Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyttö Koo taitaa olla nenäliinojen suurkuluttaja! [:D]

Täällä myös kamala ukkonen ja ihan päällä! Salamat tuli kahden aikaan tumman pimennysverhonkin läpi niin että valaisi koko huoneen tunnin ajan! Minä herätin miehen että nyt äkkiä kaikkeet sähkövempeleet pois seinästä, sit tyttö heräs ja oli ihan silmät pyöreenä mitä täällä tapahtuu. Normaalisti ei silmiä öisin ees aukase vaikka söis. Sit vasta pääs miehen kainaloon <3 Onneks koirat ei pelänny [:)] Moitin vähän tota urosta aamulla mikä ritari sekin nyt on kun ei kietoutunu narttuun kiinni yhtään [:D][:D]

Meillä on kylpyvedessä aina pieni loraus jotain liberon tuotetta, kylvetään kerran viikossa tai kahdessa... Vesipesu kakkapyllyyn riittää ja rasvaa silloin pyllyyn...
Onko muiden vauvoilla kädet ja kynsienaluset tosi likaiset? Mä en tajua miten toi muksu saa ne noin likasiks vaikkei se niillä mitään tee kun huido vaan [:D] Ja ite käyn joka päivä pesulla niin ei luulis ton paskan määrän mustakaan peräisin olevan. Yritän sit pestä likan käsiä ihan vesipesulla kerran päivässä ja joskus pyyhin kosteuspyyhkeillä.

ja tosiaan leffassa sooloilua oli pannari äidinmaidosta, vaikkei tainnu oikeesti ees olla, sano vaan [:D]

meillä kans pojalla kynnenaluset ja kädet tosi likaset ja limaset...ainakin puklujaan kerää käsiinsä tämä sankari ja pitää jatkuvasti kädet niin tiukasti nyrkissä että ei niitä taida saada koskaan puhtaaksi...ilmeisesti ne on suuria ja tärkeitä aarteita [:D]

jeps, ja mahtaa maistua erityisen jännälle.. [:D][:D]

Mulla kaveri tosiaan paisto lettuja tosta rintamaidosta, ja kerran jopa tarjos kahvimaitona, kun normi maito oli loppu. Jokainen tavallaan.. [:D] No ei ole meillä tissimaitoplättyjä tarjolla, eikä tule. Sen verran oksettaa tuo touhu, vaikka Marika edelleen täysimetyksessä on.

Mites muuten teitin soseiden teko? Jokos olette alottaneet? Siis ne, jotka soseita ajatteli väsäävänsä. Meillä pakkasessa tällä hetkellä maissi-, kesäkurpitsa, porkkana, kukka- ja parsakaalisoseet. Bataattia taidan vielä kokeilla, muuten mun soseet on tossa. Mitään hedelmäsoseita en ala ite pakkaseen väsäämään, vaan ostan ne kaupasta. [8|]

on meilläkin tytöllä tosi likaset kynnenaluset, oon ihmetellyt samaa (ihanaa ku tää palsta on olemassa!!)
Likka on neljättä tuntia mummolassa. Outoa. En vielä oo ollu näin kauaa erossa siitä. Kivaa mut outoa.
Minkäikäsenä uskallatte laskea yökylään? Me mennään Ozzyn keikalle, tyttö on silloin 2,5 kk. Vähän hirvittää. Mummolaan viedään, kyllähän se osaa mut mut....

Pakko hehkuttaa: painoin tänään 2,5 kg vähemmän ku eka neuvolakäynnillä viime marrskuussa. Jeee! Ja itseasiassa 10 kg vähemmän ku viime kesänä, jeee!

katusutariina: en oo oikeestaa ajatellu että soseita vois nyt jo tehdä pakkasee [8|] järkevää! miten teet niitä? esim kesäkurpitsasta? tai maissista? antaa tulla kaikki nyt vaan kun toiset ei vaan tajuu [:D] Kuinka pieniin ja mihin pakastat ne?

toi pienin body 56cm mikä tuli äitiyspakkauksessa: sen hihat on helvetin järkevät! Eipä pääse likasia käsiä ees maiskuttelee kun on ne edessä, eikä raapimaan äitiä kynsillään (leikkaan kynnet viikon välein kylläkin) ja ne ei oo mitenkää liian kuumat. Kattelin kaupassa että nyt on tullu tosi paljon sellasia bodeja markkinoille ja minä jos jatkossa jotain itse ostan niin varmasti vain sellasia missä on nuo kääntötemput! Nyt kun syksykin (ja talvi) on tulossa niin kyllä on kätevät kun tumput ei aina pysy kuitenkaan kädessä.

