Viikonalkuja täältäkin!
Paljon on taas tapahtunut ja asioita selvinnyt..
Mutta ensiksi, osuuteni vyökeskusteluun; normaalisti meilläkään ei auto liiku, ennenkuin lapsi on köytetty kaukaloonsa ja kaukalo telakassaan kunnolla kiinni, mutta kerran vahingossa jäi vyöt auki kaupasta tullessa kun kaupassa ne avasin pojun herättyä -joo en tiedä miksi avasin, kun ne ei herraa haittaa [:)] turpakaukalo telakoineen meillä sijaitsee repsikan puolella takapenkillä. kuskin takana ei voi pitää ku miehen tarvii saada penkki nii kauas ja eteen ei onnistu airpägien takia..
Taisimpa vikistä täällä viime viikolla olevani tuolle pojalle tutti ja et siitä ois tullu tissiriippuvainen.. No mutta totta vidussa se on tissiriippuvainen kun sillä on tiheän imun kausi -TAAS [:@][:@] neuvolassa kyllä kerrottiin 3vkon, 3&6kk tiheän imun kausista, mut se 6vkon kausi jäi mainitsematta! Taisivat silloin sairaalassakin kausista jotain mainita, mut niinku mä siin uutuuden viehätyksessä ja onnenhurmiossa mitää tajuisin painaa mieleeni.. Asia selvis mulle lauantaina, kun tätiäni konsultoin ahdistuksestani ja tylsistymisestäni imetykseen sen tiheyden ja "tuttimeiningin" takia. "Joo niillä tosiaan tulee 6vkon iässäkin ti:n kausi, eli tissittelet niin paljon ja usein kun poika vaatii" Great! Vai oonko mä tosiaan vaan ollut huono äiti, kun en oo jaksanu/ tajunnut kiinnostua aiemmin ottamaan kunnolla selvää kausista? No nytpä sitten kuukletin tiheän imun kaudella ja mitä luinkaan? Asioita, joista ei ollu aiemmin mitään tietoa, kukaan ei ollu kertonu.. Saattaapi joku ajatella, että aikuiselle ihmisellekkö pitäis kaikki kertoa jnejne. Joo kyllä kiitos, mulla ei ole aiempaa kokemusta eikä tietoa imettämisestä.. No mutta enihau, kummasti tsemppas, noilla informaatioilla jaksan taas hetken lisää tätä imetystouhua -ja tätä istumista!! [:)]
Tuttikin kelpaa taas, kunhan on luonnonkumista..
Sunnuntai-ilta ja vähä eilinen päiväkin meni sitten itkuks.. Odotettu puhelu tuli, mun pappa oli kuollut sunnuntaina iltapäivällä [:(][:(] Surullisinta tässä on, ettei mummini ollut hänen kanssaan, kun oli serkkuni pojan rippijuhlissa 400km päässä... Nyt syyttää itseään.. Olivat aamulla vielä puhuneet puhelimessa, kaikki oli ollut hyvin ja pappa oli lähdös kirkkoon.. Iltapäivällä mummi ei ollut saanut enää pappaa kiinni useista soitoista huolimatta ja oli pyytäny naapureitaan käymään ja tarkistamaan tilanteen. Parvekkeelta, tuolista nätisti istuvassa asennossa, kädet ristissä rinnalla ja silmälasit päässä, oli pappa sitten löytynyt sinisenä, kuolleena.. [:(][:(] Ensihoitajat olivat sanoneet, että kasvoista näki, ettei lähtö ollut kivulias ja oli tullut yllättäen. Ilmeisesti siis sairauskohtaus. Paha astmakin hällä oli ja kuuma kesä varmana tehny tehtävänsä.. Papan mielipuuhaa oli katsella siitä tuolista lintuja ja oravia. Onnellinen olen, että kuoli niinkuin halusikin, ennen mummia ja kotonaan. Onnellisempi, että ehti näkemään pojun edes valokuvista! Suunnaton ikävä jäi <3
No, nyt sitten muuttui nimikin.. Etunimenä edelleen Roni, mutta papan muistoksi lisäsimme hänen toisen nimensä Ronille toiseksi nimeksi. Mielestämme kaunis ele.. [:)] Ja näin ollen yksi nimistä putoaa pois..
Mut nyt nokka kohti keskustaa, ystäväni kanssa kahvittelemaan!