Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
APUA! Olenkohan mä ensimmäinen kesäkuinen jonka vaavi on tulossa kipeeksi? Meillä isäntä ollut räkäkuumeessa tän viikon, eli oon ollut lähes yyhoona täällä kotona... Nyt sitte vauva alko eilen yönä erittää limaa nenästään ja oli mun käsiini kuuma. Mittari näytti eilen 37 astetta tasan korkeimmillaan, mikä siis saattaa kai vielä olla ihan normaalia??? Niistintä ei oo vielä tarvinnu käyttää, eli ei tuo vielä ihan hirveen tukkonen oo, mutta pahemmaksi on varmaan menossa. Tänään ois neuvola, mutta viittiikö tuota nyyttiä nyt sitte sinne viedä??? Lauantaina olis yhdet hääpirskeet, mutta ei kai tota nyt voi yökylään viedä mummilaan?? Voi hemmetti soikoon... Olis pitäny pitää vauva puolen kilsan matkan päästä tosta kipeestä isästään, voi paska.. Nyt kaikki vinkit kipeen lapsen hoitoon tännehetinyt kiitos[:)]
Muuten jos ei tota nuhaa olis, niin ei tuosta pikkusesta huomais että se mitenkään kipee on.. siis toistaseksi ainakaan. Huoli on ihan kauhea, kun ei tuo täyttänyt eilen kuin vasta 2 kk. Kaiken lisäksi vauvan pitäis tällä käynnillä saada rota?rokote vai mikäsenytoli, voikohan sitäkään antaa flunssaselle? Täytyy varmaan soittaa neuvolaan ja kysästä, haittaako toi pien nuha vai jäädäänkö kotiin.
Muoks. Soitin nyt sinne neuvolaan, niin ei kuulemma pieni nuha haittaa ainakaan sinne neuvolaan menoon, Kunhan ei ole ihan selvästi kipeä.  rokotteesta ei sanonut puhelimessa mitään..
Taatu, meillä oli vähän sama juttu, mutta poika sai tissiä ensin, sen jälkeen pulloa. Vähän ajan päästä alkoi kitinä, mihin tarjottiin sitten aina pulloa ensin, kun ei tiedetty että paljonko se tissistä tavaraa saa, ettei nälkäänsä vaan kitise. No, poikahan tietty alkoi tahtomaan pulloa ihan vaan lohdukkeeksi. Saatiin neuvoksi yrittää pitää vähintään 1,5h taukoa syötöissä. (Päivät oli siis yhtä syöttöä toisen perään, samalla lailla kun sulla tissillä, mutta vain tissillä+pullolla). Eihän toi helppoa ollu aluksi, kokoajan piti keksiä viihdykettä, helistimiä, leluja, telkkua, pölinää, kävelyä, kylvettämistä, rasvailua, vaunuilua, silittelyä, kellon tuijottamista, kunnes 1,5h oli vähintään kulunut ja taas syöttö[:@] Parin päivän päästä saatiin kuitenkin jonkunnäkönen rytmi päivään. Vaikeinta tossa loppujen lopuksi oli löytää oikea korvikkeen määrä, minkä poika tarvii tissin päälle ettei ihan oikeesti sitä nälkäänsä huuda... Nyt näyttäis se määrä löytyvän, mutta saas nähdä mitä pojan painolle on taas tässä tapahtunut viime perjantain jälkeen. Pikkukaveri on kyllä selvästi tyytyväisempi, kun on selkee rytmi syömisessä eikä maito virtaa kokoajan kurkista suolistoon. Nälkä on sitte selkee nälkä, ja imee tavaratkin tissistä paremmin kun ei tarvi päättää, oisko tässä nyt oikeesti nälkä vai söiskö muuten vaan[:)]

Täytyypä itsekkin kirjotella ettei tuu sanomista [:D][;)]

Joo, täällä edelleen on vielä noita kovia itkukohtauksia. =( Koitetaan vain niiden kanssa edelleen jaksaa. Lauantaina olisi ristiäiset ja mies makaa jalkapuolena kotona. Koitetaan tässä sitten siivoilla neiti roikkuen olkapäällä. Oma olo alkaa olemaan jo huomattavasti parempi, vaikka aina kun tulee "itkupäivä" niin taas itketään tytön kanssa kilpaa.