Piutse: Minä antaisin tyttöni yökylään anopille heti kun suostuu! Eilen ehdotin sitä niin tuntu tulevan sellanen ilme että huono äiti kun haluaa lapsestaan eroon. Ei siinä että mulla mitenkään vaikeeta ois tytön kans tai etten jaksais, haluaisin vaan lähteä mieheni kanssa kaksin esim laivalle. Ja kun en jaksa kuunnella sitä lässytystä kuinka ihana vauva on ja valitusta siitä kuinka vähän aikaa anoppi sen kanssa saa seurustella.

meillä pojalle yritettiin tumppuja ja just tuota tumppuhihabodya kun rääpi (ja rääpii edelleen) kasvojaan ja silmiään...mutta tuo äijä sai vaan aina hirveät raivarit tumppujen laitosta kun tykkää heilutella käsiään ja sormiaan...ei suostu myöskään pitämään käsiään peiton alla...laitoksellakin onnistui väkertämään kätensä pois tiukasta kapalosta [:D] välillä kyllä aivan hirvittää kun toisen kädet on aivan jääkylmät tai kun työntää sormia silmiin...
talvella saakin sitten miettiä että mitä keksii kun pihalle lähdetään...sillon kun on pakko käsiin jotain laittaa... :D

Muistinpas salasanani viimein[:)] Keskusteluja olen käynyt täällä kyllä lukemassa joka päivä, muttei tullut sitten kirjauduttua kun oma kone hajosi, eikä muistanut ulkoa kuin facebookin passun[:D]
Meidän poitsu lähtee yökylään hoitoon tulevana viikonloppuna ensimmäisen kerran. Lähdetään miehen kanssa istumaan kavereiden kanssa vähän iltaa. Kauhistuttaa kyllä, miten äitini poitsun kanssa pärjää. itse olen meistä nuorin, joten jokunen vuosi on vierähtänyt siitä, kun viimeksi on vauvaa joutunut hoitamaan... Harjoiteltu ollaan kyllä muutaman tunnin jaksoja. Meidän luona on käynyt nyt perhetyöntekijä pari kertaa viikossa, ettei meidän ole tarvinnut ravata neuvolassa poikaa punnaamassa x2 per viikko. Se kyseli tuosta, ollaanko päästy mihinkään kahdestaan lähtemään. Kerroin sitten tosta, että pojale olis viikonloppuna yökyläily paikka valmiina, mutta ollaan kahden vaiheilla otetaanko tarjous vastaan. Täti sitten ihmetteli että miksei otettaisi, kun eihän poika ole täysimetyksessäkään. Vai podetaanko huono vanhempi oloa. No sitähän me. Perhetyöntekijä rohkaisi meitä sen verran, että päätettiin koittaa olla yksi yö erossa pojastamme, tulee se kyllä tarpeeseenkin. Jaksetaan toivonmukaan olla taas vähän parempia vanhempia sen jälkeen. Poika on nyt joka yö viikon verran valvonut 3h ensimmäisen yösyötön jälkeen (eli 03-06) ja voin sanoa, että hermo alkaa olla niin kireellä että rööki on alkanut kummasti maistua taas... Nyt koitan olla taas lakossa ainakin lauantaihin, pieni tavoite mutta tavoite kuitenkin.
Mun mielestä ei ole mitään oikeeta aikaa jättää lastaan yökylään, eiköhän jokainen päätä siitä ajankohdasta itse.Ihan sama pätee soseiden aloittamiseen ja imetykseenkin. Ei me sen huonompia ihmisiä olla, vaikkei hommat menekkään niinkuin tädit kirjoissa ja laitoksissa käskee menemään[:)]
Pojalla meni 4 kg rikki pari päivää sitten, ja ikää nyt 1kk 3 vko ja 3 pvää[:)] Syntymäpaino herralla oli 2940 g. Hitaasti mutta varmasti!
Ristiäiset meni hienosti, poika nukkui koko toimituksen, vaatteiden vaihdon ja jopa kahvitkin kotona! Heräsi vasta kun viiminenkin vieras oli lähtenyt[:D] Ja mitähän muuta... No, lauantaita täällä kovasti odotellaan[:)] Tuskin tulee hirveesti relattua, mutta pääseepä vähän vaihtamaan maisemaa.

