Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vitsi tää on kyl kiva paikka kun esittää ongelman nii johan on kasa ratkasuja tullut [;)] En mä kyllä halua alottaa vielä mitään vellejä [8|] Ei typy kuitenkaan syö kun vajaan litran päivässä niin ei se sen puolesta paljolta tunnu että sillä nälkä ois jatkuvasti... Tänään on tullut taas ihmeen paljon paskavaippoja. Ei tuo silti huutele mitään mahavaivojakaan. Voiskohan johtua siis rokotteesta noi nukkuminenkin? No kattellaan nyt muutama yö ennenku aletaan enempää miettiä mistä johtuu.

Piutse voi miettiä mitä ois vielä kantaa sitä nyyttiä mahassa näillä helteillä [:D] Siinä vois olla ihan [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:D]

Elokuisista huutelen! [;)] 
Tämä on ihan hirveetä tuskaa kantaa tämmösillä helteillä 20 ylimääräistä kiloa! [:@][:@][:@]

Just ku pääsin kehumaan, että tilanne täällä rauhottunu... Niin varmaan.
Tää ilta ollu taas yhtä kitinää ja huutoa tuolta viidestä asti. Tossa se isän sylissä yrittää nukkua. Ja kitisee... huutaa...

meil kans tyttö huutanu mahaa,mut hommasin sitte ton disflatylia ja mielestäni on meill auttanu. ei enää ole sellasia itkukohtauksia.pitkää ainakaa.välil on pieniä mut helpottaa jos liikkeelle lähetää,tosin ei sekää aina. mutta kaikki keinot sallitaa.muutaman kerran autol lähetty ajelemaa niin rauhottuu kummasti.

ja tosiaan viel siit leikkikaaresta,saas nähä tuleeko sitä hommattuu,ei esikoisellakaan ollut.mut jos nyt sen sänkymobilen hommaisi. [:)]
ja mohomahan kans samaa mielt ku tänne laittaa jonkun "ongelman" niin vastauksia ja ehotuksia tulee.hyödyllistä tietoa varmasti monet saaneet.

tyttökoolle kans hienoo et ootte koettaneet mennä eteenpäin ja käyneet juttelemassa. ja kuten itsekkin aiemmin sanoit kaikki keinot koettaa käyttää ennenkuin luovuttaa,jos niikseen. ja nauttikaahan teiän lomasta kumminkin,edes hieman [:)] tekee varmasti teille tosi hyvää.

itse kans haaveilen mieheni kans jostain hotelliyöstä mutta ei oikein ota innostuakseen. ja meil mies sai eilen töitä.jihuu[:)][:)][:)]

meill mennää yö unille yleesä 21-22.30 mut sekin voi venyy aina sinne puolil öil,.sitte ensimmäise pätkän nukkuu 6-7h ja sitten 3-4h.. mut joo.

tänää näyttäs tulevan vesisateinen päivä..

Huomenta!

Pakko äkkiä kiireessä tulla tänne kertomaan kun mun naapuri sai mut heti aamusta itkemään... [:)]

Herättiin ja hän oli tiputtanut kirjekuoren luukusta jossa oli Onnille kortti ja 40€ rahaa. Kortissa luki:
" Onni Eelis Hermanni, vai Elviskö sinusta tuli? =) Yhden asian minä sinusta tiedän ja se on se, että sinua rakastetaan NIIIIIIIIN paljon, ettei sinusta voi tulla muuta kuin Onnellinen Mies "isona poikana". Kaikkea hyvää elämäntaipaleellesi!"

Ja mä itkeä vollotan täällä... Sama juttu eilen kun kävin 6-vuotiaani kanssa katsomassa uuden Shrek-leffan, itkin salaa 3D-lasit päässä... [:D] miten niin mä oon herkkis? [:D]

Nyt neuvolaan!!!