Vaatteista. Täällä käytetään osittain jo 60 ja 62 kokoisia. 56 kokoiset alkavat jäämään jo lyhyeksi. On vähän sääli kun hyvät vaatteet jäävät niin nopeasti pieniksi. Oon joutunut tosi moneen kertaan käymään noi vaatteet läpi. Ns on tullut silmää niihin kokoihin. Heh... yksi body on lapun mukaan kokoa 72, mutta meillä tekee tiukkaa että se menee edes enää päälle. [:D] Niin niissä on eroja.

Mä en myöskään ole innostunut noista potkuhousuista tai koko puvuista [:'(]. Body, housut + sukat. Niillä täällä ollaan menty. Mä jo vähä säikähdin, että olenko ainoa, joka ei käytä yöpukua. Onneksi en. Meillä menee päivän aikana niin monia bodeja, että en kyllä todellakaan vaihda enää yöksi, yöpukua. Ja tosiaan, paljon helpompi vaihtaa vaippa yöllä pimeässä kun on body päällä.

Täällä alkaa myös olla jonkilainen nukkumisrytmi. Klo 20-22 mennään nukkumaan. klo 1-2 eka syöttö, 4-5 seuraava syöttö ja sitten 7 ylös. Pari tuntia hereillä ja 9-10 välillä pienet unet. Päivä meneekin sitten vain torkkuessa... Ei nuku pitkiä päiväunia. Vaunuissa nukkuu vain tasan sen verran kun ne liikkuu...
Neiti nukkuu yleensä tuon ensimmäisen pätkän omassa pinnasängyssä. Sen jälkeen vieressäni, koska yleensä itse nukahdan ensin ekalla syötöllä [:)]. 4-5 välillä sitten vaihdetaan vaippa pimeässä.

Heh... nyt neiti vetää sikeitä tässä keittiön pöydällä. Totesin, että siinä saa hyvät unet [:D]. Laitoin hoitoalustan ja makuupussin alle. Siinä tyttö viihtyy makaamassa kun me juodaan aamukahvia ja sitten nukahtaa siihen.

Ruokailua emme ole mitenkään saaneet rytmiin. Minusta tuntuu, että tyttö syö kerralla ihan liian pieniä määriä kun taas puolen tunnin päästä huutaa ruokaa. Tissit tuntuvat tyhjiltä lähes koko ajan. Ja nyt on alkanut olemaan vaikeuksia siinä tissillä olemiseen. =( Jotenkin tyttö ei saa enää hyvää otetta/asentoa siinä. Valuu maidot pitkin mun paitaa... Täytyy nyt vielä yrittää vaikka mua ei haittaa jos siirrytään korvikkeisiin täysin. Toisaalta tuo imetys on niin helppoa. Korviketta meillä menee joku 2 dl päivä. Eli ei kai paljon mitään... Musta tuntuu, että neidin ruoka-annokset eivät ole juuri suurentuneet sitten syntymän. Toivottavasti tämä on vain kuvittelua. Ja painohan on noussut välillä paremmin ja välillä huonommin.

Koskahan se meikäläisen jälkitarkastus on. Meillä on nimittäin seuraava neuvolakäynti (mikä on ns. 2 kk lääkäri) vasta syyskuun alussa [:-] Mitä ihmettelin kovasti, tyttö on kuitenkin silloin jo 10 viikkoa vanha.

Kannetaan tämäkin korsi nyt tähän kekoon, ettei olla vaan taustalla [;)][:D]
Monesti jää kirjoittamatta, kun tulee jotain puuhaa pojan kanssa ja sitten kun olisi aikaa ei enää muista mistä oli ajatellut kirjoittaa...

Soitin sinne Liberon as.palveluun niistä haisevista vaipoista. Sanoivat että ihan normaalia jos vähän haisevat, mutta pyysivät lähettämään muutaman vaipan sinne tutkittavaksi. Nyt odottelen koska vastaavat ja oliko niissä jotain vikaa. Pojan peppukin parani parissa päivässä, kun käytin toista vaippamerkkiä. "Tuulettelin" vaippoja pari päivää ja koitin pojalle, niin ei peppu enää ärsyynny. Mukava nainen siellä asiakaspalvelussa kehotti tuulettelemaan niitä, ei tuollainen muuten olisi mieleen tullut.

