa toki päivälläki usean tunnin torkkuja mutta oon huomannu että nykyään valvoo vuorokaudessa paljon enemmän kuin aiemmin[:)] Meillä ei oo mitään iltarutiineja, nyytti on päivisin bodyssa ja sillä samalla nukkuukin. Muutenkin sitten yöllä helppo vaippa vaihtaa ilman että tartteis ottaa housuja yms pois. Mulla on jääny ihan käyttämättä nuo potkuhousut ja potkupuvut. Jotenkin kamalan hankalaa että pitäis vaipan vaihdon yhteydessä ottaa käytännössä kaikki vaatteet pois[8|] Se on niin helppoa kun on pelkkä body niin nepparit vaan auki[:)] Housut on kanssa aika helpot vain kiskasta pois siitä bodyn edestä jos sellaset välillä on.

Huomenna täälläkin ois se jälkitarkastus..kammoan vieläkin tollasia tutkimuksia[:D] hyh.

Hih, tää on huvittavaa ihan kun ensin koittaa tunnin saada pientä nukkumaan ja sitten kun se vihdoin viimein nukahtaa niin tekis mieli herättää se pitämään mulle seuraa[:D][:D]

Eilen tultiin reissustakin, oltiin mun äidin luona melkein viikko. 3 tunnin matka ja pieni nukkui koko matkan mennen tullen, aivan ihana[:)]!

Mä juttelen täällä käytönnössä melkein yksin [:D] (Miks te muut ootte vaan taustalla nykyään? [>:]) Mutta nii mä taas jotenkin vierastan ajatusta laittaa pelkät potkarit, kyllä siellä alla se body pitää olla... Ajattelin näitä nyt sitte käytellä kun käy sopiviks, kun niitä on mulla monia kahdet kun sain kaverilta samasta äitiyspakkauksesta olevia [:D] Potkupuvut pystyy siinä samalla "aukasee" kun on menossa vaihtaan vaippaa nii se on sit periaatteessa yhtäkuin housut kun ne roikkuu jo perseessä asti. Ja ei meilläkään joka yö nukuta pyjamassa, silloin tällöin esim kylvyn jälkeen se on kiva pukea päälle.

Viirukhan oli päässyt etusivun löllykkäjuttuun mukaan [:)]

Käytiin tossa Nean kanssa tunnin vaunulenkillä, ei se vieläkään tykkää siellä nukkua [>:] Ja neiti on alkanu pistää hanttii ihan tosissaa! Vääntää vartaloo siihen malliin ettei oo enää äitillä sanomista onko nälkä tai tahtooko neiti syödä. Hyvä ettei viime yö menny ihan tappeluks kun toinen vaan vääntää päätä ja jalkoja ylös samaan aikaan kun yritän pitää sylissä ja syöttää. Sit itkee kun vien nukkumaan kun ei suostu syömään, vaikka tosiasiassa taitaa olla niin ettei malta syödä kun pitää väännellä itteensä. Sama homma ollu tässä päivällä, ei oo malttanu syödä ku ihan pieniä määriä kun pitää vaan vääntää ja vääntää [8|] Sit hakkaa päätänsä mun kaulaa ja itkee sitten sitä kun se sattuu. Ja kyllä se muakin sattuu [:(][:(]

Mä tarviin APUA!! Taidan meinaa olla kusessa..

Musta on tullut tuon pojan tutti [:@][:@] helteillä kun toinen roikkui tissillä koko ajan joko nälkäänsä tai janoonsa, niin nyt ei sitten rauhoitu millään muulla kuin tissillä!! Vaikka selvästi huutaa nälkäänsä, ei ruoka kelpaa pullosta (vaikka ois mun omaa maitoa) ja mikäli erehtyy syömään annoksensa pullosta (n.130ml), itkee muka heti 15min päästä nälkäänsä mut ei huoli enää pulloa vaan jälleen hiljenee kun luovutan ja tarjoan tissiä. ISO HUOH. Tylsyyskitinäänkään ei välttis pelkkä syli ja hyssyttely auta, vaan taas pitäis sitä prkleen tissiä.. Jos ja kun luovutan ja annan tissin, malliks on syövinään kolmen imun verran ja sitten se vaan lussutta huvikseen.. Tajuaa heti jos yritän tuttia suuhun ja siitä vasta kahta hirveempi huuto vaikka tarkoitus oli rauhoittaa..