mohomaha niistä soseista.. No esim. se kesäkurpitsasose. Tätä siis pystyy soveltaa ihan kaikkiin..
*Pese kurpitsa ja pilko paloiksi (ei tarvi olla pieniä, kun kurpitsa kypsyy muutenkin nopeesti)
*Keitä kypsäksi ILMAN SUOLAA
*Kaada keitinvesi talteen ja jätä kypsät kurpitsanpalaset hetkeksi jäähtymään.
*Survo palaset soseeksi sauvasekoittimella ja lisää keitinvettä ettei tule liian paksua. Sopiva paksuus on tyyliin se, että tippuu just ja just lusikasta.. ei valu norona. Yritä tätäkin nyt sitten selittää [:D]
*Ota jääpalamuottiin sosetta ja sitten vaan pakkaseen
*Kun palaset on jäätyneet, ota ne pois muotista ja laita isompaan minigrip-pussiin, johon kirjotat tekopäivän sekä tietysti sen, mitä siinä pussissa on.

Kaikki muut oon tehnyt tuoretuotteista, paitsi että maissit ostin pakastettuna (ihan normi pakastemaissipussi) ja soseutin ne. Sama kohtalo tulee olemaan herneillä.

Noissa jääpalamuoteissa se hyvä puoli, että ihan alussa, kun syödään lusikallinen kerrallaan yhtä ja samaa ruoka-ainetta, saa juuri sen yhden-kaksi lusikallista sulatettua. Ja toisaalta myös sitten, kun kaikki ruoka-aineet on käyty läpi, niistä on helppo yhdistellä eri soseita valikoimalla erilaisia kasviksia.
Ja koska mä olen Ikea-friikki, meidän jääkuutiomuotit on ikeasta. Nämä itseasiassa on tässä touhussa parhaimpia, koska ovat sellaista pehmeää muovia, ja kuutiot irtoaa muotista paljon paremmin kuin perinteisestä mallista!!
Lihakuutiot kun tulee ajankohtaseksi, ne voi toki tehdä tyyliin kananfileistä, mutta helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun käyttää porsaan, naudan sekä broilerin jauhelihaa. Kalana meillä oli ja tulee olemaan pakaste seiti. Nämäkin sitten vaan keitetään kypsäksi ja sitten vaan tuon aikaisemman ohjeen mukaan.
Kasviskuutiot säilyy vuoden ja liha/kalakuutiot n. 3kk, joten nyt kun kotimaiset kasvikset on parhaimmillaan (halvimmillaan [:D]) ei muuta kuin soseitten tekoon [:)][:)]

hoitoon jättämisestä.. Meillä tyttö oli jo yökylässä mummin luona, vaikka täysimetyksessä ollaankin. Toki vaatii vähän työtä, kuten tuota lypsämistä ja tytön pulloon opettelun, mutta.. Ihan hyvin meni, ei mitään ongelmaa, enkä mitään traumaa tosta saanut, enkä usko että tyttökään [:D] No en olis Marikaa kyllä hoitoon vienyt, ellei anoppi olis jo kovasti siitä puhunut eikä ollut mitenkään tuomitsevan olonen ton suhteen.

Katusutariinalle kiitos soseenvalmistus ohjeesta [:)]. Mäkin olin ajatellu kokeilla niiden valmistusta itse, tosin ei vaan tullut mieleen, että niitä voi tehdä jo näin hyvissä ajoin. Tarvii varmaan hakea Ikeasta noita jääpalamuotteja, kun oon tykänny käyttää jääpalapusseja ja niihin soseen laittaminen voi olla hankalaa [;)].

Muutama päivä takaperin vaihdettiin 2-kokosista vaipoista 3-kokoisiin. Oon käyttäny pääasiassa Liberoa, harvemmin Pamperssia. Ja nyt tolla pojalla on peppu ihan "karhea" ja punoittaakin jonkun verran. Nyt aamulla kun vaippaa vaihdoin huomasin, että noi Liberon vaipat haisee pistävän teolliselle, jollekin kemikaalille (en osaa kuvailla hajua). 2-kokosissa en huomannu mitään tälläsiä. Voiko saman valmistajan eri kokoisissa vaipoissa olla noin isoja eroja? Onko joku muu huomannu samanlaista? Aattelin kyllä rimpuutella vielä Liberon asiakaspalveluun ja kysellä sieltä lisää...