Käytiin eilen neukkulassa näyttämässä poitsun napaa, napasieni sielläkin oli. Laapista napaan ja toivotaan, että yksi kerta riittää. Samalla saatiin ylimääräiset punnituksetkin. Puol kiloa ja neljä senttiä kahessa viikossa... Tätä vauhtia äiteestä tulee toosi vahva nainen [:)]

Gibsoni: Kannattanee soittaa neuvolaan ja varata aika jälkitarkastukseen, sillä Kelalla on aikaraja sen todistuksen toimittamiseen. "Liitä mukaan todistus jälkitarkastuksesta, sillä vanhempainrahaa maksetaan äidille tai isälle, kun äiti on käynyt jälkitarkastuksessa aikaisintaan 5 ja viimeistään 12 viikkoa synnytyksen jälkeen.". Kyllä mäkin sain jo ensimmäisen vanheimpainrahan, vaikka vasta tänään on jälkitarkastus, mutta Kelan tuntien ne lakkaa viimeistään tuon 12 viikon jälkeen maksamasta rahaa, jos niille ei tota lappua toimita..

Täällä ei näyttänyt ensimmäinen laapis-käsittely napasieneen tehneen muuta kuin, että napa on vuotanut pari päivää enemmän kuin ennen [>:]. Varasin huomiseksi ajan seuraavaan käsittelyyn.

56 vaatteet on pääasiassa meilläkin vielä käytössä, varsinkin Tutan vaatteet on reílun kokoisia. Henkkamaukalla taitaa olla vähän vaatteesta kiinni, minkä kokoinen on vielä käyttökelpoinen. Täytynee itsekin jaksaa käydä nuo vaatteet läpi vertailutekniikalla.

Meillä oli kans välillä oiretta tuosta tissillä viihtymisestä, mutta tarkoituksella kieltäydyin sitä antamasta, jos selkeästi tiesin, että ei Aatulla voi olla nälkä. Pahimmilla helteillä tarjosin muutaman kerran sitä vettä neuvolan suosituksesta, niin rinnalla ei oltu sitten ihan vähän väliä. Mitä tulee tuttien ja pullojen kelpaamiseen, niin meillä se tuntuu olevan vähän tuuripeliäkin. Yhtenä päivänä ei kelpaa kuin yksi tietty pullo, toisena ei sekään ja seuraavana päivänä kaikki käy [8|]

Nonni, juttu luistanu [;)]

Laapiksesta on meilläkin kokemusta, Nean napatynkähän irtosi vasta vajaa kk ikäsenä ja terkka huomasi ettei se ollut ihan kunnolla lähtenyt. Siinä navassa oli sellaista kellertävää eritettä joten kahteen kertaa se laapistettiin ennenkuin oli hyvä. Ja meillä oli molemmilla kerroilla vaalea body päällä eikä se mömmö lähteny niistä 60 pesulla irti [:@]

ite ostin muumivaippoja kun oli cittarissa tarjouksessa mutta en oo niitä vielä kokeillu. Liberon 2 käytössä vielä.

henniv kyllä ne kelasta vaatii sen jälkitarkastustodistuksen, vaikka päätös tuli meille (varmaankin) kaikille sen maksamisesta.  Maksaminen loppuu jossei todistusta toimiteta.
Oon kans miettiny tota vauvauintia, mutta en oo asian eteen tehny mitään. Täytyis varmaan tehdä [:D]

Nuori äiti omaa ainakin kokemusta tuosta lapsen sairastelusta mutta eipä sekään tänne enää juttele [:@][:D]

Rytmi menee hyvin pitkälti niin että ekan herätään 4 aikoihin, toisen kerran 7 ja sitten 10-11. Sit jotkut vartin-tunnin torkut jossai välissä ja yleensä loppupäivä valvotaan, kunnes taas 22-23 nukkumaan.

Meillä oli esikoisen ensimmäinen sairaus 3kk ikäisenä, aivokalvontulehdus ja vauva 2vko sairaalassa. Siitä lähtien oon ollu enemmän tai vähemmän neuroottinen kaikkien pienienkin nuhien ja muiden tautien suhteen, hyvä etten oo aivastuksesta abulanssia soittamassa [:D] Sen verran paljon säikähdettiin silloin.. Onneks mun mies osaa ottaa vähän rauhallisemmin. Tyttö ei nyt vielä onneksi ole sairastellut muuta kuin pientä nenän tukkoisuutta välillä. Kauhulla odotan ensimmäistä nuhakuumetta [&:]

Tänään oli tytöllä neuvolalääkäri ja mulla jälkitarkastus. Tytöllä kaikki hyvin ja kovasti kasvaa, pituutta ja painoa tulee niin hurjaa tahtia ettei mikään ihme että vaatteet jää pieneksi. Mulla myös paikat hyvin parantuneet ja palautuneet.