Moikka!
Pitkästä aikaa tulin tänne ihmettelemään. Tosta vellistä piti kommentoida että meillä ainakin kaksi isompaa lasta ovat aloitelleet vellin syömisen n. 2kk:n iässä kun olleet tosi kovia syömään. Nyt odottelen koska tämä pikkuhurmuri alkaa vaatia enemmän sapuskaa,vielä on riittänyt tuttelit. Omat maidot kävi vähiin ja jouduin turvautumaan tuttipulloon,harmittaa ihan hulluna mutta eipä sille nyt mitään mahda. Ekan kanssa imetys onnistui 5kk ja tokan kanssa rintatulehdukset pilas kaiken ja nyt en edes tiedä syytä [:(] Mutta saadaanpahan nukkua öisin 5-6h putkeen ennen ekaa heräämistä aamuyöllä kun pikkuinen saa masunsa täyteen kunnolla. Tää 2kk:n ikä taitaa olla masuvaiva herkkää aikaa meilläkin tuntuu illalla varsinkin kuplivan masussa,koitin eilen cuplatonta mut kai sitä pitää muutama pvä kokeilla ennen kuin huomaa tehooko. Eilen oli kyllä vähemmän rutinaa illalla,mutta eipä sitä joka ilta ole muutenkaan ollut. Tuntuu vaan että joskus on tosi tiukassa röytäsyt ja pierut pienellä. Muuten oikein aurinkoinen hymypoika. Ens su olis ristiäiset,nimikin saatiin päätettyä se kun on aina yhtä hankalaa.

Moikka moi. Ristiäiset oli ja meni sunnuntaina, johan niihin tulikin koko viime viikko leivottua ja muuten valmistauduttua, joten oli kyllä sunnuntai-iltana melkosen puhkipoikkiolo. Ilmeisesti myös päivänsankarilla, kun nukahti yöunilleen yhdeksältä, juhlamekossaan!!! Sellaista ei kyllä aiemmin ole tapahtunut, kun normaalisti meillä kukutaan kahteentoista tai yhteen... no, tilaisuus kirkossakin meni hienosti, vasta kun toimitus oli ohi, neiti heräsi ja alkoi kitistä. Nukkui siis alusta loppuun eikä herännyt päänkään kastuessa[:)] Kerrankin näin! Vieläkin olisi sunnuntaista tiskejä tiskattavana, mutta ei oikein ole kerennyt...

Tänään kävelin koiran ja vaunujen kanssa jälkitarkastukseen, ja kaikki ok. Sain reseptin minipillereihin. Ihmettelin vain, kun sain äitiyskorttini takaisin, niin sinne ei sairaalassa oltu sitten rustailtu mitään synnytyksestä eikä lapsesta. Onko kaikilla muilla synnytyksestä ja lapsesta merkinnät äitiyskortissa?

Että semmoisia... illalla ajattelin käydä äidin ja koirien kanssa vähän mustikassa[:)] Viime vuoden varastot alkaakin olla jo lopussa... ja pakastin täynnä maitoa[:D] No, kyllä sinne vähän mustikkaa sekaan mahtuu, ja vadelmia, jos on.

Katjuskainen: Ei meilläkään mitään merkintöjä ole äitiyskortissa synnytyksestä tai lapsesta. Kuulin kun Tayssissa eräs hoitaja selitti huonetoverilleni ettei se kuulu enää heidän hommiinsa. Eipä ne sitten neuvolassakaan siihen kirjoittanut mutta ottivat kopion tuosta syntyneen esitiedot-lapusta (missä näkyy normitietojen lisäksi pissaamiset ja ulostamiset ja tuo pisteytys 9/9, - tuli väristä) kun otin sen lapun mukaan ekalle käynnille.
Aika suuri ero jälkitarkastuksilla kun mulla oli se jo 7.7 ja meiän tytöt on syntyny samana päivänä [:-]

Meillä vietetäänkin tänään ensimmäistä nimipäivää [:)] Yritin vähän siivoilla jos joku sattuu yllättää meiät tänään, mutta saas nähdä... Ite ei olla koskaan vietetty omia nimppareita, niin ei tullu sitte ketään kutsuttuakaan [:D]
Niin ja viime yö nukuttiin jälleen hyvin, ei enää heräillyt parin tunnin välein joten mistä lie johtui noi pari yötä...

mohomaha Sain vasta kaksi viikkoa sitten itse aikaiseksi varata tuon ajan, joten siksi vasta nyt [8|] Hyvä tietää, että eivät ole vain unohtaneet rustailla tietoja korttiin...