Miten mä opetan ettei tissi ole huviksi, vaan ruokailuun? Tolkuttoman pitkään en huutoa jaksa kuunnella, luovutan ja tungen tissin suuhun.. Onko muuta keinoa kun luopua tissittelystä kokonaan ja vaihtaa pulloon? Pelkään, et sit mun maidon tulo loppuu jos muutamaks päiväkskin vaan vaihdan pulloon.. Tää vaikeuttaa meinaa pirun paljon, en pääse sitäkään vähään nyt yksin mihinkään ja mies ei voi kauaa olla kahdestaan pojan kans vaikka patistelee mua olemaan "niin kauan kuin itse raaskit olla" kun toinen ei rauhoitu millään muulla kun tissillä.. [:@][&:][:(][>:][:o][&o][8|] Apuvaa...

lisäys. tiedän varmasti ettei nälkäänsä huuda, kun lussuttaessaan sitä maitoa kumminkin tulee, niin sylkee ne sit pois..

Et sä mohomaha täällä yksin oo, mä oon ainakin paikalla! [:D]

Ah mikä ihana hiljaisuus!! Onni nukkuu ja kaikki veljet on ulkona, mies töissä jne. Otin just mustikkapiirakan pois uunista, äiti toi mökiltä niin hirveesti mustikoita että pakko oli iso piirakka vääntää, vaikka oonkin herkkulakossa. Kai mä nyt yhden palan voin silti syödä...?? [;)]

Meidän pitäis lähteä sunnuntaina Särkänniemeen koko perhe ja repesin ihan täysin, kun mies sanoi vanhimmalle pojalleni (kohta 12v) ettei viitsis maksaa kolmeasataa euroa (rannekkeet, syömiset, bensat ym.) siitä, että kolmikko istuu tunteja jossain possujunassa [:D][:D][:D] HAHAHAHHAAA!!! Nimittäin viime vuonna nää isommat sankarit uhosivat menevänsä joka koneeseen ja kuinkas sitten kävikään... suurin osa ajasta meni siellä pienempien puolella sillä varjolla ettei pienimmän tarvitsis mennä yksin koneisiin... eivät kehdanneet sanoa ääneen, että hurjat koneet pelottaa. Joten homma on vielä vähän auki, mennäänkö vaiko ei. Mutta mä sain hyvät naurut!!

Että noi meidän naapurin kakarat voi ottaa mua niiiiiiin aivoon... [:@] (heh, tää on just se juttu: muiden kakarat ja meidän lapset! [:)]) 5- ja 6-vuotiaat pojat (oman 6-vuotiaani kaverit) koputtaa miljoona kertaa meidän oveen päivässä ja pyytää poikaani pihalle, huutelee tuolta pihalta ihan kokoajan meille sisään jos pidän takaovea auki, "mitä te syötte tänään, minne te meette, päästäänks me teidän vessaan, saadaanks me vettä, voidaanks me tulla teidän terassille..." Tänään meni taas kerran hermot kun minuutin välein kyseltiin jotain ja ollaan niin uteliaita. Hitto, tää on MUN koti, eikä mikään yleinen tila!![:@][:@][:@] Sanoin, että jos haluatte vessaan/juomaan tms. niin menkää kotiin, älkää tulko tänne. Huh...kuinkakohan kauan toi kaksikko muistaa mun ohjeet...no, jos huomiseen niin hiton hyvä!

Jep, pyykkivuori odottaa kylppärissä... kuivuri pitäis tyhjentää ja lisääkin kai pestä vaatteita... Ja sitten sitä mustikkapiirakkaa! [8D]

Taatu .. mulla oli sama tilanne muutama viikko sitten, kun tyttö ei suostunut tutteja syömään. Meillä roikuttiin tississä vähän väliä ja heitettiin sitten sellaisia manaajia että voi luoja. Meillä mies kävi ostamassa todella monta erimallista tuttia, siis kokonsa puolesta tolle iälle sopivia, mutta luonnonkumisia, silikonisia, anatomisesti muotoiltuja jne jne .. Viides merkki kävi meillä, muita ei edelleenkään suostu suuhun ottamaan. Että painus tuttikauppaan, vaikka ei se taida halvaksi tulla. No meillä kyllä on noita pari kertaa kokeiltuja tutteja vaik kuinka paljon, että saat jos haluat [:D]

Hahah, puhutaan nyt sitten taas mohomahan suusta [:D] Ei mut oikeesti, esim. Jenni90 tuli jotain tekstii suurinpiirtein joka toinen kirjotus ja nyt hyvä kun kerran kuussa sanoo kolme sanaa tänne??