Meillä käytössä jo pari 62cm bodya, luulin että olis vielä ollu isoja mutta hitsi nehän jää kohta pieneksi [8|] Kohta tuo tyttö on jo minuakin pidempi [:)] Ristiäisiin ostin juhlamekon kokoa 68, en ole vielä kokeillut että onko kuinka paljon liian iso mutta tätä vauhtia on kuun lopulla ristiäisissä jo pieni [:D]

joo,siis mohomaha,sen tiesin että se lappu on vietävä,kyselin että täytyykö olla vielä jotain muita papereita kun se todistus,jos se raha on jo myönnetty...mut ilm ei tarvii[:D]

ahaa [:D] eipä kai.

Petapapu: meillä kans kaikki mekot on kokoo  68 ja ne toimii ihan hyvin vaikka toi muuten käyttää vielä 56cm. Ei oo hihoja niin mikäpä siinä sitten liian isoo oliskaan, mekot (ja pelkät paidat) ne pyörii päällä muutenkin kun vauvaa käsittelee.

Oon osallistumassa vauva-lehden kirjotuskilpailuun ja huomasin eilen että se pitää huomiseen mennessä olla toimitettu, nii aloin illalla kirjottelee sitä. Vähän vaikeesti ehkä kirjotin, mutta pääsinpähän kirjottaa jotain kun siitä niin tykkään [:D] Tuskimpa sillä mitään voittaa, mutta... Eihän se voittaminen tärkeintä oo.

Nyt on ihan pakko tännekin tulla hehkuttamaan!!!

Holiday Clubin johtaja soitti ja saadaan ilmainen kylpyläviikonloppu!!! JEEE!!!
Siellä sviitissä tuli keskellä yötä kondensiovedet katon läpi ja jätettiin vähän palautetta asiasta.. ja se kannatti! Lahjakortti saapuu kotiin huomenna, korvaavat koko summan mitä maksettiin hääpäivän reissusta [:D]  Ja eikun uutta reissua suunnittelemaan! LOISTOHOMMA!!!

Pitäisköhän munkin nyt antaa oma panokseni taas tähän keskusteluun? [:D]

Meillä on joo sairasteltu ja sairastellaan itseasiassa edelleen. Virusperäinen infektio; nuhaa, yskää ja silmätulehdus molemmissa silmissä. Välillä syönnin päälle oksentaa kaiken ulos oikeen kaaressa, kun alkaa kakomaan limaa kurkusta. Kaks kertaa nyt käyty lääkärissä ja aina vaan sanovat et ei voi tehä mitään, menee itsekseen ohi.. Tätä nyt on kuitenki jatkunu jo kolmatta viikkoa [&:] Välillä näyttäis et ois parempi, mut sit taas pahenee.. Onneks tyttö ei siitä huolimatta paljoa kiukuttele tai itkeskele. Välillä tekee kyllä niin pahaa katsoa vaan vierestä kun ei oikeen voi tehdä mitään.. [:(] Suolatipat ja nenäfriida on ihan ykkösjutut tossa nuhassa. Suosittelen, jos jollekkin nuha iskee. Silmiä ollaan hoidettu niille lääkärin määräämillä silmätipoilla ja lisäksi pyyhitty ahkerasti kuumaan veteen kostutetulla vanutyynyllä.

Kirjottelin sillon täällä, että rinnan päät on ihan rikki, pumpulle ei heru ja korvike ei kelpaa. Noh.. Huimasti ollaan edistytty siitä tilanteesta vaikka välillä maidontulo melkein lakkas ja tyttö söi pelkkää korviketta. Rinnanpäät sain kuntoon kuumilla suihkuilla, Lansinohilla ja maidonkerääjillä. Ilmeisesti oma stressaaminen tosta että kun se imetys ei sujunut niin sai sen maidontulonkin hiipumaan. Sit vaan päätin että mä haluan imettää ja linnoittauduin muutamaks päiväks ihan vaan kotiin ja imetin ja imetin ja imetin ja niin se maidontulo taas alko lisääntymään. Edelleen menee välillä korviketta tissin päälle, jos näyttää siltä että jäi nälkä ja välillä kyllä ihan sen takia että mamma pitää vähän lomaa tissittelystä ja antaa isin hoitaa potin kotiin [:D] Mutta mikä parasta; yö menee pelkällä tissillä! Tyttö nukkuu mun vieressä niin kun alkaa kuulua ähinää ja kitinää niin ei muutakun tissi suuhun ja mamma jatkaa unia! [:)]

Noista unista; meillä nukutaan kyllä muutenkin tosi hyvin. Noin klo 23-00 tyttö käy yleensä yöunille, herää syömään joskus 5-7 aikaan, nukahtaa siihen tissille ja jatketaan unia tonne 10-11 asti. Päivälläkin otetaan ihan kivan pitusia päiväunia.