Huomenta! Ja varoituksen sana: tämä viesti sisältää pelkkää valitusta... [:@]

Jumalauta, tää on niiiiiiin kohtalon ivaa... menkat alkoi tänäaamuna![:(] Ja lauantaina se kylpyläreissu&hääpäivä...Ihan vitun hienoa... Tuntuu, ettei mitkään tähdet ole nyt mun puolella tässä asiassa, että saatais kiva reissu aikaseks. Molemmilla ollu odotukset tosi korkeella, olis voinut lillua kylpylässä ja ehkä sitä seksiäkin olis ollut... ja nyt sitten tää saatanan perse päätti alkaa vuotamaan just nyt!!! MIKS???? Enhän mä voi nyt uida eikä tuo seksipuolikaan taida onnistua...kun ei harrastella menkkojen aikaan koskaan, kun oon kipee. Vittu, mä hyppään kaivoon, moi! *loiskis* [:@]

Olipa ukkonen illalla. Täällä kaatuili puita teille ja talojen päälle! [&:] Sähköt oli illan poikki, 11 saivat kuntoon.

Tyttö nukahti eilen 10 [:D] Saatiin miehen kanssa vähän omaa aikaa [;)]

Odotan kauhulla ja innolla lauantaita. Tyttö menee yö kylään anopille ja me lähdetään kaverin hää pirkeisiin. Kyllähän anoppi osaa tytön hoitaa mutta mitenkäs äiti itse pärjää.... [:)][:D][;)][&:]
Kaverin piti mennä islannissa naimisiin mutta sattu se tulivuoren purkaus edellisenä päivänä [:@] Menivät maanantaina naimisiin ja lauantaina on kavereille mökkipirskeet [:D] Kaverin hääpuvun ompelin silloin ja sain sen valmiiksi 2vk ennen sovittua päivää. Vuosi siinä meni ja vaikka itse sanonkin onnistu täydellisesti! Ei varmasti tule samanlaista vastaan. [:)]

tyttökoo oletko kokeillut kuukuppia? vois nyt ainakin lillua kylpylässä sen kanssa:)

Tyttö Koo: niin ja tamppoonin kanssa voi mennä uimaan kun vaihtaa ennen ja jälkeen... Ja suihkussa voi seksiä kokeilla, eikös suihkuttelu yleensä helpota vähän oloa? Ja sotkuja ei tarvii murehtia.

Kiitos Katusutariinalle sosejutusta [:)]

Minäpä aloin siivoomaa vaatehuonetta ja en voi uskoo että muutama viikko sitten yritin isoimpia farkkujani jalkaan ja ei ollu toivookaan että vetoketjua tai nappia ois saanu kiinni, ei edes lähelle toisiaan, niin tänään ne sujahti jalkaan [:)][:)][:)][:)][:)][:)] ja ei tehnyt edes tiukkaa laittaa kiinni. Innostuin sitten kokeilemaan myös nahkatakkia minkä ostin reilu pari viikkoa synnytyksen jälkeen ja siitäkään ei mahtunut vetskari kiinni, nii tsadaa siellä on tyhjääkin vaikka muille jakaa [;)] Vaikka vaaka näyttää vaan kiloo vähempää siitä kun ekan kerran kotona itteni punnitsin viimeks. Sairaalaan jäikin sitten 14-15kg kun sitä lapsivettä oli viitisen litraa ja turvotukset lähti heti synnytyksen jälkeen [:)] Loput olikin sitten tytön painoa ja istukkaa ym ym..

No onpas ihmeellistä, nää ns. menkat loppui sitten! Tuonne alkuiltaan asti tuli vuotoa mutta sekin oli aika niukkaa ja nyt ei enää tule mitään. Ehkei ne sitten vielä alkaneetkaan... tiedä häntä, mutta nyt ei enää vuoda. Mohomaha, joo tiedän toki että tamponin kanssa voi uida [:)], mutta oon vaan yleensä niin kipeenä ettei mistään tule mitään, eikä aina särkyläääkkeet auta niihn kipuihin. Nyt näyttää siltä, että pääsen nauttimaan kylpylän altaista ja ehkäpä miehestänikin... 

