Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin yksi kapinallinen joka on jättänyt d-vitamiinit antamatta... Neuvolan ohjeita noudatin, vaihdoin Jekovittiin ja Rela-tippoja kyytipojaks ja myös Disflatylia annoin. Edelleen mahaa väänsi [:(]. Muutaman kerran unohdin antaa ja huomasin, että poika oli paljon paremmalla tuulella ja mahaa ei enää vääntänyt. Ajattelin kokeilla uudestaan sitten kun ruvetaan syömään jotain muutakin kuin maitoa.

10 kiloa on täälläkin vielä jäljellä. 9 jäi sairaalaan, 6 lähti kolmessa viikossa... Vaaka on varmaan menny rikki, kun aina näyttää samoja lukemia [;)].

Nyt kun poika nukkuu taidan mennä silittämään miehen kauluspaidan ja mun juhlamekon. Huomenna kun olis ystävän häät[:)]. Äiti lupas olla lapsenlikkana kirkon ajan (vihkikirkko on ihan äitin "naapurissa"), mut juhliin mennään koko perhe. Saa kattoo mitä siitäkin tulee... viime viikonloppuna kun oltiin 6-kymppisillä missasin maljapuheet kun jätkälle tuli nälkä just sillon. Ja meni ne kemut muutenkin enemmän ja vähemmän tissillä...

Kattili kyl olis sun pitäny saada, se on pakko viiä jos tosiaa haluu ne vanhempainpäivärahat viel saada [:D] mullekii toi asia kyl selvis vast ku lääkäri ojens lappuu ja sano et vieppä kelaa :P kysyinpä viel oikeen että miks ne tallasen haluu, niin sain vastauksen et varmistetaan että kaikki käy jälkitarkastuksen...

aivan ihana toi RTPn laittama runo!! [:)][:(][:D][:)][:)] oli pakko oikeen itelle kirjottaa ylös... itketti, kosketti, kylmii väreit :)

Moikka.

Raskas päivä taas takana [:(] kävin Onnin kanssa hyvästelemässä rakkaan mummini Diakonissalaitoksen sairaalassa ja nyt toivon, että mummi pääsisi mahdollisimman pian pois. Paikalla oli meidän sukua paljon, lääkäri oli aamulla soittanut äidilleni, että nyt kannattaa tulla jos haluaa mummin vielä nähdä. Ehdittiin ajoissa paikalle... Ajetaan huomenaamuna vielä sairaalan kautta ennen reissuun lähtöä, jos mummi on elossa. Surullinen tunnelma oli, mutta toisaalta me kaikki toivotaan ,ettei kestäisi enää kauaa. Kaikki lääkkeet on lopetettu, enää ei anneta nesteitä tai mitään muutakaan. Morfiinilla saadaan kivut pois.

Meidän keittiön pöydällä on nyt hääpäivälahja miehelle: 70€:n viskipullo ja mun askartelema sydänkortti, johon kirjoitin RTP:n runon. Saas nähdä mikä on miehen ilme kun näkee lahjansa, ainakin tiedän että toi pullo on "takuuvarma" lahja joka kestääkin jonkin aikaa.

Nyt syömään ja sitten terapoimaan...

Moi pitkästä aikaa...

...poitsu on ruvennut nukkumaan noin 3h tässä päivällä niin on aikaa kirjoitellakkin vähän [:)].

Skallo: Ei meilläkään nukuta 4h:ia pidempiä pätkiä, joskus saattaa mennä 4,5h mutta se on harvinaista. Ja tää 4h on paljon parempi aikaisempaa 2-3h:iin verrattuna [8D].

Katusutariinalle kiitos soseohjeista, täytyypä alkaa hommiin [:)].

Vaipoista: Me käytetään päivisin Pampersin 2:ia ja öisin Liberon kakkosia. Pamperssit on mukavampia päivisin kun ovat ohuempia. Liberot taas imukykyisempiä ja sopii kivasti yökäyttöön.

papu82: Kuulostaa siltä, että teidän pojalla on vaippaihottumaa. Meillä oli peppu ihan samanlainen. Hoito-ohjeeksi hyvät pesut joka vaipanvaihdon yhteydessä, tiheä vaipanvaihto, ilmakylvyt sekä metyylisineä kahden päivän jaksoissa (max). Sitten jos metyylisini ei auta voi käyttää hoitona sibicortia.