Lisäks tuosta rinsessaisesta on kuoriutunut todella aurinkoinen ja iloinen hymytyttö <3 Kyllä oon saanu oikeen taivaan lahjan kun tuo on niin kiltti [:)]

Mitähän vielä.. Ylihuomenna eli 14.8 lauantaina meillä on ristiäiset. Pidetään Lahden upseerikerholla. On tosi upet tilat siellä! http://www.upseerikerho.fi/ Tilat saatiin onneksi ilmaiseksi käyttöön, kun Jarkko on siinä Hämeen rykmentissä töissä, mutta muuten tuo ei kyllä ilmaista oo alkuun päällekkään. Varsinkaan kun vireita tulee 30 aikuista ja 6 lasta! Meillä on iso suku [:D] Mut kyllä kävi itselle helpoks, kun melkeen kaiken muun hoitaa kerho paitsi itse mun äitin kanssa kukkakaupasta käytiin tilaamassa pöytäkukat ja kastekukat. Ihan riittävästi on mulle hommaa kun silitän ton kastepuvun ja ukon puvun paidan ja laitan itteni juhlakuntoon [:D] Jotain pikkupurtavaa se on kyllä vissiin viel väsättävä kun lähimmille ystäville sit pidetään samana iltana ristiäisten "jälkimainingit".

Jos tää tällä erää riittäis ja vois kirjotella tulevaisuudessa vähän ahkerammin. Ainaki enemmän ku kerran kuussa[:D]

Ananats, kiitos vinkeistä! Oon mä välillä miettinykki et pitäisköhän meillä olla jonkinlainen säännöllinen syöntirytmi, ku ainaki korvikkeilla sen saa helpostikin venytettyä pariinki tuntiin ilman ruokaa ja niin oon ymmärtäny myös muilla korvikkeiden käyttäjillä olevan? sori jos yleistän liikaa.. Jotku vaan sanoo et niin paljo tissiä ku lapsi pyytää ja toiset sanoo, että jatkuva syöminen ärsyttää ruokatorvea josta voi tulla kipuja seurauksena ja sit huudetaan..?!
Jos ei virikkeet kelpaa, niin huudonko kanssa se pitää yrittää venyttää? Oivoi.. Eilen illa ja tänää aamupvllä oon tehny nii, et heti ku oon huomannu ettei imu oo enää varsinaista syömistä nii ottanu pois tissiltä ja antanu tuttia jos alkanu hamuilemaan. Äsken saatiin syömisväli jopa tunnin pituiseksi, viimeiset 20min kitinällä ja huudolla.. Huoh.. En usko, että tälle nälkä jää, koska huviimuttamisen seurauksena niellyt maidot poju sylkee pois eikä pullostakaan huoli..

Pitääki käydä noit vaatteita läpi, vaikka tää mamma ainakin toivois vauvan pysyvän pienenä ja lähinnä noiden suloisten vaatteiden takia!! [8D]

Tyttö Koo, oon myöskin oppinut että aina kannattaa valittaa jos pienikin aihe siihen löytyy! Isältäni oppinut sen.. Ja joka kerta se on kannattanut! [:)]

Gibsoni, hassua ku luin sun tekstiä, melkeen millilleen samoin ku miten meillä noi aikataulut... täällä ei onneks oo noita itkukohtauksia hirveesti..tai itseasias, välillä Liekki ns. karjuu ittensä uneen. Sen kuulee ettei sillä oikeen oo muu hätä ku liika väsy ja sitä karjuu kunnes nukahtaa [:-] kävin just tänään neuvolas ja tivasin että teenkö oikeesti jotain väärin ku ei vielkään näy eikä kuulu 4 tuntia pitempää unenpätkää(ja niitäkin tasan se yks per päivä). Mutta ei kai auta, tuttia terkkari neuvo antamaan ensiks kun poika herää, jos se sit herääki johonki muuhun ku nälkään. Mut en oikein usko sen auttavan kun se on selkeesti aina kova nälkä mihin herää.. Ja auttas jos ois ite vähän pirteempi, oon usein niin väsy etten jaksa venkoilla vauvaa syömään joka syötöllä itteään pinkeeks. Se imasee sen verran et nukahtaa ja mä simahdan melkeen siin samalla...