noinhan se mullakin meni. Pari pv vuotoa ja sitten.. ei mittään. Hyvä että selvisit noin vähällä [:)]

Yhä vielä täällä katkerana lueskelen kun tuntuu että useimpien vauvat nukkuu pitkiä pätkiä, ja meillä vaan tyyppi jatkaa samaa; 4 h on ehdoton maksimi yhteen putkeen... mietin kans johtuuko ettei saa riittävästi ruokaa mutta neuvolassa kateltiin et tyyppi on kasvanu niin huimasti ettei varmaan sitäkään oo, ja saa melkeen joka päivä korviketta lisukkeeks jos tuntuu tosi nälkäseltä. Onkohan sillä vaan nopee aineenvaihdunta? [:-] meil on harvinaista jos ei oo kakkaa jokasessa vaipassa... Ihan alkaa usko loppumaan ja syö miestä(siis naista) kun on niin väsy noitten öitten jälkeen...

Onkos muille puhuttu neuvolassa jotain siitä, mitä "tyyppiä" vauva on? [:D] mulla meni vähän ohi mitä terkkari täsmällisesti sano mutta puhu jotain että on tollanen sätkivä tyyppi... ja että sellasilla usein kasvu saattaa olla hidasta kun menee niin paljon energiaa sätkimiseen... siis meijän jätkä on aivan mahoton huitomaan ja potkimaan. Mitkään sukat ei pysy päällä eikä peitot. Terkkarikin meinas että kapalointi auttas mutta sitten syksymmällä, eihän näin kuumalla voi oikein toista kauheesti paketoida... "niin laitetaan tää karateen" totes iskä juuri [:D]

Tosta pesemisestä, tuppaan pesemään vesselin melkeen aina suihkussa, on jotenki tyytyväisempi ja jos alkaa ottaa pannuun, oon iskeny tissin suuhun niin on oikeen tyytyväinen kaveri [:)] hieron aina suihkussa vauvaöljyä, saa samalla hieronnan ja iho on pysyny hyvänä, mitä nyt noi leukamakkarat tuppaa joskus punottaa ja joo, täällä on kans sellanen rähmäkäpälä, aina ihan mähnässä kourat eikä niit sais millään pestä!

Vaipoista, musta ne Liberon ihan pienimmät oli huonoja mutta sitten Liberon kakkoskoot on ollu jotenki hellävarasempia...tiedä häntä, outoa tosiaan et saman merkin eri koot ois erilaisia [8|] ite koitan kestovaippailla päivisin, tuntus et ne ei niin ärsyttäskään ihoa samalla tavalla ku kertikset.

Ja vielä loppuun; mahtavaa kun vauva alkaa hymyillä ja jutella enemmän ja enemmän!!!  [:D][:D] saa välillä nauraa ihan kippurassa ku toinen vaan hengailee ja huhuilee itekseen!

[/align][/align]

Johan oli taas huutoshow... koittaa ny keskittyy viikon ainoaan ohjelmaan mitä seuraan (muodin huipulle) ku likka huutaa ku palosireeni ja iskä koittaa kaikkensa saada hiljaseks....
Sit taas  mietitään mikä pisti mahan kipiäks. Mustikat? Maito?
Jännää kui se aika tuntu ikuisuudelta. Vaikka loppupelissään 40 min huutoa ja sit väsyneenä tyttö nukahti.

Heipparallaa!

Moon ny päättäny, notta meillei d-tippoja tästä lähtie enää syörä! Aina silloin harvoon ku muistanu sen tipan tai kaks antaa, onkin ilta ollut huutoa ja mahanpurua vaivooks asti. eipä tartto montaa vuosikymmentä peruuttaa, ku tipoist ollu tietoakaan ja silti lähes normaaleja ihmisiä nykyjään [:D] ja näi kesäaikaan saa sen vitamiinin auringonvalosta (ei, en pidä lastani suorassa auringossa)..

vaipoista, meillä menee 2 koko toistaiseksi. joku mainitsi siitä kummallisesta kemikaalisesta hajusta liberon vaipois, mut mä haistoin pampperssin 1 ihan tosi pistävän, sellaisen teollisen hajun. nyt 2 koossa en niinkään.. meillä käytetään sekasin liberoo ja pampersia, molempia on ystäviltäni kertynyt meille kuukauden tarpeisiin asti kun heillä jääneet yli.. säästöä!! [:)]

kiitos paljon sosevinkeistä, jääpalamuotteihin jäädyttäminen loistoidea! me ollaan vasta 5vkon ikäisiä, mut mikäpä estää nyt jo joutoaikana sörssäilemästä! Öö, mikä joutoaika? [8|]