Kiloista: 5 kiloa on vielä ylimääräistä ja sitkeässä onkin!!! Lisäksi vaikka kiloja ei ton enempää olekkaan niin vanhat housut ei mene päälle, ei sitten millään! Onneksi jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja täysin palautunut joten saa alkaa treenaamaan.

D-vitamiineista ja mahavaivoista: Me annetaan Gefilus D-vitamiinitippoja eikä ne aiheuta minkäänlaisia mahavaivoja. Jostain syystä 5 viikon ikäisenä tuli kummallisia vatsanväänteitä joita oli noin viikon ajan ja sitten ne vaan hävisi. Disflatyliä käytettin 2 päivän ajan ja se vaan pahensi asiaa. Olen huomannut että valkosipuli aiheuttaa meidän pojalle vatsanväänteitä joten olen jättänyt valkosipulin käytön ihan minimiin.

Nyt syön kun kerrankin ehtii. Varmaan tuo mukelo herää just kun saan lautasen eteeni...

Tyttö Koo: Voi sinua... Jaksamisia [:(]

Just_Pam; Apteekistako noita Gefilus D-tippoja saa? tyhmä kysymys ehkä[:D][8|]

Henniv: Joo apteekista, aika kalliita (reilu 18€) ovat mutta meillä näyttäisi toimivan hyvin. 

Kyllä kattili sun ois pitäny saada lappu kelalle, nyt vaan vihasia puheluja soittelemaan siitä että mitä v***** se lääkäri meinas.

Tyttö Koo: Viskipullo toimii aina [:)] Tulehan sitten kertomaan miten teidän viikonloppu ja saatko sinä mitään lahjaa. Onnea teille! [:)]

Oon kuullu joltain että jos öljypohjanen d-vitamiini ei tuppaa käymää nii kannattais kokeilla vesipohjasta...? Tiedä sitten toimiiko.. Meillä ei oo mitään ongelmia niiden suhteen, en vaan muista antaa ihan joka päivä [:o][:o]

Täällä ollaan koko viikko nukuttu taas hyviä yöunia ja äidin pyynnöstä vielä pitkälle aamuun [:D] En tiiä miten oon onnistunu, mutta oon ottanu likan toisen heräämiskerran jälkeen vaan sänkyyn viereeni nii nukutaan vielä komeesti muutama tunti [:D] eli siinä 10-11 aikoihin noustu vasta, eli 12 tuntisia unia parin kerran väliheräilyllä [:D]

Huomenna pitäisi lähteä yökylään koko perhe, kun isoveljellä on synttärit ja valmistujaisjuhlat.. Toivotaan ettei mikään hirmumyrsky iske päälle ettei jäädä sille tielle [&:]

Kyselin mieheltä millon se mua oikein meinaa kosia niin sain vastauksen että se on liian jännittävä tilanne, hän jäätyy siinä vaiheessa... hmm päästäänköhän täällä sitten koskaan naimisiin [>:]

nyt määkin oon ihan pihalla nuista vanhempainpvrahoista[:-][8|]
mulle tuli jo silloin ennen äippäloman alkua päätös jossa oli laskelmat koko äippäloman/vanhempianloman ajalta. eikä kukaan missään oo maininnut että sinne kelalle pittäis vielä viedä joku lappu jälkitarkastuksesta.... ????[8|] ihan turhaa paperien puljaamista taas kelalta. ei vissiin oo tullut heillä mieleen että tsekkaamalla tiedot väestörekisteristä saavat tietää onko lapsi todella syntynyt, elossa vai kuollut... huah. joskus ihmettelen onko ne vähän tyhmiä siellä...................................................
tällä mammalla alkaa aika käydä pitkäksi... iskä lähti 7vkon lomailun jälkeen töihin ja mä kuolen tylsyyteen. tekisi mieli taas lähtee reissuun kun noi oulun ja nurmeksen reissut meni niin loistavasti. ipana on loistavaa automatka seuraa. nukkua tuhisee monta tuntia. herää vaan kakkimaan ja jatkaa unia vaipanvaihdon jälkeen.... välillä ku saa maitoa vielä niin jo on tyytyväinen ipana. mutta jotenki hirvittää yksin ipanan kaa lähtee ajelee. joutus pysähtelee liian usein esim riksu-oulu välillä....
meillä on käytössä devitol tipat ja gefilusmaitohappobakteeritipat. vähän ilmeisesti massu d-vitamiiniin reakoi mutta silti ollaan kolme tippaa päivisin sitä annettu. mallasuutteen jätin jo pois kun masu alko toimii päivittäin mutta nyt taas näyttää että jokatoinen päivä toi vääntää kauheen isot kakat jotka ei meinaa mahtua vaippaan... [:-][:D]
nimeä me ei vieläkään oo osattu päättää.......[:o] miten sekin voi olla niin vaikeeta...