Ei kait auta ku oottaa ja koittaa vaikka väkisin jotain rytmiä alkaa hakeen sekä itelle että vauvalle jos se parantas unenpätkiä. Tosi vaikeeta vaan, mulle on aina ollu haastavaa jo se jos joskus on joutunu käymään kaheksasta neljään-duunissa. Ei oo rutiinit ja rytmit mun juttu ja mieskin käy vuorotöissä ja voi olla yhen viikon aamuvuorossa ja seuraavan sitte vaikka yössä joten työtä varmaan vaatii.... Ja syöttövälejä ois tosiaan varmaan hyvä täälläkin vähä pidentää...

Ja muuten kun jokku puhu maidon riittosuudesta niin oon itellä huomannu että hirvee mässäily kannattaa!! [:D][:D] Mulla jäi alussa syömiset tosi heikoille ja piti antaa korviketta kun oma maito ei riittäny, nyt kun on jotenki paremmin aikaa syyä ja mielihalut on taas tullu takasin piilostaan niin maitoa tulee liikaakin, korviketta annan iltasin vaan sen takia että on tujumpaa, mutta ilmanki pärjättäis...Ja tietty stressi vaikuttaa. Aiemminki pärjättiin yöt rinnalla ja terkkari sanokin et se johtuu varmaan siitä et yöllä sitä on iteki rennompi joten maitoa tulee. Tärkeintähän on että pieni kasvaa, Liekillä on tullu jo 9 cm ja 2 kiloa lisää syntymästä. Ei oo enää tietookaan että menis alle 60 senttiset vaatteet [:)]

[/align][/align]

Täällä kaikki vetää sikeitä, mies ja muksut [8|] En oikein tiiä mitä tekisin, sitä aina toivoo itselleen omaa aikaa ja sitten kun sitä saa niin on ihan pihalla [:D] Nyt sitten jumitan koneella, kuuntelen musiikkia ja pyörin netissä. On muuten aika mukavaa kuunnella pitkästä aikaa omaa lempimusiikkia, meillä miehen kanssa musamaut ei oikein mee yhteen joten kompromissina meillä kuunnellaan lastenmusiikkia [:D] ainakin esikoinen tykkää. Kun kävin töissä niin työmatkoilla pysty kuuntelemaan omaa musiikkia, mutta nyt sekin on jäänyt..

Kävin eilen tytön kanssa suihkussa. Meillä ei tällä hetkellä ole ammetta vauvalle kun se on pihalla pojan vesileikeissä [8|] Enkä ole jaksanut pestä sitä että saisin vauvan siinä kylvetettyä. Kylvyt on hoidettu kylppärin käsienpesualtaassa, tyttö siihen juuri ja juuri mahtuu [:D] Nyt ajattelin kokeilla mitä tykkää suihkusta ja toinenhan oli ihan onnessaan. Hymyili ja jutteli ihan tohkeissaan ja vähän naurattikin kun suihku kutitti masua [:D] Ihana vauva <3

Mua alkaa vähän stressaamaan tulevat ristiäiset kun on ne tarkoitus pitää kotona. En tiedä missä välissä ehdin siivoamaan tän kämpän sellaiseen kuntoon että kehtaa ihmisiä päästää sisälle [&:] Pitää varmaan laittaa joku päivä mies lasten kanssa pihalle ja käydä kämppä läpi lattiasta kattoon.. Niin nythän ei tietenkään kannata mitään siivota kun muut on nukkumassa eikä jaloissa pyörimässä, taidan odottaa että heräävät niin voi taas valittaa kun ei mitään ehdi tehdä [:D]

Jospa täältä kirjoittelisin taas minäkin. Joka päivä luen keskustelua ja sivu on auki oikeastaan koko päivän, mutta jotenkin ei kerkeä kirjoittamaan... nytkin pikkuneiti roikkuu olalla ja yhdellä kädellä naputtelen.