Liekö ilmojen viilentyminen vai mikä, mut meidän poika nukkui tänään 2 x 2h päiväunet plus viel ½h unet tos alkuillasta! tää mami on ollu ihan hämillään, mutta ottanu kaiken irti ja imuroinu, pessy pyykkiä, tiskejä laitellu ja leiponu korvapuusteja 4 pellillistä -taikinankin tein itse!! [:)]
on se kumma, kun ensin toivoo et laps nukkuis ja sais edes vähän omaa aikaa, ja ny ku se kerranki nukkui, oon melkei ravistellu sitä hereille, et mikä sua vaivaa ku sä nukut [:D][:D]

omasta painosta.. vaaka näytti viime viikolla 12kg vähemmän kuin mitä marraskuussa ekalla neuvolakäynnillä! sairaalaan mulla jäi 5kg, eli ainoastaan lapsen, istukan ja lapsiveden verran, -7kg 4vkossa. Toki täysimetys tehnyt tehtäväänsä, mun toinen leuka on siirtyny pojalle, mut turvotuksen poistuminen kehosta on vieny varmaan suurimmat kilot mennessään!
Olin lihonnu jo 5kg ennen ekaa neuvolaa, turposin aika nopee alussa ja olinhan "jo" rv 10 kun oli eka neuvola. Ekan neuvolakäynnin lukuihin ois enää siis 3kg jälellä, mut kaikenkaikkiaan semmonen 8kg pitäs saada pojes.. ja vähä viime kesänki kiloja [:)] nää maitohinkit toki varmaan painaa sen vikat 3kg [:D][:D][:D][:D][:D]

Joku tääl kyseli sen vanhempainpäivärahan alkamisesta.. mä sain ekat mammarahat jo sillon 1kk mammaloman jälkeen. luulis et käytäntö on kaikkialla Kelassa sama, mikä täällä keravalla ainakin, eli jälkitarkastuksesa sä saat todistuksen minkä kiikutat kelaan että sun päivärahat jatkuu! Jos et vie lappua, nii et saa päivärahaakaan.. kai ne sillä varmistaa, ettei kukaa kuseta niiltä rahoja, jos laps oiski esim kuollu?? en tiedä asiaa pilkulleen, mut näin olen kuullut.. kelan sivuilta ehkä tietoa lisää?

Ja tuo hampaaton hymy ja pienet naurut kyl pelastaa päivän! <33

Aah, se ois vkl taas edessä ja mies himassa!

So long! [:)]

Niinpä,mikä kumman joutoaika[:D][:D]Ei mulla vaan oo sellasia päiväsaikaan..
täällä herätty 5 jo..poika meni takasin nukkumaan,vaan itteeni kun ei väsytä,niin kulutan erittäin  rakentavasti taas aikaani..netissä[8|]..

Viime yö olis menny loistavasti jos ei olis vattasta vääntäny pojalla..meni 9 nukkumaan,heräs 2 maissa siihen että vattassa vääntää,piereskeli ja itki hetken ja nukahti uudelleen ja nukku 5n..ja sit vasta syötiin..kun yleensä meillä herätään 1-2 ja sit vielä 4-5 syömään,niin noi unet olis ollu jo luksusta..

Oon miettiny että mikä se pistää vattassa kiertämään pojalla? voisko olla kahvi(täysimetän siis) kun mitään muuta en oo keksiny..tai sitten d-tipat..

mulla olis tasan 10 kiloo vielä lähtöpainoon[:'(] alussa lähti 15 kg tosi nopeasti(turvotukset sun muut..) vaan nyt vaaka on jumahtanu tuohon asentoon..tulikin kyllä raskausaikana aika reippaasti tota painoo..no jospa se siitä tippuis kun pääsee lenkkeileen..kaks viikkoo ainakin ettei oo mitään pystyny helteeltä tekemään..tällä viikolla onkin alkanu reenailut[;)][;)]

tosiaan vkl edessä ja mieskin taas kotosalla <3

Tyhmä kysymys:) pitikö kelalle toimittaa joku lappu jälkitarkastuksesta? mää en kyllä saanu mitään sieltä..[8|]

Takaisin