Oli mulla taas asiaakin [:D] Eli siis noista soseista. Sain tänää sellasen kirjan (monipuolinen ravinto) missä oli noita teko-ohjeita eli keittoaikoja ja tommosia hedelmäsoseiden yhdistely ehdotuksia jos niitä ite tekee. Ja kirjassa lukee että hedelmä ja vihannessoseet säilyy pakastimessa kuukauden. Ja että avokado ja perunasose ei sovi pakastettavaksi ollenkaan. Ja että kesäkurpitsasta pitäisi poistaa siemenet. Lanttu, parsakaali, peruna/bataatti ja porkkanasoseisiin lisättäisiin vettä, muihin ei... Taidan tehdä nää kaikki soseet ite [8D]

KUUKAUDEN!!?? no jo on omituinen neuvo. Enpä ole tohon ennen törmännyt, kun yleisesti puhutaan vuodesta noiden kasvissoseiden kohdalla. Perunaa en juu lähtis pakastamaan kun sen rakenne muuttuu pakastuksessa. Mutta jossain oli sellanen neuvo, että joku otti noista pakaste perunamuusseista palasen, ja sulatti sen. Perunaahan sekin on. Mä ajattelin tuota kyllä kokeilla. Toisaalta yhden perunan saa todella helposti kypsäksi mikrossa muutamassa minuutissa. Hedelmiä en lähde pakastamaan, vaan ostan ne kaupasta. Kuten esim. avokado pakastettuna?? yök, no mä olen muutenkin tuoreiden hedelmien kannalla tossa suhteessa.

katusutariina, kiitos vaan mutta kokeiltu on. tutteja siis. juurikin anatomisesti muotoiltuja, silikonisia, luonnonkumisia ja eri merkeiltä samoja. ei onnistu. luonnonkumisia imee tovin kauemmin, mut ei siltikään uppoo. samat on kokeiltu pullotuteissa, erilaisia päitä, mut ei. vittu.
menee viimesetkin ilot imettämisestä.. oisin tosiaankin voinu ainakin kiinteiden alkuun imettää, ehkä jopa puolivuotiaaksi asti, mut nyt harkitsen vakavasti koko touhun lopettamista.. [:(][&:]

Joo,ei tuu enää kirjoteltua joka päivä vaikka kävisikin muiden viestit lukemassa..hups..On mukamas niin kiireinen nykyään[:D]

ilmotin meidät eilen vauvauintiin..saas nähdä päästäänkö..toisesta paikasta ei oo vielä ollu ilmotuksia missään,vaan sitten kun sinnekin voi ilmottautua niin täytyy varuilta laittaa[:)]niin päästäisiin pulikoimaan koko perheen voimin,kun uinnit on aina la tai su aamuisin..

tarvitsiko sinne kelaan muuten viedä muuta kuin se lääkärintodistus jälkitarkastuksesta? siis jos se vanhempainpäiväraha on jo myönnetty...

Eilen kokeilin pojan kanssa rintareppua ekan kerran..taisi tykätä olla siinä,kun hetken aikaa katseli mitä mamma touhuaa ja sitten nukahti..oli hyvä kokeilla sitä ulkosalla kun lämpötila oli siinä 20,eli ei tarvinnu kummankaan hikoilla[:D]

kylläpä seisoo taas järki päässää..5 ollu hereillä taas..vähän aika sit sain pojan nukkumaan,vaan itelle ei taaskaan tuu uni..ärsyttää nää viiden heräämiset..

meillä kanssa on naapuritalossa sellanen veljespari että..Olisko ne jotain 3-5v..ne on 'älyttömiä kiroilemaan ja muutenkin riehuvat ja tuntuu ettei niillä oo minkäänlaista kuria tai opetettu yhtään mitään käytöstapoja..juoksevat tuolla pitkin autotietä ja hyppivät toisten pihoilla ja käyttävät toisten tavaroita,eikä isänsä sano niille yhtään mitään..naapurin miehellä tuntu hermot menevän niihin yks päivä kun huusi tuolla vaan että " teillä ei oo tänne yhtään mitään asiaa,teitä ei tänne kaivata"[:D] ..Kylläpä tuo ärsyttää itteekin kun ei omalla pihallaan saa rauhassa olla,kun joku koko ajan juoksee siinä..

mä kanssa oon aatellu että osan soseista voisi tehdä itse,varsinkin kun on tässä kotosalla..oppii sitten syömään kaikenlaista ruokaa..

Takaisin