Meillä nukutaan myös edelleen todella huonosti päikkäreitä kotosalla, olalle kyllä simahtaa, mutta uni on niin kevyttä, että herää sänkyyn laskettaessa tai hyvin pian sen jälkeen. Kantoreppuun nukahtaa poikkeuksetta, mutta edelleenkin on niin lämmintä, etten sisätiloissa ainakaan sitä halua käyttää. Pari kertaa olen neidin siihen laittanut, että olen päässyt koiran kanssa metsään. Pikkuinen viihtyy siinä kyllä, mutta itselle tulee kyllä hiki! No, eilen poimin muutaman kantarellinkin repun kanssa, reisissä ainakin tuntuu!!

Arkisin aamupäivän päikkärit neiti ottaa vauinuissa kun teen tunnin - puolentoista lenkin koiran kanssa, kun on heräilty ja aamutoimet tehty. Toisinaan alkaa kitinä kyllä jossain vaiheessa lenkkiä, mutta monesti päästään koko lenkki ennen kuin neiti herää. Kesken lenkin ei oikein kädet riitä enää ottamaan toista syliin, ellei pysähdytä.

Vaatteissa meillä menee 56 - 62 kokoiset tällä hetkellä, vähän mallista ja vaatteesta riippuen. Itse olen nyt vasta ottanut potkuhousut käyttöön, kun on ollut välillä viileämpää. Kun tuntuu, että sukat ei pysy tai sitten ne puristaa. Tälläkin hetkellä pienellä on päällään body ja potkarit.

Yöpukua meilläkin on käytetty vain välillä, oikeastaan enemmän nyt vasta kun on ollut viileämpää, helteillä neiti nukkui pelkällä vaipalla. Mutta paljon on nukuttu ihan bodylla, eikä välttämättä olla erikseen vaihdettu yöksi uutta bodya, vaan päivällä käytössä ollut on mennyt myös yön. Riippuen vähän.

On kyllä melkoisen ihanaa kun toinen juttelee ja hymyilee kunnolla[:)] Ihan kivaa itkuisuuden vastapainoa. Itkuisuuskin on ehkä helpottanut jonkun verran, ei enää poikkeuksetta itke joka ilta tuntitolkulla. Ehkä ne ahavaivatkin siis pikkuhiljaa helpottavat. Tänään aloitin uudet d-vitamiinit, tällä kertaa niitä, missä on maitohappobakteeri samassa.

Itse olen saanut selkäni kipeäksi ilmeisesti huonossa asennossa nukkumisesta. Meillä kun pääasiassa on nukuttu koko jengi meidän sängyssä, jolloin itse nukun keskellä ikään kuin kahden runkopatjasängyn välissä. Eikä tuo jatkuva vauvan kanniskelu olalla ainakaan helpota selkäkipua... no, viime yönä vauva nukkui omassa sängyssään, ja jos taas ottaisi tavoitteeksi siellä nukkumisen muinakin öinä... ehkä selkäkipu hellittäisi.

Olen kiinnittänyt huomiota meidän neidillä sellaiseen asiaan, että pitää päätää toiselle puolelle kallellaan, etenkin kun laittaa sitteriin tai turvaistuimeen. Onko muilla ollut samanmoista "vaivaa"? Kaulan poimuistakin varmaan tästä syystä on vain toisella puolella oleva punainen ja toisella puolella ihan ok. Pitänee neuvolassa kysäistä parin viikon kuluttua.

Katjuskainen, samaa kallistumis"vaivaa" on meilläkin. Neuvolassa sanoivat, että lihakset on vahvistuneet epätasaisesti ja vauva käyttää mielummin sitä vahvempaa puolta. Saatiin ohjeistukseksi voimistaa heikkoa (eli sitä puolta minne pää ei helpolla käänny) puolta. Kaikki seurustelu ja aktiviteetit tulee tarjota heikomalta puolelta. Myös sanoi, että mieluummin seurustelua lattialla kuin sohvalla, sohva kun on useasti pehmeä. Kannattaa heti aloittaa "jumppaaminen" niin pääsee helppoimmalla. Vaivan jatkuessa pitkään saattaa joutua fysioterapeutille (tai jollekin jumpparille, en mä noista tiedä [8D]).

meillä kans samanlaista "ongelmaa" mitä gibsoni mainitsi eli tuntuu että poika ei oikeen saa kunnon otetta/hyvää asentoa tissillä... ja sitten oon jotenkin ite niin mutkalla että on niskat ja selkä kipeänä... ja sama ongelma on niin makuulla kuin istuen imettäessä... tekisi kyllä jo mieli lopettaa koko imettäminen kun tuntuu jo niin hankalalta [&:]