Aijaa, mä sain ajan heti sillon kun mentiin ekaa kertaa käymään neuvolassa. Ei tarvinnu mihinkää sen enempää soitella.

Olin oikeassa, tytön kummisetä kävi tänään piipahtamassa tuomassa Nealle helistinpehmo hello kittyn ja niin ison kortin että on melkein tytön kokonen [:D] ja kukkiakin! Voi juku että oon ilonen että kummit on sellasia ketkä varmasti muistaa ja antaa lahjoja [:)] Hyvät kummit tullu valittua!!

Katjuskainen, mulla ainakin pistivät äitiyskorttiin tiedot, siitä ne ekalla kerralla neuvolassakin ottivat niitä tietoja ylös ( pieni ei ollu kun alta viikon kun kävin ekan kerran neuvolassa) kun ei ollu kerenny vielä mennä sairaalasta ne tiedot sinne tai jotain.

Mulla on tänään ollu ongelma vauvan pesun suhteen enkä löytäny netistäkään mitään faktaa, eli pesettekö te vauvat saippualla??? Mä sain sairaalasta ohjeet että vauvaa ei saa pestä saippualla, että pelkkä pesu vedellä riittää. Mulle ei kumminkaan sanottu että milloin tai siis minkä ikäisenä saa sitten pestä saippualla?? Suoraan sanottuna ton pojan pallit hais niin pahalle että pesin ne kakkaamisen jälkeen tollasella liberon vauvanpesu aineella. Ja ei muuten haise enää[:D] Mietinkin että voiskohan rueta aina pesemään kakan jälkeen ja ihan kylvettäessä muutenkin vai kuivattaakohan vieläkin pahasti ihoa[8|][8|]??

Voi huokaus, mitenhän nää kaikki raskauskilot saa pois. vieläkin ois 20kg ylimäärästä jäljellä, 10kg lähti synnytyksen jälkeen[:(] Meillä oli ristiäisetkin sunnuntaina ja voin sanoa että jokaikinen kuva on pilalla missä mä oon[:D][:D] Kamala norsu. Tän siitä sai kun mussutteli tyytyväisenä pallomahan kanssa sitä sun tätä mitä mieleen pälkähtikään ajatuksella että "saan syödä kun oon raskaana" ja että "en mä tätä suklaata halua, vaan vauva haluaa" [:D][:D][:D]

Katjuskainen mulla oli korttiin alettu vahingossa kirjottaa jonkun muun tietoja [8D][:D][:D] vedetty teippiä päälle mutta ei kirjoitettu mitään mun omia tietoja [&:] että kiitos vaan taas hoitaneelle kätilölle, johon en muutenkaan ihastunut. (vaikka olikin siis sektio, että eipä kai kuulunutkaan kätilön toimenkuvaan rauhoitella vaikka olisin sitä kaivannut kun tuli niin yllätyksenä koko leikkaus...)
Neuvolasta kyllä ihmettelivät miksei oltu merkitty mitään juttuja...

Summerwine meille taas sairaalassa nimenomaan opetettiin pesu saippuanesteen kanssa (eikä kylvetys vaan suihku). Että saa sitä saippuaa käyttää, mutta ei sinänsä tarvitse. Nääthän sitten itse kestääkö vauvasi iho edes saippuointia. Ja kuten edelliset, eli öljyä kylvyn jälkeen. Itse pesen välillä saippunesteellä ja välillä pelkällä vedellä. Välillä pesen saippualla ainoastaan hiukset..