onko täällä kukaan huomannut että pinna palais jotenki turhan helposti???[8|][&:]
mä oon ihan ihmeissäni kun mulla ei oo nykysin hermoja ollenkaan... kauheeta. ennen raskautta mulla sentään oli jonkunlaiset hermot ja raskausaika olin itse tyyneys, lempeys ja rauhallisuus mutta nyt.. aaaaargh. mä oon ihan surullinen ku mies parkani joutuu kyllä kuuntelemaan turhan usein mun raivoomista.. en kyllläkään sille raivoo vaan yleisesti milloin mistäki asiasta.. [&:] ja musta on tullut ihan kauhee kiroamaan.. voi plaah. päihitän kohta nurmeksen sukulaisetkin siinä asiassa ja ne jos ketkä sen noitumisen taidon ossoo... onneksi toi ipana ei vielä tajjuu mittään mitä se äitee höpisee....
mukavaa viikonloppua mammoille!!!!

hani määki oon yhtä pihalla ku sää nuista vanhempainrahasta.. pittää alkaa soitella äippäpolille et miks en saanu sieltä mitää lappua..

Kela.fi-->lapsiperheet-->vanhempainraha-->hakeminen--> "Liitä mukaan todistus jälkitarkastuksesta, sillä vanhempainrahaa maksetaan äidille tai isälle, kun äiti on käynyt jälkitarkastuksessa aikaisintaan 5 ja viimeistään 12 viikkoa synnytyksen jälkeen."

ja tosiaa tota vanhempainrahaahan haetaan yleensä sillon samas ku äitiyspäivärahaa...ja ton jälkitarkastustodistuksen saa sitten vaan käyä viemäs kelaan...eikä tosiaa tarvii mitää uusia hakemuksia tehdä jos on sillon aiemmin jo tuota vanhempainrahaa hakenu...
Hassua kyllä jos ei ole jälkitarkastuksen yhteydessä tuota todistusta saanu kun se kumminkin kerta vaaditaan...

Täällä tyttö on itkeny ilmavaivojaan aamun [&o] Ei oo kiva katsoa kun toista sattuu...[&o] Oon hieronu masua ja pumpannu jalkoja, onneksi se auttaa pikkusen.Tutilla rauhoittuu nopeasti mutta alussa imee niin ahnaasti että ilmaa pääsee masuun [&:] ja kierre on valmis..... Tilasin aventin tuttipullon, kovasti ovat kehuneet että ei pääsisi ilmaa mahaan mutta testataan. Myöskin kokeillaan korvikemerkin vaihtoa. Nyt on nan käytössä, kokeillaan tuttelia.

Tänään mennään sinne mökki hääpirskeisiin [:D] Mitenhän nopeesti tää äippä haluaa kotiin? [;)]

Tyttö Koo: Kiva että runo miellytti [:D]

viirukhan!!! katoin et olit alottanu keskustelun tonne muualle viittomista... niin, ootko mitä tietoo ja mist löytäny suomeks? ku löysin englanniks jotaa sivui, mut niis on opetettu englannin kielisil aakkosil osa jne.. vaik eihän sil periaattees vissii oo välii mikä se viittoma on, kuhan yksinkertain ja molemmat ymmärtää :)
näitkö sit ohjelmaa joka tuli telkkarist? ku kuulin siit itseasias useemmaltkii taholt, mut nytku koitin ettii yle areenast ni en kyl löytäny, en tiie onko siel ees ollukaa. aattelin soittaa huomen ylen asiakaspalveluu ja kysyy [:D]
lähinnä kiinnostas tietää et MITEN ne viittomat opetetaa... [&:]

edit: löysin wikipedian kautta linkin moniin linkkeihin, en kyl viel ehtiny pahemmin tutustuu, mut jos kiinnostaa: http://www.dmoz.org/Science/Social_Sciences/Linguistics/Languages/Natural/Sign_Languages/Signing_with_Babies//
(englanniks kaikki...)