Huh, täällä vauvan nuha pikkasen helpottanut. Noita keittosuolatippoja(?) meinattiin hakea varoiksi, jos illaksi tai yöksi nuha pahenee. Käytiin neuvolassa, ja sieltä saatiin sellanen mulle itselleni uus tieto, ettei alle 3kk vauvalle kuumetta tule, ellei ole kyseessä jokin tulehdus. Hyvä tietää, meinaan olin jo ihan paniikissa, miten noin pienen kanssa kestää jos alkaa oikein kuumeilemaan. Jos nyt tohon voi sitte luottaa[8|]
Syömisasiasta vielä senverran, että kun annettiin aluksi pulloa jokaiseen vauvan raivokohtaukseen, niin nyt se sitten vissiin "huijaa" nälkäviesteillä, vaikka esim. olis mahavaivaa... Ennen neuvolaa syötin vauvalle sen tarvitseman määrän maitoa, ja mitä sanoi neuvolan täti 30 min syömisen jälkeen vauvan saadessa hurjan raivokohtaksen? -Sen verran ahnaasti tuttia syö ja hamuilee että nälkä sillä on[:@] No mitä teki vauva? Rauhoittui heti kun päästiin ulos neuvolasta, nukahti autoon ja veti 3h unta siihen päälle. No, olipas nälkänen vauva. Samaa väitti anoppi käydessään kylässä.. Ilmavaivat ne sitä silloinkin häiritsi. Tulee vaan sellanen olo, että pitäisin pientä kokoajan nälässä, kun en sitä pulloa enää anna kun vauva vähäsen karjahtaa[:@] Varsinkin kun oon ollut muutenkin epävarma ton tissi+pullo yhdistelmän kanssa. Ja aina kun joku ulkopuolinen kuulee vauvan itkevän, niin se on sitte nälkää... Ihan sama monen lapsen äiti se ulkopuolinen on. Vai oiskohan pojalle tulossa mun tempperamentti, jos ei jotain saa heti niin kahesti ei nätisti pyydetä, vaan sitte huudetaan naama punasena[:D]

moikka.
täällä valloillaan hurja rintatulehdus.. [&:][:'(][:(] koko oikee puoli yläkropasta on ihan tulessa. tää mamma on niiin kippee. ei voi sanoinkuvailla. mitkään kikkakolmoset kuten lämpö/kylmähoidot, pumppaamiset, kahden tunnin välien imettämiset, särkylääkkeet ei auta. luovutin ja marssin hakemaan antibiootteja. nyt pikkuipanankin pissa haisee ihan antibiooteille. voi kurjuus. antibioottien syöttö lapselle on kyllä mulla niin kova paikka että. itte koko pienen ikäni syönyt antibiootteja ja saanut kärsiä niiden jälkiseurauksista ja kärsin varmaan koko loppuelämäni..... ja nyt sitten syydän niitä lapseeni oman rintamaitoni kautta...[:(]mietin jo etten imettäis kuurin aikana mutta ipana niin haluaa tissille ja on niin onnellinen siinä ollessaan etten raaskinut viedä siltä sitä iloa..... vaikka se satttttuuuuu[&:][:(] niin paljon.

jotain kivaakin tän kivun keskelle; tää kävi prätkäajelulla!!![:)][8D][8D][8D][8D][:D][:D] piristi niiiin paljon. :)

nimiasiakin ollaan saatu päätökseen ja ipanalle nimi. :) vihdoinkin. tosin meinasi nimi vielä tänään muuttua mutta ei . kyllä se on nyt sitten se mikä on. ihan liian monesti jo vaihtunut. nyt vaan pitäis nimiäisiä alakaa suunnittellee syyskuun alakuun.. saanähä.

tuosta vuorokausirytmistä sen verran että meillä ei oo muodotunut minkäänlaista rytmiä. meillä ipana saatta nuukkuu vaikka koko päivän ja lisäksi yönkin seuraavaan aamuun kymmeneen tai yhteentoista mutta sitten on välillä päiviä että valvotaan koko päivä ilman päikkäreitä. yöt meillä kyllä nukutaan yhdellä syöttökerralla joka yleensä on silloin aamusta 5-7 aikaan ja unet jatkuu.. [;)] toistaiseksi ollaan päästy ton ipanan kaa helepolla.

Takaisin