jos sitä minäkin kirjottaisin, enkä vaan sivusta seuraa teitin juttuja [:D]
summerwine siitä saippuasta. Tässäkin hommassa ihan maalaisjärki käteen. Ihan tavallista saippuaa ei sais käyttää, mutta kyllä niitä liberon ja muiden, ihan vauvan iholle tarkoitettuja tuotteita voi käyttää jo vastasyntyneellekin. No eipä niitä silti tarvitse joka pesu käyttää, vaan silloin kun oikeesti tuntuu, että pelkkä vesi ei riitä. Näin ainakin meillä [8|] Ja tuo saippuan käyttö paska vaipan jälkeen.. Riippuu toki paskan koostumuksesta. Mikäli värkki lähtee puhtaaksi vedellä, sitä saippuaa on turha käyttää. Meillä yleensä lähtee, mikäli jotain kiinnostaa [:D] Kiloista.. Täälläkin jäljellä hmm.. 17kg.. eikä laihduttaa sais, kun on tuo imetys päällä. Ärsyttää, vituttaa oma kroppa. Odotan kun tää imetys LOPPUUUUUU!!! Jaa että millä lähtee? Tiedät itekin.. [;)] Nopeesti ne kilot tippuu, kun sen eteen tekee jotain, ja mikä tärkeintä, ite haluaa laihtua. Pahin tässä tilanteessa taitaa olla se miehen mahdollisesti sanoma lause "sä kelpaat mulle just tollasena mikä oot" .. eiiiiiiiii.. mä en kelpaa ainakaan itselleni tälläisenä, vaikka toiselle kelpaisinkin, kele!!

Mutta mitäs muuta. Meilläkin kastajaiset sunnuntaina edessä. Ei juuri meikäläistä jännitä. Paikalla ainoastaan lähin suku ja muutama kaveri ja kaavakin on tuo vanha tuttu, paitsi että pappi aikoo siunata meitin avioliiton. Taas yksi yllätys anopille [:D][:D] Voi kun se niin tykkää musta, kun mikään ei mee vanhan kaavan mukaan [8|]
Laivalle ollaan lähdössä viikon päästä. Ihan päiväristeilylle Tallinnaan hakemaan hääviinoja kälyn häihin ja autolla pitäis mennä. Kivaa toisaalta, on taas jotain vähän erikoisempaa tiedossa.
Maitoa suunnittelin luovuttavani, mutta eipä sekään sitten onnistunut. Ei meinaan saa luovuttaa, mikäli popsii pillereitä. Että sekin siitä touhusta sitten, huoh! No täytyy sitten kaataa viemäristä alas kaiketi jossain vaiheessa. Mitään lettuja tai muita en kyl ala väsäämään, kun ajatus kuvottaa mua ihan tajuttomasti [:'(][:'(][:'(]

heh... lettuja [:D][:D][:D] ei tulis joo itellekää ihan heti mielee. tulee kyl aina mielee se yks suomalain leffa, nimi vaa nyt katos päästä.... miniä ja anoppi juksaa miestä et letut on tehty äidinmaitoo.
Harmi että sulta meni toi luovutus mahdollisuus.

cira oliskohan leffa ollut sooloilua? muistaakseni siin oli mainintaa..

täälä ollaa neidin kans jällee hereillä.. pitäs alkaa valmistelemaan ristiäisiinkin..ettii liinoja ja kynttilä..sekä raamattu joka on hukassa.ei voi ymmärtää mihin voinu noin vaan kadota. ja ristiäismekkoonkin vaihtaa viel nauhat..
onko muuten henniv teil milloin ristiäiset? kun mietin et me ei meinattu saada millää pappii..tietty riippuu toki ajankohdastakkin. [:)]
mä en kans oo pessy viel saippual mut toki vois jos tarve vaatisi..mut taidan mennä hakee itel aamupalaa ja samal koettaa saada tämän nöpösen nukkumaa.pääsis viel ite ennekui esikko herää..

Huomenta! (Olin kirjoittanut kauheen pitkän sepustuksen tänne kun typerä tietokoneen päivitys tuli ja sammutti koko koneen...joten uus yritys!)

Olipas komea ukkonen viime yönä, huh, oikein meinas pelottaa! [:o]  Piti kömpiä vähän lähemmäs miestä, vaikka yleensä rakastan ukkosta ja myrskyjä.