Iltaa piiiiiitkästä aikaa!!!

Luettua on tullut, mutta en oo saanu kirjotettua..
Meillä on kyllä mennyt ihan erillälailla kun teillä, en voi valittaa kyllä mistään.. No joo, on mulla univelkaa kun en osaa päivällä nukkua, mutta tää on kuitenkin väliaikaista[:)]
Meillä tyttö voi hyvin, neitiin ei vaikuta mun syömiset, tai juomiset, täysimetän siis. Maha tytöllä toimii...voi sanoa että joka vaipassa on p*skat[;)] Ja tuohon takapuolen pesuun, niin meille sanottiin sairaalassa että jos kakkaa on jäänyt ihoon kiinni, niin pese se perusvoiteella. Toimii muuten hyvin!!! D-vitamiinia syötetään jokapv, eikä mitään oireilua ole, eikä ole ollut. (D3-vitamiini) Meillä oli maanantaina lääkärin tarkastus ja neidillä oli kaikki hyvin, ja sai oikein maininnan "erityisen ilmeikäs vauva"[:D] Lääkäri ihmetteli miten 7vk voi olla noin paljon ilmeitä[:)] Samalla vauva sai rotavirus rokotteen (suuhun annettava) e[:)]ikä siitäkän tullut mitään. Ehkä tää on tylsää luettavaa mutta oikeesti, meillä on kyllä mennyt hyvin!!!! (kunhan ei vaan ole tyyntä myrskyn edellä) Neiti on nukkunut parhillaan 6h putkeen yöllä, mutta yleensä menee 23-00 nukkumaan, herää 4-6, ja sitten 8-11, että ihan hyvin nukkuu.(ainakin mun mielestä) Meillä käytetään Liberon 3 vaippoja, ja joo, on niissä aika teollinen haju, mut ei ole kyllä ihoon vaikuttanut, iho on todellä hyvä. Me joudutaan muutaman päivän välein kylvettää neitiä kun tuo paksu tukka rasvoittuu[;)] Kysyin neuvolasta, ja on kuulemma ok että kylvetetään(vedessä vähän öljyä, ja tukka erikseen vauva shamppoolla) niinkin usein.

Että tällaista meillä, en todellakaan halua kehua että meillä on niin helppoa, mutta kun olen lukenut teidän arkea, niin itestä tuntuu että ollaan päästy helpolla!!

Hyviä vointeja kaikille!!!!

Me siirrettiin vauva muutama päivä sitten nukkumaan omaan huoneeseen. Tyttö menee yleensä nukkumaan klo 21-23 ja nukkuu siitä aamulla klo 5-7. Aamusyötön jälkeen nukahtaa yleensä suht helposti uudelleen ja jatkaa untaan vielä klo 8.30-10.30. Omaan huoneeseen siirtäminen on ollut hyvä ratkaisu, sillä ollaan itsekin nukuttu paremmin, kun ei kuulla kaikkia möhinöitä. Tyttö nimittäin nukkuu pinniksessä ja saattaa löytyä aamulla sängyn toisesta päästä jalat eri suuntaan, mihin ne nukkumaan laitettaessa olivat. Liikkumisen takia ei uskalleta pitää peittoakaan ja muutenkin sängystä on otettu kaikki ylimääräinen pois. Jonkun mielestä varmaan tosi aikaista laittaa vähän yli 2 kk:n ikäinen lapsi nukkumaan omaan huoneeseen, mutta meillä tämä järjestely ainakin toistaiseksi toimii. Päivällä tarvitaan virkeitä vanhempia, sillä yleensä tyttö ei nuku mitään kunnon päiväunia vaan torkahtelee jos sitäkään.

Joris: me (minä) laitettiin meidän poika omaan huoneeseen pinninseen nukkumaan jo kun se oli vasta 1kk, eikä mun meilestä se oo ollenkaan huono juttu jos sen sinne pistää.. Eihän se tiedä missä se nukkuu kun ei kuitenkaan näe sieltä muuta kun sängyn laidat... Mä laitoin vaan peittoa silloin alkuun "pesäksi" ympärille ja kasvun ja pyörimisen mukaan ottanu niitä pois.. Se on ihan totta et ite nukkuu paremmin ku ei kuule joka ikistä nuhinaa ja puhinaa.. Kyllä siihen rääkäsyyn sitte herää[:D].. Mun mielipide on et niin aikasin vaa omaan huoneeseen kun raaskii laittaa. Ei tietenkään heti ekana viikkona[&:]...