Tuosta saippualla pesusta... Meillä on käytössä Natusan Baby mild care-pesuneste, jolla poikaa välillä on pesty. Onnin iho on alusta asti ollut tosi hyvä ja kestää hyvin saippuoimisen. Ei se kai nyt suoranaisesti kiellettyä ole, tavallinen saippua kyllä kuivattaa ihoa paljon mutta just siks näitä "hellävaraisia" onkin tehty. Joten maalaisjärkeä vaan peliin, kyllä sillä pärjää aika pitkälle! [:)]

Hei mä tarvitsisin vähän teidän apua... Nyt kun meillä on lauantaina se hääpäivä... Rakastan miestäni edelleen todella paljon, kaikesta huolimatta ja haluaisin sen hänelle jollain tavalla kertoa. Korttiin pitäis saada se kerrottua, runo, ajatus, aforismi tms. Löytyykö keneltäkään semmosia???

Eilenillalla sängyssä iski taas kauhee surumieli ja itku..[:(] Välillä tulee olo, että riitänkö kuitenkaan miehelleni ja olo on tosi surkea... Onneks näyttää siltä että mies tekee kaikkensa, että mulla olis parempi olla ja hän haluaa saada meidän elämän takaisin raiteilleen. Onneks myös ymmärtää, että mun mieliala saattaa vaihdella vielä pitkään ja käyn asiaa läpi uudestaan ja uudestaan, hän antaa mulle siihen aikaa ja jaksaa keskustella asiasta.

Terapia on ollut tosi hyvä juttu meille, eikä tosiaan kaduta vaikka ollaankin köyhdytty siellä jo 250€... se on pieni raha jos saadaan suhde kuntoon. Ollaan saatu sieltä tosi hyviä neuvoja ja on opittu uusia tapoja puhua asioista, varsikin mulle on tehnyt hyvää opetella vähän kärsivällisyyttä... [;)] oon ymmärtänyt että moni mies tarvitsee paljon enemmän aikaa käsitelläkseen asioita mitä nainen tarvitsee. Mun on ollut aina vaikea antaa aikaa ja "odotella" että toinen on valmis puhumaan. Mä kun olen ikävä kyllä semmonen "hetimullekaikkitännenyt"-tyyppi...

Mutta siis joo, jos saisin teiltä apua tuohon korttiin niin olis kiva! Nyt pitää mennä laittamaan pyykit kaappiin kuivurista ja sit ottaa kai imuri esille... [:'(]

Tyttö Koo: Tämä on minusta aika nätti runo [:D]

Sinun ei tarvitse kertoa minulle
kuinka suuresti minua rakastat,
jos vain jaksat hidastaa askeltasi omiini sopiviksi,
kun aika tekee minusta hitaan ja vanhan.
Sinun ei tarvitse myöskään kertoa,
että olen sydämesi valittu,
jos vielä vuosienkin jälkeen silmilläsi jaksat väkijoukosta
etsiä minun silmäni, ja jäädä niihin kiinni.
Jos vain jaksat ymmärtää minua silloin,
kun en itsekään itseäni ymmärrä,
ja pysyä samassa huoneessa kanssani silloin,
kun olen itse itsellenikin sietämätön,
en koskaan vaadi sinua todistamaan rakkauttasi minuun.
Sinun ei tarvitse kertoa minulle,
kuinka suuresti minua rakastat,
mutta kerro Rakkaani silti.
Kerro usein,
jotta rakkauden kipeä korvani kuulisi sen,
mitä vapiseva sydämeni jo tietää

Me lähdetään kohta neuvolaan. Miula on jälkitarkastus ja tytöllä 6vk neuvola[:D]

Viirukhan: voisikohan olla mahdollisesti rannekanavan pinne?? elikkäs syndroma canalis carpi...
tässä linkki missä vähän tietoa asiasta..
 http://www.poliklinikka.fi/kipukanava/artikkelit/4663584#

ja tosiaan googlettamalla löytyy lisää varsinkin jos käyttää hakusanana tuota syndroma canalis carpia...
itse kärsin raskausaikana tuosta, ja jonkin verran helpotti rannetuen käyttö oireisiin..

Takaisin