Meillä muutes käytetään Huggies-merkkistä vaippaa ja on tosi hyvä. Ei haise eikä tee pyllyy punaseksi.. Ollaa nyt siirrytty kakkosesta kolmoseen...

Oon pohtinut, että missä vaiheessa ois hyvä siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.. Mitään virallista suositusta siitä ei kait ole olemassakaan? Te jotka ootte siirtäny jo omaan huoneeseen, imettääkö teistä kukaan vai pullollako ruokitte? Se lähinnä juurikin mietityttää, että kun ollaan täysimetyksellä, niin jaksaako sitä sit nousta ja kävellä viereiseen huoneeseen syöttämään kun nyt pinnis on meidän sängys kii eli senkus nostaa vaan viereen syömään.. Mut kai se sit on sama et tuleeko se ruoka pullosta vai tissistä, enivei joutuu kävelee toiseen huoneeseen jos vauva vaatii yöllä ruokaa. Vai onkos poikkeuksetta vauvojen unetkin pidentyny kun omassa huoneessaan nukkuu?

Nyt on nimi päätetty ja lyöty lukkoon! Ihan kalenteria selailemalla löytyi etnimi joka näytti sopivan pojulle ulkonäköön verraten. Heprean kielessä nimi tarkoittaa iloa, ja varsinainen elämänilo tuo poika meille onkin! Toinen nimi vain pompahti esiin sen kummempaa tarkoittamatta ja kolmas nimi tulee olemaan mieheni isän toinen nimi. Roni Henrik Juhani. Pappi sanoo aamenensa 22.8 ristiäisissä. [:)]

Vähä yritin ehdottaa, josko suvun näppärästi ollessa koolla yllätettäis ne ja kihlauduttais, mut ihan viivana tuo mies ei asiaan myöntyny.. [>:] lupas kuitenki miettiä..

Nyt koristelemaan täytekakku, jonka illalla 23 aikaan leivoin! äiskä täyttää 49v tänään, nii sille yllärinä [:)]

Täältä tulee taas tätä ei meiän vauva sellasta tee - settiä [:D] Nimittäin tuota tuhinaa öisin. Sit vasta alkaa kun tekee sitä heräämistään.
Viime yö olikin mielenkiintoinen kun nukuttiin äitini lattialla, kaks koiraa siinä samalla patjalla ja vauvan vaunukoppa pään yläpuolella kun pelkäsin että jos jätän kauemmaks nukkuu niin toinen koirista saa päähänsä että se on niiden peti [8|] Toimi kuitenkin hyvin näin [:D]
Aamulla saatiin vielä muutama tunti nukkua kun kaapattiin tyttö kainaloon<3

Meilläkin kyllä tyttö nukkuisi omassa huoneessaan ellei tuo ylimääräinen huone olisi koirien [:D] Siellä ne nukkuvat... Varmaan joulun tienoilla siirretään tyttö sinne omaan huoneeseensa.

Melkosen kuuma!

Meillä siirretään tyttö omaan huoneeseen viimeistään sitten, kun ei öisin enää herää syömään. Nyt herää vaihdellen kerran tai kaksi, riippuu vähän mihin aikaan aloittaa yöunensa. Tosin melkein samantien voisi pinnasängyn sinne siirtää, kun siinä nukkuu lähinnä päivisin ja noin kerran viikossa öisin, kun saa pienen nukahtamaan aiemmin kun itse olen menossa nukkumaan. Jos neiti valvoo vielä, kun menen itse nukkumaan, jää sitten siihen viereen.

Oma huone on muutenkin vielä vaiheessa. Seinät vasta maalattu ja kaikki kalusteet melkein puuttuu. Niitä tässä pikkuhiljaa katsellaan...

Neiti vetää päikkäreitä jo kolmatta tuntia! Ihme juttu. No, jaksaapahan taas sitten illalla olla hereillä ja valvoa ties miten myöhään... se siitä rytmistä.

Takaisin